loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 344 سه شنبه 26 مرداد 1395 نظرات (0)

نقدی بر سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر

نقدی بر سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 17 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 23

قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر كشور محسوب می‌شوند همچنین، بحث سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت، از بحثهای مهم اجارة محلهای تجاری هستند

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

نقدی بر سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر


چكیده: قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر كشور محسوب می‌شوند. همچنین، بحث سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت، از بحثهای مهم اجارة محلهای تجاری هستند. قانونگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1367 با تصویب جدیدترین قانون روابط موجر و مستأجر، تغییرات عمیقی در این زمینه به وجود آورد، كه شایستة كنكاش و بررسی است. مقالة حاضر به اختصار، ضمن بررسی مفهوم این دو واژه و ضرورت یا ضرورت نداشتن چنین تقسیم‌بندی، به بررسی مبانی این دو نهاد حقوقی می‌پردازد، سپس پیشینة آنها را به اشاره از نظر می‌گذراند. بخش دیگر این مقاله ضمن اشاره به تفاوتهای این قانون با وضعیتهای پیش‌بینی شده در قوانین سابق، به داوری در زمینة كم و كیف مفهوم سرقفلی، با معنای مورد نظر این قانون می‌پردازد.

 

مقدمه

 

سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت، از مهمترین مباحث مربوط به اجاره است كه جایگاه بسیار مهمی در مباحث حقوقی و اقتصادی داشته، تغییر و تحول این نهاد حقوقی و تقنین در این باب همیشه حساسیت‌زا و بحث‌انگیز بوده است كه خود دلیل بر نقش مهم و فراگیر این نهاد در عرصه اقتصادی اجتماع می‌باشد.

 

مجلس شورای اسلامی در سال 1376، آخرین قانون مربوط به موجر و مستأجر را به تصویب رساند. از جمله مباحث تغییر یافته در این زمینه، بحث سر قفلی بود كه دستخوش تحولات عظیمی گردید. مقالة حاضر، درصدد بررسی نكات مثبت و منفی این قانون در زمینة یاد شده است. لیكن این بررسی میسر نیست، مگر بعد از ارائه مباحثی در جهت تبیین تفاوت بین«سرقفلی» و «حق كسب و پیشه و تجارت»، مبنای این دو حق، پیشینة حق كسب و پیشه و تجارت، و نظر فقها در موضوع یاد شده. لذا قبل از بحث و بررسی قانون جدید، زمینه‌های اجتناب‌ناپذیر این مباحث را فراهم می‌آوریم.

 

1.‌ تعریف سرقفلی و حق كسب پیشه و تجارت

 

حق سرقفلی كه در حقوق فرانسه به عنوان «Propriete Commercial» و در بعضی موارد «Pas de Porte» نامیده شده است، عبارت است از«حقی كه تاجر برای تقدم در اجارة محل و ادامة تجارت خود دارد»(كورنو، 1986م).

 

برای آنكه بتوانیم تعریفی جامع از این واژه در حقوق ایران ارائه كرده باشیم، باید برداشتی هماهنگ از این واژه وجود داشته باشد. امِا بین استادان حقوق ایران در این زمینه، اختلاف عقیده وجود دارد. بعضی از استادان، این حق را فقط متعلق به مستأجر می‌دانند(كاتوزیان، 1371، ج 1، ص 522). برخی دیگر، آن را متعلق به مالك می‌دانند و حقی را كه مشتری دارد، به عنوان «حق كسب و پیشه و تجارت» نام می‌نهند.

 

به نظر می‌رسد اختلاف‌نظر ماهوی چندانی بین حقوقدانان وجود نداشته باشد، و قریب به اتفاق نسبت به این موضوع همعقیده باشند. حقوقی كه مستأجر و موجر دارند، دو چیز مختلف است و دو مبنای مختلف دارد. ولی بعضی از استادان به پیروی از حقوق فرانسه، سرقفلی را مختص به حق مستأجر نموده‌اند. بعضی دیگر به تبعیت از عرف جامعه ایران، آن را بر هر دو نوع حق اطلاق كرده‌اند. عده‌ای نیز به علت تفاوت ماهیت این دو نوع حق، بر هر كدام نامی مستقل نهاده‌اند.

 

علاوه بر اینكه «سرقفلی» و «حق كسب و پیشه و تجارت» را دو حق مختلف می‌دانیم و برخلاف بعضی حقوقدانان به تفاوت بین این دو معتقدیم، برای تبیین حقوقی مطلب و تجزیه و تحلیل مناسب آن، بهتر است هم از اصطلاح عرفی سرقفلی و هم از برداشت غربی آن دست برداریم، و با واژه‌گزینی دقیق به بررسی آنها بپردازیم. اینك در تعریف «سرقفلی» باید گفت:

 

«پولی است كه در ابتدای عقد اجاره به هر علتی، توسط مالك از مستأجر دریافت می‌شود.»

 

در حالی كه حق كسب و پیشه و تجارت، عبارت است از(ستوده، 1376، ص 68؛ كشاورز، 1374، صص 18و 37):

 

«حقی كه تاجر یا صنعتگر در نتیجة جلب مشتری و شهرت و فعالیت خود، برای محل كارش قائل می‌شود.»

 

همچنین در تعریف دیگری از حق كسب و پیشه و تجارت آمده است(احمدی، 1374، ص 68):

 

«حقی است كه تاجر و كاسب نسبت به محلی پیدا می‌كند. این حق ناشی از تقدِم در اجاره، حسن شهرت، جمع‌آوری مشتری و رونق كسبی است كه بر اثر عملكرد مستأجر محل به وجود آمده است.»

 

بی‌آنكه بخواهیم به طور مفصل وارد این بحث شویم، برای اثبات لزوم جداسازی دو واژة «سرقفلی» و «حق كسب و پیشه و تجارت»، به سه تفاوت عمدة این دو عنوان می‌پردازیم:

 

الف: سرقفلی فقط در اول عقد اجاره به مالك پرداخت می‌شود. لذا، كسب اعتبار و شهرت تجاری و … هیچ تأثیری در این زمینه نمی‌تواند داشته باشد. در حالی كه اساس حق كسب و پیشه و تجارت، بر شهرت و جلب مشتری است.

 

ب: با تعریفی كه از این دو واژه به عمل آمد و به مفهومی كه بیان شد، فقها فقط با سرقفلی موافقند و حق كسب و پیشه را شرعی نمی‌دانند. این مطلب، دلیلی بر تفاوت ماهوی آنهاست.

 

ج: برخلاف حق كسب و پیشه و تجارت، مبلغ و میزان سرقفلی با توجه به موقعیت محلی، كیفیت بنا و تجهیزات عین مستأجره تعیین می‌شود، و مبلغ نهایی را موجر تعیین می‌كند(كشاورز، 1374، صص 14ـ38).

 

مبنای سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت

 

مبنای این دو نوع حق، از مهمترین مباحث این موضوع است. اصولاً، تا مبنای این حقوق شناخته نشود، نمی‌توانیم وضعیت قانونی و شرعی این حقوق را بررسی كنیم. متأسفانه، در این باره كمتر صحبت شده است. مجتهدانی نیز كه در این باب اظهارنظر كرده‌اند، حكم مسئله را بدون ذكر علت و مبنای آن بیان كرده‌اند. با اینهمه، می‌توان به طور خلاصه مبنای این حقوق را به قرار ذیل ارزیابی كرد.

 

حق كسب و پیشه و تجارت

 

این حق كه نوعی حق تقدم در اجارة محل كسب می‌باشد، بیشتر با این مبنا توجیه شده است كه مؤسسات تجاری، اغلب اوقات در ساختمانهایی تأسیس می‌شوند كه مالكیت آنها متعلق به دیگران است. در نتیجه، كوشش و فعالیت و پشتكار تاجر در اثر پیدا شدن مشتری محل كسب و فعالیت، مرغوبیت و ارزشی پیدا می‌كند كه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. و چون ادامة استقرار او در محلی است كه كار خود را شروع كرده و توسعه داده، به موازات حقی كه مالك محل برخوردار است، تاجر و مستأجر نیز دارای حقوقی می‌شود كه در اثر سعی و جدیت تاجر به آن محل تعلق می‌گیرد؛ زیرا تاجری كه عده‌ای را به عنوان مشتری برای مراجعه به محل كسب خود جلب كرده، ارزش محل را چند برابر نموده است. از این‌رو، هر كس جانشین او شود از نتیجة فعالیت سابق او استفاده خواهد كرد.

 

از طرف دیگر، چنانچه مالك محل كار تاجر، آزادانه بتواند تاجر را از ملك خود بیرون كند، نه تنها تاجر را از حقوق مكتسبة خود محروم خواهد نمود، بلكه بلاجهت از نتیجه و ثمرة فعالیت او استفاده خواهد كرد(ستوده، 1376، ج 1، صص 89ـ90). اگرچه دلایل دیگری نیز برای وجود چنین حقی نقل شده است، اما دلیل عمده و مبنای چنین حقی همان است كه بیان شد.

 

سرقفلی

 

تقریباً همة فقها و مجتهدانی كه در این زمینه بحث نموده‌اند. ‌وجود چنین حقی را برای مالك تأیید كرده‌اند؛ ولی كمتر كسی به مبنا و علت آن اشاره كرده است.

 

از مجموع نظرات حقوقدانان و فقها، می‌توان مبنای این حق را بر یكی از سه نظر عمدة زیر استوار كرد.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : نقدی بر سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر , نقدی , سرقفلی , حق كسب , پیشه , تجارت , قانون روابط , موجر و مستأجر , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Google
About 18,000 results (0.73 seconds)
Search Results
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و ...
www.hawzah.net/.../نقدی-بر-سرقفلی-و-حق-کسب-و-...
Translate this page
چکیده: قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر کشور محسوب می شوند. همچنین، بحث سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت، ...
سرقفلي و حق كسب چيست؟
hbadvi.farsedu.ir/portal/show.aspx?page=10739
Translate this page
نقدي بر سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت. در قانون روابط موجر و مستأجر سال 1376. نويسنده : سعيد بيگدلي. چكيده: قوانين مربوط به تنظيم روابط موجر و مستأجر به ...
نقدی بر سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر
irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/4178
Translate this page
Jul 30, 2016 - قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین ... نقدی سرقفلی حق كسب پیشه تجارت قانون روابط موجر و مستأجر پروژه ...
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و ...
www.noormags.ir/.../نقدی-بر-سرقفلی-و-حق-کسب-و-پیشه-و-تجارت-در-...
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر سال 1376. نویسنده: بیگدلی،سعید؛. بهار و تابستان 1380 - شماره 13 و 14 (16 صفحه - از 55 ...
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و ...
www.abdolkhani.com/.../نقدی-بر-سرقفلی-و-حق-ک...
Translate this page
بانک جامع قوانین و مقررات کشور · دانلود لوح حق · دانلود قانون همراه ... نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376 ...
سرقفلی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../سرقفلی
Translate this pagePersian Wikipedia
سرقفلی حقی است معنوی که تاجر برای تقدم در اجارهٔ محل و ادامهٔ تجارت درمحل کار خود دارد. ... روابط خوب با مشتریان، روابط خوب با کارکنان و هر نوع اختراع، حق کپی‌رایت یا تکنولوژی ... از سوی دیگر ادامهٔ فعالیت تاجر که آن را می‌توان به هر پیشه خدماتی یا حتی ... بر مبنای قانون موجر و مستأجر سال ۵۶ عقد اجاره اماکن تجاری، به انقضای مدت خاتمه ...
نقدی تحلیلی بر قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 - وبلاگ هواداران ...
drkatouzian.blogfa.com/post-45.aspx
Translate this page
هدف قانون جديد روابط موجر و مستأجر يكسان كردن قانون حاكم بر اجاره و پرهيز از ..... در قانون ،1376 سرقفلي مفهومي به مراتب محدودتر از حق كسب و پيشه و تجارت دارد؛ ...
نقدي تحليلي بر قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ... - بانك قوانين كشور
www.ghavanin.ir/PaperDetail.asp?id=15
Translate this page
چكيده : هر چند قانون مصوب 26/5/1376 دربارة روابط موجر و مستأجر ناظر به اجاره هاي ... مفهوم سرقفلي كه در قانون جديد از امتيازهاي حق مالكيت ومنافع است و از سوي مالك به ... تعارض اصلي با قانون 1356 و اجارة محل كسب و پيشه و تجارت است كه همچنان باقي مي ...
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و ...
ierc.sbu.ac.ir/fa/ArticleView.html?ItemID=96535
Translate this page
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستاجر 1376. نویسندگان: بیگدلی،سعید. محل نگهداری: امام صادق (ع). سال انتشار: 1380. ماه یا فصل ...
نقدی بر سرقفلی حق كسب پیشه تجارت در قانون روابط موجر مستأجر سال ...
weblog24.xyz/.../نقدی-بر-سرقفلی-و-حق-كسب-و-پی...
Translate this page
نتایج جستجوی عبارت ' نقدی بر سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر سال ' از بین کلیه اطلاعات و وبلاگهای ثبت شده در سایت در زیر ...
نقدی تحليلی بر قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 – گروه وکلای یاسا
www.yasa.co/...حقوقی/نقدی-تحليلی-بر-قانون-رواب...
Translate this page
سرقفلی ، در مفهوم تازة خود محدود به اتحاد حق تقدم در اجاره و انتفاع از عین مستاجر ... تعارض اصلی با قانون 1356 و اجارة محل كسب و پیشه و تجارت است كه همچنان باقی می ...
Fars News Agency : نقدي بر سرقفلي و حق كسب و پيشه
www.farsnews.com/printable.php?...
Translate this pageFars News Agency
Apr 12, 2009 - چكيده: قوانين مربوط به تنظيم روابط موجر و مستأجر به علت شيوع اجاره، از .... به نقد قانون جديد در باب حق كسب و پيشه و تجارت، و سرقفلي مي‌پردازيم.
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و ...
www.ensani.ir/fa/content/62739/default.aspx
Translate this page
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر سال 1376. سعید بیگدلی. فایل تمام متن: نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در ...
شرح قانون روابط موجر و مستاجر سال 76 بخش 2 - وبلاگ حقوقی یعقوب ...
shahmarisoha.mihanblog.com/post/211
Translate this page
حق كسب ، پیشه و تجارت و مقایسه آن با حق سرقفلی · نقدی تحلیلی بر قانون روابط موجر و مستاجر ... در مورد ماده های (7) و (8) قانون روابط موجر و مستأجر سال 1376؛ به علت وجود ابهامات و شروط غیر متعارف؛ می توان گفت كه بهتر است از طرف قوه مقننه مجددا ...
تخصصی حقوق و فقه - نقد تحلیلی بر قانون روابط موجر و مستاجر
hoghough85.blogfa.com/post-2621.aspx
Translate this page
چكیده: هر چند قانون مصوب 26/5/1376 درباره روابط موجر و مستأجر ناظر به اجاره های پیش ... 3- مفهوم سرقفلی كه در قانون جدید از امتیازهای حق مالكیت و منافع است و از سوی ... تعارض اصلی با قانون 1356 و اجاره محل كسب و پیشه و تجارت است كه همچنان باقی می ...
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر
wikipost.ir/?p=4248
Translate this page
Jul 19, 2016 - چکیده : قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر کشور محسوب می‌شوند. همچنین، بحث سرقفلی و حق کسب و ...
آشنایی با مسائل‌ ‌حقوقی سرقفلی اماکن تجاری‌ مطابق قانون روابط موجر و ...
vista.ir/.../آشنایی-با-مسائل‌-‌حقوقی-سرقفلی-اماکن-ت...
Translate this page
سرقفلی معمولا به مبلغی که مالک علاوه بر اجاره بها از مستاجر دریافت ‌می‌ ‌کند گفته می شود ولی حق کسب و پیشه مبلغی است که در قبال تخلیه یا انتقال مورد‌ ‌اجاره به ...
وکالت تخصصی دعـاوی ســرقـفـلی واملاک - تفاوت سرقفلی و حق کسب ...
sargofli.blogfa.com/post/14
Translate this page
2ـ اسقاط حق كسب و پيشه در اول اجاره با توجه به اينكه هنوز به وجود نيامده به لحاظ عدم امكان ... نقدي بر سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر ...
وکالت آنلاین - توقیف حق کسب یا پیشه یا تجارت و سرقفلی
www.vekalatonline.ir/print.php?ToDo...AID...
Translate this page
لازمه بحث در مورد توقیف سرقفلی و حق کسب و پیشه یا تجارت، شناسایی ماهیت و تفاوت ... اما سرقفلی پس از تصویب قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 عینیت و ... و مستأجر دوم)، اختصاص به مواردی دارد که مستأجر بابت سرقفلی، وجه نقدی به موجر ...
ملكبان 24|تفاوت حق کسب و پيشه و سرقفلي در املاک تجاري چيست؟
melkban24.ir/.../تفاوت%20حق%20کسب%20و%20پي...
Translate this page
دانستنهای ملک و خانه تفاوت حق کسب و پيشه و سرقفلي در املاک تجاري چيست؟ ... سعيد، نقدي بر سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر.
دعوای مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه - فروشگاه اینترنتی چراغ دانش
cheraghdanesh.com/.../دعوای-مطالبه-سرقفلی-و-حق-ک...
Translate this page
مبحث سوم: تفاوت سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت.. ۲۵. فصل دوم.. ۲۷ ... گفتاردوم: مطالبه سرقفلی در اجاره‌های مشمول قانون روابط موجر و مستأجر ۱۳۵۶٫ ۶۹. بند اول: مفهوم ...
نقدي بر سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت در قانون روابط موجر - چای هندی
chayhendi.rozblog.com/.../نقدي-بر-سرقفلي-و-حق-ك...
Translate this page
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستاجر 1376. نویسندگان: بیگدلی،سعید. محل نگهداری: امام صادق (ع). سال انتشار: 1380. ماه یا فصل
بررسي تطبيقي قانون روابط موجر و مستاجر در اماكن تجاري ميان قانون ...
www.vefagh.org/بررسي-تطبيقي-قانون-روابط-موجر...
Translate this page
تاریخچه تصویب قانون روابط موجر و مستاجر و نقدی بر آن ... مسِِِِئله سرقفلی اماکن تجاری است که یک حق مالی و جزء سرمایه مستاجر می باشد لذا شناسایی دقیق و ... از آن سال مساله حق کسب و پیشه بر روابط موجر و مستاجر حاکم شد و این سیستم با وجود اینکه ...
سرقفلي و حق كسب پيشه و تجارت
law.tehran.ir/Default.aspx?tabid...
Translate this page
همچنين، بحث سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت، از بحثهاي مهم اجارة محلهاي ... سال ۱۳۶۷ با تصويب جديدترين قانون روابط موجر و مستأجر، تغييرات عميقي در اين زمينه ...
سرقفلی - پورتال ( پرتال ) حقوق
thelawportal.persianblog.ir/tag/سرقفلی
Translate this page
به عبارت دیگر حتی با وجود حق انتقال، مالک سرقفلی (حق کسب و پیشه) نمی‌تواند با .... در قوانین موجر و مستاجر هیچ تقسیمی میان اجاره اماکن مسکونی و تجاری وجود ... قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۷۶ و مقررات قانون مدنی در باب اجاره و ...... (۱) مفاهیم (۱) بکارت (۱) دانلود (۱) نقد (۱) اموزش (۱) کتاب (۱) فمینیسم (۱) تجارت بین الملل (۱) ...
حقوق - حق سر قفلی
law4.blogfa.com/post-7.aspx
Translate this page
چنین می نماید که حق کسب و پیشه و تجارت سه مفهوم جداگانه هستند که در برخی احکام ... حق سرقفلی که قانون روابط موجر و مستأجر سال 1356 از آن به حق کسب و پیشه یا ... یا قیمت آن پرداخت می شود اما اگر وجه نقد پرداخت شده باشد مانند مهریه محاسبه می گردد.
مقایسه حق سرقفلی در قوانین موجر و مستاجر سال 1356 و 1376
ganj.irandoc.ac.ir/articles/550255
Translate this page
حق سرقفلی و حق کسب یا پیشه یا تجارت ، از مهمترین مباحث مربوط به اجاره اند که ... قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 1376 و سرقفلی قبل از تصویب این قانون نیز باید ... ی 6 قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376، تنها می تواند وجه نقد باشد هر چند برخی ...
حق کسب و پیشه و تجارت - وبلاگ حقوقی محمد حسنی
mohassani.persianblog.ir/.../حق_کسب_و_پیشه_و_تجا...
Translate this page
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر سال 1376 ... چکیده: قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از ...
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر
lawpdf.ir/?p=15620
Translate this page
May 14, 2014 - خلاصه: قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر کشور محسوب می‌شوند. همچنین، بحث سرقفلی و حق کسب و ...
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر
filefilm.test.com/prod-406319-نقدی+بر+سرقفلی+و... - Translate this page
چکیده : قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر کشور محسوب می‌شوند. همچنین، بحث سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت، ...
تفاوت سرقفلی با حق کسب پیشه و تجارت و قوانین موجر مستاجر 1356 ...
alifathilawyer.persianblog.ir/post/151/
Translate this page
Feb 20, 2012 - در عقد اجاره املاک مسکونی و تجاری قبل قانون موجر و مستاجر 1376 با اتمام مدت اجاره ... علی القاعده سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در روابط موجر و ...
قایسه حق کسب وپیشه یاتجارت در قانون روابط موجر ومستاجر سال 56باحق ...
nashreedalat.ir/maghalat-hoghoghe/.../1211--56.html
Translate this page
Aug 25, 2015 - واژگان کلیدی : مستأجر، حق کسب یا پیشه یاتجارت،سرقفلی، محل تجاری. مقدمه. در قانون روابط موجر ومستأجرسال 1356 حقی تحت عنوان سرقفلی برای ...
حقوقدان - حق کسب و پیشه و تجارت از دیدگاه شهرسازی
www.hughughdan.blogfa.com/post-51.aspx
Translate this page
واژگان كليدي: حق كسب و پيشه و تجارت، سرقفلي، حقوق شهري و شهرسازي، حقوق عمومي، ... قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 اين حق را به اوج رساند و قانون روابط موجر و ..... و پيشه و يا تجارت استفاده كند به حبس جنحه اي از شش‌ماه تا دو سال و جزاي نقدي از ...
مشاوره حقوقی آنلاین/ تلفنی /خانواده | نقدی تحلیلی بر مباحث راجع به ...
www.masihi.moshavere.net/?action=view&postId...
Translate this page
Aug 13, 2014 - حقِ سرقفلی یا حق کسب و پیشه و تجارت، ابتدا در میان بازاریان و روابط .... نهایتاً قانون جدید روابط موجر و مستاجر در سال ۵۶ تصویب گردید و طبق ماده ...
دانلود مقاله نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط ...
paperdoc.ir/.../دانلود-مقاله-نقدی-بر-سرقفلی-و-حق-...
Translate this page
قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر کشور محسوب می‌شوند. همچنین، بحث سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت، از ...
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر
file-yab.ir › مطالب سایت
Translate this page
فرمت فايل : word(قابل ويرايش)تعداد صفحات:۲۰ چکیده: قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر کشور محسوب می‌شوند.
حقوقی _اقتصادی _ بورس و سهام - حق كسب و پيشه و تجارت [1] از ديدگاه ...
siamakdavodi.blogfa.com/post-108.aspx
Translate this page
قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 اين حق را به اوج رساند و قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376 آن را به ... فصل اول : افتراق حق سرقفلی با حق كسب و پيشه و تجارت.
در حقوق ایران سرقفلی به چه معناست ؟ - مجله اینترنتی قانون
www.iranprisons.ir › حقوق تجارت
Translate this page
Dec 22, 2014 - سرقفلی مایه تجاری و نیز حق كسب یا پیشه یا تجارت در حقوق ما مفهوم واحدی دارد. قانونگذار در قوانین روابط مالك و مستاجر مصوب 1339 و روابط موجر و ...
سرقفلی و حق کسب چیست ؟ - بولتن نیوز
www.bultannews.com › اقتصادی › گوناگون
Translate this page
علی‌القاعده سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در روابط موجر و مستاجر مطرح شده اما با این وجود در برخی قوانین مانند قانون تملک زمین برای نوسازی مصوب ۱۳۳۹ و قانون ...
دانلود تحقیق در مورد اجاره،سرقفلي وحق كسب وپيشه و تجارت در حقوق ...
fileman.cloudsite.ir/دانلود-تحقیق-در-مورد-اجاره،سرقف...
Translate this page
13 hours ago - «در مورد حق کسب یا پیشه یا تجارت مطابق قوانین روابط موجر و مستاجر مصوب دوم ... اجاره، سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در حقوق موضوعه ایران و فقه اسلامی ..... نقدی سرقفلی حق کسب پیشه تجارت قانون روابط موجر و مستأجر پروژه ...
فرق واگذاری با انتقال در قانون روابط موجر و مستاجر
www.mirkazemilawyer.ir/print.php?ToDo...AID...
Translate this page
واژه واگذاری یا واگذار در مواد۱۰و ۱۴(بند۲) و تبصره ۱ ماده ۱۹ قانون قانون روابط موجر و ... مورد اجاره‌، حق کسب یا پیشه یا تجارت مستأجر را بپردازد و الا مستأجر می‌‌تواند برای ... در صورت نداشتن حق انتقال به غیر و حاضر نشدن مالک به پرداخت تمام سرقفلی با اجازه ... دکتر ناصر کاتوزیان که در کتاب توجیه و نقد رویه قضایی نشر دادگستر چاپ ...
[PDF]دانلود(93 بار) - حق گستر
haghgostar.ir/.../حقوق.../1047_00f9fc5a685c07f0a6de...
Translate this page
سرقفلی وجه نقدی است که توسط مستاجر به موجر پرداخت می شود و موقع تخلیه می تواند از موجر یا .... حق کسب و پیشه یا تجارت مذکور در قانون روابط موجر و مستاج. ر سال.
نقدی بر سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و ...
f1020.ir/.../نقدی-بر-سرقفلی-و-حق-کسب-و-پیشه-و-...
Translate this page
Jul 12, 2016 - فرمت فايل : word(قابل ويرايش)تعداد صفحات:20 چکیده: قوانین مربوط به تنظیم روابط موجر و مستأجر به علت شیوع اجاره، از مهمترین قوانین هر کشور ...
از روابط موجر و مستاجر
www.fkbarrister.ir/index.php/.../162-ravabet-mojer
Translate this page
د: سرقفلی و حق کسب پیشه و تجارت چه تفاوتی با هم دارند ؟ ... تنظیم اجاره نامه مغازه سوم خود را با شرایط مندرج در قانون روابط موجر و مستأجر مصوب 1376 به آقای ... را به مبلغ 000/000/100 تومان ( نقد و نسیه ) از منوچهر خریداری نموده اند مشروط به اینکه مبلغ ...
حق کسب، پيشه و تجارت - سایت حقوقی محمد حسنی
hassani.org/component/.../593-حق-کسب،-پيشه-و-تجا...
Translate this page
در صورتی که مالک به هر دلیلی نخواهد حق کسب و پیشه و تجارت را از مستاجر بخرد، حداقل .... در ضمن در قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376 چنین مقرره‌ای وجود ندارد، زیرا در این قانون .... و نقد رویه قضایی نشر دادگستر چاپ بهار۱۳۷۷صفحه۲۳ به بعد در رابطه با قانون موجر و ... آيا حق کسب، پيشه و تجارت با حق سرقفلی مغايرت دارد يا خير؟
بررسی امکان و چگونگی توقیف سرقفلی و حق کسب یا پیشه یا تجارت
jplr.atu.ac.ir/article_185.html
Translate this page
by بادینی - ‎2013
شده است؛ برخی قائل به عدم امکان توقیف و مزایدة سرقفلی و حق کسب یا پیشه یا .... حق کسب یا پیشه یا تجارت مطابق ماده 19 قانون روابط موجر و مستأجر مصو ب 1356 و
برای توقيف سرقفلي چه باید کرد
babafars.ir › ... › اجرای احکام مدنی و خانواده
Translate this page
عده‌اي معتقدند اصولا حق سرقفلي با حق کسب و پيشه متفاوت است؛ اولي وجهي است که ... طبق ماده 6 قانون روابط موجر و مستاجر سال 76 سرقفلي ناظر به املاک تجاري است و ...
سرقفلی چیست ؟
www.norouzilawyer.ir/print.php?ToDo...AID=8068
Translate this page
بر مبنای قانون موجر و مستاجر سال 56 عقد اجاره اماکن تجاری، به انقضای مدت خاتمه ... علی القاعده سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در روابط موجر و مستاجر مطرح شده اما ...
حق کسب و پیشه - وبلاگ حقوقی محمد حسنی
paten.persianblog.ir/tag/حق_کسب_و_پیشه
Translate this page
حق کسب و پیشه با کار فرد حاصل می شود و با سرقفلی فرق دارد. .... ماده واحده: در مورد «حق کسب یا پیشه یا تجارت» مطابق قانون روابط موجر و مستأجر مصوب دوم مرداد ماه ...
مداقه: يادداشت هاي يك پژوهشگر درعلم حقوق - سرقفلي و حق كسب چيست؟
modaghe.blogfa.com/post-21.aspx
Translate this page
مداقه: يادداشت هاي يك پژوهشگر درعلم حقوق - سرقفلي و حق كسب چيست؟ - مقالات حقوقي نقد نظرات حقوقي نقد آرا محاكم. ... علي القاعده سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت در روابط موجر و مستاجر مطرح شده اما با اين وجود در برخي قوانين مانند ... در سال 1376 قانوني در خصوص روابط موجر و مستاجر به تصويب رسيد و مقرر گرديد كه اخذ سرقفلي در ...
Searches related to نقدی بر سرقفلی و حق كسب و پیشه و تجارت در قانون روابط موجر و مستأجر

حق کسب و پیشه

قانون سرقفلی سال 56

حق کسب وپیشه در حقوق ایران

نحوه محاسبه حق کسب وپیشه

حق سرقفلی چیست

حق کسب وپیشه وتجارت

سرقفلی به زبان ساده

فروش سرقفلی
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 33
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 459
  • آی پی دیروز : 136
  • بازدید امروز : 3,849
  • باردید دیروز : 633
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,212
  • بازدید ماه : 6,212
  • بازدید سال : 140,375
  • بازدید کلی : 2,648,922