loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 217 پنجشنبه 21 مرداد 1395 نظرات (0)

علم قاضی در پویه قضاوت

علم قاضی در پویه قضاوت دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 85 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 101

فهوم علم قاضی مهم به كسر عین به معنی دانستن دانش و معرفت و شناخت، یقین، اظهار كردن، روش نمودن، دلیل، صحت، برهان، درك و فهم نسبت به حقیقت امری و در مقابل جهل ونادانی است

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

علم قاضی در پویه قضاوت

 

- مفهوم علم قاضی مهم به كسر عین به معنی دانستن: دانش و معرفت و شناخت، یقین، اظهار كردن، روش نمودن، دلیل، صحت، برهان، درك و فهم نسبت به حقیقت امری و در مقابل جهل ونادانی است.[1]، [2]، [3]

الف) داشتن وصف دانش و آگاهی و درجه‌ای از دانش كه برای قضاوت لازم و ضروری است.[4]،[5]،[6]،[7]

ب) علم قاضی؛ عبارت از آگاهی و دانشی است كه دادرس از طریق ادله ابزراری و با خواندن و بررسی پرونده و تحقق از اصحاب دعوی حاصل می‌شود.[8]، [9]،[10]

این نوع علم قاضی را علم حصولی یا علم حاصل از ادله گویند.

ج) علم قاضی؛ عبارت از آگاهی و دانشی شخصی است «علم شخصی» كه خارج از پرونده وادله ابزراری از قبیل مشاهده، شنیدن و دیدن و ... حاصل شده باشد. این نوع علم قاضی را علم شخصی یا ناشی حضور قاضی گویند.

ادله و وجوه اعتبار علم قاضی:

الف) قائلین به اعتبار و حجیّت علم قاضی؛ به منطوق و فهوم آیات 2/ نور 42، 44، 45، 48، 49/ مائده مبنی بر دلالت جواز حكم قاضی به علم خود مطابق آنچه از جانب خداوند نازل شده است استناد می‌كنند.[11]،[12]،[13]،[14]،[15]،[16]،[17]،[18]

ایشان معتقدند كه در آیات فوق موضوع حكم بر روی عناوین «زاتی» و «سارق» رفتهاست نه «من اقربا لزنا» یا «من اقام الشهود علی زنا» و یا سارق. به عبارت دیگر آنچه از آیات استافده می‌وشد این است كه موضوع حكم تحقق عنوانی است كه خداوند، مجازاتی برای آن وضع نمودهاست. پس علم به تحقق چنین عنوانی، حای از علم به موضوع جواز قضاوت و درنهایت مجوز قضاوت مطابق علم شخصی است و در صورت عدم امتثال براساس علم قاضی، لازمه آن عمل برخلاف آیات شریفه خواهد بود.[19]،[20]

ب) از ادله دیگر مبنی بر حجیت علم قاضی اجماع است. در كتاب جواهر آمده است «قضات غیر از امام معصوم (ع) نیز می‌توانند برطبق علم خود در حقوق مردم قضاوت كنند ولی درمورد حقوق الهی، دونظر وجود دارد كه نظر صحیح‌تر جواز قضاوت بر طبق علم شخصی است[21]» سپس با استناد به انتصار[22]، غنیه[23]، خلاف[24]، نهج‌آلحق[25]، سراتر[26]،مختلف‌الشیعه[27] و مسالك[28] قائل به حجیت علم قاضی به دلیل اجماع به خصوص در مورد حقوق مردم شده است.

حكم به علم مستلزم دوری از فسق است؛ اگر دعوایی نزد قاضی مطرح شود و قاضی نسبت به موضوع عالم باشد. ناچار باید الف) مطابق علم خود حكم نماید ب) برخلاف علم خود حكم نماید ج) خوداری از صدور حكم نماید. در فرض دوم مستلزم فسق است. در فرض سوم نیز موجب استنكاف وتوقف احكام و به استناد قسمت اخیر ماده 3 ق.آد.م دادرس مستنكف محسوب و مستحق مجازات آن خواهد بود[29]،[30].

د) اولویت طریقیت علم قاضی به نسبت سایر ادله:

وقتی بینه در  مقام قضاوت دارای حجیت بوده و اعتبار ان به جهت كاشفیت و طریقیت باشد، بدیهی است علم قاضی به طریق اولی از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود[31].

ه) وجوب اظهار حق و انكار منكر»

اگر یكی از واجبات وجوب انكار منكر و اظهار حق باشد در نتیجه قضاوت براسا علم قاضی هم یك امر مسلم و ضروری خواهد بود. زیرا در غیر این صورت باید قایل به عدم انكار منكر شویم. در صورت مراجعه طرفین به دادگاه اگر قاضی علم به بطلان دعوی خواهان داشته باشد حكم وجوب اظهار حق و انكار منكر او را مكلف می‌نماید كه برای اقامه این وجوب مطابق علم خود عمل نماید.

22- [32]علم قاضی در فرق اسلامی:

در فقه امامیه؛ جائز است امام به علمش در همه موارد (مطلقاً) حكم كند[33]. در مورد سایر اشخاص (غیر از امام) اختلافی است. قول مشهور این است كه قاضی واجد شرایط نیز می‌تواند به علم خود مطلقاً حكم نماید[34]. برخی دیگر معتقدند كه در حقوق‌الناس می‌ـواند ولی در حق‌الله مجاز نیست[35] بعضی دیگر برخلاف قولی قبلی می‌گویند در حق‌الناس نمی‌تواند ولی در حق‌الله می‌تواند به علم خود عمل نماید[36].

در كتاب مختصر النافع آمده است «امام به علم خود مطلق قضاوت می‌كند و غیر از امام در حقوق‌الناس می‌تواند به علم خود حكم نماید. و در حقوق‌الله دو قول است[37].

در فقه حنفی؛ اگر مووضع در حد خالص برای خداوند متعال باشد مانند حد زنا، شرب خمر قاضی مجاز به استفاده از علم خود نمی‌ابشد. بجهت شبهه موجبه بخاطر قاعده «در الحد» و اگر ناظر به حق‌آلناس باشد مانند حدقذف یا در حقوق‌الناس مانند اموال و عقودی كه مقصود از انها مال است (بیع و شراء و قرض و...) یا در غیر اموال مانند نكاح و طلاق و قتل قاضی می‌تواند به علم خود حكم نماید. اما اگر شخصی قبل از تصدی امر قضاء عالم به حادثه باشد یا بعد از تصدی به امر قضاوت در محلی غیر از حوزه قضایی خود نسبت به موضوعی علم و آگاهی بیابد یا در محلی قاضی بوده و به موضوعی نیز عالم است سپس عزل می‌گردد و بعد از آن مجدداً ابلاغ قضایی می‌گیرد در همة این حالات بنابر نظر ابن حنف مجاز به قضاوت به استناد علم خود نمی‌باشد اعم از اینكه در حدودالله باشد یا غیر آن.

ابو یوسف و محمد هر دو معتقدند در همه این حالات می‌تواند به علم خود عمل كند مگر در حدودالله كه مجاز به قضاوت براساس علم خود نیست.

در فقه مالكی؛ در مذهب مالكی قاضی به علمش قضاوت می‌كند و در جرح و تعدیل نیز مطابق علم خود اقدام می‌نماید. اما در آنچه به آن اقرار شده است معتقدند كه قاضی نمی‌تواند به علم خود عمل كند. چنانكه دركتاب العقد المنظم للحكام للقاضی الفقیه بن مسلمون الكنانی علی هاش التبصره آمده است «قاضی به علم خود در جرح و تعدیل اعتماد می‌كند ولی به علم خود در شی از اشیاء كه اقرار نسبت به آن شده حكم نخواهد كرد.

در فقه شافعی؛ در مذهب شافعی قاضی مجاز است به علم خود قضاوت كند در غیر حدودالله اما در حدودالله بلحاظ سقوط آن به جهت شبهه مجاز به قضاوت نمی‌باشد. والاظهر ان القاضی یقضی بعلمه، ای بظنه المؤكد الذی یجوزله اشهاده مستنداً‌الیه[38]، ظاهر این است كه قاضی می‌تواند به علمش قضاوت نماید یعنی به ظن مؤكدی كه جائز است برای آن شهادت به آن» معهذا در حدود و تعزیرات مانند حد زنا یا محاربه یا سرقت با شرب خمر بواسطه سقوط آنها به جهت شبهه و همچننی بواسطه مستحب بودن استار و پوشاندن آن نمی‌توان به علم خود قضاوت كرد. اما در حقوق‌الناس منعی در قضاوت به علم نیست اعم از امور مالی یا حد فذف و در جرح و تعدیل نیز بلااشكال است[39] در فقه حنبلی؛ در مذهب حنبلی نیز قاضی نمی‌تواند مطلقاً به علم خود قضاوت كندمگر در جرح و تعدیل در كتاب كشاف‌القناع آمدها ست و «و لاخلاف انه یجوز له الحكم بلاقرار و البینه فی مجلسه و هو محل نفوذ حكمه اذا سمعه معه شاهدان لان التهمه الموجوده فی الحكم بالعلم منتفیه هنا، ...»

اختلافی در این نیست كه قاضی مجاز است به واسطه اقرار با شهادت در دادگاه حكم صادر كند وهنگامی كه بشنود با دو شاهد نیز می‌تواند به علم خود عمل كند زیرا از موضع تهمت خارج است یا منتفی است. اما حكم به علم در غیر آن از آنچه شنیده یا دیده است قبل از تصدی قضاوت یا بعد از آن جائز نیست. بلحاظ قول پیامبر (ص) كه فرمودند « انما انا بشر مثلكم و انتم تختصمون الی، و لعلع بعضكم الحسن بحجته من بعضٍ فاقضی له علی نحو ما اسمعع متفق علیه»

در فقه ظاهریه: در مذهب ظاهری آمده است واجب است بر قاضی اینكه به علم خود حكم نماید در خصوص دماء و قصاص و اموال و فروج و حدود اعم از اینكه این علم قبل یا بعد از تصدی به امر قضاوت باشد[40].

در فقه زیدیه؛ در مذهب زیدیه قاضی می‌تواندبه علم خود قضاوت كند. مگر در خصوص حدود. ایشالن معتقدند به استناد به آیه 105 سوره نساء است كه می‌فرماید لتحكم بین الناس بما اراك الله» یعنی برای اینكه حكم كنی بین مردم به آنچه خداوند بتو نمود و حكم به علم، حكم به آن چیزی كه خداوند نموده است و علم قاضی از شهادت بلیغ‌تر است. ارزش و اعتبار علم قاضی از گواهی شهود بیشتر است بنابراین به نظر ایشان در حد قذف و قصاص و اموال قاضی می‌تواندب ه علم حكم كند اعم از اینكه قبل یا بعد ازتصدی به قضاء حاصل شده باشد در مورد قذف معتقدند به لحاظ تعلق حق‌الناس به آن و همچنین در سرقت بلحاظ تعلق مال می‌توان به علم حكم كرد[41].

در فقه اباضیه؛ در مذهب اباضیه نیز معتقدند قاضی نمی‌تواند به علمی كه قبل یا بعد از تصدی به قضاوت بدست آورده حكم كند مگراینكه علم در مجلس قضاوت حاصل شده باشد و منظور از مجلس قضاوت مكانی است كه برای قضاوت تشكیل جلسه داده باشد. یا علمی كه از زبان و مذاكره اصحاب دعوی به دست آمده باشد[42]،[43].

 

مسائل و اندیشه‌های قضایی پیرامون علم قاضی:

1- آیا اعتبار ادله قانونی مانند شهادت، اقرار، اسناد و ... مطلق است یا مقید؟ به عبارت دیگر اگر قاضی علم به خلاف آن داشته باشد چه وجهی دارد؟

اعتبار ادله قانونی مفید است به اینكه قاضی علم به خلاف آن نداشته باشد. زیرا ارزش و اعتبار ادله اختصاص به فرض جهل و شك دارد و آنچه از ادله حاصل می‌شود رفع جهل و تردید است.

بنابراین حجیت واعتبار آنها منحصر به مواردی است كه علم به خلاف آن وجود نداشته باشد.

اعتماد قاضی بهادله منوط به عدم علم نسبت به موضوع است. زیرا چنانچه قاضی علیرغم علم برخلاف آن عمل كند و طبق ادله ابرازی حكم نماید. این خود برخلاف عدالت و خود گناه است.

نكته حائز اهمیت این است كه مطابق علم قاضی تنها در چهار مورد امكان اتخاذ تصمیم و صدور حكم آنهم با شرایط و اما واگرهای مربوط است كه عبارتند از قتل، سرقت موجب حد، مساحقه و لواز. به علاوه عمل هب علم خود در صورتی كه مخالف صریح ادله ابرازی باشد، موجب خروج از بی‌طرفی و درمظان تهمت قرار می‌گیرد. بنابراین اگر علم قاضی قبل از طرح دعوی حاصل شده مانند اینكه خود شاهد صحنه نزاع و وقوع قتل بوده است. در اینجا در جایگاه شاهد قرار می‌گیرد و با اعلام شهادت از موارد رد دادرس محسوب می‌شود. و اگر علم قاضی پس از تبیین ادله و به طور متعارف حاصل شده باشد. وارد و ناظر به ادله خواهد بود نه معارض با آن در نتیجه می‌توان گفت اعتبار ادله قائم به علم قاضی به درستی و راستی آنهاست. با این تعبیر علم قاضی دیگر محدود به همان چهار مورد نخواهد بود.

2- آیا دادرس در جرایمی كه برای اثبات آن طرق خاصی پیش‌بینی شده می‌توان به علم خود حتی اگر از طریق متعارف حاصل شده باشد عمل كند؟

همانطوری كه بیان شد قلمرو علم قاضی محدود و مقید است. در مواردی كه اثبات آنها با ادله خاص و تحت شرایطی است قاضی نمی‌تواند به علم خود عمل كند زیرا اگر قاضی بتواند به علم خود عمل كند چهار مرتبه اقرار و یا چهار مرتبه شهادت  در چهار جلسه معنی ندارد چون ممكن است با یك بار اقرار علم حاصل شود. علم قاضی در موارد چهارگانه قتل، مساحقه، سرقت موجب حد و لواط موضوع مواد 231، 199، 128 و 120 ق.م.ا نیز محل تأمل است. مگر علم قاضی را علم حاصل از ادله (علم حصولی) ناشی از ادله ابرازی و تحقیق از اصحاب دعی بدانیم بنه علم شخصی. بنابراین به نظر می‌رسد دادرس در جرایمی كه برای اثبات آن طرق خاصی پیش‌بینی شده نتواند به علم خود حتی اگر از طریق متعارف حاصل شده باشد عمل نماید.

 

قلمرو اختیارات دفاتر اسناد رسمی در تفسیر قراردادها

جناب آقای حسن روشن[44]

اشاره:

هدف و منظور هر عمل حقوقی استفاده و به كارگیری آن در روابط اجتماعی است و بدیهی است هرگاه چنین اعمالی واضح و رسا نباشد بدون تردید مشكلاتی در نحوة اجرا و به كارگیری آن به وجود خواهد آمد. هرچند تنظیم وتثبیت و رسمیت بخشیدن به این اعمال حقوقی عموماً توسط دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد و اصولاً سران دفاتر در راستای انجام این تكالیف و وظایف قانونی از دانش حقوقی و تبحر وتجربه كافی برخوردارند[45] مع‌الوصف در هنگام تنظیم چنین اسنادی به لحاظ دگرگونی شرایط اجتماعی و اقتصادی و بعضاً تغییر قواعد و مقررات همیشه نمی‌توان كلیه اوضاع و احوال را پیش‌بینی نمود و برای آنها راه حلی اندیشید لیكن می‌توان با توسل به «قاعده تفسیر» مقدار قابل توجهی از ابهاماتی را كه در این موارد پدید می‌آیند از میان برد، و به كمك آن، نكات مبهمی را كه در یك عبارت و یا یك سند وجود دارد روشن ساخت و معنی صحیح و واقعی آن را آشكار نمود.

دراین نوشتار سعی بر این است كه دامنه و حیطه اختیارات دفاتر اسناد رسمی در تفسیر و به كارگیری این قبیل اسناد با تمسك به قوانین و مقررات موضوعه و اصول كلی حقوقی روشن گردد و اصولاً تفسیر قانونی و تفسیر قضایی كه مقامات و مراجع صلاحیتدار برای تفسیر آنها معین و مشخص است مورد بحث ما نیست و صرفاً در ارتباط با موضوع اصلی این مقاله به اصول و ویژگی‌های آنها اشاره مختصری صورت می‌گیرد.

 

مفهوم تفسیر قرارداد

تفسیر قرارداد به معنی تشخیص مفهوم مقررات آن است، هدف ایناست كه مضمون و مفاد عقد به درستی روشن شود.[46] به بیان دیگر «تفسیر عبارت است از هنر یا فرایند كشف و تشخیص معنی یك قانون، وصیـت‌نامه، قرارداد یا هر مدرك كتبی دیگر و به عبارتی كشف و نشان دادن معنی صحیح هر نكته و علامتی كه حاصل مضامین و ایده‌هایی باشد».[47] شیخ مرتضی انصاری در كتاب «فوائدالاصول» معروف به «رسائل» تفسیر را عبارت از كشف قناع یا برداشتن پرده و حجاب از كلام می‌داند.[48] به نظر كوربین، حقوقدان آمریكایی تفسیر عبارت است از توضیح معنی اعلام اراده‌ای كه شخص دیگری آن را به كار برده است.[49] و شارل روسو، حقوقدان مشهور فرانسوی نیز معتقد است كه «تفسیر عبارت از فعل و انفعال و كنكاش ذهنی است كه برای تعیین معنای صحیح یك عمل حقوقی وتشخیص حدود تأثیر وتوضیح نكات تاریك و مبهم ان انجام می‌گیرد»[50]

در نتیجه م‌توان گفت تفسیر قرارداد به معنیا رفع ابهام وتشخیص معنی صحیح عبارت و قصد متعاقدین است وهدف این است كه مضمون و مفاد قرارداد به درستی روشن شود.

 


1- دكتر جعفری لنگرودی، جعفر، ترمینولوژی حقوق ص 468

2- راغب اصفهانی، حسین بن محمد، معجم مقررات الفاظ القرآن ص 343

3- قریشی، سید علی اكبر، قاموس قرآن ج 5 ص 32 «قدعُلِمَ كُلُ اُناس مَشرَبَهُم. 6/ بقره هر گروه محل آب خوردن خود را دانستند- قالُوا سُبحانَكَ لا عِلمَ لَنا اِلاَ ما عَلَّمتَنا 32/ بقره. گفتند منزه است خداوند، دانشی برای ما نیست مگر آنچه آخوختند ب ما- ما لَهُم بِهِ مِن عِلمٍ 4/ كهف دلیلی به ین گفته ندارند- و من الناسِ مَن یُجادِلُ فی اللهِ بغیر علم 3/ حج یعنی بدوندلیل مجادله می‌كند و 15/ لقمان- 100/ نعام- 68/ یونس- 61/ زخرف.

4- ر.ك علامه حلی، تبصره المتعلمین ص 696 «... فی صفات القاضی و لابد أن یكون مكلفاً مؤمناً عدلاً عالماً طاهرا المولد ضابطاً...»

5- ر.ك شیح مفیده (ره) المقنعه فی الاصول و الفروع، باب القضاء «... القضاء بین الناس درجه عالیه و شروط صعبه شدیده... و لیس ثیق احد بذلك من نفسه حتی یكون عاقلاً كاملاً عالماً بالكتاب، ناسخه و منسوخه، محكمه و متشابهه، عارفاً بالنسه، عالماً بالغه، مطلعاً بمعنای كلام العرب، ... رعاً عن محارم‌الله عزوجل»

6- ر.ك امام خمینی(ره)، تحریر الوسیله ج 2 ص 538 «یشترط فی القاضی البلوغ، العقل، الایمان، العداله و الاجتهاد المطلق ... و الأعلمیه ممن فی البلد او ما یقر به علی الاحوط ...»

 

7- ر.ك ماده واحد قانون شرایط انتخاب قضای دادگستری «قضات از میان مردان واجد شرایط زیر انتخاب می‌شوند: 1. ایمان و عدالت و تعبد عملی نسبت به موازین اسلامی و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران 2. طهارت مولد 3. تابعیت ایران وانجام خدمت وظیفه یا دارا بودن معافیت قانونی 4. صحت مزاج و توانایی انجام كار و عدم اعتیاد به مواد مخدر 5. دارا بودن اجتهاد به تشخیص شورای عالی قضایی با اجازه قضا از جانب شورای عالی قضایی به كسانی كه دارای لیسانس قضایی یا لیسانی الهیات رشته منقول یا لیسانس دانشكده علوم قضایی و اداری وابسته به دادگستری یا مدرك قضایی از مدرسه عالی قضایی قم هستند...»

8- ر.ك دكتر خوئینی، غفور، ادله اثبات دعوی ص 417

9- آیت‌اله شاهرودی، سید محمود بایسته‌ةای فقه جزا ص 8

10- ر.ك السنهوری، عبدالرزاق، الوسیط ج 2 ص 20 «دلیل‌هایی كه توسط آنها، اثبات دعوی می‌شود برای قاضی علمی نسبت به قضیه بوجود می‌آورد كه مثل آن است كه خود قاضی، شاهد و ناظر واقعه بوده است. و قاضی ناچار است بر طبق علم حاصل از آن حكم كند. ... دیگر علم شخصی قاضی خالی از اتهام و سوء‌ظن نیست و از میزان آن كاسته شده است ...»

11- ر.ك پیشین دكتر خوئینی، غفور ص 417

12- ر.ك پیشین آیت شاهرودی، سید محمود ص 8

13- آیه 2/ نور «الزانیه و الزانی فاجلد و اكل واحد منهما مأه جلده»

14- آیه 42/ مائده «السارق و السارقه فاقطعوا ایدهُما جزاءَ بما كَسَباً نَكالاً من الله»

15- آیه 44/ مائده «... و من لم یحكم بما انزل الله فاؤلئك هم الكافرون»

16- آیه 45/ مائده «... و من لكم یحكم بما انزل الله فاؤلئك هم الظالمون».

17- آیه 48/ مائده «... فاحكم بینهم بما انزل الله و لا تتبع اهواءَ هم».

18- آیه 49/ مائده «و أنِ احكم بینهم بما انزل الله و لا تتبع اهواء هم».

19- ر.ك آیت‌الله منتظری حسینعلی كتاب حدود ص 124

20- ر.ك آیت الله شاهرودی، سید محمود پیشین ص 23 و 24

 

21- آیت‌اله نجفی، شیخ محمد حسن، جواهر الكلام ج 40 ص 88

22- علم الهدی، سید مرتضی، الانتصار، (قضاء و شهادت) به نقل از الینابیع

23- غنیه النزوع، حمزه بن علی بن زهره الحلبی، كتاب القضاء به از الینا بیع الفقهیه ج 11 ص 189 «برای حاكم جائز است كه به علم خود حكم كند در جمیع امور اعم از اموال وحدود و قصاص و ... دلیل این امر اجماع می‌باشد».

24- شیخ طوسی، الخلاف، ج 1 كتاب القضاء ص 235 «... حاكم می‌تواند در تمام احكام به علمش حكم كند چه در اموال، حدود، قصاص و غیر آن، فرقی بین حقوق‌الله و حقوق الناس نمی‌باشد ....»

25- علامه حلی، نهج‌الحق و كشف الصدق، ص 536 «... قاضی می‌تواند به علم خویش حكم نماید...»

26- ابن ادریس حلی، اسرائر به نقل از الینابیع الفقهیه ج 11 ص 253 «... نزد ما امامیه جائز است كه حاكم به علم خود حكم كند چون اگر چنین نكند منجر به توقف احكام یا فسق قضات و حاكمان می‌گردد».

27- علامه حلی، مختلف‌اشیعه چ 4 ص 38.

28- شهید ثانی مسالك‌الافهام، ج 4 ص 38.

29- شیخ محمد حسن نجفی، جواهرالكلام ج 40 ص 88 «... قضاوت نكردن بر طبق علم شخصی مستلزم فق یا استنكاف از صدور حكم است كه هر دوی آنها جائز نیست...»

30- ابن زهره، به نقل از جوامع الفقیهه ص 624 «... اگر حاكم به علمش حكم نكند منجربه فسق او می‌شود از این جهت كه حقی را از صاحب منع می‌كند و به دیگری می‌دهد یا موجب توقف دادرسی می‌شود...»

31- سید محمد كاظم طباطبائی، عروه الوثقی ج 3 ص 31 « و الاقوی، هوامشهور لاستلزام عدمه اما فسق الحاكم ان حكم بخلاف علمه او ایقاف القضاء لا لموجب...»

 

32- ر.ك آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهروردی، بایسته‌ةای فقه جزا ص 21

33- ر.ك كفایه‌الاحكام من باب القضاء به نقل از مرسوعه الفقه اسلامی ج 1و2 ص 167

34- پیشین «و الاشهر فی  غیره جواز الحكم بالعلم مطلقاً

35- پیشین «و قال ابن ادریس، یخوز حكمه فی حقوق‌الناس دون حقوق‌الله»

36- پیشین «و نقل فی المسالك عن ابن جنید عكس ذلك»

37- پیشین «للامام ان یقضی بعلمه مطلقاً فی‌الحقوق، لغیره فی حقوق‌الناس، و فی حقوق‌الله قولان».

38- ر.ك حواشی التحفه ج 1 ص 148 به نقل از موسوعه جمال عبدالناصر جلد 1و2 ص 266

39- پیشین ص 166

40- پیشین ص 167

41- پیشین ص 167

42- پیشین ص 168

43- ر.ك نگارنده این بررسی مدنی كابردی ج . ا ص 56

1- سردفتر اسناد رسمی 796 تهران، عضو هیئت علمی دانشگاه وعضو هیئت تحریریه مجله كانون سردفتران و دفتریاران.

2- در خصوص صلاحیت علمی سردفتران ر.ك به ماده 6 قانون دفاتر اسناد رسمی و كانون سردفتران و دفتریاران (مصوب 25/4/54).

1- دكتر ناصر كاتوزیان، قواعد عمومی قراردادها، جلد سوم، ص 7.

2- Blacks Law Dictionary-By: Henry Campbell Black-Fourth West Publishing Company, U.S.A Page

3- سید جواد ذهنی تهرانی، تشریح المقاصد (شرح فارسی بر رساائل) جلد دوم، ص 190.

4- به نقل از مهدی صاحبی، تفسیر قراردادها در حقوق خصوصی، ص 24.

5- دكتر موسی‌زاده، حقوق معاملات بین‌آلمللی، ص 160.

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

برچسب ها : علم قاضی در پویه قضاوت , علم قاضی , پویه قضاوت , علم قاضی در پویه قضاوت , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق


Google
About 367,000 results (0.61 seconds)
Search Results
علم قاضی در پویه قضاوت - فایل ناب
filenab.com/product-61003-علم-قاضي-در-پويه-قضاو...
Translate this page
20 hours ago - علم قاضی در پویه قضاوت. - مفهوم علم قاضی مهم به كسر عین به معنی دانستن: دانش و معرفت و شناخت، یقین، اظهار كردن، روش نمودن، دلیل، صحت، برهان، ...
دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع علم قاضی در پویه قضاوت | مجموعه ...
edu-hesabi.ir/محصول-95-دانلود-پایان-نامه-رشته-حقوق...
Translate this page
علم قاضی در پویه قضاوت: 1- مفهوم علم قاضی مهم به کسر عین به معنی دانستن: دانش و معرفت و شناخت، یقین، اظهار کردن، روش نمودن، دلیل، صحت، برهان، درک و فهم نسبت ...
Images for ‫علم قاضی در پویه قضاوت‬‎Report images
Image result for ‫علم قاضی در پویه قضاوت‬‎
Image result for ‫علم قاضی در پویه قضاوت‬‎
Image result for ‫علم قاضی در پویه قضاوت‬‎
Image result for ‫علم قاضی در پویه قضاوت‬‎
Image result for ‫علم قاضی در پویه قضاوت‬‎
More images for علم قاضی در پویه قضاوت
علم قاضی در پویه قضاوت
marketfile.ir/product-31212-The-judge-in-the-judgme...
Translate this page
1 day ago - علم قاضی در پویه قضاوت در 99صفحه در قالب فایل ورد قابل ویرایش .... در فقه شافعی؛ در مذهب شافعی قاضی مجاز است به علم خود قضاوت كند در غیر ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - پرند دانلود
paranddl.8n8.ir/post/2619
Translate this page
ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت ...
مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت – file1400
file1400.ir/?p=34481
Translate this page
2 days ago - مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت. ارسال توسط: filesell تاریخ ارسال: آگوست 09, 2016 در: محصولات همکاران | دیدگاه : 0 ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت « اپل دانلود
applelearning.cloudsite.ir/پایان-نامه-بررسی-موضوعی-...
Translate this page
امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت}}+آماده ارائه به ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - رنگین فان
colourfun.makeblog.ir/post/103
Translate this page
Jun 6, 2016 - با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - صفحه اصلی
pczworld.nedablog.ir/post/2681
Translate this page
Jun 22, 2016 - شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)) وارد ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - شمعدونی
shamldundi.nedablog.ir/post/2144
Translate this page
Jun 17, 2016 - نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی پایان نامه رشته حقوق بررسی موضوعی علم ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - نوین کلود
novinclood.aslblog.ir/post/725
Translate this page
هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت | مقالات دانشگاهی
farsidlfile.ir/پایان-نامه-بررسی-موضوعی-علم-قاضی-در...
Translate this page
Jun 19, 2016 - به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - فیروزه ای
firuozei.fafablog.com/post/720
Translate this page
Jun 22, 2016 - شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)) وارد ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - اطلس ورلد - روز فا
atlasworld20.ruzfa.ir/post/2079
Translate this page
Jun 21, 2016 - نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی پایان نامه رشته حقوق بررسی موضوعی علم ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت
madaredanesh.madblog.ir/post/675 - Translate this page
امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)) وارد صفحه فروش ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - فریم نوار - وبلاگدهی
framenavar.ruzblog.com/post2089.php
Translate this page
Jun 14, 2016 - بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - بلورینه - یار بلاگ
blurineart.yarblog.ir/post/685
Translate this page
Jun 4, 2016 - به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - دیراین و هنر - boldfa.
designeohnr.boldfa.com/post/1013
Translate this page
دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی پایان نامه رشته حقوق ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - صفحه اول
sanobar.blogroom.ir/post/1127
Translate this page
May 29, 2016 - پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - - صنوبر دانلود.
مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت – ویکی پست
wikipost.ir/?p=16536
Translate this page
مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت. توسط admin · جولای 23, 2016. دریافت فایل. شما احتمالا این مطالب را نیز دوست دارید... دانلود پروژه عناصرو ...
مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت | فایل های گناپا
gonapa.xyz/?p=45519
Translate this page
Jun 21, 2016 - ... اشیاء برنزی دوره ساسانی · کارت ویزیت لایه باز خیاطی زنانه. GMT+2 10:43. صفحه اصلی مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - فروشگاه اینترنتی
maralshop.hamrahblog.com/post/712
Translate this page
پایان نامه رشته حقوق بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت در 111 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. دانلود پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت.
سریر دانلود » پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت
sarirdl.ir/.../پایان-نامه-بررسی-موضوعی-علم-قاضی-در-...
Translate this page
شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)) وارد صفحه فروش فایل ...
مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت
f1020.ir/.../مقاله-رشته-حقوق-در-ارتباط-با-علم-قاضی...
Translate this page
Jul 11, 2016 - فرمت فايل : word(قابل ويرايش)تعداد صفحات:73 چکیده: مفهوم علم قاضی مهم به کسر عین به معنی دانستن: دانش و معرفت و شناخت، یقین، اظهار کردن، ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت | دانلود پروجکت
thesisdl.ir/.../پایان-نامه-بررسی-موضوعی-علم-قاضی-در...
Translate this page
May 28, 2016 - ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت}}+آماده ارائه به جویندگان ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - دانلود نرم افزار و مقاله
leiladl.webilion.ir/.../پایان-نامه-بررسی-موضوعی-علم-...
Translate this page
Jun 4, 2016 - به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - بروزفا
beruzfa.webilion.ir/.../پایان-نامه-بررسی-موضوعی-علم...
Translate this page
May 4, 2016 - شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت)) وارد ...
نگین وب - پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت
neginwb.ir/.../پایان-نامه-بررسی-موضوعی-علم-قاضی-د...
Translate this page
با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(پایان نامه ...
پايان نامه بررسي موضوعي علم قاضي در پويه قضاوت - مجله اینترنتی ...
www.patoghirani.ir/.../پايان-نامه-بررسي-موضوعي-علم...
Translate this page
Jan 17, 2016 - پایان نامه رشته حقوق بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت در ۱۱۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. دسته بندی حقوق. بازدید ها ۱. فرمت فایل
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت | دانلود وکتور
downloadvector.ir/پایان-نامه-بررسی-موضوعی-علم-قا...
Translate this page
Apr 10, 2016 - کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت درجه کیفی و رضایت از ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - مبنا فناور
mabnafanavar.noblog.ir/post/682 - Translate this page
به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت ببرید
572- پروژه آماده بررسی و مطالعه علم قاضی در پویه قضاوت - 110 صفحه ...
doc4u.ir/1395/05/03/post-3126
Translate this page
Jul 24, 2016 - 572- پروژه آماده بررسی و مطالعه علم قاضی در پویه قضاوت - 110 صفحه فایل ورد word - فایلهای مورد نیاز شما -
مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت | کانون صبای ...
www.canoonsaba.ir/محصول-6534-مقاله-رشته-حقوق-د...
Translate this page
Jul 22, 2016 - مقاله رشته حقوق در ارتباط با علم قاضی در پویه قضاوت. نشرشده توسط:reza tanks 7 روز ago نظری بدهید · برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید.
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - صفحه نخست
partoeteknolgy.lineblog.ir/post/3022
Translate this page
Apr 22, 2016 - پرتوی دانش. صفحه نخست · تماس با ما · آرشیو وبلاگ · RSS · سرویس وبلاگ. درباره وبلاگ. پروفایل مدیر وبلاگ. ورود اعضا. شناسه : رمز ورود :
مقاله کامل و جامع با موضوع علم قاضی در پویه قضاوت | مرجع کامل دانلود ...
payannamehfull.ir/.../مقاله-کامل-و-جامع-با-موضوع-علم-...
Translate this page
Nov 16, 2015 - علم قاضی در پویه قضاوت: ۱- مفهوم علم قاضی مهم به کسر عین به معنی دانستن: دانش و معرفت و شناخت، یقین، اظهار کردن، روش نمودن، دلیل، صحت، برهان، ...
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت - سریر افزار
sarirsoft.twoblog.ir/post/359
Translate this page
Feb 8, 2016 - امیدوارم بهره کافی را از پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت ببرید پایان نامه رشته حقوق بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت ...
دانلود پایان نامه درباره علم قاضی - بیر دانلود
birdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId....
Translate this page
Nov 21, 2015 - www.payanname.net › علوم انسانی › رشته حقوق ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع علم قاضی در پویه قضاوت ... و مسالک[28] ...
پايان نامه بررسي موضوعي علم قاضي در پويه قضاوت - بهترین های روز ایران
www.bestofday.ir/reader/text/201605121150254036
Translate this page
پايان نامه بررسي موضوعي علم قاضي در پويه قضاوت. پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت. تاریخ باز نشر : 2016-05-12T02:20 زمان : حدود 1 ماه
دیدن عکس| موتور جستجوی یوز
www.yooz.ir/blogs/search/?q=دیدن%20عکس
Translate this page
13 hours ago - علم قاضی در پویه قضاوت دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 85 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 101 فهوم علم قاضی مهم ...
صبر...درک....قضاوت نکردن.....توکل بخدا... - مطالب و اخبار جدید روز ایران و ...
khabarak.net/.../صبر-درک-قضاوت-نکردن-توکل-بخدا
Translate this page
درک....قضاوت نکردن.....توکل بخدا. ... علم قاضی در پویه قضاوت. قضاوت مردم. قضاوت. قضاوت. 972.بخدا این مولانا عجب آدمی بوده...عجب... قضاوت یا داوری در ایران باستان ...
بررسی بایگانی - صفحه 30 از 33 - رویال فایل - دانلود مقاله
royal-file.ir/tag/بررسی/page/30/
Translate this page
۵۷۲- پروژه آماده بررسی و مطالعه علم قاضی در پویه قضاوت – ۱۱۰ صفحه فایل ورد word ... قابل ویرایش ، آماده پرینت و استفاده میباشد بخشی از متن: ۱-۱- تعريف علم …
باشگاه اندیشه › توصیه هایی برای قاضی و قضاوت سلامت دستگاه قضا
www.bashgah.net/fa/content/show/22876
Translate this page
سخنرانی آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با قضات و دانشجویان مدرسه عالی قضائی- قم؛ پنجم دی ماه ... منظور کمال علمی نیست، چون کمال علمی یک شرط دیگری دارد و یک بخش دیگری. ... اگر موجود است، می افتد در حلقه علت و معلول، آن هم که سیال و پویا است.
پویا چت - برای پیشنماز بودن خوبم ولی برای قضاوت پیر شده‌ام
www.chatpouya.ir/post/774
Translate this page
در مورد جذب، توزیع و تجلیل قضات و حفظ شخصیت قاضی مسایلی وجود داشت که بنده ... با جایگاه علمی و منصبی که دارد در دادسرا مثل یک فرد عادی حاضر شود و به قاضی ...
روش جدید “راسپینا” در تولید محصول با دوام | نــتــــ لــوکــــنــتــــ لــوکــــ
netlook.ir/1/
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، قاضی میثم جوادی در تشریح حکم ..... وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه پیش نویس آمایش آموزش عالی به شورای ...... پویا تاجیک و بابک نظافت که هر دو بالای ۳۵ سال دارند، به خاطر مصدومیت در این بازی غایب بودند. ...... چون قضاوت نهایی به عهده مردم است و آنها باید بگویند ما کارمان را درست
نظر فقهاء در عدم‌ جواز تصدّي‌ مناصب‌ حكومت‌ و قضاوت‌ براي‌ زن‌ : رساله بديعه ...
motaghin.com › ... › رساله بديعه
Translate this page
علاّمه‌ در كتاب‌ «قواعد» گويد: در قاضي‌ شرط‌ است‌: بلوغ‌، عقل‌، مرد بودن‌، ايمان‌، عدالت‌، حلال‌زادگي‌ و علم‌، پس‌ قضاوت‌ كودك‌ گر چه‌ در مرز بلوغ‌ باشد نافذ نيست‌. تا آنجا كه‌ گويد: ...
جلودارزاده: باید زنان قاضی داشته باشیم - پویش
puyesh.net/.../جلودارزاده-باید-زنان-قاضی-داشته-باشی...
Translate this page
Jun 26, 2016 - منتخب مردم تهران در مجلس با بیان اینکه موضوع قضاوت زنان را در قالب طرح به ... معاون اسبق دانشگاه علوم قضائی و قاضی دادگستری با بیان اینکه هم ...
بررسی حجیت علم قاضی در آیات قرآن و کلمات فقها - مجمع علمی فرهنگی ...
www.payamekherad.com/.../938-2015-02-24-16-14-4...
Translate this page
Feb 24, 2015 - اولين شرط داشتن جامعه‌اي سالم و پويا، سلامتي و پايداري خانواده است. .... که موجب علم و اطمنان گردد، و اساس قضاوت هم کشف حقیقت و رسیدن به واقع است، ...
اول بلاگ | قضاوت نکن | جستجو | - قوانین سایت
aval-blog.ir/list/قضاوت+نکن.html
Translate this page
پایان نامه بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت پایان نامه رشته حقوق بررسی موضوعی علم قاضی در پویه قضاوت در 111 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
نسخه چاپی - خبرگزاری میزان
www.mizanonline.ir/fa/print/116898
Translate this page
Jan 3, 2016 - منصب قضا در دست قضات امانتی از سوی خداوند است/ رابطه مستقیم سطح دانش و ... امینی کار قضایی یک کار پویا دانست و افزود: حتی دو پرونده قضایی هم همیشه مثل ... علمی خود باشد بنابراین قاضی هم باید یک شخصیت علمی داشته باشد.
تحقیق بررسی فقهی و حقوقی تعامل علم قاضی با نظر کارشناس
bankmaghaleh.ir/تحقيق-بررسي-فقهي-و-حقوقي-تعا...
Translate this page
موضوع اصلی تحقیق، مبانی فقهی حقوقی تعامل علم قاضی با نظریات کارشناسی است و در مورد .... که طرفین دعوا در جهت اثبات ادعا ارائه دلیل می کنند، بسیار پویا و فعال است. ... اخذ نظر کارشناس به عنوان دلیل دارای سابقه طولانی در قضاوت های اسلامی است.
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 162
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 436
  • آی پی دیروز : 136
  • بازدید امروز : 1,617
  • باردید دیروز : 633
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,980
  • بازدید ماه : 3,980
  • بازدید سال : 138,143
  • بازدید کلی : 2,646,690