loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 407 شنبه 23 مرداد 1395 نظرات (0)

نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست

نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 12 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 14

بشر امروز، پس از قرن ها زندگی بر روی زمین، تازه تازه به فكر افتاده است كه نمی تواند به بی توجهی دیرینه و مزمنی خود به سرنوشت محیطی كه در آن زندگی می كند ادامه دهد

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست

 

بشر امروز، پس از قرن ها زندگی بر روی زمین، تازه تازه به فكر افتاده است كه نمی تواند به بی توجهی دیرینه و مزمنی خود به سرنوشت محیطی كه در آن زندگی می كند ادامه دهد.

قرن بیستم، قرن بحران های زیست محیطی بوده است: بحران های مربوط به تخریب لایه ازن، نگهداری زباله های هسته ای، مدیریت ضایعات صنعتی و شیمیایی كارخانه های بزرگ، آلودگی آب ها و ...

ابعاد بحران زیست محیطی كه انسان امروز با آن دست در گریبان است به قدری گسترده و حتی مخوف است كه آدمیان احساس می كنند برای حفظ حق حیات خود در مقابل ماشین ها و كارخانه ها چاره ای ندارند جز اینكه دست به دامان قضات و محاكم بشوند.

مقاله حاضر كه با رویكردی تحلیلی نگاشته شده این موضوع را با تاكید بر تجربه هند بررسی می كند.

1- مقدمه

در این كه بقای بشر بر روی این كره خاكی بستگی تمام به حفاظت از محیط زیست دارد، هیچ فرد نسبتا مطلعی از رابطه بین انسان و محیط زیست، شك و تردیدی ندارد.

اصطلاح محیط زیست گرچه در هیچیك از كنوانسیونها، معاهدات و بیانیه های مهم بین المللی تعریف نشده اما در یك نگاه كلی می توان گفت كه محیط زیست به همه شرایط و عوامل فیزیكی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیبا شناختی اطلاق می شود كه اشیاء و اموال موجود در كره زمین در حیطه آن قرار دارد و بر مطلوبیت و ارزش آن اموال و نیز كیفیت زندگی بشر اثرگذار است.

پس هر چه در دور و اطراف خود می بینیم در محدوده معنی و مفهوم این اصطلاح قرار می گیرد.

از طرف دیگر محیط زیست مرزی هم نمی شناسد تا در آن محدود و محصور شود و اثرات تخریب آن در یك كشور به كشور یا كشورهای دیگر سرایت نكند.

از این رو، حافظت از محیط زیست نباید دغدغه یك یا چند كشور تلقی شود بلكه همه كشورها در این زمینه باید مسئولیت پذیر باشند.

فاجعه های زیست محیطی كه هر از گاهی در گوشه و كنار این دنیای پهناور رخ می دهد، اغلب حاصل فعالیتهایی است كه بشر به ویژه از یكصد سال قبل در راه رسیدن به توسعه و رفاه، در طی فرآیند صنعتی شدن، به آنها دست یازیده و مآلاً باعث تخریب و آلودگی محیط زیست شده است.

مدتهاست كه علاج این گونه نابسامانی ها كه سلامتی بشر را به خطر انداخته1، فكر انسان را به خود مشغول داشته و نشستهای بین المللی متعددی را شكل داده است كه به كنفرانس «محیط زیست انسان» و كنفرانس «محیط زیست و توسعه» (معروف به «اجلاس زمین») كه به ترتیب در شهرهای استكهلم (سوئد) و ریودوژانیرو (برزیل) در سالهای 2791 و 2991 توسط سازمان ملل برگزار شدند، به عنوان سرآمد این نشستها می توان اشاره كرد.

2- رویه قضایی و حفاظت از محیط زیست

خوشبختانه در سالهای اخیر موج آگاهیهای مربوط به اهمیت محیط زیست، پهنه كشورهای در حال توسعه را نیز فرا گرفته و در كنار سازمانهای دولتی یاد شده، مردم آن كشورها هم منفرداً یا مجتمعاً در راه پاسداری از سلامت محیط زیست و جلوگیری از فعالیتهای مخرب آن، تلاش می كنند.

اما بدیهی است كه در یك روند مسالمت آمیز، به ثمر نشستن این تلاشها صرفاً در گرو همكاری محاكم دادگستری خواهد بود.

به عبارت دیگر، با قاطعیت می توان گفت كه بدون همراهی قوه قضاییه، فعالیتهای سازمانهای دولتی و غیر دولتی محافظ محیط زیست، ثمربخش نخواهد بود.

بر همین اساس در شب برپایی اجلاس جهانی توسعه پایدار در ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی) در سال 2002 میلادی، «گردهمایی جهانی قضات» متشكل از 021 قاضی ارشد از بیش از 06 كشور جهان (كه 23 تن از آنان قاضی القضات كشورهایشان بودند)، را شاهد بودیم تا نقش قوه قضاییه را برای بهبودی بخشیدن به حكومت قانون در زمینه توسعه پایدار و محیط زیست، به بحث گذارند.

حاصل نشست مذكور، تأیید و تأكید همه شركت كنندگان بر نقش اساسی قوه قضاییه در حفاظت از محیط زیست بود كه می تواند از طریق تفسیر، توسعه، الزام و اجرای قوانین محیط زیست، با توجه به مفهوم«توسعه پایدار»، ایفا شود.

توسعه پایدار، شكلی از توسعه یا پیشرفت است كه موجب برآوردن نیازهای نسل فعلی بشر شودبدون آن كه به توانایی نسلهای بعدی درتأمین نیازهای خوددراین كره خاكی،لطمه زند.

اگر بخواهیم حداقل در بین كشورهای در حال توسعه، كه ایران نیز در همین گروه جای دارد، به معرفی نمونه ای از یك نظام قضایی بپردازیم كه با رویه ای كه ایجاد كرده، نقش چشمگیری در حفاظت از محیط زیست، نقش چشمگیر و ابتكاری داشته، با اطمینان می توان از قوه قضاییه هند نام برد.

در ادامه مقاله به تحلیل و تبیین برخی از فرازهای این نقش می پردازیم، به امید آن كه شاهد ایفا ی نقش فعالتری از سوی قوه قضاییه كشورمان نیز در این خصوص به ویژه با توجه به مسائل پیش آمده اخیر درمورد آلودگی هوای تهران و برخی دیگر از كلانشهرهای ایران، كه بار دیگر اهمیت و ضرورت بكارگیری از تمامی تمهیدات تشویقی را در حفاظت از محیط زیست یادآور شد، باشیم.

3- محاكم هنـد و حفاظت از محیط زیست

هند گرچه از نظر نظام حقوقی در بین گروه كشورهای حقوق عرفی (common law) جای دارد، اما در حال حاضر در بسیاری زمینه ها دارای حقوق نوشته و قوانین مصوب پارلمان است كه از جمله

می توان به قوانین محیط زیست آن كشور از قبیل «پیشگیری و كنترل آلودگی آب» مصوب 4791، «پیشگیری و كنترل آلودگی هوا» مصوب 1891 و «حفاظت محیط زیست»مصوب 6891، اشاره كرد.

با این وجود محاكم هند در حفاظت از محیط زیست تنها به آن قوانین خاص متكی نبوده و از اصول قانون اساسی و احكام مسئولیت مدنی نیز در این زمینه، استفاده شایانی به عمل آورده، تا آنجا كه می توان گفت كه یك نظام حقوقی جدیدی را در حقاظت از محیط زیست آن كشور، بنا سـاخته اند!

1-3 قانون اساسی

قانون اساسی هند مصوب 62 نوامبر 9491 كه در 62 ژانویه 0591 لازم الاجرا شد، حاوی اصول مهمی در باره حفاظت از محیط زیست است كه با اعمال چهل و دومین اصلاحیه بر قانون مزبور در سال 6791، در آن مجموعه جای گرفته است.

در واقع این اصلاحیه در پاسخ به «اعلامیه استكهلم» شكل گرفت كه در جریان «كنفرانس بین المللی محیط زیست انسان» در سال 2791 در استكهلم (سوئد)، به تصویب رسیده بود.

اصل اول اعلامیه استكهلم حاكی از آن است كه بشر دارای حقوق بنیادین (fundamental rights) مربوط به آزادی، برابری و شرایط مناسب زندگی در محیط زیستی است كه به وی اجازه دهد كه یك زندگی شرافتمندانه ای را سپری كند.

دو اصل جدیدی كه در فرآیند اصلاحیه اشاره شده، به قانون اساسی هند اضافه شد یعنی اصلهای آ-84 و (جی)آ-15، حمایت از محیط زیست و بهبود بخشیدن به آن را از جمله وظایف حاكمیت و شهروندان آن كشور قرار داد.

اصول 23 و 622 از همان قانون نیز دیوان عالی (supreme court)و دادگاههای عالی ایالتی

(high courts) قادر می سازد تا احكامی كه در حقوق عرفی معمول است2 را برای جلوگیری از تجاوز به حقوق شهروندان به كار برند.

 

گذشته از اصول یاد شده، اصل 12 قانون اساسی هند نیز كه در بخش «حقوق بنیادین» جای دارد، در شناسایی محیط زیست سالم به عنوان حق بشر، مورد استناد محاكم هند قرار گرفته كه در بخش بعد، نحوه استدلال دادگاه در این خصوص ذكر شده است.

طبق اصل 12: «هیچ فردی را نمی توان از زندگی و آزادی شخصی اش محروم كرد مگر وفق قانون».

2-3 آرای قضایی

دیوان عالی هند، در ضمن آرای بسیار محكم و مستدل خود، همان طور كه قبلا اشاره شد، حق بشر به داشتن محیط زیست غیر آلوده را بخش اساسی و بنیادین حقوق این كشور دانسته و صریحا اعلام كرده كه حق حیات بشر، موضوع اصل 12 قانون اساسی آن كشور، صرفا شامل یك حیات حیوانی نیست بلكه منظور زندگی شرفتمندانه ای است كه مطابق شأن انسان باشد و طبعاً تحقق چنین حقی منوط به برخورداری از محیط زیستی سالم و تحت كنترل از نظر آلودگی،خواهد بود ]02، ص211[.

دیوان مزبور برای مقابله با آلوده كردن محیط زیست و نیز استیفای حقوق آسیب دیدگان، آنجا كه لازم دیده حتی برخی از قواعد و احكام نظام حقوق عرفی را تغییر داده است! به عنوان مثال در جریان رسیدگی به پرونده نشت گاز سمی از كارخانه شریرام (Shriram Industry) در 5891، در شهر دهلی كه منجر به كشته شدن یك نفر و بیمار گشتن تعدادی دیگر شد، دیوان عالی هند تئوری «مسئولیت سخت» (strict liability) ـ كه طبق آن اگر كسی برای غرض شخصی، شیئی را در زمین خود نگهداری و جمع آوری كند، چنان چه آن شیء با فرار از آنجا، ضرری متوجه كسی كند، او مسئول جبران زیان های وارده خواهد بود ـ را چون دارای استثنائاتی بود كه مسئولیتی متوجه زیان رساننده نمی كرد3، رد كرد و به جای آن اصلی جدید به نام «مسئولیت مطلق» (absolute liability) را معرفی نمود.

مفاد اصل جدید بیانگر آنست كه كسی كه فعالیتهایش موجب آلودگی محیط زیست شده باید جبران كلیه خسارات جانی و مالی را بر عهده گیرد و این كه وی تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع چنین حادثه ای را انجام داده و اهمالی از او در این باره سر نزده بوده است، دفاع موجهی در عدم پرداخت خسارات وارده، محسوب

نمی شود! جبران خسارات ناشی از نشت گاز سمی MIC از كارخانه یونیون كارباید (Union Carbide Corporation) در شهر بوپال هند، در دسامبر سال 4891، و منجر به كشته شدن حدود سه هزار نفر و مصدوم شدن ده ها هزار نفر از اهالی منطقه شد نیز طبق اصل مسئولیت مطلق به عمل آمد.

اما نكته مهمی كه در ارتباط با دعاوی زیست محیطی در هند باید مورد توجه و تأكید قرار گیرد آنست كه بیشتر دعاوی مزبور از طریق «دادخواهی به نفع عموم» (public interest litigation)، به دادگستری آن كشور راه پیدا كرده و به واسطه آن، قوه قضاییه هند توانسته است تا روند تخریب و آلودن محیط زیست توسط صنایع اعم از دولتی و خصوصی را تا حد قابل توجهی كنترل كند.

به عبارت دیگر هر شخصی اعم از حقیقی و حقوقی می تواند برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، به طرح شكایت در دادگستری اقدام كند، گرچه خود به عنوان شاكی خصوصی جزو ستمدیدگان و متضررین اصلی نباشد.

همین امر باعث شده كه به موازات ارتقاء نقش مثبت دادگستری هند، نقش اشخاص حقیقی و حقوقی نیز در حفاظت از محیط زیست به ویژه برای كمك به افراد تهیدست و مستضعف كه تظلم و دادخواهی برایشان با مشقتی همراه است كه معمولا باعث می شود از آن صرفنظر كنند، اهمیت والایی پیدا كند.

حسن دیگر این تجویز آنست كه اگر واحدهای اجرایی تابع قوه مجریه كه باید به مبارزه با فعالیت های مخرب و آلوده كننده محیط زیست بپردازند، از انجام دقیق وظایفشان غفلت كنند، شهروندان خود بجای آنها وارد عمل می شوند و از دستگاه قضایی كشورشان، دادخواهی می كنند.

جالب آن كه دیوان عالی هند، در صورت ضرورت، حتی از اعمال قوانین خاص مربوط به محیط زیست صرف نظر كرده و با استناد به حقوق بنیادین شهروندان، مصرح در قانون اساسی آن كشور، به صاحبان ح رف متذكر شده است كه آزادی عمل آنان طبق آن قوانین خاص، باعث مجاز بودن فعالیت هایشان كه مخرب محیط زیست باشد، نیست زیرا داشتن محیط زیست سالم، حق بنیادین هر فرد و نیز بخشی از حقوق اساسی آن كشور است و از این رو قانون عادی نمی تواند زایل و ضایع كننده حقوق بنیادین شهروندان باشد.

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست , نقش , رویه قضایی , توسعه , حقوق محیط زیست , نقش رویه قضایی , نقش رویه قضایی در توسعه , نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Google
About 375,000 results (0.50 seconds)
Search Results
دانلود پایان نامه رشته حقوق نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست
payword.test.com/prod-251151-دانلود+پایان+نامه+رش...
Translate this page
در این پست می توانید متن کامل پایان نامه رشته حقوق نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست را با فرمت ورد word دانلود نمائید: شر امروز، پس از قرن ها زندگی بر ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - ایران دانشجو
irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/17033
Translate this page
4 days ago - نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست. بشر امروز، پس از قرن ها زندگی بر روی زمین، تازه تازه به فكر افتاده است كه نمی تواند به بی توجهی ...
باشگاه اندیشه › نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست
www.bashgah.net/fa/content/show/17807
Translate this page
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست. بشر امروز، پس از قرن ها زندگی بر روی زمین، تازه تازه به فکر افتاده است که نمی تواند به بی توجهی دیرینه و مزمنی خود به ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - شاهین عبدالخانی
www.abdolkhani.com/.../نقش-رویه-قضایی-در-توسعه...
Translate this page
شاهین عبدالخانی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه. ... تماس با ما, قبول دعاوی حقوقی, سوالات حقوقی, مشاوره تلفنی, امور موکلین, صفحه اصلی ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - بانک مقالات حقوقی , نشر ...
nashreedalat.ir/maghalat-hoghoghe/.../661--.html
Translate this page
Mar 15, 2014 - نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست. بشر امروز، پس از قرن ها زندگی بر روی زمین، تازه تازه به فکر افتاده است که نمی تواند به بی توجهی ...
SID.ir | نقش قوه قضاييه هند در حفاظت از محيط زيست
fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=25790
Translate this page
by ارشدي محمديار
بدون شك رويه قضايي، فارغ از آنكه كشوري تابع نظام «حقوق نوشته» يا «حقوق عرفي» باشد، واجد نقش با اهميتي در توسعه «حقوق محيط زيست» است. در ميان كشورهاي در ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - کوشا فایل
koshafile.blogsky.com/1394/12/22/post-25703/
Translate this page
Mar 12, 2016 - مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در 14 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه رویه قضایی و حفاظت از محیط ...
دانلود-نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حقوق-محیط-زیست
proje.marketfile.ir/tag-دانلود-نقش-رویه-قضایی-در-تو...
Translate this page
... عبارت 'دانلود-نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حقوق-محیط-زیست' هستند. نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست · نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست.
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست | دانلود فیلم و سریال رایگان
zarinmovie.ir/محصول-8884-نقش-رویه-قضایی-در-تو...
Translate this page
Jul 30, 2016 - مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در 14 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه رويه قضايي و حفاظت از محيط ...
دانلود پایان نامه درباره نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست
birdownload.epage.ir/.../module.news_Lang.fa_Page...
Translate this page
Nov 21, 2015 - در این پست می توانید متن کامل پایان نامه رشته حقوق نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست را با فرمت ورد word دانلود نمائید: شر امروز، پس از ...
راهنمای حقوق محیط زیست - حقوق کیفری محیط زیست
environmentallawhelp.blogfa.com/.../حقوق-کیفری-م...
Translate this page
راهنمای حقوق محیط زیست - حقوق کیفری محیط زیست - اين جهان امانتي در دست انسان است. ... عنوان مقاله: نقش رويه قضايي در توسعه حقوق محيط زيست. نویسنده : محمديار ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست | کمپ ایران
campiran.ir/project-10980-نقش-رویه-قضایی-در-توس...
Translate this page
مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در 14 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه رويه قضايي و حفاظت از محيط زيست محاكم هنـد و ...
[XLS]حقوق محیط زیست
sbu.ac.ir/.../Enviromental%...
Translate this pageShahid Beheshti University
12, 1389, محسن عبدالهی, نقش دانش در حقوق محیط زیست, امن اللهی، بهرام, 1750 ... نقش حقوق نرم و کنوانسیون های چارچوبی در توسعه حقوق بین الملل محیط زیست, خزائل، ... عبدالهی, جایگاه حفاظت از محیط زیست در رویه قضائی دیوان بین المللی حقوق دریاها ...
توسعه حقوق بین الملل محیط زیست در ÷رتو آرا قضایی - پژوهشگاه علوم و ...
ganj.irandoc.ac.ir/articles/513297
Translate this page
حقوق بین‌الملل محیط زیست به عنوان شاخه‌ای از حقوق بین‌الملل ناظر بر روابط ... این حال رویه شکل گرفته در این حوزه نقش شایانی در توسعه حقوق بین الملل محیط زیست ...
سازمان حفاظت محیط زیست -همایش حقوقی- ارسال مقاله
www.doe.ir/Portal/home/?531332/همایش-حقوقی...
Translate this page
سازمان حفاظت محیط زیست با مشارکت مراجع قانونگذاری و قضایی و دستگاههای اجرایی، ... _ بررسی جایگاه حفاظت محیط زیست در قانون اساسی،اسناد بالادستی، برنامه ها و قوانین توسعه ای و ... _ تاثیر آرا و رویه قضایی داخلی و بین المللی در برخورد با تخلفات زیست محیطی در ... _ نقش ضابطین خاص دادگستری در حفظ حقوق محیط زیست. 3.
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - فایل دانش
filedanesh.ir/نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حقوق-محیط...
Translate this page
7 days ago - مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در ۱۴ صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمهرويه قضايي و حفاظت از محيط ...
نقش قوه قضاییه هند در حفاظت از محیط زیست - پژوهش‌های حقوق تطبیقی
clr.modares.ac.ir/article_2745.html
Translate this page
by ارشدی - ‎2005
چکیده بدون شک رویه قضایی، فارغ از آنکه کشوری تابع نظام «حقوق نوشته» یا «حقوق عرفی» باشد، واجد نقش با اهمیتی در توسعه «حقوق محیط زیست» است. در میان ...
[PDF]حقوق محیط زیست کارشناسی ارشد لیست پایان نامه های بررسی قوانین و ...
...
Translate this pageIslamic Azad University, Science and Research Branc...
نظام مدیریت شهری از منظر حقوق محیط. زیست )باتوجه به تصمیمات مراجع ذیربط(. 94. 87. بررسی و تحلیل آراء و رویه. های قضایی و نقش آن در توسعه حق. وق محیط. زیست.
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - خیابان سهروردی شمالی ...
www.sadeghinia.ir/.../نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حق...
Translate this page
وب سايت موسسه حقوقی پیمان و عدالت آریایی و محمدرضا صادقی نیای رودسری وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز.
حقوق محیط زیست - پایگاه تخصصی نشر مقالات حقوقی - حق گستر
www.haghgostar.ir/مقالات/حقوق-محیط-زیست.html
Translate this page
درآمدی بر نگرش اسلام و حقوق بین الملل بشردوستانه در حفظ محیط زیست جمعه, ... نقش رويه قضايي در توسعه حقوق محيط زيست سه شنبه, 04 فروردين 1394 ساعت 21:06.
مجله حقوق محیط زیست - دعاوی زیست محیطی
mashadiali.blogfa.com/cat-32.aspx
Translate this page
Feb 3, 2012 - مجله حقوق محیط زیست - دعاوی زیست محیطی - Revue du droit de l'environnement. ... بررسي حقوقي- قضايي چگونگي و نقش اعمال حقوق شهروندي در محيط ... هر چند در پاسخ به اين سوال و در شرايط کنوني، رويه قضايي بين المللي و ... از اين رو توسعه و تدوين نظام جبران خسارات خاص زيست محيطي اجتناب ناپذير خواهد بود.
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست
www.smalawyer.ir/.../نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حق...
Translate this page
وب سايت سلمان محمدی آگاه وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان.
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - DOCZ.ir
docz.ir/نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حقوق-محیط-زیس...
Translate this page
مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در ۱۴ صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمهرويه قضايي و حفاظت از محيط زيستمحاكم هنـد و حفاظت ...
پروژه / تحقیق آماده بررسی نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست ...
https://selz.ir/.../5693410-پروژه-تحقیق-آماده-بررسی-...
Translate this page
پروژه / تحقیق آماده بررسی نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست (18 صفحه فایل ورد Word) محدوده قیمت از 2100 تومان از فروشگاه بهترین سایت خرید پروژه, ...
[DOC]توسعه دیپلماسی محیط زیست در پرتو آراء و رویه قضایی بین المللی
isoee2015.kntu.ac.ir/.../HN10105860540_150517184...
Translate this page
1-دانش آموخته حقوق بین الملل و دانشجوی دکتری حقوق محیط زیست ،آدرس: تهران، ... آراء و رویه های قضائی بین المللی نقش بی بدیلی در توسعه حقوق بین الملل محیط ...
پیش شرط های لازم برای موثر بودن حقوق داخلی محیط زیست - زیست بوم
zistboom.com/.../پیش-شرط-های-لازم-برای-موثر-بودن-...
Translate this page
Jul 18, 2015 - حقوق محیط زیست مشتمل بر مجموعه وسیعی از قوانین خاص مربوط به ... محیط زیست امروزه در مفهوم جدید توسعه پایدار در برگیرنده عناصر ... پیش شرطهای لازمی در جهت موثر بودن حقوق داخلی محیط زیست نقش دارند که این ... اینکه در آن کشور قوانین و مقررات و رویه قضایی پیرامون موضوع محیط زیست ،تخریب و آلودگی آن در چه ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - فایل طلا
filetala.ir/?p=15357
Translate this page
Jun 7, 2016 - مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در 14 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه رويه قضايي و حفاظت از محيط ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - فایل فوریفایل فوری
filefori.ir/نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حقوق-محیط-ز...
Translate this page
مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در ۱۴ صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمهرويه قضايي و حفاظت از محيط زيستمحاكم هنـد و حفاظت ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست - علی طلایی
www.talaeilawfirm.com/.../نقش-رویه-قضایی-در-توس...
Translate this page
وب سايت علی طلایی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز.
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست
www.urmialawyer.ir/.../نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-...
Translate this page
وب سايت كامران اكرمي افشار وکیل پایه یک و مشاور حقوقی قوه قضائیه.
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست Archives - نشرحقوقی عدلیه ...
adlpub.com/.../نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حقوق-محی... - Translate this page
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست. بشر امروز، پس از قرن ها زندگی بر روی زمین، تازه تازه به فکر افتاده است که نمی تواند به بی توجهی دیرینه و مزمنی خود به ...
گروه حقوق بين الملل/ - دانشگاه قم
www.qom.ac.ir/profs/mashhadi
Translate this pageUniversity of Qom
6 days ago - 3- مشهدي ، علي، «اصول و معيارهاي كنترل قضايي اداري در حقوق ... 9- مشهدي، علي، «معيارهاي تفكيك صلاحيتهاي قواي مجريه و مقننه در رويه ديوان عدالت ... 29-دالرپ، دورد،«افزايش نقش نمايندگي سياسي زنان؛ رويكردي نو به ... تأملي بر كتاب حقوق محيط زيست و توسعه پايدار»،فصلنامه نقد كتاب فقه و حقوق، دوره1، ش 1، 1394.
نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بین الملل محیط زیست
arzani.fileina.com/product-41787-توسعه-حقوق-بين-ا...
Translate this page
به نظر می رسد که نقش دیوان در رابطه با حقوق بین‌الملل محیط زیست باید دوباره مورد توجه قرار بگیرد و در این خصوص باید رویه قضایی پیشین دیوان و همچنین قضایای ...
حقوق محیط زیست | مشاوره حقوقی رایگان | حقوق |حقوق گستر | وکالت ...
lawgostar.com/category/حقوق-محیط-زیست/
Translate this page
Sep 27, 2015 - نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست بشر امروز، پس از قرن ها زندگی بر روی زمین، تازه تازه به فکر افتاده است که نمی تواند به بی توجهی ...
527- پروژه آماده بررسی و مطالعه نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط ...
yahoo-market.ir › عمومی و آزاد
Translate this page
Jul 17, 2016 - در اين كه بقاي بشر بر روي اين كره خاكي بستگي تمام به حفاظت از محيط زيست دارد، هيچ فرد نسبتا مطلعي از رابطه بين انسان و محيط زيست، شك و ...
سایت جماران - سیاست های کلی محیط زیست و نقش قوه قضاییه در ...
www.jamaran.ir/.../سیاست_های_کلی_محیط_زیست_و_...
Translate this page
Nov 28, 2015 - پایگاه اطلاع رسانی وخبری جماران: ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط ... نتوانسته است توسعه همراه با حفاظت از محیط زیست بدون آسیب رساندن به منابع ... در غیر این صورت روند صعودی تخریب جنگل ها و برداشت های بی رویه از مخازن ... محیط زیست است که مستلزم برنامه ریزی راهبردی در حوزه حقوقی و قضایی است.
نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بین الملل محیط زیست
intvisible.blogfa.com/post/117
Translate this page
به نظر مي رسد که نقش ديوان در رابطه با حقوق بين‌الملل محيط زيست بايد دوباره مورد توجه قرار بگيرد و در اين خصوص بايد رويه قضايي پيشين ديوان و همچنين قضاياي ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست | 0t0| مرجع کامل تحقیقات ...
0t0.ir/نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حقوق-محیط-زیست/
Translate this page
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست. مقاله با عنوان در فرمت ورد در 14 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه رويه قضايي و حفاظت از محيط زيست محاكم هنـد و ...
بررسی تغییرات آب و هوایی در نظام بین المللی حقوق بشر
alr.iauctb.ac.ir/article_517086.html
Translate this page
منابع حقوق بین الملل و حقوق بشر مربوط به حمایت از محیط زیست دربردارنده ... محمد، یار ارشدی، نقش رویه قضایی در توسعه ی محیط زیست،فصلنامه ی مدرس علوم انسانی، ...
آشنايي با حقوق محيط‌ زيست - BlogyLaw
www.blogylaw.com › ... › حقوق محیط زیست
Translate this page
May 16, 2011 - 2 posts - ‎2 authors
در اين خصوص مبحث حقوق محيط ‌زيست به منظور ارائه راهكارهاي اجرايي براي حفاظت و بهره‌برداري .... نقش رويه قضايي در توسعه حقوق محيط زيست
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست بایگانی - سیستم ...
okfiles.ir/.../نقش-رویه-قضایی-در-توسعه-حقوق-محیط-...
Translate this page
مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در 14 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمهرويه قضايي و حفاظت از محيط زيستمحاكم هنـد و ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست – بهتاپ فایل
bhtop.ir/?p=9531
Translate this page
Jun 21, 2016 - مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در 14 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه رويه قضايي و حفاظت از محيط ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست | مجموعه آموزشی و مشاوره‌ای ...
edu-hesabi.ir/محصول-5825-نقش-رویه-قضایی-در-تو...
Translate this page
Jul 19, 2016 - مقاله با عنوان نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست در فرمت ورد در 14 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه رويه قضايي و حفاظت از محيط ...
يادداشت هاي محمد صالح نقره كار - نقش دادستان در پایش حقوق محیط زیست
noghrekar.blogfa.com/post-10.aspx
Translate this page
يادداشت هاي محمد صالح نقره كار - نقش دادستان در پایش حقوق محیط زیست - ... شهری و خطرات زیست محیطی و تهدید تالاب انزلی زمین خواری های بی رویه و تعرض به حریم عمومی ... عزم جهانی برای پایش محیط زیست، ضرورتی فراروی توسعه پایدار: .... تکالیف دستگاه قضائی دانسته و در بند 2 اصل مزبور «احیای حقوق عامه»را متوجه قوه قضائیه ...
حقوقدانان محیط زیست - مقاله حق بر محیط زیست و حق بر توسعه در ...
anaghizadeh.blogfa.com/post/3
Translate this page
حق بر محيط زيست سالم و حق بر توسعه به عنوان بخشي از حقوق همبستگي مورد توجه .... نقش حقوق در حفظ محيط زيست بويژه در مورد آلوده كننده هاي غير طبيعي بسيار حائز .... اين رهيافت سنتي حقوق بشري براي مثال در رويه قضايي ناظر بر كنوانسيون ...
نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بین الملل محیط زیست
fmehranimahmooda.alalestore.ir/page-33932.html
Translate this page
به نظر می رسد که نقش دیوان در رابطه با حقوق بین‌الملل محیط زیست باید دوباره مورد توجه قرار بگیرد و در این خصوص باید رویه قضایی پیشین دیوان و همچنین قضایای ...
نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست از وبلاگ دهکده مجازی حقوق ...
weblog98.online › ... › سیاست › دهکده مجازی حقوق
Translate this page
Sep 21, 2012 - پست با عنوان «نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست» از وبلاگ «دهکده مجازی حقوق» به صورت خودکار از وبلاگهای معتبر فارسی دریافت و با ...
[DOC]ردیف
www.fdilawservices.com/upload/.../1295207989.doc
Translate this page
بررسی مسئولیت بین المللی دولتها در حقوق محیط زیست. دکترسید عباس .... 25. مریم احمدی. بررسی و تحلیل آرا و رویه های قضایی و نقش آن در توسعه حقوق محیط زیست.
دانلود پایان نامه رشته حقوق نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست |
good-file.ir/دانلود-پایان-نامه-رشته-حقوق-نقش-رویه-ق... - Translate this page
Oct 7, 2015 - در این پست می توانید متن کامل پایان نامه رشته حقوق نقش رویه قضایی در توسعه حقوق محیط زیست را با فرمت ورد word دانلود نمائید: شر امروز، پس از ...
مشاوره حقوقی و جزایی رایگان - قوانین و مقررات
asadilawyer.blogfa.com/cat-9.aspx
Translate this page
پیوند حقوق بشر و محیط زیست؛ یک مسوولیت اجتماعی در عرصه بین الملل. مسوولیت بین المللی ... نقش رويه قضايي در توسعه حقوق محيط زيست. بشر امروز، پس از قرن ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 347
  • آی پی دیروز : 147
  • بازدید امروز : 1,380
  • باردید دیروز : 626
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,380
  • بازدید ماه : 1,380
  • بازدید سال : 135,543
  • بازدید کلی : 2,644,090