loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 377 سه شنبه 06 تیر 1396 نظرات (0)

کسب درآمد از اینترنت با فروش فایل , فروش فایل , کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد از اینترنت با فروش فایل

همه ما این روزا بخشی از وقت خودمون رو به گشت و گذار توی اینترنت و به اصطلاح وبگردی میگذرونیم. این روزا دسترسی به اینترنت خیلی راحت شده و خیلی ها با گوشی خودشون به اینترنت متصل میشن و در کل اینترنت بخشی از زندگیشون شده.

 

کسب درآمد از اینترنت

از چند سال پیش که با اینترنت آشنا شدم در کنار وب گردی های روزانه متوجه شدم که میشه توی اینترنت هم کسب درآمد کرد و در کنار گشت و گذار توی اینترنت این امکان وجود داره که بتونی پولی از اینترنت در بیاری. توی این چند سال روش های مختلفی رو تست کردم و با آزمایش و خطا پیش رفتم، از ثبت نام و فعالیت تو سایتهای کلیکی گرفته تا فروش کالای دست دو و آکبند. اما یکی از روش های جذاب و جالبی که دو سه سال پیش باهاش آشنا شدم فروش فایل بود. اگه داری این مطلب رو میخونی معنیش اینه که تو هم به کسب درامد اینترنتی اهمیت میدی، بنظرم خیلی خوبه که توام فروش فایل رو تجربه کنی. تا آخر این مطلب با من همراه باش تا جزییات بیشتری در زمینه فروش فایل توی اینترنت رو توضیح بدم.

 

فروش فایل

همونطور که قبلا گفتم الان خیلی ها برای رفع نیازهای خودشون از اینترنت استفاده می کنن ، بعنوان مثال وقتی نیاز به اطلاعاتی داری یا وقتی برای یکی از درسها نیاز به تحقیق و پروژه داری خیلی زود توی اینترنت موضوع مورد نظرتو جستجو میکنی و فایل و اطلاعاتی که بهش نیاز داری رو پیدا میکنی. حتما شما هم توی این تحقیق های اینترنتی به فایل هایی برخورد کردی که برای اینکه بتونی دانلودش کنی باید اول یه مبلغی رو بصورت اینترنتی پرداخت کنی و بعد از پرداخت آنلاین بهت اجازه میدن که فایل مورد نظرتو دانلود کنی.
خب شاید تا اینجای کار نکته خاصی رو حس نکرده باشی اما میدونی که خودت هم میتونی یکی از این فروشنده های فایل باشی و برای خودت یه کسب و کار اینترنتی راه بندازی؟ نگران سرمایه نباش ، برای شروع این کسب و کار نیازی به سرمایه گذاری نیست و بدون هیچ هزینه ای می تونی کار خودت رو شروع کنی و درآمد کسب کنی.

 

ساخت فروشگاه فایل بدون سرمایه !

بله. بدون هیچ هزینه ای می تونی فروشگاه فایل خودت رو ایجاد کنی! کافیه توی سایت فایل ناب ثبت نام کنی و بعدش یه فروشگاه فایل برای خودت ایجاد کنی و شروع به کار کنی و فایل های خودت رو توی فروشگاهت ثبت کنی و درآمد کسب کنی.
طبیعیه که یه سری سوالات جواب داده بشه سوالاتی مثل اینکه چرا فروشگاه رایگان میدن؟ چی بهشون میرسه؟ و … خب قطعا راه اندازی یک سیستم همکاری در فروش قوی نیاز به سرمایه داره ولی توی سایت فایل ناب شما بدون هیچ هزینه ای فروشگاه خودتون رو میسازی و شروع به کسب درآمد اینترنتی میکنی و زمانی که فایلی رو فروختی اونوقت بخشی از درآمد حاصل از این فروش به سایت میرسه و این یعنی تضمین میده که تا زمانی که شما از سایت فایل ناب درآمد نداشتی هیچ هزینه ای رو همن پرداخت نمیکنی. کارمزد سایت فقط ۲۰% از هر فروشه و بقیه پول به حساب کاربر واریز میشه.

 

بازاریابی فایل و کسب درآمد اینترنتی

اگه فایلی برای فروش نداری بازم می تونی از سایت فایل ناب درآمد اینترنتی کسب کنی. کافیه توی سایت فایل ناب ثبت نام کنی و فروشگاه خودتو ایجاد کنی ، فقط تو قسمت ایجاد فروشگاه باید گزینه ای که مربوط به نمایش همه فایل ها هست رو انتخاب کنی ؛ اینجوری تمام فایل هایی که بقیه توی این سایت ثبت کردن توی فروشگاهت نمایش داده میشه و کافیه تو این محصولات رو تبلیغ کنی و به ازای هر فروش پورسانت بگیری.

تبلیغ این محصولات هم کار سختی نیست و نیاز به هزینه نداره ، فقط باید یه وبلاگ بسازی و توضیحات هر محصول رو توی وبلاگت مثل یک مطلب ثبت کنی.

 

حرف آخر

حالا اگه بعد از خوندن این توضیحات دوست داری که توام کسب و کار اینترنتی خودتو شروع کنی کافیه قدم اول رو برداری و توی سایت فایل ناب ثبت نام کنی.

برای ثبت نام در فایل ناب کلیک کن!

موفق باشی

راستی منتظر مطالب بعدی من باش و به وبلاگم سر بزن. توی مطالب بعدی جزییات بیشتری در مورد نحوه ثبت نام ، آموزش ساخت فروشگاه ، آموزش ثبت محصول ، تکنیک های افزایش فروش و … ارائه خواهم کرد. ضمنا وبلاگمو به دوستات معرفی کن تا اونا هم با نحوه کسب درآمد از اینترنت آشنا بشن و بخاطر معرفی این کار رفاقتتون هم بیشتر بشه.

 

منبع:

کسب درآمد از اینترنت با فروش فایل

محمد غفوری تبار بازدید : 242 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (1)

خلیج فارس , تنگه هرمز و جزایر سه گانه خط قرمز ملت ایران است

خلیج فارس , تنگه هرمز و جزایر سه گانه خط قرمز ملت ایران است دسته: جغرافیا
بازدید: 37 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 20 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

گسترش ادعاهای واهی و غیر قانونی و فعالیت های ضد ایرانی امارات متحده عربی و اتحادیه نمایشی عرب شورای همکاری خلیج فارس ( که نام جعلی شورای کشورهای عربی خلیج به خود داده اند ) در خصوص جزایر سه گانه

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

خلیج فارس , تنگه هرمز و جزایر سه گانه خط قرمز ملت ایران است


گسترش ادعاهای واهی و غیر قانونی و فعالیت های ضد ایرانی امارات متحده عربی و اتحادیه نمایشی عرب , شورای همکاری خلیج فارس ( که نام جعلی شورای کشورهای عربی خلیج به خود داده اند ) در خصوص جزایر سه گانه , نام تاریخی خلیج فارس و توجه به وقایع خطرناک و سرنوشت ساز منطقه ای و بین المللی در ماه های اخیر و در عین حال عدم وجود یک استراتژی ملی مشخص توسط مسئولین , موجب تجاوز و تعدی به یکی دیگر از خطوط قرمز ملت ایران شده است و بررسی اجمالی مساله جزایر ایرانی خلیج فارس را ضروری ساخته است . از سوی دیگر چشم طمع بیگانگان به این منطقه غنی و استراتژیک ایرانی که به "نخستین منبع انرژی جهان" مشهور است موجب گشته است که استعمار انگلیس و آمریکا در صدد برآیند تا با تحریک اعراب بدوی منطقه به تغییر نام آن به خلیج عرب اقدام نمایند تا در طی چند سال آیند از نفوذ ایران در این منطقه همیشه ایرانی بکاهند . با عملی سازی این طرح استعماری و متجاوزانه کشورهای سودجو به راحتی پایگاه های خود را در منطقه مستحکم تر می نمایند و از منابع جهانی ایران بهره میبرند . بدون تردید ملت ایران با آشنایی نسب به حقوق تاریخی و منافع ملی خود در این برهه ی سرنوشت ساز وظایف و مسئولیت های خود را در پیشگاه تاریخ به انجام خواهد رسانید و این فتنه های زننده را ناکام خواهد گذاشت . بر طبق قوانین بین المللی , ایران تا چند دهه پیش که بحرین را در اختیار داشت بر 85% از دریای پارس تسلط داشت . کنترل بر دریای مکران ( عمان ) و شمال اقیانوس هند نیز در طول تاریخ در اختیار ایران بوده است و امروزه این امر برای کشورهای فتنه انگیز و سودجوی جهان گران آمده است . پس از اشتباه فاحش محمدرضا شاه پهلوی پیرامون واگذاری مجمع الجزیره بحرین امروزه نیز شاهد توطئه های جدیدی برای جزایر سه گانه و مالکیت ایران بر خلیج فارس و حتی نام این دریا هستیم . بدون شک بحرین اگر واگذار نشده بود اعراب و انگلیسی ها به خود این اجازه را نمی دادند که وارد خطوط ملی و قانونی ایران شوند . در دوره نخست وزیری هویدا پس از یک جنجال بین المللی از سوی کشور استعمارگر و متجاوز انلگستان برای مالکیت تاریخی ایران بر بحرین , شاه ایران مجبور به پذیرفتن رفراندوم از سوی سازمان ملل در بحرین شد . با توجه به تسلط کامل انگلستان و آمریکا بر سازمان ملل , این رفراندوم نیز با جعل و فریب اجرا شد و نتیجه رفراندوم به نفع انگلستان جهت تجزیه بحرین از ایران اعلام شد . بحرین دریای مروارید و نفت خلیج فارس امروزه عروسکی در دست آمریکا و انگلستان شده است و ثروت های کلان این منطقه ایرانی نیز به یغما می رود و حتی دولت پادشاهی آن گستاخانه اقدام به تاسیس دانشگاهی جعلی به نام الخ-ل-ی-ج ال-ع-ر-ب-ی نموده است . همچنین با واگذاری بحرین مالکیت ایران بر دریای پارس کاهش چشم گیری پیدا نمود و اگر روزی جزایر سه گانه و یا حتی فقط ابوموسی به اشغال امارات در آید ایران دیگر هیچ حرفی برای گفتن در نخستین منبع انرژی جهان نخواهد داشت . پس بایستی با دقت و تمرکز ملی مانع هرگونه مذاکره ای و دست درازی پیرامون این حقوق ملی خود شویم . 

الف ــ مشخصات جغرافیایی و موقعیت جزایر سه گانه ایرانی
تنگه هرمز به طول ۱۸۵ کیلومتر و عرض ۵۶ تا ۱۸۰ کیلومتر و ژرفای پیشینه ۱۱۵ متر به عنوان آب راه باریک خلیج فارس را از طریق دریای مکران (دریای عمان) به اقیانوس هند و خطوط کشتیرانی بین المللی پیوند می دهند . ایران بر تعدادی از جزایر مهم و استراتژیک در تنگه هرمز و دهانه خلیج فارس مالکیت دارد. اگرچه هر یک از جزایر ایرانی خلیج فارس از اهمیتی ویژه برخوردارند ولی جزایر لارک – قشم – هنگام , ابوموسی , تنب بزرگ و تنب کوچک که در فاصله های نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند قوس دفاعی ایران برای صیانت از مرزهای آبی و خاکی کشور ایران زمین را تشکیل می دهند . جزیره ابوموسی با وسعت ۱۲ کیلومتر مربع در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی بندر لنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع است. نفت ابوموسی به حوزه مبارک در بخش دریایی جزیره محدود می شود که از بهترین نوع و کیفیت در خلیج فارس برخوردار است. تنب بزرگ با مساحت ۱۱ کیلومتر مربع در ۳۱ کیلومتری جنوب غربی جزیره قشم و در بخش شمالی خط منصف خلیج فارس قرار دارد و حداقل فاصله آن از کرانه های راس الخیمه بیش از ۷۰ کیلومتر می باشد. جزیره تنب کوچک هم با وسعت ۲ کیلومتر مربع در ۸۹/۱۳ کیلومتری غرب تنب بزرگ و در ۴۵ کیلومتری جنوب بندر لنگه واقع شده و از دیدگاه استراتژیک به عنوان یک نقطه ارتباطی و پشتوانه برای تنب بزرگ اهمیت دارد . این سه جزیره دارای اهمیت فوق العاده استراتژیکی هستند که مختصرا به آن خواهیم پرداخت:

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : خلیج فارس , تنگه هرمز و جزایر سه گانه خط قرمز ملت ایران است , خلیج فارس , تنگه هرمز , جزایر سه گانه , خط قرمز ملت ایران , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

محمد غفوری تبار بازدید : 295 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد روستای هرانده

تحقیق در مورد روستای هرانده دسته: جغرافیا
بازدید: 41 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 17 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

پیدایش روستای هرانده تحت تاثیر عوامل طبیعی و اقتصادی می باشد، این عوامل شرایط مناسبی را برای زیست و اسكان ساكنین فراهم نموده

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

تحقیق در مورد روستای هرانده


خصوصیات كالبدی روستا
1-علل و عوامل پیدایش روستا
پیدایش روستای هرانده تحت تاثیر عوامل طبیعی و اقتصادی می باشد، این عوامل شرایط مناسبی را برای زیست و اسكان ساكنین فراهم نموده و بصورت مجموعه پیوسته ای در پیدایش زمانی و مكانی روستا تاثیر داشته كه شامل موارد زیر می باشند:
- وجود اراضی كشاورزی مناسب در مجاورت روستا
- نزدیكی به مراتع وسیع در منطقه
- امكان بهره گیری از رودخانه شهرآباد
- بهره مندی از آب و هوای كوهستانی
- نزدیكی به راههای ارتباطی
2-بستر طبیعی وعوامل موثر در شكل‌گیری و مراحل توسعه كالبدی روستا
در ایجاد و توسعه كالبدی روستای هرانده، وضعیت پستی و بلندی زمین نقش قابل ملاحظه ای داشته است بطوریكه استقرار این روستا در مكانی دره ای شكل موجب گردیده شبكه معابر روستا تنگ و باریك گردد و مساحت واحدهای مسكونی كاهش یابد بنابراین روستای هرانده با بافتی فشرده توسعه یافته است.


مراحل توسعه كالبدی روستا:
روستای هرانده با قدمت بیش از 300 سال در ابتدا بصورت تعداد محدودی از واحدهای مسكونی ایجاد شده كه در آن تعداد 4 الی 5 خانوار ساكن بوده اند این واحدها با نامهای «حاجی سره»، «نظر سره»، «محمود سره»، «بالا سره» و «وسط سره» شناخته می شوند و در بخشهای مركزی روستا ایجاد شده اند. در مرحله دوم توسعه روستا در بخش شمالی و غربی اتفاق افتاده است و كوچه ها و معابر بصورت ارگانیك شكل گرفته است و در مراحل بعد توسعه روستا در قسمتهای جنوبی به صورت نسبتا منظم ادامه یافته است 
3-مالكیت اراضی 
اراضی روستا بر حسب نوع مالكیت به خصوصی ، عمومی، دولتی و وقفی تقسیم می گردند در این روستا مالكیتها ی دولتی شامل اراضی خدمات خانه بهداشت، مخابرات، مدارس كتابخانه و شركت تعاونی می گردد، اراضی عمومی به حمام عمومی و اراضی وقفی به مسجد، امام زاده و گورستان اختصاص دارد و سایر اراضی واقع در محدوه روستا دارای مالكیت خصوصی میباشد .


4- كاربریهای وضع موجود روستا 
شناخت كاربریهای یك سكونتگاه زیستی شامل سطح، سرانه، درصد، موقعیت و غیره میشود بر این اساس، هریك كاربریها ی روستای هرانده ارزیابی شده است 

كاربری مسكونی 
در روستای هرانده، سطح اختصاص یافته به ساخت مسكن در حدود 26416 متر مربع میباشد، سرانه كاربری مسكونی روستا 5/43 متر مربع بوده و 5/32 در صد از بافت كالبدی را به خود اختصاص داده است. در این ارتباط بافت فشرده روستا و سطح پاین قطعات مسكونی بر میزان سرانه مسكونی تاثیر داشته است 

كاربری تجاری 
در روستای هرانده 11 واحد تجاری خرده فروشی وجود دارد مسا حت این واحدها در حدود 312 متر مربع میباشد و سرانه كاربری تجاری در روستا برابر5% متر مربع است. در این خصوص. نزدیكی به شهر فیروزكوه بر تامین برخی از نیازهای روزانه- هفتگی ساكنین روستا تاثیر داشته است و این امر میزان نیاز به ایجاد واحدهای تجاری كاهش میدهد 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد روستای هرانده , روستای هرانده , هرانده , خصوصیات كالبدی روستا , مراحل توسعه كالبدی روستا , علل و عوامل پیدایش روستا , اراضی زراعی و باغی , تحقیق در مورد روستای هرانده , دانلود تحقیق در مورد روستای هرانده , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

محمد غفوری تبار بازدید : 293 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد کشور چین

تحقیق در مورد کشور چین دسته: جغرافیا
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 23 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 14

جمهوری خلق چین از 30 استان و منطقه مستقل تشكیل شده و با جمعیت بیش از یك میلیارد نفر و منابع عظیم معدنی و زمینهای كشاورزی، از اواخر دهه 70

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

تحقیق در مورد کشور چین


حكومت : جمهوری
مساحت : 9،596،960 كیلومترمربع
جمعیت : 1،298،847،624 نفر
رشد سالانه جمعیت : 57/0 درصد
پایتخت : پكن
زبان : چینی (ماندارین) 
دین : بودایی و دائویی

جمهوری خلق چین از 30 استان و منطقه مستقل تشكیل شده و با جمعیت بیش از یك میلیارد نفر و منابع عظیم معدنی و زمینهای كشاورزی، از اواخر دهه 70 ، سعی در زدودن آثار منفی انقلاب كمونیستی و انقلاب فرهنگی نموده، و به سمت رونق اقتصادی گام برمی دارد. اكثر مردم چین در شرق كشور زندگی می کنند. 30 درصد برنج جهان در چین تولید شده و همچنین گندم، ذرت، نیشكر، سویا و دانه های روغنی كشت می شود وپرورش خوك و گوسفند و ماهی نیز بسیار متداول است. ذخایر معدنی چین، بسیار عظیم و غنی می باشد. به طوری كه در فلات «یو – نان» در قسمت جنوب شرقی، منابع بزرگی از قلع، مس و روی كشف شده است. ذخایر سنگ آهن در منچوری و نفت در دریای زرد، نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند مراكز عمده صنعتی، درحوالی منابع طبیعی، احداث شده است. اقتصاد چین كه مبنای خود را بر این تولیدات و صنایع غذایی، بنا نهاده است، همچنان، حركت رو به رشد خود را ادامه می دهد. 
تاریخ
جمهوری خلق چین، که معمولا و به طور خلاصه چین خوانده می‌شود، کشوری است در شرق آسیا. پایتخت آن پکن یا (بیجینگ) است. این کشور پرجمعیت‌ترین کشور جهان است . نام چین از نام خاندانی به همین نام گرفته شده است که همزمان با اشکانیان بر چین فرمان می راندند.این نام از راه زبان پارسی به دیگر زبانها راه یافت.
چین تاریخ کهنی دارد.گاهی به گونه یکپارچه و گاهی به مانند چند کشور جدا از هم بوده است.همواره همسایگان به این سرزمین می تاخته‌اند و از آن دسته مغول بودند که در روزگار چنگیز خان بر چین چنگ انداختند. رژیم چین پس از انقلاب مردمی از پادشاهی به جمهوری بازساخته شد.آنگاه ژاپنیها بر این سرزمین تاختند.با پایان جنگ جهانی دوم تازش ژاپنیها ایستانده شد ولی جنگ میان هواداران ژنرال چیان کایچک و مائو تسه تونگ بالا گرفت که سرانجام به پیروزی هواداران مائو انجامید و از آن پس چین به گونهء کمونیستی تا به امروز گردانده می‌شود و هواداران چیان کایچک نیز که ملی‌ها بودند به جزیره تایوان گریختند و تا به امروز به ایستادگی دربرابر فشار جمهوری خلق چین ادامه داده اند .

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد کشور چین , چین , جمهوری خلق چین , تاریخ چین , جغرافیای چین , تحقیق در مورد کشور چین , دانلود تحقیق در مورد کشور چین , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

محمد غفوری تبار بازدید : 319 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

جزئیاتی پیرامون شهرهای ایران

جزئیاتی پیرامون شهرهای ایران دسته: جغرافیا
بازدید: 19 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 18 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18

در استان كردستان به تبعیت از تفاوت های مذهبی مراسم جشن و سرور متفاوتی نیز بر گزار می شود معمولا شیعه ها و سنی ها علیرغم وجود اشتراك در بسیاری از مراسم و اعیاد مذهبی و دینی مراسم متفاوتی را نیز برگزار می كنند

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

جزئیاتی پیرامون شهرهای ایران


فهرست مطالب:
آداب ورسوم
جشنها و سرورها سنندج
مراسم عروسی سنندج
مراسم پیر شهریار سنندج
رقصهای محلی سنندج
سوگ ها و عزاهای ملی مذهبی و خصوصی سنندج
سوغات
پسته كرمان
زیره كرمان
خرما كرمان
عطریات و عرقیات كرمان
لباسهای محلی خرم آباد
كپنك یه فرجی خرم آباد
ستره خرم آباد
شال خرم آباد
تره وگل ونی خرم آباد
كنجله خرم آباد
چوقا خرم آباد
گیوه خرم آباد
صنایع دستی
خاتم سازی اصفهان
گره چینی و مشبك اصفهان
مینیاتور اصفهان
قلم زنی اصفهان
قلمكار اصفهان
زری بافی اصفهان
قالی بافی اصفهان
گچبری اصفهان

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : جزئیاتی پیرامون شهرهای ایران , آداب ورسوم , جشنها و سرورها سنندج , مراسم عروسی سنندج , مراسم پیر شهریار سنندج , رقصهای محلی سنندج , سوگ ها و عزاهای ملی مذهبی و خصوصی سنندج , سوغات , پسته كرمان , زیره كرمان , خرما كرمان , عطریات و عرقیات كرمان , لباسهای محلی خرم آباد , كپنك , جزئیاتی پیرامون شهرهای ایران

محمد غفوری تبار بازدید : 356 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

جاذبه های جغرافیایی و زمین شناختی ایران

جاذبه های جغرافیایی و زمین شناختی ایران دسته: جغرافیا
بازدید: 8 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 20 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 12

دماوند آتشفشانی خاموش و بلندترین نقطه ایران واقع در رشته کوه البرز در نزدیکی جنوب دریای خزر و در ۷۰ کیلومتری تهران و در استان مازندران قرار دارد

قیمت فایل فقط 2,000 تومان

خرید

جاذبه های جغرافیایی و زمین شناختی ایران

 

دماوند آتشفشانی خاموش و بلندترین نقطه ایران واقع در رشته کوه البرز در نزدیکی جنوب دریای خزر و در ۷۰ کیلومتری تهران و در استان مازندران قرار دارد


معادن
معادن مهم ایران عبارتست از: نفت و گاز. ایران، دومین ذخایر نفتی جهان، یازده در صد ذخایر ثابت شده نفتی زمین معادل ۱۳۰ میلیارد بشکه، و نیز دومین ذخایر گازی جهان، هجده در صد ذخایر ثابت شده گاز زمین، معادل ۲۶ تریلیون متر مکعب را در اختیار خود دارد. مهم‌ترین منطقه‌های نفتی مسجد سلیمان هفتگل گچساران آغا جاری و شاه آباد (غرب) است. نفت قم نیز در حال استخراج است.
دیگر معادن مهم کشور عبارت‌اند از: معادن ذغال سنگ، کانیهای فلزی: طلا، منگنز، کرومیت، مس، سرب، روی، نیکل، کبالت، نقره، معدنی شیمیایی: گوگود، نمک، سنگهای تزئینی، شن و ماسه.
همچنین بیشترین معادن در حال بهره برداری در استان خراسان وجود دارد.


نباتات
محصولات نباتی ایران عبارتست از: گندم جو برنج ذرت نخود لوبیا ماش عدس توتون پنبه کنف نیشکر و کلیه درختهای میوه دار. صید ماهی صید مروارید صید حیوانات وحشی و طیور تربیت کرم ابریشم زنبور عسل نیز رواج دارد.

صنایع
عمده‌ترین صنایع کشور عبارت‌اند از: صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نساجی، شیمیایی، غذایی، خودرو سازی، الکتریکی و الکترونیکی و ....
همچنین صنایع مهم دستی و خانگی و سنتی کشور عبارت‌اند از: فرش و قالی، گلیم و زیلو، منبت کاری، خاتم کاری و سفال سازی.


راهها
راه‌ها و وسایط نقلیه نیز دارای اهمیت است. راه آهن سرتاسری ایران راه آهن تهران به مشهد راه آهن تهران به تبریز تهران به کاشان، راه آهن بندرعباس به تهران وراه آهن بندرعباس به سرخس که مشغول بهره برداریست و راههای دیگری که در دست ساختمان است. جاده‌های شوسه همه شهرهای را بهم مربوط میسازد. راه‌های کشتیرانی در بحر خزر، بحر عمان و خلیج فارس است. راههای هوایی میان اغلب کشورهای بزرگ جهان و شهرهای درجه اول ایران بر قرار است.

دریاچه‌ها و چشم اندازهای سواحل

قیمت فایل فقط 2,000 تومان

خرید

برچسب ها : جاذبه های جغرافیایی و زمین شناختی ایران , جاذبه های ایران , جغرافیای ایران , جهانگردی , جاذبه های جغرافیایی ایران , جاذبه های زمین شناختی ایران , جاذبه های جغرافیایی و زمین شناختی ایران , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

محمد غفوری تبار بازدید : 279 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد تعیین مرز لهستان

تحقیق در مورد تعیین مرز لهستان دسته: جغرافیا
بازدید: 15 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 17 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

فرماندهی عالی ارتش آلمان در چند جا بحث «دفاع از مرزهای شرق» را به میان می كشد تا گرفتن داوطلب از یكسو و اعزام نیرو به پزنانی و سیلزی را از سوی دیگر موجه جلوه دهد باید دید دیگر بحث از كدام مرزهاست؟

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

تحقیق در مورد تعیین مرز لهستان


فرماندهی عالی ارتش آلمان در چند جا بحث «دفاع از مرزهای شرق» را به میان می كشد تا گرفتن داوطلب از یكسو و اعزام نیرو به پزنانی و سیلزی را از سوی دیگر موجه جلوه دهد. باید دید دیگر بحث از كدام مرزهاست؟ مرزهای 1914 یا مرزهائی كه بر اساس معاهده برست- لیتوفسك، در سال 1919 به روس ها تحمیل شده است؟ بی تردید صحبت از مرزهای 1919 نیست چون تا اینجا كه مورد بحث ماست، هنوز حدودهای تازه لهستان تعیین و تثبیت نشده است.
در نتیجه، ابهامی بر سراسر این منطقه از اروپا حاكم است. زیرا برای فرماندهی عالی ارتش آلمان كه پیوسته به مرزهای سال 1914 می اندیشد، فلان جنبش عصیان آمیز به مثابه شورشی است مشتحق مجازات شدید؛ در حالیكه برای لهستانی ها كه به مرزهای تازه خود می اندیشند، همان شورش چیزی نیست جز بدست آوردن مالكیت استانی كه متفقین وعده داده اند.
در آغاز سال 1918، انهدام امپراتوری تزارها، روسیه را ناگزیر به عقد پیمان صلح جداگانه ای با آلمان می سازد.
بر اساس عهدنامه برست- لیتوفسك، روسیه یكسره از لهستانی، لیتوانی، كورلاند، استونی و لیتونی صرفنظر كرده و به رومانی اجازه می‌دهد دولتی مستقل تشكیل دهد. بدین ترتیب روسیه از بالتیك و دریای سیاه رانده می شود و نتیجه تمامی كوشش های پطر كبیر و كاترین دوم بر باد رفته بنظر می رسد.
امپراتوری های مركز اروپا، بمنظور تقسیم كردن نیروهای بلشویكی، به شتاب استقلال اوكراین را به رسمیت می شناسد و پیمانی جداگانه میان هیأت نمایندگی اتریش آلمانو نمایندگان اوركاین كه به همین منظور از «كی یف» اعزام شده اند امضاء می شود.
به محض امضای پیمان، امپراتوریهای مركزی به بهانه «كمك به متحدان تازه خود، یك قیمومیت نظامی بر اوركاین مستقر می سازند.
در واقع، طرح های آلمان دامنه ای وسیع دارند. شور و شوق ناگهانی درهم شكستن ارتش های تزاری، آرزوی باز كردن راهی بسوی بین النهرین و عربستان و بعد حركت بسوی باكو و ایران را در دل آلمانی ها برانگیخته است و به همین دلیل آنها در دست داشتن قطعی اوكراین را ضرور می دانند. مگر سخنان اخیر ژنرال گرونر كه گفته بود تا زمانی كه انگلستان پیشروی آلمان را در غرب مانع می شود، نفع حیاتی آلمان این كشور را ناگزیر می سازد كه به سوی اوكراین و هندوستان رو كند از خاطرها رفته است؟
این موضوع كه ستاد فرماندهی ارتش آلمان می تواند در بهار 1918، چنین طرحهائی پی ریزی كند، خود نشان می‌دهد كه خوش بینی او چقدر زیاد است و تا چه پایه، خود را از تهدید شكست دور احساس می‌كند.
بر اساس معاهده برست- لیتوفسك، اوكراین می بایستی یك میلیون تن گندم برای امپراتوریهای مركز تهیه كند لیكن دهقانان روسی سرسختی نشان می دادند و اغلب، تهیه گندم از راه تهدید اسلحه ضرورت می یافت.

این صدای گرفته و خشن، كه گاه تا حد غرش اوج می گیرد و بروی شنوندگان خویش سیلابی از كلمات فرو می ریزد، كلماتی كه در آن همه چیز هست: نظراتی راجع به آلمان جاودان، خجلت و شرمسازی شكست، آینده وسیع و نامحدود كشور اگر پاكی و خلوص نژاد آن حفظ شود و فضای لازم برای شكفتگی خویش بدست آورد؛ این صدا كه، هموطنان خود را دعوت می‌كند كه مبارزه را ادامه دهند «تا روزی كه صاحب یك رایش تازه، وسیع تر و مقتدرتر از آنكه اینك منهدم شده است، بشوند» صدای آدلف هیتلر Adolf Hitler است.
او روز بیستم آوریل 1889، در برونو Braunau بر كرانه رودخانه این Inn كه شهر كوچكی است از اتریش با 12000 نفر جمعیت و در كنار المان، متولد می شود و سومین فرزند الوئیس هیتلر Alois Hitler كارمند دونپایه سازمان گمرك امپراتور فرانسوا ژوزف و كلارا پولز Clara Poelz یكی از دهاتیان قریه اشپیتال Spital است.
رودخانه «این» در تمام مسیر تحتانی خود تا پاسو Passau- نقطه ای كه به شط دانوب می ریزد- مرز آلمان و اتریش را تشكیل می‌دهد. لیكن در دو سوی رودخانه، مردم مثل هم اند. قیافه ای مشابه، اخلاق و عاداتی یكسان و زبانی مشترك دارند، بطوریكه ادلف كوچك از خود می پرسد كه وجود این مانع در میان دو ملت واحد چه معنائی دارد، چرا هر دو به یك كشور تعلق ندارند؟ برای روح كودكانه او این موضوع معمای كشف نشده ای است… بعدها تولد خویش را در برونو یك مشیت الهی می یابد:«این شهر كوچك در مرز دو دولت آلمانی جا گرفته كه تجدید وحدتشان، از هر طریق، وظیفه ای است بر عهده نسل رو به رشد هر دو كشور…چون انسانهائی كه از یك خون اند باید یك وطن داشته باشند.»
لیكن این آرزوها هنوز در ژرفای آینده ای دور دست فرو رفته اند…
در سال 1895، آلوئیس هیتلر بازنشسته می شود و پسر خود آدولف را كه شش ساله است به مدرسه ابتدایی فیشل هام Fischlhamm قریه ای در چند كیلومتری جنوب غربی لینز Linz می فرستد. لیكن در سالهای بعد، گمرك چی بازنشسته- شاید بخاطر خلق و خوی تنوع طلب خویش چند بار جا عوض می‌كند بی آنكه در جائی ثابت بماند. تا سن پانزده سالگی، آدولف هفت بار تغییر مكان می‌دهد و در پنج مدرسه مختلف درس می خواند. مدت دو سال، در دیر مذهبی لامباخ Lambach كه پدرش در نزدیكی آن مزرعه ای خریدار كرده است تحصیل می‌كند. در این دیر او عضو دسته «كر» است و درس آواز می گیرد و هنگامی كه كشیش مخصوص را در میان آوای سرودهای مذهبی و ابری از دود كندر می بیند، او را همچون موجودی آسمانی، دور از سایر مردمان دهكده، می یابد. آرزو می‌كند كه شبیه او باشد و اطراف او را نیز هاله ای از عظمت و احترام فرا گیرد. برای رسیدن به این آرزو، تا بدانجا پیش می رود كه فكر وارد شدن به كلیسا را در سر می پروراند. لیكن این الهام دیری نمی پاید. چون گمرك چی چندی بعد مرزعه اش را میفروشد و یكبار دیگر بقصد عزیمت به لئوندیگ Leonding و سوكنت در خانه كوچكی در میان یك باغ تغییر محل می‌دهد.

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد تعیین مرز لهستان , تعیین مرز , مرز لهستان , تعیین مرز لهستان , مرز لهستان , مرز آلمان , تحقیق در مورد تعیین مرز لهستان , دانلود تحقیق در مورد تعیین مرز لهستان , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

محمد غفوری تبار بازدید : 610 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

برنامه ریزی كلان شهرهای جدید و شهرك های استراتژی بهینه سازی مصرف انرژی

برنامه ریزی كلان شهرهای جدید و شهرك های استراتژی بهینه سازی مصرف انرژی دسته: جغرافیا
بازدید: 12 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 12 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

كشور ما، رشد جمعیت نزدیك به 2 درصد، دركمتر از 38 سال شاهد دو برابر شدن جمعیت خود خواهد بود

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برنامه ریزی كلان شهرهای جدید و شهرك های استراتژی بهینه سازی مصرف انرژی


كشور ما، رشد جمعیت نزدیك به 2 درصد، دركمتر از 38 سال شاهد دو برابر شدن جمعیت خود خواهد بود. تمركز در شهرهای بزرگ نظیر تهران حدود 7569906 نفر، مشهد حدود 2113893 نفر، اصفهان حدود 1418000 نفر وتبریز حدود 1334300 نفر به حدود بالایی رسیده است و افزایش تراكم در آنها توصیه نمی شود. علاوه بر این محدود بودن امكان گسترش افقی شهرها از یك سو و پر هزینه بودن گسترش عمودی آنها از سوی دیگر، سبب می شود كه ساخت شهرهای جدید بعنوان یكی از راه حل های مطلوب مطرح گردد. و نیز به همین دلیل توسعه شهرهای كوچك و متوسط وساخت شهرهای جدید به صورت یك ضرورت درآمده است.
شهرهای جدید می توانند بصورت حومه های تازه شهرهای كوچك ومتوسط و یا درمكان های دورتری از قطب های تمركز جمعیتی و یا مگاپولیس ساخته شوند.

مقدمه
توسعه اجتماعی جوامع برگرفته از برنامه ریزی اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی است واین برنامه ریزی عموما براساس مطالعاتی انجام می گیرد كه بر روند تحول جامعه ای خاص در یك دوره مشخص صورت یافته باشد وبا استفاده از روش مدل سازی و فرا افكنی تلاش می شود. آینده نگری های لازم جهت تدوین آمایش سرزمین كه از حدود سال های دهه 50 میلادی ابتدا در كشورهای اروپایی و با فاصله كمی در خط مشی ها وسیاست ها وراهكارهای اقتصادی- اجتماعی برای توسعه شهرها وایجاد شهرها جدید یافته شوند. به ویژه به این نكته تاكید میشد كه در ایجاد شهرهای جدید بر مجموعه ای از معیارهای اقلیمی، اقتصادی- اجتماعی و فنی بهترین مكانیابی انجام گیرد.
درنهایت هدف غایی برنامه ریزی آن است كه با بازنگری به پیشینه تاریخی از یك سو آینده قابل تصور از سوی دیگر، مهمترین شاخص ها و راه كارها برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساخت شهرهای جدید و یا توسعه شهرهای كوچك ومتوسط و بازسازی شهرهای بزرگ ارائه گردد.
مطالعات مربوط به برنامه ریزی و آمایش سرزمین از ابتدا دهه 50 میلادی در كشورهای اروپایی كه در طول جنگ جهانی دوم به شدت تخریب شده بودند آغاز شد.
در كشور ما سابقه طرح های كالبدی تحت عناوینی چون عمران كشوری و آمایش فضای اقتصادی و … از نیمه دهه 1350 ابتدا بر عهده سازمان برنامه و بودجه وسپس بر عهده وزارت آبادانی ومسكن وبعد وزارت مسكن و شهرسازی گذاشته شد.
در این برنامه ها نیز اهداف اصلی عبارتند از تعیین محل شهرها و مراكز جمعیت پذیر آینده تعیین حدود توسعه و ظرفیت شهرهای كنونی وآتی مكانیابی برای شهرك های صنعتی، تعیین كاربری های گوناگون برای فعالیت های كشاورزی، صنعتی، جهانگردی و سرانجام تعیین سیاست ها وخط مشی ها و ضوابط لازم برای هدایت وكنترل شهرنشینی.
این طرح ها تا به امروز ادامه یافته و در حال حاضر اهداف جدیدتری چون بهینه سازی الگوی توزیع فعالیت های انسانی وبهینه سازی فضای شهری و پرسپكتیو شهری و باغ شهرهای مدرن در كلیه فضاها اعم از شهر، روستا و شبكه های ارتباط و همچنین توجه بیشتر به حفاظت از محیط زیست و توجه به پیامدهای كالبدی سوانح طبیعی. در دستور كار آنها قرار گرفته اند.
در مورد شهرهای جدید مطالعاتی نیز در قالب پروژه های تحقیقاتی مهندسین مشاور( ایتك، شارستان و…) در سال 1371 وهمچنین سمینارهایی در وزارت مسكن و شهرسازی، به بررسی مفهوم شهر جدید و تجربه كشورهای گوناگون در این زمینه اختصاص داشته است. اما در این مطالعات كمتر توجهی به موضوع مدیریت مصرف انرژی شده است.
با توجه به پیش بینی افزایش جمعیت كشور در افق سال 1400 تا حدود 100 میلیون نفر وا فزایش شهرهای كشور به بالای 1000 شهر كه برای آن نیاز به آمایش چیزی بیش از 700 هزار هكتار زمین شهری جدید وجود دارد بررسی راه كارهای مناسب در طراحی وآماده سازی شهرهای جدید امری ضروری شمرده میشود.

تمركز وپراكنش شهری
دینامیسم اساسی جدیدی كه بر پیش زمینه توسعه شهری قرار میگیرد و تا اندازه زیادی تعیین كننده آن است از عملكرد همزمان 3 پارامتر محیط زیست، روابط اجتماعی و روابط اقتصادی /تكنولوژیك است دینامیسم تمركز زدایی است.
توسعه به همراه خود سبب رشد مصرف انرژی می شود. شاخص مصرف سرانه انرژی امروزه یكی از شاخص های معتبر برای اندازه گیری توسعه است با این حال توسعه مناسب یعنی یافتن تمركز مناسب خود را بصورت كاهش ویژه یا شدت انرژی مصرف شده برای هر واحد محصول نشان میدهد.
در نخستین پارامتر باید به این نكته توجه داشتكه اصل توسعه پایدار حكم می كند كه توسعه یك نسل نباید به بهای هزینه های جبران ناپذیر برای نسل های آتی انجام گیرد. از این نظر دو اصل اساسی مطرح هستند، نخست جلوگیری از اتلاف منابع زیستی از طریق استفاده مناسب از آنها و دوم جلوگیری از تخریب و آلوده سازی محیط زیست. تمركز های جمعیتی منبع آلایندگی محیط زیست هستند، اما نكته مهم در این زمینه آن است كه این تمركز ها در عین حال امكان كنترل آلودگی را نیز فراهم میكنند و از پراكنده شدن منابع آلاینده جلوگیری می نمایند.
دومین پارامتر الزام اجتماعی افراد به تمركز یافتن در شهرهاست. رشد جمعیتی و افزیش تراكم سبب آن می گردد كه تقسیم وظایف اجتماعی هر چه بیشتر افزایش یافته و جامعه شكل پیچیده تر و بافت متراكم تری بیابد. در این بافت اجتماعی پیچیده نابرابریهای اجتماعی ناشی از افزایش ثروت بیشتر شده وپتانسیل تنش های اجتماعی نیز بالا می رود. و نیز تمركز جهت سازماندهی اجتماعی و ایجادنظم اجتماعی می باشد.
سومین پرامتر، الزام اقتصادی/ تكنولوژیك افراد به زندگی شهری است. رفاه اجتماعی امروزه به بهای افزایش امكانات تكنولوژیك بوجود می آید. كه خود وابسته ای از مصرف منابع بویژه منابع انرژی هستند. 

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : برنامه ریزی كلان شهرهای جدید و شهرك های استراتژی بهینه سازی مصرف انرژی , سرزمین آرایی , انرژی , بهینه سازی کلان شهر , شهرک صنعتی , شهرك های استراتژی بهینه سازی مصرف انرژی , بهینه سازی مصرف انرژی , برنامه ریزی كلان شهرهای جدید , بهینه سازی مصرف انرژی كلان شهرهای جدید , بهینه سازی مصرف انرژی شهرك های استراتژی , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

محمد غفوری تبار بازدید : 253 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

پاورپوینت باران

پاورپوینت باران دسته: جغرافیا
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 1043 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 56

پاورپوینت باران

قیمت فایل فقط 5,600 تومان

خرید

پاورپوینت باران

 

همه ابرها ذرات آب یا کریستالهای یخ را با خود حمل می‌کنند، اما این ذرات بسیار کوچکتر از آن هستند که به زمین ببارند. اگر ارتفاع ابرها بیشتر شود ، هوای سردتر ، باعث فشرده‌تر شدن بخار آب می‌شود و این ممکن است برای شکل دادن باران ، تگرگ یا برف مناسب باشد. باران آبی است که پس از سرد شدن بخارهای جوی بوجود آمده و بر زمین می‌‌ریزد. در زبان پهلوی بدان واران (waran) می‌‌گفتند.

 

قیمت فایل فقط 5,600 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت باران , باران , پاورپوینت باران , دانلود پاورپوینت باران , پاورپوینت , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 288 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

پاورپوینت آلودگی هوا

پاورپوینت آلودگی هوا دسته: جغرافیا
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 31382 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

پاورپوینت آلودگی هوا

قیمت فایل فقط 2,000 تومان

خرید

پاورپوینت آلودگی هوا

 

آلودگی هوا ممکن است بر اثر عوامل طبیعی یا در نتیجه فعالیت انسان ایجاد شود فورانهای شدید اتشفشان و وزش طوفان وبادهای شدید ، ذرات ریزی را وارد هوا می کند و باعث الودگی ان میشود اما انچه امروزه به عنوان الودگی هوا مطرح میشود ناشی از فعالیت های انسانی مانند صنعت، کشاورزی، شهرسازی و... است

 

قیمت فایل فقط 2,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت آلودگی هوا , آلودگی هوا , پاورپوینت آلودگی هوا , دانلود پاورپوینت آلودگی هوا , پاورپوینت , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 203 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد زمینه های پیدایش عصر رضاشاه

تحقیق در مورد زمینه های پیدایش عصر رضاشاه دسته: جغرافیا
بازدید: 9 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 19 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26

عصر رضاشاه را در مجموع باید از مقاطع عجیب تاریخ معاصر ایران به شمار آورد نه از بابت ویژگیهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن عصر که از این بابت اتفاقاً عصر رضاشاه پیچیدگی خاصی ندارد

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

تحقیق در مورد زمینه های پیدایش عصر رضاشاه


فهرست مطالب :
الف) زمینه های پیدایش عصر رضا شاه 10-1
ب) چرا مشروطه موفق نشد 24-10
ج) منابع و ماخذ 25

زمینه های پیدایش عصر رضاشاه
عصر رضاشاه را در مجموع باید از مقاطع عجیب تاریخ معاصر ایران به شمار آورد. نه از بابت ویژگیهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن عصر که از این بابت اتفاقاً عصر رضاشاه پیچیدگی خاصی ندارد؛ چرا که حکومت رضاشاه مصداق نظام استبدادی مطلقه بوده، با تمام خصوصیاتی که چنین نظامهایی از آن برخوردارند. تعجب و شگفتی عصر رضاشاه در آن است که آن دیکتاتوری نفس گیر و استبداد مطلقه پس از دو دهه تلاشهای پیگیر مبارزات مردم ایران برای آزادی، حاکمیت قانون و دموکراسی در ایران حاکم شد. شگفتی حاکمیت دیکتاتوری رضاشاه در آن است که دیکتاتوری سیاه وهولناک پس از دو دهه مبارزات مشروطه خواهی مردم ایران و یک انقلای سیاسی عظیم به نام مشروطه به وجود آمده بود؛ انقلابی که در آسیا از نخستین حرکتهای بزرگ سیاسی و اجتماعی بود که برضد استبداد و حاکمیت مطلقه نظامهای سلطنتی اتفاق افتاده بود.اینکه چه شد پس از آن همه مبارزات آزادیخواهانه و ضداستبدادی ایرانیان که از اوج و تبلور آن انقلاب مشروطه بود، سرانجام یک نظام استبدادی که بمراتب خشنتر و مستبدتر از قاجاریه بود در ایران حاکم شد از رمز و رازهای پیچیده تاریخ معاصر ایران است. چه شد که پس از آن همه مبارزات، جانفشانیها زجر و تحمل کشیدنها برای حکومت مشروطه و تحقق آزادی، نهایتاً یک نظام بمراتب خفقان آورتر از استبداد و خفقان قاجارها در کشور ظهور کرد، پرسشی است که پاسخ مشخصی به آن داده نشده است.
درواقع در تاریخ معاصر ایران، به قدرت رسیدن رضاشاه بیش از آنکه به مشروطه و تحولات پس از آن گره بخورد، به سیاستهای استعماری انگستان در ایران و طرح و توطئه های بریتانیای کبیر پیوند خورده است.
در همان مقطعی که میلیتاریزم رضاشاه برایران حکومت می کرد کمال آتاتورک در ترکیه، ژنرال فرانکو در اسپانیا و سالازار در پرتغال نیز برسرکار بودند، با همان خصوصیات و ویژگیهای سیاسی، اجتماعی واقتصادی حکومت رضاشاه. چنین نظامهایی متمرکز، سرکوبگر، متکی به فرد، پلیسی، ملی گرا، منضبط، دارای اقتصادهای کاملاً دولتی با حاکمیت مطلق بردولت بر فعالیتهای اقتصادی( اعم از صنعتی، معدنی، تجاری، واردات و صادرات و خدمات)، فاقد احزای و تشکلهای سیاسی و دارای یک حزب فراگیر حکومتی، فاقد آزادی بیان، مطبوعات، قلم و اجتماعات، تشکلهای صنفی و اتحادیه های کارگری مستقل از حکومت می باشند.
امواج نوگرای که از سالهای پایانی قرن نوزدهم به ایران وارد شده بود با خود فضایی تازه افکار و آرائی جدید و نگرشهایی مدرن را نسبت به حکومت، جامعه و انسان به همراه آورد. مفاهیمی که قبل ازبرروی کار آمدن رضاشاه در ایران بوجود آمده بود عبارت بودند از ایجاد پارلمان یا مجلس، وضع قانون اساسی، محدودساختن قدرت و اختیارات حکومت، بویژه شخص اول مملکت، تفکیک قوای مملکت( و درنتیجه شکسته شدن قدرت حکومت به سه حوزه مستقل)،محدود کردن اختیارات و قدرت حکام و فرمانروایان درچهارچوب قانون و درنتیجه کاهش اقتدار مطلق آنان، مسئولیت پذیری و پاسخگوبودن حکومت در قبال عملکرد و سیاستهایش در برابر ملت برای نخستین بار، ایجاد قوه قضائیه مدرن( مستقل از حکومت ومحاکم شرعی که روحانیون آن را اداره می کردند)، پیدایش نخستین تشکلهای صنفی- سیاسی، آزادی بیان، اندیشه، مطبوعات و اجتماعات و برابری درمقابل قانون و سرانجام صحبت از« حقوق نسوا» و حقوق« رنجبران». امواج نوگرایی و نوخواهی یکی پس از دیگری به پیکر جامعه ایران برخورد می کرد و درهر برخوردی بخشی از آراء و گفتمان سنتی سیاسی و اجتماعی فرو می ریخت و افکار و آراء تازه جای آن را می گرفت.در این میان دشمنان از روشنفکران، نویسندگان، روحانیون بیدار، تجار، رجال و درباریان فهیم و آگاه به ذکر مشکلات و مصائب جامعه پرداخته و به زعم خود انگشت روی اسباب و علل عقب ماندگی و درماندگی ایران گذاشته بودند. برخی نبود قانون و عدلیه را اسباب بدبختی و پریشانی مملکت ذکر می کردند؛ برخی استبداد و خودکامگی حکومت و حکام و رجال را پیشه بدبختیها می دانستند و عده ای دیگر فسا رجال قاجار را عامل تباهی ایران ارزیابی می کردند. بسیاری از علما و روحانیون ظلم و زیادت خواهی حکام را عامل مصیبت می دانستند. بعضی نبود امنیت و تجاوز حکومت به حقوق مردم را در نتیجه بی قانونی، عقب ماندگی تلقی می کردند و بعضی دیگر جهل و بی خبری ایرانیان از پیشرفتهای جهان مدرن و علوم و معارف جدید را مسبب همه دردها می دانستند. نقطه اشتراک در همه این آراء نیاز به تغییر، ضرورت اصلاحات و فکر ایجاد بنیانهای جدید بود. به نظر اصلاح طلبان یا به تعبیر درست تر، مشروطه خواهان،مجموعه حاکم به همراه ساختارهای سیاسی واجتماعی آن دیگر قابلیت پاسخگویی به مقتضیات و نیازهای آن روز جامعه ایران را نداشت. بدین ترتیب، نهضت یا انقلاب مشروطه برپا شد( 1285 ش). دهها انجمن قومی، صنفی، سیاسی و اجتماغی نخستین نطفه های تشکلهای مدرن سیاسی و اجتماعی را پایه گذاری کردند.« انجمن آذربایجان»،
« انجمن کرمانیها» و «انجمن ایرانیهای جنوب» نمونه هایی از انجمنهای قومی و منطقه ای بود.« انجمن زرتشتیان»،« انجمن یهودیان»،« انجمن ارامنه»، جزء انجمنهای مذهبی؛
« انجمن مستوفیان»، « انجمن طلاب» و« انجمن دباغان» نمونه هایی از انجمنهای صنفی؛و «ا نجمن آدمیت»،« انجمن اخوت»،« انجمن مخفی»،« انجمن غیبی» و« کمیته انقلاب» از انجمنهای سیاسی بود سی انجمن صرفاً در تهران و در سطح کشور مجموعاً پنجاه انجمن تشکیل شد.

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد زمینه های پیدایش عصر رضاشاه , عصر رضاشاه , تاریخ معاصر ایران , نظام استبدادی , زمینه های پیدایش عصر رضاشاه , تحقیق زمینه های پیدایش عصر رضاشاه , پژوهش زمینه های پیدایش عصر رضاشاه , پروژه , پایان نامه , تحقیق , مقاله , پژوهش , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش

محمد غفوری تبار بازدید : 234 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد شهر سلطانیه

تحقیق در مورد شهر سلطانیه دسته: جغرافیا
بازدید: 22 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 33 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 48

شهر سلطانیه در 47 کیلومتری سمت شرق زنجان قرار گرفته است این منطقه از شمال به بخش طارم علیا، از غرب به بخش حومه از شهرستان زنجان، از جنوب به شهرستان خدابنده و از شرق به شهرستان ابهر محدود بوده

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

تحقیق در مورد شهر سلطانیه


مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه
شهر سلطانیه در 47 کیلومتری سمت شرق زنجان قرار گرفته است. این منطقه از شمال به بخش طارم علیا، از غرب به بخش حومه از شهرستان زنجان، از جنوب به شهرستان خدابنده و از شرق به شهرستان ابهر محدود بوده و 940 کیلومتر مربع وسعت دارد. این بخش دارای 33 روستا و 25770 نفر جمعیت است. مهمترین وجه مشخصه سلطانیه پس از مسائل مربوط به ارزشهای تاریخی وجود چمن معروف سلطانیه است. این چمن قسمتی از فلات زنجان- ابهر را در برگرفته و از فاصله گرفتن دو رشته ارتفاعات موازی که در جهت شرقی- غربی ممتداند، تشکیل گردیده و دارای 35 کیلومتر مربع وسعت است.

پیشینه تاریخی سلطانیه:
با مطالعات باستان شناسی روشن شده که در داخل چمن سلطانیه شش محوطه باستانی بدین ترتیب وجود دارد. تپه تاریخی یوسف آباد، تپه تاریخی قلعه، محوطه شهر سلطانیه، تپه تاریخی نور، تپه تاریخی چمن. بررسی در عناصر و یافته های اتلال مزبور گویای این واقعیت است که منطقه مزبور از اواخر هزاره دوم قبل از میلاد تا حمله مغول مورد استفاده اقوام مختلف بوده است. بنابراین قول حمدالله مستوفی که سلطانیه را قبل از حمله مغول غیر مسکون دانسته با تردید مواجه می گردد. به استناد متون تاریخی این منطقه قبل از استقرار مغول شهر ویاژ یا شهر ویاز نامیده شده است. ولی آنچه که مسلم و روشن است، پس از حمله مغول و استقرار طایفه ای از آنها در این محل آن را قنقور النگ نام گذاری کرده اند.

این منطقه (قنقور النگ) به علل گوناگون در دوره های مختلف ایلخانی مورد توجه و محل یا ییلاق بوده است. سلطانیه ابتداء در دوران ارغون خان (683-690) به پایتختی انتخاب گردید. سیاستمداران ارغون در انتخاب این محل به پایتختی از نظر سیاسی و سوق الجیشی راه صوابی پیموده اند، زیرا قنقور النگ نسبت به م تصرفات غربی امپراعتوری ایلخانی مرکزیت داشت. و از طرف دیگر، با عنایت به اینکه پس از استقرار جانشینان هلاکو، به ویژه اواخر دوران ارغون خان و دوره های غازان خان و اولجایتو که به زور شمشیربندان مغول حکومت نسبتاٌ واحدی در منطقه بسیار وسیع از رود سند تا فلسطین با ترکیبی از اقوام مختلف و متمدن آن روزی تشکیل یافته بود، خود موجب پیشرفت سریع ارتباطات بازرگانی را فراهم نمود، تقویت و اصلاح جاده های بازرگانی، ایجاد تاسیسات مربوط به راهدارخانه ها، ایجاد انتظام در مناطق و مسیرهای تجاری، تدوین یاساهای چنگیزی به دزدان و قطاع الطریق از عوامل و انگیزه های این جریان اقتصادی است و سیاستی که توانسته حمل و نقل کالاهای مشرق زمین را به اروپا، که از طریق روسیه و دریاچه اورال انجام می پذیرفت از راه امپراطوری ایلخانی عبور دهند در این صورت بود که ایجاد مرکز اقتصادی بسیار قوی و واجد شرایط در منطقه ای از نظر سیاسی پاسخگوی این نیاز باشد، امری لازم و ضروری به نظر می رسد. این منطقه با توجه به ویژگی هایی که بیان گردید محلی بجز قنقور النگ که همانا سلطانیه است نمی تواند باشد. علی ای حال شهر سلطانیه در دوره بنیان گذاران آن پس از تبریز دومین شهر مهم در امپراطوری ایلخانان بوده و از نظر تجارت خارجی نخستین آن به حساب می آمده است. و کلیه مال التجاره به جهت ایجاد تمرکز و اخذ مالیت های مورد لزوم و کنترل آمد و شد، در این شهر تخلیه و بارگیری می شده است. رونق اقتصادی به حدی بوده که گلاویخو سفیر پادشاه اسپانیا در دربار میرانشاه (806-809 هجری قمری) در بازدید از سلطانیه بحث مفصلی را در مورد رونق تجاری مطرح نموده است. این شهر از دوبخش کهندژ و شارستان تشکیل یافته و آن در بخش پر 200 هکتار بوده است.

عناصر تشکیل دهنده این شهر عظیم اسلامی به علل گوناگون جغرافیایی سیاسی از میان رفته تنها با مدارک باستانشناسی می توان به بازشناسی آن توفیق یافت. به استناد متون تاریخی این شهر به کاروانسراهای زیبا و اقامتگاه های عمومی مجهز بوده تا سرویس مناسب را از نظر پذیرایی و اقامت عرضه نماید.

سبب ایجاد گنبد سلطانیه
اولجایتو پس از طرح سلطانیه تصمیم گرفت که به تقلید از آرامگاه برادرش غازان خان ، آرامگاه رفیع و باشکوهی برای خود بسازد به همین جهت برای بر پائی این آرامگاه ، هنرمندان از هر سو به سلطانیه آمدند تا یکی از شاهکارهای عظیم دوره مغول را به عرصه ظهور برسانند .

بنای گنبد سلطانیه در سال 702 هجری قمری ( روایتی ) بر اساس طرح آرامگاه غازان خان که آن نیز از بنای آرامگاه سلطان سنجر در ( مرو ) الهام گرفته ، ساخته شده بود با این تفاوت که پلان آرامگاه سلطان سنجر مربع و پلان گنبد سلطانیه هشت ضلعی است اگر چه تا حد زیادی معماری آرامگاه سلطان سنجر در بنای سلطانیه تاثیر گذاشته بود لیکن چیزهای ابتکاری در بنای اخیر بحدی است که آنرا بصورت یکی از شاهکارهای هنر و معماری ایران درآورده است که بعدها نمونه و الگوئی بای احداث تعداد زیادی از ابنیه این دوره شد همچنین معماری گنبد سلطانیه را شخصی به نام سید علی شاه انجام داده است . 

نا به قولی، بر اثر تشویق و ترغیب علما و روحانیون بزرگ شیعه که در آن زمان در دستگاه حکومتی صاحب منزلتی بودند، اولجایتو مذهب تشیع را به عنوان مذهب رسمی پذیرفت و بعد از مدتی تصمیم که آرامگاه خود را به ائمه اطهار اختصاص دهد. بدین منظور قصد انتقال اجساد مطهر آنان (حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) ) را به سلطانیه داشت تا بر رونق تجاری و اهمیت مذهبی پایتخت جدید التایس خود بیفزاید لذا دستور داد تا تزئینات داخلی بنا که تا آن روز انجام نگرفته بود طوری بپردازند که در آن شعائر مذهب تشیع یخوبی مورد استفاده قرار گیرد بهمین جهت بود که کلمه «علی» به طور مکرر با کاشی در متن اجر نوشته شده است.

انتقال اجساد مطهر ائمه بخاطر مخالفت شدید علمای شیعه یا بقولی خواب سلطان مکه حضرت علی بن ابی طالب را ناراضی دیده بود و آن حضرت از این عمل ناراضی بود انجام نگرفت و منصرف شد.

بنابراین سلطان ایلخان مصمم شد که دوباره این بنا را به آرامگاهی برای خود اختصاص دهد. به نظر می رسد که در همین ایام از مذهب تشبع برگشت و مذهب اهل سنت را اختیار کرد. شاید به همین منظور بود که دستور داد تمام تزئینات معرق کاری که کلمه «علی» 0ع) بر آن نقش بسته بود، و تمام تزئینات آجری کاشیکاری و گره سازی را با پوشش از گچ اندودند و روی آن پوشش را با کتیبه و اشکال مختلف هندسی طرحهای گل و بوته دار با رنگ آبی بر زمینه سفید گچبری کردند که این عمل احتمالا در سال 713 رخ داده اولجایتو در سال 716 هـ . یعنی تقریبا چهار سال بعد از اتمام بنا در سن 36 سالگی در گذشت و جسد وی در تابوتی از زرناب در آرامگاه ابدیش دفن شد.

معماری
گنبد سلطانیه در دوره بر پایی مرتفعترین بنای جهان بوده و هم اکنون نیز یکی از عظیم ترنی بناهای تاریخی جهان به شمار می رود. این بنا قسمتی از مجموعه عظیمی است که به ابواب البر مشهور بوده و شامل دارالشفا ، بیت القانون، بیت الحکمه ، دار الباده و ... این بنا در قوم هم کف با فضاهای جانبی آرامگاه دارای پلام مربع مستطیل بوده و ادامه مجموعه در طبقات هشت ضلعی متمایل به منتظم است.

این گنبد از سه فضای گنبد خانه تربت خانه ، سردابه تشکیل شده و از نظر حجمی و ترکیب فضا آئین تدفین مغول که در دو مرحله انجام می گرفت مطابقت داده و آن را با معماری ترکیبی از مراسم تدفین مغول تبیین نمود با توجه به این طرز تفکر خانه محل عزاداری به جسد سردابه محل نگهداری و تدفین جسد و تربت خانه فضای مسقف بالای سردابه می باشد ورودی اصلی آرامگاه اولجایتو در ایوان های شمال شرقی و شمال غربی تعبیه شده و کاربرد ایوانهای شمالی شرقی و غربی پنجره می باشند پلان گنبد خانه متمایل به هشت ضلعی منتظم و طول هر یک از اضلاع از 06/10 تا 16/10 متر متغیر است .

قطر گنبد خانه 40/24 متر می باشد در این فضا 8 جرز سنگین با عرض 32/6 تا 25/7 متر با سطح مقطع 50 متر مربع قرار گرفته و مهمترین وجه مشخصه تحول معماری از دوران سلجوقی به دوران ایلخانی را نمایش می دهد. در حد فاصل این جرزها ایوانها و بنائی در دو طبقه اجرا گریدده و ارتفاع طبقه همکف از رقوم 7/9 متر و ارتفاع طبقه اول از رقوم هم کف 70/ 19 متر قابل اندازه گیری می باشدو کف این فضا با استفاده از سنگ رخام سفید مفروشی یوده است.

قوس ایوانها در این فضا پنج و هفت تند است. در منتهی الیه این قوسها کتیبه هایی با متن احادیث نبوی در آن نوشته شده و پس مقرنس کاری زیبایی که وظیفه ترمپه ها بر آن محول شده پلان هشت ضلعی را به پلان دایره تبدیل نموده و زمینه اجرا گنبد را فراهم آورده است.

دومین فضای مورد بحث آرامگاه اولجایتو فضای موسوم به تربت خانه می باشد این فضا به شکل مستطیل با طول ضلع 60/17 متر و عرض 8/7 متر و با ارتفاع 16 متر، محراب مجموعه را در جرز جنوبی در خود جای داده است پوشش سقف تربت خانه از سه واحد طاق و تویزه ساخته شده قطر طاق وسطی که بزرگتر است 9 متر و طاقهای طرفین 3 متر قابل اندازه گیری می باشد در ارتفاع 0/3 متری از کف در گرداگرد آن

کتیبه ای در دو قلم ریز به خط کوفی مشجر و قلم درشت به خط ثلث نوشته شده و اطراف کلمات را تزئینات اسلیمی پرنموده اتس. بین تربت خانه و محوطه زیر گنبد پنجره بزرگی از مس طلا قرار داشت که به مرور زمان از بین رفته و یا به غارت برده شده است.

سردابه سومین فضایی است که با ترکیب فضاهای مذکور افاده معنی می نماید این فضا محل قبر اصلی می باشد ورودی سردابه در ایوان جنوبی تربت خانه قرار دارد و با تعبیر 9 پله به پهنای 250 سانتیمتر می رسد در وسط این فضا محل قبر و در طرفین آن دو فضای کوچک جهت استقرار نگهبانان جلوگیری از ورود ارواح خبیثه تعبیه شده بررسی ترکیب فضایی این سردابه و ارتباط آن با کل مجموعه و قابل مقایسه نبودن ان با سایر بناهای آرامگاهی می توان چنین استنتاج نمود که این آرامگاه بر اساس بینش مغول بویژه ائین شمنیت ساخته شده باشد. گنبد آرامگاه اولجایتو بزرگترین نوع خود در بناهای تاریخی ایران با راتفاع 50/48 متر و قطر دهانه 40/24 متر و با ضخامت 160 سانتیمتر با روش دو پوششی ساخته شده و فضای خالی بین دو پوسته 60 سانتیمتر می باشد.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد شهر سلطانیه , شهر سلطانیه , پیشینه تاریخی سلطانیه , معماری سلطانیه , اهمیت تشخیص زمان در گنبد سلطانیه , پلکانها , ایوانها , سبب ایجاد گنبد سلطانیه , سابقه تاریخی احداث گنبد به استناد کتیبه ها , تحقیق در مورد شهر سلطانیه , پروژه , پژوهش , مقاله , تحقیق , پایان نامه , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پایان نامه

محمد غفوری تبار بازدید : 207 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

پاورپوینت بلاست برنج

پاورپوینت بلاست برنج دسته: جغرافیا
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 1959 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

یکی از بیماری های شایع برنج، بیماری بلاست است که در زمان های شدت بیماری، تا 20% محصول از بین خواهد رفت

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

بلاست برنج (Pyryicularia Oryzae)

یکی از بیماری های شایع برنج، بیماری بلاست است که در زمان های شدت بیماری، تا 20% محصول از بین خواهد رفت. این بیماری در ایران برای اولین بار در سال 1330 مشاهده شد.بلاست برنج (Pyryicularia Oryzae)

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت بلاست برنج , پاورپوینت بلاست برنج , بلاست برنج , دانلود پاورپوینت بلاست برنج , پاورپوینت , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 197 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

دانلود پاورپوینت پسیل گلابی

دانلود پاورپوینت پسیل گلابی دسته: جغرافیا
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 101 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 10

در اكثر نقاط كشور وجود دارد خسارت آن در نواحی گرم و خشك بیشتر از نقاط سرد و مرطوب است پسیل گلابی در دوره پورگی و حشره كامل مقدار زیادی شیره گیاهی مكیده و پس از جذب مواد مورد نیاز بقیه را با تغییراتی به صورت مایع چسبناك دفع می‌كند

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

پاورپویینت پسیل گلابی


در اكثر نقاط كشور وجود دارد. خسارت آن در نواحی گرم و خشك بیشتر از نقاط سرد و مرطوب است. پسیل گلابی در دوره پورگی و حشره كامل مقدار زیادی شیره گیاهی مكیده و پس از جذب مواد مورد نیاز بقیه را با تغییراتی به صورت مایع چسبناك دفع می‌كند. از این رو این آفت به شدت به این مایع چسبناك آلوده می‌شوند. در اثر بسته شدن روزنه‌های برگ عمل تهویه و تنفس در برگها متوقف می‌گردد. در اثر اختلالات تغذیه و تنفس، رشد و تشكیل جوانه‌های برگ و گل سال بعد در روی شاخه‌ها متوقف می‌ماند. جوانه‌های گل و میوه در روی درخت تشكیل نمی‌گردد و میوه‌های همان سال ریز و بدشكل می‌شوند. در سالهای اخیر پسیل گلابی را ناقل بیماری میكوپلاسموز Pear decline یا زوال گلابی نیز می‌شناسند. این بیماری باعث خشكیدن سریع درختان گلابی می‌شود

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پاورپوینت پسیل گلابی , پاورپوینت پسیل گلابی , دانلود پاورپوینت پسیل گلابی , پاورپوینت , دانلود پاورپوینت , پسیل گلابی

محمد غفوری تبار بازدید : 253 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

پروژه طراحی سیستم مکنده غلات

پروژه طراحی سیستم مکنده غلات دسته: جغرافیا
بازدید: 24 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1267 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 85

دراین پروژه با تكیه بر اصول علمی و بیان تئوریهای مربوطه محاسبات مربوط به مقدار فشار و توان مورد نیاز برای كمپرسور و قطر و جنس لوله انجام گرفت

قیمت فایل فقط 8,500 تومان

خرید

طراحی سیستم مکنده غلات


چكیده:
این پروژه طراحی سیستم مكنده غلات می باشد كه در آن سیستم فشار منفی و طول لوله و ارتفاع آن فرض شده است. 
دراین پروژه با تكیه بر اصول علمی و بیان تئوریهای مربوطه محاسبات مربوط به مقدار فشار و توان مورد نیاز برای كمپرسور و قطر و جنس لوله انجام گرفت. 
در آخر با محسبات انجام گرفته یك كمپرسور300 hp ازشركت Sulivan Palatek كه كاتالوگ آن در پیوست آمده انتخاب شد. و قطر لوله 805 in و جنس آن نیز فولاد تجارتی انتخاب شد.

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه وتاریخچه
1-1- مقدمه و تاریخچه : 
فصل دوم
سیستم های جابجایی پنوماتیكی
2-1- مقدمه: 
2-2- انعطاف پذیری سیستم: 
2-3- صنایع و مواد:
2-4- طریقه انتقال: 
2 2-4-1- فاز رقیق:
2-4-2- فاز غلیظ.
2-4-3- حركت با سرعت هوا
2-4-4- نرخ بارگذاری حجمی.
فصل سوم
انواع سیستم های انتقال مواد پنوماتیكی
3-1- مقدمه: 
3-2- سیستم های بسته: 
3-3- سیستم های باز: 
3-3-1- سیستم های فشار مثبت
3-3-2- سیستم های فشار منفی
فصل چهارم
انتقال دسته ای
4-1- مقدمه: 
4-2- سیستم های نیمه پیوسته: 
4-3- سیستم های ضربانی: 
فصل پنجم
اهمیت ویژگی های مواد
5-1- مقدمه: 
5-2- چسبندگی: 
5-3- قابلیت احتراق: 
5-4- رطوبت: 
5-5- سایش و فرسایش: 
5-6- شكنندگی: 
5-7- نقطه ذوب پایین: 
5-8- پرتوزایی: 
فصل ششم
اجزاء سیستم
6-1- مقدمه: 
6-2- تامین كردن هوا: 
6-2-1- انواع سیستم های حركت دهند ی هوا
6-2-1-1- فن ها
6-2-1-2- دمنده های احیا كننده
6-2-2- مشخصات سیستم های راه اندازی هوا
6-2-2-1- دمنده، كمپرسورها
6-2-2-1-1- فشار برای كمپرسور
6-2-2-1-2- نرخ دبی حجمی جریان
6-2-2-2- مكنده و پمپ های وكیون
6-2-2-2-1- وكیوم (فشار منفی)
6-2-2-2-2- نرخ دبی حجمی 
6-2-3- قدرت مورد نیاز
6-3- خطوط لوله: 
6-3-1- ضخامت دیواره
6-3-2- جنس لوله ها
6-3-2-1- بهداشت
6-3-2-2- لوله های پلاستیكی
6-3-2-3- سایش سطوح
6-3-3- سطح تمام شده 
6-3-4- خمها
فصل هفتم
جریان گاز- جامد
7-1- مقدمه: 
7-2- قطر داخلی لوله: 
7-3- فاصله انتقال: 
7-4- فشار قابل دسترسی: 
7-5- سرعت هوای منتقل شده: 
7-6- خصوصیات مواد: 
فصل هشتم
مشخصات انتقال مواد
8-1- مقدمه: 
8-2- سرعت انتقال: 
8-3- نرخ بارگیری یكنواخت:
8-4- تاثیر قطر داخلی لوله: 
فصل نهم
شرایط لازم برای هوا
9-1- مقدمه: 
9-2- فشار موجود: 
9-3- دبی حجمی: 
9-4- تاثیر سرعت: 
9-5- اثرات تراكم پذیری: 
9-5-1- سرعت انتقال 
9-5-2- تاثیرات 
9-6- دبی حجمی: 
9-6-1- ادامه فرمولها
9-6-2- تاثیرقطر داخلی لوله
9-6-3- قانون گاز ایده آل
9-6-4- تاثیرات فشار
9-6-5- تاثیرات سیستم
9-7- تعیین سرعت: 
9-7-1- روابط عملكرد
9-8- تاثیرات ارتفاع: 
9-8-1- فشار اتمسفری
فصل دهم
افت فشار
10-1- مقدمه: 
10-2- افت فشار لوله: 
10-2-1- پارامترهای جریان و ویژگی های آنها
10-2-1-1- سرعت هوا.
10-2-1-2- چگالی هوا.
10-2-1-3- ویسكوزیته هوا
10-2-1-4- ضریب اصطكاك
10-2-2- روابط افت فشار
10-2-2-1- خطوط لوله صاف.
10-2-2-2- تاثیرات قطر داخلی لوله
10-2-2-3- خمها
10-2-3- تاثیرات دبی هوا
10-2-4- تاثیرات طول لوله
10-2-5- تركیب های دیگر خط لوله
10-2-6- افت فشار كلی
10-3- افت فشار مربوط به هوا: 
فصل یازدهم
طراحی سیستم
11-1- مقدمه: [نگارندگان]
11-2- محاسبه سرعت هوای انتخابی با توجه به وزن مخصوص: [نگارندگان]
11-3- فشار مورد نیاز: [نگارندگان]
11-4- انتخاب مكنده و توان مورد نیاز: [نگارندگان]
11-5- انتخاب لوله: [نگارندگان]
11-6- افت طولی عرضی: [نگارندگان]
11-6-1- افت طولی
11-6-2- افت موضعی
11-6-3- طول معادل.
فصل دوازدهم
نتیجه گیری، پیشنهادات
12-1- مقدمه: [نگارندگان]
12-2- نتایج: [نگارندگان]
12-3- بررسی نتایج: [نگارندگان]
12-4- پیشنهادات: [نگارندگان]
پیوست
1- كاتالوگ كمپرسور از شركت Sullivan Palatek
منابع

قیمت فایل فقط 8,500 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه طراحی سیستم مکنده غلات , طراحی سیستم مکنده غلات , مقاله طراحی سیستم مکنده غلات , مقاله , تحقیق طراحی سیستم مکنده غلات , تحقیق , پایان نامه طراحی سیستم مکنده غلات , پایان نامه , پروژه طراحی سیستم مکنده غلات , پروژه , طراحی سیستم مکنده غلات

محمد غفوری تبار بازدید : 190 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

مقاله بررسی وضعیت جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری زابل و ارائه راهكارهای مناسب برای بهینه‌سازی

\"مقاله دسته: جغرافیا
بازدید: 19 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 34 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 50

اجتماعات انسانی از دیرباز پس از مورد استفاده قرار دادن منابع مختلف طبیعی موجود بر روی كره زمین، قسمت‌های غیرقابل مصرف و زاید آن را دفع می‌نمودند

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

\"خرید\"

بررسی وضعیت جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری زابل و ارائه راهكارهای مناسب برای بهینه‌سازی

 

مقدمه
اجتماعات انسانی از دیرباز پس از مورد استفاده قرار دادن منابع مختلف طبیعی موجود بر روی كره زمین، قسمت‌های غیرقابل مصرف و زاید آن را دفع می‌نمودند. این موضوع مشكل حادی را برای آنها و محیط‌شان ایجاد نمی‌كرد. زیرا تعداد و توزیع انسانهای موجود بر روی كره زمین به نسبت مساحت این كرة خاكی خیلی كم بود اما امروزه به دلیل افزایش تعداد، توزیع جمعیت و به دنبال آن تحولات پدید آمده در میزان و كیفیت مواد مصرفی، معضل تولید و دفع زایدات به نحوه بارزی گریبانگیر حیات جوامع بشری به ویژه شهرها گردیده است. گرچه دفن بهداشتی مواد زاید جامد شهری، سالهاست كه مورد استفاده قرار گرفته است و در بسیاری از نقاط دنیا توانسته است، بهداشت عمومی و سلامت جامعه را تأمین كند ولی هنوز مورد قبول عامه مردم قرار نگرفته است. عناوینی مانند، دفن و دفن بهداشتی و تلنبار زباله بارها به جای یكدیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند و هنوز هم خیلی از مردم فرق بین دفن، دفن بهداشتی و تلنبار كردن زباله را نمی‌دانند. به عبارت دیگر در صورتی كه عملیات دفن مواد به صورت كاملاً استاندارد و براساس ضوابط صحیح و دقیق دفن بهداشتی صورت نگیرد مشكلات بهداشتی و زیست محیطی زیادی به وجود خواهد آمد. فقط یك محل دفن بهداشتی كه در محل مناسبی قرار گرفته و از طراحی خوبی برخوردار باشد و نیز عملیات آن كاملاً صحیح و دقیق انجام پذیرد می‌تواند جوابگوی استانداردهای بهداشت عمومی و سلامت بوده، از شرایط لازم برای جلوگیری از آلودگی آب و خاك و هوا برخوردار باشد كه در اینجا بحث مدیریت دفع مواد زائد جامد شهری مطرح می‌گردد.

مواد زاید جامد شهری شامل تمام مواد زاید حاصل از فعالیت‌هایی است كه در شهر انجام می‌گیرد. این مواد هم از نظر منبع تولید و هم از نظر خواص فیزیكی و شیمیایی تنوع بسیار زیادی دربر دارد. در یك شهر، بخش‌های مختلفی در فعالیت هستند و هر بخش نیز در تولید مواد زاید شهری نقش دارد. بخش‌های خانگی، تجاری، حمل و نقل، صنعتی، درمانی، بهداشتی و خدمات، هركدام مواد زایدی با خصوصیات ویژه‌ای تولید می‌كنند. به همین دلیل هم، مواد زاید جامد شهری دارای طیف وسیعی است. از نظر حجم نیز از ذرات ریز گردوغبار گرفته تا وسایل اسقاطی، مثل بدنه اتومبیل، یخچال و میز و صندلی، در این زایدات وجود دارند از نظر خطرناك بودن نیز، شامل مواد زاید غیرقابل فسادپذیر است و هم مواد زاید كاملاً خطرناك، مثل مواد زاید بیمارستانی را دربر می‌گیرد، از نظر فیزیكی و حجم ظاهری نیز طیف كاملاً ناهمگونی از زایدات در یك شهر بروز می‌كند. كمیت مواد زاید جامد شهری نیز ناهمگونی زیادی را شامل می‌شود.

عوامل اقتصادی، بافت شهری، كاربری‌های زمین، عوامل فرهنگی، تراكم در واحد سطح، فصول سال و عادات اجتماعی در كیفیت و كمیت مواد زاید جامد شهری موثر هستند. به عبارت دیگر، فاكتورهای زیادی در امر تولید مواد زاید شهری تأثیر دارند. به همین دلیل هم طراحی سیستم مدیریت مواد زاید جامد شهری از حساسیت و ویژگی‌های خاصی برخوردار است. برای یك طراحی موفق به اطلاعات و داده‌های اساسی از كلیه فاكتورهای مؤثر در سیستم مدیریت مواد زاید جامد شهری نیاز هست. این اطلاعات و داده‌ها را یا می‌توان از طریق سازمانها و ارگانهای زیربط و درگیر با مدیریت مواد زاید جامد شهری بدست آورد و یا از طریق انجام پروژه‌های مشخص، این اطلاعات و داده‌ها را تولید كرد.

1ـ اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق:

مدیریت مواد زاید جامد شهری از اهمیت ویژه‌ای در جلوگیری از اثرات سوء و مضر این مواد بر بهداشت و سلامت جامعه برخوردار است. رعایت نكردن اصول بهداشتی و جلوگیری نكردن از انتشار مواد زاید جامد شهری، اولین آسیبی كه به جامعه وارد می‌كند بر بهداشت و سلامت جامعه می‌باشد. خطرات بسیاری از قبیل حمله حشرات و جوندگان موذی، خطرات ناشی از سگ‌های ولگرد، بروز بیماری‌های واگیردار در صورت رعایت نكردن این اصول، با مردم دست به گریبان است. خطرات ناشی از حمله حشرات زمانی به وجود می‌آید كه زباله‌ها در یك محل تجمع داشته باشند كه به علت عدم مدیریت صحیح در حاشیه‌های زابل این مشكلات وجود دارد. باید همواره این اصول را در نظر گرفت كه طبیعت خیلی از مواد از نظر اثرات سوء زیست محیطی، سمیت و سرطانزائی شناخته شده نیست و تا زمانی كه بی‌خطر بودن مواد محرز نشده باشد، باید به آنها به عنوان موادی كه پتانسیل خطرزائی دارند نگریسته شود.

در بحث مدیریت زباله یك ارگان خاص نمی‌تواند كه دراین زمینه فعالیت چشمگیری داشته باشد. بلكه همكاری و همیاری تمامی ارگان‌ها را می‌طلبد و در نهایت با فرهنگ‌سازی در جامعه و روشن‌نمودن مردم به معنای واقعی می‌تواند گامی مؤثر در این زمینه برداشت.

تفهیم درست مدیریت مواد زاید می‌تواند جلوی خسارات وارده بر محیط زیست را بگیرد و در جهت به راه‌اندازی چرخه صنعت جامعه مفید واقع شود. زیرا وقتی مدیریت صحیح مواد زاید صورت گیرد، بحث تفكیك را نیز بدنبال دارد و از این رو در بسیاری از جهات می‌شود در راستای تولید مواد دیگر به صورت مكانیزه گام برداشت كه خود در ارتقاء به سطح خودكفائی جامعه مؤثر می‌باشد. پس یك مدیریت صحیح می‌تواند هم جامعه را به سوی آبادانی پیش ببرد و هم می‌تواند آن را به ورطه نابودی بكشاند.

دومین بحثی كه اهمیت و ضرورت آن در مدیریت مواد زاید مطرح است، آنالیز زباله می‌باشد كه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. وقتی كه آنالیز زباله صورت بگیرد و بدانیم كه هر كدام از موادی كه در جامعه استفاده می‌شود به چه میزان در زباله های شهری یافت می‌شود می‌توان با توجه به آن، گزارش و تحقیق روشنی را ارائه داد و به عنوان یك منبع و مرجع آن را در نظر گرفت كه اگر در صورتی سازمان و یا ارگانی بخواهد كاری در این زمینه انجام دهد بتواند از آمار مربوطه استفاده بكند.

به عنوان مثال شهرداری زابل در فكر احداث كارخانه كمپوست می‌باشد. این طرح در یک کیلومتری شهر زابل در منطقه‌ای بنام بی‌بی‌دوست قرار است كه اجرا شود كه با استفاده از آمار و ارقام بدست آمده از آنالیز زباله، كارشناسان مربوطه می‌توانند تصمیم‌گیری لازم را در این زمینه اتخاذ نماید كه آیا این طرح قابل اجرا شدن در این منطقه می‌باشد یا خیر؟ و این جامعه در طول یك سال چه مقدار زباله تولید می‌كند و اینكه از این میزان چه مقداری زباله‌های قابل بازیافت می‌باشند كه در چرخه بازیافت مواد قرار می‌گیرند؟ با توجه به بدست آوردن حجم زباله و دانستن این موضوع كه به عنوان مثال میزان پلاستیك و یا مواد فسادپذیر و یا میزان كاغذ به طور سالانه در زباله‌ها چقدر می‌باشد می‌توانیم از این اطلاعات استفاده‌های بیشتری را داشته باشیم و با استفاده از این آمار می‌توانیم بدانیم كه جامعه ما به چه میزان در جهت صرفه‌جوئی گام برداشته و چقدر توانسته است كه در كاهش میزان زباله و تفكیك آن گام مفیدی را بردارد.

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : مقاله بررسی وضعیت جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری زابل و ارائه راهكارهای مناسب برای بهینه‌سازی , بررسی وضعیت جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری زابل و ارائه راهكارهای مناسب برای بهینه‌سازی , پایان نامه بررسی وضعیت جمع‌آوری , دفع زباله‌های شهری , زابل , ارائه راهكار , بهینه‌سازی , فرایند موجود

محمد غفوری تبار بازدید : 193 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

مقاله تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت

مقاله تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت دسته: جغرافیا
بازدید: 9 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 504 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

هدف از این آزمایش بدست آوردن ضریب نفوذپذیری(K) خاک هایی است که درشت دانه اند و از ضریب نفوذپذیری نسبتاً زیادی برخوردارند

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت

 

هدف از آزمایش و کاربردهای عملی آن
هدف از این آزمایش بدست آوردن ضریب نفوذپذیری(K) خاک هایی است که درشت دانه اند و از ضریب نفوذپذیری نسبتاً زیادی برخوردارند . لازم به ذکر است که به )) ضریب نفوذپذیری (( ،)) ضریب تراوایی (( و))ضریب نفوذپذیری مهندسی (( نیز گفته می شود.
معمولاً از ضریب نفوذپذیری برای بدست آوردن دبی در واحد عرض در ترواش در سد های خاکی یا در تراوش در جایی که پرده سپر قرار داده شده و در آن جا هد انرژی آب دو طرف پرده سپر متفاوت است استفاده می شود. همچنین در در تحکیم و پدیده ی نشست خاک ها برای بدست آوردن ضریب تحکیم نیاز به محاسبه ی ضریب نفوذپذیری هستیم که رابطه ی آن در زیر آورده شده است.
ضریب تحکیم : Cv ضریب تغییر حجم : mv وزن مخصوص آب :Ym 

مبانی نظری آزمایش و روابط مربوطه
ضریب نفوذپذیری به ما نشان می دهد که میزان خلل و فرج موجود در خاک باعث نحوه ی حرکت آب در درون خاک می شود آزمایشات نشان داده است که میزان نفوذپذیری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین آن ها مقدار حفرات موجود در خاک و همچنین ارتباط میان حفرات در درون خاک است که هر چه این دو مورد زیادتر باشند مقدار نفوذ پذیری نیز بیشتر است. از عوامل دیگر در مقدار نفوذپذیری می توان به وزن مخصوص سیال و ویسکوزیته سیالی که از بین ذرات خاک عبور می کند و همچنین گرد گوشه بودن ودرشت دانه بودن ذرات خاک در مقدار نفوذپذیری اشاره کرد.

فهرست مطالب
هدف از آزمایش و کاربردهای عملی آن مبانی نظری آزمایش و روابط مربوطه مقایسه ی آزمایش دانه بندی با آزمایش های مشابه وسایل مورد نیاز آزمایش و مواد مورد استفاده معرفی مشخصات مصالح مورد آزمایش و نحوه ی تهیه ی نمونه ها 
روش کار و چگونگی انجام آزمایش و مقایسه با روش های استاندارد 
بحث در مورد منابع خطا و دقت های لازم برای کاهش خطاها 
اطلاعات گرد آوری شده در این آزمایش محاسبات و نمودارهای نتایج آزمایش ارائه ی نتایج نهایی و بحث در مورد میزان دقت آن ها بحث روی نتایج حاصله و مقایسه آن ها با روابط تجربی موجود 
نتیجه گیری نهایی پاسخ به سوالات مراجع

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : مقاله تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت , تعیین ضریب نفوذپذیری , بار آبی ثابت , تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت , مقاله تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت , پروژه تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت , تحقیق تعیین ضریب نفوذپذیری به روش بار آبی ثابت

محمد غفوری تبار بازدید : 96 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

پاورپوینت ارزیابی كیفیت اجرایی ماشین های حفاری

پاورپوینت ارزیابی كیفیت اجرایی ماشین های حفاری دسته: جغرافیا
بازدید: 17 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 9273 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 78

با پیشرفت علم و پیشرفت در ساخت ماشین های حفاری، استفاده وسیع ماشین آلات حفاری به جای عملیات آتشباری برای حفاریات زیرزمینی کاربرد وسیعی پیدا کرده است

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

پاورپوینت ارزیابی كیفیت اجرایی ماشین های حفاری


مقدمه :
با پیشرفت علم و پیشرفت در ساخت ماشین های حفاری، استفاده وسیع ماشین آلات حفاری به جای عملیات آتشباری برای حفاریات زیرزمینی کاربرد وسیعی پیدا کرده است. در حفاری مکانیزه از ابزار و ماشین آلات برای حفر فضاهای زیر زمینی استفاده می شود و هدف اصلی آن رسیدن به سرعت بالا در احداث و حفر این فضاها می باشد. عملیات حفاری یکی از پرهزینه ترین عملیات اجرای در حفریات زیرزمینی می باشد. از طرفی در انتخاب دستگاه حفاری محدودیت زیادی وجود دارد و یا به بیان دیگر در انتخاب دستگاه حفاری انعطاف پذیری وجود ندارد یعنی در یک پروژه استفاده از چندین ماشین حفاری, به دلیل بحث اقتصادی و هزینه بالایی ماشین آلات حفاری کمتر استفاد می شود. بنابراین باید قبل از انجام عملیات، نوع دستگاه و ماشین آلات حفاری مشخص شده باشد. در انتخاب نوع ماشین حفاری بررسی و کارایی آن، یکی از عوامل بسیار مهم می باشد. در نتیجه بررسی عملکرد و کارایی هریک از ماشین الات حفاری یکی از عوامل بسیار حیاتی در حفریات زیر زمینی می باشد. در این جا بحث در مورد عوامل تعیین کننده در انتخاب نوع دستگاه نمی باشد بلکه عملکرد دستگاه حفاری رودهدر و TBM به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته شده است.


فهرست مطالب:
‏1- مقدمه :
2- عملکرد و کارایی عملیات حفاری:
3- عملکرد ماشین رودهدر:
3-1 مقدمه:
3-2 پارامترهای موثر ماشین رودهدر در عملکرد:
3-2-1 تاثیر نوع و توان ماشین رودهدر بر عملکرد حفاری:
3-2-2 تاثیر نوع سر مته ماشین رودهدر بر هملکرد حفاری :
3-2-2-1 انواع مته:
3-2-2-2 تاثیر فاصله داری برنده ها در سرمته بر عملکرد دستگاه رودهدر:
3-3 تاثیر پارامترهای ژئوتکنیکی در عملکرد ماشین رودهدر:
3-3-1 تاثیر مقاومت سنگ: .
3-3-2 تاثیر زون چسبنده:
3-3-3 تاثیر مواد ساینده بر عملکرد حفاری:
4- پیش بینی عملکرد ماشین تمام مقطع:
4-1 مقدمه: .
4-2 عوامل موثر در عملکرد ماشین تمام مقطع:
4-2-1 عوامل ژئوتکنیکی موثر در عملکرد ماشین تمام قطع:
4-2-1-1 نرخ نفوذ و مقاومت فشاری
4-3 پیش بینی تجربی عملكرد ماشین حفاری تمام مقطع:
4-3-1 روش ساده :
4-3-2 روش چند متغیره:
4-3-2-1 روش NTH .
4-3-2- 2 روش RMi.
4-3-2-3 روش CSM...
4-3-2-4 روش QTBM:.
4-3-2-5 روش RSR:
4-4 مطالعه موردی پیش بینی تجربی عملکرد ماشین تمام مقطع:
4-4-1 تونل من:
4-4-2 تونل پیو:
4-4-3 تونل وارزو: .
4-4-4 طبقه بنده توده سنگ : .
4-4-5 روابط های تجربی :
4-4-5-1 نرخ پیشروی: .
4-4-5-2 روابط تجربی برای سنگ های مختلف: .
4-4-6 مقایسه با روش های پیش بینی عملکرد: .
4-4-6-1 مدل RSR:.
4-4-6-2 مدل QTBM:
5- نتیجه گیری: .
6- منابع: .

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت ارزیابی كیفیت اجرایی ماشین های حفاری , پایان نامه , پاوپوینت , ارزیابی , كیفیت , اجرایی , ماشین های حفاری

محمد غفوری تبار بازدید : 192 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

بررسی استانداردهای فضای سبز شهری و پاركهای شهر اهواز

بررسی استانداردهای فضای سبز شهری و پاركهای شهر اهواز دسته: جغرافیا
بازدید: 25 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 88 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 158

امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشكال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی های معضلات زیست محیطی آنها موجودیت فضای سبز و گسترش آن را برای همیشه اجتناب ناپذیر كرده اند

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

مقدمه : 
امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشكال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی های معضلات زیست محیطی آنها موجودیت فضای سبز و گسترش آن را برای همیشه اجتناب ناپذیر كرده اند . 
شهر ها به عنوان كانون های مركز و فعالیت و زندگی انسانها برای اینكه بتوانند پایداری خود را تضمین كنند . چاره ای جز پذیرش ساختار كاركردی متاُتر از سیستم های طبیعی ندارند . در این میان فضای سبز به عنوان جز ضروری و لاینفك پیكرة یگانة شهرها و در متابولیسم آنها نقش اساسی دارند كه كمبود آنها می توانند اختلالات جدیدی در حیات شهرها بوجود آورد توجه به فضای سبز به طور عام به عنوان ریشه های تنفسی شهرها ، تعریف اغراق امیز از كاركرد آن نیست بلكه این تشبیه بیان كنندة حداقل كاركرد آن در مفهوم اكولوژیك شهرها به شمار می روند امروزه حتی درباره كمیت فضای سبز نیز كمتر بحث می شود ، زیرا دربارة اهمیت وجودی آنها در مطلوبیت زیستی كلان شهرها محسوب نمی شود . در سقف كنونی دانش بشری نیز كسی چنین انتظاری از آن ندارد و همه می دانند دشواری ها و معضلات شهرها هر یك و مرتبط با هم معلول علتهای زیادی هستند كه كمبود فضای سبز می توانند تنها یكی از آنها باشد . تفكر نظام مندی كه امروزه در مفهوم توسعه پایدار فضای سبز كمیت و كیفیت انها را بدون هر گونه مبالغه دریك مجموعهُ اكولوژیك ارزیابی میكند به عبارت دیگر فضای سبز نیز جدا از توانایی عملی شخصی و سرشتی خود ( محدویتهای رویشی گسترش و كاركردهای خود را در ارتباط با عوامل بیوفیزیكی و اقتصادی واجتماعی شهرها وارد و تنها در این چارچوب اثرات وتوانمندی آن قابل ارزیابی  مثبت است 
امید است شهرهای ما تا براساس مفاهیم علمی شهرسازی نوین ضرورتهای فرهنگی - هویت ملی مبتنی بر مكان یابی صحیح - طرح ریزی زیست محیطی استقرار صحیح و بی عیب و ارزیابی پیامدهای توسعه شهری و نظارت پیوسته بر كلیة فرایندهای شهر بر پایة یك استراتژی ملی بنا شده و طوری ساخته و پرداخته و آراسته  شوند . كه شایستگی های یك زیستگاه جامعه انسانی رو به رشد و پویا را داشته باشد . 
فهرست مطالب 
پیشگفتار 1
مقدمه 3
بخش اول : بررسی استانداردهای فضای سبز شهری 5
تعاریف ومفاهیم مربوط به فضای سبز شهری 6
تعریف فضای سبز شهری 6
كمربند سبز 7
بازدهی زیست محیطی فضای سبز 8
كمربندهای سبز محاط كننده 9
مكان های سبز 9
محورهای سبز 10
جنگل داری شهری 10
جنگل شهری 11
ضرورت فضای سبز 12
نقش های عمدة فضای سبز 13
استانداردهای فضای سبز 15
استفاده علمی از گیاهان 22
عناصر معماری 23


تقسیم فضا 24
ایجاد حفاظ 25
كنترل و ایجاد محوطه خصوصی 25
كاربرد مهندسی گیاهان و فضای سبز 26
نقش فضای سبز در كاهش آلودگی شهرها 28
نكات لازم در احداث فضای سبز برای حذف آلودگی صوتی 31
گونه های مؤثر در كاهش آلودگی صوتی 32
گیاهان و كنترل آلودگی هوا 34
گونه های درختی مقاوم به آلودگی هوا 35
معرفی برخی از درختان مناسب برای ایجاد فضای سبز 35
پیشنهاداتی برای بهبود فضای سبز 35
نتیجه گیری 36
بخش دوم : بررسی پاركها و فضای سبز شهر اهواز 37
بررسی مسائل و مشكلات توسعه فضای سبز 38
مشكلات اقتصادی 38
مشكلات مدیریتی 38
كیفیت آب 38
كیفیت خاك 39
گونه های گیاهی غالب شهر اهواز 39
جهت گیری توسعه در شهر اهواز و پیامدهای زیست محیطی آن 42

اهداف پروژه و ضرورت توسعه فضای سبز كمربند سبز شهر اهواز 42
عوامل بازدانده توسعه فضای سبز شهر اهواز 43
ضرورتهای توسعه فضای سبز در چارچوب طرح های جامع خاص 48
پارك مجتمع مسكونی فولاد اهواز 50
پارك وحش سیاحتی 62
پارك لاله 72
پارك ریورساید 78
پارك دولت 82
پارك هفت جام نرگس 88
پارك كوهساران 93
پارك شهروند 97
پارك بلوار شرقی 101
پارك شهر بازی 106
گونه های گیاهی موجود در پاركهای اهواز 110
منابع 158

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی استانداردهای فضای سبز شهری و پاركهای شهر اهواز , بررسی , استاندارد , فضای سبز , فضای سبز شهری , پاركهای شهر , اهواز

محمد غفوری تبار بازدید : 294 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

دلایل کمبود آب در شهرستان کوهدشت، ارائه راهکارها و پیشنهادات

دلایل کمبود آب در شهرستان کوهدشت، ارائه راهکارها و پیشنهادات دسته: جغرافیا
بازدید: 12 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 536 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 27

مقدار آب موجود در سیاره زمین تقریباً همواره ثابت بوده است اگر کره زمین را از بالا بنگیرید آن را به شکل کره ای آبی رنگ خواهید دید زیرا بخش اعظم سطح آن را اقیانوس ها و دریاها فراگرفته اند

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

مقدمه
مقدار آب موجود در سیاره زمین تقریباً همواره ثابت بوده است. اگر کره زمین را از بالا بنگرید آن را به شکل کره ای آبی رنگ خواهید دید زیرا بخش اعظم سطح آن را اقیانوس ها و دریاها فراگرفته اند و وسعت خشکی ها بسیار کمتر از آبها است. ازنظر مقدار و حجم 97/2 درصد از آب های موجود در سیاره زمین در اقیانوس و دریاها انباشته شده اند و فقط 2/8 درصد از آبها به شکل رودها، یخچال ها،‌دریاچه ها،‌آب موجود در اتمسفر و آب موجود در خاک ها و آب های زیرزمینی می باشند. انسان برای انجام فعالیت های خود به آب های شیرین نیاز دارد. آب شیرین یعنی آبی که میزان نمک های آن بسیار کم باشد. آب های اقیانوس ها و دریاها شورهستند و استفاده از آن ها مستلزم تصفیه کردن است که این امر نیازمند سرمایه گذاری برای احداث تأسیسات آب شیرین کن می باشد. حجم آب های شیرین در جهان بسیار کم و فقطحدود 8/2 درصد از حجم کل آب های جهان است. مقدار زیادی از آب های شیرین جهان به شکل یخ در یخچال های قطبی و کوهستانی قراردارد. مقدار کل منابع آب شیرین نیز به دلیل تغییرات آب و هوایی که موجب عقب نشینی یخچال‌های طبیعی، کاهش جریان رودخانه و کوچک شدن دریاچه‌ها شده، کاهش یافته است. بسیاری از آبخوان‌ها (سفره‌های آب زیرزمینی) که بیش از حد پمپ شده‌اند به سرعت پر نمی‌شوند. اگر چه کل منابع آب شیرین مورد استفاده قرار نگرفته است، بسیاری آلوده، شور، نامناسب و یا غیر قابل دسترس برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی شده‌اند. برای جلوگیری از یک بحران جهانی آب، کشاورزان باید برای افزایش بهره‌وری برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد برای مواد غذایی تلاش کنند، در حالی که صنایع و شهرها به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای استفاده بهتر از آب باشند.

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

برچسب ها : دلایل کمبود آب در شهرستان کوهدشت، ارائه راهکارها و پیشنهادات , کمبود آب , شهرستان کوهدشت

محمد غفوری تبار بازدید : 248 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

بررسی وضعیت روستاهای قرتین حسنجون وسیه آباد

بررسی وضعیت روستاهای قرتین حسنجون وسیه آباد دسته: جغرافیا
بازدید: 8 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 21 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

منطقه طالقان از نظر جغرافیایی در قسمت غربی استان تهران قرار گرفته است در واقع از شهرستانهای غربی استان تهران می باشد

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

 

فصل یكم (1)
روستاهای مورد نظر قرتین حسنجون وسیه آباد می باشند كه در منطقه طالقان قرار دارند.
لازم است كه در گفتار اول از این فصل به بررسی موقعیت مكانی و جغرافیایی منطقه طالقان بپردازیم.
منطقه طالقان از نظر جغرافیایی در قسمت غربی استان تهران قرار گرفته است. در واقع از شهرستانهای غربی استان تهران می باشد. همان طور كه میدانیم در قسمت شمال استان تهران رشته كوههای البرز قرار گرفته اندكه در واقع حایل میان منطقه معتدل خزری( سواحل دریای مازندران)واستانهای تهران وقزوین می باشند این رشته كوهها چون كمربندی از سمت شرق به غرب كشیده شده اند وسواحل دریای خزر را از قسمت  جنوبی  جدا كرده اند. می توان گفت كه واستان تهران در میان این كمربند قرار گرفته است. اگر ما درامتداد این رشته كوهها از شهر تهران به سمت غرب حركت كنیم یعنی بدست قزوین به منطقه طالقان می رسیم: طالقان از سم شمال پس از گذشتن از رشته كوههای البرز به آب گرم دو هزار وسه هراز وتنكابن (شهسوار) راه دارد. البته در میان این كوهها منطقه الموت نیز قرار گرفته است. از سمت جنوب به شهرستان آبیك راه پیدا می كند. از سمت جنوب غربی به استان قزوین وشهر قزوین راه دارد. از سمت شرق این منطقه به كرج برخورد می كند. البته این مرزها و تقسیمات به صورت پیوسته بلافاصله نیستند. وباطی مسافتی می توان به این مناطق رسید اگر بخواهیم برطبق سیستم راههای كشوری به منطقه طالقان است دست پیدا كنیم. به این صورت این امر مسیر می شود كه از شهر تهران به سمت غرب در اتوبان تهران كرج شروع به حركت می كنیم پس از گذشتن از شهر كرج وارد اتوبان كرج قزوین می شویم.
تقریبا در 50 كیلومتری شهر قزوین به علامتی بر می خوریم كه جاده طالقان را نمایش می دهد. از این قسمت به سمت راست پیچیده و وارد جاده های كاملا كوهستانی می شویم. پس از طی كردن مسافتی حدود 30 كیلومتر به گردنه ای می رسیم كه از بالای آن دره طالقان كاملا مشخص می باشد. پس از سرازیر شدن در این دره وطی مسافتیحدود 20 كیلومتر به مركز شهرستان كه همان شهرك طالقان می باشد می رسیم. 
از نظر تصمیمات كشوری منطقه طالقان در استان تهران می باشد. و از شهرستانهای استان تهران است البته این امر جدیدا به وقوع پیوسته است یعنی قبل از سال 1378 طالقان یكی بخش بود كه دارای ره داری و.. بوده است كه پس از این تاریخ طالقان به شهر تبدیل شد و شهرداری طالقان افتتاح گردید. البته قسمتی از جاده كوهستانی طالقان در محدوده استان قزوین قرار دارد. شهرستان طالقان دارای 85 پارچه آبادی یادهستان می باشد كه مركز این شهرستان (شهرك طالقان می باشد. وتمام امكانات اصلی ومركزی یك شهر از قبیل شهرداری و بانكها وسایر امكانات اداری در این قسمت قرار گرفته است.
قریتین حسنجون  و سید آباد كه مبحث اصلی ما هستند از دهستانهی این منطقه می باشند.
 
گفتار دوم:
مطالعات اقلیمی
همان طور كه گفته شد منطقه طالقان منطقه ای واقع در رشته كوههای البرز می باشد. بنابراین كاملا خواص ومشخصات مناطق كوهستانی را دارااست.
رشته كوههای البرز مانع از نفوذ رطوبت وابرهای باران زای سواحل دریای خزر به قسمتهای مركزی ایران هستند ولی به علت نزدیكی منطقه طالقان به این منطقه (معتدل خزری) ،طالقان دارای بارندگی بسیاری زیاد می باشد. كه به علت ارتفاع زیاد این منطقه این بارندگی هادر فصول سردسال بیشتر به صورت برف است.
در كوههای طالقان حتی ما در فصل تابستان شاهد توده هایی از برف می باشیم كه همان یخچالهای طبیعی هستند.
و معمولا اولین بارندگیهای برف برفراز مرتفع طالقان صورت می گیرد. با توجه به اختلافات ارتفاعی كه در این منطقه بواسته كوهستانی بودن وجود دارد شاهد تنوع پوشش گیاهی می باشیم.
در این منطقه تابستانها دارای هوایی خنك و دلپذیری هستند البته در طول روز در تابستان به علت این كه آلودگی هوا بسیار اندك است. ما شاهد تابش مستقیم خورشید می باشیم كه این امر باعث گرم شدن هوا می شود ولی این گرما كاملا معتدل و قابل تحمل است با غروب خورشید هوا كاملا تغییر می كند و به گونه ای سرد می شود كه نیاز به پوشیدن لباسهای گرم احساس می شود.
در سالهای گذشته در این منطقه گندم وجو كاشته شده است. ولیكن در سالهای اخیر روی مردم به كاشت درختان میوه بوده است. از جمله درختان میوه ای كه در این منطقه وجود دارند. می توان به گیلاس ، آلبالو، سیب، گلابی ،هلو،زردآلو، آلو،انگور،گردو و.. اشاره كرد.
البته سبزی جات ومیوه جات جالیزی از جمله خیار وگوجه فرنگی نیز در این ناحیه كاشت می شود. بنابراین تابستانهای این منطقه بسیار سرسبز است.
رودهای زیادی از كوههای البرز سرچشمه می گیرند و در این منطقه روان هستند، اگر دره های این منطقه در فصول سردتر سال دارای جویبارهای روانی هستندكه آب خودرا از كوهها تامین می كنند و به هرمی پی وندند وتشكیل رودخانه می دهند.
چندین رودخانه دائمی در این منطقه وجود دارد كه در نهایت به هم پیوسته و شاهرود را كه از شهرك طالقان می گذردتشكیل می دهند و شاهرود نیز در ادامه مسیر خود به سیفید رود می ریزد كه به دریای خزر می رسد. در فصل تابستان كه هوا خشك است آبیاری باغستانها و درختان میوه با آب این رودخانه های دائمی صورت می گیرد كه مسیر پر پیچ وخم در دره طالقان را طی می كنند. سیستم استفاده ازاین آب نیز به نوبه قابل توجه است كه در بخش های بعدی به آن اشاره می كنیم.
فصل پاییز در این منطقه بسیار زیباست وهوابسیار خنك می باشد. این فصل پربازندگی است.
وتنوع رنگهای درختان طبیعت چشم نوازی را رقم می زند. میوه های پاییزی تیز در این فصل فراوان می باشند زمستانهای طالقان معمولا زودرس هستند و زمستانها با حجم سنگینی از بارندگی برف روبه رو هستیم به گونه ای كه ارتفاع بارش برف گاها به 1 تا 5/1 متر نیز می رسد.
با گرم تر شدن هوا وتمام فصل زمستان برف كوهها شروع به آب شدن می كنند وپوشش سبز تمام كوهها و مناطق را در بر می گیرد.
آب رودخانه ها بسیار زیاد می شود وشاهد سرآزیر شدن سیلابهای فراوانی در این فصل می باشیم.
عطر شكوفه های وگلهای بهاری و رایحه سبزیجات كوهی ونغمه پرندگان خوش الحان فضا را همچون بهشت شیرین و دلنواز می كنند.
با توجه به پوشش گیاهی وشرایط اقلیمی وآب و هوایی شاهد پراكندگی گونه های مختلف حیوانی دراین منطقه هستیم كه میتوان به حیوانات وحشی همچون: خر،گراز وحشی، گرگ،روباه .كلهای كوهی و جوندگان مختلف اشاره كرد.

فصل یكم (1)روستاهای مورد نظر قرتین حسنجون وسیه آباد می باشند كه در منطقه طالقان قرار دارند.لازم است كه در گفتار اول از این فصل به بررسی موقعیت مكانی و جغرافیایی منطقه طالقان بپردازیم.منطقه طالقان از نظر جغرافیایی در قسمت غربی استان تهران قرار گرفته است. در واقع از شهرستانهای غربی استان تهران می باشد. همان طور كه میدانیم در قسمت شمال استان تهران رشته كوههای البرز قرار گرفته اندكه در واقع حایل میان منطقه معتدل خزری( سواحل دریای مازندران)واستانهای تهران وقزوین می باشند این رشته كوهها چون كمربندی از سمت شرق به غرب كشیده شده اند وسواحل دریای خزر را از قسمت  جنوبی  جدا كرده اند. می توان گفت كه واستان تهران در میان این كمربند قرار گرفته است. اگر ما درامتداد این رشته كوهها از شهر تهران به سمت غرب حركت كنیم یعنی بدست قزوین به منطقه طالقان می رسیم: طالقان از سم شمال پس از گذشتن از رشته كوههای البرز به آب گرم دو هزار وسه هراز وتنكابن (شهسوار) راه دارد. البته در میان این كوهها منطقه الموت نیز قرار گرفته است. از سمت جنوب به شهرستان آبیك راه پیدا می كند. از سمت جنوب غربی به استان قزوین وشهر قزوین راه دارد. از سمت شرق این منطقه به كرج برخورد می كند. البته این مرزها و تقسیمات به صورت پیوسته بلافاصله نیستند. وباطی مسافتی می توان به این مناطق رسید اگر بخواهیم برطبق سیستم راههای كشوری به منطقه طالقان است دست پیدا كنیم. به این صورت این امر مسیر می شود كه از شهر تهران به سمت غرب در اتوبان تهران كرج شروع به حركت می كنیم پس از گذشتن از شهر كرج وارد اتوبان كرج قزوین می شویم.تقریبا در 50 كیلومتری شهر قزوین به علامتی بر می خوریم كه جاده طالقان را نمایش می دهد. از این قسمت به سمت راست پیچیده و وارد جاده های كاملا كوهستانی می شویم. پس از طی كردن مسافتی حدود 30 كیلومتر به گردنه ای می رسیم كه از بالای آن دره طالقان كاملا مشخص می باشد. پس از سرازیر شدن در این دره وطی مسافتیحدود 20 كیلومتر به مركز شهرستان كه همان شهرك طالقان می باشد می رسیم. از نظر تصمیمات كشوری منطقه طالقان در استان تهران می باشد. و از شهرستانهای استان تهران است البته این امر جدیدا به وقوع پیوسته است یعنی قبل از سال 1378 طالقان یكی بخش بود كه دارای ره داری و.. بوده است كه پس از این تاریخ طالقان به شهر تبدیل شد و شهرداری طالقان افتتاح گردید. البته قسمتی از جاده كوهستانی طالقان در محدوده استان قزوین قرار دارد. شهرستان طالقان دارای 85 پارچه آبادی یادهستان می باشد كه مركز این شهرستان (شهرك طالقان می باشد. وتمام امكانات اصلی ومركزی یك شهر از قبیل شهرداری و بانكها وسایر امكانات اداری در این قسمت قرار گرفته است.قریتین حسنجون  و سید آباد كه مبحث اصلی ما هستند از دهستانهی این منطقه می باشند.
 گفتار دوم:مطالعات اقلیمیهمان طور كه گفته شد منطقه طالقان منطقه ای واقع در رشته كوههای البرز می باشد. بنابراین كاملا خواص ومشخصات مناطق كوهستانی را دارااست.رشته كوههای البرز مانع از نفوذ رطوبت وابرهای باران زای سواحل دریای خزر به قسمتهای مركزی ایران هستند ولی به علت نزدیكی منطقه طالقان به این منطقه (معتدل خزری) ،طالقان دارای بارندگی بسیاری زیاد می باشد. كه به علت ارتفاع زیاد این منطقه این بارندگی هادر فصول سردسال بیشتر به صورت برف است.در كوههای طالقان حتی ما در فصل تابستان شاهد توده هایی از برف می باشیم كه همان یخچالهای طبیعی هستند.و معمولا اولین بارندگیهای برف برفراز مرتفع طالقان صورت می گیرد. با توجه به اختلافات ارتفاعی كه در این منطقه بواسته كوهستانی بودن وجود دارد شاهد تنوع پوشش گیاهی می باشیم.در این منطقه تابستانها دارای هوایی خنك و دلپذیری هستند البته در طول روز در تابستان به علت این كه آلودگی هوا بسیار اندك است. ما شاهد تابش مستقیم خورشید می باشیم كه این امر باعث گرم شدن هوا می شود ولی این گرما كاملا معتدل و قابل تحمل است با غروب خورشید هوا كاملا تغییر می كند و به گونه ای سرد می شود كه نیاز به پوشیدن لباسهای گرم احساس می شود.در سالهای گذشته در این منطقه گندم وجو كاشته شده است. ولیكن در سالهای اخیر روی مردم به كاشت درختان میوه بوده است. از جمله درختان میوه ای كه در این منطقه وجود دارند. می توان به گیلاس ، آلبالو، سیب، گلابی ،هلو،زردآلو، آلو،انگور،گردو و.. اشاره كرد.البته سبزی جات ومیوه جات جالیزی از جمله خیار وگوجه فرنگی نیز در این ناحیه كاشت می شود. بنابراین تابستانهای این منطقه بسیار سرسبز است.رودهای زیادی از كوههای البرز سرچشمه می گیرند و در این منطقه روان هستند، اگر دره های این منطقه در فصول سردتر سال دارای جویبارهای روانی هستندكه آب خودرا از كوهها تامین می كنند و به هرمی پی وندند وتشكیل رودخانه می دهند.چندین رودخانه دائمی در این منطقه وجود دارد كه در نهایت به هم پیوسته و شاهرود را كه از شهرك طالقان می گذردتشكیل می دهند و شاهرود نیز در ادامه مسیر خود به سیفید رود می ریزد كه به دریای خزر می رسد. در فصل تابستان كه هوا خشك است آبیاری باغستانها و درختان میوه با آب این رودخانه های دائمی صورت می گیرد كه مسیر پر پیچ وخم در دره طالقان را طی می كنند. سیستم استفاده ازاین آب نیز به نوبه قابل توجه است كه در بخش های بعدی به آن اشاره می كنیم.فصل پاییز در این منطقه بسیار زیباست وهوابسیار خنك می باشد. این فصل پربازندگی است.وتنوع رنگهای درختان طبیعت چشم نوازی را رقم می زند. میوه های پاییزی تیز در این فصل فراوان می باشند زمستانهای طالقان معمولا زودرس هستند و زمستانها با حجم سنگینی از بارندگی برف روبه رو هستیم به گونه ای كه ارتفاع بارش برف گاها به 1 تا 5/1 متر نیز می رسد.با گرم تر شدن هوا وتمام فصل زمستان برف كوهها شروع به آب شدن می كنند وپوشش سبز تمام كوهها و مناطق را در بر می گیرد.آب رودخانه ها بسیار زیاد می شود وشاهد سرآزیر شدن سیلابهای فراوانی در این فصل می باشیم.عطر شكوفه های وگلهای بهاری و رایحه سبزیجات كوهی ونغمه پرندگان خوش الحان فضا را همچون بهشت شیرین و دلنواز می كنند.با توجه به پوشش گیاهی وشرایط اقلیمی وآب و هوایی شاهد پراكندگی گونه های مختلف حیوانی دراین منطقه هستیم كه میتوان به حیوانات وحشی همچون: خر،گراز وحشی، گرگ،روباه .كلهای كوهی و جوندگان مختلف اشاره كرد.

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی وضعیت روستاهای قرتین حسنجون وسیه آباد , قرتین حسنجون , سیه آباد , طالقان , وضعیت جغرافیایی , وضعیت اقلیمی

محمد غفوری تبار بازدید : 264 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

بررسی جنبه های مختلف استان گیلان از لحاظ مردم شناسی

بررسی جنبه های مختلف استان گیلان از لحاظ مردم شناسی دسته: جغرافیا
بازدید: 8 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 17 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 16

استان گیلان درحدود 14709 کیلومترمربع مساحت دارد استان گیلان از شمال به قسمتی از مرز کشورجمهوری آذربایجان و به دریای مازندران واز مشرق به استان مازندران واز جنوب به استان های قزوین وزنجان وازمغرب به استان آذربایجان شرقی محدود می باشد

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

 

مشخصات جغرافیایی استان گیلان :
استان گیلان درحدود 14709 کیلومترمربع مساحت دارد 
استان گیلان از شمال به قسمتی از مرز کشورجمهوری آذربایجان و به دریای مازندران واز مشرق به استان مازندران واز جنوب به استان های قزوین وزنجان وازمغرب به استان آذربایجان شرقی محدود می باشد.
مرکزاستان گیلان شهررشت وشهرستانهای تابعه آن عبارتند از:
رشت – بندرانزلی – لاهیجان – رودسر- طوالش – فومن – لنگرود – صومعه سرا – آستارا – ورودبار – املش – آستانه اشرقیه ودیگرشهرها از جمله ماسوله – کلاچای – چابکسروغیره می باشد.
درگیلان بادهای مرطوب درزمستان از شمال غربی دربهار از شرق ودرتابستان وپائیز از مغرب می وزد بههمین جهت گیلان مرطوبترین منطقه سواحل جنوبی بحرخزراست وجمع باران سالانه آن به حداکثر 2089 میلیمتر می رسد.
درگیلان حدود سی وهشت رودخانه بزرگ وکوچک وجود دارد که مهمترین آن عبارتند از : سفید رود – پلرود – شلمان رود – ماسال – گرگانرود – وشفا رود است.
محصولات کشاورزی استان گیلان عبارتند از: 1- غلات ( گندم – جو – برنج – ارزن – ذرت ) 2- حبوبات ( لوبیا – نخود – لپه – عدس – ماش – باقلا و...)
 3- گیاهان صنعتی ( توتون – تنباکو – آفتابگردان – کرچک – کنجد – بادام زمینی – شاهدانه و....) 4- محصولات جالیزی ( هندوانه – خربزه – خیار...)
5- سبزیجات ( سیب زمینی – پیاز – گوجه فرنگی – جعفری – تره – کلم – شلغم- هویج – کاهو ....) 6- گیاهان علوفه ای  7- میوه ها ( مرکبات – انجیر- انگور – انار – گردو – زیتون – چای – توت – شاه توت – فندق ) از مهمترین محصولات : برنج – چای – مرکبات می باشد.
انواع ماهی : سفید – سوف – ماش – کفال – سیس – کپور – اسپلا – اردک ماهی- ماهی سیم – ماهی لای – آزاد – کیلکا – کلمه – فیل ماهی – تاسماهی و...
صنایع دستی گیلان : اغلب صنعتگران کشاورزان هستند که عبارتند از: نازک کاری چوب – قلابدوزی وبامبو – محصولات دستی چوبی بصورت ظروف سالاد خوری – گلدان – نمک پاش – سینی – کاسه وبشقاب – مجسمه – جاسیگاری و... ساخته می شود که بیشتراز چوبهای راش – شمشاد – افرا – گردو – زیتون – توسگا – وانجیر مورد استفاده قرارمی گیرد.
زبان : گیلکی را زبان شناسان جزو گروه زبانهای شما غربی ایرانی یا گروه زبانهای ایرانی – لهجه های مرکزی ایران وبخشی از لهجه های فارسی وارموری ( افغانستان وپاکستان ) و پراچی ( درتاجیکستان وافغانستان وهندوستان )
لهجه (گویش) گیلانیان امروز گیلکی است این گویش درغرب وشرق وحوزه های مرکزی گیلان متفاوت است وبا هم اختلاف دارد. بنحویکه حتی فهمش برای ساکنان شهرستانی نزدیک وهمجوار خالی از دشواری نیست بسیاری از واژه های مستعمل امروز براثر اختلاط وآمیزش با واژه های فارسی تغییریافته سبب متروک شدن واژه های قدیمی شده است.
ضرب المثل های زبان گیلکی درمردم همچنان رایج است که دراینجا به چند نمونه ازآن می پردازیم :
1-خواب بالش نوانه وشنای خورش
2-همسایه کرک شال برنه ، همساده دیگه زرنگ بونه 
3-دس دسه شورنه، هردو دست دیم شورنه 
4-خدا خراشناسه ورشاخ نده (آن دو شاخ گاو اگرشاخ داشتی – آدمی را از زمین برداشتی )
5-کاه تی نیه ، کا دان تی شه
6-مهمان اگریه روز بو وره گاو کوشنن
7-سلام روستایی بی طمع نیه
8-خر خره حریف نیه وپالان گازگیره
9-بز بز بینه پلهم چرنه

مشخصات جغرافیایی استان گیلان :استان گیلان درحدود 14709 کیلومترمربع مساحت دارد استان گیلان از شمال به قسمتی از مرز کشورجمهوری آذربایجان و به دریای مازندران واز مشرق به استان مازندران واز جنوب به استان های قزوین وزنجان وازمغرب به استان آذربایجان شرقی محدود می باشد.مرکزاستان گیلان شهررشت وشهرستانهای تابعه آن عبارتند از:رشت – بندرانزلی – لاهیجان – رودسر- طوالش – فومن – لنگرود – صومعه سرا – آستارا – ورودبار – املش – آستانه اشرقیه ودیگرشهرها از جمله ماسوله – کلاچای – چابکسروغیره می باشد.درگیلان بادهای مرطوب درزمستان از شمال غربی دربهار از شرق ودرتابستان وپائیز از مغرب می وزد بههمین جهت گیلان مرطوبترین منطقه سواحل جنوبی بحرخزراست وجمع باران سالانه آن به حداکثر 2089 میلیمتر می رسد.درگیلان حدود سی وهشت رودخانه بزرگ وکوچک وجود دارد که مهمترین آن عبارتند از : سفید رود – پلرود – شلمان رود – ماسال – گرگانرود – وشفا رود است.محصولات کشاورزی استان گیلان عبارتند از: 1- غلات ( گندم – جو – برنج – ارزن – ذرت ) 2- حبوبات ( لوبیا – نخود – لپه – عدس – ماش – باقلا و...) 3- گیاهان صنعتی ( توتون – تنباکو – آفتابگردان – کرچک – کنجد – بادام زمینی – شاهدانه و....) 4- محصولات جالیزی ( هندوانه – خربزه – خیار...)5- سبزیجات ( سیب زمینی – پیاز – گوجه فرنگی – جعفری – تره – کلم – شلغم- هویج – کاهو ....) 6- گیاهان علوفه ای  7- میوه ها ( مرکبات – انجیر- انگور – انار – گردو – زیتون – چای – توت – شاه توت – فندق ) از مهمترین محصولات : برنج – چای – مرکبات می باشد.انواع ماهی : سفید – سوف – ماش – کفال – سیس – کپور – اسپلا – اردک ماهی- ماهی سیم – ماهی لای – آزاد – کیلکا – کلمه – فیل ماهی – تاسماهی و...صنایع دستی گیلان : اغلب صنعتگران کشاورزان هستند که عبارتند از: نازک کاری چوب – قلابدوزی وبامبو – محصولات دستی چوبی بصورت ظروف سالاد خوری – گلدان – نمک پاش – سینی – کاسه وبشقاب – مجسمه – جاسیگاری و... ساخته می شود که بیشتراز چوبهای راش – شمشاد – افرا – گردو – زیتون – توسگا – وانجیر مورد استفاده قرارمی گیرد.زبان : گیلکی را زبان شناسان جزو گروه زبانهای شما غربی ایرانی یا گروه زبانهای ایرانی – لهجه های مرکزی ایران وبخشی از لهجه های فارسی وارموری ( افغانستان وپاکستان ) و پراچی ( درتاجیکستان وافغانستان وهندوستان )لهجه (گویش) گیلانیان امروز گیلکی است این گویش درغرب وشرق وحوزه های مرکزی گیلان متفاوت است وبا هم اختلاف دارد. بنحویکه حتی فهمش برای ساکنان شهرستانی نزدیک وهمجوار خالی از دشواری نیست بسیاری از واژه های مستعمل امروز براثر اختلاط وآمیزش با واژه های فارسی تغییریافته سبب متروک شدن واژه های قدیمی شده است.ضرب المثل های زبان گیلکی درمردم همچنان رایج است که دراینجا به چند نمونه ازآن می پردازیم :1-خواب بالش نوانه وشنای خورش2-همسایه کرک شال برنه ، همساده دیگه زرنگ بونه 3-دس دسه شورنه، هردو دست دیم شورنه 4-خدا خراشناسه ورشاخ نده (آن دو شاخ گاو اگرشاخ داشتی – آدمی را از زمین برداشتی )5-کاه تی نیه ، کا دان تی شه6-مهمان اگریه روز بو وره گاو کوشنن7-سلام روستایی بی طمع نیه8-خر خره حریف نیه وپالان گازگیره9-بز بز بینه پلهم چرنه

 

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی جنبه های مختلف استان گیلان از لحاظ مردم شناسی , استان گیلان , جغرافیای استان گیلان , موقعیت جغرافیایی استان گیلان , مردم شناسی استان گیلان

محمد غفوری تبار بازدید : 249 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد جغرافیا و فرهنگ و آثار استان کرمانشاه

تحقیق در مورد جغرافیا و فرهنگ و آثار استان کرمانشاه دسته: جغرافیا
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 20 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 31

این استان از گذشته تا حال مورد توجه نویسندگان بسیاری قرار گرفته است سازمان میراث فرهنگی گردشگری استان هم فضای مناسبی را برای گردشگران و بازدیدكنندگان فراهم آورده است

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

 

مقدمه
ایران مرز پرگهر و مهد تمدن نشانی از عشق و هنر و جاودانگی دارد و در این میان كرمانشاه سرزمین عشق و دلاوری و صلابت، سند افتخار مردمی است كه چون زاگرش استوار ایستاده اند. استان كرمانشاه با وسعتی برابر 25/24434 كیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده است. كرمانشاه با چشم اندازی بدیع، كوههای سر به فلك كشیده، سرابهای بر آب و رودهای خروشان و غارهای اعجاب انگیز، طبیعتی بكر و آثار تاریخی ارزشمند همچون نگینی در غرب می درخشد.
میراث فرهنگی سند هویت ملی هر ملت محسوب می شود طیفی گسترده دارد به طوریكه تمامی دستاورهای انسان را در طول تاریخ در بر می گیرد. مسلماً آثار به جا مانده از دوران گذشته كه حاصل بازتاب اندیشمندانه ذهن و خلاقیت و ابداع و ابتكار بشر است، تنها مداركی اند كه به واسطه ی آن ها می توان چگونگی تمدن، آداب و رسوم و در نهایت روند تحول را مورد تحلیل قرار داد. استان كرمانشاه هم كه وارث آثار بسیاری همچون كتیبه ی بیستون و طاق و بستان و… است به واسطه ی آن ها گذشته ی خود را به دیگران بیان كرده است.
این استان از گذشته تا حال مورد توجه نویسندگان بسیاری قرار گرفته است. سازمان میراث فرهنگی گردشگری استان هم فضای مناسبی را برای گردشگران و بازدیدكنندگان فراهم آورده است.
این كتاب با معرفی هر شهرستان، آثار طبیعی و تاریخی مربوطه را معرفی كرده است. هدف اصلی این تحقیق مربوط به فعالیت كتاب درسی جغرافیا 2 می شود كه در نوروز 1385 به انجام رسید.
 
شهرستان كنگاور
شهر كنگاور مركز شهرستان كنگاور در 94 كیلومتری شمال شرق كرمانشاه و در مسیر راه اصلی همدان- كرمانشاه واقع شده است. این شهر با ارتفاع 1500 متر دروازه ورودی استان می‌باشد.
برای نخستین بار در تمدن آشوری از كنگاور به نام كن كبیر یاد شده است. همچنین ایدور خارا كسی در سال 37 میلادی از كنگاور عبور كرده و از آن با نام كنكبار یاد كرده است . وی از معبدی در این شهر برای نیایش الهه آرتمیس یاد می‌كند. پس از آن تا سال سوم هجری در مورد این شهر سخنی به میان نیامده است ولی از این زمان مورخان از این شهر به نام های كنكور- كنگوار و قصر اللصوص نام برده اند. شهرت كنگاور از آغاز تا امروز شاید به خاطر بنای سنگی به نام معبد آناهیتا كه در مركز شهر قرار دارد بوده است. از دیگر آثار این شهرستان میتوان به امام زاده ابراهیم، امام زاده سید جمال الدین، سراب كبوترلانه، سراب ماران، سراب خش، معدن جل مران، تپه ی گویدین و پل كوچه را نام برد.
معبد آناهیتا:
در كنگاور بر بلندی یك صفحه ی سنگی بقایای بنای عظیمی هنوز خودنمایی می‌كند. نام این بنا پیش از اسلام از «آناهیتا» ایزد و فرشته نگهبان آب فراوانی و بركت برگرفته شده است قدمت بنا را برخی به دوران اشكانیان می رسانند. طبق كاوش های علمی معماری، معبد از هنر هخامنشی مایه گرفته است. بنای اصلی معبد چهار ضلعی است و طول دیوارهای آن 230 متر است. قطر این دیوارها در بیشتر نقاط به 18 متر می رسد. پلكان اصلی بنا دو طرفه و چسبیده به دیوار است. اختلاف پست ترین تا بلند ترین نقطه ی بنا حدود 30 متر است كه به صورت پله پله و شبیه به بناهای هخامنشی طراحی شده است. در پای دیوار شرقی بنا یك گورستان صخره ای مربوط به دوران پارتی كشف شده است.

مقدمه : ایران مرز پرگهر و مهد تمدن نشانی از عشق و هنر و جاودانگی دارد و در این میان كرمانشاه سرزمین عشق و دلاوری و صلابت، سند افتخار مردمی است كه چون زاگرش استوار ایستاده اند. استان كرمانشاه با وسعتی برابر 25/24434 كیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده است. كرمانشاه با چشم اندازی بدیع، كوههای سر به فلك كشیده، سرابهای بر آب و رودهای خروشان و غارهای اعجاب انگیز، طبیعتی بكر و آثار تاریخی ارزشمند همچون نگینی در غرب می درخشد.میراث فرهنگی سند هویت ملی هر ملت محسوب می شود طیفی گسترده دارد به طوریكه تمامی دستاورهای انسان را در طول تاریخ در بر می گیرد. مسلماً آثار به جا مانده از دوران گذشته كه حاصل بازتاب اندیشمندانه ذهن و خلاقیت و ابداع و ابتكار بشر است، تنها مداركی اند كه به واسطه ی آن ها می توان چگونگی تمدن، آداب و رسوم و در نهایت روند تحول را مورد تحلیل قرار داد. استان كرمانشاه هم كه وارث آثار بسیاری همچون كتیبه ی بیستون و طاق و بستان و… است به واسطه ی آن ها گذشته ی خود را به دیگران بیان كرده است.این استان از گذشته تا حال مورد توجه نویسندگان بسیاری قرار گرفته است. سازمان میراث فرهنگی گردشگری استان هم فضای مناسبی را برای گردشگران و بازدیدكنندگان فراهم آورده است.این كتاب با معرفی هر شهرستان، آثار طبیعی و تاریخی مربوطه را معرفی كرده است. هدف اصلی این تحقیق مربوط به فعالیت كتاب درسی جغرافیا 2 می شود كه در نوروز 1385 به انجام رسید.
 شهرستان كنگاورشهر كنگاور مركز شهرستان كنگاور در 94 كیلومتری شمال شرق كرمانشاه و در مسیر راه اصلی همدان- كرمانشاه واقع شده است. این شهر با ارتفاع 1500 متر دروازه ورودی استان می‌باشد.برای نخستین بار در تمدن آشوری از كنگاور به نام كن كبیر یاد شده است. همچنین ایدور خارا كسی در سال 37 میلادی از كنگاور عبور كرده و از آن با نام كنكبار یاد كرده است . وی از معبدی در این شهر برای نیایش الهه آرتمیس یاد می‌كند. پس از آن تا سال سوم هجری در مورد این شهر سخنی به میان نیامده است ولی از این زمان مورخان از این شهر به نام های كنكور- كنگوار و قصر اللصوص نام برده اند. شهرت كنگاور از آغاز تا امروز شاید به خاطر بنای سنگی به نام معبد آناهیتا كه در مركز شهر قرار دارد بوده است. از دیگر آثار این شهرستان میتوان به امام زاده ابراهیم، امام زاده سید جمال الدین، سراب كبوترلانه، سراب ماران، سراب خش، معدن جل مران، تپه ی گویدین و پل كوچه را نام برد.معبد آناهیتا:در كنگاور بر بلندی یك صفحه ی سنگی بقایای بنای عظیمی هنوز خودنمایی می‌كند. نام این بنا پیش از اسلام از «آناهیتا» ایزد و فرشته نگهبان آب فراوانی و بركت برگرفته شده است قدمت بنا را برخی به دوران اشكانیان می رسانند. طبق كاوش های علمی معماری، معبد از هنر هخامنشی مایه گرفته است. بنای اصلی معبد چهار ضلعی است و طول دیوارهای آن 230 متر است. قطر این دیوارها در بیشتر نقاط به 18 متر می رسد. پلكان اصلی بنا دو طرفه و چسبیده به دیوار است. اختلاف پست ترین تا بلند ترین نقطه ی بنا حدود 30 متر است كه به صورت پله پله و شبیه به بناهای هخامنشی طراحی شده است. در پای دیوار شرقی بنا یك گورستان صخره ای مربوط به دوران پارتی كشف شده است.

 

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد جغرافیا و فرهنگ و آثار استان کرمانشاه , معبد آناهیتا , ثلاث باباجنی , دخمه از دوران مادها , سنقر كلیایی , طاق بستان , تكیه بیگربیگی , تكیه معاون الملك , غار قوری قلعه , غار مرخرل , غار شكارچیان , غار مردودر , غار مرتاریك , غار مرآفتاب , نیایشگاه مادی , نقش برجسته و كتیبه داریوش اول , نقش برجسته هركول , نقش برجسته مهرداد

محمد غفوری تبار بازدید : 290 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد ایلات فارس

تحقیق در مورد ایلات فارس دسته: جغرافیا
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 19 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 23

اگر بخواهیم گذشته‌ی عشایر ایران را مورد مطالعه قرار دهیم بدون شك باید مطالعه را از منطقه‌ی فارس آغاز كنیم

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

 

مقدمه:
   اگر بخواهیم گذشته‌ی عشایر ایران را مورد مطالعه قرار دهیم بدون شك باید مطالعه را از منطقه‌ی فارس آغاز كنیم. زیرا این منطقه از آغاز دوران اسلامی و حتی قبل از آن عشایر نشین بوده است و ایلات و عشایر در آن زندگی می كردند. ما این نوشته ها را از كلمه هایی شروع می كنیم كه ممكن است برای شما ناآشنا باشد.
زموم كردان
منشأ این كلمه از اینجا گرفته شده است كه در گذشته عشایر ایران برای بهره‌وری بهتر از مراتع سردسیر و گرمسیر دو تا ده سیاه چادر را در جایگاه مشخصی كنار هم بر پا می‌داشتند كه در مناطق كردنشین به جمع این سیاه چادرها كه واحد مستقلی را تشكیل می دهند زومه گفته می شود و عشایر كرد هنوز این واژه را به كار می برند.
در سالهای كم باران و خشك تعداد خانوارهای هر زومه به حداقل و در سالهای پرباران به حداكثر می رسد ولی معمولا تعداد سیاه چادرهای در هر زومه از ده تجاوز نمی كند. معمولاً خانوارهای هر زومه با هم خویشاوند هستند و سرپرستی هر زمه به دست یك نفر به نام سرزومه است كه زیر نظر سرپرستان رده بالاتر خود انجام وظیفه می كند.
زومه آخرین تقسیمات در رده بندی كردهای جلالی است كه به طور متوسط درهرزومه 9 خانوار زندگی می‌كنند وهرخانوار دارای حدود 135 رأس‌دام است.
كردان فارس
كردان فارس نامی است كه جغرافیدانان قدیم (سده‌های پیشین) به عشایر فارس داده اند ومنشأ این نام این است كه در سال شانزدهم هجری قمری وقتی عربها جلگه های جنوبی عراق كنونی را تخسیر كردند و باز هم پیشروی كردند، هنگام عبور به سمت شرق ایران كردهای كوچنده را در سیاه چادرهایی می دیدند و وقتی به فارس رسیدند دیدند عشایر این منطقه نیز در سیاه چادرهایی این چنین زندگی می كنند. به همین علت آنان را كردان فارس نامیدند و هر كه در این سیاه چادرها زندگی می كرد كرد خواندند.
 
ایلات فارس
مساحت منطقه‌ی فارس (استان فارس به علاوه قسمت هایی از استان های اطراف كه در قدیم كلا منطقه فارس نامیده می شد) حدود صد هزار مایل مربع (حدود 256 هزار كیلومتر مربع) تعیین شده است كه در دو سوم این منطقه بیش از چهل طایفه زندگی می كنند و این طوایف در تابستان به سمت شمال و در زمستان به سوی جنوب حركت می كند و این عبورها برای روستائیان منطقه مناطق تجاری زیادی دارد ولی باعث خسارات نیز می شود و هر دفعه عبور كوچ نشینان باعث ویرانی كشتزارهای كنار جاده می شود و از این جهت معمولاً در كنار جاده ها زمین‌های بایر و مزارع متروك دیده می‌شود.
ایلات فارس به دو گروه آبادی نشین و كوچنده تقسیم می شوند كه البته گروه اول یعنی آبادی نشین ها در ابتدا كوچنده بوده اند و چون سود و نفع آبادی نشینی و یكجانشینی را بیشتر از كوچ می دیدند روستا نشین شدند كه اكثر آنها یا دهقان و یا كاسبند.
عشایر استان فارس دارای گروه هایی هستند كه دو گروه آنها قشقایی ها و ایلات خمسه هستند. قبایل دیگر اهمیت كمتری دارند كه از بین آنها می توان لرهای كهگلویه و ممسنی ها را نام برد.
توجه: نامهایی كه برای منطقه‌ی ناحیه‌‌ی زندگی طوایف و عشایر به كار برده می‌شود نامهای قدیمی هستند و ممكن است اكنون به كار برده نشوند.

مقدمه:   اگر بخواهیم گذشته‌ی عشایر ایران را مورد مطالعه قرار دهیم بدون شك باید مطالعه را از منطقه‌ی فارس آغاز كنیم. زیرا این منطقه از آغاز دوران اسلامی و حتی قبل از آن عشایر نشین بوده است و ایلات و عشایر در آن زندگی می كردند. ما این نوشته ها را از كلمه هایی شروع می كنیم كه ممكن است برای شما ناآشنا باشد.زموم كردانمنشأ این كلمه از اینجا گرفته شده است كه در گذشته عشایر ایران برای بهره‌وری بهتر از مراتع سردسیر و گرمسیر دو تا ده سیاه چادر را در جایگاه مشخصی كنار هم بر پا می‌داشتند كه در مناطق كردنشین به جمع این سیاه چادرها كه واحد مستقلی را تشكیل می دهند زومه گفته می شود و عشایر كرد هنوز این واژه را به كار می برند.در سالهای كم باران و خشك تعداد خانوارهای هر زومه به حداقل و در سالهای پرباران به حداكثر می رسد ولی معمولا تعداد سیاه چادرهای در هر زومه از ده تجاوز نمی كند. معمولاً خانوارهای هر زومه با هم خویشاوند هستند و سرپرستی هر زمه به دست یك نفر به نام سرزومه است كه زیر نظر سرپرستان رده بالاتر خود انجام وظیفه می كند.زومه آخرین تقسیمات در رده بندی كردهای جلالی است كه به طور متوسط درهرزومه 9 خانوار زندگی می‌كنند وهرخانوار دارای حدود 135 رأس‌دام است.كردان فارسكردان فارس نامی است كه جغرافیدانان قدیم (سده‌های پیشین) به عشایر فارس داده اند ومنشأ این نام این است كه در سال شانزدهم هجری قمری وقتی عربها جلگه های جنوبی عراق كنونی را تخسیر كردند و باز هم پیشروی كردند، هنگام عبور به سمت شرق ایران كردهای كوچنده را در سیاه چادرهایی می دیدند و وقتی به فارس رسیدند دیدند عشایر این منطقه نیز در سیاه چادرهایی این چنین زندگی می كنند. به همین علت آنان را كردان فارس نامیدند و هر كه در این سیاه چادرها زندگی می كرد كرد خواندند. ایلات فارسمساحت منطقه‌ی فارس (استان فارس به علاوه قسمت هایی از استان های اطراف كه در قدیم كلا منطقه فارس نامیده می شد) حدود صد هزار مایل مربع (حدود 256 هزار كیلومتر مربع) تعیین شده است كه در دو سوم این منطقه بیش از چهل طایفه زندگی می كنند و این طوایف در تابستان به سمت شمال و در زمستان به سوی جنوب حركت می كند و این عبورها برای روستائیان منطقه مناطق تجاری زیادی دارد ولی باعث خسارات نیز می شود و هر دفعه عبور كوچ نشینان باعث ویرانی كشتزارهای كنار جاده می شود و از این جهت معمولاً در كنار جاده ها زمین‌های بایر و مزارع متروك دیده می‌شود.ایلات فارس به دو گروه آبادی نشین و كوچنده تقسیم می شوند كه البته گروه اول یعنی آبادی نشین ها در ابتدا كوچنده بوده اند و چون سود و نفع آبادی نشینی و یكجانشینی را بیشتر از كوچ می دیدند روستا نشین شدند كه اكثر آنها یا دهقان و یا كاسبند.عشایر استان فارس دارای گروه هایی هستند كه دو گروه آنها قشقایی ها و ایلات خمسه هستند. قبایل دیگر اهمیت كمتری دارند كه از بین آنها می توان لرهای كهگلویه و ممسنی ها را نام برد.توجه: نامهایی كه برای منطقه‌ی ناحیه‌‌ی زندگی طوایف و عشایر به كار برده می‌شود نامهای قدیمی هستند و ممكن است اكنون به كار برده نشوند.

 

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد ایلات فارس , ایلات فارس , قشقایی , زموم کردان , کردان فارس , ممسنی ها

محمد غفوری تبار بازدید : 210 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد آفریقا

تحقیق در مورد آفریقا دسته: جغرافیا
بازدید: 17 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 24 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

افریقای سیاه كه هنر سیاهان در آن به اوج شكوفایی خود رسیده است، حاشیه غربی تا مركز قاره آفریقا را دربرمی گیرد

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

 

افریقای سیاه كه هنر سیاهان در آن به اوج شكوفایی خود رسیده است، حاشیه غربی تا مركز قاره آفریقا را دربرمی گیرد. این سرمزین گذشته ای با اساطیر كهن و افسانه های جادویی دارد كه بیانگر واسطه خدایان با قدرت طبیعی است. قدرتی كه همه از او یاری می طلبند و خدایان دیگر با او در ارتباسط هستند. در واقع هنر افریقای سیاه كه از نظر یك افریقایی فقط تنها بدان گرایش های شخصی و موقعیت های اجتماعی و سیاسی و معتقدات و آیین های مذهبی است در اوایل قرن بیستم بوسیله‌ی اروپایینان به عنوان یك هنر شناخته شد و مورد مطالعه قرار گرفت. با بازشدن پای مجسمه های افریقایی در سال های اول 1900 روحی تازه د  فضای هنری اروپا دمیده شد. هنرمندان كه بیشتر از هر گروه دیگری شیفته و شیدای این مجسمه ها بودند با دیدن آنها جرأت بیشتری برای بیان عقایدشان می یافتند. پیدایش هر مجسمه تازه‌ای سرآغاز به وجود آمدن بحث های هیجان‌انگیز و منبع الهام برای پیشروان مكاتب و مفاهیم جدید بود. در سال 1905 یك ماسك فانك به دست ولافنگ افتاد. آندره دورن كه با دیدن این ماسك از ادای كلام بازمانده بود آن را از ولامنگ خرید و به پیكاسو براك نشان داد و تحسین هر دو را برانگیخت. با پیدا شدن مكاتب جدید مثل كوبیسم، سورئالیبسم و سمبولیسم در اروپا و رونق موسیقی جاز در آمریكا ناگهان، نگاهها به طرف افریقا دوخته شد و تأثیرپذیری ها و بهره گیری هایی كه هنرمندان به نام زمان از هنر سیاهان می كردند به زودی پای این هنر را به موزه ها و نگارخانه ها كشاند.
به این ترتیب تاریخ كشف مجسمه های افریقای سیاه را به عنوان نوعی از هنر باید اوایل همین قرن دانست. و به حق افتخار آن به هنرمندان آن زمانه داد. هنر افریقا اعم از مذهبی و غیرمذهبی تحت تأییر گروه قومی، ملیت، شرایط زنددگی، آب و هوا و فرهنگ هر منطقه است. و با این عوامل ارتباط مستقیم دارد. در افریقای سیاه هر اثری كه به وجود می آد، آمیخته ای است از تفكر و اعتقاد مردم و تأثیر عمیقی یا سطحی كه هر اسطوره در زندگی روزانه آنها می گذارد. در این هنر زیبایی به مفهوم آنچه ما یم شناسیم وجود ندارد. در واقع زیبایی، تجسم سیرت نیك است. به همین دلیل شكلی كه آفریده می شود، نماینده صفات باطنی شخصی است، نه چهره ظاهری او.
بنابراین افریقالی سیاه، اسطوره زبان سنت است و نفس بیان بر اهمیت اساطیر و مسبولها در افریقا به درجه ای است كه بسیاری از جامعه شناسان، جوامع و فرهنگ های افریقاییان را به نوعی تظاهر مادی كه از این مفاهیم ناشی می شدند تعبیر كرده اند. به طور كلی اسطوره به شكل ثابت وجود ندارد و تحت تأثیر تحولات تاریخی قرار گرفته و به وسیله ادبیات شفاهی سینه به سینه از نسلی به نسل نسل دیگر منتقل شده است.
افسانه های اساطیری بیشتر بیانگر رویدادهای كلی هستند مثل آفرینش دنیا، جدا شدن خدای خالق از مخلوق، تولد قهرمانان و بنیانگذارن سرزمین ها و امپراطوری ها، پیدایش مرگ و آمرزش.

 

 

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد آفریقا , آفریقا , قاره آفریقا

محمد غفوری تبار بازدید : 261 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد جغرافیای استان مازندران

\"تحقیق دسته: جغرافیا
بازدید: 17 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 2203 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 65

استان مازندران با حدود 24 هزار كیلومتر مربع مساحت بین 47 دقیقه تا 38 درجه و 5 دقیقه عرض شمالی و 50 درجه و 34 دقیقه تا 56 درجه و 14 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته است

قیمت فایل فقط 8,500 تومان

\"خرید\"

 

فهرست مطالب
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان
جغرافیای طبیعی و اقلیم استان
جغرافیای تاریخی استان
بابل:
چالوس:
نوشهر:
وضعیت اجتماعی و وضعیت اقتصادی استان
جاذبه های طبیعی
منابع و تفرج گاه های آبی
دریا و سواحل آن
خزر مركزی:
محور رامسر- علم ده
محور علم ده- بابلسر
محور بابلسر- فرح آباد و بهشهر- گرگان
دریاچه ها و تالاب ها
دریاچه ولشت:
دریاچه استخر پشت
رودخانه ها
رودخانه چالوس:
 چشمه ها ومراكز آب درمانی:
چشمه های آب گرم رامسر:
آب معدنی آمولو:
 آبشارها:
آبشار ایج یا ده قلو:
آبشار یخی:
شبه جزیره و جزایر
جلگه ها و جنگل
كوه ها و قله ها
كوه های تخت سلیمان و كلارستان:
كوه های لار و دماوند
غارهای طبیعی
غار دیو سفید:
غار یخ مراد:
دره ها
دره های جنگلی
دره های كوهستانی
پارك های جنگلی و طبیعی
پارك جنگلی نور
پارك جنگلی نمك آبرود:
مناطق حفاظت شده و حیات وحش:
پناه گاه حیات وحش سمسكنده
پناه گاه حیات وحش دشت ناز
منطقه حفاظت شده دودانگه و چهاردانگه:
جاذبه های تاریخی و باستانی
بناها و یادمان های تاریخی
كاخ ها وقصرها
عمارت و باغ صفوی ” باغشاه”
مجموعه صفوی فرح آباد
عمارت و باغ رامسر
قلعه ها و برج های تاریخی
قلعه بلده
برج سلطان زین العابدین
غارهای تاریخی و تپه های قدیمی
غارهای كمربند و هوتو
آب انبارها، حمام ها و پل های قدیمی
آب انبار نو
خانه های قدیمی
خانه نیما یوشیج
محله قدیم آلاشت
بناها و اماكن مذهبی
مساجد قدیمی
مسجد محدثین (شیخ كبیر) بابل
امامزاده ها و زیارتگاه ها
ویژگی های فرهنگی و هنری
موزه ها
موزه و فرهنگ سرای كندلوس
نام و نشانی اماكن و دیدنی های مهم استان

فهرست مطالبموقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استانجغرافیای طبیعی و اقلیم استانجغرافیای تاریخی استانبابل:چالوس:نوشهر:وضعیت اجتماعی و وضعیت اقتصادی استانجاذبه های طبیعیمنابع و تفرج گاه های آبیدریا و سواحل آنخزر مركزی:محور رامسر- علم دهمحور علم ده- بابلسرمحور بابلسر- فرح آباد و بهشهر- گرگاندریاچه ها و تالاب هادریاچه ولشت:دریاچه استخر پشترودخانه هارودخانه چالوس: چشمه ها ومراكز آب درمانی:چشمه های آب گرم رامسر:آب معدنی آمولو: آبشارها:آبشار ایج یا ده قلو:آبشار یخی:شبه جزیره و جزایرجلگه ها و جنگلكوه ها و قله هاكوه های تخت سلیمان و كلارستان:كوه های لار و دماوندغارهای طبیعیغار دیو سفید:غار یخ مراد:دره هادره های جنگلیدره های كوهستانیپارك های جنگلی و طبیعیپارك جنگلی نورپارك جنگلی نمك آبرود:مناطق حفاظت شده و حیات وحش:پناه گاه حیات وحش سمسكندهپناه گاه حیات وحش دشت نازمنطقه حفاظت شده دودانگه و چهاردانگه:جاذبه های تاریخی و باستانیبناها و یادمان های تاریخیكاخ ها وقصرهاعمارت و باغ صفوی ” باغشاه”مجموعه صفوی فرح آبادعمارت و باغ رامسرقلعه ها و برج های تاریخیقلعه بلدهبرج سلطان زین العابدینغارهای تاریخی و تپه های قدیمیغارهای كمربند و هوتوآب انبارها، حمام ها و پل های قدیمیآب انبار نوخانه های قدیمیخانه نیما یوشیجمحله قدیم آلاشتبناها و اماكن مذهبیمساجد قدیمیمسجد محدثین (شیخ كبیر) بابلامامزاده ها و زیارتگاه هاویژگی های فرهنگی و هنریموزه هاموزه و فرهنگ سرای كندلوسنام و نشانی اماكن و دیدنی های مهم استان

 

قیمت فایل فقط 8,500 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : تحقیق در مورد جغرافیای استان مازندران , استان مازندران , مازندران , جغرافیای مازندران , موقعیت جغرافیایی

محمد غفوری تبار بازدید : 236 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد جغرافیای استان اصفهان

تحقیق در مورد جغرافیای استان اصفهان دسته: جغرافیا
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 13 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19

استان اصفهان یكی ازتقسیمات كشوری جمهوری اسلامی ایران استازشمال به استان تهران دریاچه نمك و واستان كهگیلویه وبویراحمد و از مغرب به استان لرستان استان خوزستان واستان چهارمحال وبختیاری محدوداست

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

 

استان اصفهان یكی ازتقسیمات كشوری جمهوری اسلامی ایران است.ازشمال به استان تهران دریاچه نمك و واستان كهگیلویه وبویراحمد و از مغرب به استان لرستان استان خوزستان واستان چهارمحال وبختیاری محدوداست.مسافت آن 105263 كیلومتر مربع است.استان اصفهان 17 شهرستان و51 شهر است.جمعیت آن درسرشماری سال 1370 شمسی 3682444 نفربوده است.مركزاین استان شهراصفهان است.
شهرستانهای استان اصفهان :اردستان،اصفهان،برخوارومیمه،خمینی شهر، خوانسار،سمیرم، شهرضا، فریدون، فریدونشهر، فلاورجان، كاشان،گلپایگان،‍ لنجان، مباركه، نایین، نجف آباد، نطنز.
شهرهای مهم استان اصفهان:اردستان،اصفهان،پولادشهر،خمینی شهر {سده}،خوانسار، خوراسكان، داران،زرین شهر، فریدون شهر، فلاورجان، كاشان، گلپایگان، مباركه، نایین، نجف آباد، نطنز.
اصفهان سرزمینی است درمركزایران كه درحدود105263 كیلومترمربع مساحت دارد.ازشمال به استانهای مركزی،تهران وسمنان،ازمشرق به استانهای خراسان ویزد،ازجنوب به استانهای چهارمحال وبختیاری،خوزستان،
و لرستان محدوداست.
سرزمین 
اصفهان سرزمینی پهناور است كه میان دامنه های شرقی زاگرس ورشته كوههای زاگرس از كردستان آغاز می شود 
و به طول 1350 كیلومتر تاشمال تنگه هرمز ادامه دارد. رشته كوههای مركزی ایران ازمشرق دشت رزن،در شمال شرقی همدان،آغاز می شود وتاهامون جازموریان درجنوب شرقی ایران كشیده شده است.
اصفهان ازچهار ناحیه كوهستانی ویك ناحیه جلگه ای تشكیل شده است.ناحیه كوهستانی غربی،شهرستان فریدون وناحیه كوهستانی شرقی وشمال شرقی شهرستان نطنز را در بر می گیرد.
ناحیه كوهستانی شرقی،با دو رشته كوه،شهرستان اردستان رادر مغرب از زاینده رود،ودر مشرق ازدشت كویر جدا میكند.ناحیه كوهستانی جنوبی اصفهان،شهرستان سمیرم را در بر می گیرد.مهمترین كوههای اصفهان عبارتند از:شاهان كوه به ارتفاع 4040 متر،سارشنان به ارتفاع 3330 متر،وصفه به ارتفاع 2240 متر.
قسمت جلگه ایی اصفهان،كه از آبرفت زاینده رود پدید آمده است،با شیب ملایمی به باتلاق گاوخونی در جنوب شرقی شهر اصفهان می رسد.رودهای مهم اصفهان عبارتند از : زاینده رود ورود مرغاب . زاینده رود،كه دراز ترین وپرآبترین روداصفهان وفلات مركزی ایران است، از كوههای زردكوه بختیاری در 70 كیلومتری مغرب شهركرد ،سرچشمه می گیرد.زرد كوه بخشی از رشته كوههای زاگرس است كه به سبب داشتن لایه های آهكی زرد به این نام معروف شده است .طول زاینده رود درحدود 360 كیلومتر است. این رود از به هم پیوستن چشمه های كوچك وبزرگ بسیار تشكیل می شود كه معروف ترین آنها چشمه جانان وچهل چشمه است.مهمترین سرچشمه آن برفهای كوهرنگ است وآب آن در فصلهای گرم
سال نیز پیوسته جاری است.عرض زاینده رود در همه جا یكسان نیست. درقسمت بالای رود، عرض آن درحدود 10 متر است ودر قسمت وسط، در حدود پل زمانخان، در نزدیكی شهر كرد، به 25 متر می رسد. پهنای زاینده رود در نزدیكی اصفهان حدود 800 متر است. زاینده رود پس از آبیاری كشتزارهای بسیار، سرانجام،در140 كیلومتری جنوب شرقی اصفهان به باتلاق گاوخونی می ریزد.

استان اصفهان یكی ازتقسیمات كشوری جمهوری اسلامی ایران است.ازشمال به استان تهران دریاچه نمك و واستان كهگیلویه وبویراحمد و از مغرب به استان لرستان استان خوزستان واستان چهارمحال وبختیاری محدوداست.مسافت آن 105263 كیلومتر مربع است.استان اصفهان 17 شهرستان و51 شهر است.جمعیت آن درسرشماری سال 1370 شمسی 3682444 نفربوده است.مركزاین استان شهراصفهان است.شهرستانهای استان اصفهان :اردستان،اصفهان،برخوارومیمه،خمینی شهر، خوانسار،سمیرم، شهرضا، فریدون، فریدونشهر، فلاورجان، كاشان،گلپایگان،‍ لنجان، مباركه، نایین، نجف آباد، نطنز.شهرهای مهم استان اصفهان:اردستان،اصفهان،پولادشهر،خمینی شهر {سده}،خوانسار، خوراسكان، داران،زرین شهر، فریدون شهر، فلاورجان، كاشان، گلپایگان، مباركه، نایین، نجف آباد، نطنز.اصفهان سرزمینی است درمركزایران كه درحدود105263 كیلومترمربع مساحت دارد.ازشمال به استانهای مركزی،تهران وسمنان،ازمشرق به استانهای خراسان ویزد،ازجنوب به استانهای چهارمحال وبختیاری،خوزستان،و لرستان محدوداست.سرزمین اصفهان سرزمینی پهناور است كه میان دامنه های شرقی زاگرس ورشته كوههای زاگرس از كردستان آغاز می شود و به طول 1350 كیلومتر تاشمال تنگه هرمز ادامه دارد. رشته كوههای مركزی ایران ازمشرق دشت رزن،در شمال شرقی همدان،آغاز می شود وتاهامون جازموریان درجنوب شرقی ایران كشیده شده است.اصفهان ازچهار ناحیه كوهستانی ویك ناحیه جلگه ای تشكیل شده است.ناحیه كوهستانی غربی،شهرستان فریدون وناحیه كوهستانی شرقی وشمال شرقی شهرستان نطنز را در بر می گیرد.ناحیه كوهستانی شرقی،با دو رشته كوه،شهرستان اردستان رادر مغرب از زاینده رود،ودر مشرق ازدشت كویر جدا میكند.ناحیه كوهستانی جنوبی اصفهان،شهرستان سمیرم را در بر می گیرد.مهمترین كوههای اصفهان عبارتند از:شاهان كوه به ارتفاع 4040 متر،سارشنان به ارتفاع 3330 متر،وصفه به ارتفاع 2240 متر.قسمت جلگه ایی اصفهان،كه از آبرفت زاینده رود پدید آمده است،با شیب ملایمی به باتلاق گاوخونی در جنوب شرقی شهر اصفهان می رسد.رودهای مهم اصفهان عبارتند از : زاینده رود ورود مرغاب . زاینده رود،كه دراز ترین وپرآبترین روداصفهان وفلات مركزی ایران است، از كوههای زردكوه بختیاری در 70 كیلومتری مغرب شهركرد ،سرچشمه می گیرد.زرد كوه بخشی از رشته كوههای زاگرس است كه به سبب داشتن لایه های آهكی زرد به این نام معروف شده است .طول زاینده رود درحدود 360 كیلومتر است. این رود از به هم پیوستن چشمه های كوچك وبزرگ بسیار تشكیل می شود كه معروف ترین آنها چشمه جانان وچهل چشمه است.مهمترین سرچشمه آن برفهای كوهرنگ است وآب آن در فصلهای گرمسال نیز پیوسته جاری است.عرض زاینده رود در همه جا یكسان نیست. درقسمت بالای رود، عرض آن درحدود 10 متر است ودر قسمت وسط، در حدود پل زمانخان، در نزدیكی شهر كرد، به 25 متر می رسد. پهنای زاینده رود در نزدیكی اصفهان حدود 800 متر است. زاینده رود پس از آبیاری كشتزارهای بسیار، سرانجام،در140 كیلومتری جنوب شرقی اصفهان به باتلاق گاوخونی می ریزد.

 

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد جغرافیای استان اصفهان , استان اصفهان , جغرافیای اصفهان , موقعیت جغرافیایی اصفهان

محمد غفوری تبار بازدید : 222 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد جغرافیای استان لرستان

تحقیق در مورد جغرافیای استان لرستان دسته: جغرافیا
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 13 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 16

در لرستان آثار دوره پالئوتیك و نزدیك به چهل هزار سال پیش از میلاد مسیح به دست آمده است كاسیت ها یا كاسیان قبایل كوهستان نشین بودند

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

 

در لرستان آثار دوره پالئوتیك و نزدیك به چهل هزار سال پیش از میلاد مسیح به دست آمده است. كاسیت ها یا كاسیان قبایل كوهستان نشین بودند كه در ناحیه واقع میان ماد و عیلام یعنی لرستان كنونی زندگی می كردند كه در ساخت مصنوعات مفرغی چیره دست بودند بنا به تحقیق ویاكونف دانشمند روسی گواه منشاء نژادكاسیان نزدیك به پنجاه كلمه و نام خاص است كه با ترجمه به زبان الوی در متون لغوی آشوری وبابلی محفوظ مانده است به عقیده دیاكونف زبان كاسیان با زبان علیامی یكی داشته است و شاید با آنها (كاسیان با عیلامیان) خویشاوندی هم داشته اند. كاسیان از آغاز هزاره سوم قبل از میلاد در این كوه ها زندگی می كردند به احتمال قوی قبایل لر كنونی از اعقاب  ایشان اند و در سرزمین سكونت دارند كه با نام ایشان لرستان خوانده می شود … به استناد تحقیق گاهی  تا پایان قرن هفدهم قبل از میلاد در سرزمین كاسیت ها یعنی لرستان كنونی سلطنت كرده اند و هشت سال پس از مرگ و میر همورابی بر كشور بابل تاختند و نزدیك به شش قرن حكمرانی آنان بر بابل ادامه یافت و پس از آن كه شوتروك ناخونته اول پادشاه عیلام بابل را به طور قطعی شكست داد. آخرین نماینده سلسله كاسی را از بابل برانداخت و پسرخود دكویتر ناخونته را به جانشینی او انتخاب كرد منقرض شدند و با روی كار آمدن آشور و شكست عیلام از آشور كاسیان نیز مغلوب آشوریان شدند. ولی تا قرن 7 قبل از میلاد آشوریان هنوز  ناحیه لرستان را به عنوان كاسی می شناختند. كاسی ها قدیمی ترین ساكنان و حكام آریایی لرستان بوده اند كه احتمالا تا زمان انقراض هخامنشیان نیز سلاله آنها باقی بوده اند و تاثیر تمدن و فرهنگ و هنر آنان در تشكیلات و تمدن مادها و هخامنشیان غیر قابل انكار است. بنابرآنچه از دكتر عبدالحسین زرین كوب نقل شد متوجه شدیم كه ادعای سردار اسعد درباره این كه ایل بختیاری از نسب آل بویه و اصل آل بویه از ساسانیان بوده است درست نیست و این گفت او متكی بر حقیقت منبع و ماخذ صحیحی نیست. افزون بر این كه به نظر می آید كه بومیان برای جلب یارانی برای مقابله با خلفا و فراهم آوردن زمینه سیاهی مطلوب آرزو های ایرانیان كه خواهان استقلال سیاسی اقتصادی و فرهنگی كشور خود بودند. دست به اشاعه چنین اندیشه ای زده اند. انتساب بختیاریان به آل بویه احتمالاً درست باشد. و سردار اسعد ممكن است با استفاده از محفوظات سینه به سینه مردم بختیاری كه از اجداد و نیاكان خود به ارث برده اند در كتاب خود مطرح كرده بود آن گونه كه از محفوظات سالمندان و مهمترین قبیله منبه بر می آید خاندان آل بویه اصلا از همین قبیله عرب عدنانی بوده اند و جنبه عمومی قیم جد اعلای قبایل بنوتمیم است… شاخه هفت لنگ از نژاد طوایف مختلفی تشكیل یافته است به گونه ای كه او گرمترین نقاط دره كارون شما با تیره های گوناگونی برخورد می كنید كه عرب نژاد هستند و واژه های عربی زیادی در گویش آنان به كار گرفته می شود. این طایفه معروف به عرب گاومیش هستند و از طریق نگهداری و پرورش گاومیش امرار معاش می كنند…. چند طایفه ترك نیز جزو ابواب جمعی وخراجگذاری ایل خانی هفت لنگ قرار دارند و احتمالاً اینان از نژاد و شاخه های ایل قشقایی می باشند. طایفه عرب علی بیگی نیز از انشعابات دوركی ها است كه نسبشان به قبیله ای عرب به نام مهاوی می رسد. اینان از قدیم الایام تاكنون در روستای بلیدت نزدیك شوشتر زندگی می كنند و در اصل یكی ازشاخه های قبیله بنی طرف به حساب می آیند. نژاد بابادی به قبایل زرد عرب كه در بین النهرین می زیند می رسد.
اینان در زمان خلفای عباسی به بصره كوچ كرده اند و به مدت شش سال اقامت گزیده اند. دكتر امان الله بهاروند در صدد اصلاح نام قبایل فوق الذكر برآمده است و كوشیده است تا صیغه بختیاری به آنها دهد.
1-استركی، آستری، بختیاری
2-هماكویه: حماكویه، بختیاری
3-بختیاری: مخقاری، بختیاری
4-جوانكی: جانكی، بختیاری
5-بیدانیان (بنداییان): بندونی، بختیاری
6-زاهد (زمادیان): ؟ ، بختیاری
7-آشكی (استكی): استكی، بختیاری
8-كوی لیراوی: لیراوی، كوه گیلویه
9-مماسنی: ممسنی، ممسَنی. (سكندر امان الهی هاروند/ 1360/ص 131)

در لرستان آثار دوره پالئوتیك و نزدیك به چهل هزار سال پیش از میلاد مسیح به دست آمده است. كاسیت ها یا كاسیان قبایل كوهستان نشین بودند كه در ناحیه واقع میان ماد و عیلام یعنی لرستان كنونی زندگی می كردند كه در ساخت مصنوعات مفرغی چیره دست بودند بنا به تحقیق ویاكونف دانشمند روسی گواه منشاء نژادكاسیان نزدیك به پنجاه كلمه و نام خاص است كه با ترجمه به زبان الوی در متون لغوی آشوری وبابلی محفوظ مانده است به عقیده دیاكونف زبان كاسیان با زبان علیامی یكی داشته است و شاید با آنها (كاسیان با عیلامیان) خویشاوندی هم داشته اند. كاسیان از آغاز هزاره سوم قبل از میلاد در این كوه ها زندگی می كردند به احتمال قوی قبایل لر كنونی از اعقاب  ایشان اند و در سرزمین سكونت دارند كه با نام ایشان لرستان خوانده می شود … به استناد تحقیق گاهی  تا پایان قرن هفدهم قبل از میلاد در سرزمین كاسیت ها یعنی لرستان كنونی سلطنت كرده اند و هشت سال پس از مرگ و میر همورابی بر كشور بابل تاختند و نزدیك به شش قرن حكمرانی آنان بر بابل ادامه یافت و پس از آن كه شوتروك ناخونته اول پادشاه عیلام بابل را به طور قطعی شكست داد. آخرین نماینده سلسله كاسی را از بابل برانداخت و پسرخود دكویتر ناخونته را به جانشینی او انتخاب كرد منقرض شدند و با روی كار آمدن آشور و شكست عیلام از آشور كاسیان نیز مغلوب آشوریان شدند. ولی تا قرن 7 قبل از میلاد آشوریان هنوز  ناحیه لرستان را به عنوان كاسی می شناختند. كاسی ها قدیمی ترین ساكنان و حكام آریایی لرستان بوده اند كه احتمالا تا زمان انقراض هخامنشیان نیز سلاله آنها باقی بوده اند و تاثیر تمدن و فرهنگ و هنر آنان در تشكیلات و تمدن مادها و هخامنشیان غیر قابل انكار است. بنابرآنچه از دكتر عبدالحسین زرین كوب نقل شد متوجه شدیم كه ادعای سردار اسعد درباره این كه ایل بختیاری از نسب آل بویه و اصل آل بویه از ساسانیان بوده است درست نیست و این گفت او متكی بر حقیقت منبع و ماخذ صحیحی نیست. افزون بر این كه به نظر می آید كه بومیان برای جلب یارانی برای مقابله با خلفا و فراهم آوردن زمینه سیاهی مطلوب آرزو های ایرانیان كه خواهان استقلال سیاسی اقتصادی و فرهنگی كشور خود بودند. دست به اشاعه چنین اندیشه ای زده اند. انتساب بختیاریان به آل بویه احتمالاً درست باشد. و سردار اسعد ممكن است با استفاده از محفوظات سینه به سینه مردم بختیاری كه از اجداد و نیاكان خود به ارث برده اند در كتاب خود مطرح كرده بود آن گونه كه از محفوظات سالمندان و مهمترین قبیله منبه بر می آید خاندان آل بویه اصلا از همین قبیله عرب عدنانی بوده اند و جنبه عمومی قیم جد اعلای قبایل بنوتمیم است… شاخه هفت لنگ از نژاد طوایف مختلفی تشكیل یافته است به گونه ای كه او گرمترین نقاط دره كارون شما با تیره های گوناگونی برخورد می كنید كه عرب نژاد هستند و واژه های عربی زیادی در گویش آنان به كار گرفته می شود. این طایفه معروف به عرب گاومیش هستند و از طریق نگهداری و پرورش گاومیش امرار معاش می كنند…. چند طایفه ترك نیز جزو ابواب جمعی وخراجگذاری ایل خانی هفت لنگ قرار دارند و احتمالاً اینان از نژاد و شاخه های ایل قشقایی می باشند. طایفه عرب علی بیگی نیز از انشعابات دوركی ها است كه نسبشان به قبیله ای عرب به نام مهاوی می رسد. اینان از قدیم الایام تاكنون در روستای بلیدت نزدیك شوشتر زندگی می كنند و در اصل یكی ازشاخه های قبیله بنی طرف به حساب می آیند. نژاد بابادی به قبایل زرد عرب كه در بین النهرین می زیند می رسد.اینان در زمان خلفای عباسی به بصره كوچ كرده اند و به مدت شش سال اقامت گزیده اند. دكتر امان الله بهاروند در صدد اصلاح نام قبایل فوق الذكر برآمده است و كوشیده است تا صیغه بختیاری به آنها دهد.1-استركی، آستری، بختیاری2-هماكویه: حماكویه، بختیاری3-بختیاری: مخقاری، بختیاری4-جوانكی: جانكی، بختیاری5-بیدانیان (بنداییان): بندونی، بختیاری6-زاهد (زمادیان): ؟ ، بختیاری7-آشكی (استكی): استكی، بختیاری8-كوی لیراوی: لیراوی، كوه گیلویه9-مماسنی: ممسنی، ممسَنی. (سكندر امان الهی هاروند/ 1360/ص 131)

 

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد جغرافیای استان لرستان , استان لرستان , جغرافیای لرستان , موقعیت جغرافیایی لرستان

محمد غفوری تبار بازدید : 370 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد جغرافیای استان قزوین

تحقیق در مورد جغرافیای استان قزوین دسته: جغرافیا
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 29 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

استان قزوین از شمال به استان گیلان، از جنوب به استان مركزی، از مشرق به استان تهران و از مغرب به استان زنجان و همدان محدود است و 1304 متر از سطح دریا ارتفاع دارد

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

 

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان
استان قزوین از شمال به استان گیلان، از جنوب به استان مركزی، از مشرق به استان تهران و از مغرب به استان زنجان و همدان محدود است و 1304 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، مانند پلی، پایتخت كشور را به مناطق شمالی و غربی و كشورهای قفقاز و اروپا متصل می كند و به دلیل موقعیت مناسب، ضمن توسعة كشاورزی، صنعتی و خدماتی به یكی از قطب های مهم توسعة كشور تبدیل شده است.
شهر قزوین تا سال 1375 جزو محدودة سیاسی – اداری استان تهران بود. در این سال، این شهر از استان تهران جدا شد و همراه با شهرستان تاكستان از استان زنجان، به عنوان استان قزوین در تقسیمات كشوری جای گرفت. این استان، بر اساس آخرین تقسیمات كشوری، دارای 2 شهرستان، 10 بخش، 12 شهر، 37 دهستان . 936 آبادی دارای سكنه است و شهرستان قزوین و تاكستان مجموع شهرستان های آن را تشكیل می دهند.
عشایر استان به لحاظ وابستگی های قومی عبارت‌اند از:
لرها و كردها: این گروه به احتمال زیاد در زمان شاه عباس به این منطقه كوچ داده شده اند. طایفه های كرد در نواحی طارم، قازقان، دودانگه، رودبار الموت، بشاریات و پشگلدره زندگی می كنند و تا این اواخر، زندگی چادرنشینی داشته و ییلاق و قشلاق می كرده اند.
طایفه های معروف كرد ساكن در استان قزوین عبارت‌اند از: چگنی، غیاثوند، كاكاوند، رشوند، مافی، بهتونی، جلیلوند، باجلان و كرمانی.
شهسون ها: شاهسون ها از ایل هایی هستند كه در محدودة استان قزوین زندگی می كنند. بر اساس نوشته های اغلب مورخان، ایل های شاهسون در زمان شاه عباس صفوی به منظور مقابله با شورش طایفه های قزلباش سازماندهی شده اند. طایفه های مختلف شاهسون در استان قزوین شامل بغدادی ها و اینانلوها می باشند و بیش تر آن ها، در نواحی رامند، زهرا، خرقان و افشاریه یكجانشین شده اند و به كار دامپروری و كشاورزی اشتغال یافته اند. تعداد معدودی از شاهسون ها در محدوده ای میان كوه های خرقان و نواحی بزینه رود و كوه شاه كولك خمسه از یك طرف، و دهستان های زهرا، رامند و نواحی ساوه در استان مركزی و استان قم ییلاق و قشلاق می كنند.
مراغی ها یا كله بزی ها: علاوه بر طایفه های یاد شده، در استان قزوین، و به ویژه در منطقة رودبار، گروهی مشهور به «مراغی» یا «كله بزی» نیز زندگی می كنند كه گویش، نوع پوشش، آداب و رسوم و وابستگی قومی آنان بسیار جالب توجه و درخور توجه ویژه است.
فهرست
جغرافیای طبیعی و اقلیم استان1
جغرافیای تاریخی استان قزوین1
رودخانه ها2
ارتفاعات و قله ها5
قله آوان5
بناها و یادمان های تاریخی6
كاخ ها و عمارت ها6
سر در عالی قاپو6
عمارت چهل ستون7
قلعة الموت7
قلعة نویزر شاه9
قلعة سنگرود9
قلعة شیركوه10
قلعة دختر (قزقلعه)10
پل ها و سدهای تاریخی11
پا شاه عباسی11
پل لوشان12
سد قدیمی سید علی خان13
سد قدیمی سپهسالار13
بناها و اماكن مذهبی14
مساجد قدیمی14
مسجد جامع كبیر14
مسجد حدیریه15
آرامگاه ها، بقعه ها و امزاده ها16
آرامگاه خلیل بن غازی قزوینی16
آرامگاه شیخ احمد غزالی17
آرامگاه میرابراهیم بن معصوم17
آرامگاه پیر سفید17

موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استاناستان قزوین از شمال به استان گیلان، از جنوب به استان مركزی، از مشرق به استان تهران و از مغرب به استان زنجان و همدان محدود است و 1304 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، مانند پلی، پایتخت كشور را به مناطق شمالی و غربی و كشورهای قفقاز و اروپا متصل می كند و به دلیل موقعیت مناسب، ضمن توسعة كشاورزی، صنعتی و خدماتی به یكی از قطب های مهم توسعة كشور تبدیل شده است.شهر قزوین تا سال 1375 جزو محدودة سیاسی – اداری استان تهران بود. در این سال، این شهر از استان تهران جدا شد و همراه با شهرستان تاكستان از استان زنجان، به عنوان استان قزوین در تقسیمات كشوری جای گرفت. این استان، بر اساس آخرین تقسیمات كشوری، دارای 2 شهرستان، 10 بخش، 12 شهر، 37 دهستان . 936 آبادی دارای سكنه است و شهرستان قزوین و تاكستان مجموع شهرستان های آن را تشكیل می دهند.عشایر استان به لحاظ وابستگی های قومی عبارت‌اند از:لرها و كردها: این گروه به احتمال زیاد در زمان شاه عباس به این منطقه كوچ داده شده اند. طایفه های كرد در نواحی طارم، قازقان، دودانگه، رودبار الموت، بشاریات و پشگلدره زندگی می كنند و تا این اواخر، زندگی چادرنشینی داشته و ییلاق و قشلاق می كرده اند.طایفه های معروف كرد ساكن در استان قزوین عبارت‌اند از: چگنی، غیاثوند، كاكاوند، رشوند، مافی، بهتونی، جلیلوند، باجلان و كرمانی.شهسون ها: شاهسون ها از ایل هایی هستند كه در محدودة استان قزوین زندگی می كنند. بر اساس نوشته های اغلب مورخان، ایل های شاهسون در زمان شاه عباس صفوی به منظور مقابله با شورش طایفه های قزلباش سازماندهی شده اند. طایفه های مختلف شاهسون در استان قزوین شامل بغدادی ها و اینانلوها می باشند و بیش تر آن ها، در نواحی رامند، زهرا، خرقان و افشاریه یكجانشین شده اند و به كار دامپروری و كشاورزی اشتغال یافته اند. تعداد معدودی از شاهسون ها در محدوده ای میان كوه های خرقان و نواحی بزینه رود و كوه شاه كولك خمسه از یك طرف، و دهستان های زهرا، رامند و نواحی ساوه در استان مركزی و استان قم ییلاق و قشلاق می كنند.مراغی ها یا كله بزی ها: علاوه بر طایفه های یاد شده، در استان قزوین، و به ویژه در منطقة رودبار، گروهی مشهور به «مراغی» یا «كله بزی» نیز زندگی می كنند كه گویش، نوع پوشش، آداب و رسوم و وابستگی قومی آنان بسیار جالب توجه و درخور توجه ویژه است.
فهرستجغرافیای طبیعی و اقلیم استان1جغرافیای تاریخی استان قزوین1رودخانه ها2ارتفاعات و قله ها5قله آوان5بناها و یادمان های تاریخی6كاخ ها و عمارت ها6سر در عالی قاپو6عمارت چهل ستون7قلعة الموت7قلعة نویزر شاه9قلعة سنگرود9قلعة شیركوه10قلعة دختر (قزقلعه)10پل ها و سدهای تاریخی11پا شاه عباسی11پل لوشان12سد قدیمی سید علی خان13سد قدیمی سپهسالار13بناها و اماكن مذهبی14مساجد قدیمی14مسجد جامع كبیر14مسجد حدیریه15آرامگاه ها، بقعه ها و امزاده ها16آرامگاه خلیل بن غازی قزوینی16آرامگاه شیخ احمد غزالی17آرامگاه میرابراهیم بن معصوم17آرامگاه پیر سفید17

 

قیمت فایل فقط 3,500 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد جغرافیای استان قزوین , استان قزوین , جغرافیای قزوین , تاریخ قزوین , مساجد قزوین , آرامگاه های قزوین , قلعه الموت , قلعه نویزر شاه , قلعه سنگرود , قلعه شیرکوه , قلعه دختر

محمد غفوری تبار بازدید : 239 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد جغرافیای استان خوزستان

تحقیق در مورد جغرافیای استان خوزستان دسته: جغرافیا
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 17 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26

خوزستان در عصر سوم و چهارم زمین شناسی بوجود آمده است در منطقه خوزستان و عربستان در دوران دوم زمین شناسی ، دریائی وسیع وجود داشت كه به اقیانوس هند متصل بود

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

 

مقدمه
خوزستان در عصر سوم و چهارم زمین شناسی بوجود آمده است . در منطقه خوزستان و عربستان در دوران دوم زمین شناسی ، دریائی وسیع وجود داشت كه به اقیانوس هند متصل بود و خشكی های این مناطق منحصر به چند جزیره كوچك و بزرگ بوده كه در اثر عوامل آتش فشانی از زیر آب سر برآورده و آن جزائر در جائی قرار داشت كه اكنون كوههای دماوند ، الوند ، ، زردكوه و دنا قرار دارد .
مقدمه
 من استانی كه برای تحقیق انتخاب كرده ام استان خوزستان است استانی كه اجداد من از سالهای بسیار دور در یكی از شهرهای آن (ابتدا در شوشتر كه یكی از قدیمی ترین شهرهای ایران و مركز خوزستان در آن سالها بوده) و بعداً شهر اهواز كه تاكنون نیز مركز آن استان می باشد و من هم در این شهر به دنیا آمده ام . استان خوزستان یكی از استانهای پهناور و دارای جلگه های حاصلخیز و رودخانه های پرآب و معادن عظیم نفت و گاز می باشد .
كلمه خوز به معنی شكر است و خوزستان به معنی شكرستان است چون در قدیم خوزستان مركز نیشكركاری و تهیه شكر بوده است . استان خوزستان  به این نام نامیده شده است . استان خوزستان در زمانها قدیم مركزی برای علم و دانش و تربیت علما بوده و دانشگاه جندی شاپور یكی از آن مراكز بوده است . كه دانشگاه جندی شاپور فعلی از آن نام گرفته است . 
 شهر اهواز كه اكنون مركز استان خوزستان است تا قبل از سلطنت رضاخان شهری كوچك به نام ناصری ودارای جمعیتی اندك بوده و پس از آنكه مركز استان قرار گرفت و جمعیت آن روبه فزونی گذاشت . 
رودخانه كارون از وسط شهر از شمال به جنوب در حركت است و شهر را به دو قسمت تقسیم می كند . اولین مدرسه ابتدایی كه در این شهر تاسیس گردید حدود سالهای 1303 و 1304 بوده كه با سعی و كوشش جد من و آوردن معلم از شیراز با مخارج ایشان بوجود آمد و چون در آن زمان شیخی به نام شیخ چاسب بر استان خوزستان حكم روایی می نمود این مدرسه به نام چاسبیه نامیده شد . 
فهرست مطالب
مشخصات جغرافیایی و انسانی شهرهای خوزستان
سابقه تاریخی خوزستان
شهرهای خوزستان
زبان های محلی شهرهای خوزستان
آب و هوای استان خوزستان 
رودخانه ها
كوهها
شبكه ر اههای مهم شوسه استان خوزستان 
صنایع
معادن
ذخیره میدان های نفتی جنوب 
محصولات كشاورزی
ویژگی های اقتصادی
آثار و ابنیه قدیمی خوزستان
دانیال نبی

مقدمهخوزستان در عصر سوم و چهارم زمین شناسی بوجود آمده است . در منطقه خوزستان و عربستان در دوران دوم زمین شناسی ، دریائی وسیع وجود داشت كه به اقیانوس هند متصل بود و خشكی های این مناطق منحصر به چند جزیره كوچك و بزرگ بوده كه در اثر عوامل آتش فشانی از زیر آب سر برآورده و آن جزائر در جائی قرار داشت كه اكنون كوههای دماوند ، الوند ، ، زردكوه و دنا قرار دارد .مقدمه من استانی كه برای تحقیق انتخاب كرده ام استان خوزستان است استانی كه اجداد من از سالهای بسیار دور در یكی از شهرهای آن (ابتدا در شوشتر كه یكی از قدیمی ترین شهرهای ایران و مركز خوزستان در آن سالها بوده) و بعداً شهر اهواز كه تاكنون نیز مركز آن استان می باشد و من هم در این شهر به دنیا آمده ام . استان خوزستان یكی از استانهای پهناور و دارای جلگه های حاصلخیز و رودخانه های پرآب و معادن عظیم نفت و گاز می باشد .كلمه خوز به معنی شكر است و خوزستان به معنی شكرستان است چون در قدیم خوزستان مركز نیشكركاری و تهیه شكر بوده است . استان خوزستان  به این نام نامیده شده است . استان خوزستان در زمانها قدیم مركزی برای علم و دانش و تربیت علما بوده و دانشگاه جندی شاپور یكی از آن مراكز بوده است . كه دانشگاه جندی شاپور فعلی از آن نام گرفته است .  شهر اهواز كه اكنون مركز استان خوزستان است تا قبل از سلطنت رضاخان شهری كوچك به نام ناصری ودارای جمعیتی اندك بوده و پس از آنكه مركز استان قرار گرفت و جمعیت آن روبه فزونی گذاشت . رودخانه كارون از وسط شهر از شمال به جنوب در حركت است و شهر را به دو قسمت تقسیم می كند . اولین مدرسه ابتدایی كه در این شهر تاسیس گردید حدود سالهای 1303 و 1304 بوده كه با سعی و كوشش جد من و آوردن معلم از شیراز با مخارج ایشان بوجود آمد و چون در آن زمان شیخی به نام شیخ چاسب بر استان خوزستان حكم روایی می نمود این مدرسه به نام چاسبیه نامیده شد . فهرست مطالبمشخصات جغرافیایی و انسانی شهرهای خوزستانسابقه تاریخی خوزستانشهرهای خوزستانزبان های محلی شهرهای خوزستانآب و هوای استان خوزستان رودخانه هاكوههاشبكه ر اههای مهم شوسه استان خوزستان صنایعمعادنذخیره میدان های نفتی جنوب محصولات كشاورزیویژگی های اقتصادیآثار و ابنیه قدیمی خوزستاندانیال نبی

 

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد جغرافیای استان خوزستان , استان خوزستان , جغرافیای خوزستان , موقعیت جغرافیایی خوزستان , مشخصات جغرافیایی و انسانی شهرهای خوزستان , سابقه تاریخی خوزستان , شهرهای خوزستان , زبان های محلی شهرهای خوزستان , آب و هوای خوزستان , صنایع خوزستان , معادن خوزستان

محمد غفوری تبار بازدید : 208 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد جغرافیای استان تهران

تحقیق در مورد جغرافیای استان تهران دسته: جغرافیا
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 7 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 12

استان تهران وسعتی معادل 32128 كیلومتر مربع دارد و از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از شرق به استان سمنان، از مغرب به استان قزوین و مركزی محدود و مركز آن شهر تهران است

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

 

فصل اول: مطالعات منطقه ای
1- موقعیت
1-1 موقعیت استان تهران
1-1-1 موقعیت جغرافیایی: استان تهران وسعتی معادل 32128 كیلومتر مربع دارد و از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از شرق به استان سمنان، از مغرب به استان قزوین و مركزی محدود و مركز آن شهر تهران است.
استان تهران در دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع است كه دارای ارتفاعات بلند و زمین های نسبتاً پستی استو مهم ترین كوه های این استات عبارتند از:
-دماوند با قله ای به ارتفاع 5670 متر
-كوه طالقان با ارتفاع 380 متر
-توچال با ارتفاع 3870 متر
در قسمت شمالی استان به علت وجود كوه های مرتفع و گسترش آن ها دشت های وسیعی به چشم می خورد. ولی در قسمت جنوبی به ویژه در جنوب غربی و شرقی استان دشت های حاصلخیز نظیر كرج، ری و ورامین وجود دارند.
این استان بین 24 تا 36 درجه عرض شمالی و 50 تا 53 درجه طول شرقی از نصف النهار گرینویژ واقع است.
2-1 جمعیت استان تهران
جمعیت استان تهران بر اساس سرشماری 65، 70، 75 به ترتیب 8754736 و 9980599 و 11176239 نفر اعلام شده است. بر این اساس نرخ رشد استان در دوره های 70-65 و 75-70 و 75-65 به ترتیب 7/2% و 3/2% . 5/2% بوده است.
3-1 موقعیت شهرستان تهران در استان تهران
شهرستان تهران یكی از شهرستانهای استان تهران است كه در مركز این استان واقع شده و مركز آن شهر تهران است. این شهرستان دارای 1 شهر به نام تهران است. همچنین شهرستان تهران دارای 2 بخش، 2 دهستان، 61 آبادی دارای سكنه و 27 آبادی خالی از سكنه است.
4-1 جمعیت
در آبان 1375، جمعیت شهرستان تهران 6794348 نفر بوده است. از این تعداد 6758845 نفر ساكن نقاط شهری 35356 نفر ساكن در نقاط روستایی و بقیه غیرساكن بوده اند. از جمعیت ساكن در نقاط روستایی شهرستان 19433 نفر را مردان و 15923 نفر را زنان تشكیل داده اند و نسبت جنسی در این جمعیت نشان می دهد كه در مقابل هر 100 نفر زن 122 نفر مرد وجود داشته است در آبان 1375 از كل خانواده های شهرستان، 1660517 خانوار ساكن در نقاط شهری و 1423 خانوار ساكن در نقاط روستایی و 108 خانوار غیر ساكن بوده اند.
در این شهرستان میانگین تعداد افراد در خانوارهای معمولی ساكن در نقاط روستایی 2/4 نفر بوده است. در نقاط روستایی این شهرستان بیشترین تعداد خانوار، مربوط به خانوارهای 4 نفر و كمترین مربوط به خانوارهای 10 نفر و بیشتر است. در ابان 1375 از 30700 نفر جمعیت 6 ساله و بیشتر نقاط روستایی شهرستان 14/85 درصد باسواد بوده اند. نسبت باسوادی برای مردان 79/82 درصد برای زمان 09/83 درصد بوده است. در آبان 1375 افراد شاغل و بیكار (جویای كار) در مجموع 79/14 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر 79/41 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر نقاط روستایی شهرستان را تشكیل می داده اند. این نسبت برای مردان 93/70 درصد و برای زنان 39/4 درصد بوده است.

فصل اول: مطالعات منطقه ای1- موقعیت1-1 موقعیت استان تهران1-1-1 موقعیت جغرافیایی: استان تهران وسعتی معادل 32128 كیلومتر مربع دارد و از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از شرق به استان سمنان، از مغرب به استان قزوین و مركزی محدود و مركز آن شهر تهران است.استان تهران در دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع است كه دارای ارتفاعات بلند و زمین های نسبتاً پستی استو مهم ترین كوه های این استات عبارتند از:-دماوند با قله ای به ارتفاع 5670 متر-كوه طالقان با ارتفاع 380 متر-توچال با ارتفاع 3870 متردر قسمت شمالی استان به علت وجود كوه های مرتفع و گسترش آن ها دشت های وسیعی به چشم می خورد. ولی در قسمت جنوبی به ویژه در جنوب غربی و شرقی استان دشت های حاصلخیز نظیر كرج، ری و ورامین وجود دارند.این استان بین 24 تا 36 درجه عرض شمالی و 50 تا 53 درجه طول شرقی از نصف النهار گرینویژ واقع است.2-1 جمعیت استان تهرانجمعیت استان تهران بر اساس سرشماری 65، 70، 75 به ترتیب 8754736 و 9980599 و 11176239 نفر اعلام شده است. بر این اساس نرخ رشد استان در دوره های 70-65 و 75-70 و 75-65 به ترتیب 7/2% و 3/2% . 5/2% بوده است.3-1 موقعیت شهرستان تهران در استان تهرانشهرستان تهران یكی از شهرستانهای استان تهران است كه در مركز این استان واقع شده و مركز آن شهر تهران است. این شهرستان دارای 1 شهر به نام تهران است. همچنین شهرستان تهران دارای 2 بخش، 2 دهستان، 61 آبادی دارای سكنه و 27 آبادی خالی از سكنه است.4-1 جمعیتدر آبان 1375، جمعیت شهرستان تهران 6794348 نفر بوده است. از این تعداد 6758845 نفر ساكن نقاط شهری 35356 نفر ساكن در نقاط روستایی و بقیه غیرساكن بوده اند. از جمعیت ساكن در نقاط روستایی شهرستان 19433 نفر را مردان و 15923 نفر را زنان تشكیل داده اند و نسبت جنسی در این جمعیت نشان می دهد كه در مقابل هر 100 نفر زن 122 نفر مرد وجود داشته است در آبان 1375 از كل خانواده های شهرستان، 1660517 خانوار ساكن در نقاط شهری و 1423 خانوار ساكن در نقاط روستایی و 108 خانوار غیر ساكن بوده اند.در این شهرستان میانگین تعداد افراد در خانوارهای معمولی ساكن در نقاط روستایی 2/4 نفر بوده است. در نقاط روستایی این شهرستان بیشترین تعداد خانوار، مربوط به خانوارهای 4 نفر و كمترین مربوط به خانوارهای 10 نفر و بیشتر است. در ابان 1375 از 30700 نفر جمعیت 6 ساله و بیشتر نقاط روستایی شهرستان 14/85 درصد باسواد بوده اند. نسبت باسوادی برای مردان 79/82 درصد برای زمان 09/83 درصد بوده است. در آبان 1375 افراد شاغل و بیكار (جویای كار) در مجموع 79/14 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر 79/41 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر نقاط روستایی شهرستان را تشكیل می داده اند. این نسبت برای مردان 93/70 درصد و برای زنان 39/4 درصد بوده است.

 

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد جغرافیای استان تهران , استان تهران , موقعیت جغرافیایی

محمد غفوری تبار بازدید : 313 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد استان باختران

تحقیق در مورد استان باختران دسته: جغرافیا
بازدید: 9 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 21 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18

آشنایی با جهانی كه در آن زندگی می كنیم و كشوری كه به ان تعلق داریم و استان و شهر و روستایی كه در آن سكونت گزیده ایم ، برای همة ما لازم است

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

آشنایی با جهانی كه در آن زندگی می كنیم و كشوری كه به ان تعلق داریم و استان و شهر و روستایی كه در آن سكونت گزیده ایم ، برای همة ما لازم است . آنان كه دانش جغرافیا ، علاقه نشان می دهند ، كسانی هستند كه می خواهند سر از لاك انزوا و عزلت بیرون آورند و به محیط پیرامون خویش نظر افكنند . انان می خواهند محیط زندگی خویش را بشناسند و با طبیعت آن محیط و با مردمی كه در آن زندگی می كنند، رابطه ای انسانی و سازنده داشته باشند . «دانش جغرافیا» به انسان وسعت چشم انداز می دهد و در نتیجه فرهنگ فرد را نسبت به محیط زندگی خود افزایش و اعتلا می بخشد .

یكی از نقائصی كه تا كنون در برنامه آموزش جغرافیا در كشور ما وجود داشته این بوده كه دانش آموزان در عین حال كه موظف بوده اند نام شهرها و آب و هوا و محصولات و جمعیت كشورهای دور را فرا گیرند از جغرافیای استان و شهر خویش بی خبر بوده اند و در كتابهای جغرافیا هیچ گونه مطلب مستقلی برای آشنایی ویژه دانش آموزان هر استان با جغرافیای آن استان وجود نداشته است .

وزارت آموزش و پرورش ، با عنایت الهی و به بركت انقلاب اسلامی ، توفیق یافته است تا از سال تحصیلی 64-63 این نقصیه را در برنامهآموزشی دبیرستانهای كشور برطرف سازد و از طریق گروههای آموزشی و به همت دبیران محترم جغرافیای استانها، برای هر استان ، جغرافیای مخصوصی تالیف نماید تا در سال دوم دبیرستانها علاوه بر جغرافیای ایران كه جنبه عمومی دارد به دانش آموزان هر استان تدریس شود.

امید است این اقدام گامی در راه آشنائی هر چه بهتر نسل جوان ما با محیطی كه در آن زندگی
می كنند محسوب شود و این آشنایی وشناخت سبب شود تا ما از امكانات خدا داده سرزمین خویش استفاده بیشتری كنیم و به استقلال و خودكفایی نزدیكتر شویم و امید است آگاهی ما از اوضاع و احوال استان و شهرما ، ما را برای خدمت گذاری بیشتر به مردمان كشورمان آماده سازد ، مردمی كه امروزه برای حفظ و حمایت انقلاب اسلامی در برابر ظلم و ستم قدرت های استكباری بپا خاسته اند و با ایمان به خداوند و ایثار و شهادت ، از ارزشهای اسلامی و انسانی دفاع می كنند .

موقعیت ،حدود و وسعت

استان باختران در مغرب ایران ، بین  تا  تا  و  عرض شمالی و  و  تا  و  طول شرقی از نصف النهار گرینویچ واقع شده و محدوده از شمال به استان كردستان ، از جنوب به استانهای لرستان وایلام ، از مغرب به كشور عراق و از مشرق به استان همدان است .

وسعت این استان بالغ بر 23666 كیلومتر مربع است كه بشكل مستطیل در نقشه ایران مشخص شده و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا 1200 متر می باشد . 

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد استان باختران , استان باختران , باختران , ایلام , لرستان , کرمانشاه , همدان , کردستان

محمد غفوری تبار بازدید : 241 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

کلیاتی در مورد شهرستان کرج

کلیاتی در مورد شهرستان کرج دسته: جغرافیا
بازدید: 16 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 18 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19

در فرهنگ ما پیرامون وجه تسمیه کرج ذکر نشده است لذا در صورتیکه کرج از لغت «کاواک یا کاوک» به معنی میان تهی باشد منظور شهری است که در میان دره ای واقع شده است

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

کلیاتی در مورد شهرستان کرج


ویژگی تاریخی 
در فرهنگ ما پیرامون وجه تسمیه کرج ذکر نشده است. لذا در صورتیکه کرج از لغت «کاواک یا کاوک» به معنی میان تهی باشد منظور شهری است که در میان دره ای واقع شده است. اگر کرج از لغت «کراج» به معنای بانگ بلند یا فریاد اخذ شده باشد نیز با سابقه باستانی آن ارتباط پیدا می کند زیرا محتملاً کرج مبدأ خبری بزرگ جهت رگا (ری) بوده که در ایام تابستان در تپه آتشگاه و کوههای مرادتپه و کلاک کرج برای خبر رسانیدن و دیده بانی آتش می افروختند و در جنگ ها بدینوسیله از حمله و هجوم دشمنان با خبر می گردیدند. 
بطور کلی درباره کرج آنچه از کتاب های تاریخی و مأخذهای مهم و معتبر بدست می آید آن است که سه ناحیه در ایران به این نام معروف و هر سه نیز در عراق عجم بوده که عبارتند از: 
1) کرجی که در مأخذی قدیمی به نام کتاب حدود العالم من المشرق الی المغرب آورده شده است. مراد کرج اَبَودلَف است که شهری بزرگ و معتبر بوده و اکنون خرابه های آن در چند فرسنگی اراک در محل آستانه، نزدیک شازند به چشم می خورد. 
2) کرج روذراور از نواحی همدان بوده و پیداست که واژه روذراور همان است که مردم تویسرکان امروز رو دلاور می گویند.
3) امروز فقط یک ناحیه بنام کرج نامیده می شود که آن همین کرج معروف در تهران است. و قدیمی ترین مأخذی که نام کرج در آن به میان آمده کتاب معروف «نزهه القلوب» تألیف حمدالله مستوفی به سال 740 ه.ق است در این کتاب نام کرج در ضمن ولایات عراق عجم از توابع طالقان آمده و چنین می نویسد: «طالقان ولایتی است سردسیر در شرق قزوین که دارای محلات و دیه های معتبر می باشد و ولایت سر آبرود، قهپایه، کن و کرج از توابع آن آنجا است حقوق دیوانی طالقان با این ولایات یک تومان است». اکنون طالقان از توابع مهم کرج است. آثار باستانی باقیمانده از دوران قبل از اسلام (حکومتهای هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان) و دوران بعد از ظهور اسلام در منطقه کرج گواه این اهمیت است که این ناحیه در روزگاران گذشته از تمدن پیشرفته وشکوفایی برخوردار بوده است. قلعه هایی چون معبد ناهید در شهرستانک، قلعه ری زمین، قلعه گسیل، قلعه شاه دژ، قلعه صلصال در کرج(پشت ژاندرمری کرج)، قلعه سالار در راه کرج- قزوین، قلعه هارون، برج طغرل، سرخه حصار در حوالی تهران، تکیه سپهسالار(مقبره یکی از سادات زیدی)، امام زاده بی بی سکینه در جنوب کرج، امام زاده داود و درخت کهنسال 2000 ساله سرو خمره ای در شمال باختری کرج، آبادی تخت سلیمان در راه چالوس و آثار باستانی سفیدرود در مارلیک و همچنین آثار باستانی در شهرستانک و ارنگه که مرکز یکی از قدیمیترین آثار تمدن آریایی است که همگی اینها گویای یک تمدن باستانی بزرگ در این خطه است. 
بطور یقین در دوران حکومت صفویه، شهر کرج به دلیل واقع شدن در مسیر تبریز، تهران- اصفهان و مرز و سرحدات غربی کشور به عنوان یکی از منزلگاه های مهم مسیر بوده است. بعد از تأسیس سلسله قاجاریه و انتخاب شهر تهران به عنوان پایتخت، شهر کرج به علت نزدیکی به تهران و دارا بودن آب و هوای مناسب و باغات متعدد مورد توجه قرار گرفته است که از جمله احداث کاخ شهرستانک در روستایی به همین نام گویای این مطلب می باشد.
در سال 1312 با احداث جاده آسفالته تهران- کرج- چالوس، شهر کرج به یک گلوگاه مهم ارتباطی تبدیل گردید و با توجه به زیر ساخت های اقتصادی منطقه مانند شبکه راهها و امکانات استفاده از آب رودخانه کرج و همچنین موقعیت کشاورزی و نزدیکی نسبی به پایتخت بتدریج زمینه استقرار صنایع اساسی نظیر کارخانه شیمیایی کرج(1297)، مقواسازی(1312)، کارخانه قند(1314)، ذوب آهن کرج(1318) و ... باعث شکوفایی روزافزون شهر گردیده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر سرعت گسترش این کلان شهر افزوده شد که تا به امروز چهره یک شهر بنام و مشهور با کلیه پیشرفتهای صنعتی، آموزشی و علمی و بهداشتی و .... را به خود گرفته به حدی که چهره چند دهه گذشته آن با چهره کرج امروز غیر قابل مقایسه است
اماکن دیدنی و تاریخی شهر کرج
1- بقعه امام زاده حسن(دوران صفویه)
2- بقعه امام زاده حیدر(دوران صفویه)
3- بقعه امام زاده طاهر(دوران صفویه)
4- بقعه امام زاده محمد(400 سال قبل)
5- پل شاه عباس صفوی
6- حمام تاریخی مصباح
7- دانشکده کشاورزی و آموزشگاه عالی خلافت (کاخ سلیمانیه موسس فتحعلی شاه)(1301)
8- موزه جانورشناسی (1307)
9- مسجد اعظم 
10- کاروانسرای شاه عباسی

 

فهرست مطالب:
ویژگی تاریخی 
اماکن دیدنی و تاریخی شهر کرج
ویژگیهای اجتماعی 
ویژگی اقتصادی
ویژگیهای محیطی 
موقعیت
پستی و بلندی 
خاک شناسی
(آب و هوا) اقلیم
خصوصیات اقلیمی
ویژگیهای کالبدی
(نظام استقرار):
نظام دسترسی:
همجواری یا چشم اندازا:
جمع بندی

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : کلیاتی در مورد شهرستان کرج , شهرستان کرج , موقعیت جغرافیایی , تاریخ کرج , ویژگی تاریخی کرج , کلیاتی در مورد کرج , کلیاتی در مورد شهرستان کرج , اماکن دیدنی و تاریخی شهر کرج , ویژگیهای اجتماعی کرج , ویژگی اقتصادی کرج , ویژگیهای محیطی کرج , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

محمد غفوری تبار بازدید : 291 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

ارزیابی GIS مبنای آسیبپذیری مساكن شهری در برابر زلزله با استفاده از AHP

ارزیابی GIS مبنای آسیبپذیری مساكن شهری در برابر زلزله  با استفاده از AHP دسته: جغرافیا
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 6314 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 101

گسل‌های بزرگ و فعال واقع در شرق شهر میناب از مهم‌ترین عوامل تكتونیكی منطقه محسوب می‌شوند که در سال‌های گذشته زلزله‌های متعدد و شدیدی را به وجود آورده است

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

ارزیابی GIS مبنای آسیبپذیری مساكن شهری در برابر زلزله  با استفاده از AHP

 

گسل‌های بزرگ و فعال واقع در شرق شهر میناب از مهم‌ترین عوامل تكتونیكی منطقه محسوب می‌شوند که در سال‌های گذشته زلزله‌های متعدد و شدیدی را به وجود آورده است و فعالیت آنها در آینده ممكن است خسارات سنگینی را به بار آورد. لذا شهر میناب و بویژه بافت فرسوده آن از ریسك‌پذیری بالایی در مقابل زلزله برخوردار است. در تحقیق حاضر، با تلفیق GIS و AHP و معرفی شاخص‌های آسیب‌پذیری، به بررسی وضعیت کنونی بافت فرسوده شهر میناب از نظر میزان آسیب‌پذیری در برابر زلزله پرداخته و نواحی آسیب‌پذیر مشخص شد. داده‌های مورد نیاز از جمله شبکه معابر شهری، کاربری‌ها، تراکم جمعیت، مشخصات سازه‌ای و ... گردآوری و جهت ایجاد پایگاه داده آماده‌سازی شدند. سپس با توجه به حجم انبوه شاخص‌های مکانی، جهت حصول به اطلاعات برای اخذ تصمیم، داده‌ها با استفاده از GIS و روش  AHPپردازش و نقشه نهایی آسیب‌پذیری بافت فرسوده تولید شده و مناطق با درجات مختلف آسیب‌ مشخص گردید. بر اساس این نقشه، محلات شیخ آباد، شهید عباسپور، پاکوه، باغ ملک، جوی باریکو و جنگجنگو بافت فرسوده (محلات قدیمی) به عنوان محدوده‌های با آسیب‌پذیری زیاد مشخص شده‌اند. این در حالی است که محلات پاکوه و باغ ملک جز تراکم‌های بالای جمعیتی در منطقه بافت فرسوده محسوب می‌شوند. نتایج تحقیق حاضر نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از آسیب‌های ناشی از زلزله، بدلیل فرسوده بودن و مقاومت کم ساختمان‌ها، ریزدانگی ساختمان‌ها و معابر کم عرض می‌باشد که این امر لزوم اتخاذ تصمیمات ویژه‌ای را در جهت کاهش آسیب و مدیریت بحران مشخص می‌نماید. در بحث زلزله و شهر، سیستم GIS با قابلیت جمع‌آوری داده‌های مکانی و توصیفی، ذخیره‌سازی، تغییر و تحول، تحلیل، مدل‌سازی و نمایش اطلاعات مکانی به همراه اطلاعات غیرمکانی می‌تواند به عنوان علم و فن‌آوری بهینه در جهت ساماندهی و تجزیه و تحلیل جامع و سریع اطلاعات و کمک به اخذ تصمیمات سریع و در عین حال صحیح در مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد.

 کلید واژه: زلزله، آسیب‌پذیری، سیستم اطلاعات جغرافیایی، تحلیل سلسله مراتبی، بافت فرسوده شهر میناب.

 

 فهرست مطالب

1

فصل اول.. 8

1-1. مقدمه. 9

1-2. بیان مسأله. 9

سؤال‌های اصلی تحقیق.. 10

1-3. اهمیت و ضرورت تحقیق.. 10

1-4. پیشینه تحقیق.. 36

1-5. فرضیه‌های تحقیق.. 11

1-6. اهداف اساسی تحقیق.. 11

1-7. جمع‌بندی كلی.. 11

2 فصل دوم. 12

2-1. شهرها و مخاطرات طبیعی 13

2-2. خطر زلزله در شهرها 13

2-2-1. خطر زلزله. 13

2-2-2. آسیب‌پذیری در زلزله. 14

2-2-3. بحران زلزله: 14

2-3. انواع بحران.. 15

2-4. زلزله و بحران ناشی از آن.. 15

2-5. منابع لرزه‌ای.. 16

2-6. شدت و بزرگی زلزله. 16

2-7. آسیب‌ها و خسارات ناشی از زلزله. 16

2-7-1. خسارات وارد بر زمین: 17

2-7-2. خسارت وارد بر سازه‌ها 17

2-7-2-1. خسارت وارد بر ساختمان‌ها 18

2-7-2-2. خسارت وارد بر سازه‌های غیر ساختمانی.. 18

2-7-2-3. خسارت وارد بر شریان‌های حیاتی.. 18

2-7-2-4. خسارات ناشی از حوادث ثانویه. 18

2-8. گسترش فیزیکی شهرها و افزایش آسیب‌پذیری.. 18

2-8-1. ایمنی شهری.. 19

2-8-2. آسیب‌پذیری شهری.. 20

2-8-3. ساختار شهر. 20

2-8-4. بافت شهر. 21

2-9. فرسایش و فرسودگی.. 23

2-10. عوامل مؤثر در آسیب‌پذیری لرزه‌ای شهرها 23

2-10-1. تحلیل آسیب‌پذیری کالبدی.. 25

2-11. برنامه‌ریزی شهری و آسیب‌پذیری شهرها 25

2-12. ارتباط بین کاربری زمین و آسیب‌پذیری در برابر زلزله. 26

2-13. مدیریت بحران.. 27

2-14. نقش GIS در مدیریت بحران.. 28

2-14-1. GIS و فاز کاهش اثرات.. 29

2-14-2. GIS و فاز آمادگی.. 29

2-14-3. GIS و فاز پاسخگویی.. 29

2-14-4. GIS و فاز بازسازی.. 30

2-15. نقش برنامه‌ریزی شهری در مدیریت بحران (زلزله) 30

2-16. تصمیم‌گیری.. 30

2-16-1. تصمیم‌گیری مکانی.. 31

2-16-1-1. تصمیم‌گیری چند معیاره (MCDM) 31

2-16-1-1-1. مدل‌های گسسته و پیوسته. 33

2-16-1-1-2. مدل های جبرانی و غیر جبرانی.. 33

2-16-1-1-3. نمونه‌های فردی و گروهی.. 33

2-17. روش‌های‌ وزن‌دهی‌: 34

2-17-1. فرآیند تحلیل سلسله‌مراتبی( (AHP. 34

2-18. مجموعه‌های فازی و عارضه‌های فازی.. 35

3 فصل سوم. 42

3-1. موقعیت جغرافیایی شهر میناب.. 43

3-1-1. ویژگی‌های طبیعی و زمین‌شناسی منطقه. 44

3-1-2. اقلیم شهر میناب.. 45

3-2. بلایای طبیعی به ویژه مسائل مربوط به زلزله‌خیزی و جایگاه اراضی در مدیریت بحران.. 46

3-3. نظام فضایی و تقسیمات كالبدی شهر میناب.. 46

3-4. معرفی كلی بافت‌های فرسوده و مسئله‌دار شهر میناب.. 47

3-5. گونه‌بندی بافت‌های فرسوده شهر میناب.. 47

3-5-1. بافت قدیمی.. 48

3-5-2. بافت میانی.. 48

3-5-3. بافت حاشیه‌ای جدید. 48

3-6. بررسی زیرساخت‌های شهری.. 49

3-7. بررسی کاربری‌های بافت فرسوده شهر. 49

3-8. ایجاد پایگاه اطلاعاتی.. 51

3-8-1. گردآوری و آماده‌سازی داده. 51

3-8-2. طراحی پایگاه اطلاعاتی.. 52

3-9. تلفیق روش تصمیم‌گیری چندمعیاره (MCDM) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) 52

3-10. انتخاب معیارهای ارزیابی آسیب‌پذیری.. 53

3-10-1. آسیب‌پذیری ناشی از تراكم جمعیتی محله‌های بافت فرسوده. 54

3-10-2. آسیب‌پذیری ناشی از میزان دسترسی به فضاهای باز. 57

3-10-3. آسیب‌پذیری ناشی از جنس مصالح و عمر سازه‌ها 58

3-10-4. آسیب‌پذیری ناشی از ریزدانگی بافت ساختمانی (مساحت قطعات) 60

3-10-5. آسیب‌پذیری ناشی از تعداد طبقات.. 62

3-10-6. دسترسی به شبکه معابر و تأثیر آن بر میزان آسیب‌پذیری.. 63

3-10-7. آسیب‌پذیری ناشی از ناسازگاری کاربری‌ها 64

3-11. وزن‌دهی معیارها و قواعد تصمیم‌گیری چندمعیاری.. 65

3-11-1. روش مبتنی بر مقایسه دو به دو. 66

3-11-1-1. ساختن سلسله‌مراتب... 66

3-11-1-2. مقایسه زوجی و محاسبه وزن.. 66

3-11-1-3. محاسبه نرخ ناسازگاری.. 67

3-11-1-3-1. میانگین بردار ناسازگاری.. 68

3-11-1-3-2. محاسبه شاخص ناسازگاری.. 68

3-11-1-3-3. محاسبه شاخص ناسازگاری ماترس تصادفی.. 68

3-11-1-3-4. محاسبه نرخ ناسازگاری.. 69

3-12. فازی‌سازی لایه‌ها 69

3-13. نتیجه‌گیری.. 70

4 فصل چهارم. 71

4-1. تحلیل آسیب‌پذیری در برابر زلزله به تفکیک شاخص‌های معرفی شده در تحقیق.. 72

4-1-1. ‌‌ آسیب‌پذیری ناشی از تراکم جمعیت... 72

4-1-2. آسیب‌پذیری ناشی از دسترسی به فضاهای باز. 73

4-1-3. آسیب‌پذیری ناشی از قدمت ساختمان‌ها 73

4-1-4. آسیب‌پذیری ناشی از جنس مصالح ساختمان‌ها 74

4-1-5. آسیب‌پذیری ناشی از ریزدانگی بافت‌های ساختمانی.. 75

4-1-6. آسیب‌پذیری ناشی از تعداد طبقات طبقات ساختمان.. 76

4-1-7. عدم دسترسی به معابر شهری و آسیب‌پذیری ناشی از زلزله. 77

4-1-8. آسیب‌پذیری ناشی از ناسازگاری کاربری‌های همجوار. 78

4-2. محاسبه‌‌ی وزن‌های شاخص‌ها 80

4-3. پهنه‌بندی آسیب‌پذیری منطقه. 82

4-4. فازی‌سازی لایه‌های اطلاعاتی.. 83

4-4-1. عملگر فازی AND.. 88

5 فصل پنجم.. 89

5-1. جمع‌بندی و نتیجه‌گیری.. 90

5-2. آزمون فرضیه‌ها‌ی تحقیق.. 91

5-3. محدودیت‌ تحقیق.. 92

5-4. پیشنهادها 92

5-5. منابع.. 93

فهرست جدول‌ها

 

جدول 2-1 انواع خرابی‌های زمین در برابر زلزله. 17

جدول 2-2 ارزیابی مختلف قطعه‌بندی هنگام و بعد از وقوع زلزله. 22

جدول 2-3- رابطه‌ی درجه‌ی آسیب‌پذیری و انواع بافت‌های شهری. 23

جدول 2-4- متغیرهای مؤثر بر آسیب‌پذیری لرزه‌ای شهرها. 24

جدول 3-1- آمار مربوط به زمین لرزه‌های روی داده در استان هرمزگان  و از جمله شهر میناب طی 10 سال گذشته. 46

جدول 3-2 سطح و سهم کاربری‌های مختلف بافت فرسوده شهر میناب براساس طرح بهسازی بافت مسأله‌دار شهر میناب سال 1388. 51

جدول 3-5 طبقات دسترسی به فضای باز و آسیب‌پذیری. 59

جدول 3-6  مصالح بنا در محدوده بافت فرسوده شهر میناب براساس طرح بهسازی بافت مسأله‌دار شهر میناب سال 1388. 60

جدول 3-7  قدمت ابنیه در محدوده بافت فرسوده شهر میناب براساس طرح بهسازی بافت مسأله‌دار شهر میناب سال 1388. 61

جدول 3-8  طبقات مصالح و عمر ساختمانی و آسیب‌پذیری. 61

جدول 3-9 کلاس‌های قطعات تفکیکی مساحت و آسیب‌پذیری. 62

جدول 3-10 تعداد طبقات ساختمان‌ها و آسیب‌پذیری براساس طرح بهسازی بافت مسأله‌دار شهر میناب سال 1388. 63

جدول 3-11 سلسله مراتب معابر شهری و آسیب‌پذیری. 65

جدول 3-12 فاصله از کاربری‌های خطرزا و آسیب‌پذیری . 66

جدول 3-13: مقادیر ترجیحات برای مقایسات زوجی. 68

جدول 3-14: شاخص ناسازگاری ماتریس تصادفی. 69

جدول (4-1): محاسبه وزن نهایی معیارها . 82

جدول 4-2: آسیب‌پذیری حاصل از ترکیب متغیرها‌ 83

جدول 4‑3 نوع تابع فازی جهت استانداردسازی نقشه‌های معیار در منطق فازی   84

  فهرست شکل‌ها


شکل 3-1 نقشه موقعیت جغرافیایی شهر میناب.. 46

 شکل3-2- نقشه کاربری اراضی مختلف بافت فرسوده شهر میناب 53

شکل3-3- نقشه تراکم جمعیتی بافت فرسوده 59

شکل 3-4- نقشه فضاهای باز محدوده بافت فرسوده 60

شکل 3-5- نقشه جنس مصالح بافت فرسوده  61

شکل 3-6- نقشه قدمت ابنیه بافت فرسوده  62

شکل 3-7- نقشه مساحت قطعات ساختمانی منطقه. 64

شکل 3-8- نقشه تعداد طبقات بافت فرسوده 65

شکل 3-9- شبکه معابر شهری منطقه 66

شکل 3-10- موقعیت نقاط خطرزا در بافت فرسوده 68

شکل4-1- نقشه آسیب‌پذیری ناشی از افزایش تراکم جمعیت.. 75

شکل 4-2- نقشه آسیب‌پذیری ناشی از دوری از فضاهای باز عمومی.. 76

شکل 4-3- نقشه آسیب‌پذیری ناشی از قدمت سازه 77

شکل 4-4- نقشه آسیب‌پذیری ناشی از نوع مصالح ساختمانی.. 78

شکل 4-5- نقشه آسیب‌پذیری ناشی از ریزدانگی بافت ساختمان 79

شکل 4-6- نقشه آسیب‌پذیری ناشی از تعداد طبقات.. 80

شکل 4-7- نقشه دسترسی به معابر شهری و تأثیر آن بر میزان آسیب‌پذیری.. 81

کل 4-8- ماتریس سازگاری کاربری‌ها با در نظر گرفتن عوامل مخاطره انگیز در زلزله 82

شکل 4-9- نقشه آسیب‌پذیری ناشی از ناسازگاری کاربری‌ها 83

شکل 4-10- نمودار محاسبه وزن‌ها در نرم‌افزار Expert Choice. 84

شکل 4-11- نقشه پهنه‌بندی آسیب‌پذیری بافت فرسوده شهر میناب به روش AHP. 85

شکل 4-12- نقشه فازی تراکم جمعیت.. 87

شکل 4-13- نقشه فازی تعداد طبقات ساختمان. 87

شکل 4-14- نقشه فازی مساحت قطعات ساختمان. 88

شکل 4-15- نقشه فازی سازگاری کاربری‌ها 88

شکل 4-16- نقشه فازی دسترسی به فضای باز 89

شکل 4-17- نقشه فازی قدمت بنا 89

شکل 4-18- نقشه فازی مصالح ساختمان. 90

شکل 4-19- نقشه فازی دسترسی به معابر. 90

شکل 4-20- نقشه آسیب‌پذیری بافت فرسوده شهر میناب به روش Fuzzy AND. 91

 

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : ارزیابی GIS مبنای آسیبپذیری مساكن شهری در برابر زلزله با استفاده از AHP , GIS , آسیب پذیری , مساكن شهری , سیستم اطلاعات جغرافیایی , پروژه , پژوهش , مقاله , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , , تحلیل سلسله مراتبی , بافت فرسوده شهر میناب , زلزله , AH

محمد غفوری تبار بازدید : 286 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

بررسی الگوهای منجر به بارش بیش از 100 میلی متر در یک روز

بررسی الگوهای منجر به بارش بیش از 100 میلی متر در یک روز دسته: جغرافیا
بازدید: 8 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 3309 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 150

بارانهای بیش از 100 میلی متر در یک روز یکی از عوامل بروز سیل و مخاطرات طبیعی اند که آگاهی از چگونگی وقوع و میزان اثرات آن کمک بسزایی در کاهش آسیب های احتمالی محیطی می نماید

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

بررسی الگوهای منجر به بارش بیش از 100 میلی متر در یک روز

 

بارانهای بیش از 100 میلی متر در یک روز یکی از عوامل بروز سیل و مخاطرات طبیعی اند که آگاهی از چگونگی وقوع و میزان اثرات آن کمک بسزایی در کاهش آسیب های احتمالی محیطی می نماید. پژوهش حاضر به منظور شناخت و بررسی الگوهای بارش بیش از 100 میلی متر در یک روز  صورت گرفته است. محدوده این تحقیق در سه ایستگاه باران سنجی مستقر در سطح استان محدود می گردد. نتایج تحقیق نشان داد که : بالاترین میزان بارش های بیش از 100 میلی متر در روز در ایستگاه انزلی بوقوع پیوسته است. همچنین با بررسی الگو های سینوپتیک هواشناسی پیش بینی حاکی از آن است که نحوه پیدایش  بارندگی با  چند الگو تطابق دارد.

در این تحقیق روش به صورت توصیفی - تحلیلی است ، برای تجزیه و تحلیل از روش های کیفی و کمی بهره گیری شده است  پس از بررسی الگو های سینوپتیکی نتایج نمودارهای شدت - مدت  نشان داد که بارشهای بالای 100 میلی متر که منجر به پیدایش سیل گردیدند  مشابه هم بوده و بارشهای بالای 100 میلی متری که منجر به سیل نگردیدند درمدت کمتری بوقوع پیوسته است.

 واژگان کلیدی : بارش های بیش از 100 میلی متر در روز. الگوهای سینوپتیک . شدت - مدت بارش. غرب گیلان

 

فهرست مطالب

چکیده.......................................... 1

مقدمه.......................................... 2

فصل اول کلیات تحقیق

1 – 1- بیان مسئله.............................. 4

1-2 - پرسش اصلی................................ 4

1-3-فرضیه تحقیق ............................... 4

1-4 -اهداف تحقیق............................... 4

1-5-هدف کاربردی................................ 5

1-6-روش کار.................................... 5

1-6-1- روش گرد آوری اطلاعات..................... 5

1-6-2-ابزار گردآوری اطلاعات..................... 5

1-6-3-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات................. 5

1-7-محدودیتهای تحقیق........................... 6

فصل دوم (مرور منابع/ ادبیات تحقیق/ پیشینه تحقیق)

2-1-فرآیند بارش................................ 8

2-2- باران..................................... 9

2-3-بارش ...................................... 9

2-4-انواع باران ها  از نظر منشا پیدایش......... 10

2-4-1-بارش کوهستانی............................ 10

2-4-2-بارش جبهه ای............................. 10

2-4-3-بارش سیکلونی............................. 10

2-4-4-بارش کنوکتیو............................. 10

2-4-5-بارش همگرایی............................. 11

2-5-بارش سالانه ................................ 11

2-6-.سیستم های سینوپتیک ....................... 11

2-7-چرخند یا سیكلون(Cyclone)..................... 12

2-8-واچرخند یا آنتی سیكلون(Anticyclone)........... 12

 2-9-سوابق تحقیق................................ 13

2-9-1-سوابق تحقیق در ایران..................... 13

2-9-2-سوابق تحقیق در جهان...................... 16

فصل سوم (روش اجرای تحقیق/ مواد و روش­ها)

3-1- مواد...................................... 18

3-2-موقعیت ایستگاههای مورد مطالعه............... 18

3-3- محدوده مورد مطالعه......................... 18

3-4-  روش کار................................... 20

3-4-1-روش مقایسه ای............................ 20

3-4-2-روش مطالعه فیزیکی........................ 20

3-4-3-روش مطالعه سینوپتیک...................... 20

3-4-4-مراحل انجام کار.......................... 22

3-4-4-1-مرحله اول ............................. 22

3-4-4-2- مرحله دوم ............................. 22

3-4-4-3- مرحله سوم............................. 22

3-4-4-4- مرحله چهارم­........................... 22

3-4-4-5-مرحله پنجم ............................ 23

3-4-4-6- مرحله ششم ............................. 23

3-4-4-7-مرحله هفتم............................. 23

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

4-1- بررسی بارش بالای 100 میلی مترروزانه ایستگاه رشت 25

4-2-بررسی بارش بالای 100 میلی مترروزانه ایستگاه انزلی 52

4-3.ایستگاه آستارا............................. 71

4- 4 بارندگی بیش از100 میلیمتر روزانه در سه ایستگاه مشترک بصورت همزمان............................................... 94

4-5.تفسیر روزهای سیل و بارش شدید در رشت........ 115

4-6.تفسیر روزهای سیل و بارش شدید  در آستارا.... 117

4-7 تفسیر کلیه  گراف روزهای بارش بالای 100 میلی متر روزانه که  منجر به  وقوع سیل

 شده........................................... 118

4-8تفسیر گراف روزهای بارش بالای 100 میلی متر روزانه که منجر به وقوع سیل نشده .......................................... 121

فصل پنجم بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1.بحث........................................ 126

5-2.نتیجه گیری................................. 126

5-2-1.بررسی الگوها و ایجاد بارش الگوها......... 127

5-3.آزمون فرضیات............................... 128

5-4.پیشنهادات.................................. 128

منابع و ماخذ................................... 129

فهرست جداول

جدول شماره 3-1.مشخصات ایستگاه­های مورد مطالعه در تحلیل­های روزانه  18

جدول شماره 4-1- فراوانی تکرار وقوع بارش بالای میلیمتر 100 در ماه  25

جدول شماره4-2-میزان وقوع بارشهای بالای 100 در هرماه به درصد از سال1371 تا 1391................................ 26

جدول شماره 4-3- بارشهای بالای 100 میلی متر  روزانه   27

جدول شماره 4-4. فروانی وقوع سیل در ایستگاه رشت. 28

جدول شماره 4-5. وقوع سیل  به همراه بارشهای بالای 100 میلی متر  روزانه برای ایستگاه          

رشت............................................ 28

جدول شماره 4-6.میزان وقوع بارشهای بالای 100 میلیمتر در هرماه  53

جدول شماره 4-7.میزان وقوع بارشهای بالای میلیمتر 100 در هرماه به درصد............................................... 53

جدول شماره 4-8. بارشهای بالای 100 میلی متر  روزانه   54

جدول شماره 4-9. فروانی وقوع سیل در ایستگاه  انزلی   55

جدول شماره 4-10.وقوع سیل  به همراه بارشهای بالای 100 میلی متر  روزانه برای

ایستگاه انزلی.................................. 56

جدول شماره 4-11. بارشهای بالای 100 میلی متر  روزانه 

جدول شماره 4-11.فراوانی بارشهای بالای 100 میلیمتر در هرماه طی دوره 20ساله......................................... 73

جدول شماره 4-12.میزان وقوع بارشهای بالای 100 میلیمتر در هرماه به درصد............................................... 73

جدول شماره 4-13. فروانی وقوع سیل در ایستگاه آستارا  74

جدول شماره 4-14. وقوع سیل  به همراه بارشهای بالای 100 میلی متر  روزانه برای

ایستگاه آستارا................................. 75

جدول شماره 4-15.فراوانی تکرار وقوع بارش بالای 100 میلیمتر در ماه  95

جدول شماره 4-16.سه ایستگاه مشترک بصورت همزمان.. 96

جدول شماره 4-17. بارندگی شدیدروزانه 7/11/2008 و بارندگی منجر به سیل25/9/2011در

 ایستگاه رشت................................... 116

جدول شماره 4-18. بارندگی شدیدروزانه 4/11/2004 و بارندگی منجر به سیل3/7/2006 در

ایستگاه آستارا................................. 117

جدول شماره 4-19- اطلاعات گراف بارش های بالای 100میلیمتر روزانه  منجر به سیل............................................ 119

جدول شماره 4-20- اطلاعات گراف بارش های بالای 100میلی متر روزانه موجود در

سازمان هواشناسی................................ 122

جدول شماره 5-1 تعداد و درصد ایجاد بارش هریک از الگوها در محدوده گیلان............................................... 127

فهرست نمودارها

نمودار شماره 4-1. بارندگی سطح شهر رشت از سال 1371 تا 1391    25

نمودار شماره 4-2. میزان وقوع بارشهای بالای 100 میلیمتر در هرماه به درصد........................................... 26

نمودار شماره 4-3. بارش های بالای 100 میلی متر روزانه 27

نمودار شماره 4-4. بارندگی روزانه ایستگاه بندر انزلی از سال 1371 تا 1391............................................... 52

نمودار شماره 4-5. بارندگی ماهانه شهرانزلی به درصد   53

نمودار شماره 4-6. بارش های بالای 100 میلیمتر روزانه انزلی 55

نمودار شماره 4-7. بارندگی روزانه شهر آستارا از سال 1371 تا 1391  71

نمودار شماره 4-8. بارش های بالای 100 میلی متر روزانه آستارا   72

نمودار شماره 4-9. درصد ماهانه بارش در ایستگاه آستارا 74

نمودار شماره 4-10. میزان وقوع بارشهای بالای 100 میلیمتر در هرماه به درصد............................................... 95

نمودار شماره 4-11 . بارندگی شدیدروزانه 7/11/2008 و بارندگی منجر به سیل25/9/2011در

 ایستگاه رشت................................... 116

نمودار شماره 4-12. بارندگی شدیدروزانه 4/11/2004 و بارندگی منجر به سیل3/7/2006 در

 ایستگاه آستارا................................ 118

نمودار شماره 4-13. سیل ایستگاه رشت............. 120

نمودار شماره 4-14. سیل ایستگاه انزلی........... 120

نمودار شماره 4-15. آستارا بارندگی سیل 3/7/2006. 120

نمودار شماره 4-16. نمودار مقایسه ای گراف سیل ها 121

نمودار شماره 4-17. نمودار بارندگی شدید ایستگاه رشت  123

نمودار شماره 4-18. نمودار بارندگیهای شدید ایستگاه انزلی  123

نمودار شماره 4-19. نمودار بارندگی شدید ایستگاه آستارا    123

نمودار شماره 4-20. نمودار مقایسه ای بارندگیهای شدید 124

فهرست اشکال

شکل شماره 3-1.موقعیت ایستگاههای مورد مطالعه..... 19

شکل شماره 4-1 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 14/9/1992 قبل از بارش   29

شکل شماره 4-2 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال  مورخ 14/9/1992قبل از بارش........................................ 29

شکل شماره 4-3 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 15/9/1992 روز بارش میزان بارش

3/100میلی متر.................................. 30

شکل شماره 4-4 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 15/9/1992 روز بارش............................................... 31

شکل شماره 4-5 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 16/9/1992 روزبعد از بارش............................................... 31

شکل شماره 4-6 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 16/9/1992 روزبعد از

بارش........................................... 32

شکل شماره 4-7 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 30/8/2001 روز  قبل ازبارش............................................... 33

شکل شماره 4-8 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 30/8/2001 روز  قبل از

 بارش.......................................... 33

شکل شماره 4-9 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 31/8/2001 روز  بارش    34

شکل شماره 4-10 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 31/8/2001 روز  بارش........................................... 35

شکل شماره 4-11 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 1/9/2001 روز  بعد از بارش............................................... 35

شکل شماره 4-12 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 1/9/2001 روز  بعد از

بارش........................................... 36

شکل شماره 4-13 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 30/9/2001 روز  قبل از بارش............................................... 37

شکل شماره 4-14 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتو پاسکال مورخ 30/9/2001 روز  قبل از

بارش........................................... 37

شکل شماره 4-15 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 1 /10/2001 روز  بارش  38

شکل شماره 4-16 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 1 /10/2001 روز  بارش........................................... 39

شکل شماره 4-17 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 2 /10/2001 روز  بعد از بارش............................................... 39

شکل شماره 4-18 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 2 /10/2001 روز بعداز

 بارش.......................................... 40

شکل شماره 4-19 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 7/11/2005 روز قبل از  بارش............................................... 41

شکل شماره 4-20 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 7/11/2005 روز قبل از

 بارش.......................................... 41

شکل شماره 4-21 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 8/11/2005 روز بارش    42

شکل شماره 4-22 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 8/11/2005 روز بارش........................................... 42

شکل شماره 4-23 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 9/11/2005 روزبعد از بارش............................................... 43

شکل شماره 4-24 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتو پاسکال مورخ 9/11/2005 روزبعد از

بارش .......................................... 44

شکل شماره 4-25 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 24 /9/2011روزقبل از بارش............................................... 44

شکل شماره 4-26 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتوپاسکال مورخ 24 /9/2011روزقبل از

بارش........................................... 45

شکل شماره 4-27 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 25 /9/2011روز بارش    46

شکل شماره 4-28 نقشه سینوپتیک سطح500 هکتو پاسکال مورخ 25 /9/2011روز بارش............................................... 46

شکل شماره 4-29 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 26 /9/2011روزبعد از بارش............................................... 47

شکل شماره 4-30 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتو پاسکال مورخ 26 /9/2011روزبعد از

بارش........................................... 48

شکل شماره 4-31 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 22 /9/2012 روز قبل از بارش............................................... 48

شکل شماره 4-32 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتوپاسکال مورخ 22 /9/2012 روز قبل از

بارش........................................... 49

شکل شماره 4-33 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 23 /9/2012 روز   بارش 50

شکل شماره 4-34 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتو پاسکال مورخ 23 /9/2012 روز بارش........................................... 50

شکل شماره 4-35 نقشه سینوپتیک سطح زمین مورخ 24 /9/2012 روز بعد از  بارش............................................... 51

شکل شماره 4-36 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتو پاسکال مورخ 24 /9/2012 روز بعداز

بارش........................................... 51

شکل شماره 4-37 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ  7 /10/98روز قبل از  بارش............................................... 56

شکل شماره 4-38 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ 7 /10/98روز قبل از

بارش........................................... 57

شکل شماره 4-39 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ  8 /10/98روز   بارش  57

شکل شماره 4-40 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ  8 /10/98روز بارش............................................... 58

شکل شماره 4-41 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ  9 /10/98روز بعداز  بارش............................................... 58

شکل شماره 4-42 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ  9 /10/98روز بعد از

 بارش.......................................... 59

شکل شماره 4-43 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ  30/9/2001 روز قبل از  بارش............................................... 60

شکل شماره 4-44 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ  30/9/2001 روز قبل از

 بارش.......................................... 60

شکل شماره 4-45 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ   1/10/2001روز  بارش 61

شکل شماره 4-46 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتو پاسکال مورخ   1/10/2001روز  بارش........................................... 61

شکل شماره 4-47 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ   2/10/2001روز بعداز بارش............................................... 62

شکل شماره 4-48 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ   2/10/2001روز بعداز

 بارش.......................................... 63

شکل شماره 4-49 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ   2/11/2004روزقبل از بارش............................................... 63

شکل شماره 4-50 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ   2/11/2004روزقبل از

بارش........................................... 64

شکل شماره 4-51 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ   3/11/2004روز بارش  65

شکل شماره 4-52 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ   3/11/2004روز بارش........................................... 65

شکل شماره 4-52 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ   4/11/2004روزبعداز بارش............................................... 66

شکل شماره 4-53 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتو پاسکال مورخ   4/11/2004روزبعداز

بارش........................................... 66

شکل شماره 4-54 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ   25/10/2011روزقبل از بارش............................................... 67

شکل شماره 4-55 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ   25/10/2011روزقبل از

 بارش.......................................... 67

شکل شماره 4-56 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ   26/10/2011روز بارش 68

شکل شماره 4-57 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ   26/10/2011روز بارش........................................... 69

شکل شماره 4-58 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ  27/10/2011روزبعد از بارش............................................... 69

شکل شماره 4-59 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ  27/10/2011روزبعد از

بارش........................................... 70

شکل شماره 4-60 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 7 /10/1998 روزقبل از بارش............................................... 75

شکل شماره 4-61 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ 7 /10/1998 روزقبل از

 بارش.......................................... 76

شکل شماره 4-62 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 8 /10/1998 روز بارش  76

شکل شماره 4-63 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 8 /10/1998 روز بارش........................................... 77

شکل شماره 4-64 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 9 /10/1998 روزبعد از بارش............................................... 78

شکل شماره 4-65 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ 9 /10/1998 روزبعد از

 بارش.......................................... 78

شکل شماره 4-66 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 11/7/99  روزقبل از بارش............................................... 79

شکل شماره 4-67 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 11/7/99  روزقبل از

 بارش.......................................... 80

شکل شماره 4-68 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 12/7/99  روز بارش    80

شکل شماره 4-69 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 12/7/99  روز بارش........................................... 81

شکل شماره 4-70 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 13/7/99  روز بعد از بارش............................................... 82

شکل شماره 4-71 نقشه سینوپتیک سطح 500هکتو پاسکال مورخ 13/7/99  روز بعد از

بارش........................................... 82

شکل شماره 4-72 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 23/9/200  روز قبل از  بارش............................................... 83

شکل شماره 4-73 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 23/9/200  روز قبل از

 بارش.......................................... 83

شکل شماره 4-74 نقشه ینوپتیک سطح  زمین مورخ 24/9/200  روز    بارش 84

شکل شماره 4-75 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 24/9/200  روز بارش........................................... 85

شکل شماره 4-76 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 25/9/2000  روز بعداز بارش............................................... 85

شکل شماره 4-77 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ 25/9/2000  روز بعد از

بارش........................................... 86

شکل شماره 4-78 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 8/5/2002  روزقبل از بارش............................................... 87

شکل شماره 4-79 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 8/5/2002  روزقبل از

بارش........................................... 87

شکل شماره 4-80 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 9/5/2002  روز بارش   88

شکل شماره 4-81 نقشه سینوپتیک سطح 500 هکتو پاسکال مورخ 9/5/2002  روز بارش........................................... 89

شکل شماره 4-82 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 10/5/2002  روزبعد از بارش............................................... 89

شکل شماره 4-83 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 10/5/2002  روزبعد از

 بارش.......................................... 90

شکل شماره 4-84 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 2/7/2006  روزقبل از بارش............................................... 90

شکل شماره 4-85 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 2/7/2006  روزقبل از

 بارش.......................................... 91

شکل شماره 4-86 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 3/7/2006  روز بارش   92

شکل شماره 4-87 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 3/7/2006  روز بارش........................................... 92

شکل شماره 4-88 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 4/7/2006  روزبعد از بارش............................................... 93

شکل شماره 4-89 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 4/7/2006  روزبعد از

 بارش.......................................... 94

شکل شماره 4-90 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 22/9/1997 روزقبل از بارش............................................... 96

شکل شماره 4-91 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 22/9/1997 روزقبل از

 بارش.......................................... 97

شکل شماره 4-92 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 23/9/1997 روز بارش   97

شکل شماره 4-93 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 23/9/1997 روز بارش........................................... 98

شکل شماره 4-94 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 24/9/1997 روزبعد از بارش............................................... 99

شکل شماره 4-95 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 24/9/1997 روزبعداز

 بارش.......................................... 99

شکل شماره 4-95 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 7/10/1998 روز قبل از بارش............................................... 100

شکل شماره 4-96 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 7/10/1998 روز قبل از

 بارش.......................................... 101

شکل شماره 4-97 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 8/10/1998 روز بارش   101

شکل شماره 4-98 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 8/10/1998 روز بارش........................................... 102

شکل شماره 4-99 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 9/10/1998 روزبعداز بارش............................................... 102

شکل شماره 4-100 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 9/10/1998 روزبعداز

بارش........................................... 103

شکل شماره 4-101 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 11/3/2003روزقبل از بارش............................................... 104

شکل شماره 4-102 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 11/3/2003روزقبل از

بارش........................................... 104

شکل شماره 4-103 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 12/3/2003روز بارش   105

شکل شماره 4-104 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ 12/3/2003روز بارش........................................... 106

شکل شماره 4-105 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 13/3/2003روز بعد از بارش............................................... 106

شکل شماره 4-106 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 13/3/2003روز بعد از

بارش........................................... 107

شکل شماره 4-107 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 24/9/2011روزقبل از بارش............................................... 108

شکل شماره 4-108 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ 24/9/2011روزقبل از

بارش........................................... 108

شکل شماره 4-109 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 25/9/2011روز بارش   109

شکل شماره 4-110 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ 25/9/2011روز بارش........................................... 109

شکل شماره 4-111 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 25/9/2011روزبعداز بارش............................................... 110

شکل شماره 4-112 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال مورخ 25/9/2011روزبعداز

بارش........................................... 111

شکل شماره 4-113 نقشه سینوپتیک سطح  زمین مورخ 6/11/2011روزقبل از بارش............................................... 111

شکل شماره 4-114 نقشه سینوپتیک سطح  500هکتو پاسکال مورخ 6/11/2011روزقبل از

بارش............ 112

شکل شماره 4-115 نقشه سینوپتیک سطح  زمین   مورخ 7/11/2011روز بارش 113

شکل شماره 4-116 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال   مورخ 7/11/2011روز بارش........................................... 113

شکل شماره 4-117 نقشه سینوپتیک سطح  زمین   مورخ 8/11/2011روزبعد از بارش............................................... 114

شکل شماره 4-118 نقشه سینوپتیک سطح  500 هکتو پاسکال   مورخ 8/11/2011روزبعد از

بارش..... 115

 

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی الگوهای منجر به بارش بیش از 100 میلی متر در یک روز , الگوهای منجر به بارش , بیش از 100 میلی متر در یک روز , بارش های بیش از 100 میلی متر در روز , الگوهای سینوپتیک , شدت مدت بارش , غرب گیلان , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

محمد غفوری تبار بازدید : 211 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

ارزیابی وضعیت ساختمان‌های سازمان های متولی بحران درشهراصفهان به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت بحران شهری

ارزیابی وضعیت ساختمان‌های سازمان های متولی بحران درشهراصفهان به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت بحران شهری دسته: جغرافیا
بازدید: 8 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 6440 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 130

بحران‌های شهری جزء لاینفک بحث مدیریت شهری است و این موضوع در کلان‌شهرها شکل بسیار پیچیده‌تری به خود می‌گیرد، با توجه به جمعیت زیاد و روبه رشد کلان‌شهر اصفهان و استقرار آن در زون سنندج سیرجان، وقوع یک زلزله بزرگ یا سایر بلایای طبیعی و انسانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

ارزیابی وضعیت ساختمان‌های سازمان های متولی بحران درشهراصفهان به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت بحران شهری

 

بحران‌های شهری جزء لاینفک بحث مدیریت شهری است و این موضوع در کلان‌شهرها شکل بسیار پیچیده‌تری به خود می‌گیرد، با توجه به جمعیت زیاد و روبه رشد کلان‌شهر اصفهان و استقرار آن در زون سنندج- سیرجان، وقوع یک زلزله بزرگ یا سایر بلایای طبیعی و انسانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین لازم است که به طور جدی به مدیریت بحران برای کاهش آثار بحران‌ها  و مقابله با اثرات منفی آن‌ها توجه شود.خسارات ناشی از انواع بحران‌ها اغلب بیشتر بخش‌های یک شهر را در بر می‌گیرد ویکی از عناصری که بیشتر آسیب‌پذیر است و دچار خسارت می‌شود ساختمان‌ها است. یکی از ابعاد برنامه‌ریزی و مدیریت بحران به مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی ساختمان‌ها می‌پردازد.لذا با توجه به اهمیت ساختمان‌های سازمان‌های مورد مطالعه که متولیان  بحران در شهرها هستند و نقشی کلیدی در بحران‌ها دارند مصون ماندن آن‌ها در برابر خسارت‌های ناشی از بحران‌ها بسیار مهم به نظر می‌رسد در نتیجه باید با رعایت اصول معماری و شهرسازی در ساخت و ساز آن‌ها طول عمر این ساختمان‌ها را بیشتر و آسیب‌پذیری‌شان را کاهش داد چرا که در صورت آسیب‌دیدگی علاوه بر اینکه عملکردشان را از دست خواهند داد نظام مدیریتی شهر نیز فلج خواهد شد .

اهداف اصلی این پژوهش ارزیابی میزان آسیب‌پذیری ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان در هنگام وقوع بحران و ارائه راهکارهایی جهت کاهش آسیب‌پذیری واحدهای مورد مطالعه در جهت انجام وظیفه در قبل، حین و بعد از بحران است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی – توسعه‌ای و از نظر روش اسنادی، توصیفی – تحلیلی و میدانی است.. ابزار تجزیه تحلیل در این پژوهش نیز استفاده از مدل ها و روش‌های آماری در زمینه تحلیل آسیب‌پذیری با استفاده از نرم‌افزارهای آماری و گرافیکی مانند  Spssو Excel و استفاده از نرم‌افزارهای Expert choice ,GIS برای تحلیل داده‌ها است. همچنین با استفاده از مدل مرکز میانه پراکنش فضایی موقعیت ساختمان‌های سازمان‌های مورد مطالعه نشان داده شده است. در ادامه نیز با استفاده از مدل (Swot)  راهبردهایی جهت کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌های مورد مطالعه ارائه نمود ه ایم. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که از بین ساختمان‌های مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان زهرای زینبیه با وزن 053/0بیش‌ترین میزان آسیب‌پذیری و بیمارستان الزهرا با وزن 028/0کمترین میزان آسیب‌پذیری را به خود اختصاص داده‌اند.و از میان مراکز آتش‌نشانی ایستگاه شماره 2 با وزن 055/0 آسیب‌پذیرترین ایستگاه آتش‌نشانی و ایستگاه شماره12با وزن035/0 کمترین آسیب‌پذیری را دارا است. از میان بقیة سازمان‌ها  نیز ساختمان خدمات شهری شهرداری منطقه 11 با وزن 019/0 با آسیب‌پذیری بسیار کم، رتبه اول را از نظر کمترین میزان آسیب‌پذیری و ساختمان هلال‌احمر شهرستان با وزن113/0 بیش‌ترین میزان آسیب‌پذیری را دارا می‌باشند.

واژه‌های کلیدی : برنامه‌ریزی،سازمان‌های متولی بحران، شهر اصفهان، مدیریت بحران شهری

 

فهرست مطالب

     

 فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- شرح و بیان مسأله پژوهشی.. 2

1-2- اهمیت و ارزش تحقیق.. 3

1-3- اهداف تحقیق.. 3

1-4 -فرضیه‌ها و سؤال‌های پژوهش... 3

1-4-1-سؤال‌های پژوهش... 3

1-4-2-فرضیه‌های پژوهش... 4

1-5- پیشینه پژوهش... 4

1-6- روش تحقیق.. 5

1-7- مشکلات و محدودیت‌های پژوهش... 6

1- 8-کاربرد نتایج پژوهش... 6

 فصل دوم : مفاهیم،مبانی نظری وروش ها

2-1-  تعاریف و مفاهیم. 8

2-1-1-  ارزیابی.. 8

2-1-2-  برنامه ریزی.. 8

2-1-3-  بحران. 8

2-1-4-  انواع بحران. 9

2-1-5-  انواع بحران به لحاظ منشأ و خاستگاه حادثه. 9

2-1- 6- سطوح بحران. 10

2-1- 7- مدیریت بحران. 10

2-1- 8-  تعریف بحران و مدیریت بحران. 11

2-1-9-  اهداف مدیریت بحران. 14

2-1-10-  مراحل مدیریت بحران. 14

2-1-11-  ویژگی‌های مدیریت بحران. 15

2-1-12- سطوح مختلف مدیریت بحران............................................................................. 15

2-1-13- سازمان‌های متولی بحران. 16

2-1-14-  تعریف و تحلیل آسیب‌پذیری.. 16

2-1- 15-  مشخصات زمین.. 16

2-1-16-  تعریف ساختمان. 17

   عنوان

 

          صفحه

 2-1- 17-  نوع مصالح.. 17

2-1- 18-  خواص فیزیکی مصالح ساختمانی.. 17

2-1- 19-  تعریف و مفهوم پی.. 17

2-1- 20- اسکلت ساختمان. 19

2-1- 21-  تیر و ستون و انواع آن. 19

2-1- 22-  دیوار 20

2-1- 23-  تعریف سقف و انواع آن. 22

2-1- 24- سقف در ساختمان‌های فلزی.. 23

2-1- 25- سقف در ساختمان‌های صنعتی.. 23

2-1- 26- نما 23

2-1- 27-  تعریف و مفهوم پله. 23

2-1- 28-  درها 25

2-1- 29-  ارتفاع و تعداد طبقات.. 25

2-1- 30-  عمر بنا 26

2-1- 31- کیفیت بنا 26

2-1- 32-  عرض معابر مجاور 26

2-1- 33-  سیستم های گرمایشی.. 27

2-1- 34-  انواع ساختمان از لحاظ مصالح مصرفی.. 27

2-1-  35-  طبقه‌بندی مصالح.. 28

2-1- 36-  ویژگی‌های بنا - سازه 29

2-1- 37-  انواع ساختمان‌ها 29

2-1- 38-  سیستم های مقاوم در برابر نیروهای جانبی ساختمان. 30

2-1- 39-  انواع ساختمان. 31

2-1- 40-  تحصیلات.. 33

2-2-  دیدگاه‌ها و مبانی نظری.. 34

2-2-1-  مصالح اسکلت و دیوار 34

2-2-2- سقف.. 35

2-2-3-  نمای ساختمان. 36

2-2-4- محدودیت ارتفاع ساختمان و طبقات آن. 37

2-2- 5-وضعیت ارتباطی و دسترسی.. 37

2-2- 6- عرض معابر. 38

   عنوان

 

          صفحه

 2-2- 7- عرض معابر مجاور 39

2-2- 8- درجه محصوریت.. 39

2-2-9- سرانة فضا برای هر نفر. 40

2-2-10- اصول کلی برای طرح سازه‌های مقاوم در برابر زلزله. 40

2-2- 11-  دسته‌بندی ساختمان‌ها از نظر ترافیک (ترافیک جمعیت) 40

2-2- 12- گروه‌بندی ساختمان‌ها بر حسب شکل.. 41

2-2- 13-  تقسیم‌بندی ساختمان‌ها به لحاظ اهمیت.. 41

2-2- 14-  دیدگاه‌ها و الگوهای واکنش در برابر مدیریت بحران. 42

2-2- 15-  نظریات مکاتب مختلف در رابطه با مدیریت بحران. 43

2-2- 16-  دیدگاه‌های مدیریت بحران. 44

2-2- 17- رویکردهای مدیریت بحران. 45

2-2- 18-  تجارب برنامه‌ریزی و مدیریت بحران در کشورهای مختلف جهان و ایران. 46

2-3- روش‌ها و تکنیک ها 49

2-3- 1-  معرفی تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) 49

2-3- 2- روش تحلیل SWOT. 51

2-3-3-  شاخص پراکندگی در اطراف مرکز میانه. 52

فصل سوم: معرفی محدوده مورد مطالعه

3-1- ویژگی‌های طبیعی شهر اصفهان. 54

3-1-1-  موقع جغرافیایی، حدود و وسعت شهر اصفهان. 54

3-1-2-  شرایط اکولوژیک شهر اصفهان. 56

3-1-3-  ناهمواری (توپوگرافی). 56

3-1- 4-  وضعیت عمومی زمین‌شناسی عمومی منطقة اصفهان. 57

3- 1- 5-  بررسی کلیات زمین‌شناسی اصفهان. 57

3-1- 6-  لرزه‌خیزی گستره اصفهان. 58

3-1- 7-  خطر لرزه‌خیزی شهر اصفهان. 59

3-1- 8-  خاک... 59

3-1-9-  ویژگی‌های آب و هوایی.. 60

3-1- 10- اقلیم شهر اصفهان. 60

3-2-  ویژگی‌های انسانی.. 63

3-2- 1-  جغرافیای تاریخی اصفهان(علل وجودی شهر اصفهان) 63

3-2-2- پیشینة تاریخی شهر اصفهان. 64

   عنوان

 

          صفحه

 3-2-3- ویژگی‌های جمعیتی شهر اصفهان. 68

3-2- 4-  عوامل شکل‌گیری ساختار شهری اصفهان. 69

3-2- 5-  مناطق شهرداری اصفهان. 70

فصل چهارم : تحلیل داده های پژوهش

4-1- بررسی وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از نظرشاخص های مورد مطالعه  73

4-2-  تحلیل سلسله مراتبی (AHP) ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان. 83

4-2-1-  بررسی وضعیت آسیب‌پذیری ساختمان‌های شهرداری‌های شهر اصفهان. 84

4-2-2-  بررسی وضعیت آسیب‌پذیری ساختمان‌های سازمان‌های هلال‌احمر، بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری و ساختمان اداری آتش‌نشانی شهر اصفهان. 85

4-2-3-  بررسی وضعیت ساختمان‌های شرکت مخابرات شهر اصفهان. 86

4-2- 4-  بررسی وضعیت ساختمان‌های شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق شهر اصفهان  87

4-2- 5-  بررسی وضعیت ساختمان‌های مراکز آتش‌نشانی شهر اصفهان. 88

4-2-6-  بررسی وضعیت ساختمان‌های مراکز بهداشتی و درمانی شهر اصفهان. 90

4-3- تحلیل SWOT ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان. 92

4-3-1-  گام نخست : عوامل داخلی مؤثر بر کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌های سازمان‌های متولی   

    بحران شهر اصفهان.. 92

4-3-2-  گام دوم : عوامل خارجی مؤثر بر کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان  94

4-3-3-  تحلیل عوامل داخلی و خارجی.. 95

4-3-4-  تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها با استفاده از ماتریسSWOT. 97

4-4-  شاخص پراکندگی در اطراف مرکز میانه. 99

4- 5-  شعاع عملکردی ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر اصفهان. 101

4-6-  شعاع عملکردی مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان. 102

فصل پنجم:: جمع بندی،نتیجه گیری وارائه پیشنهادات

5-1- جمع‌بندی فصول. 104

5-2- سؤالات و بررسی فرضیات.. 104

5-2- 1- سؤال اول. 104

5-2- 2- سؤال دوم. 104

5-2-3- فرضیة اول. 105

   عنوان

 

          صفحه

 5-2- 4- فرضیة دوم. 105

5-3- مشکلات و نارسایی‌ها 106

5-4- پیشنهادات و راهبردها 106

    منابع ومأخذ............................................................................................................... 113

فهرست شکل‌ها

عنوان

 

         صفحه

 شکل ‏2‑1- دیاگرام نیازها و منابع. 12

شکل2‑2-  مدیریت بحران و ابزارهای آن درجهت کاهش و جبران خسارت‌های ناشی از بحران‌ها 13

شکل ‏2‑3- مراحل مدیریت بحران. 14

شکل ‏2‑4- طبقه‌بندی بارهای متداول وارد بر ساختمان. 31

شکل ‏2‑5- سطوح استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی.. 50

شکل3‑1- نقشه محدودة مورد مطالعه. 55

شکل4‑1- اولویت‌بندی ساختمان‌های شهرداری‌های شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 83

شکل ‏4‑2-  اولویت‌بندی ساختمان‌های سازمان‌های هلال‌احمر،بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری، ساختمان اداری آتش‌نشانی شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 84

شکل 4‑3- اولویت‌بندی ساختمان‌های شرکت مخابرات شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 85

شکل 4- 4-  اولویت‌بندی ساختمان‌های شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب و شرکت برق شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری   86

شکل 4‑ 5- اولویت‌بندی ساختمان‌های مراکز آتش‌نشانی شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 89

شکل‏4‑ 6- اولویت‌بندی ساختمان‌های مراکز بهداشتی و درمانی شهراصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 90

شکل4‑ 7- آسیب‌پذیری ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان. 91

شکل4‑ 8-  امتیازات کسب شده توسط عوامل مؤثر برکاهش آسیب پذیری ساختمان های سازمان های متولی بحران . 97

شکل4‑ 9-  شعاع عملکردی ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر اصفهان تا فاصلة 5/2 کیلومترمربع  100

شکل4‑ 10-  شعاع عملکردی مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان تا فاصلة 5/1 کیلومترمربع  . 101

فهرست جدول‌ها

عنوان

 

         صفحه

 

جدول 2‑1- رابطه آسیب‌پذیری و نوع مصالح.. 34

جدول ‏2‑2- مقادیر توصیه‌شده برای حداکثر ارتفاع ساختمان (H)به متر و تعداد طبقات(n) 35

جدول 2‑3- رابطة عرض معبر و درجة آسیب‌پذیری.. 38

جدول ‏2‑ 4- رابطه آسیب‌پذیری و سلسله‌مراتب شبکه معابر شهری.. 39

جدول ‏2‑5- مقایسه زوجی یا دو به دوی ساعتی.. 51

جدول 2‑6- مقیاس مقایسه دو به دو در AHP. 52

جدول 3-1- میانگین سی ساله بارش شهر اصفهان(1355-1387) 62

جدول 3‑2- جمعیت شهر اصفهان در خلال سال‌های 1335 تا 1385 و برآورد آن تا سال 1405. 68

جدول 3‑3- نرخ رشد جمعیت شهر اصفهان از سال 1335 تا 1385. 68

جدول 3- 4- بررسی سهم گروه‌های سنی در شهر اصفهان. 69

جدول 3- 5- ویژگی‌های جمعیتی و مساحتی شهر اصفهان به تفکیک مناطق چهارده گانه. 70

جدول 4‑1- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از نظر مصالح پی.. 72

جدول ‏4‑2- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از نظر مصالح اسکلت.. 72

جدول ‏4‑3- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از نظر مصالح دیوار 72

جدول ‏4‑ 4- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از نظر مصالح سقف.. 73

جدول ‏4‑5- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از نظر مصالح نما 73

جدول 4-6- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ مساحت زمین.. 73

جدول 4-7 - وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ مساحت زیربنا 74

جدول 4-8- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ تعداد درب ورودی.. 74

جدول 4-9- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهراصفهان ازلحاظ تعداد درب اضطراری.. 74

جدول 4-10 - وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهراصفهان ازلحاظ موقعیت ساختمان. 75

جدول 4- 11- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ عرض معابر اطراف ساختمان  75

 

عنوان

 

         صفحه

 

جدول 4-12- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ سبک بافت شهر. 75

جدول 4-13- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ دفع زباله. 77

جدول 4-14- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ سال ساخت.. 76

جدول 4- 15- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهراصفهان از لحاظ کیفیت ساختمان. 76

جدول 4- 16- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از بافت ساختمان. 76

جدول4-17- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ تعداد طبقات.. 77

جدول 4-18- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ تعداد اتاق.. 77

جدول 4-19- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ ارتفاع ساختمان. 77

جدول4- 20- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ تعداد واحدهای اداری   78

جدول 4- 21- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ تعداد کارکنان. 78

جدول 4- 22-  وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ میزان تحصیلات کارکنان  78

جدول 4- 23- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ تعداد مراجعین.. 79

جدول 4-24- وضعیت مراکز بهداشت ودرمان شهر اصفهان از لحاظ تعداد تخت.. 79

جدول 4- 25- وضعیت مراکز بهداشت ودرمان شهر اصفهان از لحاظ تعداد اورژانس... 79

جدول 4- 26- وضعیت مراکز بهداشت ودرمان شهر اصفهان از لحاظ تعداد بخش... 80

جدول 4-27- وضعیت مراکز بهداشت ودرمان شهر اصفهان از لحاظ تعداد پزشک... 80

جدول 4- 28- وضعیت ایستگاه های آتش نشانی شهر اصفهان از لحاظ تعداد دهنه آشیانه. 80

جدول4- 29- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان از لحاظ سیستم گرمایشی.. 81

جدول 4-30- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان ازلحاظ سیستم سرمایشی.. 81

جدول4- 31- وضعیت ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهراصفهان ازلحاظ سیستم آتش‌نشانی.. 81

 

     

 جدول ‏4‑32- وزن معیارها و زیر معیارهای مورد بررسی در پژوهش با استفاده از تکنیکAHP. 82

جدول‏4‑33- اولویت‌بندی ساختمان‌های شهرداری‌های شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 83

جدول ‏4‑ 34-  اولویت‌بندی ساختمان‌های سازمان‌های هلال‌احمر،بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری، ساختمان اداری آتش‌نشانی شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 84

جدول ‏4‑ 35- اولویت‌بندی ساختمان‌های شرکت مخابرات شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 85

جدول ‏4‑ 36-  اولویت‌بندی آسیب‌پذیری ساختمان‌های شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق شهر اصفهان  86

جدول ‏4‑ 37-  وزن معیارها و زیر معیارهای مراکز آتش‌نشانی با استفاده از تکنیکAHP. 87

جدول ‏4‑ 38- اولویت‌بندی ساختمان‌های مراکز آتش‌نشانی شهر اصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری.. 88

جدول ‏4‑ 39- وزن معیارها و زیر معیارهای مراکز  بهداشتی و درمانی با استفاده از تکنیکAHP. 88

جدو ل ‏4‑40- اولویت‌بندی ساختمان‌های مراکز بهداشتی و درمانی شهراصفهان از نظر میزان آسیب‌پذیری   90

جدول ‏4‑ 41- عوامل داخلی کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان. 92

جدول ‏4‑ 42- عوامل خارجی کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهراصفهان. 93

جدول ‏4‑ 43- ماتریس عوامل داخلی (قوت ها؛ strangth) 94

جدول ‏4‑ 44- ماتریس عوامل داخلی (ضعف ها؛ weakness) 95

جدول ‏4‑ 45- ماتریس عوامل خارجی (فرصت ها) 95

جدول ‏4‑ 46- ماتریس عوامل خارجی (تهدیدها) 96

جدول4‑ 47-  امتیازات کسب‌شده توسط عوامل مؤثر بر کاهش آسیب‌پذیری ساختمان‌های سازمان‌های متولی بحران شهر اصفهان  97

جدول 5‑1-  اولویت زمانی و مکانی پیشنهادات و راهبردها 108

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : ارزیابی وضعیت ساختمان‌های سازمان های متولی بحران درشهراصفهان به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت بحران شهری , ارزیابی , وضعیت , ساختمان‌های سازمانهای متولی بحران , شهراصفهان , برنامه‌ریزی , مدیریت بحران شهری , برنامه‌ریزی , سازمان‌های متولی بحران , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

محمد غفوری تبار بازدید : 196 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

بررسی رابطه سیلاب های دوره گرم سال با پارامترهای اقلیمی در حوضه ماسوله رودخان

بررسی رابطه سیلاب های دوره گرم سال با پارامترهای اقلیمی در حوضه ماسوله رودخان دسته: جغرافیا
بازدید: 11 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 9133 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 96

سیل جریان آبی است که از ظرفیت مجرای رود تجاوز کرده وسپس به جلگه سیلابی مجاورسرازیر می شود با اینکه بسیاری از عوامل هیدرولوژیکی محلی وابسته به حوضه آبریز ممکن است برسیلاب تأثیر بگذارند،تمام مکانیسم های عمده پدید آورنده سیلاب ها دارای منشاءهیدرواقلیمی می باشند

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

بررسی رابطه سیلاب های دوره گرم سال با پارامترهای اقلیمی در حوضه ماسوله رودخان

 

سیل جریان آبی است که از ظرفیت مجرای رود تجاوز کرده وسپس به جلگه سیلابی مجاورسرازیر می شود .با اینکه بسیاری از عوامل هیدرولوژیکی محلی وابسته به حوضه آبریز ممکن است برسیلاب تأثیر بگذارند،تمام مکانیسم های عمده پدید آورنده سیلاب ها دارای منشاءهیدرواقلیمی می باشند.بطور کلی در پدیده سیل عوامل طبیعی و انسانی موثر بوده  است.هدف اصلی تحقیق بررسی نقش عناصراقلیمی و حوضه ای وهم چنین عواملی که درتشدیدسیلاب مؤثرند. حوضه مورد مطالعه ماسوله رودخان واقع در شهرستان فومن استان گیلان می باشد.ومطالعات کتابخانه ای ومطالعه سیلاب در دوره گرم سال از اصلی ترین روشهای جمع آوری داده ها بوده است. نتایج تحقیق نشان دهنده آب وهوای مرطوب،پوشش گیاهی جنگلی ومرتعی،کوهستانی وکوهپایه ای حکایت دارد بیشترین تداوم جریان سیل در ایستگاه کمادل 4 روز در سال و کمترین تداوم جریان 1 روز می باشد بیشترین متوسط کمادل در سال 1377  وکمترین متوسط در سال 1376 بوده است بیشترین متوسط جریان دبی چومثقال در سال 1377  وکمترین متوسط روزانه دبی سال 1376 بوده است و جهت جلوگیری از سیلاب اقدامات آبخیز داری و ایجاد سدهای تاخیری مد نظر قرار گیرد.

واژگان کلیدی: سیل ، اقلیم، عناصر اقلیمی ، ماسوله رودخان

 

فهرست مطالب

چکیده............................................................................................................................ 1

فصل اول:کلیات تحقیق..................................................................................................... 2

1-1- مقدمه..................................................................................................................... 3

1-2 بیان مسئله وضرورت انجام تحقیق................................................................................ 4

1-3- پرسش اصلی تحقیق................................................................................................ 5

1-4-فرضیه تحقیق .......................................................................................................... 5

1-5-اهداف تحقیق.......................................................................................................... 5

1-6- محدودیت های تحقیق ............................................................................................. 5

فصل دوم:ادبیات تحقیق.............................................................................................. 6

2-1- سیلاب چیست ........................................................................................................ 7

2-2انواع سیل .................................................................................................................. 7

2-3علل وقوع سیل ........................................................................................................... 8

2-4عوامل مؤثر بر قدرت تخریب سیل ............................................................................. 10

2-5- عوامل مؤثربرروز یا تشدید سیلاب در رودخانه ......................................................... 12

2-6- بخار آب در اتمسفر(رطوبت،تراکم وبارندگی )......................................................... 13

2-7-  بارندگی کوهستانی .............................................................................................. 14

2-8-پیشینه تحقیق.......................................................................................................... 15

فصل سوم:روش اجرای تحقیق,مواد و روش­ها....................................................... 17

3-1- روش تحقیق ......................................................................................................... 18

3-2- داده ها................................................................................................................. 18

3-3 روش کار............................................................................................................... 20

3-3-1  ضریب فشردگی (گراویلیوس) حوضه ماسوله رودخان............................................. 20

3-3-2  نسبت دایره ای حوضه ماسوله رودخان................................................................... 21

3-3-3  ضریب گردی (میلر) حوضه ماسوله رودخان........................................................... 21

3-3-4  شیب ناخالص رودخانه اصلی حوضه ماسوله رودخان............................................... 21

3-3-5  زمان تمركز به روش كالیفرنیادرحوضه ماسوله رودخان........................................... 22

3-3-7 زمان تمركز به روش کرپیچ درحوضه ماسوله رودخان.............................................. 22

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده هاو یافته­های تحقیق.............................................. 24

4-1- موقعیت حوضه ماسوله رودخان.......................................................................................................... 25

4-2- توپوگرافی حوضه ................................................................................................................................ 28

4-3- منابع آب ................................................................................................................................................ 30

4-4- شیب حوضه ماسوله رودخان............................................................................................................... 32

4-5- منابع خاک ............................................................................................................................................ 34

4-6- پوشش گیاهی......................................................................................................................................... 36

4-7- زمین شناسی ............................................................................................................................................ 39

4-8- هواشناسی.................................................................................................................................................. 43

4-8-1 درجه حرارت ........................................................................................................................................ 43

4-8-2-  بارش................................................................................................................................................... 45

4-8-3 -رطوبت نسبی...................................................................................................................................... 48

4-8-4- یخبندان................................................................................................................................................ 50

4-8-5 -تبخیر و تعرق....................................................................................................................................... 52

4-9- نوع اقلیم.................................................................................................................................................... 54

4-9-1- طبقه بندی اقلیمی دومارتن................................................................................................................ 54

4-10-یافته ها....................................................................................................................................................... 55

4-10-1 فیزیوگرافی حوضه ماسوله رودخان................................................................................................. 58

4-10-2  نسبت انشعاب حوضه ماسوله رودخان........................ 58  

4-10-3  توزیع ارتفاع نسبت به سطح و هیپسومتری حوضه....................................................................... 60

4-10-4  انواع سیلابها در ماسوله رودخان.................................................................................................... 63

4-10-5 عوامل موثر بر ایجاد  و تشدید سیلاب، فرسایش و رسوب........................................................ 79

4-10-5-1 تاثیر فرسایش و حمل رسوب........................................................................................................ 79

4-10-5-2 تخریب پوشش گیاهی.................................................................................................................. 80

فصل پنجم:بحث, نتیجه گیری و پیشنهادها.................................................................. 82

5-1 نتیجه گیری ............................................................................................................................................... 83

5-2 ارزیابی فرضیه............................................................................................................................................. 85      

5-3 پیشنهادات.................................................................................................................................................... 86

منابع....................................................................................................................................................................... 87

 

 فهرست جداول

جدول شماره 3-1 مشخصات ایستگاههای منطقه مورد مطالعه............................................... 18

جدول شماره 4-1 مساحت و درصد شیب حوضه ماسوله رودخان........................................ 32

جدول شماره 4- 2گروههای خاکهای منطقه..................................................................... 34

جدول شماره 4-3 نوع پوشش گیاهی حوضه ماسوله رودخان.............................................. 37

جدول شماره 4-4 مساحت زمین شناسی ماسوله رودخان..................................................... 41

جدول شماره4-5  درجه حرارت ماسوله رودخان سالهای آماری 71-72 تا 87-88................ 44

جدول شماره4- 6 بارندگی ماهانه ایستگاه  ماسوله رودخان سالهای آماری 58-59 تا 87-88.. 46

جدول شماره4- 7 بارندگی سالانه ایستگاه  ماسوله رودخان سالهای آماری 58-59 تا 87-88.. 47

جدول شماره4-8 حداکثر ،حداقل و میانگین رطوبت ماسوله رودخان................................... 49

 سالهای آماری 71-72 تا 87-88

جدول شماره4-9 مقادیر تعداد روزهای یخبندان ماهانه و سالانه در ایستگاه........................... 51

 تبخیرسنجی ماسوله سالهای آماری 71-72 تا 87-88

جدول شماره 4-10 آمار تبخیر ماهانه و سالانة ایستگاه تبخیرسنجی ماسوله- بر...................... 53

 حسب میلیمتر سالهای آماری 71-72 تا 87-88

جدول شماره 4-11 طبقه بندی اقلیمی ماسوله رودخان بر اساس روش دومارتن...................... 54

جدول شماره 4-12.  فاكتورهای فیزیو گرافی حوضه آبریز ماسوله رودخان 57

جدول شماره4-13رتبه بندی حوضه ................................................................................ 58

جدول شماره 4-14 توزیع سطح با ارتفاع کل حوضه.......................................................... 61

جدول شماره 4-15 مجموع دبی  6 ماه اول سال ایستگاه چومثقال......................................... 68

جدول شماره 4-16 میانگین روزانه دبی  6 ماه اول سال ایستگاه چومثقال................................ 70

جدول شماره 4-17 مجموع دبی  6 ماه اول سال ایستگاه کمادل............................................ 71

جدول شماره 4-18 میانگین روزانه دبی  6 ماه اول سال ایستگاه کمادل.................................. 73

جدول شماره 4-19 آمار سیل چومثقال طی دوره ی آماری.................................................. 74

جدول شماره 4-20 سیلاب های ثبت شده در ایستگاه کمادول و میزان دبی همزمان ............... 76

در ایستگاه چومثقال و بارش همزمان در ایستگاه ماسوله

 فهرست نمودار

عنوان                                                                                                                          صفحه

نمودار شماره 4-1  نمودار درجه حرارت ماسوله رودخان سالهای آماری 71-72 تا 87-88...... 45

نمودار شماره 4-2 نمودار بارندگی ماهانه ایستگاه  ماسوله رودخان ....................................... 46

سالهای آماری 58-59 تا 87-88

نمودار شماره 4-3 میانگین آبدهی سالانه، سال آماری1381-92........................................... 47

نمودار شماره 4-4 نمودار حداکثر ،حداقل و میانگین رطوبت رطوبت.................................... 49

 ماسوله رودخان سالهای آماری 71-72 تا 87-88

نمودار شماره 4-5  نمودار رابطة همبستگی بین حداقل دما و تعداد روزهای............................ 51

 یخبندان در ایستگاه ماسوله سالهای آماری 71-72 تا 87-88

نمودار 4-6 نمودار رابطة همبستگی بین تبخیر ماهانه و متوسط دمای...................................... 53

 ایستگاه تبخیرسنجی ماسوله سالهای آماری 71-72 تا 87-88

نمودار 4-7  محدودة مطالعاتی ماسوله رودخان در اقلیم نمای دومارتن................................... 55

نمودار 4- 8 هیپسومتری کل حوضه................................................................................... 62

نمودار 4- 9 منحنی آلتیمتری کل حوضه........................................................................... 62

نمودار 4-10 نمودار مجموع دبی  6 ماه اول سال ایستگاه چومثقال......................................... 69

نمودار 4-11 نمودار میانگین روزانه دبی  6 ماه اول سال ایستگاه چومثقال............................... 71

نمودار 4- 12 نمودار  مجموع دبی  6 ماه اول سال ایستگاه کمادل......................................... 72

نمودار 4- 13 نمودار  میانگین روزانه دبی  6 ماه اول سال ایستگاه کمادل............................... 74

فهرست نقشه

عنوان                                                                                                                          صفحه

نقشه شماره 4-1- موقعیت جفرافیایی ماسوله روخان............................................................ 26

نقشه شماره 4-2- توپوگرافی حوضه ماسوله رودخان.......................................................... 29

نقشه شماره 4-3-  شبکه آبراهه های حوضه آبخیز ماسوله................................................... 31

نقشه شماره 4-4- شیب حوضه ماسوله رودخان.................................................................. 33

نقشه شماره 4-5- خاک حوضه ماسوله رودخان................................................................. 35

نقشه شماره 4-6- پوشش گیاهی حوضه ماسوله رود خان.................................................... 38

 نقشه شماره4-7- زمین شناسی حوضه ماسوله رودخان........................................................ 42

نقشه شماره 4-8-  نقشه رتبه بندی حوضه ماسوله رودخان....................................................59

فهرست عکس

عنوان                                                                                                                          صفحه

شکل 4-1 تصویر ماهواره ای ماسوله رودخان....................................................................... 27

شکل 4-2 تصویر ماهواره ای ماسوله رودخان و شهر ماسوله................................................... 27

شکل شماره4-3 عکس از مسیر کوربار سیلاب و حمل رسوب............................................... 64

شکل شماره 4-4 عکس طراحی نامناسب پل درمنطقه و تخریب آن ....................................... 65

 شماره 4-5 عکس رعایت نکردن حریم رودخانه و تشدید سیلاب.......................................... 66

شکل شماره 4-6 تخریب زمین کشاورزی ماکلوان براثر سیلاب.............................................. 67

شکل شماره 4-7 تخریب جاده براثر سیل............................................................................ 67

شکل شماره4-8 حمل سنگهای بزرگ توسط سیلاب درنزدیکی محل.................................... 68

 اتصال رودزودل به ماسوله رودخان

شکل4-9  عکس از بستر سیلابی حوضه ماسوله رودخان........................................................ 75

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی رابطه سیلاب های دوره گرم سال با پارامترهای اقلیمی در حوضه ماسوله رودخان , سیلاب های دوره گرم سال , پارامترهای اقلیمی , حوضه ماسوله رودخان , سیل , اقلیم , عناصر اقلیمی , ماسوله رودخان , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

محمد غفوری تبار بازدید : 313 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

مجموعه تست دروس رشته جغرافیا

مجموعه تست دروس رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 899 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 117

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 117صفحه تهیه شده است،

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

 

زبان عمومی و تخصصی
Part A : Grammar and Vocabulary
Directions : For questions 1-10, choose the number of the answer (1), (2), (3), or (4) that best completes the sentence. Then mark your choice on your answer sheet.

1. You shouldn’t have shaken hands with him; you have easily caught the disease.
1) must    2) could    3) should    4) would
2. It is to hear that he was not able to finish the work before died.
1) most upsetting         2) the most upset     
3) what most upsetting     4) that the most upsets
3. ‘Why don’t you drink your tea?’“I’m letting it
1) cool     2) to cool     3) to be cool     4) to be cooled
4. Of course I’ll visit her, but out of my own and not because I’ve been forced.
I) function     2) volition     3) suspension     4) proportion
5. The programme is intended for children those aged 7-11.
I) similarly     2) sufficiently     3) significantly     4) specificall

 


جغرافیای شهری
31
ـ براین بری کره‌ی زمین را از نظر جغرافیای شهری به چند ناحیه تقسیم کرد؟
1) 4    2) 5    3) 6    4) 7
32
ـ در تعادل بخشی نظام شهری فعلی ایران، سرمایه‌گذاری‌های توسعه، حد مطلوب انتفاع ملی را در کدام گروه از شهرها خواهد یافت؟
1)
مجموعه شهری تهران    2) شهرهای کوچک    3) شهرهای متوسط    4) شهرهای بزرگ
33
ـ اساس دیدگاه داروینیسم اجتماعی شهر چه بود؟
1)
عامل رقابت    2) عامل اکولوژیک    3) اقتصاد نئوکلاسیک    4) قیاس بیولوژیک
34
ـ کدام عملکرد، شهرهای بزرگ و کلانشهرها را به رده‌ی جهانشهری می‌رساند؟
1)
توسعه کارکرد بازرگانی    2) توسعه کارکرد اقتصادی
3)
توسعه کارکرد اداری        4) توسعه کارکرد سیاسی
35
ـ آتشکده‌ی آذرگشنسب نزدیک کدام یک از شهرهای قدیمی ایجاد شد؟
1)
ریوند    2) شیز    3) کاریان    4) نیشابور

برنامه‌ریزی شهری(مبانی و ایران)

51
ـ کدام عامل عمده باعث فرسودگی بافت قدیم شهرها می‌شود؟
1)
نوع مالکیت ساختمان‌ها
2)
شبکه‌های پررفت‌ و آمد
3)
کم مقاومت بودن مصالح ساختمانی
4)
کمبود شبکه حمل ‌و ‌نقل و عدم تطابق با نیازهای امروزی
52
ـ طرح ناحیه شهری برای اولین بار توسط چه کسی مطرح شد؟
1)
ابرکرامبی    2) بارلی    3) گدس    4) رایت
53
ـ کدام‌یک از شهرهای زیر بصورت جزیره‌ای است که بوسیله زاغه‌نشین‌ها احاطه می‌شود؟
1)
اسلام آباد    2) برازیلیا    3) لنینگراد    4) مسکو
54
ـ اصطلاح شهرهای جدید پیوسته را چه کسی به کار برد؟
1)
استروفکس    2) واتسلاف    3) والتریارلی    4) هاروی پارلوف
55
ـ طبق نظریه پاتریک گدس، شهر ثانویه شهری است که به عنوان مرکز .......... عمل می‌کند.
1)
سیاسی     2) تحصیلی    3) مبادلات    4) گذران اوقات فراغت

 

مبانی جغرافیای طبیعی
71
ـ علت تأخیر وقوع گرمترین ماه سال در سواحل دریای خزر، کدام است؟
1)
ورود فراوان موج‌های غربی    2) وجود رطوبت دریای خزر
3)
پایین بودن ارتفاع منطقه    4) استقرار شرقی ـ غربی کوه‌های البرز
72
ـ عامل اصلی جابجایی رودباد جنب حاره‌ای به سمت شمال ایران در دوره گرم سال، کدام است؟
1)
عقب‌نشینی بادهای غربی    2) عقب‌نشینی پرفشار سیبری
3)
گسترش رژیم حاره‌ای به ایران    4) ورود کمربند جنب حاره‌ای به ایران
73
ـ کدام عامل بر دامنه نوسان دما اثر کمتری دارد؟
1)
ابرناکی     2) عرض جغرافیایی    3) طول جغرافیایی    4) فاصله از منابع رطوبتی
74
ـ هنگامی که کاهش محیطی دما (افت آهنگ ..........) از کاهش آدیاباتیک (افت آهنگ ..........) .......... باشد، هوا ناپایدار است.
1)
بی‌دررو، محیط، کمتر    2) بی‌دررو، محیط، بیشتر    3) محیط، بی‌دررو، کمتر    4) محیط، بی‌دررو، بیشتر
75
ـ علت کاهش بارش نیمه جنوبی کشور ایران نسبت به نیمه شمالی کدام است؟
1)
گرمای بیشتر در نیمه جنوبی    2) عدم وجود رطوبت کافی در نیمه جنوبی
3)
حاکمیت بیشتر پرفشار جنب حاره در نیمه جنوبی    4) عدم وجود ناهمواری‌های مرتفع در نیمه جنوبی


فلسفه جغرافیا
91
ـ «آلدولئوپولد» محیط شناس معروف با انتشار اثر جالب خود با عنوان«حکمت زمین» کدام موضوع را مطرح کرد؟ پارادایم ..........
1)
بوم شناسی جبرگرا    2) بوم‌شناسی و جبر ژنتیکی         3) بوم‌شناسی عمقی    4) بوم‌محوری
92
ـ به عقیده الن چرچیل سمپل«مذهب تک‌خدایی» خاص کدام منطقه است؟
1)
مناظر یکنواخت چون نواحی استپی و یا بیابانی    2) مناطقی که تنوع محیط و اقلیم دارند
3)
مناطق گرم و مرطوب     4) نواحی سرد و قطبی
93
ـ کدام مفهوم در فلسفه‌های محیطی چهارچوب لیبرالیسم را شکل می‌دهد؟
1)
آزادی انتخاب برای انسان    2) ایدئولوژی نظام سرمایه‌داری
3)
فردگرایی بورژوایی از انسان    4) فلسفه سودطلبی شخصی و فردی
94
ـ جمله« انسان زاده زمین است» از چه کسی است؟
1)
السورت هانتینگتن    2) الن چرچیل سمپل    3) مکیندر    4) راتزل
95
ـ در مکتب جغرافیایی کدام کشور، کمتر به جغرافیای تاریخی، سیاسی و اقتصادی توجه شده است؟
1)
آلمان    2) آمریکا    3) انگلستان    4) فرانسه
96
ـ لوسین فور در کدام گروه از جغرافی‌دانان قرار دارد؟

 


جغرافیایی روستایی و کوچ‌نشینی(مبانی و ایران)
111
ـ نسبت جمعیت روستایی در کدام منطقه کشور بالاتر از متوسط ملی قرار دارد؟
1)
منطقه ایران مرکزی        2) منطقه ساحلی دریای خزر
3)
منطقه ساحلی خلیج فارس و دریای عمان    4) منطقه ساحلی دریای خزر و ایران مرکزی
112
ـ کدام مورد به مفهوم«موقعیت محلی» یک سکونتگاه روستایی مربوط می‌شود؟
1)
ارتباط موقعیتی یک روستا با سکونتگاه‌های روستایی دیگر
2)
جایگاه خاص یک واحد سکونتگاهی در مجموعه‌های روستایی
3)
ارتباط گسترده یک روستا با سکونتگاه‌های شهری بلافصل
4)
روابط درونی و توانمندی‌های مختلف محیطی و فرهنگی یک روستا
113
ـ رمه‌گردانان گروه‌هایی هستند که:
1)
همراه با خانواده خود به سوی مراتع دوردست می‌روند.
2)
از مراتع طبیعی هم‌جوار با روستا و نه چندان دور استفاده می‌کنند.
3)
از وسایل نقلیه برای جابجایی دام‌های خود استفاده می‌کنند.
4)
از مراتع دور و نزدیک استفاده می‌کنند و معمولاً خانواده‌های خود را به همراه ندارند.
114
ـپیدایش سکونت‌گاه‌های تک خانه‌ای با زمین‌های زراعی وسیع پیرامونی دراروپا و آمریکای شمالی بیشتر متأثر از کدام عامل بوده است؟
1)
شرایط اجتماعی     2) شرایط اقتصادی    3) شرایط زیست‌محیطی    4) نظام حقوقی و مالکیت
115
ـ منظور از موقعیت کارکردی سکونتگاه‌های روستایی چیست؟
1)
روابط درونی و بیرونی روستاها    2) جایگاه مکانی ـ فضایی سکونتگاه‌های روستایی
3)
کارکرد روستا در سرویس‌دهی به جمعیت خود    4) جایگاه مکانی ـ فضایی و روابط درونی و بیرونی روستا
برنامه‌ریزی ناحیه‌ای و روستایی(مبانی و ایران)
131
ـ در بیشتر کشورهای جهان سوم، کدام الگو برای توسعه روستایی اعمال شده است؟
1)
اصلاح طلبانه    2) رادیکال    3) فن محوری    4) همه‌جانبه ـ یکپارچه
132
ـ کدام نوع برنامه ریزی از قدمت بیشتری برخوردار است؟
1)
برنامه‌ریزی روستایی    2) برنامه‌ریزی شهری    3) برنامه‌ریزی ناحیه‌ای    4) برنامه‌ریزی منطقه‌ای
133
ـ رویکرد دگرگون سازی در توسعه روستایی، ریشه در کدام ایدئولوژی دارد؟
1)
ایده آلیسم    2) کاپیتالیسم    3) سوسیالیسم    4) ناسیونالیسم
134
ـ در پارادایم‌های جدید توسعه روستایی نقش دولت‌ها کدام است؟
1)
ایجاد چارچوب‌های قانونی، تولیدکننده اصلی، تواناسازی
2)
تأمین منابع مالی، عدم دخالت در تصمیم‌گیری، نظارت
3)
تواناسازی، نظارت کننده اصلی، تأمین‌کننده منابع مالی
4)
ایجاد چارچوب‌های قانونی، تواناسازی، تشویق همکاری‌ها و انجمن‌ها
135
ـ در طرح شناسایی مناطق محروم کشور در مهرماه 1362 کدام یک از گزینه‌ها در ایران، نواحی محروم تشخیص داده شده است؟
1)
روستاهای 60 بخش از 5 هزار بخش قلمرو روستاهای ایران
2)
روستاهای 160 بخش از 5 هزار بخش قلمرو روستاهای ایران
3)
روستاهای 250 بخش از 500 بخش قلمرو روستاهای ایران
4)
روستاهای 2500 بخش از 5 هزار بخش قلمرو روستاهای ایران

 

ژئومورفولوژی(مبانی و ایران)
151ـ کدام رودخانه محور ارتفاعات البرز و تالش(واحد شمالی) را قطع کرده است؟
1)
جاجرود    2) حبله رود    3) سفیدرود    4) رود کرج
152
ـ آتشفشان .......... یک آتشفشان .......... است که از یک مخروط منفرد تشکیل شده است.
1)
تفتان ـ استرومبولی    2) سهند ـ ولکانو    3) سبلان ـ استراتوولکانو    4) دماوندـ استراتوولکانو
153
ـ انشعابات رودخانه‌های واقع در واحد زمین ساختی مكران عمدتاً با كدام ویژگی انطباق دارند؟
1)
امتداد گسل‌ها        2) ساختمان ناودیسی
3)
ساختمان سنگ‌شناسی    4) امتداد محوری ساختمان چین خورده
154
ـ مناطق عمده گسترش گل فشان‌های ایران كجاست؟
1)
در سواحل دریای عمان و سواحل شمالی خلیج فارس
2)
در امتداد زاگرس و به ویژه در سواحل شمالی دریای عمان
3)
استپ‌های تركمن صحرا در شرق دریای خزر و سواحل دریای عمان
4)
استپ‌های تركمن صحرا در شرق دریای خزر و سواحل خلیج فارس
155
ـ كدام فاز از حركات كوهزایی آلپی، شكل كنونی را به ناهمواری‌های ایران داده است؟
1)
آپالاشین    2) پاسادنین    3) پیرنین    4) سیمرین پسین

منابع آب و خاك(مبانی و ایران)
191
ـ كدام دما گویای درجه PH كمی قلیایی خاك و یا آب است؟
1) 6    2) 7    3) 8    4) 9
192
ـ كدام خاك از تجزیه سنگ‌های كربناته حاصل می‌شود؟
1)
بلوطی رنگ    2) پسیدوگلای    3) سیروزم    4) رندزین
193
ـ كدام دسته از موجودات زنده در خواص فیزیكی خاك مؤثر هستند؟
1)
باكتری‌ها    2) فلورا    3) فونا    4) قارچ‌ها
194
ـ پیدایش و تكامل خاك چرنوزیم بیشتر تحت تأثیر كدام عامل است؟
1)
اقلیم    2) زمان    3) ناهمواری    4) فعالیت انسان
195
ـ پدزول خاكی .......... است.
1)
اسیدی    2) قلیایی    3) غیرآلی    4) حاصلخیز
مبانی جغرافیای انسانی(شهر و روستا)
211
ـ بعد از اسلام، ارتباط شهرها با فضای پیرامونی و روستاهای اطراف تحت كدام مكانیزم شكل گرفت؟
1)
رواوبط مذهبی    2) روابط تجاری    3) تنوع كاركرد شهری    4) از بین رفتن برج و باورها
212
ـ‌گتوهای مذهبی اولین بار در كدام كشور شكل گرفت؟
1)
اسپانیا    2) ایتالیا    3) پرتغال    4) فرانسه
213
ـ بنابر نظر .......... وجه فضایی شهر مترادف با وجه صوری شهر است و مراد از آن .......... می‌باشد.
1)
رائول بلاشار‌ـ‌ رشد تاریخی شهر و بازتاب آن در ریخت‌شناسی شهر
2)
ژرژ شابو ـ باعاد فضایی رشد با تكیه بر ابعاد تكوینی و تكاملی شهر

 


جغرافیای سیاسی(مبانی و ایران)
231
ـ چرا الگوی توزیع قدرت سیاسی و اجرایی در ایران به صورت معنی‌دار شكل نگرفته است؟
1)
فقدان تجربه‌ی تاریخی لازم در زمینه‌ی دولت محلی
2)
حاكمیت سیستم سیاسی بسیط و تمركزگرا در ایران
3)
دولت محوری در اداره‌ی امور كشور و سطوح منطقه‌ای و محلی
4)
همه‌ی موارد
232
ـ مهمترین عامل جغرافیایی كه بر گذار به سوی حكومت سرمایه‌داری تأثیر گذاشت، كدام است؟
1)
انباشت سرمایه    2) سرزمین    3) شیوه تولید    4) حصاركشی زمین
233
ـ كشور آفریقای جنوبی دارای چه نوع پایتختی است؟
1)
ابداعی    2) منقسم    3) ابداعی ـ منقسم    4) دائمی ـ ابداعی

 

جغرافیایی جمعیت(مبانی و ایران)
251
ـكدام دانشمند از شاخص ساختمان جمعیتی جهت تسهیل در مقایسه هرم‌های سنی كهمعرف زاویه شیب هستیگرافی ساختمان جمعیت است، استفاده كرده است؟
1)
كونرون    2) كولزون    3) روشفور    4) ملزین
252
ـ در مورد میزان جمعیت فعال به جمعیت 10 ساله به بالای ایران، كدام گزینه صحیح است؟
1)
در سه دهه‌ی اخیر روند نزولی داشته است    2) در سه دهه‌ی اخیر روند صعودی داشته است.
3)
در چهار دهه‌ی اخیر روند نزولی داشته است    4) در چهار دهه‌ی اخیر روند صعودی داشته است
253
ـ توزیع جمعیت در دامنه‌ها و دره‌های كوهستای معمولاً از كدام الگو تبعیت می‌كند؟
1)
پراكنده        2) توزیع هسته‌ای كوچك
3)
توزیع هسته‌ای همگون و متجانس    4) توزیع هسته‌ای ناهمگون و نامتجانس

 

پاسخنامه
زبان انگلیسی
1
ـ گزینه 2 صحیح است.
2
ـ گزینه 1 صحیح است
3
ـ گزینه 1 صحیح است.
4
ـ گزینه 2 صحیح است.
5
ـ گزینه 4 صحیح است

 

wordنوع فایل:

 

  سایز: 889Kb

 

تعداد صفحه:117

 

قیمت50000ریال

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : مجموعه تست دروس رشته جغرافیا , دانلود مجموعه تست دروس ، دانلود مجموعه تست ، دانلود مجموعه تست دروس رشته جغرافیا ، دانلود ، مجموعه تست ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرینی وکسب درامد، خرید آنلاین

محمد غفوری تبار بازدید : 241 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه زبان تخصصی رشته جغرافیا

جزوه زبان تخصصی رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 159 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 117

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 117صفحه تهیه شده است،

قیمت فایل فقط 3,400 تومان

خرید


 

توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

 

مجموعه تست(1)
Part A: Vocabulary and Grammar
Directions: Choose the number of the answer (1), (2), (3), or (4) that best completes the sentence. Then mark your choice on your answer sheet.
1-   Your little brother ……..to college or thinking of marriage by the time you come back.
1) will go    2) is going    3) will have gone    4)"will be going
2- The deficit    so large, we will probably have to pay additional taxes.
1) grows    2) is growing      3) had grown       4) was growing
3-I tried to persuade him to join me, but in the end I ------ .     
1) had on    2) give up    3) gave up    4) have back
4-The girl takes ------- her mother rather than her father.
l)to    2) up    3) before    4) after
5-To get some money from the insurance company, he had had his store …….. up last year.
l)blew    2) blow    3) blown    4) blowing
6-The telephone lines were------- when the truck hit the pole.
1) damaged    2) wounded    3) harmed    4) injured
7-Doing a thing over and over again makes it a------- .
1) habit    2) hobby    3) practice     4) performance
S-Make sure you ------ that present carefully or it may get damaged in the post.
1) flourish    2) consume    3) wrap    4) dispatch
9-If you want antibiotics, you'll have to ask the doctor for a ---------- .
1) receipt    2) recipe    3) medicine    4) prescription
10-As you've arrived late, you'll have to ----------- the time you have lost.
I) make off with    2) make up for    3) make out    4) make for
PartB: Cloze Test
Directions: Read the following passage and decide which choice (1), (2), (3), or (4) best fits each blank. Then mark your choice on your answer sheet.
Dear Mr de Oliveira,
Thank you very much for coming to see us in London the day before yesterday. We were very (……11……) with your interview and would like to offer you the position of Marketing Manager (Antibiotics) for South America. We would like you to start in three months' time.
After a one-year (……12……), the expect to see our market share grow. We are sure you can help us to (……13……) this.
The starting salary wilt be $85.000 p.a. plus car and full medical insurance. In the second year, this will rise to $90,000. You will also receive regular profit shares based on sales (……14……) for your area,If you would like to accept this offer, please contact me at the above address and we will draw up a contract. I look forward (……15……) from you.
Yours sincerely.

11-1) impressed    2) surprised    3) interested    4) appreciated
12-1) date        2). occasion        3) stance        4) period
13-1) assume    2) succeed        3) achieve        4) perform
14- 1) figure    2) statistics        3) account        4) number
15-1) hear        2) to hearing    3) to hear        4) hearing

 

wordنوع فایل:

 

  سایز: 159Kb

 

تعداد صفحه:117

 

قیمت34000ریال

قیمت فایل فقط 3,400 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه زبان تخصصی رشته جغرافیا , دانلود جزوه زبان تخصصی ، دانلود جزوه ، ژزبان تخصصی ، رشته جغرافیا ، دانلود ، جزوه زبان تخصصی ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرینی وکسب درامد، خرید آنلاین

محمد غفوری تبار بازدید : 334 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه ژئومورفولوژی رشته جغرافیا

جزوه ژئومورفولوژی رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 129 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 65

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 65صفحه تهیه شده است،

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید


 

توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

 

فصل اول: ژئومورفولوژی ساختمانی

ساختمان زمین شناسی
هدفاز این علم مطالعه اجزای اصلی تشكیل دهنده ناهمواریهاست. با اندكی دقتمتوجه می‌شویم كه كلیه ناهمواریها از پیوستگی سطوح كم و بیش وسیعی تشكیلشده اند كه اصطلاحاً دامنه نامیده میشود. ویژگی مهم این عارضه در درجه اولشیب آن است، زاویه‌ای كه سطح دانه با سطح افق در هر محل تشكیل می‌دهد. بهدو شكل كاو (مقعر) و كوژ (محدب) دیده میشود. بین دو حد نهایی به طورقراردادی كمتر از 10 درجه شیب كم، از 10 درصد تا 35-30 درجه را شیب متوسطبیش از آن را شیب تند می‌نامند – ناهمواریهای وسیع‌تر و بزرگتری وجود داردكه از عوارض شاده یا اغلب پیچیده و برآمده‌ای تشكیل شده اند و كوهستان یافلات یا دشت و......... نامگذاری شده اند
پیكر شناسی ساختمانی
چنانچهناهمواریهای روی زمین را در رابطه با ساختمان زمین شناسی مطالعه كنیم واشكال ساختمانی را طبقه بندی و تعریف نمائیم با پیكر شناسی ساختمانی سر وكار خواهیم داشت. اگر شكل ناهمواری را با داده‌های زمین شناسی مقابلهنمائیم عناصر توجیهی را به سادگی خواهیم شناخت. زیرا شكل ساختمانی نشاندهنده مقاومت سنگها در برابر فرسایش است بدین صورت مقاوم‌ترین سنگها، اسكلتاصلی ناهمواری را تشكیل می‌دهند
ساختمان زمین شناسی
شناساییساختمان زمین هم بر پایه سنگ شناسی و هم بر اساس زمین ساخت استوار است. لذا قسمت اول شامل سنگها و پیدایش آنها و قسمت دوم نظم و ترتیب سنگها رابعد از تشكیل یعنی ساختمان زمین را نشان میدهد
داده‌های سنگ شناسی
كانی‌هایتشكیل دهنده پوسته زمین را سنگ می‌نامند اصولاً زمین شناسان سنگها را براساس منشاء پیدایش به دسته تقسیم میكنند. 1- سنگهای آذرین یا درونی         2- سنگهای رسوبی         3- سنگهای دگرگون.  

سنگهای آذرین یا درونی
اینسنگها از سخت شدن مواد مذاب حاصل میشوند لذا به نام سنگهای درونی خواندهمیشوند. چنانچه این سنگها بتوانند از طریق منافذ یا شكافهایی در سطح زمینظاهر شوند سنگهای آتش فشانی نام دارند. اما اگر این گدازه‌ها بعد از ورودبه داخل پوسته جامد نتوانند به خارج راه یابند به سنگهای درونی یا نفوذیمشهورند چون هر دو گروه حاصل مواد مذاب یا ماگما میباشند. سنگهای ماگمایینیز نامیده میشوند، محل انجماد این سنگها در هر عمقی دارای ویژگی‌های مخصوصبه خود می‌باشند كه اصطلاحاًآن را شكل ژیزمان آن سنگ میگویند

 

مجموعه تست
1-
اندازه بافت سنگهای آذرین در درجه اول وابسته به كدام عامل است؟
1)
ژیزمان سنگ        2) سرعت نفوذ سنگ
3)
سرعت سرد شدن سنگ    4) كانی‌های سازنده سنگ
2-
در صورتی كه راستای جهش در امتداد یك خط گسل از نوع واگرایی باشد كدام نوع گسل تشكیل می‌شود؟
1)
امتدادی    2) رورانده    3) معكوس    4) عادی
3-
فراوانترین اشكال كارستی كدامند؟
1)
پولیه ها    2) كانیون ها    3) دولین ها    4) لاپیه ها
4-
چنانچه یك پهلوی چین (طاقدیس) شیب معكوس پیدا كند........ نامیده می‌شود
1)
گسلی    2) خوابیده     3) مایل     4) افكنده
5-
قدیمترین بخش‌های پوسته زمین را كه از سنگ‌های آذرین و دگرگونی تشكیل شده است چه می‌نامند؟
1)
پلاتفرم     2) سكو    3) گران كوه    4) ماسیف
6-
اشكال هوم یا هامس در چه مناطقی ایجاد می‌شود؟
1)
در كف دو لینها         2) در داخل غارهای كارتی بزرگ
3)
در سطح فلاتهای آهكی نواحی خشك    4) در سطح پولیه‌های سرزمین های مرطوب
7-
وسعت عملكرد كدامیك از حركات دیاستروفیك بیشتر است؟
1)
مورفوژنز    2) اروژنز    3) اپیروژنز    4) تكتوژنز
8-
گدازه كدامیك از آتشفشانها رقیق‌تر و سیال‌تر است؟
1)
وزویی     2) ولكانو    3) استرامبولی    4) هاوایی

 

پاسخ مجموعه تست

 

1-       گزینه (3) صحیح است.

 

2-       گزینه (4) صحیح است.

 

3-       گزینه (4) صحیح است.

 

4-       گزینه (2) صحیح است.

 

5-       گزینه (2) صحیح است.

 

6-        گزینه (4) صحیح است.

 

7-       گزینه (3) صحیح است.

 

8-       گزینه (4) صحیح است.

 

wordنوع فایل:

 

  سایز: 129Kb

 

تعداد صفحه:65

 

قیمت28000ریال

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه ژئومورفولوژی رشته جغرافیا , دانلود جزوه ژئومورفولوژی ، دانلود جزوه ، ژئومورفولوژی ، رشته جغرافیا ، دانلود ، جزوه ژئومورفولوژی ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرینی وکسب درامد، خرید آنلاین

محمد غفوری تبار بازدید : 303 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه آب و هوا شناسی رشته جغرافیا

جزوه آب و هوا شناسی رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 167 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 117

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 117صفحه تهیه شده است

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید


 

توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

 

فصل اول:مبانی آب و هواشناسی

كلیات
1ـ سیر تاریخی علم آب و هواشناسی:
علوم اتمسفری كه به مطالعه اتمسفر سیاره زمین می‌پردازند، شامل علوم هواشناسی و آب و هواشناسی است كه  عمده‌ترین عامل تفكیك این دو علم مقیاس زمانی است. هواشناسی شرایط جوی موجود در زمان معین و محدود را مورد مطالعه قرار می‌دهد، ولی آب و هواشناسی (اقلیم‌شناسی) هوای غالب در یك محل در دراز مدت را مورد بررسی قرار می‌دهد.
بطلمیوس براساس اختلاف حرارت، سرزمینهای شناخته شده آن روزگار را به هفت اقلیم تقسیم كرد كه این تقسیم‌بندی براساس دایره‌های مداری است و به همین جهت اقلیمهای هفتگانه وی را، اقلیمهای هندسی می‌نامند.
مطالعه آب و هوا در قرون هفدهم و هجدهم جنبه توصیفی داشته است و در قرن نوزدهم استفاده از نقشه برای مطالعه تفاوتهای مكانی آب و هوا به دست فن ‌همبلت رایج شد. او با استفاده از خطوط همدما ، نقشه پراكندگی دما را در نیمكره شمالی ترسیم كرد. فن‌ همبلت عامل مهم تغییرات آب و هوا را خورشید می‌دانست و آب و هواشناسی خورشیدی را مطرح كرد كه در نتیجه توسعه آن آب و هواشناسی فیزیكی امروزی بوجود آمد.
بنابراین قرن نوزدهم، گشتنگاه آب و هواشناسی توصیفی به آب و هواشناسی تبیینی یا علمی  است و قرن بیستم دوران شكوفایی آب و هواشناسی علمی است. مقدمات مطالعه سه‌بعدی جو در مكتب فرانكفورت به سرپرستی شرهاگ آغاز شد. این دانشمند برای اولین‌بار اظهار داشت كه حركت سیستم‌های هوای روی زمین را طبقات میانی و بالایی جو كنترل می‌كنند. اما مهمترین كشف آب و هواشناسی در مكتب شیكاگو به سرپرستی رزبای انجام گرفت. در این مكتب با طرح اصل ثابت بودن چرخندگی مطلق توده هوا در طول مسیر حركت خود، مدل موجها ارائه شد، همچنین وجود رودباد هم در این مكتب ثابت شد. از همكاری محققان مكتب شیكاگو و مكتب برگن، مدل گردش عمومی اتمسفر بصورت تكامل‌یافته امروزی ارائه شد.
یاكوبس، در طول جنگ جهانی دوم، آب و هواشناسی سینوپتیك (مطالعه همزمان عناصر آب و هوایی) را به معنی واقعی و عملی آن مطرح كرد.
2ـ تقسیمات آب و هواشناسی:
ـ آب و هواشناسی فیزیكی سیر تغییرات و تبدیلات انرژی را مطالعه می‌كند. آب و هواشناسی فیزیكی، مبنای آب و هواشناسی دینامیك است. چون اختلاف انرژی یا دما بین دو نقطه، سبب تبادل انرژی یا وزش هوا می‌گردد، یعنی در اتمسفر حركت ایجاد می‌شود و حركت قوانین حاكم بر آن، موضوع اصلی آب و هواشناسی دینامیك است. 
ـ آب و هواشناسی دینامیك ویژگیهای حركت و فرایندهای ترمودینامیكی بوجود آورنده این حركتها را براساس روشهای ریاضی، فیزیكی و همراه با كاربرد آنها مورد بررسی قرار می‌دهد.

 


مجموعه تست
1
ـ میزان ازن در كدام لایه اتمسفر نسبتاً زیاد است؟
1)
استراتوسفر                    2) یونوسفر                   3)ترپوسفر                    4) مزوسفر
2
ـ چرا دما در تروپوسفر با افزایش ارتفاع كاهش می‌یابد؟
1)
تراكم ازن در لایه‌های بالای تروپوسفر كاهش می‌یابد
2)
تمام فعالیتهای انسانی در لایه‌های نزدیك سطح زمین انجام می‌شود.
3)
مقدار ابرها در لایه‌های اتمسفر بیشتر است
4)
منشأ اصلی حرارت تروپوسفر زمین است.
3
ـ علت افزایش دما در استراتوسفر چیست؟
1)
پخش انرژی تابشی توسط ذرات هوا                      2) جذب انرژی مادون قرمز توسط ازن
3)
جذب انرژی ماورای بنفش توسط ازن                    4) یونیزه شدن اكثر مولكولهای ذرات
4
ـ با ثبات‌ترین گاز اتمسفر كدام است؟
1)
اكسیژن                    2) ازن                        3) دی‌اكسید كربن                      4) نیتروژن
5
ـ آب و هواشناسی دینامیكی، علمی است كه .................
1)
سیستم‌های اتمسفری، سیستم‌های فشار و قانون حاكم بر آن را مطالعه كند.
2)
ویژگیهای حركت و فرایندهای ترمودینامیكی بوجود آورنده حركتها را مورد بررسی قرار می‌دهد
3)
قانون انرژی و فرایندهای حاكم بر آن را مطالعه می‌كند
4)
مسیر تغییرات و تبدیلات انرژی را مطالعه می‌كند.
6
ـ كدامیك از عبارتها در رابطه با « توزیع ازن استراتوسفر» صحیح است؟
1)
حداكثر ازن در پاییز، در نواحی استوایی و در حوالی حوزه‌های كم‌فشار مشاهده می‌شود
2)
حداكثر ازن در پاییز، در نواحی استوایی و در حوالی حوزه‌های پرفشار مشاهده می‌شود
3)
حداقل ازن در پاییز، در نواحی استوایی و در حوالی حوزه‌های پرفشار مشاهدهمی‌شود 4) حداقل ازن در بهار، در 60 درجه عرض جغرافیایی و در حوالیحوزه‌های كم‌فشار مشاهده می‌شود

 

پاسخ مجموعه تست مبانی آب و هواشناسی
1-       
گزینه (1) صحیح است.
2-       
گزینه (4) صحیح است.
3-       
گزینه (3) صحیح است.
4-       
گزینه (1) صحیح است.
5-       
گزینه (2) صحیح است.
6-       
گزینه (3) صحیح است.

 

wordنوع فایل:

 

  سایز: 167Kb

 

تعداد صفحه:117

 

قیمت30000ریال

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه آب و هوا شناسی رشته جغرافیا , دانلود جزوه آب و هوا شناسی، دانلود جزوه ، آب و هوا شناسی، رشته جغرافیا ، دانلود ، جزوه آب و هوا شناسی ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرینی وکسب درامد، خرید آنلاین

محمد غفوری تبار بازدید : 295 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه فلسفه جغرافیا رشته جغرافیا

جزوه فلسفه جغرافیا رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 223 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 112

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 112صفحه تهیه شده است، خرید آنلاین

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید


 

توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

 

فصل اول: اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا

مفهوم جغرافیا
تقریباً 2300 سال، قبل، برای اولین بار، اراتوستن، كلمه جغرافیا را بكار برد و از جغرافیا چنین تعریفی ارائه داد: "مطالعه زمین، به عنوان جایگاه انسان". بعد از گذشت 2300 سال هنوز هم این تعریف با مختصر تغییری در تعاریف جدید جغرافیا به كار گرفته ﻣﯽ¬شود. چنان كه در سال 1981، پیتر هاگت، جغرافیا را، مطالعه سطح سیاره زمین، به منزله فضایی كه در داخل آن جمعیت انسانی زندگی ﻣﯽ¬كند، تعریف ﻣﯽ¬كند. برابر این تعریف، جغرافیا، با انسان آغاز ﻣﯽ¬شود و در واقع عمر جغرافیا همزاد با عمر انسان بوده است و بدون فعالیت‏ﻫﺎ و رفتارهای انسانی در سطح زمین، علم جغرافیا وجود نخواهد داشت.
ـ كلمه جغرافیا با شناخت جمله ((مردم در كجا زندگی ﻣﯽ¬كنند)) عینیت ﻣﯽ¬یابد. بدین سان کلمه "كجا" به مكان¬ﻫﺎﯼ موجود در سطح زمین اطلاق ﻣﯽ¬شود و زندگی نیز به پراكندگی و تراكم مردم اطلاق ﻣﯽ¬شود. بعد از این دو، مفهوم این سؤال مطرح ﻣﯽ¬شود ((كه مردم چگونه زندگی ﻣﯽ¬كنند؟)) كه در ماهیت این گزاره عوامل (فضا و زمان) نهفته است.
در هم تنیدگی پدیده¬ﻫﺎی طبیعی و انسان ساخت كه در سطح زمین پدیدار ﻣﯽ¬شوند، هسته و علت وجودی علم جغرافیا را سبب ﻣﯽ¬گردند. پس بازیگران اصلی فضای جغرافیایی، نه طبیعت و نه تنها انسان ﻣﯽ¬باشد، بلكه در هر فضای جغرافیایی، طبیعت و جامعه در تولید فضا و مكان هر یك به میزان توانایی خود، سهمی را به خود اختصاص داده¬اند.
تأثیرات متقابل ساختار جامعه و محیط كه حاصل آن، در هم تنیدگی پدیده¬ﻫﺎ در سطح زمین و شكل¬گیری فضاهای جغرافیایی است. از نظر گریفیت تیلور ﻣﯽ¬تواند سه نوع جغرافیا را مطرح سازد:
1)
جئوكراتیك: كه در این نوع جغرافیا، طبیعت، نقش عمده¬ای در تعیین نوع زندگی بازی ﻣﯽكند.
2)
تئوكراتیك: در این نوع جغرافیا، یك نوع خدانگری در همه پدیده¬ﻫﺎ مورد توجه ﻣﯽ¬باشد.
3)
وی ـ اوكراتیك، این نوع جغرافیا، در مقابل جئوكراتیك و تئوكراتیك قرار ﻣﯽ¬گیرد و چنین استدلال ﻣﯽ¬شود كه محیط یك مقدار امكاناتی را در اختیار انسان قرار ﻣﯽ¬دهد و بهره¬گیری از امكانات محیطی به انتخاب جامعه انسانی بستگی دارد.

تعاریف علم جغرافیا
ـ هدف جغرافیا، مطالعه زمین به ویژه سطح زمین و بخش¬ﻫﺎﯼ آن است. (برنارد و ارنیوس
ـ جغرافیا، به منزله علم همبستگی بین علوم طبیعی و پژوهش¬ﻫﺎﯼ انسانی است. (فردریك راتزل)
ـ جغرافیا، علم مكان¬هاست. (ویدال دوبلاش)
ـ جغرافیا، افتراق مكانی زمین را به عنوان زیستگاه انسان مورد مطالعه قرار ﻣﯽ¬دهد (ریچارد هارتشون)
ـ جغرافیا، راهبرد انسان، فضا و منابع ﻣﯽ¬باشد. (اسپایكمن)
ـ جغرافیا، عبارتست از روابط متقابل انسان، تكنیك، مدیریت محیط (محمد حسین پاپلی یزدی)
مجموعه تست
1
ـ كدام دانشمند برای اولین بار مفهوم «فیزیك اجتماعی» را مطرح ساخت؟
الف) اگوست كنت
ب) جان استوارت
ج) ریچارد چورلی
د) ویلیام وارنتر
2
ـ كدام عبارت مفهوم پارادایم را ﻣﯽ¬رساند؟
الف) الگو ـ سرمشق
ب) فلسفی ـ سیاسی
ج) فضا ـ موقعیت
د) روش شناسی ـ تبیین
3
ـ بازیگر و معمار فضای جغرافیایی كدام است؟
الف) نیروی انسانی
ب) طبیعت
ج) سرمایه
د) تكنیك
4
ـ كدام یك از موارد زیر از نظریه¬پردازان مكتب جبرگرایی هستند؟
الف) هانتینگتون، آلن چرچیل سمپل
ب) ادوین دكستر
ج) ویدال دولابلاش، راتزل
د) راتزل، ماركس دریو
5
ـ پست مدرنیسم به معنی كدام است؟
الف) تجددگرایی            ب) فردباوری غربی
ج) فرا نوگرایی                د) ضدیت با نوگرایی

 

پاسخ مجموعه تست

 

1-       گزینه (الف) صحیح است.

 

2-       گزینه (الف) صحیح است.

 

3-       گزینه (ج) صحیح است.

 

4-       گزینه (الف) صحیح است.

 

5-       گزینه (ج) صحیح است.

 

 

 

wordنوع فایل:

 

  سایز: 223Kb

 

تعداد صفحه:112

 

قیمت30000ریال

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه فلسفه جغرافیا رشته جغرافیا , دانلود جزوه فلسفه جغرافیا ، دانلود جزوه ، فلسفه جغرافیا، رشته جغرافیا ، دانلود ، جزوه فلسفه جغرافیا ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرینی وکسب درامد، خرید آنلاین

محمد غفوری تبار بازدید : 215 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه جغرافیای جمعیت رشته جغرافیا

جزوه جغرافیای جمعیت رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 158 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 95

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 95صفحه تهیه شده است، خرید آنلاین

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید


 

توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

 

فصل اول: مبانی جغرافیای جمعیت

جغرافیای جمعیت چیست؟
همچنان که در تعریف جغرافیا وجود دارد، نقش انسان در جغرافیا برای مدتهای طولانی مورد بحث دانشمندان بوده است. جغرافیای قدیمی، توجهی خاص به محیط طبیعی و بویژه رابطه آن با انسان مبذول داشتند؛ اگرچه در چند دهۀ اخیر تجدید نظر همه جانبه ای بر این نگرش سنتی همراه با تأکیدی ویژه بر انسان به عنوان ساکن اصلی کره زمین به عمل آمده است.
جغرافیای جمعیت به روشنترین شکل در سال 1953 توسط «تروارتا» که تحقیقاتش را بر روی انسان متمرکز ساخته و الگویی برای مطالعات جغرافیایی جمعیت تهیه کرده بود، عنوان شده است. نظریه وی اینست که تعداد ،تراکم و کیفیات جمعیت ،زمینه اساسی کلیه مطالعات جغرافیایی را تشکیل میدهند و جمعیت نقطه عطفی است که از آن طریق ،سایر عناصر جهان مورد توجه قرار می گیرند و همچنین این عناصر چه به تنهایی و چه به صورت مرکب، اهمیت و معنی خود را آشکار میسازند. باید افزود که چنین نگرشی بوسیله همه جغرافیدانان به ویژه آنهاییکه بر مسائل طبیعی تکیه دارند تائید نمی گردد. 
سرشماری :
هرچند که  شمارش جمعیت در زمان های کهن در ممالکی نظیر چین سابقه داشته است، اما نخستین سرشماری به صورت مدرن در طول قرن هجدهم در کشورهای اسکاندیناوی، برخی ایالات ایتالیا و آلمان انجام پذیرفته است. نخستین سرشماری کامل در ایالات متحده در سال 1790 صورت گرفت. هر چند پیش از آن برخی ایالات اقدام به سرشماری هایی در سطح محلی نموده بودند. در سال 1801 بریتانیا و فرانسه اولین سرشماری ایران در نوامبر 1956 (1335 شمسی) برای نخستین بار اقدام به یک سرشماری سرتاسری نمود.

مجموعه تست
1- جهت صرفه جویی در هزینه ها و وقت و همچنین تکمیل اطلاعات سر شماری ها از کدام روش استفاده می شود؟
1- ثبت مهارت ها                                  2- ثبت وقایع حیاتی 
3- آمارگیری نمونه ای                            4- آمارگیری جاری جمعیت 
2- در کدام یک از جوامع با صدور گذر نامه های شهری، موفق به کنترل حاشیه نشینی شهر های بزرگ گردیده اند؟
-1در دولت های توسعه یافته غربی و آمریکا 
-2در دولتهای توسعه یافته غربی (اروپا)
-3در دولت های سوسیالیستی که تداوم نظام منظم جمعیتی وجود دارد
-4در دولت های در حال توسعه که تداوم نظارت بر توزیع جمعیت امری الزامی است 
3- در ولادت پدیده های ........... و حال این که در باروری پدیده های .......... تأثیر دارند 
1- اقتصادی – زیستی                                2- زیستی – اقتصادی
3- اجتماعی و فر هنگی –زیستی                  4- زیستی – اجتماعی و فرهنگی
4-  تراکم ماندگاهی عبارت است از ؟
              جمعیت                                                         جمعیت
1-     ــــــــــــــــ        = تراکم نسبی               2-   ــــــــــــــــــــــ     =  تراکم مسکونی
             مساحت کل                                               مساحت تحت اشغال

                    جمعیت                                              جمعیت ساکن
3-    ــــــــــــــــــــ      =    تراکم زیستی        4-    ـــــــــــــــــــ     = تراکم فیزیولوژی                         
         مساحت اراضی قابل کشت                                   نواحی قابل کشت       
پاسخنامه

1.    گزینه (3) صحیح است.
2.    گزینه (3) صحیح است.
3.    گزینه (4) صحیح است.
4.    گزینه (1) صحیح است.

 

wordنوع فایل:

 

  سایز: 158Kb

 

تعداد صفحه:95

 

قیمت30000ریال

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه جغرافیای جمعیت رشته جغرافیا , دانلود جزوه جغرافیای جمعیت ، دانلود جزوه ، جغرافیایجمعیت ، رشته جغرافیا ، دانلود ، جزوه جغرافیای جمعیت ، فروشگاه اینترنتی ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از اینترنت ،همکاری در فروش فایل ، سیستم فروشگاه دهی ، کارافرینی ،کسب و کار، کارافرینی وکسب درامد، خرید آنلاین

محمد غفوری تبار بازدید : 189 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا

جزوه جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 11 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 303 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 246

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 246صفحه تهیه شده است

قیمت فایل فقط 4,600 تومان

خرید

جزوه جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا


توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

فصل اول: ژئومورفولوژی ساختمانی
ساختمان زمین شناسی
 هدف از این علم مطالعه اجزای اصلی تشكیل دهنده ناهمواریهاست. با اندكی دقت متوجه می‌شویم كه كلیه ناهمواریها از پیوستگی سطوح كم و بیش وسیعی تشكیل شده اند كه اصطلاحاً دامنه نامیده میشود. ویژگی مهم این عارضه در درجه اول شیب آن است، زاویه‌ای كه سطح دانه با سطح افق در هر محل تشكیل می‌دهد. به دو شكل كاو (مقعر) و كوژ (محدب) دیده میشود. بین دو حد نهایی به طور قراردادی كمتر از 10 درجه شیب كم، از 10 درصد تا 35-30 درجه را شیب متوسط بیش از آن را شیب تند می‌نامند – ناهمواریهای وسیع‌تر و بزرگتری وجود دارد كه از عوارض شاده یا اغلب پیچیده و برآمده‌ای تشكیل شده اند و كوهستان یا فلات یا دشت و... نامگذاری شده اند    .
پیكر شناسی ساختمانی  :
چنانچه ناهمواریهای روی زمین را در رابطه با ساختمان زمین شناسی مطالعه كنیم و اشكال ساختمانی را طبقه بندی و تعریف نمائیم با پیكر شناسی ساختمانی سر و كار خواهیم داشت. اگر شكل ناهمواری را با داده‌های زمین شناسی مقابله نمائیم عناصر توجیهی را به سادگی خواهیم شناخت. زیرا شكل ساختمانی نشان دهنده مقاومت سنگها در برابر فرسایش است بدین صورت مقاوم‌ترین سنگها، اسكلت اصلی ناهمواری را تشكیل می‌دهند.
ساختمان زمین شناسی:
شناسایی ساختمان زمین هم بر پایه سنگ شناسی و هم بر اساس زمین ساخت استوار است. لذا قسمت اول شامل سنگها و پیدایش آنها و قسمت دوم نظم و ترتیب سنگها را بعد از تشكیل یعنی ساختمان زمین را نشان میدهد.
داده‌های سنگ شناسی:
كانی‌های تشكیل دهنده پوسته زمین را سنگ می‌نامند اصولاً زمین شناسان سنگها را بر اساس منشاء پیدایش به دسته تقسیم میكنند. 1- سنگهای آذرین یا درونی         2- سنگهای رسوبی         3- سنگهای دگرگون.
سنگهای آذرین یا درونی:
این سنگها از سخت شدن مواد مذاب حاصل میشوند لذا به نام سنگهای درونی خوانده میشوند. چنانچه این سنگها بتوانند از طریق منافذ یا شكافهایی در سطح زمین ظاهر شوند سنگهای آتش فشانی نام دارند. اما اگر این گدازه‌ها بعد از ورود به داخل پوسته جامد نتوانند به خارج راه یابند به سنگهای درونی یا نفوذی مشهورند چون هر دو گروه حاصل مواد مذاب یا ماگما میباشند. سنگهای ماگمایی نیز نامیده میشوند، محل انجماد این سنگها در هر عمقی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشند كه اصطلاحاًآن را شكل ژیزمان آن سنگ می گویند.


مجموعه تست
13)‌هر قدر بافت كانی‌ها........... باشد در مقابل فرایندهای هوازدگی........ هستند.
1)‌ ریز دانه‌تر و همگن‌تر – مقاومتر     2)‌ریز دانه‌تر و ناهمگن‌تر – نامقاومتر
3)‌درشت دانه‌تر و ناهمگن‌تر – مقاومتر     4)‌درشت دانه و همگن‌تر – مقاومتر
14)‌كدام عارضه در نتیجه تخریب و كاوش یخچال پدید می‌آید؟
1)‌اوزار    2)‌سیرك     3)‌ساندور     4)‌كام
15)‌كدامیك از اشكال در اثر عمل فرسایش و كاوش بادی پدید می‌آید؟
1)‌برخان و سیف         2)‌بنكا و غورد
3)‌پیكان ماسه‌ای و هرم ماسه‌ای     4)‌كلوت و رگ
16)‌چینه بندی متقاطع بطور معمول در كدام یك از محیط‌های رسوبگذاری شكل می‌گیرند؟
1) ماسه‌های بادی         2)‌پادگانه‌های رودخانه‌ای
3) حوضه‌های رسوبی دریاچه‌ای     4) مخروطه افكنها و دلتاهای ساحلی
17)‌در بحث حركات دامنه‌ای عوامل اصلی كنترل كننده ریزش كدامند؟
1) اصطكاك وزن حجمی و شیب     2)‌ میزان شیب دامنه و درجه همواری
3)‌ یخبندان، ارتفاع دامنه و میزان شیب     4) ‌اندازه مواد، شرایط اقلیمی و شكل دانه‌ها
18)‌علت اصلی اختلاف عمق و عرض دره‌ها در بالا رود و پایین رود چیست؟
1)‌ ضریب جریان     2) ‌شیب بستر     3) ‌سرعت جریان     4) ‌حجم رواناب

نوع فایل: word

  سایز: 303Kb

 تعداد صفحه:246

قیمت فایل فقط 4,600 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا , پژوهش جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا , تحقیق جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا , پروژه جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا , جغرافیای طبیعی رشته جغرافیا

محمد غفوری تبار بازدید : 277 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه جغرافیای سیاسی (1)رشته جغرافیا

جزوه جغرافیای سیاسی (1)رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 211 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 159

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 159صفحه تهیه شده است

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

جزوه جغرافیای سیاسی (1)رشته جغرافیا


توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد


فصل اول: مبانی جغرافیای سیاسی    

معرفی، ماهیت و قلمرو جغرافیای سیاسی:
كمك جغرافیدانان سیاسی به علوم اجتماعی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به دو طریق می‌باشد. یكی با بررسی تاثیرات عوامل متغیر فضایی نظیر مكان، موقعیت، چهره زمین، فرهنگ و شیوه‌های فرهنگی ادراك و تصمیم گیری بر استقرار حكومت‌ها و روابط بین آنها و دیگری با بررسی نحوه اثر گذاری عوامل سیاسی نظیر قدرت، قلمروخواهی، ترس و درگیری بر محیط زیست و چشم انداز جغرافیایی.
پیشینه مطالعات در زمینه جغرافیای سیاسی
پیشینه مطالعات در زمینه جغرافیای سیاسی و ظهور جغرافیای سیاسی به صورت یك شاخه منسجم جغرافیای انسانی از پدیده‌های قرن بیستم است. در میان متقدمان، ارسطو به ویژه به شكل دهی یك "حكومت ایده ئال" ریشه ای عمیق برای برخی مفاهیم جغرافیای سیاسی به وجود آورد. وی معتقد بود كه در یك كشور مستقل ایده ئال و نمونه نسبت بین جمعیت و وسعت قلمرو و كیفیت آنها مهم است. وی درباره تركیب ارتش و نیروی دریایی، چگونگی مرزها و سایر عوامل بحث كرده، در تمام این بحث‌ها به ماهیت محیط فیزیكی به ویژه آب و هوا به عنوان یك عامل تعیین كننده اشاره دارد.
استرابو نیز مانند ارسطو با تمایلات شدید ملی گرایانه خود بر این باور بود كه میهن او(یونان) بهترین آب و هوا و در نتیجه بهترین شیوه حكومتی را دارد. در قرون وسطی علم و دانشوری در اروپا تحت الشعاع مذهب قرار گرفت، در حالی كه در جهان اسلام جغرافیا در بین بازرگانان، مورخان، جهان گردان و فیلسوفان مسلمان رواج یافت. ابن خلدون در نظریه معروف خود درباره قبیله و شهر (دو واحد سیاسی قدرتمند زمان) ارائه داد و به نقش محیط طبیعی این واحدها به عنوان عاملی تعیین كننده اشاره كرد. در نظریه ابن خلدون در مرحله پنجم از رشد و بلوغ و انقراض حكومت‌ها عامل اسراف و تبذیر باعث انحطاط و اضمحلال حكومت می‌شود. در اواخر قرن نوزدهم " كارل ریتر " در برلین نظریه رشد حكومت را مشابه آنچه ابن خلدون در پنج قرن پیش از آن ارائه كرده بود، مطرح كرد.

تعریف حكومت سرزمینی:
 حكومت سرزمینی به ساخت قدرتی اشاره دارد كه در سرزمینی معین بر مردمانی معین تسلط پایدار داشته باشد. كاركرد اصلی حكومت از نظر داخلی، برقراری نظم و امنیت و از نظر خارجی، پاسداری از تمامیت ارضی و تلاش برای حفظ پیشبرد منافع یكایك شهروندان خویش است. از نیمه دوم قرن بیستم با شروع روند جهانی شدن سازمان‌های فراملی (آ.سه.آن) و فوق ملی (سازمان ملل متحد) و سازمان‌های غیر دولتی (شركت‌های چند ملیتی) نیز همراه با حكومت‌های سرزمینی در نظام بین‌الملل نقش آفرینی می‌كنند.
با توجه به تعریف فوق می‌توان از سه دیدگاه جغرافیایی، حقوقی و سیاسی بررسی كرد



مجموعه تست فصل اول

1) وجه مشترك تمام كشورها........... است.
1. نوع حكومت             2. داشتن سرزمین            
3. ویژگی‌های فرهنگی             4. داشتن اهمیت استراتژیكی
2) كدام عامل در مسیر تكامل دولت در اروپا نقش بسزایی داشت؟
1. صلح وستفالیا                          2. ظهور ناپلئون اول         
3. سقوط نظام فئودالی و استبدادی        4. كاهش قدرت امپراتوری واتیكان
3) كشور‌های تحت الحمایه به چه كشور‌هایی اطلاق می‌شود؟
1-به كشوری كه حاكمیت و اداره امور در دست دولتی معروف به كشور مادر بود
2-به كشوری كه امور داخلی به حاكمان محلی و امور مربوط به دفاع و سیاست خارجی به دولت مادر داده شده بود.
3- به كشوری كه جزء مستعمرات كشورهای مغلوب در جنگ جهانی اول بود و جامعه ملل عهده دار حقوق و آزادی‌های مدنی مردم در آن بود.
4-به كشور‌هایی كه طی جنگ دوم جهانی استقلال خود را به دست نیاوردند و تحت سرپرستی سازمان ملل در دست كشورهای امانت دار اداره می‌شدند.
4) اولین تعریف منسجم از جغرافیای سیاسی توسط چه كسی و كی ارایه شد؟
1. جونز در اول دهه پنجاه قرن بیستم                        2. كیلن در اوایل دهه شصت قرن بیستم
3. مكیندر در نیمه اول دهه بیست قرن بیستم             4. هارتشورن در نیمه اول دهه پنجاه قرن بیستم
5) اساس نظریه مكیندر چیست؟
1-هركس در دریاهای جهان تسلط داشته باشد بر كل جهان مسلط است
2-هركس بر فضا تسلط داشته باشد بر كل جهان مسلط است
3-هركس بر خشكی‌های جهان تسلط داشته باشد بر كل جهان مسلط است
4-هركس بر ناحیه ریملند تسلط داشته باشد بر كل جهان مسلط است

پاسخ مجموعه تست فصل اول

1-گزینه (2) صحیح است.
2-گزینه (1) صحیح است.
3-گزینه (2) صحیح است.
4-گزینه (4) صحیح است.
5-گزینه (3) صحیح است.

نوع فایل: word

  سایز: 211Kb

 تعداد صفحه:159

قیمت فایل فقط 3,700 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه جغرافیای سیاسی (1)رشته جغرافیا , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله جغرافیای سیاسی , پژوهش جغرافیای سیاسی , تحقیق جغرافیای سیاسی , پروژه جغرافیای سیاسی

محمد غفوری تبار بازدید : 224 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه جغرافیای روستایی و کوچ نشینی(3)رشته جغرافیا

جزوه جغرافیای روستایی و کوچ نشینی(3)رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 162 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 223

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 223صفحه تهیه شده است

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

جزوه جغرافیای روستایی و کوچ نشینی(3)رشته جغرافیا


توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

فصل اول:مبانی جغرافیایی روستایی    

شالوده‌ها و تعاریف
از آغاز سده بیستم، ارتباط متقابل انسان و محیط به عنوان كانون اصلی بررسیهای مكانی پیوسته مورد تأكید جغرافیدانان قرا گرفته است. این دو مفهوم را باید در قالب مكان و زمان معین- یعنی وضعیت و شرایط خاص- مورد توجه قرار داد. بنابرانی موضوع مورد بررسی در دانش جغرافیا، از هر دیدگاهی پیوسته از دوجزء اصلی تشكیل می‌شود : "محیط طبیعی" و "محیط فرهنگی" .در واقع، از تأثیر روابط متقابل بین این دو محیط و از برخورد نیروهای تعیین كننده در آنها، فضای خاصی فراهم می‌آید كه معرف یك (( عینیت جغرافیایی))، یا ((واقعیت مكان- فضایی)) است. به این ترتیب می‌توان گفت در چند دهه اخیر ، تاكید اساسی دانش جغرافیا به طور كلی از (( تأثیر تعیین كننده)) عوامل محیط طبیعی معطوف شده است به بررسی روابط مبتنی بركنش متقابل میان نیروهای محیطی و اشكال گوناگون بهره برداری انسان و روندهای حاصل از مفاهیمی كه در همین زمینه در سالهای اخیر بویژه در میان برخی جغرافیدانان آلمانی رواج یافته است. اصطلاح" روح اقتصادی" است كه با تأكید بر جنبه‌های ((فرهنگی)) اجتماعهای گوناگون انسانی، گرایشها و رفتارهای اقتصادی در میان آنان را مورد توجه قرار می‌دهد. به عقیده هانس بوبك (1948 تا 1962) امروزه جغرافیا عمدتاً به بررسی عرصه‌های ساختاری- كاركردی می‌پردازد. عرصه‌هایی كه نه تنها از نظر مكانی، بلكه از لحاظ ساختاری- كاركردی مقابل تبیین و تشخیص است. منظور از كاركرد در اینجا كاركردهای فضایی است كه عمدتاً به معنای مجموعه فعالیتهای انسانی در روابط حاكم بر آنهاست. مطالعات جغرافیای روستایی با توجه خاص به بعد مكان، به بررسی عرصه‌های ساختاری- عملكردی (كاركردی) استوار است. در سده‌های هفدهم و هجدهم، گسترش دامنه سفرهای اروپائیان به نقاط گوناگون جهان و انتشار سفرنامه‌ها به عنوان منبعی قابل مراجعه برای آگاهی از ویژگی‌های گوناگون ، سكونتگهای كوچك و بزرگ جهان بویژه آسیا موجب توجه به سكونتگهای روستایی شد. پس از همبلت و رتیر ، فردریش راتسل (1844 تا 1904)، بیانگذار جغرافیای انسانی كه خود تا حد زیادی تحت تأثیر یافته‌های كارل ریتر بود، در كتاب خود ((جغرافیایی انسانی))، به بررسی نحوه تأثیرگذاری عوامل محیط طبیعی بر شكل و وسعت سكونتگاهها پرداخت، اگرچه پاره‌ای از عقاید او امروزه مورد پذیرش غالب جغرافیدانان نیست، اما یافته‌های او سر آغازی بود برای مطالعات جغرافیای ناحیه ای، به دنبال او آلبر دو مانژن (1872 تا 1940) به بررسی اشكال مختلف سكونتگاهها، رده بندی و توصیف آنها بر مبنای ویژگی‌های طبیعی بهره برداری از زمین و نیز خصوصیات اجتماعی آنها اهمیتی خاص بخشید. جغرافیای روستایی در آغاز، به عنوان بخشی از جغرافیایی انسانی، بیشتر از لحاظ نوع مساكن انسانی (جغرافیای مسكن) مورد توجه  بود.

ارتباط جغرافیای روستایی با برخی از علوم

   همبستگی شاخه‌های گوناگون دانش جغرافیا و دیگر رشته‌ها با جغرافیای روستایی بدین صورت می‌باشد:

الف) شاخه‌هایی از علوم كه زیر بنای بررسیهای روستایی است. مانند زمین شناسی، جغرافیای طبیعی، خاكشناسی و جغرافیای تاریخی

ب) شاخه‌هایی از علوم كه با جغرافیای روستایی از نظر موضوع بررسی، نزدیكی دارد یا به طور مستمر با آن در ارتباط است. مانند جغرافیای اجتماعی، جغرافیای شهری، جغرافیای مساكن، جامعه شناسی روستایی، جمعیت شناسی و جغرافیای زیستی

ج) شاخه‌هایی از علوم كه به نحوی بر یافته‌های جغرافیایی روستایی متكی است، مانند جغرافیای ناحیه ای، مطالعات منطقه ای، مدیریت منابع روستایی و برنامه ریزی روستایی.

مجموعه تست

1) نوع مساكن روستایی نسبت به مساكن شهری به دلیل كدام یك از عوامل زیر دارای تجانس بیشتری است؟

1) معیشت                                                         

2) جمعیت روستایی

3) حمل و نقل و عامل ارتباط به علاوه عامل جمعیت   

4) اصولاً تجانس مساكن شهری نسبت به مساكن روستایی بیشتر است

2) كدام یك از عوامل زیر در نحوه استقرار سكونتگاهها و شكل پذیری مساكن روستایی ایران نقش مهمتری ایفا می‌كنند؟

1) مالكیت منابع آب و خاك                                              

2) محدودیت منابع آب و خاك

3) پراكندگی منابع آب و خاك                                

4) چگونگی دستیابی به منابع آب و خاك      

3) یكپارچه سازی اراضی روستایی به چه منظور انجام می‌شود؟

1) فقط برای كاهش هزینه تولید و افزایش كمی تولیدات.                      

2) در جهت افزایش میزان اشتغال در كار تولید زراعی است       

3) به منظور بالابردن كیفیت و كمیت تولید زارعی انجام می‌شود

4) صرفاً به بالابردن میزان تولید و تنوع كشت عنایت دارد.

4) موقعیت ناحیه‌ای روستاها به چه معنا و مفهومی است؟

1) نحوه ارتباط شهر و روستا                                               

2) نقش تولیدی آنها در سطح ناحیه

3) دامنه ارتباط یك روستا با روستاهای دور و نزدیك

4) چگونگی استقرار آنها نسبت به شبكه سكونتگاهی

5) علت عمده برقراری چادرها یا كلبه‌های قبایل عرب و افریقای به شكل كانونی چیست؟

1) امنیت و محافظت از دام                                    

2) نسبتهای قبیله‌ای و حفاظت از جان اعضا

3) استفاده بهتر از فضای محدود در دسترس  

4) مقابله با شرایط نامساعد اقلیمی در بیابان

6) منظور از ((فضای حاشیه ای)) در مطالعات جغرافیایی روستایی چیست؟

1) حوزه‌های روستایی بطور كلی                              

2) روستاهای دور افتاده و غیر فعال

3) سكونتگاههای روستایی كشورهای توسعه یافته

4) حوزه‌های توسعه نیافته روستایی در مدل- مركز پیرامون

پاسخ مجموعه تست

1.                   گزینه (1) صحیح است.

2.                   گزینه (4) صحیح است.

3.                   گزینه (3) صحیح است.

4.                   گزینه (4) صحیح است.

5.                   گزینه (1) صحیح است.

6.                   گزینه (4) صحیح است.

نوع فایل: word

  سایز: 98Kb

 تعداد صفحه:223

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه جغرافیای روستایی و کوچ نشینی(3)رشته جغرافیا , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله جغرافیای روستایی و کوچ نشینی , پژوهش جغرافیای روستایی و کوچ نشینی , تحقیق جغرافیای روستایی و کوچ نشینی , پروژه جغرافیای روستایی و کوچ نشینی

محمد غفوری تبار بازدید : 223 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه جغرافیای انسانی (مبانی و ایران) رشته جغرافیا

جزوه جغرافیای انسانی (مبانی و ایران) رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 239 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 188

آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 188صفحه تهیه شده استخرید فایلهای كمیاب و دانشگاهی ارائه مقالات و تحقیقات ارزشمندامكان پرداخت آنلاین و دانلود فایل ارائه می شود

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

جزوه جغرافیای انسانی (مبانی و ایران) رشته جغرافیا


توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

فصل اول: مبانی جغرافیای شهری    

مبانی جغرافیای شهری

تاكنون درباره جغرافیای شهری تعاریف گوناگونی ارائه شده است. آنچه در زیر می آید تعاریف مورد پذیرش اغلب جغرافیدانان در دنیای علم است.
1-    جغرافیای شهری بر نظام فضائی و موقع شهر تاكید دارد و مانند دیگر شاخه های علم جغرافیا، علل پراكندگی مكانهای شهری و تشابهات و تناقضات اجتماعی ـ اقتصادی میان آنها را با توجه به شرایط مكانی مطالعه می كند.
2-    جغرافیای شهری درباره الگوهای فضائی پدیده های شهری از نظر پراكندگی فضائی و نیز تاثیر متقابل فضائی آنها مطالعه كرده همچنین روندها را در داخل شهرها بررسی می كند.
3-    جغرافیای شهری  مطالعه جغرافیایی از شهرنشینی و حوزه های شهری است. در واقع در جغرافیای شهری در یك طرف جغرافیایی نظام یافته و سیستماتیك و در طرف دیگر جغرافیای ناحیه ای قرار می گیرد. پایگاه جغرافیای شهری بین این دو شاخه اصلی علم جغرافیاست.
جنبه های فضائی توسعه شهری از دو دیدگاه بررسی می شود:
الف) درون شهری: در این قسمت شهر به منزله یك پدیده مجزا و منفك در سیستم سكونتگاهی مطالعه می شود كه مباحثی مثل كیفیت كاربری زمین، مورفولوژی شهری و كاركرد شهر از آن جمله است.
ب) تاثیرات متقابل فضائی یك حوزه شهری در حوزه شهری یا روستائی دیگر: در اینجا تاثیرات را در شهرهای جهانی در مادر شهرهای ملی، ناحیه ای و تاثیرات شهر مسلط بر دیگر شهرها و نواحی كشور و وابستگی فضائی (شهر و ناحیه) بررسی می شود.
اما در سالهای اخیر به ویژه در دهه 1980 دو مكتب بیش از همه، جغرافیای شهری را تحت تاثیر قرار داده است:
1-    مكتب ساخت گرائی: مكتب جغرافیای ساختاری، بیشتر به شناخت عمیق نابرابریهای اجتماعی ـ اقتصادی در شهرها تاكید می كند كه در نتیجه آن تخصیص فضائی منابع محدود در شهرها به وجود آمده است به تعبیر عده ای از جغرافیدانان، مكتب ساخت گرائی به سمت عدالت اجتماعی در شهرها پیش می رود.

2-    مكتب رفتارگرائی: مكتب جغرافیای رفتاری به تحلیل سازمان فضائی شهرها و رفتار فضائی در داخل این الگوی سازمانی توجه می كند.
 مفهوم پراكندگی فضائی در جغرافیای شهری، شكل گیری پدیده های شهری در سطوح خطی ـ شبكه ای ـ سطحی و نظایر آن است كه در آن تاثیر متقابل فضائی آمد شد روزانه از محل كار به مركز خرید، جابجائی مسكونی، مسكن در داخل شهرها و موضوعاتی از این قبیل بررسی می شود

مجموعه تست

1- بنا به نظر ...............وجه فضائی شهر مترادف با وجه صوری شهر است و مراد از آن ..............می باشد.
1- رائول بلاشار ـ رشد تاریخی شهر و بازتاب آن در ریخت شناسی شهر
2- ژرژ شابو ـ ابعاد فضائی رشد با تكیه بر ابعاد تكوینی و تكاملی شهر
3- پیر ژرژ ـ رشد مرحله گونه شهر و انعكاس این رشد در مورفولوژی شهر
4- ژرژ شابو ـ ابعاد فضائی، تكوینی و مورفولوژیكی شهر
2- مفهوم شهرنشینی در جغرافیای شهری بیشتر با كدام ویژگی ها مورد بررسی قرار می گیرد؟
1) اداری، جمعیت شناسی و اقتصادی    2) رفتاری، فیزیكی و اقتصادی
3) جمعیت شناسی، اقتصادی و فیزیكی    4) جمعیت شناختی، اقتصادی و رفتاری
3- با توجه به مفهوم موقع و مقر شهرها می توان گفت كه ............
1) مقر شهر در ارتباط با شبكه های ارتباطی مشخص می شود.
2) موقع و مقر شهر در ارتباط با توپوگرافی محل مشخص می شود.
3) مقر شهر در ارتباط با توپوگرافی محل مشخص می شود.
4) موقع شهر در ارتباط با توپو گرافی محل مشخص می شود.
4- مكتب ساخت گرائی در جغرافیای شهری بر كدام عامل در مطالعه جغرافیایی شهرها تاكید دارد؟
1) كاربری اراضی        2) نظام فضائی و موقع شهرها
3) نابرابری اجتماعی، اقتصادی در شهرها    4) تاثیرات متقابل فضائی در یك حوزه شهری
5- افزایش قیمت زمین همراه با رشد شهر موجب پیدایش كدام نوع واحدهای مسكونی شده است؟
1) جمعی     2) پیش ساخت    3) ویلائی    4) حاشیه نشینی
6- كدام پدیده شهری همواره با كاركرد شهر پیوند محكمی داشته است؟
1) اقتصاد شهری                   2) بازار شهری             
3) فرهنگ شهری         4) مرفولوژی شهری
7) كدام یك از نقشه های شهری از لحاظ سهولت حمل و نقل و جابجائی وسایل نقلیه كارآیی بیشتری نسبت به سایر نقشه ها دارد؟
1) شطرنجی    2) شعاعی    3) قطاعی    4) ستاره ای
8- بر مبنای پایگاه قومی و نژادی، الگوی فضایی توسعه شهر معمولاً چگونه است؟ 1) موزائیكی    2) قطاعی    3) منطقه ای     4) خوشه ای

پاسخ مجموعه تست
1.    گزینه (3) صحیح است.

1.    گزینه (3) صحیح است.
2.    گزینه (3) صحیح است.
3.    گزینه (2) صحیح است.
4.    گزینه (3) صحیح است.
5.    گزینه (2) صحیح است.
6.    گزینه (4) صحیح است.
7.    گزینه (2) صحیح است.
8.    گزینه (4) صحیح است.

نوع فایل: word

  سایز: 239Kb

 تعداد صفحه:188

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه جغرافیای انسانی (مبانی و ایران) رشته جغرافیا , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله جغرافیای انسانی (مبانی و ایران) رشته جغرافیا , پژوهش جغرافیای انسانی (مبانی و ایران) رشته جغرافیا , تحقیق جغرافیای انسانی (مبانی و ایران) رشته جغرافیا , پروژه جغرافیای انسانی (مبانی و ایران) رشته جغرافیا

محمد غفوری تبار بازدید : 223 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی) رشته جغرافیا

جزوه جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی) رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 96 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 47

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 47 صفحه تهیه شده است

قیمت فایل فقط 2,500 تومان

خرید

جزوه جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی) رشته جغرافیا


توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد



فصل اول: مبانی جغرافیای نظامی ، (طبیعی و نظامی   )

جغرافیای نظامی علمی است که بر تأثیر محیط‌های فرهنگی و طبیعی بر خط مشی‌ها، برنامه‌ها، عملیات رزمی ـ پشتیبانی و سیاسی نظامی از هر نوع در سطح جهانی، منطقه‌ای و محلی توجه دارد. عوامل مختلف طبیعی و فرهنگی بر روی طیف وسیعی از اقدامات نظامی تأثیر می‌گذارد:
عوامل طبیعی
روابط مکانی یعنی اساسی‌ترین عوامل جغرافیایی به مکان، اندازه و شکل قاره‌ها و نیز آبهای میان آنها مربوط می‌شود. شکل زمین صحنه‌ای است که دسته‌های نظامی برروی آن نقش ایفا می‌کنند. پستی و بلندیها، مدلهای زهکشی، زمین شناسی و خاک عواملی هستند که به شکل زمین مربوط می‌شوند. پوشش گیاهی طبیعی از گیاهان پرشیب تا مناطق فاقد گیاه متغیر است توندراهای بدون درخت، تایگا، جنگل‌های حاره‌ای، ساوانا، بوته‌زارها همگی محیط‌های نظامی متفاوتی را پدید می‌آورند. اقیانوس‌ها نیز در این مورد اهمیت بالایی دارند. امواج و جزر و مد دریاها، دمای آب، شوری آب، جریانهای دریایی به همراه تنگه‌ها و کانالها و جزایر مرجانی از این موارد هستند که در جغرافیای نظامی حائز اهمیت می‌باشند. جو، نیروهای مسلح را بر فراز زمین در ساحل و دریا احاطه کرده است. وضعیت و شرایط اقلیمی در این مورد حائز اهمیت و توجه است. فضای بیرونی و درونی به همراه زمین، دریا و هوا چهارمین عامل جغرافیایی شاخص و ممتاز را تشکیل می‌دهد.
عوامل فرهنگی
در رأس ملاحظات فرهنگی که به دلایل سیاسی ـ نظامی شایان توجه هستند، مردم قرار دارند. اندازه و توزیع جمعیت و گروه‌های سنی جمعیت و تراکم جمعیت شهری و درصد زنان نسبت به مردان به علاوه هوش و قداست بومی، زبان، گویش، باورها، میهن پرستی، نظم، روحیه، نگرش نسبت به بیگانگان و شیوع بیماری‌های واگیردار از جمله مواردی هستند که در این مورد در جغرافیای نظامی بررسی می‌شوند. رابطه میان گروه‌های نژادی، قومی، قبیله‌ای و مذهبی شایان توجه است. منابع طبیعی، بهره‌وری از زمین و صنایع که زیربنای توانایی رزمی و مقاومت دوستان و دشمنان را تشکیل می‌دهند، در امنیت ملی سهم به سزایی دارند. شبکه‌های حمل و نقل، توانمندی دولتمداران و فرماندهان نظامی را در بکارگیری نیروهای مسلح در سطح میان قاره‌ای، منطقه‌ای یا محلی را بالا می‌برند. ضمن اینکه سیستم‌های ارتباطی از راه دور اقدام هماهنگ و یکپارچه نیروهای چندملیتی مشترک را تسهیل می‌کند.
ویژگی‌های منطقه‌ای
نواحی جغرافیایی زمین و جو، مناطق همگنی هستند که از توپوگرافی، اقلیم، پوشش گیاهی و  ویژگی‌های خاصی برخوردارند که تأثیرات نسبتاً واحدی بر خط‌مشی‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و عملیات نظامی دارند. فضانوردان در مسیر خود باید از پنج لایه جو عبور کنند. نیروهای مسلحی که مشخصاً برای عملیات در یک محیط خاص تربیت شدند، در محیط جدید کارایی کمتری دارند مگر آنکه دوره وقت‌گیر و پرهزینه تغییر حالت را طی کنند. آنان بایستی با توپوگرافی، شرایط اقلیمی و نظام‌های اجتماعی جدید آشنا شوند. نیروهای دریایی که صرفاً برای نبرد در آبهای آزاد تربیت شده‌اند، بایستی برای نبرد در فلات قاره آماده شوند. در این منطقه نیروهای دشمن در دریا و خشکی می‌توانند از پروازهای هوایی و نیز موشکهای ضدکشش با کمترین شناسایی سود بردند. مناطق نظامی و مرزهای سیاسی به ندرت بر یکدیگر منطبق می‌شوند. به همین خاطر اکثر کشورها دو یا چند منطقه جغرافیایی دارند که برنامه‌ریزی وآماده‌سازی و عملیات را دشوار می‌سازد.


مجموعه تست
1ـ در جغرافیای نظامی، کدام عامل فرهنگی اهمیت بیشتری دارد؟
1) راه‌های مواصلاتی    2) شهرها    3) پایگاه‌های نظامی     4) مردم
2ـ .......... به طور طبیعی نیروهای خودی را از دشمنان جدا می‌کند.
1) شکل خشکی‌ها    2) موقعیت مکانی امن    3) موقعیت ساحلی    4) موقعیت نسبی یک کشور
3ـ کدام گزینه درباره عامل مسافت و زمان در جغرافیای نظامی نادرست است؟
1) بر سرعت جابه جایی نیروها تأثیر می‌گذارند
2) موجب تقویت اتحاد نیروها می‌شود
3) خطوط تدارکاتی طولانی باعث افزاش مسافت حمل و نقل می‌شود
4) فاصله زیاد بین پایگاه‌های خودی و نواحی عملیاتی امکان استفاده به موقع نیرو را کاهش می‌دهد.
4ـ در نواحی با سیستم‌های زهکشی، جغرافیدان نظامی ابتدا به کدام عوامل بها می‌دادند؟
1) توپوگرافی منطقه    2) عرض و عمق جریان    3) حجم جریان    4) میزان رسوبات
5ـ کدام گزینه از شرایط ایده ‌آل گذرگاه‌های آبی نمی‌باشد؟
1) نواحی کاملاً حفاظت شده برای جادادن نیروها هستند
2) علاوه بر شرایط مناسب آفندی، برای پدافند هم مناسب می‌باشد                    
3) دارای جریانهای عمیق می‌باشد
4) جاده‌های مناسبی که نیروهای آفندی به بهترین گذرگاه‌ها برساند
6ـ کدام یک از زمین‌ها برای تردد وسایل نقلیه نظامی مناسب هستند؟
1) اراضی باتلاقی        2) اراضی باسیلت اشباع شده
3) اراضی پوشیده از خرده سنگ    4) اراضی شنی
7ـ کدام گزینه از ویژگی‌های عملیات نظامی در جنگل نیست؟
1) استفاده از هر وسیله‌ای غیر از مسیرهای هموار بی‌فایده است     
2) شعاع کشندگی توپ‌ها کمتر است
3) منورها پرتو کمتری دارند
4) بوته زارها و گیاهان بلند تأثیر بیشتری در محدودیت حسگرها دارند

پاسخ مجموعه تست

گزینه 2 صحیح است.1.
   گزینه 4 صحیح است. 2   .
3.    گزینه 2 صحیح است.
4.    گزینه 2 صحیح است.
5.    گزینه 2 صحیح است.
6.    گزینه 4 صحیح است.
7.    گزینه 4 صحیح است.

نوع فایل: word

  سایز: 96.9kb

 تعداد صفحه:47

قیمت فایل فقط 2,500 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی) رشته جغرافیا , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی) رشته جغرافیا , پژوهش جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی) رشته جغرافیا , تحقیق جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی) رشته جغرافیا , پروژه جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی) رشته جغرافیا , جغرافیای نظامی (مختص جغرافیای نظامی)

محمد غفوری تبار بازدید : 192 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا

جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا دسته: جغرافیا
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 2711 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 260

جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد که در 260 صفحه تهیه شده است

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا


توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست  ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

فصل اول:برنامه ریزی منطقه ای

مقدمه :
تعاریف واژه‌های ناحیه، منطقه، محل یا برنامه، طرح، پروژه و فعالیت در ادبیات برنامه‌ریزی گذشته ایران، بنا به ملاحظات اداری و فنی تعریف شده اند، بطوریكه در اغلب این برنامه ها، محل را روستا،  ناحیه را شهرستان و منطقه را استان تعریف كرده اند. كه دلایل آن می‌تواند ناشی از چند رشته‌ای بودن این تخصص باشد، زیرا كه علوم مختلف مانند اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت، معماری، جغرافیا و بالاخره متخصصان و عاملان برنامه‌ریزی، هریك به نوبه خود در آن تاثیر گذار هستند.
ولی، توسعه و بسط مفهوم ناحیه، بیش از هر علمی، مدیون جغرافیاست و آنان بودند كه اولین بار این واژه را با تعریفی تقریباً مشترك بكار بردند. ناحیه، اولین بار از جانب جغرافیدان انگلیسی (هربرتسن) مفهوم علمی به خود گرفت و از نظر وی عامل افتراق نواحی مختلف، شرایط طبیعی آنهاست و به ساختمان زمین، ناهمواریها و اقلیم بیش از هر عاملی اعتبار می‌داد.
دو اصطلاح (منطقه و ناحیه) معمولاً به بخشهای به ترتیب بزرگتر و كوچكتر قلمرو زیر ملی اطلاق میشوند. یك ناحیه را می‌توان از نظر جغرافیایی، نه كوچكتر از یك روستا – شهر و حوزه نفوذ آن و نه بزرگتر از یك استان یا گروهی از استانهای كوچكتر در نظر آورد.
هرچند (ناحیه) و مطالعات ناحیه‌ای از زمان استرابون و بطلمیوس تا زمان ما (حداقل به مدت 20 قرن) مورد بحث جغرافیدانان بوده و هست، ولی به نظر اغلب جغرافیدانان، كمتر موضوعی از جغرافیا وجود دارد كه چون (ناحیه) نامفهوم مانده باشد.

سابقه، تعاریف ، مفاهیم و انواع برنامه‌ریزی: سابقه برنامه‌ریزی منطقه ای
افزایش جمعیت و نیاز بشری از یک سو و محدودیتها از طرف دیگر، لزوم تفکر برنامه‌ریزی را مطرح نمود. برابر بررسی های انجام شده، اولین قدمهای برنامه‌ریزی منطقه ای، حدود چهار هزار سال پیش در مصر قدیم و در اطراف دره رود نیل، در قالب بوجود آوردن سیستم آبیاری و استفاده از طغیانهای رود نیل برداشته شد. همزمان، مصریها و یونانی‌ها هم با ایجاد کانالها و سدهای متعدد خاکی و سنگی اراضی زیادی را به کشاورزی اختصاص می‌دادند و در شهرهای شرقی که وابسته به منطقه و روستاهای اطراف بودند، کم کم رشد کردند. در ایران قدیم در اطراف فارس، خوزستان و اروند رود، نیز سیستم هایی جهت استفاده از آب بوجود آمدند، بطوری که قدمت این زمان را به دو هزار سال پیش ذکر مینمایند.
در این ارتباط، حفر قنات، نوعی برنامه‌ریزی است که بصورت دسته جمعی توسط مردم روستاها یا شهرها صورت می‌گرفت. در زمان اسکندر، یونان توجه شایانی به عملکرد و شهرها در چارچوب توسعه منطقه‌ای و قدرت نظامی شهرها می‌نمود. مهمترین مراحل تکامل در برنامه‌ریزی منطقه ای، در زمان رومیان صورت گرفت. بعد از زمان رومیها، در قرن 14 و 15 میلادی، انتقال روشها و سیستم های آبیاری، کانال سازی، کشاورزی و مبادلات بازرگانی از ایران به هند، بین النهرین و مصر به اروپا با نفوذ تمدن شرق به غرب این تحولات در امر برنامه‌ریزی منطقه‌ای بوجود آمد

مجموعه تست فصل اول و دوم

1- قانون شهرهای جدید مربوط به چه سالی است؟
1ـ 1944    2ـ 1945    3ـ 1946    4ـ 1947
2- قانون 1947 مربوط به چه بود؟
1ـ توسعه شهرهای موجود     2ـ ایجاد شهرهای جدید
3ـ کنترل توسعه        4ـ ایجاد پارکهای ملی
3- کدام طرح‌ها دارای جنبه‌ی استراتژیک می‌باشند؟
1ـ طرح‌های ملی     2ـ طرح بین المللی    3ـ طرح‌های منطقه‌ای     4ـ طرح‌های ناحیه‌ای
 4- این تعریف کدام مورد است؟ «مجموعه عملیاتی که در یک زمان مشخص و با هدف مشخص و با حرف منابع معین به منظور تولید(اقتصادی، اجتماعی یا زیربنایی) صورت می‌گیرد»
1ـ برنامه     2ـ برنامه‌ریزی     3ـ پروژه    4ـ استراتژی
5- در برنامه‌ریزی هدف مکتوب به چه معناست؟
1ـ هدف بزرگی را دنبال می‌کند    2ـ دارای گسترش چندجانبه است      
3ـ ناآگاهانه است        4ـ آگاهانه است
6- در برنامه‌ریزی ایران کدام مرحله وجود ندارد؟
1ـ plan    2ـ program     3ـ پروژه    4ـ فعالیت
7- چگونه اجرای برنامه‌ها واقعی تر خواهد بود.
1ـ هرچه مدت اجرای برنامه بلندتر باشد.    2ـ هرچه مدت اجرای برنامه کوتاهتر باشد.
3ـ هرچه مشارکت مردم کمتر باشد.    4ـ هرچه نقش نظارت دولتی بیشتر باشد.
8- درکدام برنامه چگونگی اجرای سیاست‌های دولت مشخص می‌شود؟
1ـ برنامه‌ی کوتاه مدت    2ـ برنامه‌ی میان مدت     
3ـ برنامه‌ی بلندمدت        4ـ برنامه‌ی جامع     

پاسخ مجموعه تست فصل اول و دوم

1.    گزینه 3 صحیح است.
2.    گزینه 3 صحیح است.
3.    گزینه 1 صحیح است.
4.    گزینه 3 صحیح است.
5.    گزینه 3 صحیح است.
6.    گزینه 4 صحیح است.
7.    گزینه 2 صحیح است.
8.    گزینه 1 صحیح است.

نوع فایل: word

  سایز: 2.64mb

 تعداد صفحه:260

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا , پژوهش جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا , تحقیق جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا , پروژه جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا

محمد غفوری تبار بازدید : 237 پنجشنبه 14 مرداد 1395 نظرات (0)

كاربری فضای تفریحی و باز

كاربری فضای تفریحی و باز دسته: جغرافیا
بازدید: 14 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 197 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26

برای بحث پیرامون فضای تفریحی و باز ابتدا نیاز به شناخت مفهوم فراغت در فضای شهری داریم

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

كاربری فضای تفریحی و باز

 

مجموعه‌‌ای از اشتغالهایی است كه فرد كاملاً برای استراحت و رضایت خاطر خود و یا برای تفریح یا به منظور توسعه آگاهی‌‌ها و یا فراگیری غیر انتفاعی و مشاركت اجتماعی داوطلبانه بعد از رهایی از الزام‌‌های شغلی، خانوادگی و اجتماعی به آن می‌‌پردازد.  ( جهاد دانشگاهی ، 1379 )

با توجه به مفهوم جامع فراغت انواع فعالیت های فراغتی به 6 دسته زیر تقسیم میگردد كه شامل طبقه بندی عمومی فعالیت فراغتی و تفریحی است . ) گذرا ن فراغت در خانه  2 ) فعالیت های اجتماعی  3 ) فعالیت های فرهنگی ، آموزشی   4 ) فعالیت های ورزشی  5  ) فعالیت تفریح وگردش  6 ) توریسم و مسافرت ( مهدیزاده ، 1380 )

بخشی از این فعالیت ها در درون شهر و بخشی در بیرون از شهر و قسمتی در درون منزل صورت می گیرد .

فضا های گذران اوقات فراغت شهروندان در شهر نیازمند مدیریت خاص می باشد . كه البته این فضا های شهری شامل فضاهای فرهنگی و فضای سبز نیز می باشند كه همان طور كه دیده می شود بوستان و پارك ها نیز به عنوان فضای تفریحی محسوب می شوند كه در مبحث فضای سبز به آن پرداخته می شود .

فضاهایی كه به طور خاص به فضاهای تفریحی اختصاص دارند و با كاربری های فضای فرهنگی و فضای سبز و فضای ورزشی  مشترك نمی گردندزمین های بازی و تفرجگاه های پیرامون شهری ( فضای باز ) است .

فهرست مطالب

مقدمه

فراغت

نقش و وظیفه شهرداری در برنامه ریزی و مدیریت فضای فرهنگی و تفریحی

وظیفه شهرداری در احداث و مدیریت زمینهای بازی

نقش و وظیفه شهرداری در ساماندهی تفرجگاه های پیرامون

1 - فضاهای بازی

1ـ1ـ مشخصات انواع فضاهای بازی

2-1 - طبقه بندی زمینهای بازی

3ـ 1 ـ معیارهای مكان یابی و توزیع فضاهای بازی

4ـ1ـ معیارهای برنامه ریزی فضاهای بازی

5ـ1ـ اصول طراحی و مدیریت فضاهای بازی

  تفرجگاههای طبیعی پیرامون شهرها

1ـ1ـ خصوصیات فضاهای طبیعی«تفرجگاهی»پیرامون شهرها

2ـ 1 ـ طبقه بندی تفرجگاههای طبیعی

3ـ1 ـ اصول كاربری و استفاده از تفرجگاههای طبیعی پیرامون شهری

الگوی چشم انداز فضاهای طبیعی

فضاهای موازنه اكولوژیكی

منابع و ماخذ

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

برچسب ها : كاربری فضای تفریحی و باز , كاربری فضای تفریحی و باز , فراغت , شهرداری , برنامه ریزی , مدیریت فضای فرهنگی , فضای تفریحی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 407
  • باردید دیروز : 864
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5,492
  • بازدید ماه : 18,862
  • بازدید سال : 133,171
  • بازدید کلی : 2,641,718