loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 236 دوشنبه 25 مرداد 1395 نظرات (0)

خانواده از دید حقوقی

خانواده از دید حقوقی دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 89 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 46

كلمةfamily یا خانواده مشتق از یك كلمة لاتین یعنی familia است از نظر ترمینولوژی اولین بار به این كلمه در گیاه‌شناسی و سپس جانورشناسی بكار رفت و سرانجام به خانواده انسانی اطلاق گردید

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

خانواده از دید حقوقی

 

تعریف خانواده

قبل از تعریف خانواده به ریشه لغوی این واژه می‌پردازیم. كلمةfamily یا خانواده مشتق از یك كلمة لاتین یعنی familia است. از نظر ترمینولوژی اولین بار به این كلمه در گیاه‌شناسی و سپس جانورشناسی بكار رفت و سرانجام به خانواده انسانی اطلاق گردید.كلمه معادل آن در زبان یونانی oikonomia است كه كلمة Economic یعنی اقتصادیات از آن مشتق شده‌است. این مسئله نشان می‌دهد به زعم پیشینیان خانواده قبل از هرچیز یك سازمان اقتصادی است. (جامعه‌شناسی ساموئل‌كینگ ج 2 ص146).

تعاریف متعددی از جانب اندشمندان از خانواده مطرح شده‌است. اما در كل می‌توان تعریف نسبتاً جامعی بدین قرار از خانواده ارائه داد.« خانواده گروهی خاص، اجتماعی و متضمن قرارداد و دارای روابط خاص نسبی از طریق همخونی یا سببی از طریق زناشوئی و فرزندپذیری و دارای فرهنگ‌ جزئی و بالنسبه خاص و دارای استمراری ویژه است كه از گروه‌های تصادفی و اتفاقی جدا است.  (جزوء دست‌نویس ساروخانی15/8/64)

درواقع با پیوندهای خاص سببی یا نسبی افراد خانواده نسبتهای گوناگون مانند زن، شوهر، مادر، پدر، پسر، برادر، خواهر به یكدیگر پیدا می‌كنند. و به دلیل ارتباط دائم و متقابلی كه میان این اعضاء برقرار می‌گردد، فرهنگ مشتركی نیز میان آنان پدیدار می‌شود و ویژگی‌های مشتركی آنان را به یكدیگر پیوند می‌دهد و مانند آنچه اخلاف یك نیای مشترك را به یكدیگر پیوند می‌دهد همانطور كه گفته شد به جزء پیوندهای مهم خونی یا زناشوئی پیوند‌های دیگری نیز ممكن است در خانواده و پس از تشكیل آن بوجود آید. این پیوندها می‌تواند از طریق فرزندپذیری حاصل شود. مثلاً هنگامی كه فرزند دیگری به خانه آورده می‌‌شود این فرزند صاحب حقوقی خاص می‌گردد و جزئی از اعضاء خانواده محسوب می‌شود. مثلاً مشمول حق ارثی كه دیگر اعضاء خانواده از یكدیگر دارند می‌شود در تعاریفی كه مردم‌شناسان از خانواده ارائه كرده‌اند علاوه بر تعریف خانواده بر مبنای فضای مشترك زندگی و روابط جنسی و كانونی برای پرورش فرزندان و تربیت فرهنگی و‌ گاه آموزش شغلی كودكان به نكته دیگری نیز اشاره كرده‌اند و آن اقتصاد مشترك و وابستگی افراد به درآمد خانواده است. این خصوصیت نباید تعریف خانواده و خانوار را در تصور ما یكسان گرداند.

زیرا« خانوار نیز مانند خانواده متضمن وحدت مكان است اما برخلاف خانواده در خانوار آنچه را مهم نیست روابط نسبی و سببی یا فرهنگ مشترك است و آنچه مهم تلقی می‌شود مشاركت اقتصادی و وحدت فضایی است. خانوار می‌تواند حتی شامل یك نفر هم باشد.

همچنین بزرگانی چون ارسطو و افلاطون نیز به تعریف خانواده پرداخته‌اند. ارسطو ازدواج را اتحاد بین كسانی می‌داد كه بدون یكدیگر نمی‌توانند زندگی كنند و راه بقای انسان را نتیجه این اتحاد می‌داند. اتحاد كه نه از روی اراده و هدف آزاد بلكه چون دیگر حیوانات و گیاهان از روی میل طبیعی است( جزوء شماره 20 دانشگاه شیراز ص12 وص20)

هرچند ارسطو تعریف خانواده را به صورتی ناقص ارائه داده‌است و صرفاً میل جنسی دو جنس را مد نظر قرارداده و تأثیرات اجتماعی و فرهنگی در شكل‌گیری‌ نهاد خانواده را از نظر دور داشته‌است، نسبت به تعریف افلاطون تعریف عقلانی‌تری را عنوان كرده‌است افلاطون خانواده در مدینه فاضله خود را به شكلی بسیار آرمانی تصویر می‌كند افلاطون این نوع خانواده را زمینه‌ای برای استفاده همگان از استعدادها و توانائیهای خود می‌داند زیرا در مدینه فاضله افلاطون« چگونگی ارتباط پدران و فرزندان نقشی نمی‌تواند داشته باشد زیرا نه فرزند والدین خود را می‌‌شناسد نه والدین فرزندان را. باروری در این جامعه در زمان و مكان معین و طی جشنی كه همه ساله برپا می‌شود صورت می‌گیرد همه كودكان پس از تولد از پدر و مادر خود جدا شده و تحت مراقبت افراد خیر رشد می‌كنند.»(خانواده وجامعه ویلیام جی‌گود
‌ص15).

 البته تعاریفی كه در رابطه با خانواده وجود دارد از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت می‌گردد زیرا اساس ساختار خانواده در فرهنگ های متفاوت شكل های مختلفی به خود می گیرد از این رو تعریف خانواده برای فردی كه در یك كشور صنعتی زندگی می كند با تعریف خانواده برای فردی كه در یك كشور در حال توسعه به سر می برد تفاوت زیادی دارد.

و این تفاوت در خصوص روابط زن و شوهر ،پدر و مادر و مسئولیت پذیری آنان نسبت به كودكان نیز مصداق دارد . چنانچه آنتونی گیدنز میگوید خانواده گروهی از افرادی است كه با ارتباطات خویشاوندی مستقیماً پیوند یافته اند و اعضای بزرگسالان آن مسئولیت مراقبت از كودكان را بر عهده دارند (جامعه‌شناسی، ترجمه منوچهر صنوبری تهران نشر نی 1376 ص‌424)

با توجه به ساختار جامعه ایرانی و نقشها و كاركردهای مختلف خانواده می توان تعریف ذیل را ارائه داد :

خانواده نخستین هسته زندگی اجتماعی انسان است كه بنیان آن صرفاً قرار داد اجتماعی نیست بلكه مبتنی بر نیاز های فطری و برخاسته از عمق روح انسان است نیاز به سكونت و آرامش روحی بین دو جنس مخالف از طریق عقد و قرار دادی خاص ، نخستین حلقه زندگی اجتماعی را شكل می دهد و وظایف و نقشهای ویژه ای را برای  طرفین به ارمغان می آورد این هسته اجتماعی با هسته مشابه مربوط به خود) والدین و فرزندان و دیگر اقوام نسبی و سببی) پیوندی انسانی ،عاطفی و حقوقی دارد طبق تعریف فوق خانوده دارای ویژگیهای زیر است :

1ـ بر اساس یك نیاز فطری نه صرفاً جنسی تشكیل می شود .

2ـ تشكیل آن نیازمند عقد و قرارداد اجتماعی خاص است .

3ـ بین دو جنس مخالف (زن و مرد ) بوجود می آید .

4ـ برای طرفین این قرارداد وظایف و نقشهای خاص ثابت است .

5ـ بین این هسته اجتماعی و دیگر هسته ها و اعضای خاص واسطه ویژه‌ای وجود دارد و یك هسته مربوط به زندگی زناشویی در درون این شبكه خویشاوندی دارای جایگاه و نقش خاصی است .

 

  • ·        چرا خانواده یك نهاد اجتماعی است؟

همانطور كه در بخش تعریف خانواده اشاره شد خانواده مجموعه‌ای از پیوندهاست كه عده‌ای از افراد را به یكدیگر بر اثر قرابت نسبی و سپس از لحاظ اجتماعی، عاطفی و اقتصادی پیوند می‌دهد آنچه در این بخش بدان تأكید می‌گردد وجه اجتماعی زندگی خانوادگی است به گفته اشتراوس ( ناصحی جزو جامعه‌شناسی خانواده سال 55-54)( آنچه كه به خویشاوندی جنبه اجتماعی می‌دهد ارتباط آن با طبیعت نیست بلكه كوششی است كه برای جداشدن از طبیعت می‌كند.) درواقع مشروعیت و اقتداری كه به خانواده داده می‌شود و نظام خویشاوندی و خانوادگی را به رسمیت می‌شناسد مستقیماً از جامعه نشأت می‌گیرد به عبارتی به غیر از جنبه‌های زیستی و روانی كه در تشكیل خانواده سهم دارند. از دیدگاه اجتماعی خانواده خویشاوندی در سطح وسیع‌تر آن متضمن قراردادی اجتماعی است كه به پیوندهای خویشاوندی و خانوادگی معنای خاص می‌بخشد و آن را تعریف می‌كند. خانواده نهادی اجتماعی است همچون دیگر ساخت‌های اجتماعی كه از مجموعه‌ای از روابط و پیوندها و فعل و انفعالات متقابل میان اعضاء تشكیل شده‌است. كنت در تكامل و پویش و شكل‌گیری نهادهای اجتماعی مراحل سه‌گانه ای را مدنظر قرار می‌دهد كه از خانواده شروع می‌شود و به دولت و سرانجام به نوع انسان می‌رسد. بدین ترتیب كنت[1] خانواده را نه تنها اولین واحد اجتماعی بلكه گونه‌ی مسلط نهاد اجتماعی اولین مرحله تكامل تاریخی می‌داند.( جزوء شماره21 شیراز ص 22) از جنبه‌های دیگر می‌توان اجتماعی‌‌بودن خانواده را مورد بررسی قرار داد. اگر خانواده تنها جنبه‌ای زیستی و غریزی داشت مطمئناً بایستی در تمام جوامع به یك شكل ظهور می‌كرد در حالی كه شكل و نوع خانواده و تعریف روابط موجود در آن بطور مستقیم از جانب جامعه مشخص می‌شود. تفاوت‌های زیادی كه در الگوی خانواده و ازدواج در میان فرهنگ‌های گوناگون و در زمانهای مختلف وجود دارد می‌تواند مؤید این مطلب باشد. بطور مثال قبل از دوران صنعتی‌شدن شكل مسلط خانواده در جوامع خانواده گسترده بود كه پس از انقلاب صنعتی در پی تأثیرپذیری از صنعت و زندگی شهری و الزاماتی كه این نوع از زندگی خود به عرصه خانوادگی می‌آورد به شكل خانواده هسته‌ای تبدیل می‌شود. یا بطور مثال می‌توان از اشكال عمده خانواده كه لارنس استون( استون 1977) از دهه 1500 تا دهه 1800 برمی‌شمرد و آنرا مهمترین تحول در اشكال خانواد  غربی می‌دانست نام برد. كه شامل خانواده دودمانی باز خانواده پدرسالار، پدرسالار محدود و در پی آن خانواده هسته‌‌ای محدود می گردد. گروه‌های كلان مانند كلانهای تسو كه گروه‌های خویشاوندی بزرگ، با عقاید مذهبی و اعتقادی گوناگون را تشكیل می‌داند و با آنچه ما امروزه از آن به عنوان خانواده نام می‌بریم به كلی متفاوت هستند. بطوركلی انتظارات و تكالیف و حقوقی كه در دورانهای گوناگون میان همسران و فرزندان مشخص می‌گردد بطور كامل متأثر از الگوهای فرهنگ جامعه كل است پس می‌توان خانواده را اساساً نهادی اجتماعی یعنی نهادی كه از طرف جامعه رسمیت می‌یابد و روابط متقابل اشخاص در آن را مشخص می‌كند تعریف كرد.

 


[1]- Augoust Compte  اگوست كنت فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی قرن نوزدهم 

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : خانواده از دید حقوقی , خانواده , دید حقوقی , خانواده از دید حقوقی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Google
About 15,200,000 results (0.44 seconds)
Search Results
نقش حقوق در كارآمدى خانواده از ديدگاه اسلام | معرفت - صفحه نخست
marifat.nashriyat.ir › معرفت شماره 154- مهر 1389
Translate this page
Jun 2, 2010 - محمّدمهدى صفورايى پاريزى. چكيده. پژوهش حاضر با هدف شناسايى حقوق اعضاى خانواده بر اساس منابع دين اسلام و نقش و تأثير آنها در كارآمدى خانواده انجام ...
خلاصه ای از: حمایت های مالی از زنان در نظام حقوق خانواده از دیدگاه اسلام ...
hoghogh.porsemani.ir/.../خلاصه-ای-از-حمایت-های-مالی-ا...
Translate this page
خلاصه ای از: حمایت های مالی از زنان در نظام حقوق خانواده از دیدگاه اسلام ... 1ـ اصلی و بالذات ؛ 2ـ تبعی؛ 3ـ حمایتی . ... مستند این اصل نیز آیه 29سوره نساء[1] می باشد.
خانواده از دیدگاه استاد مطهری و دکتر شریعتی
www.entekhab.ir/.../خانواده-از-دیدگاه-استاد-م...
Translate this pageEntekhab
Sep 15, 2015 - به اعتقاد استاد مطهری، اسلام در روان‌شناسی خانوادگی اعجاز کرده است[1]. ... این دیدگاه، راه حل مشکل زن و مرد در خانواده، اعلام تشابه و تساوی حقوق آنها ...
اخلاق در خانواده: حقوق کودک در اسلام(1)
www.hawzah.net/.../اخلاق-در-خانواده-حقوق-کودک-در-اس...
Translate this page
لزوم توجه به حقوق کودک. مسئله توجه به حقوق کودک و موضوعاتی همچون اعلامیه حقوق بشر و کنفوانسیون حقوق کودک، از اموری است که طی چند سال گذشته، نظر بسیاری از ...
خانواده از منظر قرآن
maarefquran.org › ... › معارف قرآن
Translate this page
و ویؤگی های آن را از دیدگاه قرآن بیان می کمنیم . اشاره. خانواده از ابتدای ..... ما براى تنظيم حقوق خانواده به صورت عادلانه از روش زير استفاده مى كنيم: 1. زن و مرد در قرآن از ...
مهریه و حق حبس - حقوق مردان و خانواده - blogfa.com
hoqooqemard.blogfa.com/category/1
Translate this page
حقوق مردان و خانواده - مهریه و حق حبس - بحث ها و پیشنهاداتی در خصوص تأمین امنیت ... 1.در چند سال اخیر قانون گذاران و مجریان قانون به نوعی خود را در جایگاه متولیان حقوق زن .... همانطور که در قوانين جديد، مرد حقوقی چون ازدواج مجدد،جلوگیری ازاشتغال زن به ...
خانواده از دید حقوقی - جدیدترین های اینترنت
jadidtarinsite.rozblog.com/.../-خانواده-از-دید-حقوقی-.ht...
Translate this page
18 hours ago - خانواده از دید حقوقی دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 4 بار فرمت فایل: doc حجم ... بدین ترتیب كنت[1] خانواده را نه تنها اولین واحد اجتماعی بلكه گونه‌ی ...
خانواده از ديد حقوقي - چای هندی - رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
chayhendi.rozblog.com/tag/خانواده-از-ديد-حقوقي
Translate this page
خانواده از ديد حقوقي 1 . پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت الله مصباح يزديبه هر حال، از ديد…,خانواده از ديد حقوقي,چای هندی.
: مبانی طبیعی حقوق خانوادگی - پایگاه جامع استاد شهید مرتضی مطهری
mortezamotahari.com/fa/articleview.html?ArticleID...
Translate this page
ولایتعهدی امام رضا (علیه السلام) از دیدگاه شهید مطهری (2) ... ریشه و اساس حقوق خانوادگی را- که مساله مورد بحث ماست- مانند سایرحقوق طبیعی در طبیعت باید جستجو کرد. ... 1.حقوق طبیعی از آنجا پیدا شده که طبیعت هدف دارد و با توجه به هدف،استعدادهایی در ...
تکافل خانواده در قالب الگوی وکالت از دیدگاه فقه امامیه، عامه و حقوق ایران
https://jjfil.ut.ac.ir/article_55305.html
Translate this page
by کیخای فرزانه - ‎2015
لذا در این زمینه لازم است به تحلیل فقهی و حقوقی نهادهای بیمۀ عمر و تکافل خانواده پرداخته شود. ... 1دانشجوی دکتری حقوق خصوصی دانشگاه علامه طباطبایی (ره). 2دانشیار ...
اخلاق » حقوق خانواده از دیدگاه حضرت زهراء (1)
www.alawy.net/persian/lesson/6393/
Translate this page
موقع مکتب آیة الله العلامة السید عادل العلوی .::. مؤسسة الاسلامة العالمیة للتبلیغ و الارشاد .::. سایت دفتر حضرت آیة الله علامه سید عادل علوی .::. موسسه اسلامی جهانی ...
مركز تعليمات اسلامي واشنگتن - صفحات اجتماعي ‌‌و خانوادگی - حقوق زن در ...
iec-md.org/.../hoghoogh_zan_islam_maknoon.html
Translate this page
ديدگاه بين المللى حقوق بشر. ثريا مكنون. مقدمه بررسى حقوق زن و تعيين جايگاه وى در جامعه بدون شناخت حقوق عامه ى انسان ها در آن جامعه ممكن نيست; زيرا ... (1). در برابر از هم گسيختگى نهاد خانواده، بنا به اظهار طرفداران اين نهضت ها «زنان در پرتو اوج گيرى ...
مركز تعليمات اسلامي واشنگتن - صفحات اجتماعي ‌‌و خانوادگی - شهيد مطهري ...
iec-md.org/.../hoqooq_zan_islam_motahhari_sharafi.h...
Translate this page
1. از ديدگاه قرآن, زن چگونه موجودى است؟ 2. آيا زن از جهت شرافت و حيثيّت انسانى با مرد برابر است؟ 3. دين براى زن و مرد, يك نوع حقوق و وظيفه و يا كيفر قرار داده يا ...
[PDF]ﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ زﻧﺎن در ﻧﻈﺎم ﺣﻘﻮق ﺧﺎﻧﻮاده ﺣﻤﺎﯾﺖ از دﯾﺪﮔﺎه اﺳﻼ
www.ensani.ir/storage/Files/20101114102211-93.pdf
Translate this page
ﺣﻤﺎﯾﺖ. ﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ زﻧﺎن در ﻧﻈﺎم ﺣﻘﻮق ﺧﺎﻧﻮاده. از دﯾﺪﮔﺎه اﺳﻼم. 1. زﻫﺮه. ﮐﺎﻇﻤ. ﯽ2. ﭼﮑ. ﯿ. ﺪه. در ﻧﻈﺎم ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻟﯽ اﺳﻼم. ، ﺑ. ﻪ دﻟﯿﻞ اﻫﻤﯿﺖ ﻧﻘﺶ ﺧﺎﻧﻮاده در ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف و ﻣﺼﺎﻟﺢ. ﻓﺮدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻣﺤﻮری زن در.
تفاوت های قانون جدیدحمایت از خانواده با قانون سال 1353 و ماده واحده مربوط به ...
khabaronline.ir/detail/287050/.../zamanidarmazari
Translate this page
Apr 16, 2013 - نقد و نگاهی حقوقی بر قانون جدید حمایت از حقوق خانواده ( قسمت سوم ) ... نظر به انقضای مهلت مقرر در ماده 1 قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده 1 قانون ...
حقوق خانواده - محمد علی محسن زاده
mohsenzade.com/...11.../293-1389-05-01-12-13-52
Translate this page
Jump to اصول كافي ، ج3‎ - 1 ، يا بارها شنيده ايد ياخواندهايد كه خواهر رضائي رسول خدا (ص) نزد آن ... خانواده احساس مسئوليت ديده نمي شود و هر فرد بر اساس تمايلات خودش عمل ...
جملات قصار - khamenei.ir
farsi.khamenei.ir/FA/Qesar/qesar.jsp
Translate this page
1-3-7- حقوق بشر ... 2-1- خانواده‏ ..... كجرويها و انحرافها ديده شود تا به نام آزادى دچار بى بندوبارى نشويم؛ چون آزادى مرز بسيار ظريف و دقيقى با بى بندوبارى دارد؛ بايد ...
خانواده از ديدگاه قرآن و اهل بيت (ع)
www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...
Translate this page
Oct 10, 2010 - خانواده اجتماع كوچكی است كه ابتداء با یك مرد و زن تشكیل می‌شود، دو نفری ... لِتَسْكُنُوا اِلَیها وَ جَعَلَ بَینَكُم مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً اِنَّ فِی ذلِكَ لَایاتٍ لِقَومٍ یتَفَكَّرُونَ»[1].
تمکین و نفقه از دیدگاه موسسه حقوقی | وکیل خانواده - YouTube
‫Video for خانواده از دید حقوقی 1‬‎
▶ 2:07
https://www.youtube.com/watch?v=Ss1hp7BqNlo
Jul 18, 2014 - Uploaded by موسسه حقوقی چترعدالت ایرانیان
تمکین و نفقه از دیدگاه موسسه حقوقی | وکیل خانواده. موسسه حقوقی چترعدالت ایرانیان. SubscribeSubscribed .... موسسه حقوقی چترعدالت ایرانیان 24 views. 1:03. حق ...
.:مشاورحقوقی خانواده:. - سوالات حقوقی مهریه (1)
mhjohar.blogfa.com/post/15
Translate this page
مشاورحقوقی خانواده:. - سوالات حقوقی مهریه (1) - - .:مشاورحقوقی خانواده:. ... یعنی این دختر تا آخر عمر نه می تواند حامله شود نه تا بحال خون قاعدگی دیده است.پسر هم از طریق ...
نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه در مورد قانون حمایت خانواده ...
www.ekhtebar.com/نظریات-مشورتی-اداره-حقوقی-قوه-...
Translate this page
Jul 10, 2013 - 1). 21/2/92 – 311/7. سوال- با نظر به قانون حمایت خانواده مصوب اسفندماه 1391 ... سوال- چنانچه قاضی دادگاه عمومی حقوقی شهرستان فاقد دادگاه خانواده متاهل ...
نظریات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه (1) :: خدمات مشاوره دکتر متحدی
motahedi.blog.ir/post/243
Translate this page
در این هنگام ایشان سؤالات خود را به اداره کل حقوقی قوه قضائیه ارسال نموده و اداره مربوطه ... برابر ماده 22 قانون حمایت خانواده مصوب 1/12/1391، وصول مهریه تا سقف 110 سکه ..... 2-راجع به ماده31 قانون حمایت خانواده جدید در مورد طلاق بائن غیر مدخوله بائن یائسه ...
فروشگاه اینترنتی کتاب های حقوقی دوراندیشان
lawbooks.ir/
Translate this page
بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتب حقوقی در ایران، کتاب های کمک حافظه ... برای توضیحات بیشتر کلیک کنید اضافه به سبد خرید. 1 نظر. موجود نمی باشد ... همراه آزمون هایی که از سال 92 الی 94 طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری برگزار شده است می باشد. .... بر رفتار قضات, آیین دادرسی کیفری و قانون حمایت از خانواده را نیزداراست.
حقوق خانواده از منظر امام سجاد علیه السلام | گروه اینترنتی رهروان ولایت
www.welayatnet.com/fa/news/44910
Translate this page
از دیدگاه امام سجاد علیه السلام، سعادت و کمال انسان در بندگى و قرب او تبلور مى یابد و ... 1. سرپرستى مرد: در اندیشه امام سجاد علیه السلام، مدیریت خانواده به شوهر اعطا شده ...
مقاله : نامزدی و جایگاه آن در حقوق ایران(1): : خانواده خوشبخت : : دیدگاه ...
tebyan-zn.ir › خانواده خوشبخت › دیدگاه حقوقی ازدواج
Translate this page
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان TEBYAN CULTURAL AND INFORMATION CENTER آنچه که در مورد نامزدی در قانون مدنی ما آمده است، ظاهراً از قانون مدنی سوییس الهام ...
ارسال پیام و نظر :: بیان معنوی - ناشر آثار استاد پناهیان
bayanmanavi.ir/post/16
1. ایشان حالت ایت الله بهجت را توصیف کردند، نه توصیه. اگر هم توصیه بوده باشد مربوط به موارد خاصی بوده. 2. ... البته موضوعات سخنرانی ایشان درباره ازدواج و خانواده و تربیت را دیده ام، آیا آن ..... اجبار حجاب از باب عدم تضییع حقوق دیگران است نه هدایت.
حقوق خانواده - زن از دیدگاه مطهری(1)
pt14.blogfa.com/post-29.aspx
Translate this page
حقوق خانواده - زن از دیدگاه مطهری(1) - این وبلاگ درمورد حقوق فرزندان نسبت به پدرومادر وبالعکس می باشد.
[PDF]نظام حقوق زن در اسلام - Aviny.com
www.aviny.com/library/motahari/pdf/nezamezan.pdf
Page 1. ﻛﺘﺎﺑﺨﺎﻧﺔ ﺳﺎﻳﺖ ﻧﺴﻴﻢ ﻣﻄﻬ ﺮ www.nasimemotahar.com. ﻟﻄﻔﺎً ﻧﻮاﻗﺺ اﺣﺘﻤﺎﻟﻲ و ﺧﻄﺎﻫﺎي ﺗﺎﻳﭙﻲ را اﻃﻼع دﻫﻴﺪ . ١. ﺑﺴﻢ اﷲ اﻟﺮﺣﻤﻦ اﻟﺮﺣﻴﻢ. ﻛﺘﺎب. ﻧﻈﺎم ﺣﻘﻮق زن در اﺳﻼم ...
مبانی حقوقی و اخلاقی خانواده در قرآن (1) - راسخون
www.rasekhoon.net › ... › اسلام شناسي › اخلاق
Translate this page
Oct 21, 2012 - مبانی حقوقی و اخلاقی خانواده در قرآن (1). نویسنده : علامه مصباح یزدی. 1. ... گاهی کار به جایی می رسد که یکی از همسران – دست کم از دید همسرش – رفتاری ...
ازدواج - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/ازدواج
Translate this pagePersian Wikipedia
دربسیاری از فرهنگ‌های غربی، ازدواج معمولاً به ایجاد خانواده‌ای جدید که از زوج متأهل ..... در این گونه ازدواج، زن حقوق ارث بری را در خانواده سابق خود از دست می‌داد و حقوق خانواده ...
magiran.com: فصلنامه ديدگاه هاي حقوق قضايي، شماره 69
www.magiran.com/magtoc.asp?mgID=1769
Translate this page
1 فقه و حقوق. خدمات سايت. فصلنامه ديدگاه هاي حقوق قضايي فصلنامه علوم .... مطالعه تطبيقي حقوق خانواده متهم در فرايند تحقيقات مقدماتي در ايران و فرانسه حسنعلي موذن ...
قانون جدید حمایت خانواده برای اجرا ابلاغ شد
www.hamseda.ir/fa/news/7112
Translate this page
با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده «1» ... که دادگاه خانواده تشکیل نشده است تا زمان تشکیل آن، دادگاه عمومی حقوقی مستقر در آن ...
تحقیق رشته حقوق : حقوق خانواده -قسمت 1 | دانلود رایگان پایان نامه تحقیق ...
tahghigh20.ir/تحقیق-رشته-حقوق-حقوق-خانواده-قسمت...
Translate this page
Feb 12, 2016 - برای دانلود متن کامل پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته حقوق (همه گرایش ... طرفدار مکتبی کوشیدند که آن را بر اساس دید و برداشت خود تبیین کنند.
نقش و حقوق زن در خانواده از دیدگاه رضوی | مرکز ملی پاسخگویی به سوالات ...
www.pasokhgoo.ir/node/70881
Translate this page
Jul 2, 2012 - لطفا حقوق زن در خانواده و نقش وی را در سلامت خانواده از دیدگاه امام رضا(ع) و در آموزه های ... هادی امت رسول، از ولادت تا شهادت [1 انتشار] سایتهای منتشر شده: ...
نهاد خانواده از دیدگاه امام علی (علیه السلام) و روایات
shahindejh.kowsarblog.ir/?p=34260...1...1...1...1
Translate this page
Oct 15, 2012 - چکیده تحقیق پایانی سطح 2: نهاد خانواده از دیدگاه امام علی (علیه السلام) و ... فرزندان نیز به عنوان رکنی از خانواده دارای حقوقی می‌باشند که عبارت از: 1.
اسیر6155
asir6155ardakan.blogfa.com/
Translate this page
حجت الاسلام شهیدی در دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد: ... معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ضرورت نگاه واقع بینانه به شرایط ... [ یکشنبه ۲۴ مرداد۱۳۹۵ ] [ 18:3 PM ] [ اسیر6155 ] [ 1 نظر ] ... برخی از شنیده ها حاکی از این است که در روند انتصاب اعضای جدید هیات مدیره بانک دی، ممکن است ...
مجتمع قضایی خانواده 1 - حقوقی : دادگاه ها و مجتمع های قضایی
vista.ir/companies/153794
Translate this page
آدرسها / شرکتها / مشاغل - مجتمع قضایی خانواده 1 - حقوقی : دادگاه ها و مجتمع های قضایی. ... دیده شده و پس از آن به کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست تحویل داده شده است.
ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش/ ثروت واقعي "بابک زنجاني" چقدر ...
www.yjc.ir › سیاسی › سایر حوزه‌ها
Translate this page
"سردار" لقب‌ جدید دکتر "روحانی"، ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش، ثروت واقعي .... است به خاطر ازدواج با مادرم پولی به خانواده او بپردازد اما قبل از اتمام بدهی‌اش درگذشته و .... عموحاجی هم می‌تواند به سایت دولت سر بزند و پیشنهاد دهد "حق حمام نرفتن" به حقوق ..... فشار به جریان منتقد رفتار هسته‌ای دولت در مذاکرات با 1+5، بسیار زیاد است.
مبانی حقوق خانواده - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
ganj.irandoc.ac.ir/dashboard?q...حقوق+خانواده...1...
Translate this page
تعداد نتایج: 1. مرتب سازی بر اساس: ... اصول و مبانی حقوق خانواده از دیدگاه شهید مطهری ... عنوان رساله حاضر اصول و مبانی حقوق خانوده از دیدگاه استاد شهید مطهری (ره) است.
کنوانسیون حقوق کودک - UNIC
www.unic-ir.org/hr/convenantion-child.htm
Translate this page
1. كشورهاي‌ طرف‌ كنوانسيون‌، حقوقي‌ را كه‌ در اين‌ كنوانسيون‌ در نظر گرفته‌ شده‌، براي‌ تمام‌ ... و يا عقايد والدين‌، قيم‌ قانوني‌ و يا اعضاي‌ خانواده‌ كودك‌ به‌ عمل‌ خواهند آورد. ماده‌ 3. 1.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/
Oct 1, 2014 - 1, نماد در نمایشنامه های بیضایی, ناتاشا دربان, دانشکده هنر, نمايش, 1393-11-20 .... 34, حکومت از دیدگاه اسلام با تکیه بر فقه شیعه و عامه, امیر خداداد, دانشکده حقوق ... 58, عوامل موثر خانوادگی و اقتصادی در انحراف زنان در معرض خطر در شهر ...
فروشگاه مقالات حقوق
3law.ir/
Translate this page
بررسی و شناخت نوآوری های قانون جدید خانواده فهرست مطالب عنوان شماره صفحه چکیده 1 کلید واژگان 1 فصل اول مقدمه 1-1- مقدمه 3 1-2- بیان مساله 4 1-3- اهمیت موضوع 7 ...
زنان و قانون جدید مجازات اسلامی - مهرخانه
mehrkhane.com › صفحه نخست › حقوق
Translate this page
1. سن مسئولیت کیفری دختران قانون مجازات جدید ضمن آنکه همچون گذشته سن .... اردبیلی،محمدعلی،سقط جنین ناشی از زنای به عنف،مجله تحقیقات حقوقی،ش39 ..... میخواستم بدونم حکم فراری بردن دختر مجرد به دلیل مخالفت کردن خانواده دختر در صورت شاکی ...
1- بازچاپ «مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیدگاه فقهی حقوقی» | خانواده ...
www.printfamily.ir/.../1-بازچاپ-«مجمع-تشخیص-مصل...
Translate this page
کانون اندیشه جوان کتاب «مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیدگاه فقهی حقوقی» نوشته محمدجواد ارسطا را به چاپ دوم رساند. اين نوشتار تعاريف و ديدگاه‌هاي گوناگوني كه ...
احكام نكاح و نگاه
www.gerami.org/istifta/09.html
Translate this page
سؤال : 1 زنى حدود 5 سال پيش با شخصي افغانى ازدواج كرده از آغاز ازدواج شوهر معتاد به مواد ... حرام است گرچه عقدصحيح است ،و همينطور اگر موجب هتك مذهب و يا خانواده شود . ..... سالمي داشته باشد و در اين 7 سال تمام حقوق شرعيه (منزل درمان ، نفقه ، همخوابى و … ) ...
حقوق خانواده‌ شهدای مدافع حرم یک پنجاهم حقوق «صفدر حسینی» + سند
www.farsnews.com/newstext.php?...
Translate this pageFars News Agency
Jul 12, 2016 - وقتی با خانواده شهدای مدافع حرم صحبت می‌کنیم کمتر خانواده ایست که دلش ... آنچه خواهید دید تصویر منتشر شده از فیش حقوقی محمد رضا خاوری است که ...
وزارت امورخارجه - قوانین
www.mfa.gov.ir/ind...
Translate this pageMinistry of Foreign Affairs (Iran)
ماده 1 - گذرنامه سندي است كه از طرف مأموران صلاحيتدار دولت مذكور در اين قانون براي .... ‌ماده 23 - براي يك خانواده كه با هم مسافرت مي‌كنند در صورت تقاضا يك گذرنامه صادر ... ‌‌ماده 25 - مدت اعتبار گذرنامه جديد از تاريخ صدور پنج سال است و فقط براي مدت پنج سال ..... ‌تبصره 1 - در مورد اضافه دريافتي از صاحبان كالا به عنوان حقوق و عوارض گمركي ...
نظریات مشورتی حقوق خانواده 1 | مشاوره حقوقی رایگان | حقوق |حقوق گستر ...
lawgostar.com › سایر موارد › نظریات مشورتی
Translate this page
17:00:20. صفحه اصلی سایر موارد نظریات مشورتی نظریات مشورتی حقوق خانواده ۱ ... توسط : احسان نصوحیدر: شهریور ۰۱, ۱۳۹۴ در: نظریات مشورتیبدون دیدگاه. چاپ ایمیل ...
دادگاه خانواده
www.ta84.blogfa.com/
Translate this page
دادگاه خانواده - وبلاگ شخصی علی دریانی قوانین کیفری و حقوقی خانواده - دادگاه خانواده. ... چاله هاى آبله صورت را پر مى كنند، تا عروس درنظر داماد، آبله رو دیده نشود. ... 1-جنون ( دیوانگی) 2 - خصاء ( بیماری جنسی)3 - عنن به شرط اینكه ولو یكبار عمل زناشویی را ...
بدهی خانواده مدیرعامل سابق بانک رفاه به بانک ۱۷۰میلیارد تومان است ...
www.tabnak.ir › صفحه نخست › سياسي
Translate this page
Jul 12, 2016 - حقوق مدیرعامل یک بانک ۴۰ میلیون است و وام ۳۰۰ میلیونی با سود یک ... به این موضوع بپردازید که چرا افراد زیادی در کشور حقوق زیر 1 میلیون میگیرند! ... مخصوصا این حقوق ها را به مدیران جدید میدن تا بعد از یه مدت بگن " همین که هست"
Searches related to خانواده از دید حقوقی 1

آیات قران در مورد خانواده

خانواده از دیدگاه قرآن

حدیث درباره خانواده

خانواده در قرآن

کتاب خانواده در قرآن

ایه قران در مورد خانواده

خانواده از دیدگاه شهید مطهری

آیه قرآنی در مورد خانواده
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 107
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 428
  • آی پی دیروز : 136
  • بازدید امروز : 1,442
  • باردید دیروز : 633
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,805
  • بازدید ماه : 3,805
  • بازدید سال : 137,968
  • بازدید کلی : 2,646,515