loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 216 پنجشنبه 06 خرداد 1395 نظرات (0)

کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی

کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی دسته: زیست شناسی
بازدید: 17 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 961 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 118

روشهای سنتی اصلاح نباتات مبتنی بر دستكاری ساختار ژنتیكی گیاه كامل و از طریق تولید جنسی است

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی

 

روشهای سنتی اصلاح نباتات مبتنی بر دستكاری ساختار ژنتیكی گیاه كامل و از طریق تولید جنسی است. در سالهای اخیر روشی برای دستكاری ژنتیكی در سطح سلولی پیدا شده است كه روشهای اصلاحی را بطور منحصر بفرد كامل می كند. موجودیت پیدا كردن روشهای كشت بافت و سلول را می توان به پیشرفتهای ناشی از دانش كشت سلولی و زیست شناسی مولكولی دانست (4 و 51)

بیوتكنولوژی یا فناوری زیستی مجموعه ای از فنون را تشكیل می دهد كه امكان بكارگیری، توانایی و كارآیی سلولهای موجودات زنده اعم از حیوانی یا گیاهی را فراهم می سازد. در سالهای اخیر با انجام تحقیقات متعدد در حوزة بیوتكنولوژی كشاورزی این بخش دارای جایگاه مهم و باارزشی شده است و این امكان را در رابطه با گیاهان زراعی فراهم نموده است كه بسیار مطالب كارآتر از روشهای كلاسیك اصلاح نباتات با استفاده از تكنیكهای مختلف از قبیل دست ورزی ژنتیكی (Genetic manipulation)، كشت بافت و سلول گیاهی در شرایط In Vitro و غیره، گیاهانی با سازگاری متناسب تر و بیشتر به شرایط محیطی و همچنین سازگار با نیاز انسانها تولید نماید.

تكنیك كشت بافت و سلول گیاهی در شرایط In Vitro ازجمله فنون بیوتكنولوژی است كه كاربرد آن به اوایل سالهای 1950 می رسد. بر اساس این تكنیك، سلول گیاهی یا بافت از اندامهایی مثل ریشه، ساقه، برگ و گل آذین یا هر اندام دیگری از گیاه جدا شده و در شرایط كاملاً استریل و گندزدایی شده، در درون لوله های آزمایش محتوی محیط غذایی مصنوعی قرار گرفته و با تأمین نیازهای نوری و حرارتی مناسب تبدیل به یك گیاه كامل می گردد. این تكنیك همانطور كه اشاره شد امكان تولید هزاران گیاهچه مشابه گیاه مادری را در مدت زمان بسیار كوتاهی و در فضای فیزیكی بسیار محدودی فراهم می‌سازد كه با انتقال این گیاهچه ها به سطح گلخانه و مزرعه تولید انبوهی از گیاهان مورد نظر را می توان باعث شد. در اصلاح نباتات با استفاده از تكنیك كشت بافت و نیز تولید كالوس یا گیاهچه ها در مقیاس وسیع و انجام گزینش در بین نمونه ها می توان از ارقام مقاوم به استرسهای محیطی را تولید نمود. فنون فوق فرصتهای مناسبی در بخشهای مختلف تحقیقاتی، اقتصادی بوجود آورده است كه با تقویت بخش دولتی و فعال نمودن بخش خصوصی كارایی این بخشها را برای تأمین و تولید محصولات اساسی كشور را، بطور قابل ملاحظه ای می توان افزایش داد. (51 و 98)

تاریخچة اهمیت كشت بافت:

مفهوم كشت بافت گیاهی خلاصة عبارت كشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و كشت اندام گیاهی است. كشت بافت و سلول گیاهی بر اساس نظریة شوان مبنی بر دارا بودن خاصیت توتی پوتنسی سلولها پایه گذاری شد. توتی پوتنسی خاصیتی است كه بر اساس آن یك سلول دارای توان تبدیل شدن به موجود كامل است. در سالهای اخیر، تكنیك كشت بافت گیاهی به یك ابزار بسیار قدرتمند برای تكثیر و اصلاح بسیاری از گونه های گیاهی تبدیل گشته است. این تكنیك با ابراز نظریة گوتلیب هابرلاندت در مورد خاصیت توتی‌پوتنسی در سلول گیاهی در آغاز قرن بیستم آغاز گردید. هارلاند پیشنهاد نمود كه روشهای جداسازی و كشت اندام گیاهی باید توسعه یابد و ادعا نمود كه اگر محیط و مواد غذایی سلولهای كشت شده، دستورزی شده باشند، آن سلولها باید صفات ارثی مربوط به مراحل رشد و نموی گیاه اولیه را تكرار نمایمد. دیدگاه هابرلاند در حقیقت قابل توجه بود زیرا وی حتی بیان داشت كه خارج از سلولهای سوماتیكی زنده، جنینهای مصنوعی به صورت غیر جنسی رشد و نمو می یابند.(5) احتمالاً وایت نخستین كسی بود در سال 1954 مسئله كشت سلولی را به روشنی بیان كرد. او بیان داشت كه تفاوتهای بین سلولهای دیگر در آن ارگانیسم می باشد. لذا امكان دارد بتوان با جدا نمودن سلول، پتانسیل نهفته توتی پوتنت را به آنها بازگردانید. البته احتمال دارد كه این خاصیت در سلول برای همیشه از دست رفته باشد. اسكوگ و میلر در 1957 پیشنهاد نمودند كه اثرات متقابل كمی بین اكسین و سیتوكینین نوع رشد و مراحل مورفولوژیك را كه باید در گیاه رخ دهد، تعیین می كنند. مطالعات آنها در توتون نشان داد كه نسبت بالای اكسین به سیتوكسین باعث القای رشد ریشه می شود؛ درحالیكه نسبت بالای سیتوكسین به اكسین باعث القای رشد ساقه میگردد، هرچند كه این الگو پاسخ كلی و عمومی نیست. (1 و 5 و 9 و 98)

دستورزی نسبت اكسین به سیتوكینین در بسیاری از گونه ها و جنسها برای ریخت زایی موفقیت آمیز بوده است. كارهایی كه توسط مورل[1] (1960) روی ازدیاد اركیده انجام گردیده است، آغازی برای كاربرد تكنیك كشت بافت گیاهی برای تكثیر و اصلاح بسیاری از گونه های گیاهی بود كه منجر به توسعه و گسترش استفاده از محیطهای كشت جدید با غلظتهای بالای نمك توسط موراشیگ و اسكوك[2] گردید.

در سال 1966 نیز گوها[3] و محشوری[4] امكان ایجاد تعداد زیادی از گیاهچه هاپلوئید از دانه داتوره بوسیله كشت بساكهای نابالغ را ثابت كردند. (98)

در سال 1970 اولین امتزاج موفقیت امیز پروتوپلاست در محیط كشت تحقق یافت. در همین سال انتخاب موتانهای بیوشیمیایی در شرایط آزمایشگاهی صورت گرفت. در 1974 تولید گیاهان هیبرید حاصل از امتزاج پروتوپلاستهای هاپلوئید به نتیجه رسید. (1 و 98)

تحقیقات در زمینه كشت بافت گیاهی از سال 1975 به بعد بطور چشمگیری افزایش یافت و از دهة 1980 به بعد به عنوان بخش مهمی از بیوتكنولوژی گیاهی مورد توجه بسیاری از دانشمندان قرار گرفته است بطوریكه در سال 1977 توسط چلتون و همكاران ادغام موفقیت آمیز DNA پلاسمید Ti از Agrobacteriam tumefaciens به گیاهان صورت گرفت. (98 و 100)

در حال حاضر كشت بافت به عنوان پیش نیاز مهندسی ژنتیك از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرفی كشت بافت بعنوان مكمل روشهای كلاسیك متداول در اصلاح نباتات بكار می رود نه جایگزین آن (86 و 100)

اساس گیاه شناسی برای كشت بافت:

ظرفیت طبیعی گیاهان به منظور تكثیر توسط فرآیندهای غیرجنسی، اساس تكثیر در تكنیك كشت بافت است. كشت بافت به سادگی به ما كمك می كند تا از پتانسیل طبیعی موجود در گیاه برای رشد و تكثیر استفاده كنیم كه البته تكنیكی بسیار كارآمد و قابل پیش بینی است (62 و 96)


اهداف مورد نیاز با استفاده از تكنولوژیهای جدید كشت بافت و مهندسی ژنتیك:

    تكثیر سریع گیاهان جهت استفاده در تحقیقات اصلاحی ژنتیكی.
    تولید گیاهان هاپلوئید و دای هاپلوئید
    ایجاد هیبریداسیون سوماتیكی بین گونه ای و بین جنسی
    ایجاد موتاسیونهای القایی
    حفظ و نگهداری منابع گیاهی از طریق كشت بافت
    انتقال ژنهای خارجی مطلوب به سلولهای مورد نیاز از طریق كشت بافت و مهندسی ژنتیك
    تولید گیاهان عاری از ویروس
    ایجاد لاینهای مقاوم به امراض و بیماریها
    ایجاد لاینهای مقاوم به شوری و خشكی
    تهیه لاینهای مقاوم به علف كشها

منابع:

1-    امیدی، م (1379). بررسی كشت بافت، تنوع سیتوژنتیكی و پروتئینی جو. رساله دكتری تخصصی اصلاح نباتات (ژنتیك مولكولی و مهندسی ژنتیك) دانشكده كشاورزی دانشگاه تهران

2-    باقری. ع (1376) مبانی كشت بافتهای گیاهی. دانشگاه فردوسی مشهد 406 صفحه

3-    تورز.كا.سی (1373) فنون كشت بافت برای گیاهان باغبانی خوشخوی. م(مترجم) چاپ اول مركز نشر دانشگاه شیراز صفحه (1-103)

4-    عبدمیشانی. س و ع. الف. ش. بوشهری (1377) اصلاح نباتات تكمیلی (جلد اول) بیوتكنولوژی گیاهی.

5-    فاضل زاده.ع. (1382) بررسی تأثیر تیمارهای دمایی بر باززایی كالوس در كشت جنین نارس جو. پایان نامه كارشناسی ارشد اصلاح نباتات دانشكده كشاورزی دانشگاه تهران.

6-    كوچكی،ع،مترجم. (1373) زراعت در مناطق خشك. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. 202 صفحه

7-    مطلبی آذر. ع و ع. جعفری مفیدآبادی (1379) بررسی میزان كالزایی، جنین زایی سوماتیكی و باززلیی گیاه در جمعیتهای یونجه ایرانی با استفاده از چهار روش رایج، دانش كشاورزی جلد 1 شماره 2 صفحات 1-13.

8-    مهرابی.ع.1. (1381) بررسی كال زایی و باززایی در كلزا و امكان ارزیابی مقاومت به شوری در این گیاه با استفاده از تكنیك كشت بافت. پایان نامه كارشناسی ارشد اصلاح نباتات. دانشكده كشاورزی دانشگاه تهران.

9-    نوری قنبلانی، ق. مترجم (1371) تجربیاتی در كشت بافتهای گیاهی، انتشارات دانشگاه تبریز. شماره 323. 411 صفحه

10-ولیزاده، م و كامیا. ت. 1372. بررسی كال زایی، رشد كال و پروتئین كال در گونه های یونجه (Medicaago) اولین كنگره علوم زراعی ایران. مشهد.

11-Agrawal. L.R, (1998) Fundamenteds of plant breeding in hybrid seeds.

12-Alexander I.K, Debchev P.D, Attanassov A.I. & Scrag A.H (1994) Alfalfa embryo production in airlift vessels via Domatic embryigenetsis, Plant cell, Tissue and Organ cutture 38:19-23

13-Allen, S.G., A.K. Dobrenz, and P.G. Bartels. 1986. Physiological response of Salt-tolerant and non tolerant alfalfa to salinity during germination. Crop Scince 26:1004-1008

14-Al-Niemi, T.S. W.F. camphell, and M.D. Rumbaugh. 1992. Response of alfalfa cultivars to salinity during germination and post germination growth. Crop Scince 32:976-980

15-Arcyones, Davey.M.R, Santos. A.V. P and Cockyng. E. (1982) Somatic embryogenesis in tissue from mesophyl and

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

برچسب ها : کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی , کشت پروتوپلاست گیاهی , سلول گیاهی , تحقیق , مقاله , پژوهش , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه , کشت اندام گیاهی , کشت بافت

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی

کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی دسته: زیست شناسی
بازدید: 17 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 961 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 118

روشهای سنتی اصلاح نباتات مبتنی بر دستكاری ساختار ژنتیكی گیاه كامل و از طریق تولید جنسی است

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی

 

روشهای سنتی اصلاح نباتات مبتنی بر دستكاری ساختار ژنتیكی گیاه كامل و از طریق تولید جنسی است. در سالهای اخیر روشی برای دستكاری ژنتیكی در سطح سلولی پیدا شده است كه روشهای اصلاحی را بطور منحصر بفرد كامل می كند. موجودیت پیدا كردن روشهای كشت بافت و سلول را می توان به پیشرفتهای ناشی از دانش كشت سلولی و زیست شناسی مولكولی دانست (4 و 51)

بیوتكنولوژی یا فناوری زیستی مجموعه ای از فنون را تشكیل می دهد كه امكان بكارگیری، توانایی و كارآیی سلولهای موجودات زنده اعم از حیوانی یا گیاهی را فراهم می سازد. در سالهای اخیر با انجام تحقیقات متعدد در حوزة بیوتكنولوژی كشاورزی این بخش دارای جایگاه مهم و باارزشی شده است و این امكان را در رابطه با گیاهان زراعی فراهم نموده است كه بسیار مطالب كارآتر از روشهای كلاسیك اصلاح نباتات با استفاده از تكنیكهای مختلف از قبیل دست ورزی ژنتیكی (Genetic manipulation)، كشت بافت و سلول گیاهی در شرایط In Vitro و غیره، گیاهانی با سازگاری متناسب تر و بیشتر به شرایط محیطی و همچنین سازگار با نیاز انسانها تولید نماید.

تكنیك كشت بافت و سلول گیاهی در شرایط In Vitro ازجمله فنون بیوتكنولوژی است كه كاربرد آن به اوایل سالهای 1950 می رسد. بر اساس این تكنیك، سلول گیاهی یا بافت از اندامهایی مثل ریشه، ساقه، برگ و گل آذین یا هر اندام دیگری از گیاه جدا شده و در شرایط كاملاً استریل و گندزدایی شده، در درون لوله های آزمایش محتوی محیط غذایی مصنوعی قرار گرفته و با تأمین نیازهای نوری و حرارتی مناسب تبدیل به یك گیاه كامل می گردد. این تكنیك همانطور كه اشاره شد امكان تولید هزاران گیاهچه مشابه گیاه مادری را در مدت زمان بسیار كوتاهی و در فضای فیزیكی بسیار محدودی فراهم می‌سازد كه با انتقال این گیاهچه ها به سطح گلخانه و مزرعه تولید انبوهی از گیاهان مورد نظر را می توان باعث شد. در اصلاح نباتات با استفاده از تكنیك كشت بافت و نیز تولید كالوس یا گیاهچه ها در مقیاس وسیع و انجام گزینش در بین نمونه ها می توان از ارقام مقاوم به استرسهای محیطی را تولید نمود. فنون فوق فرصتهای مناسبی در بخشهای مختلف تحقیقاتی، اقتصادی بوجود آورده است كه با تقویت بخش دولتی و فعال نمودن بخش خصوصی كارایی این بخشها را برای تأمین و تولید محصولات اساسی كشور را، بطور قابل ملاحظه ای می توان افزایش داد. (51 و 98)

تاریخچة اهمیت كشت بافت:

مفهوم كشت بافت گیاهی خلاصة عبارت كشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و كشت اندام گیاهی است. كشت بافت و سلول گیاهی بر اساس نظریة شوان مبنی بر دارا بودن خاصیت توتی پوتنسی سلولها پایه گذاری شد. توتی پوتنسی خاصیتی است كه بر اساس آن یك سلول دارای توان تبدیل شدن به موجود كامل است. در سالهای اخیر، تكنیك كشت بافت گیاهی به یك ابزار بسیار قدرتمند برای تكثیر و اصلاح بسیاری از گونه های گیاهی تبدیل گشته است. این تكنیك با ابراز نظریة گوتلیب هابرلاندت در مورد خاصیت توتی‌پوتنسی در سلول گیاهی در آغاز قرن بیستم آغاز گردید. هارلاند پیشنهاد نمود كه روشهای جداسازی و كشت اندام گیاهی باید توسعه یابد و ادعا نمود كه اگر محیط و مواد غذایی سلولهای كشت شده، دستورزی شده باشند، آن سلولها باید صفات ارثی مربوط به مراحل رشد و نموی گیاه اولیه را تكرار نمایمد. دیدگاه هابرلاند در حقیقت قابل توجه بود زیرا وی حتی بیان داشت كه خارج از سلولهای سوماتیكی زنده، جنینهای مصنوعی به صورت غیر جنسی رشد و نمو می یابند.(5) احتمالاً وایت نخستین كسی بود در سال 1954 مسئله كشت سلولی را به روشنی بیان كرد. او بیان داشت كه تفاوتهای بین سلولهای دیگر در آن ارگانیسم می باشد. لذا امكان دارد بتوان با جدا نمودن سلول، پتانسیل نهفته توتی پوتنت را به آنها بازگردانید. البته احتمال دارد كه این خاصیت در سلول برای همیشه از دست رفته باشد. اسكوگ و میلر در 1957 پیشنهاد نمودند كه اثرات متقابل كمی بین اكسین و سیتوكینین نوع رشد و مراحل مورفولوژیك را كه باید در گیاه رخ دهد، تعیین می كنند. مطالعات آنها در توتون نشان داد كه نسبت بالای اكسین به سیتوكسین باعث القای رشد ریشه می شود؛ درحالیكه نسبت بالای سیتوكسین به اكسین باعث القای رشد ساقه میگردد، هرچند كه این الگو پاسخ كلی و عمومی نیست. (1 و 5 و 9 و 98)

دستورزی نسبت اكسین به سیتوكینین در بسیاری از گونه ها و جنسها برای ریخت زایی موفقیت آمیز بوده است. كارهایی كه توسط مورل[1] (1960) روی ازدیاد اركیده انجام گردیده است، آغازی برای كاربرد تكنیك كشت بافت گیاهی برای تكثیر و اصلاح بسیاری از گونه های گیاهی بود كه منجر به توسعه و گسترش استفاده از محیطهای كشت جدید با غلظتهای بالای نمك توسط موراشیگ و اسكوك[2] گردید.

در سال 1966 نیز گوها[3] و محشوری[4] امكان ایجاد تعداد زیادی از گیاهچه هاپلوئید از دانه داتوره بوسیله كشت بساكهای نابالغ را ثابت كردند. (98)

در سال 1970 اولین امتزاج موفقیت امیز پروتوپلاست در محیط كشت تحقق یافت. در همین سال انتخاب موتانهای بیوشیمیایی در شرایط آزمایشگاهی صورت گرفت. در 1974 تولید گیاهان هیبرید حاصل از امتزاج پروتوپلاستهای هاپلوئید به نتیجه رسید. (1 و 98)

تحقیقات در زمینه كشت بافت گیاهی از سال 1975 به بعد بطور چشمگیری افزایش یافت و از دهة 1980 به بعد به عنوان بخش مهمی از بیوتكنولوژی گیاهی مورد توجه بسیاری از دانشمندان قرار گرفته است بطوریكه در سال 1977 توسط چلتون و همكاران ادغام موفقیت آمیز DNA پلاسمید Ti از Agrobacteriam tumefaciens به گیاهان صورت گرفت. (98 و 100)

در حال حاضر كشت بافت به عنوان پیش نیاز مهندسی ژنتیك از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرفی كشت بافت بعنوان مكمل روشهای كلاسیك متداول در اصلاح نباتات بكار می رود نه جایگزین آن (86 و 100)

اساس گیاه شناسی برای كشت بافت:

ظرفیت طبیعی گیاهان به منظور تكثیر توسط فرآیندهای غیرجنسی، اساس تكثیر در تكنیك كشت بافت است. كشت بافت به سادگی به ما كمك می كند تا از پتانسیل طبیعی موجود در گیاه برای رشد و تكثیر استفاده كنیم كه البته تكنیكی بسیار كارآمد و قابل پیش بینی است (62 و 96)


اهداف مورد نیاز با استفاده از تكنولوژیهای جدید كشت بافت و مهندسی ژنتیك:

    تكثیر سریع گیاهان جهت استفاده در تحقیقات اصلاحی ژنتیكی.
    تولید گیاهان هاپلوئید و دای هاپلوئید
    ایجاد هیبریداسیون سوماتیكی بین گونه ای و بین جنسی
    ایجاد موتاسیونهای القایی
    حفظ و نگهداری منابع گیاهی از طریق كشت بافت
    انتقال ژنهای خارجی مطلوب به سلولهای مورد نیاز از طریق كشت بافت و مهندسی ژنتیك
    تولید گیاهان عاری از ویروس
    ایجاد لاینهای مقاوم به امراض و بیماریها
    ایجاد لاینهای مقاوم به شوری و خشكی
    تهیه لاینهای مقاوم به علف كشها

منابع:

1-    امیدی، م (1379). بررسی كشت بافت، تنوع سیتوژنتیكی و پروتئینی جو. رساله دكتری تخصصی اصلاح نباتات (ژنتیك مولكولی و مهندسی ژنتیك) دانشكده كشاورزی دانشگاه تهران

2-    باقری. ع (1376) مبانی كشت بافتهای گیاهی. دانشگاه فردوسی مشهد 406 صفحه

3-    تورز.كا.سی (1373) فنون كشت بافت برای گیاهان باغبانی خوشخوی. م(مترجم) چاپ اول مركز نشر دانشگاه شیراز صفحه (1-103)

4-    عبدمیشانی. س و ع. الف. ش. بوشهری (1377) اصلاح نباتات تكمیلی (جلد اول) بیوتكنولوژی گیاهی.

5-    فاضل زاده.ع. (1382) بررسی تأثیر تیمارهای دمایی بر باززایی كالوس در كشت جنین نارس جو. پایان نامه كارشناسی ارشد اصلاح نباتات دانشكده كشاورزی دانشگاه تهران.

6-    كوچكی،ع،مترجم. (1373) زراعت در مناطق خشك. انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد. 202 صفحه

7-    مطلبی آذر. ع و ع. جعفری مفیدآبادی (1379) بررسی میزان كالزایی، جنین زایی سوماتیكی و باززلیی گیاه در جمعیتهای یونجه ایرانی با استفاده از چهار روش رایج، دانش كشاورزی جلد 1 شماره 2 صفحات 1-13.

8-    مهرابی.ع.1. (1381) بررسی كال زایی و باززایی در كلزا و امكان ارزیابی مقاومت به شوری در این گیاه با استفاده از تكنیك كشت بافت. پایان نامه كارشناسی ارشد اصلاح نباتات. دانشكده كشاورزی دانشگاه تهران.

9-    نوری قنبلانی، ق. مترجم (1371) تجربیاتی در كشت بافتهای گیاهی، انتشارات دانشگاه تبریز. شماره 323. 411 صفحه

10-ولیزاده، م و كامیا. ت. 1372. بررسی كال زایی، رشد كال و پروتئین كال در گونه های یونجه (Medicaago) اولین كنگره علوم زراعی ایران. مشهد.

11-Agrawal. L.R, (1998) Fundamenteds of plant breeding in hybrid seeds.

12-Alexander I.K, Debchev P.D, Attanassov A.I. & Scrag A.H (1994) Alfalfa embryo production in airlift vessels via Domatic embryigenetsis, Plant cell, Tissue and Organ cutture 38:19-23

13-Allen, S.G., A.K. Dobrenz, and P.G. Bartels. 1986. Physiological response of Salt-tolerant and non tolerant alfalfa to salinity during germination. Crop Scince 26:1004-1008

14-Al-Niemi, T.S. W.F. camphell, and M.D. Rumbaugh. 1992. Response of alfalfa cultivars to salinity during germination and post germination growth. Crop Scince 32:976-980

15-Arcyones, Davey.M.R, Santos. A.V. P and Cockyng. E. (1982) Somatic embryogenesis in tissue from mesophyl and

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

برچسب ها : کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی , کشت پروتوپلاست گیاهی , سلول گیاهی , تحقیق , مقاله , پژوهش , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه , کشت اندام گیاهی , کشت بافت

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


proje
Google
تقریباً ۶٬۸۴۰ نتیجه (۰٫۵۹ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
تصاویر برای کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهیگزارش تصاویر
نتیجه تصویری برای کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی
نتیجه تصویری برای کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی
نتیجه تصویری برای کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی
نتیجه تصویری برای کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی
نتیجه تصویری برای کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی
تصاویر بیشتر برای کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی
محورهای تخصصی - اولین کنفرانس ملی کشت سلول و بافت ...
cptc.khuisf.ac.ir/page.php?slct_pg_id=53&sid=1&slc_lang=fa
رویان زایی پیکری و تولید بذر مصنوعی گیاهان ... زیست فن آوری کشت پروتوپلاست ... به کشت اندام، بافت، سلول، پروتوپلاست، جنین و بذر در محیط درون شیشه‌ای ...
پایان نامه كشت پروتوپلاست گياهي، سلول گياهي، بافت و ...
www.payanname.net/پایان-نامه-كشت-پروتوپلاست-گياهي،-سلول/
پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی ... تکنیک کشت بافت و سلول گیاهی در شرایط In Vitro ازجمله فنون بیوتکنولوژی است که ...
: کاربردهای کشت بافتهای گیاهی - دانشنامه رشد
daneshnameh.roshd.ir › ... › زیست شناسی › علوم گیاهی › فیزیولوژی گیاهی
کشت اندام گیاهی: در این کشت ، انواع مختلفی مثل کشت مریستم ، کشت ریشه ... کشت پروتوپلاست: کشت پروتوپلاستهایی که در اثر هضم آنزیمی دیواره سلولی بوجود ...
دستور العمل کاربردی کشت سلول و بافت گیاهی
parks.tehran.ir/Default.aspx?tabid=92&articleid=1219...true...
کشت سلول و بافت گیاهی که با عنوان کشت درون شیشه (invitro ) و یا کشت استریل ... 1969: اولین جداسازی موفق پروتوپلاست از کشت سوسپانسیون Hapopappus توسط ... در مورد مواد گیاهی یا جداکشتها، ابتدا سطح اندامی که قرار است به عنوان جداکشت ...
کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام ...
bartarin.filenab.com/product-53197-aa.aspx
کشت پروتوپلاست گیاهی سلول گیاهی تحقیق مقاله پژوهش پایان نامه پروژه دانلود تحقیق دانلود مقاله دانلود پژوهش دانلود پایان نامه دانلود پروژه کشت اندام گیاهی کشت ...
پایان نامه کشت بافت های گیاهی
bankmaghale.ir/پایان-نامه-کشت-بافت-های-گیاهی/
کشت بافت گیاهی بطور خلاصه شامل کشت پروتوپلاست ,سلول,بافت و اندام گیاهی است. در همه این کشتها, رشد ماده گیاهی عاری از میکروب در یک محیط سترون مثل محیط ...
کشت بافت گیاهی - اصلاح نباتات
arminian.blogfa.com/post/85
10)استفاده در مطالعات بافت شناسی ، سلول شناسی ، و فیزیولوژی گیاهی . ... استفاده از جیبرلین ، محدود به کشت جنین است چون جیبرلین از اندام زایی( ارگانوژنز) ..... دقت شود که گیاهان عاری از ویروس حاصل از کشت کالوس و کشت پروتوپلاست ، به دلیل ...
کشت بافت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/کشت_بافت
رفتن به ۱ روش‌های کشت بافت گیاهی - کشت پینه; کشت سوسپانسیون سلولی; کشت پروتوپلاست; کشت هاپلویید; کشت جنین و اندام; باززایی و ریز ازدیادی ...
کشاورزی نوین - کشت بافت
bahari1388.blogfa.com/post/1
علاوه بر کاربرد عملی این تکنیک، کشت سلول گیاهی، بافت و اندام، نقش زیادی را در بهبود آگاهی ... کشت پرچم و میکروسپور کشت پروتوپلاست کشت نوک ساقه، قلمه.
کشت بافت گیاهی - پدیده کشاورزی تیموری
www.zeuzera.com/index.php/2011-12-27-09-32-30/138-tisue-culture.html
کشت بافت و سلول گیاهی به همراه روش‌های مهندسی ژنتیک از ارکان مهم فناوری ... سلولی; §کشت پروتوپلاست; §کشت هاپلویید; §کشت جنین و اندام; §باززایی و ریز ...
کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام ...
crackdownload-roz.sagacity.ir/page-1219229.html
کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی دسته: زیست شناسی بازدید: 1 بار.
بیوتکنولوژی گیاهی - مطالب درس استاد - فایل متنی درس ...
plant-biotechnology.blogfa.com/post/4
محیط های کشت و کشت سلول , کشت بافت , تولید و کاربرد هاپلوئید ها , کشت .... گیاهان ,بذور و اجزای گیاهی (بافت ها , اندام ها , جنین ها , تک سلول ها , پروتوپلاست ها , .
BoIoLoGy - فن کشت بافت
zist-girl.blogfa.com/post/80
اهمیت کشت بافت: بررسی و مطالعه ی شرایط زیست گیاه ، مانند محیط، اقلیم، خاک و . ... -کشت اندام گیاهی: یک اندام جدا شده و درشیشه رشد می کند. ... کشت پروتوپلاستهایی که در اثر هضم آنزیمی دیواره سلولی بوجود آمده‌اند، کشت پروتوپلاست نام دارد. [3].
کشت بافت گیاهی (Plant Tissue Culture) | کشت بافت آریا نهال
arianahal.com/کشت-بافت-گیاهی-plant-tissue-culture/
۲۹ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - كشت بافت گیاهی به کشت پروتوپلاست، سلول، بافت و اندام گیاهی در شرايط درون شیشه (این ویترو) گفته میشود. سلول یا بافتی از اندام های گیاهی ...
کشت بافت گیاهی - گیاهپزشک جوان - پرشین بلاگ
drplant.persianblog.ir/page/18
... کشت بافت گیاهی اطلاق می‌شود و شامل کشت پروتوپلاست، سلول، بافت و اندام ... بزرگترین مشوق برای استفاده از فنون کشت بافت گیاهی برای تکثیر بسیار از ...
تحقیقات کشت بافت و سلول - پژوهشکده بیوتکنولوژی ...
www.abrii.ac.ir/بخشهایتحقیقاتی/تحقیقاتکشتبافتوسلول.aspx
در بخش تحقیقات کشت بافت و سلول، فعالیت های تحقیقاتی شامل بهینه سازی روش های ... رقم، افزایش سطح پلوئیدی، جداسازی و ترکیب پروتوپلاست¬ها و نجات جنین انجام می گیرند. ... کشت اندام هاي گياهي و تهيه گياهان عاري از ويروس (کشت مريستم)
[PDF]مباني بيوتكنولوژي كشت بافت گياهي - دانشگاه پیام نور
www.pnu.ac.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=a3097e51-e51a-4a2c-8e11...
ﻛﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ و اﻧﺪام ................................ . ... ژﻧﺘﻴﻚ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎي ﺳﻤﺎﺗﻴﻜﻲ و ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ژﻧﺘﻴﻜﻲ ................................ . .... اﻧﻮاع ﻛﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﮔﻴﺎﻫﻲ اﻧﺪام. ﻫﺎي ﺟﻨﺴﻲ ...... ﺮوس،. ﺔﻠﻴ ﺑﻪ وﺳ. ﻛﺸﺖ ﻛﺎﻟﻮس و ﭘﺮوﺗﻮﭘﻼﺳﺖ.
پایان نامه فوریو پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول ...
payanname4u.test.com/prod-215806-پایان+نامه+کشت+پروتوپلاست+گیاهی،+سلول...
پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی با فرمت ورد و قابل ويرايش اماده دانلود ميباشد.
اصلاح نباتات - کشت بافت گیاهی
www.breeder.blogfa.com/tag/کشت-بافت-گیاهی
کلیه روشهای کشت سلول بافت و اندام گیاهی شامل کشت‌های : سوسپانسیون سلولی، کالوس و پروتوپلاست برای کلیه گیاهان قابل پیش بینی است و مورد بهره برداری ...
پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی-سلول گیاهی-بافت و ...
iranaparat.ir/.../پایان-نامه-کشت-پروتوپلاست-گیاهی-سلول-گیاهی-بافت-و-کشت-اندا...
پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی فرمت:word(قابل ویرایش) تعداد صفحات:119 مقدمه: روشهای سنتی اصلاح نباتات ...
فارغ التحصیلان زراعت و اصلاح نباتات 85 - کشت بافت
zeraate85.blogfa.com/post-28.aspx
نظير کشت آزمايشگاهي بذرهاي ارکيده ، کشت کالوس ، کشت اندام مرسوم شد. بعد از سال 1945 ، به تمام روشهاي مختلف کشت در آزمايشگاه ، کشت بافت گياهي ... کشت پروتوپلاست: کشت پروتوپلاستهايي که در اثر هضم آنزيمي ديواره سلولي بوجود آمده‌اند، ...
کشت بافت - ویکی روستا
wikiroosta.ir/کشت_بافت
به کشت قطعه ای از بافت گیاه در شرایط آزمایشگاهی و کاملا استریل، کشت بافت ... ۵)کشت سوسپانسیون سلولی و تولید متابولیت های اولیه مثل قند وکربن و نیز متابولیت های ثانویه. ... کشت اندام ( برگ ، ریشه ، ساقه ، مریستم و دانه گرده ) .... ايجاد دورگ‌هاي سوماتيكي به روش امتزاج پروتوپلاست در بيش از ۳۰ گونه و ۱۲ جنس انجام شده است.
[DOC]كشت بافت گياهي
www.takbook.com/doc/کشاورزی/كشت_بافت_گياهي.doc
كشت بافت گياهي عبارت است از تكنيكي كه براي توليد و تكثير گياه كامل از ... کشت بافت ، نظیر کشت آزمایشگاهی بذرهای ارکیده ، کشت کالوس ، کشت اندام مرسوم شد. ... که در اثر هضم آنزیمی دیواره سلولی بوجود آمده اند، کشت پروتوپلاست نام دارد.
آذران پلاسمید - کشت بافت گیاهی
azaranplasmid.blogfa.com/tag/کشت-بافت-گیاهی
کشت پروتوپلاست: کشت پروتوپلاستهایی که در اثر هضم آنزیمی دیواره سلولی بوجود ... علاوه بر کاربرد عملی این تکنیک ، کشت سلول گیاهی ، بافت و اندام ، نقش ...
انواع كشت بافت گياهي - ღسید چاسب فـاضــلـی ღ
chasebfazeli.blogfa.com/post-149.aspx
ღسید چاسب فـاضــلـی ღ - انواع كشت بافت گياهي - ღ°•. ... يك لوله آزمايش كشت بافت گياهي اطلاق مي‌شود و شامل كشت پروتوپلاست، سلول، بافت و اندام گياهي مي‌باشد.
کشت بافت گیاهی چیست - لینک گردی
farsinow.ir/news/کشت-بافت-گیاهی-چیست
كشت بافت، كشت و نگهداری سلول ها یا اندام های گیاه در شرایط سترون ... ... پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی. ارسال شده در ...
[PDF]ﻛﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﮔﻴﺎﻫﻲ - سيستم اتوماسيون تحت وب دفتر مطالعات و ...
hrst9.iaus.ac.ir/HrstPortal/uploadfile/Syllabus/4328.pdf
ﻛﺸــﺖ ﺑﺎﻓــﺖ tissue culture. ﮔﻴــﺎﻫﻲ ﻳــﻚ ﻋﺒــﺎرت ﻛﻠــﻲ ﺑــﺮاي ﻛﺸــﺖ. ﭘﺮوﺗﻮﭘﻼﺳﺖ ، ﺳﻠﻮل. ، ﺑﺎﻓﺖ و اﻧﺪام ﮔﻴﺎﻫﻲ در ﺷﺮاﻳﻂ اﺳﺘﺮﻳﻞ in vitro. اﺳﺖ ﺑـﻪ. ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ ﻛﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﮔﻴﺎﻫﻲ ﺗﻜﻨﻴﻜﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ و ﺗﻜﺜﻴﺮ ...
[PDF]کشت بافت گیاهی پیشرفته
staff.guilan.ac.ir/staff/.../06-%20PP-%20TissCult-%20Introduction-%2093-12-01.pdf
به کشت مواد گیاهی عاری از میکروب اعم از بذر، جنین، بافت، سلول و پرتوپالست. گیاهان عالی در ... هر گیاه شامل اندامهای متفاوت و هر اندام شامل تعدادی بافت است و بافتها نیز از ... ➄. کشت سلول. ) Cell culture. (. ➅. کشت پروتوپالست. ) Protoplast culture.
پایان نامه کشاورزی -زراعت – درباره کشت بافت های گیاهی - ...
folderonline.ir › فایل ها
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - کشت بافت گیاهی بطور خلاصه شامل کشت پروتوپلاست ,سلول,بافت و اندام گیاهی است. در همه این کشتها, رشد ماده گیاهی عاری از میکروب در یک محیط ...
دانلود پایان نامه کشاورزی درمورد کشت بافت های گیاهی - کمپ ...
campiran.ir/project-13900-دانلود-پایان-نامه-کشاورزی-درمورد-کش/
۲۰ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - کشت بافت گياهي بطور خلاصه شامل کشت پروتوپلاست ,سلول,بافت و اندام گياهي است. در همه اين کشتها, رشد ماده گياهي عاري از ميکروب در يک محيط ...
[DOC]باسمه تعالي
www.iau7.com/docs/4328.doc
کشت بافت tissue culture گیاهی یک عبارت کلی برای کشت پروتوپلاست ، سلول ، بافت و اندام گیاهی در شرایط استریل in vitro است به عبارت دیگر کشت بافت ...
PDF مقاله كاربردهاي كشت بافتهاي گياهي - نیازمرکزی | ...
www.niazemarkazi.com/papers/10006762.html
كاربردهاي كشت بافتهاي گياهي ,موارد کاربرد کشت جنین,کشت پروتوپلاست,کشت کالوس,کشت سلول,کشت اندام گیاهی,مقاله PDF, شرح:ديد کلي وقتي درباره کشت ...
کشت بافت گیاهی - گیاهپزشکی
plntnajafi.blogfa.com/post-10.aspx
در حال حاضر به عملياتى نظير کشت سلولها، بافت ها و اندام هاى استريل و اجزاى آنها ... 5- كشت پروتوپلاست : جداسازي اسپتيك پروتوپلاستهاي گياهان و كشت دادن آنها بر ...
[PDF]ﻛﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﺳﻠﻮل و ﺑﺎﻓﺖ ﻫﺎي ﮔﻴﺎﻫﻲ
zeraat88-fum.persiangig.com/.../بيوتکنولوژي%20کشت%20بافت%20قسمت%20او...
ﻛﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﺳﻠﻮل و ﺑﺎﻓﺖ ﻫﺎي ﮔﻴﺎﻫﻲ. ﻛﺎﻟ. اﻧﺪام زاﻳﻲ. -. رﻳﺨﺖ زاﻳﻲ. (Organogenesis). : ﻛﺎﻟﻮس. ﺳﻠﻮل ... ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﻴﺖ. ﺛﺎﻧﻮﻳﻪ. ﺑﺎﻓﺖ. ﮔﻴﺎﻫﻲ. ﻛﺸﺖ ﻣﺮﻳﺴﺘﻢ. ﻛﺸﺖ. ﭘﺮوﺗﻮﭘﻼﺳﺖ. ﻛﺸﺖ ﺑﺴﺎك. ﻛﺸﺖ ﮔﺮده. ﻛﺸﺖ ﺟﻨﻴﻦ ...
[PDF]ﮐﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﮔﯿﺎﻫﯽ - دانشگاه آزاد اسلامی
ehr.barname.iau.ir/sites/default/files/4328.pdf
ﮐﺸــﺖ ﺑﺎﻓــﺖ tissue culture. ﮔﯿــﺎﻫﯽ ﯾــﮏ ﻋﺒــﺎرت ﮐﻠــﯽ ﺑــﺮاي ﮐﺸــﺖ. ﭘﺮوﺗﻮﭘﻼﺳﺖ ، ﺳﻠﻮل. ، ﺑﺎﻓﺖ و اﻧﺪام ﮔﯿﺎﻫﯽ در ﺷﺮاﯾﻂ اﺳﺘﺮﯾﻞ in vitro. اﺳﺖ ﺑـﻪ. ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ ﮐﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﮑﺜﯿﺮ ...
[PDF]کشت بافت
www.pkyco.com/articles/311-1393-02-14-14-36-33.pdf
ﮐﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﻭ ﺳﻠﻮﻝ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺭﻭﺷ*ﻬﺎﯼ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﮊﻧﺘﯿﮏ ﺍﺯ ﺍﺭﮐﺎﻥ ﻣﻬﻢ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﺯﯾﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮑﯽ ... ﺑﺎ ﻋﻠﻢ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﮐﻪ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺳﻠﻮﻟ*ﻬﺎﯼ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺗﻤﺎﯾﺰ ﻧﯿﺎﻓﺘﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﮔﯿﺎﻩ ﮐﺎﻣﻞ ﺭﺍ ... ﮐﺸﺖ ﺑﺎﻓﺖ ﮔﯿﺎﻫﯽ. ﮐﺸﺖ ﭘﯿﻨﻪ. ﮐﺸﺖ ﺳﻮﺳﭙﺎﻧﺴﯿﻮﻥ ﺳﻠﻮﻟﯽ. ﮐﺸﺖ ﭘﺮﻭﺗﻮﭘﻼﺳﺖ. ﮐﺸﺖ ﻫﺎﭘﻠﻮﯾﯿﺪ. ﮐﺸﺖ ﺟﻨﯿﻦ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﻡ.
دسته‌بندی کشت بافت.ژنتیک.اصلاح نباتات - سبز نیوز
snws.ir/category/cat-18/page/3
کشت پروتوپلاست: کشت پروتوپلاستهایی که در اثر هضم آنزیمی دیواره سلولی بوجود .... علاوه بر کاربرد عملی این تکنیک ، کشت سلول گیاهی ، بافت و اندام ، نقش ...
کشت بافت گیاهان Plant tissue culture‏
https://fa-ir.facebook.com/KshtBaftGyahanPlantTissueCulture/notes
این صفحه برای اطلاع رسانی از اخبار جدید در زمینه کشت بافت و. ... مولکولی انتقال مواد ژنتیکی از سلول (پروتوپلاست) دیگر در شرایط آزمایشگاهی بدون ... پس از حذف پوسته بذر ، کشت می‌شود -کشت اندام گیاهی: یک اندام جدا شده و درشیشه رشد می کند. ... بهتر و بیشتر محصولات گیاهی با استفاده از فن آوری کشت بافت و سلول های گیاهی ...
کشت بافت گياهی » 20015 دات آی آر
20015.ir › کشاورزی
4- کشت کالوس. 5- کشت معلق و کشت سلولهای منفرد. 6- کشت پروتوپلاست. کاربردهای کشت بافت گیاهی : غیر از رشد کالوس , بمنظور ایجاد اندام های مختلف گاهی در ...
درسی - بیوتکنولوژی
www.alikarammoradi.blogfa.com/post-5.aspx
... اندام هوایی 5 کشت بافت جنین 6 کشت بافت سلول 7 کشت بافت پروتوپلاست 8 کشت ... کشت بافت گیاهی تاریخچه درسال1756 توسط اقای دوهامل شروع شده که تشکیل ... به عنوان کوچکترین وواحد بیولوزیکی درسلول است سلول های گیاهی قادر به پذیرش و ... کشت بافت 1/بذر 2/جنین 3/اندام هوایی 4/کالوس5/ پروتوپلاست6/سلول 7/همراه ...
مبانی کشت بافت گیاهی - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/657071
در کتاب خاطرنشان شده است: 'کشت بافت تکنیکی است که امکان تولید گیاه در محیط ... برای تبدیل شدن به یک گیاه کامل است، بنابراین کشت سلول، بافت یا اندام این ... درون‌شیشه‌ای، کشت مریستم، کشت کالوس، کشت تعلیقی سلول و پروتوپلاست، ...
ماشين هاي کشاورزی و مکانیک خودرو - کشت بافت و کاربرد آن
www.agricmmk.blogfa.com/cat-24.aspx
کشت اندام گیاهی: در این کشت ، انواع مختلفی مثل کشت مریستم ، کشت ریشه ... کشت پروتوپلاست: کشت پروتوپلاستهایی که در اثر هضم آنزیمی دیواره سلولی بوجود ...
توصيف نكات زيست شناسي - انواع کشت بافت
biogeomostaghimi.blogfa.com/post-211.aspx
کشت اندام گیاهی: در این کشت ، انواع مختلفی مثل کشت مریستم ، کشت ریشه ، کشت ... که در اثر هضم آنزیمی دیواره سلولی بوجود آمده‌اند، کشت پروتوپلاست نام دارد.
کشت بافت :: کیان تدبیر
kiantadbir.ir/page/کشت-بافت
کشت بافت و سلول گیاهی به همراه روش‌های مهندسی ژنتیک از ارکان مهم فناوری زیستی به عنوان ... با علم به این موضوع که هر یک از سلول‌های گیاهی تمایز نیافته توانایی تبدیل شدن به گیاه کامل را ... کشت پروتوپلاست. · کشت هاپلویید. · کشت جنین و اندام.
پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و ... - ...
fileoo.ir › دانلود فایل
۲۹ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اختصاصی از فای لوو :”پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی” دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .
کشت پروتوپلاست گیاهی بایگانی - 9rton|كاملترين مرجع ...
www.9rton.ir/tag/کشت-پروتوپلاست-گیاهی/
۲۸ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی ... تکنیک کشت بافت و سلول گیاهی در شرایط In Vitro ازجمله فنون ...
پایان نامه کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و ...
good-file.ir/پایان-نامه-کشت-پروتوپلاست-گیاهی،-سلول/
۲۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - فرمت:word(قابل ويرايش)تعداد صفحات:119 مقدمه: روشهای سنتی اصلاح نباتات مبتنی بر دستکاری ساختار ژنتیکی گیاه کامل و از طریق تولید ...
زیست سوم . فصل 10 | Elmineh.ir
elmineh.ir/زیست-سوم-فصل-10/
پاسخ: ۱- کشت بافت، سلول یا اندام گیاهی. ۲- هم‌جوشی پروتوپلاست‌ها. ۳- مهندسی ژنتیک. ۲۶-کشت بافت چگونه انجام می‌شود؟ پاسخ: یک قطعه از بافت گیاهی را روی یک ...
انواع کشت بافت (ریز ازدیادی) - Sssssepideh Famillllllll ...
www.sepidehirani.blogfa.com/tag/انواع-کشت-درون-شیشه-ای
3- كشت اندام و بافت: در این حالت اندام یا بافت گیاهی جدا شده، در شرايط درون ... ازكشت پروتوپلاست براي ايجادتغييرات ژنتيكي،هيبريداسيون سلولي استفاده ميشود .

جستجوهای مربوط به کشت پروتوپلاست گیاهی، سلول گیاهی، بافت و کشت اندام گیاهی

مقاله کشت بافت گیاهی

کشت بافت گیاهی pdf

بررسی مبارزه بیولوژیکی در بیماری زایی گیاهان زینتی

کشت بافت گیاهی چیست

تحقیق کشت بافت گیاهی

تاریخچه کشت بافت گیاهی

کشت بافت گیاهی در منزل

کشت بافت گیاهان دارویی
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 603
  • باردید دیروز : 966
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 603
  • بازدید ماه : 13,533
  • بازدید سال : 106,363
  • بازدید کلی : 2,614,910