loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 687 چهارشنبه 27 مرداد 1395 نظرات (0)

صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى

صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 28 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37

قانون عملیات بانكى بدون ربا كه از سال 1363 شمسى به اجرا درآمد، تاكنون با مشكلاتى مواجه بوده است

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى

 

 

قانون عملیات بانكى بدون ربا كه از سال 1363 شمسى به اجرا درآمد، تاكنون با مشكلاتى مواجه بوده است.مشكلات در طول این سال ها به وسیله‏اهل فن‏در مقاله هاى متعددى بررسى شده است كه در یك نگاه كلى مجموع آنها را مى‏توان به سه دسته تقسیم كرد:
1. مشكلات ناشى از قانون عملیات بانكى بدون ربا، 2. مشكلات ناشى از آیین نامه هاى اجرایى، 3. مشكلات ناشى از كیفیت اجراى قانون وآیین نامه هاى اجرایى، در این مقاله، مشكلات ناشى از قانون عملیات بانكى بدون ربا (مرحله اعطاى تسهیلات وتخصیص منابع) بررسى خواهد شد، سپس براى رفع آنها راه حلى‏مطابق بافتاواى حضرت امام(ره) و قانون مدنى ایران پیشنهاد مى‏گردد.
اعطاى تسهیلات بانكى به متقاضیان درقانون عملیات بانكى بدون ربا ازطریق ده عقد شرعى صورت مى‏گیرد كه عبارتند از :
قرض الحسنه، مشاركت مدنى، مشاركت حقوقى، مضاربه، مساقات، مزارعه، فروش اقساط‏ى( درمواردى مثل مسكن، سرمایه هاى ثابت مانند ماشین آلات وتاسیسات، سرمایه در گردش، مثل مواد اولیه و ابزاركار)، اجاره به شرط تملیك، سلف و جعاله.((317))هم چنین بانك ها مى‏توانند درامور و یا طرح‏هاى تولیدى و عمرانى به طور مستقیم سرمایه گذارى كنند. 
مشكلات اعطاى تسهیلات بانكى‏ الف ) تعدد عقود تعدد عقود از این جهت كه راه هاى متنوعى را براى اعطاى تسهیلات، پیش روى بانك ها قرار مى‏دهد، یك‏مزیت است، ولى از جهت دیگر مشكل آفرین است، زیرا ((به دلیل تعددانواع تسهیلات، به ناچار مقررات متعددى نیز وضع‏شده است. درواقع‏براى هریك‏از انواع‏تسهیلات اعتبارى ضوابط‏ى درمورد چگونگى بررسى نحوه اعطا، شرایط تسهیلات اعتبارى نظیر مدت، مبلغ، سود و... تدوین شده است كه مجموعه‏آنها، مقررات مربوط به‏آن نوع‏از تسهیلات اعتبارى را تشكیل مى‏دهد. در نتیجه مجموعه ضوابط و مقررات ناظر به چهارده نوع تسهیلات اعتبارى، زیادتى وپیچیدگى خاصى به مقررات مى‏دهدكه اجراى آنها را با مشكلات مواجه مى‏سازد، درحالى كه اگر یكى از انواع تسهیلات اعتبارى مى‏توانست كاربردوسیع‏داشته باشد، نیازى به استفاده از سایرانواع‏تسهیلات اعتبارى و مقررات و ضوابط آنهانبود.))((318)) زیادتى و پیچیدگى مقررات بانكى آثار زیر رابه همراه دارد:
1. از سرعت عملكرد بانك ها مى‏كاهد، 2.هزینه ءعملكرد بانك ها را افزایش مى‏دهد، 3. آموزش كارمندان بانك را مشكل مى‏كند، 4. تفهیم قانون عملیات بانكى و مقررات مربوط به آن را به متقاضیان تسهیلات مشكل مى‏نماید.
بدیهى است اگر بتوانیم یك یا دو عقد را بیابیم كه درهمه بخش هاى تولیدى،بازرگانى و خدمات داراى كاربرد وسیعى باشد، از این مشكلات رهایى‏مى‏یابیم. ما در ادامه این مقاله اثبات خواهیم كرد كه‏عقد صلح جعاله داراى چنین كاربردوسیعى هستند و مى‏توان عملیات بانكى را براساس این دو عقد انجام‏داد. 
ب) محدودیت هاى عقود.
این مشكل تا حدودى به مشكل اول مربوط است، زیرا علت اصلى پیدایش تعدد عقود و انواع تسهیلات اعطایى، محدودیت ها و نارسایى در كاربرد وسیع آنهابوده است. هرعقدى داراى موارد یا شرایط خاصى است كه اگر رعایت نشود، نامشروع و بى استفاده خواهد بود.درادامه به پاره اى از محدودیت هاى هر عقداشاره مى‏شود:
1. قرض الحسنه ‏این عقد از نظر مورد، عام است و در بخش هاى تولیدى، خدماتى و بازرگانى و هم چنین براى رفع‏احتیاجات اشخاص كاربرد، دارد ولى بانك‏نمى تواند كلیه تسهیلات‏خود را براساس این عقد دراختیار متقاضیان قرار دهد، زیرا شرط زیادى درقرض، ربا و حرام است و بانك اگر بخواهد تنهااز این‏عقد دراعطاى تسهیلات استفاده كند،نمى تواند هیچ گونه سودى به سپرده گذاران اعطا كند و این ممكن نیست، زیرا بخشى از سپرده هاى بانك، سپرده هاى‏سرمایه گذارى مدت داراست كه صاحبان آن به‏انگیزه دریافت سود در بانك ها سپرده گذارى كرده اند.
بانك ها نیز براى تامین مخارج خود ناچارند سرمایه هاى خود رادرجایى به كاربرند كه درآمد زا باشد.
2و 3. مشاركت مدنى و حقوقى این دو عقد نیز از نظر مورد، عامند و درهمه بخش ها كاربرد دارند، ولى درعین‏حال محدودیت هم دارند. درماده هفت قانون‏عملیات بانكى بدون ربا آمده است :
بانك ها مى‏توانند به منظور ایجاد تسهیلات لازم براى گسترش فعالیت بخش‏هاى مختلف‏تولیدى و بازرگانى و خدماتى، قسمتى از سرمایه یا منابع‏مورد نیاز این‏بخش هارا به‏صورت مشاركت‏تامین نمایند.
مفهوم این ماده این است كه قسمت دیگرى از سرمایه منابع مورد نیاز باید به وسیله متقاضى تسهیلات تامین شود و اصولا اگر چنین نشود، مشاركت تحقق‏نخواهدیافت. بنا بر این، عقد مشاركت مدنى و حقوقى تنها درمواردى كاربرد دارد كه متقاضى بتواند بخشى از سرمایه را خود تامین كند، اما متقاضیانى كه هیچ‏گونه‏سرمایه‏اى ندارند و تنها از نیروى كار و تخصص و مدیریت برخوردارند، نمى توانند ازاین طریق تسهیلات دریافت كنند.
اشكال: درمشاركت لازم نیست طرف شریك بانك سرمایه‏زیادى داشته باشد، بلكه اگر سرمایه‏مختصرى هم داشت، كفایت مى‏كند و شراكت محقق‏مى‏شود. بنا بر این نیروى كارمى‏تواند سرمایه ناچیزى مثلاهزار تومان بگذارد و مشاركت كند.
جواب: دراین صورت سود چگونه تقسیم مى‏شود؟ اگر سود به نسبت سرمایه‏باشد، نیروى‏كار نمى تواند با سهم سودى كه‏از فعالیت تولیدى به دست مى‏آورد،سهم بانك رابخرد و اگر سود به نسبت سرمایه طرفین تقسیم نشود، بانك متضرر مى‏شود.
4. مضاربه این عقد تنها درامور بازرگانى و تجارى كاربرد دارد و در بخش هاى تولیدى صنعتى و كشاورزى و خدماتى، قابل استفاده نیست.
به علاوه عقد شركت و مضاربه‏جزء عقود جایز هستند و دوطرف عقد مى‏توانند هرزمان كه خواستند آن را فسخ كنند، مگر این كه در عقد لازم دیگرى، شرط‏عدم فسخ شود((319)) كه‏این خود موجب پیچیدگى قانون و عملیات بانكى مى‏شود.
5و6. مساقات و مزارعه این دو عقد به جز در بخش كشاورزى درسایر بخش ها قابل استفاده نیستند. به‏علاوه اگر بانك بخواهد از این عقود استفاده كند، طبیعتا عامل نخواهد بود، بلكه به عنوان مالك زمین یا درخت  یا بذر از این دوعقد استفاده خواهد كرد و چون بانك این امور را در اختیار ندارد و تملك آنها نیز براى‏بانك با مشكلاتى روبه رو است، درعمل بانك ها تاكنون هیچ گاه ازاین دو عقد براى اعطاى تسهیلات استفاده نكرده اند.
7و8 . فروش اقساطى و اجاره به شرط تملیك این دو عقد تنها در بخش تولیدى و خدمات كاربرد دارند و دربخش بازرگانى قابل‏استفاده نیستند.علاوه برآن،دراین دو بخش نیز  تنها براى تهیه اموال منقول و غیر منقول واحدهاى تولیدى و خدماتى مورد استفاده قرار مى‏گیرند و متقاضى نمى‏تواند تسهیلات لازم براى‏تامین سایر هزینه هاى واحد خود را از طریق این دو عقد دریافت كند.((320)) 9. سلف ‏این عقد تنها براى پیش خرید كالاهاى تولیدى كاربرد دارد ودر موارد دیگر قابل استفاده نیست.
10. جعاله ‏درماده شانزده قانون عملیات بانكى آمده است :
بانك ها مى‏توانند به منظور ایجاد تسهیلات لازم براى گسترش امور تولیدى، بازرگانى و خدماتى مبادرت به جعاله نمایند.
بنابر این ماده، جعاله درهمه بخش هاى اقتصادى كاربرد دارد.
به علاوه‏درماده‏167 آیین نامه فصل سوم قانون عملیات بانكى بدون ربا تصریح شده است‏كه بانك ها مى‏توانند به عنوان عامل یا عند الاقتضا به عنوان جاعل مبادرت به جعاله‏نمایند و براساس مذهب فقهاى امامیه((321)) و هم چنین براساس ماده ‏564 و 563 قانون مدنى جهالت درعمل مورد جعاله تاجایى كه‏موجب عدم امكان تحصیل آن نشود،صحیح است و هم چنین جعل مى‏تواند مقدار معین یا سهمى‏از سود فعالیت و عمل مورد جعاله‏باشد.((322))همان گونه كه ملاحظه‏مى شود، جعاله داراى كاربرد وسیعى است واز نظر شرایط از سایر عقود سهل‏تر است. مى‏توان براى نمونه مفاد مضاربه‏را با جعاله انشا كرد، كه‏دراین صورت فایده مضاربه را دارد ولى شرایط مضاربه را ندارد.
حضرت امام دراین مورد مى‏فرماید:
جایز است جعاله برتجارت با مال واقع شود و عوض(جعل) سهمى از ربح قرار داده شود، مثل این كه بگوید: اگر با این مال تجارت كردى و سودى حاصل شد،نصف یا ثلث آن، مال تو باشد. دراین صورت جعاله‏اى است كه فایده مضاربه را دارد وشرایط مضاربه را ندارد. لذا لازم نیست كه راس المال(سرمایه) پول باشد، بلكه جایز است‏كالا،دین یا منفعت، سرمایه اولیه قرار گیرد.((323)) از آن جاكه جعاله برهر عمل حلال ومورد قصد عقلا صحیح است((324))، مى‏توان آن چه راكه حضرت امام درتجارت فرموده اند، به بخش كشاورزى وصنعت و خدمات نیز تعمیم داد و درهمه این بخش ها بانك مى‏تواند به‏عنوان جاعل، به جعاله اقدام كند وعامل را در سهمى از سود شریك نماید.
متاسفانه بانك ها تاكنون موفق نشده اند از قابلیت ها و كاربرد وسیع این عقد به طور كامل استفاده كنند و جعاله درعمل كاربرد محدودى دربانك ها دارد و چون‏بنا نیست دراین مقاله از مشكلات ناشى از كیفیت اجراى قانون بانك دارى، سخن به‏میان آوریم، به این بحث نمى پردازیم، ولى به طور كلى این مطلب مهم‏راتذكر مى‏دهیم كه جعاله از نظر قانونى و شرعى داراى كاربرد وسیع قابلیت زیاد و شرایطسهل مى‏باشد و این عمل بانك هاست كه جعاله را محدود كرده‏است، نه قانون و شرع.
با این همه جعاله نیز محدودیتى شبیه محدویت عقد شركت دارد، زیرا اگر بانك به‏عنوان عامل، اقدام به جعاله كند،متقاضیان آن تنها كسانى هستند كه‏سرمایه‏اى دراختیار دارند، ولى قدرت استفاده از آن را ندارند و اگر به عنوان جاعل اقدام‏كند، متقاضیان آن كسانى هستند كه‏براى شروع‏به فعالیت اقتصادى نیازبه سرمایه‏دارند، ولى هیچ سرمایه‏اى دراختیار ندارند. در هردو صورت جعاله نمى تواندپاسخ گوى نیاز كسانى باشد كه سرمایه ناكافى‏براى فعالیت اقتصادى‏خود دارند و براى تتمیم سرمایه مورد نیاز خود متقاضى تسهیلات بانك مى‏باشند.
این خلا را عقد شركت مى‏تواند پركند. لذا ما در یكى از دو طرحى كه در پایان این مقاله پیشنهاد خواهیم كرد، بیان مى‏كنیم كه‏عقد شركت و جعاله مى‏توانندهمه‏تسهیلات بانك ها را درتمامى بخش هاى اقتصادى به‏متقاضیان متفاوت این تسهیلات، تخصیص دهند و عملیات بانكى در بخش اعطاى تسهیلات مى تواند براساس این دو عقد انجام پذیرد. 
ج) مشكل عقود غیر مشاركتى ‏عقود ده گانه اى كه اعطاى تسهیلات بانكى از طریق آنها صورت مى‏گیرد غیر ازقرض الحسنه را مى توان براساس  مقدار و نوع درآمد قابل حصول، به دو دسته تقسیم كرد:
1. عقود مشاركتى: ‏دراین نوع‏از عقود، بانك‏كل یابخشى از سرمایه مورد نیاز یك فعالیت اقتصادى( تولیدى،تجارى وخدماتى) را تامین مى‏كند و درنهایت مطابق‏قراردادى كه‏با صاحب كاراقتصادى منعقد كرده است،سودفعالیت اقتصادى مورد نظر راتقسیم مى‏كند و سهم هریك از طرفین قبل از اتمام فعالیت اقتصادى معلوم‏نیست. اى‏عقود عبارتند از:
مشاركت‏مدنى، مشاركت حقوقى،مضاربه، مزارعه مساقات.
البته عقد جعاله نیز این قابلیت را دارد كه جزء عقود مشاركتى باشد. بانك هامى‏توانند درهمه بخش هاى اقتصادى كل سرمایه مورد نیاز یك فعالیت اقتصادى‏رابه عنوان جاعل براساس‏عقد جعاله تامین كنند و سود فعالیت مزبوررا بر حسب توافق‏تقسیم نمایند، ولى همان گونه كه گذشت درحال حاضربانك ها به گونه‏اى‏از این عقد استفاده مى‏كنندكه داخل د سته بعدى مى‏شود.
2. عقود غیر مشاركتى: ‏دراین نوع‏از عقود، بانك اموال منقول و غیر منقول مورد نیاز یك فعالیت اقتصادى دربخش تولیدى و خدمات را فراهم مى‏كند و یا از طریق‏پیش خرید كالاهاى تولیدى‏اقدام به تامین كل یابخشى از سرمایه هاى لازم براى تولید كالاهاى مزبور مى‏نماید و یا به‏عنوان عامل،انجام آن فعالیت را به عهده‏مى‏گیرد ولى تمام‏سودحاصل از عملیات، متعلق به خودبانك‏مى باشد و شراكت در سود رخ نمى دهد.

قانون عملیات بانكى بدون ربا كه از سال 1363 شمسى به اجرا درآمد، تاكنون با مشكلاتى مواجه بوده است.مشكلات در طول این سال ها به وسیله‏اهل فن‏در مقاله هاى متعددى بررسى شده است كه در یك نگاه كلى مجموع آنها را مى‏توان به سه دسته تقسیم كرد:1. مشكلات ناشى از قانون عملیات بانكى بدون ربا، 2. مشكلات ناشى از آیین نامه هاى اجرایى، 3. مشكلات ناشى از كیفیت اجراى قانون وآیین نامه هاى اجرایى، در این مقاله، مشكلات ناشى از قانون عملیات بانكى بدون ربا (مرحله اعطاى تسهیلات وتخصیص منابع) بررسى خواهد شد، سپس براى رفع آنها راه حلى‏مطابق بافتاواى حضرت امام(ره) و قانون مدنى ایران پیشنهاد مى‏گردد.اعطاى تسهیلات بانكى به متقاضیان درقانون عملیات بانكى بدون ربا ازطریق ده عقد شرعى صورت مى‏گیرد كه عبارتند از :قرض الحسنه، مشاركت مدنى، مشاركت حقوقى، مضاربه، مساقات، مزارعه، فروش اقساط‏ى( درمواردى مثل مسكن، سرمایه هاى ثابت مانند ماشین آلات وتاسیسات، سرمایه در گردش، مثل مواد اولیه و ابزاركار)، اجاره به شرط تملیك، سلف و جعاله.((317))هم چنین بانك ها مى‏توانند درامور و یا طرح‏هاى تولیدى و عمرانى به طور مستقیم سرمایه گذارى كنند. مشكلات اعطاى تسهیلات بانكى‏ الف ) تعدد عقود تعدد عقود از این جهت كه راه هاى متنوعى را براى اعطاى تسهیلات، پیش روى بانك ها قرار مى‏دهد، یك‏مزیت است، ولى از جهت دیگر مشكل آفرین است، زیرا ((به دلیل تعددانواع تسهیلات، به ناچار مقررات متعددى نیز وضع‏شده است. درواقع‏براى هریك‏از انواع‏تسهیلات اعتبارى ضوابط‏ى درمورد چگونگى بررسى نحوه اعطا، شرایط تسهیلات اعتبارى نظیر مدت، مبلغ، سود و... تدوین شده است كه مجموعه‏آنها، مقررات مربوط به‏آن نوع‏از تسهیلات اعتبارى را تشكیل مى‏دهد. در نتیجه مجموعه ضوابط و مقررات ناظر به چهارده نوع تسهیلات اعتبارى، زیادتى وپیچیدگى خاصى به مقررات مى‏دهدكه اجراى آنها را با مشكلات مواجه مى‏سازد، درحالى كه اگر یكى از انواع تسهیلات اعتبارى مى‏توانست كاربردوسیع‏داشته باشد، نیازى به استفاده از سایرانواع‏تسهیلات اعتبارى و مقررات و ضوابط آنهانبود.))((318)) زیادتى و پیچیدگى مقررات بانكى آثار زیر رابه همراه دارد:1. از سرعت عملكرد بانك ها مى‏كاهد، 2.هزینه ءعملكرد بانك ها را افزایش مى‏دهد، 3. آموزش كارمندان بانك را مشكل مى‏كند، 4. تفهیم قانون عملیات بانكى و مقررات مربوط به آن را به متقاضیان تسهیلات مشكل مى‏نماید.بدیهى است اگر بتوانیم یك یا دو عقد را بیابیم كه درهمه بخش هاى تولیدى،بازرگانى و خدمات داراى كاربرد وسیعى باشد، از این مشكلات رهایى‏مى‏یابیم. ما در ادامه این مقاله اثبات خواهیم كرد كه‏عقد صلح جعاله داراى چنین كاربردوسیعى هستند و مى‏توان عملیات بانكى را براساس این دو عقد انجام‏داد. ب) محدودیت هاى عقود.این مشكل تا حدودى به مشكل اول مربوط است، زیرا علت اصلى پیدایش تعدد عقود و انواع تسهیلات اعطایى، محدودیت ها و نارسایى در كاربرد وسیع آنهابوده است. هرعقدى داراى موارد یا شرایط خاصى است كه اگر رعایت نشود، نامشروع و بى استفاده خواهد بود.درادامه به پاره اى از محدودیت هاى هر عقداشاره مى‏شود:1. قرض الحسنه ‏این عقد از نظر مورد، عام است و در بخش هاى تولیدى، خدماتى و بازرگانى و هم چنین براى رفع‏احتیاجات اشخاص كاربرد، دارد ولى بانك‏نمى تواند كلیه تسهیلات‏خود را براساس این عقد دراختیار متقاضیان قرار دهد، زیرا شرط زیادى درقرض، ربا و حرام است و بانك اگر بخواهد تنهااز این‏عقد دراعطاى تسهیلات استفاده كند،نمى تواند هیچ گونه سودى به سپرده گذاران اعطا كند و این ممكن نیست، زیرا بخشى از سپرده هاى بانك، سپرده هاى‏سرمایه گذارى مدت داراست كه صاحبان آن به‏انگیزه دریافت سود در بانك ها سپرده گذارى كرده اند.بانك ها نیز براى تامین مخارج خود ناچارند سرمایه هاى خود رادرجایى به كاربرند كه درآمد زا باشد.2و 3. مشاركت مدنى و حقوقى این دو عقد نیز از نظر مورد، عامند و درهمه بخش ها كاربرد دارند، ولى درعین‏حال محدودیت هم دارند. درماده هفت قانون‏عملیات بانكى بدون ربا آمده است :بانك ها مى‏توانند به منظور ایجاد تسهیلات لازم براى گسترش فعالیت بخش‏هاى مختلف‏تولیدى و بازرگانى و خدماتى، قسمتى از سرمایه یا منابع‏مورد نیاز این‏بخش هارا به‏صورت مشاركت‏تامین نمایند.مفهوم این ماده این است كه قسمت دیگرى از سرمایه منابع مورد نیاز باید به وسیله متقاضى تسهیلات تامین شود و اصولا اگر چنین نشود، مشاركت تحقق‏نخواهدیافت. بنا بر این، عقد مشاركت مدنى و حقوقى تنها درمواردى كاربرد دارد كه متقاضى بتواند بخشى از سرمایه را خود تامین كند، اما متقاضیانى كه هیچ‏گونه‏سرمایه‏اى ندارند و تنها از نیروى كار و تخصص و مدیریت برخوردارند، نمى توانند ازاین طریق تسهیلات دریافت كنند.اشكال: درمشاركت لازم نیست طرف شریك بانك سرمایه‏زیادى داشته باشد، بلكه اگر سرمایه‏مختصرى هم داشت، كفایت مى‏كند و شراكت محقق‏مى‏شود. بنا بر این نیروى كارمى‏تواند سرمایه ناچیزى مثلاهزار تومان بگذارد و مشاركت كند.جواب: دراین صورت سود چگونه تقسیم مى‏شود؟ اگر سود به نسبت سرمایه‏باشد، نیروى‏كار نمى تواند با سهم سودى كه‏از فعالیت تولیدى به دست مى‏آورد،سهم بانك رابخرد و اگر سود به نسبت سرمایه طرفین تقسیم نشود، بانك متضرر مى‏شود.4. مضاربه این عقد تنها درامور بازرگانى و تجارى كاربرد دارد و در بخش هاى تولیدى صنعتى و كشاورزى و خدماتى، قابل استفاده نیست.به علاوه عقد شركت و مضاربه‏جزء عقود جایز هستند و دوطرف عقد مى‏توانند هرزمان كه خواستند آن را فسخ كنند، مگر این كه در عقد لازم دیگرى، شرط‏عدم فسخ شود((319)) كه‏این خود موجب پیچیدگى قانون و عملیات بانكى مى‏شود.5و6. مساقات و مزارعه این دو عقد به جز در بخش كشاورزى درسایر بخش ها قابل استفاده نیستند. به‏علاوه اگر بانك بخواهد از این عقود استفاده كند، طبیعتا عامل نخواهد بود، بلكه به عنوان مالك زمین یا درخت  یا بذر از این دوعقد استفاده خواهد كرد و چون بانك این امور را در اختیار ندارد و تملك آنها نیز براى‏بانك با مشكلاتى روبه رو است، درعمل بانك ها تاكنون هیچ گاه ازاین دو عقد براى اعطاى تسهیلات استفاده نكرده اند.7و8 . فروش اقساطى و اجاره به شرط تملیك این دو عقد تنها در بخش تولیدى و خدمات كاربرد دارند و دربخش بازرگانى قابل‏استفاده نیستند.علاوه برآن،دراین دو بخش نیز  تنها براى تهیه اموال منقول و غیر منقول واحدهاى تولیدى و خدماتى مورد استفاده قرار مى‏گیرند و متقاضى نمى‏تواند تسهیلات لازم براى‏تامین سایر هزینه هاى واحد خود را از طریق این دو عقد دریافت كند.((320)) 9. سلف ‏این عقد تنها براى پیش خرید كالاهاى تولیدى كاربرد دارد ودر موارد دیگر قابل استفاده نیست.10. جعاله ‏درماده شانزده قانون عملیات بانكى آمده است :بانك ها مى‏توانند به منظور ایجاد تسهیلات لازم براى گسترش امور تولیدى، بازرگانى و خدماتى مبادرت به جعاله نمایند.بنابر این ماده، جعاله درهمه بخش هاى اقتصادى كاربرد دارد.به علاوه‏درماده‏167 آیین نامه فصل سوم قانون عملیات بانكى بدون ربا تصریح شده است‏كه بانك ها مى‏توانند به عنوان عامل یا عند الاقتضا به عنوان جاعل مبادرت به جعاله‏نمایند و براساس مذهب فقهاى امامیه((321)) و هم چنین براساس ماده ‏564 و 563 قانون مدنى جهالت درعمل مورد جعاله تاجایى كه‏موجب عدم امكان تحصیل آن نشود،صحیح است و هم چنین جعل مى‏تواند مقدار معین یا سهمى‏از سود فعالیت و عمل مورد جعاله‏باشد.((322))همان گونه كه ملاحظه‏مى شود، جعاله داراى كاربرد وسیعى است واز نظر شرایط از سایر عقود سهل‏تر است. مى‏توان براى نمونه مفاد مضاربه‏را با جعاله انشا كرد، كه‏دراین صورت فایده مضاربه را دارد ولى شرایط مضاربه را ندارد.حضرت امام دراین مورد مى‏فرماید:جایز است جعاله برتجارت با مال واقع شود و عوض(جعل) سهمى از ربح قرار داده شود، مثل این كه بگوید: اگر با این مال تجارت كردى و سودى حاصل شد،نصف یا ثلث آن، مال تو باشد. دراین صورت جعاله‏اى است كه فایده مضاربه را دارد وشرایط مضاربه را ندارد. لذا لازم نیست كه راس المال(سرمایه) پول باشد، بلكه جایز است‏كالا،دین یا منفعت، سرمایه اولیه قرار گیرد.((323)) از آن جاكه جعاله برهر عمل حلال ومورد قصد عقلا صحیح است((324))، مى‏توان آن چه راكه حضرت امام درتجارت فرموده اند، به بخش كشاورزى وصنعت و خدمات نیز تعمیم داد و درهمه این بخش ها بانك مى‏تواند به‏عنوان جاعل، به جعاله اقدام كند وعامل را در سهمى از سود شریك نماید.متاسفانه بانك ها تاكنون موفق نشده اند از قابلیت ها و كاربرد وسیع این عقد به طور كامل استفاده كنند و جعاله درعمل كاربرد محدودى دربانك ها دارد و چون‏بنا نیست دراین مقاله از مشكلات ناشى از كیفیت اجراى قانون بانك دارى، سخن به‏میان آوریم، به این بحث نمى پردازیم، ولى به طور كلى این مطلب مهم‏راتذكر مى‏دهیم كه جعاله از نظر قانونى و شرعى داراى كاربرد وسیع قابلیت زیاد و شرایطسهل مى‏باشد و این عمل بانك هاست كه جعاله را محدود كرده‏است، نه قانون و شرع.با این همه جعاله نیز محدودیتى شبیه محدویت عقد شركت دارد، زیرا اگر بانك به‏عنوان عامل، اقدام به جعاله كند،متقاضیان آن تنها كسانى هستند كه‏سرمایه‏اى دراختیار دارند، ولى قدرت استفاده از آن را ندارند و اگر به عنوان جاعل اقدام‏كند، متقاضیان آن كسانى هستند كه‏براى شروع‏به فعالیت اقتصادى نیازبه سرمایه‏دارند، ولى هیچ سرمایه‏اى دراختیار ندارند. در هردو صورت جعاله نمى تواندپاسخ گوى نیاز كسانى باشد كه سرمایه ناكافى‏براى فعالیت اقتصادى‏خود دارند و براى تتمیم سرمایه مورد نیاز خود متقاضى تسهیلات بانك مى‏باشند.این خلا را عقد شركت مى‏تواند پركند. لذا ما در یكى از دو طرحى كه در پایان این مقاله پیشنهاد خواهیم كرد، بیان مى‏كنیم كه‏عقد شركت و جعاله مى‏توانندهمه‏تسهیلات بانك ها را درتمامى بخش هاى اقتصادى به‏متقاضیان متفاوت این تسهیلات، تخصیص دهند و عملیات بانكى در بخش اعطاى تسهیلات مى تواند براساس این دو عقد انجام پذیرد. ج) مشكل عقود غیر مشاركتى ‏عقود ده گانه اى كه اعطاى تسهیلات بانكى از طریق آنها صورت مى‏گیرد غیر ازقرض الحسنه را مى توان براساس  مقدار و نوع درآمد قابل حصول، به دو دسته تقسیم كرد:1. عقود مشاركتى: ‏دراین نوع‏از عقود، بانك‏كل یابخشى از سرمایه مورد نیاز یك فعالیت اقتصادى( تولیدى،تجارى وخدماتى) را تامین مى‏كند و درنهایت مطابق‏قراردادى كه‏با صاحب كاراقتصادى منعقد كرده است،سودفعالیت اقتصادى مورد نظر راتقسیم مى‏كند و سهم هریك از طرفین قبل از اتمام فعالیت اقتصادى معلوم‏نیست. اى‏عقود عبارتند از:مشاركت‏مدنى، مشاركت حقوقى،مضاربه، مزارعه مساقات.البته عقد جعاله نیز این قابلیت را دارد كه جزء عقود مشاركتى باشد. بانك هامى‏توانند درهمه بخش هاى اقتصادى كل سرمایه مورد نیاز یك فعالیت اقتصادى‏رابه عنوان جاعل براساس‏عقد جعاله تامین كنند و سود فعالیت مزبوررا بر حسب توافق‏تقسیم نمایند، ولى همان گونه كه گذشت درحال حاضربانك ها به گونه‏اى‏از این عقد استفاده مى‏كنندكه داخل د سته بعدى مى‏شود.2. عقود غیر مشاركتى: ‏دراین نوع‏از عقود، بانك اموال منقول و غیر منقول مورد نیاز یك فعالیت اقتصادى دربخش تولیدى و خدمات را فراهم مى‏كند و یا از طریق‏پیش خرید كالاهاى تولیدى‏اقدام به تامین كل یابخشى از سرمایه هاى لازم براى تولید كالاهاى مزبور مى‏نماید و یا به‏عنوان عامل،انجام آن فعالیت را به عهده‏مى‏گیرد ولى تمام‏سودحاصل از عملیات، متعلق به خودبانك‏مى باشد و شراكت در سود رخ نمى دهد.

 

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى , صلح , جعاله , بدیل هاى مناسب , عقود بانكى , بهره گیرى , دیدگاه هاى فقهى , امام خمینى , قانون اساسى , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Google
About 1,310 results (0.85 seconds)

Did you mean: مقاله صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكي با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى
Search Results
صلح و جعاله ؛ بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه ...
www.hawzah.net/.../صلح-و-جعاله-بدیل-های-مناسب-برا...
Translate this page
صلح و جعاله ؛ بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه های فقهی ... منبع : فصلنامه فقه اهل بیت فارسی، شماره 19 و 20 , میرمعزی، سید حسین ... مشکلات در طول این سال ها به وسیله اهل فن در مقاله های متعددی بررسی شده است که ... شد، سپس برای رفع آنها راه حلی مطابق بافتاوای حضرت امام(ره) و قانون مدنی ایران پیشنهاد می گردد.
صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى ...
irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/5074
Translate this page
Jul 31, 2016 - صلح جعاله بدیل هاى مناسب عقود بانكى بهره گیرى دیدگاه هاى فقهى امام ... براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى.
صلح و جعاله | بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با دیدگاه فقهى و قانون ...
filedanesh.ir/صلح-و-جعاله-بدیل-هاى-مناسب-براى-عقود...
Translate this page
Aug 6, 2016 - 41 صفحه صلح و جعاله | بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى (ره) و قانون اساسى قانون عملیات بانکى بدون ربا ...
تحقیق در مورد صلح و جعاله - دانلود مطالب علمی
www.docs.blogsky.com/1395/05/08/post-11983/
Translate this page
Jul 29, 2016 - ... عقود بانکى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى ... مشکلات در طول این سال ها به وسیله اهل فن در مقاله هاى متعددى بررسى شده است که در ... صلح و جعاله ؛ بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه ...
صلح و جعاله بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه های ...
library.tebyan.net/.../صلح%20و%20جعاله%20بدیل%2... - Translate this page
صلح و جعاله بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه های فقهی امام خمینی(ره) و قانون اساسی. [منبع الکترونیکی]. افزودن به ... داده های الکترونیکی منشأ مقاله: فقه اهل بیت (فارسی)، پاییز - زمستان 1378 - شماره 19و20. نظرات کاربران.
صلح و جعاله | بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با دیدگاه فقهى و قانون ...
docz.ir/صلح-و-جعاله-بدیل-هاى-مناسب-براى-عقود-با/
Translate this page
41 صفحه صلح و جعاله | بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى (ره) و قانون اساسى قانون عملیات بانکى بدون ربا که از سال ۱۳۶۳ ...
دانلود از اسپید فایل - تحقیق در مورد صلح و جعاله - اسپید فایل
speadfile.ir › علوم انسانی
Translate this page
5 days ago - ... بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى مشکلات اعطاى تسهیلات بانکى ب) محدودیت هاى عقود.
صلح و جعاله - هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان ...
hbadvi.farsedu.ir/portal/show.aspx?page=10736
Translate this page
بديل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گيرى از ديدگاه هاى فقهى امام خمينى(ره) و قانون اساسى قانون عمليات ... ما در ادامه اين مقاله اثبات خواهيم كرد كه عقد صلح جعاله داراى چنين كاربردوسيعى هستند و مى توان عمليات بانكى را براساس اين دو عقد انجام داد.
پایان نامه رشته حقوق با موضوع بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با ...
www.payanname.net › علوم انسانی › رشته حقوق
Translate this page
Jul 23, 2015 - با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى ... ما در ادامه این مقاله اثبات خواهیم کرد که عقد صلح جعاله داراى چنین کاربردوسیعى هستند ...
پایان نامه رشته حقوق با موضوع بدیل های مناسب برای عقود بانکی با ...
okfiles.ir/.../پایان-نامه-رشته-حقوق-با-موضوع-بدیل-های... - Translate this page
صلح و جعاله | بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با دیدگاه فقهى و قانون اساسى ... براى عقود بانکى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى (ره) و قانون اساسى قانون ... مشکلات ناشى از کیفیت اجراى قانون وآیین نامه هاى اجرایى، در این مقاله، مشکلات ناشى ...
پی ورد پایان نامه رشته حقوق با موضوع بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى ...
payword.test.com/prod-243690-پایان+نامه+رشته+حق...
Translate this page
با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى ... ما در ادامه این مقاله اثبات خواهیم کرد که عقد صلح جعاله داراى چنین کاربردوسیعى هستند و مى توان عملیات ...
صلح و جعاله بديل هاي مناسب براي عقود بانكي، با بهره گيري از ديدگاههاي ...
islamicdatabank.com/MoshakhesatMNashrye.aspx?co...
Translate this page
عنوان: صلح و جعاله بدیل های مناسب برای عقود بانكی، با بهره گیری از دیدگاههای فقهی امام خمینی و قانون اساسی; پدیدآورنده: سید حسین میرمعزی (1340ش - ). سایر آثار پدیدآورنده ... نشریه : فقه اهل بیت. سایر مقالات ..... مقاله دايرةالمعارف 30908, پايان نامه ...
صلح و جعاله - سایت حقوقی محمد حسنی
www.hassani.org/component/tags/tag/171
Translate this page
وقتی می‌گوییم رکن یعنی برای اینکه عقد صلح واقع شود وجود همه آنها ضروری و لازم است و در صورت نبود هر یک از آنها، عقدی هم واقع نخواهد شد. .... بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى ... ما در ادامه این مقاله اثبات خواهیم کرد که عقد صلح جعاله داراى چنین کاربردوسیعى هستند و مى توان ...
صلح و جعاله - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/308003/صلح-و-جعاله
Translate this page
بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه های فقهی امام خمینی(ره) و قانون اساسی قانون عملیات بانکی بدون ربا که از سال ۱۳۶۳ شمسی به اجرادرآمد، تاکنون ...
مقاله کامل با موضوع صلح و جعاله | مرجع کامل دانلود پایان نامه های کامل و ...
payannamehfull.ir/.../مقاله-کامل-با-موضوع-صلح-و-جعا...
Translate this page
Nov 22, 2015 - صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى سید حسین میرمعزى قانون عملیات بانکى ...
مقاله صلح جعاله | جستجو | - تک دختر
takdokhtar.ir/list/مقاله+در+موردصلح+و+جعاله.html
Translate this page
... فهرست مطالب بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى مشكلات اعطاى تسهیلات بانكى الف ) تعدد عقود تعدد عقود ...
فقه - مرجع ارائه فايل های دانلودی
file.utshop.ir/tag-فقه.aspx
Translate this page
بزرگترين مرجع ارائه پايان نامه، مقاله و فايل های دانلودی كه توانسته بيش از 8000 مطلب رو در خود جمع آوری كند. ... صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى · صلح و جعاله ... بررسی فقهی و قانونی ماهیت قراردادبیمه بدنه اتومبیل باتاکیدخاص به " خسارت افت ارزش اتومبیل ".
یوز - آخرین مطالب سفیران صلح
www.yooz.ir/blogs/?...سفیران%20صلح
Translate this page
شورای امنیت و صلح جهانی دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc ... صلح و جعاله بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه های فقهی امام ... بانکی با بهره گیری از دیدگاه های فقهی امام خمینی(ره) و قانون اساسی دسته: فقه و ... -و-جعاله-بدیل-هاى-مناسب-براى-عقود-بانكى-با-بهره-گیرى-از-دیدگاه-هاى-فقهى-امام.html.
روزنامه رسالت85/12/14: جعاله در بانکداري اسلامي
www.magiran.com/npview.asp?ID=1364596
Translate this page
Mar 5, 2007 - 4- جعاله و صلح، بديل هاي مناسب براي عقود بانکي، با بهره گيري از ديدگاه هاي فقهي امام خميني (ره) و قانون اساسي، سيدحسين ميرمعزي، فقه اهل بيت، ...
وبلاگ حقوقي شایسته - حقوق مدنی
shayesteh1360.blogfa.com/tag/حقوق-مدنی
Translate this page
صلح و جعاله ... بديل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گيرى از ديدگاه هاى فقهى امام خمينى(ره) و قانون اساسى ... مشكلات ناشى از قانون عمليات بانكى بدون ربا، 2. ... در اين مقاله اختلاف دو نوع مسئوليت مدني قراردادي و قهري را از جهت دادگاه صالح مورد بررسي ...
طلبه پاسخگو/ پرسش از شما پاسخ ازما - جعاله در بانکداري اسلامي
www.t-pasokhgoo.ir/...مباحث/...مقالات/2270-جعاله-در-...
Translate this page
Oct 31, 2014 - 4- جعاله و صلح، بديل هاي مناسب براي عقود بانکي، با بهره گيري از ديدگاه هاي فقهي امام خميني (ره) و قانون اساسي، سيدحسين ميرمعزي، فقه اهل بيت، ...
ذخیره قانونی بر سپرده های بانکی - هادی
mohajer124.persianblog.ir/post/208/
Translate this page
Nov 19, 2013 - در این مقاله، با طرح دیدگاه های گوناگون درباره استفاده از این ابزار، .... زیرا سپرده ها از طریق عقود اسلامی می توانند به سرمایه تبدیل شوند و افزایش ... لیکن هیچ گونه تغییر اساسی در خصوص تکلیف ذخیره قانونی بر انواع ...... صلح و جعاله ؛ بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه های فقهی امام خمینی(ره) و ...
دانلود پایان نامه در مورد صلح و جعاله
birdownload.epage.ir/.../incl.news_connector.NewsPri...
Translate this page
پایان نامه رشته حقوق با موضوع بدیل های مناسب برای عقود ... - 0y0 ... مسئولیت مدنی; مقاله صلح و جعاله; مقاله شرح و نقدی برماده 218 اصلاحی قانون . ..... دانلود جزوه متون فقه شهید ثانی بحث ضمان،رهن،حجر،حواله،کفالت،صلح . .... صلح و جعاله بدیل های مناسب برای عقود بانکی (با بهره گیری از دیدگاههای فقهی امام خمینی(ره) و قانون اساسی).
[PDF]آسیب‌شناسی عقد جعاله در نظام بانک‌داری بدون ربای ایران
ie.um.ac.ir/.../مقالات%20اقتصادی/بانکداری%20اسلام...
Translate this page
پس از گذشت حدود سه دهه از تصویب و اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا در ایران .... شده و سرس در بخش سوم مقاله مباحث شرعی واجرایی مرتبط با عقد جعاله مورد ... سرمایه گذاری مناسب در مسایل زیربنایی و روبنایی این بخش دانسته و ارائه راه ح ... و با بهره گیری از اوراق بهادار )صکوک( جعاله به ارائه مدل ..... کنند که جعاله تبدیل به عقد غیر.
[XLS]کل پایان نامه های کارشناسی ارشد - مرکز تحقیقات اقتصاد اسلامی دانشگاه ...
ierc.sbu.ac.ir/File.ashx?ID=3636
در فصل اول دیدگاه اسلام نسبت به کا اقتصادی بیان شده در فصل دوم دیدگاه فقه در مورد ... 20, 28, ضرورت ایجاد بازار بین بانکی در سیستم بانکداری بدون ربا،با نگرشی ... ادامه دارد تا تطبیق مناسبی از نظر فقه اسلامی برای استفاده از ابزارها صورت گیرد. ... 23, 32, جایگاه ارزشها در توسعه بررسی موردی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ...
اردیبهشت 1388 - بانک تخصصی اطلاعات حقوقی - blogfa.com
law-meh3.blogfa.com/8802.aspx
Translate this page
مشكلات ناشى از كيفيت اجراى قانون وآيين نامه هاى اجرايى، در اين مقاله، مشكلات ناشى از ... اعطاى تسهيلات بانكى به متقاضيان درقانون عمليات بانكى بدون ربا ازطريق ده عقد شرعى صورت .... رابطه قصد و رضا در اعمال حقوقى با تاكيد بر ديدگاه امام خمينى(ره) ... ديد معيّن تعيين نشده باشيد به استنا ماده 367 و 495 قانون مجازات اسلامي براي آن ...
[PDF]نشریه بانکداری اسلامی - صندوق کارآفرینی امید
www.karafariniomid.ir/.../0/.../3c86b6e5-5648-409e-a9d8-a753ddcd31f2
Aug 18, 2015 - نگاهی به دیدگاه های مقام معظم رهبری درباره بانکداری اسالمی .... مى توان در كوشش هاى اولیه براى حذف بهره و برقرارى كارمزد. در سیستم بانكى و ... )به ره( در جهت حذف بهره و انطباق عملیات بانكى با موازین .... در قالب عقود شرعى و با رعایت موازین فقهى تأمین ...... اص ل 43 قانون اساسى، بخشى از منابع خ ود را از راه.
[DOC]بانک موضوعات - مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران
www.whc.ir/modules/.../cf9f1415dc766b2e01d1d3f51c56a100.docx
آداب باطنی تلاوت قرآن کریم با تأکید بر کتاب آداب الصلوة امام خمینی(ره) ..... بررسي آيات و روايات مربوط به جهاد و تطبيق آن با فقه و آراي فقها ..... بررسي موضع گيري مردم در مقابل دعوت انبيا و پيامدهاي آن از ديدگاه قرآن ...... بحثی در مبانی معرفت تفاوت ربا و بهره بانکی .... بررسی فقهی صلح و جعاله به دلیلهای مناسب برای عقد بانکی.
حوزه هاى فقاهتى و عرصه هاى کارشناسى بانکدارى اسلامى
www.ensani.ir/fa/content/30188/default.aspx
Translate this page
تفکیک حوزه هاى فقهى و ثابت معاملات بانکى از حوزه هاى کارشناسى و متغیّر، ... مسؤولان امر و کارشناسان مسلمان فرصت مى دهد تا پیوسته با بهره گیرى از علم و تجربه بشرى و ... و با روش فقاهتى استنباط مى شوند و تفکیک آن ها از عرصه هاى متغیّر که بر دید ... در این مقاله، مقصود از حکم ثابت، قانون و ضابطه اسلامى است که از منابع دینى به ...
ماهیت صلح در معاملات - حقوق + وکالت - blogfa.com
www.irkhaksar.blogfa.com/post-12.aspx
Translate this page
حقوق + وکالت - ماهیت صلح در معاملات - تحقیقات در زمینه حقوق خصوصی/ حقوق ... قالب هاي پيچک ... در اصطلاح فقهی، عقدي است كه براي اصلاح ميان دو كس كه در معامله و يا واقعه‌اي ... در قانون مدنی فصل خاصی مشتمل بر نوزده ماده قانونی در موضوع عقد صلح تنظیم ... حضرت امام(ره) دراین باره می فرماید: عقد صلح عبارت است از تراضی و تسالم ...
مدیریت حوزه علمیه استان قم - اخبار > مشاهده موضوعات اخذ شده
www.hawzahqom.ir/news/hawzahqom.../مشاهده+موضوعات+اخذ+شده+
برای دیدن صفحه کامل مربوط به اداره مدارک علمی حوزه علمیه استان قم اینجا را کلیک کنید. 1. ..... ارائه الگو و مولفه هاي سور از منظر آموزه هاي ديني و جايگاه آن در ابعاد اخروي، ...... انحرافات اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن از دیدگاه امام خمینی(ره) ... انفساخ عقد در نکاح، بیع، اجاره از دیدگاه فقه و قانون ...... بررسی فقهی و حقوقی سپرده های بانکی.
مدل بانكداري اسلامي؟ | پرسمان دانشجويي - اندیشه ی سیاسی
www.siasi.porsemani.ir/content/مدل-بانكداري-اسلامي؟
Translate this page
سپرده هاي مدّت دار، وام ها و اعتبارات مدّت دار كه بر اساس قرض با بهره هستند، ربا و ... براي تجهيز و تخصيص منابع استفاده كنند و بر مبناي كدام فقه مذهب اسلامي باشد تفاوت دارند. ... ‌قانون عمليات بانكي بدون ربا و منطبق بر فقه شيعي اثني عشري (12 امامي) در ... حضرت امام خميني (ره) درباره اين نوع سپرده ها مي فرمايد: «سپرده هاي در بانك اگر ...
مطالعه کتاب مجله فقه اهل بیت علیهم السلام ( فارسی ) جلد 19 - صفحه 178 ...
www.ghbook.ir/index.php?...فقه...
Translate this page
ثانیاً، سلب حقوقی که خداوند متعال به اشخاص اعمّ از حقیقی ومجله فقه اهل بیت علیهم السلام (فارسی)، ... موسیقی; ابعاد فقهی امام خمینی (ره); وحدت و تعدد در ولایت سیاسی.
[PDF]ﻣﺪﻳﺮﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺴﻜﻦ ﺗﻘﺪﻳﺮ ﺷﺪ
bank-maskan.ir/.../bank%20%20maskan...
Translate this pageBank Maskan
Jun 1, 2013 - ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺴﻜﻦ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻫﺎﻯ ﺑﺎﻧﻜﻰ ﻭ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺍﻧﻄﺒﺎﻕ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻓﻘﻪ ﺍﺳﻼﻣﻰ ﺩﻭﻡ ﺷﺪ ... ﻋﻘﻮﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ، ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ ﺑﺎﻧﻚ ﻭ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ. ﺩﺭ ﻋﻘﻮﺩ ﻭ ... ﻭ ﺩﺭ ﻣﻌــﺮﺽ ﺩﻳﺪ ﻋﻤــﻮﻡ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ... ﺣﺴــﻴﻦ ﺍﻧﻮﺍﺭﻱ ﺳﺮﭘﺮﺳــﺖ ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﻴﻨﻲ(ﺭﻩ) ﻛﺸــﻮﺭ ﻧﻴﺰ ... ﺗﺴﻬﻴﻼﺕ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺑﺎﻧﻚ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎﻱ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺍﻣﺎﻡ .... ﺑﻪ ﺭﺷــﺪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺗﺪﺍﻭﻡ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻯ .... ﺑﺮﺍﻯ ﺳﻮﺩﺩﻫﻰ، ﺗﻜﺮﻳﻢ ﻣﺸﺘﺮﻯ، ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻣﻨﺎﺳﺐ.
صلح و جعاله
www.javanemrooz.com/articles/print.aspx?id=38627
Translate this page
بدیل های مناسب برای عقود بانکی با بهره گیری از دیدگاه های فقهی امام خمینی(ره) و قانون اساسی قانون عملیات بانکی بدون ربا که از سال 1363 .... حضرت امام دراین مورد میفرماید: جایز است جعاله برتجارت با مال واقع شود و عوض(جعل) سهمی از ربح قرار ..... 1) مطابق فقه اسلام و قانون مدنی بوده و قابلیت تبدیل به یک الگوی ربوی رانداشته باشد.
عناوین پایان نامه های رشته حقوق – تهران تحقیق
payannameha.ir › ... › عناوین پایان نامه حقوق
Translate this page
Nov 5, 2014 - حقوق بزه دیده در فرآیند دادرسی کیفری ایران(با تاکید بر لایحه قانون ... پزشکی از راه دور و مسئولیت کیفری ناشی از آن در نظام حقوقی ایران .... بررسی تجدید نظر از دیدگاه فقه و حقوق جزای ایران ..... قراردادهای مشارکتی درحقوق بانکی ...... بررسی تطبیقی اندیشه های حقوق اساسی امام خمینی (ره) ومیرزای نائینی(قدس سره).
دانستنی های حقوقی
www.norouzilawyer.ir/print.php?ToDo...AID...
Translate this page
مطابق ماده 20 قانون آیین دادرسی در امور مدنی دعاوی راجع به ترکه متوفی در دادگاه محلی ... درصورت اول جز با رضایت خوانده یا انصراف کلی خواهان از دعوی ، درخواست استرداد دعوی ..... شیرازی (تعلیقات عروه، ج2، ص136)، امام خمینی (ره) (البیع، ج1، ص20) واکثریت ...... و صاحب نظران حقوقی و ثبتی، نگارنده مقاله را از نظریات خود بی بهره نسازند.
موسسه مطالعات راهبردی رويکرد - آخرين عناوين بانک :: نسخه کاملآرشیو ...
rooykard-bank.bazfeed.ir/
وی ادامه داد: پروژه سرمایه گذاری در ترمینال دوم غلات بندر امام خمینی (ره) به ظرفیت ۱۵۰ .... کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری درباره تصمیم گیری برای کاهش نرخ سود ... سپرده های یکساله را به ۱۸ درصد، نرخ سود تسهیلات عقود مبادله ای را به ۲۰ درصد و ..... بانک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ یعنی یک حساب بانکی پایه با ...
مقالات حقوق تجارت - پورتال ( پرتال ) حقوق - پرشین بلاگ
thelawportal.persianblog.ir/tag/مقالات_حقوق_تجارت
(ماده ۹۴ قانون تجارت) از این نظر شرکت با مسئولیت محدود با شرکت سهامی متفاوت ...... ماموران مالیاتی و گه‌گاه فساد ایشان، راه برای فرار مالیاتی بسیار هموار ...... آن است، و این از حقوق عینى است که نقل آن یکى از مصداق هاى عقد، بلکه بیع است نه آن که ..... نوو با بهره گیری از سابقه چند سال تدریس در زمینه حقوق تجارت (بخش شرکتهای تجاری ) ...
دانلود پروژه و مقاله
nabfile-rzb.soojhe.ir/
Translate this page
صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى از دیدگاه هاى فقهى امام خمینى(ره) و قانون اساسى. صلح و جعاله بدیل هاى مناسب براى عقود بانكى با بهره گیرى ...
حدود مسئوليت امين در عمليات بانكى غير ربوى | الشیعه
farsi.al-shia.org/حدود-مسئوليت-امين-در-عمليات-بانكى...
Translate this page
May 17, 2015 - در مرحله بعد در سال ۱۳۶۲ ش با تصویب قانون عملیات بانکى بدون ربا، انجام ... در مقام چاره جویى، دیدگاه هاى فقهى همواره در دو زمینه فعال بوده است: یکى توسل به ... عقود عام که در شکل جعاله، صلح و قرض الحسنه قابل تحقق است. ..... ج) در مورد مخالفت جعل شرط مسئولیت مطلق براى امین با شرع و نظم عمومى و .... نتیجه گیرى.
[PDF]ﻫﺎي ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺑﻪ اوراق ﺑﻬﺎدار در ﺗﺒﺪﯾﻞ داراﯾﯽ ﺑﺎﻧﮑﺪاري ﺑﺪون
jmbr.mbri.ac.ir/.../admin_t-A-10-24-27-cab9ad9.pdf - Translate this page
ﻃﺮاﺣﯽ اﺑﺰار ﻣـﺎﻟﯽ. ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮاي. ﺗﺒﺪﯾﻞ داراﯾـﯽ. ﻫـﺎي ﺑـﺎﻧﮑﯽ ﺑـﻪ اوراق ﺑﻬـﺎدار و ﺗﺒﯿـﯿﻦ وﯾﮋﮔـﯽ. ﻫـﺎي آن ... ﻫﺎي ﮐﻠﯿﺪي: ﺗﺄﻣﯿﻦ. ﻣﺎﻟﯽ ﺑﺎﻧﮏ، اوراق ﺑﻬﺎدار ﺑﺎ ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﺗﺴﻬﯿﻼت. ﺑﺎﻧﮑﯽ، اوراق. ﻣﺮاﺑﺤﻪ رﻫﻨﯽ، اوراق اﺟﺎره ... ﻓﻘﻬﯽ، اﻗﺘﺼﺎدي، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺎﻟﯽ، ﺣﻘﻮﻗﯽ و ﺑﺎﻧﮑﯽ دارد و در ﻗﺎﻟـﺐ ﯾـﮏ ﻣﻘﺎﻟـﻪ ﭘﮋوﻫﺸـﯽ ... ﻫـﺎي ﻣـﻨﻈﻢ اﺻـﻞ و ﺑﻬـﺮه ..... ﭼﻨﯿﻦ ﺷﺮﻃﯽ ﺻـﺤﯿﺢ اﺳـﺖ و. اﮔﺮ در ﺿﻤﻦ ﻋﻘﺪ ﻻزﻣﯽ ﭼﻮن ﺻﻠﺢ ﺑ. ﺎﺷﺪ. ،. ﻻزم. اﻟﻮﻓﺎ اﺳﺖ. (. اﻣﺎم. ﺧﻤﯿﻨﻰ.
مقاله و تحقیق
www.havasi.blogfa.com/9008.aspx?p=2
انفجار جمعيت در ايران همراه با مسائلي همچون افزايش سريع شهرها، افزايش فقر، مشكل ..... 2ـ برقراري تساوي و برابري حقوق زن و مرد و حمايت اساسي و منطقي، قانوني از حقوق زنان ... هاي رفاهي چون سازمان تامين اجتماعي، بهزيستي و كميته امداد امام خميني (ره) براي ..... چرا که اشخاص، شرکت ها و دولت برای تصمیم گیری در مورد توزیع مناسب منابع ...
نيّت های خیر همراه با جوانان خيّر - قرض الحسنه
www.kh-javan.blogfa.com/category/3
Translate this page
متاسفانه قانون عمليات بانكي بدون ربا هيچ گونه تكليفي براي بانك هاي سپرده پذير به ... گذاري مشترك يا سود حاصل از معامله مشروع با تسهيلات گيرنده (عقود مبادله اي) به دست ... از سوي ديگر تفاوت فاحش نرخ كارمزد وام قرض الحسنه با نرخ بهره وام هاي ربوي در ...... (امام خمینی ره)در تحریرالوسیله درتعریف قرض می نویسد: هو تملیک مال لآخر ...
[PDF]و ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﻫﺎي ﺑﺎﻧﻜﻲ ارزﻳﺎﺑﻲ ﺳﭙﺮده ﻫﺎي ﺟﺪﻳﺪ ﺳﭙﺮده
eghtesad.iict.ac.ir/article_16578_41036f19a1708564b...
Translate this page
ﻫـﺎي ﭘـﺲ. اﻧـﺪاز و. ﻣﺪت. دار، ﺑﺮ اﺳﺎس راﺑﻄﺔ ﺣﻘﻮﻗﻲ ﻗﺮض ﺑﺎ ﺑﻬﺮه. اﻧﺪ، از ﻧﻈﺮ ﻓﻘﻪ اﺳﻼﻣﻲ رﺑﺎ و ﺣﺮام ﺑـﻮده، در ﻛـﺸﻮرﻫﺎي ... رﺳﺪ ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌ. ﺔ. دوﺑﺎرة. ﻋﻘﻮد ﻣﺠﺎز ﺷﺮﻋﻲ، ﻣﺎﻫﻴﺖ ﺑﺎﻧﻚ، روﺣﻴﺎت ﺳﭙﺮده. ﮔـﺬاران. و. اوﺿﺎع ... در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﺎ دو ﻓﺮض. ، ﺗﻐﻴﻴﺮ و ﺣﻔﻆ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺎﻧﻜـﺪاري ﺑـﺪون. رﺑﺎ. اﻧﻮاع ﺳﭙﺮده. ﻫﺎي. ﺟﺪﻳﺪ. ﺑﺎﻧﻜﻲ ﭘﻴﺸﻨﻬﺎد ﻣﻲ ...... اﻧﺪاز ﺑﺎ ﺳﻮد ﻣﻌﻴ ﻦ ﻃﺮّاﺣﻲ و ﺟﺎﻳﮕﺰﻳﻦ ﺳﭙﺮده ﭘﺲ. اﻧﺪاز ﺑﺎﻧﻜﺪاري ﻣﺘﻌـﺎرف ﻛـﺮد . ﺑـﺮاي اﻳـﻦ. ﺣﺴﺎب، راه.
[DOC]دانلود فايل : 06 Ouragh Ejareh.doc - انجمن اقتصاد اسلامي حوزه علميه
www.islamicec.ir/.../06%20Ouragh%20Ejareh_64183....
Translate this page
یکی از عامل های مهم عدم کامیابی، عدم سرمايه گذاري مناسب در مسایل زیربنایی و روبنایی ... با استفاده از روش اکتشافي کاربردي و با بهره گيري از اوراق بهادار (صکوک) جعاله به .... مقاله حاضر با معرفی اوراق بهادار جعاله، به ارایه الگوهاي جدید تأمين مالي براي ... بهاداری به نام اوراق جعاله مطابق با فقه اماميه که ويژگي هاي خاصی دارد، براي تأمين ...
[DOC]دانلود فايل : 03.doc
www.islamicec.ir/uploads/03_64214.doc
Translate this page
یکی از تفاوت های اساسی بانکداری اسلامی با بانکداری متعارف در روش های .... بانک های اسلامی مصر از راه قرض الحسنه، مرابحه، اجاره، اجاره به شرط تملیک، سلف، ... برای تأمین مالی مشتریان از شیوه های قرض الحسنه، مرابحه، اجاره، جعاله، مضاربه و ... سال 1985 و با ممنوعیت نظام مبتنی بر بهره، کل نظام بانکی تبدیل به بانکداری بدون ربا شد.
پایان نامه بافت فرسوده شهر گرگان - فایل طلا
filetala.ir/?p=46282
Translate this page
Jun 8, 2016 - در دهه هاي اخير شهر ها به شكلي بي برنامه رشد كردند و محدوده هاي شهري در مدت كوتاهي به ... در اين پژوهش با بهره گيري از مدلهاي آنتروپي شانون و هلدرن و جيني، درجه تجمع(موران .... دانلود مقاله تأثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل ... صلح و جعاله | بدیل هاى مناسب براى عقود بانکى با دیدگاه فقهى و قانون اساسى ...
وبلاگ حقوقی محمد حسنی
mohassani.persianblog.ir/1388/12/
Mar 16, 2010 - این مقام قضایی توضیح داد:به موجب بند سوم اصل 156 قانون اساسی، نظارت بر .... در قانون به عنوان جرم شناخته شود و برای آن مجازات تعیین گردد؛اما در دیدگاه ...... نتیجه گیری ..... حسین تقوی اشتهاردی ، تنقیح الاصول : تقریرات درس امام خمینی قدس ...... بنا بر این می توان با طراحی نرم افزارهای مناسب بانکی ، اشخاصی را که ...
سؤالات درسی و / یا حقوقی شما :: عافیت‌سوزی
snshahrokhi.blog.ir/1394/04/09-4
Jun 30, 2015 - در جعاله خاص، چون فرض این است که ایجاب برای شخص معین انجام شده و نهادی است ...... عقد رضایت بدن که این شرط باطل از عقد حذف بشه و بیع تبدیل بشه به یه بیع ...... با توجه ب سکوت قانون جدید باید بر اساس اصل 167 قانون اساسی ب فقه ...... موازین قضائی از دیدگاه حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه ) زانی پدر ...
    1   
2
   
3
   
4
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 145
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 434
  • آی پی دیروز : 136
  • بازدید امروز : 1,576
  • باردید دیروز : 633
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,939
  • بازدید ماه : 3,939
  • بازدید سال : 138,102
  • بازدید کلی : 2,646,649