loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 137 سه شنبه 22 تیر 1395 نظرات (0)

بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف

بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف دسته: زیست شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 127 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 53

ماهیان به كمك دستگاه شنوایی – خط جانبی، صدا، ارتعاشات و سایر جابجایی های آب در محیط اطرافشان را احساس می‌كنند این دستگاه دارای دو جزء اصلی، شامل گوش داخلی، دستگاه نوروماست خط جانبی است

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف

 

مقدمه

ماهیان به كمك دستگاه شنوایی – خط جانبی، صدا، ارتعاشات و سایر جابجایی های آب در محیط اطرافشان را احساس می‌كنند. این دستگاه دارای دو جزء اصلی، شامل گوش داخلی، دستگاه نوروماست خط جانبی است. گوش داخلی ماهیان، علاوه بردریافت صدا، جهت‌ یابی یا تعادل فضای سه بعدی را نیز بر عهده دارد. این اندام،‌ احساس جهت‌یابی در برابر جاذبه زمین را، حتی وقتی كه ماهی در محیط های تاریك و پلاژیك به حالت معلق به سرمی‌برد، امكان پذیر می‌‌سازد. دراین ترجمه سعی بر این است كه مطالبی را در مورد شنوایی ماهیان استخوانی به تفصیل و در مورد ماهیان غضروفی به طورخلاصه ذكر گردد. بدیهی است كه گستردگی مطالب پیش از این سمینار است. مثلاً در مورد مكانیسم تولید الكتریسیته و گیرنده های الكتریكی فقط به صورت خلاصه در ارتباط با خط جانبی مورد بحث قرارگرفته اند.

 

اصطلاح Octavolateralis یا سیستم شنوایی

واژه Octarolateralis با گوش داخلی، خط جانبی و سیستم های حسی مرتبط است كه برای مدتی طولانی به عنوان سیستم تعادلی ـ صوتی شناخته شده بودند كه این نام از تعبیراتی بود كه در قدیم استعمال می شد و هردو سیستم را به عنوان یك دریافت كننده صوتی معرفی كرده بود كه بوسیله پرده های مشابه از هم جدا شده اند و تصورات اولیه براین باور است كه گوش داخلی از خط جانبی كه حاوی ماده متشكله سلولهای شنوائی است، مشتق شده است. در صورتیكه گوش و خط جانبی بوسیله مشخصه های خود، نحوه تغذیه و اعمال اصلی آنها مشخص می شوند و به هیچ عنوان از یكدیگر مشتق نشده اند. ابتدا عمل مجموعه های مژگانی شرح داده می شود.

مجموعه های مژگانی دارای جهت یابی هایی هستند كه با میزان حساسیت فیزیكی آنها كه برای خم كردن این مجموعه ها بكار می رود در ارتباطند.

این جهت یابی بوسیله موقعیت خارج از مركز ماده Kinotilium در یكطرف از مجموعه و انتقال تدریجی ولی زیاد Stereocilia كه در سمت Kinotilium دارای طول بیشتر و در انتهای مجموعه دارای طول كمتری است تعیین می گردد.

خم شدن رشته ها در سمتی كه طول بلندتر دارد سبب پلاریزاسیون داخل سلولی می شود و یك ولتاژ بالقوه ای در درون سلولهای شنوائی ایجاد می كند و با خم شدن به سمت مخالف از قطبی شدن بیش از حد جلوگیری می كند. بزرگی واكنش ها بستگی به خم شدن دارد و بوسیله اندازه گیری برحسب نانومتر محاسبه می شود.

خم شدن دسته ها در جهتی به جز جهت اصلی واكنشی را طرح ریزی می كند كه ارتباط كسینوسی با خم شدن دسته ها دارد. خاصیت این واكنش برداری این است كه به سلولهای شنوایی یك مكانیسم بالقوه ای برهدایت مستقیم واكنش ها و جهت یابی مركز صوت در آب می دهد.

هرغشاء حسی در ارگانهای داخلی، دارای سلولهای مژگانی جهت دار است كه امر الگوهایی مجزا وابسته به قطبیت سلولها قراردارد.


 آناتومی گوش داخلی و ضمائم آن

ساختمان

در لابیرنت مهره داران دو قسمت بنام های Pars superior و Pars inferior مشاهده می شود. در ماهیان غضروفی و استخوانی اولی شامل سه مجرای نیم دایره و یكی از سه سنگریزه شنوایی بنام «اتریكول» است، كه در یك سطح افقی با ظاهری ناصاف قراردارد. در Pars inferior دو سنگریزه دیگر بنام های «ساكولوس» و «لاگنا» قراردارد كه بصورت عمودی و نزدیك به هم قراردارند. علاوه برموارد ذكر شده بیشتر ماهیان دارای یك ارگان داخلی دیگر بنام Macula neglecta هستند كه در نزدیكی اتریكول و كانال آمپول و مجاری نیم دایره خلفی قراردارد. هركدام از زوایای داخلی با شاخه هایی از عصب شماره هشت جمجمه كنترل می شود.

مجاری نیم دایره

سه مجرای نیم دایره (قدامی، جانبی، خلفی) به سمت خارج اتریكول گسترده شده و درون آن از مایع آندولنف پر شده است. بخش قدامی و خلفی بوسیله یك صفحه عمودی بنام Crus  Commune تقسیم می شود و برجستگیهای كروی آمپول در قاعده هر مجرا وجود دارد.

درون هر آمپول یك لبه مضرس و باریك و بلند بنام Crista  ampularis وجود دارد كه در سرتاسر مجرا بوسیله سلولهای مویی، حسی پوشیده شده است و یك ساختار ژلاتینی بنام Cupula به صورت یك غشاء ضخیم از سطح كریستال به بالای آمپول گسترده شده است بنابراین كریستا و سرپوش ژلاتینی آن كوپولا به صورت یك دیافراگم البته بصورت نامنظم در مقابل ظاهرشدن مایع در داخل كانال عمل می‌كند.

 

 سنگریزه های شنوایی

سنگریزه های شنوایی مانند كیسه های كوچكی هستند كه شامل تودة فشرده ای از اشكال مختلف تركیبات صدفی كلسیم به صورت كریستال می باشند مهره داران غیرغضروفی دارای سنگریزه های شنوایی هستند كه شامل مجموعه خیمر مانندی از كریستالهای كوچك بنام Stato Conia, Oto Conia می باشند و دریك زمینه كلاژنی قراردارد. درمقایسه با Ray-Finned Fish ماهیان استخوانی دارای زمینه كریستالی هستند كه دارای سطح ناصاف است و با فرورفتگی و برجستگی های زیادی مشخص می شود كه این ساختارهای مضرس دقیقاً اتولیت نامیده می شود.

سنگریزه های شنوایی دارای غشاء حسی هستند كه بصورت لكه هایی روی دیواره كیسه قرارگرفته است و توده اتولیتی نزدیك غشاء حسی قراردارد، به صورت یك جفت مكانیكی به هم متصل است كه این اتصال بوسیله صفحات ژلاتینی كه غشاء شنوایی نامیده می شد صورت می گیرد.

قابلیت كشش، حالت ارتجاعی غشاء شنوایی، آندولنف و سطح اپتیلیان كه شامل مجموعه های مژگانی است مهمترین پارامترها در پاسخگویی به واكنش ها هستند.

اتریكول دارای منطقه ای است كه در آن برضخامت غشاء حسی افزوده می شود و سلولها بزرگترند، این منطقه تشكیل نوارهای برجسته ای بنام Striola می دهد كه در قسمت پشتی ـ جانبی Macula قراردارد. سایر قسمت های غشاء حسی هم ممكن است از این مناطق استریولاری را نشان دهد. سلولهایی كه دراین منطقه اند دارای مجموعه های مژگانی متفاوت با قسمت های حاشیه ای هستند. Macula Neglecta معمای گوش داخلی است و اولین بار بوسیله Retzius در سال 1881 كشف شد. اندازه ساختمان و موقعیت آن در گونه های مختلف فرق می كند. امروزه شخص شده كه Neglecta دارای یك یا دو برآمدگی حسی اند كه بوسیله غشاء ژلاتینی كوپولا مانندی پوشیده شده است. در Elasmobranch ، Neglecta بسیار بزرگ بوده و بعنوان اندام شنوایی موردتوجه است ولی در ماهیان استخوانی بسیار ریز است.


مجموعه مژگانی

بررسی غشاء حسی ارگانهای گوش داخلی بوسیله پرتونگاری با الكترون یا (SEM) تغییرپذیری اساسی را درشكل این مجموعه ها آشكار می كند. براساس پیشنهادهای مختلف اندازه های متفاوتی برای این مجموعه ها وجود دارد. و این مجموعه ها با طول های متفاوت در مناطق مختلف اپتیلیا واقع شده اند. بلندترین مژه به اندازه صدمیلی میكرون در سلولهای حس كریستا در مجاور نیم دایره پیدا می شود و بخوبی تا بالای سرپوش كوپولا گسترش دارند.

ارگانهای شنوایی و مجموعه های مژگانی در ماهیان دارای سه شكل عمده هستند هستند و به نام های F3 , F2 , F1

نوع F1 ، مجموعه های مژگانی دارای Kinocilia هستند كه ازنظر اندازه مقدار خیلی كمی از بلندترین Stereo cilia بلندتر است؛ كه طول آن به 6-5 میلی میكرون می‌رسد. مجموعه های F1 اغلب در مناطق مركزی اپتیلیال ساكولار در بسیاری از ماهیان دیده می شود و در بعضی از گونه ها درمنطقه استریولار اتریكول و همچنین لاگنا وجود دارد. نوع F2 دارای Kinocilia بلندتر حدود 15 میلی میكرون Stereo cilia كوتاه هستند و بیشتر در حاشیه اپتیلیای حسی یافت می شود.

نوع F3 شبیه به F1 است، اما بلندی آنها به 8 میلی میكرون می رسد و درحاشیه داخلی اپتیلیای حسی یافت می شود و بیشترین گروه مجموعه های انتهای Saccula Macula را در استاریوفیزیها تشكیل می دهد.

هنوز عمل این سه گروه كه دارای طولهای متفاوتی اند مشخص نشده است. در پرندگان و خزندگان مناطقی كه مژه های بلندتر دارند به امواجی با بسامدهای كوتاه پاسخ می دهند و گروههایی كه مژه های كوتاه تر دارند بسامدهای بلندتر را پاسخ می‌دهند.

براساس آزمایشات، یك همبستگی بین نورونهای آوران، سلولهای شنوائی و مناطق مختلف ساكولار، را در ماهی Gold Fish با اسم علمی carrassius auratus نشان می‌دهد و همچنین براساس آزمایشات سلولهای شنوایی از مناطق مختلف ساكولار در استاریوفیزیها به بسامدهای مختلف پاسخ می‌دهد. از آنجائیكه مجموعه های مژگانی مضرس قویاً كوتاهتر از مناطق پشتی هستند، در نتیجه این كوتاهی با پاسخ دادن به فركانس های مختلف مرتبط می شود. به هرحال نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتر درمورد ارتباط ثابتی كه بین فركانس و طول مجموعه وجود دارد می باشد.


الگوهای جهت یابی سلولهای شنوایی

سلولهای واقع در مناطق حسی یك جهت یابی مونولوژیكی مشترك را ارائه می دهند كه دارای اهمیت زیادی در هدایت های مربوط به احساس است.

نقشه های جهت یابی امروزه برای گونه های وسیعی از ماهیان مختلف مثل بی فك ها یا Agnata و بشقاب آبششان یا Elasmobranchi و ماهیان استخوانی شناخته شده است.

ضمائم مجاری نیم دایره دارای بیشتری الگوهای دائمی هستند و تنوع آنها در بین مهره داران فك دار یا Gnatostomata هنوز شناخته نشده است. تمام دسته های مژگانی واقع در كریستا به سمت محور اصلی كانال جهت دار می شوند. در كریستای كانالهای افقی جهت یابی به سمت اتریكول است درحالیكه در كانالهای قدامی و عقبی جهت یابی دورتر از اتریكول است.

در ارگانهای شنوایی، سلولها به سمت داخل تدریجاً متمایل می شوند كه درمحلی در اطراف circular macula است و بتدریج از سمت جلو به سمت كناره ها تغییر جهت می یابند. اما همه این سلولها به عنوان یك گروه جهت دار موردتوجه واقع نشده اند.

اتریكول دارای الگوهای پایدار جهت یافته است كه در ماهیان استخوانی به خوبی ظاهر شده است. اگر چه این استحكام در Elasmobranchi كمتر به نظر می رسد، در ماهیان استخوانی و بیشتر چهارپایان سلولهایی با الگوهای برعكس وجود دارد كه به دو گروه تقسیم می شوند و بسمت یكدیگر متمایل می شوند. از آنجائیكه Ultricular macula  به سطح افقی واقع است این جهت یابی ها به صورت جلویی ـ عقبی و جانبی ـ میانی می باشد.

الگوهای لاگناهم درماهیان استخوانی شبیه به وضعیت اتریكول است. معمولاً دو دسته سلولهای شنوائی جهت دار به وسیله یك خط تقسیم كننده جدا می شوند و دارای جهت یابی غالب درسمت خلفی ـ شكمی هستند.

معمولاً قسمت اعظم سلولهای ماكولا به سمت حاشیه داخلی جهت دار می شوند. بنابراین در مرز جداكننده جهت یابی به سمت یكدیگر است. به هرحال وجود منطقه ای كه در آن جهت یابی های متضاد بیشتر موازی باشند تا به حال روبروی هم زیاد رایج نیست. ازنظر تنوع ساكولوس بیشتر از اتریكول و لاگنا، متنوع است. معمولاً جهت یابی های رایج بصورت جلویی ـ خلفی یا پشتی ـ شكمی است. ولی گاهی الگوهای پیچیده تری هم دارد.

رایج ترین الگوی جهت یابی در ماهیان استخوانی (درساكولوس) الگوی استاندارد است كه دارای چهارنوع جهت یابی در دو گروه از سلولهای شنوایی كه درجهت مخالف هم قرارگرفته‌ اند، می باشد و ماكولا را به چهارقسمت نابرابر تقسیم می كند. در قسمت جلویی آن نصف سلولها به سمت عقب جهت دار می شوند. مادامیكه در بخش شكمی نصف سلولها به سمت جلو جهت دار می شوند در قسمت انتهایی نصف سلولها به همانطرف پشت جهت دار می شوند كه این قاعده در مورد سلولهای بخش شكمی البته نصف آنها صدق می كند. الگوی استاندارد در همه راسته های ماهیان استخوانی بصورت واقعی وجود دارد به جز راسته استریوفیزیها.

الگوهایی دیگر به صورت های مختلفی هستند، الگوهای موازی فقط دو گروه جهت دارد، كه یكی به سمت پشت و دیگری به سمت شكم متمایل می شوند. درمیان ماهیان استخوانی الگوهای فوق دومین گونه های آزمایش شده مثل راسته استاریوفیزیها پاسخ داده است. البته به خوبی در Mormiryd هم كه از راسته Osteo glossiform هستند پاسخ می دهند.

یكی از اقسام الگوهای موازی بنام Curved Vertical یا مدل منحنی های موازی در بین تمام ماهیان استخوانی و غضروفی وجود دارد. در این مدل فقط در گروه سلولهای شنوایی جهت دار وجود دارد كه به سمت خارج از مركز جهت یابی می كنند. در قسمت عقبی دارای جهت یابی پشتی ـ شكمی هستند و سلولهای انتهایی درحاشیه اپی تلیوم به حالت جلویی ـ عقبی جهت دار می شوند. 

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف , بررسی , بیولوژیكی , دستگاه شنوایی , خط جانبی , ماهیان مختلف , پروژه , تحقیق , مقاله , جزوه , پژوهش , دانلود پروژه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود پژوهش


Google
About 20,600 results (0.59 seconds)
Search Results
دانلود بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
20proje20.rozblog.com/.../دانلود-بررسی-بیولوژیك...
Translate this page
6 days ago - دانلود بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف دسته: زیست شناسی بازدید: 3 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 127 کیلوبایت ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
beruzfunm.ruzfa.ir/post/2759
Translate this page
به صفحه دانلود فایل(پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
navasanemoj.ruzfa.ir/post/2986
Translate this page
محقق گرامی،شما با جستجوی پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(پروژه بررسی بیولوژیكی ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
pczworld.nedablog.ir/post/1300
Translate this page
Jun 21, 2016 - به صفحه دانلود فایل(پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف - آوا ...
avaplus.webilion.ir/.../پروژه-بررسی-بیولوژیكی-دس...
Translate this page
Jun 1, 2016 - ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم به صفحه دانلود فایل(پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف)خوش ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
farsidlfile.ir/پروژه-بررسی-بیولوژیكی-دستگاه-شنوا...
Translate this page
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف. ژوئن 19th, 2016 بدون دیدگاه. کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید دوست گرامی ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
havaiesharji.8n8.ir/post/2047
Translate this page
دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید
مقاله بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
bankmaghaleh.ir/مقاله-بررسي-بيولوژيكي-دستگاه-...
Translate this page
ماهیان به کمک دستگاه شنوایی – خط جانبی، صدا، ارتعاشات و سایر جابجایی های آب در محیط اطرافشان را احساس می‌کنند. این دستگاه دارای دو جزء اصلی، شامل گوش داخلی، ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
internship20.ir/?p=12327
Translate this page
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف. ارسال شده در می 29th, 2016 موضوع دسته‌بندی نشده توسط admin. سلام.به وبسایت ما خوش آمدید.
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
filelist.top/.../پروژه-بررسی-بیولوژیكی-دستگاه-شن...
Translate this page
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف در 49 صفحه ورد قابل ویرایش پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
تحقیق بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف ...
khorashadi.ir/محصول-8600-تحقیق-بررسي-بيولوژي...
Translate this page
5 days ago - تحقیق بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف ... بررسی مقایسه ای دیدگاه های امام خمینی (ره) و آیت الله خویی (ره) در مسئله ی ...
دانلود پروژه بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
article.university › پروژه › محیط زیست و بهداشت
Translate this page
ماهیان به کمک دستگاه شنوایی – خط جانبی، صدا، ارتعاشات و سایر جابجایی های آب در محیط اطرافشان را احساس می‌کنند. این دستگاه دارای دو جزء اصلی، شامل گوش داخلی، ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
signaldanesh.boldfa.com/post/2981
Translate this page
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف. از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد
قبلی پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
filelist.top/پروژه-بررسی-بیولوژیكی-دستگاه-شنوای...
Translate this page
Jun 29, 2016 - پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف در 49 صفحه ورد قابل ویرایش. مقدمه. ماهیان به كمك دستگاه شنوایی – خط جانبی، ...
تحقیق بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
bankmaghale.ir/تحقیق-بررسي-بيولوژيكي-دستگاه...
Translate this page
تحقیق بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۴ صفحه است . بلافاصله بعد از ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
thesisdl.ir/.../پروژه-بررسی-بیولوژیكی-دستگاه-شنو...
Translate this page
May 28, 2016 - سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف)) وارد صفحه فروش فایل ...
بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف | بلاگ ریدر
blogreader.xyz/.../بررسی%20بیولوژیكی%20دستگا...
Translate this page
بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف. دسته: زیست شناسی فرمت فایل: doc حجم فایل: 127 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 53 ماهيان به كمك ...
بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
fileforosh44.fileforosh.ir/product-1203-Hearing-devic...
Translate this page
پروژهایی در مورد بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ... ماهیان به كمك دستگاه شنوایی – خط جانبی، صدا، ارتعاشات و سایر جابجایی های آب در ...
پروژه بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
filepad.ir/.../پروژه-بررسی-بیولوژیكی-دستگاه-شنوا...
Translate this page
Jun 4, 2016 - برای دانلود مشاهده توضیحات کامل و فهرست مطالب پروژه بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف به ادامه مطلب رجوع کنید .
دانلود مقاله بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
rayafile.ir/.../دانلود-مقاله-بررسی-بیولوژیکی-دستگا...
Translate this page
ماهيان به كمك دستگاه شنوايي – خط جانبي، صدا، ارتعاشات و ساير جابجايي هاي آب در محيط اطرافشان را احساس مي‌كنند. اين دستگاه داراي دو جزء اصلي، شامل گوش داخلي، ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
pptdownload.cloudsite.ir/.../پروژه-بررسی-بیولوژیك...
Translate this page
May 16, 2016 - به صفحه دانلود فایل(پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت ...
بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف | دانلود با ...
fun.iranoo.ir/.../بررسی-بیولوژیكی-دستگاه-شنوایی...
Translate this page
Jul 4, 2016 - بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف. مقدمه. ماهیان به كمك دستگاه شنوایی – خط جانبی، صدا، ارتعاشات و سایر جابجایی های آب ...
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
heatleap.ir/پروژه-بررسی-بیولوژیكی-دستگاه-شنوای...
Translate this page
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف. اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۵ by heatleap Leave a Comment. پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی ...
سیستم بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
www.cporoje.ir/.../سیستم-بررسی-بیولوژیكی-دست...
Translate this page
سیستم بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف تحت pdf دارای 74 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده ...
بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف » دانلود ...
mihandocs.com/34634-بررسي-بيولوژيكي-دستگاه-...
Translate this page
Feb 18, 2016 - شرح مختصر:ماهيان به كمك دستگاه شنوايي – خط جانبي، صدا، ارتعاشات و ساير جابجايي هاي آب در محيط اطرافشان را احساس مي‌كنند. اين دستگاه داراي دو ...
بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
fanjomankaraja.adnashop.ir/page-26824.html
Translate this page
عنوان : مقاله بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف. تعداد صفحات :۴۸. نوع فایل : ورد و قابل ویرایش. چکیده. ماهیان به کمک دستگاه شنوایی – خط
بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف - فایلوو
fileoo.blogsky.com/1395/04/10/post-2074/
Translate this page
بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف - ماهیان به کمک دستگاه شنوایی – خط جانبی، صدا، ارتعاشات و سایر جابجایی های آب در محیط اطرافشان را ...
دانلود پژوهش بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
https://selz.ir/قیمت.../14870304-دانلود-پژوهش-بررسی...
Translate this page
دانلود پژوهش بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف محدوده قیمت از 8000 تومان از فروشگاه گزارش کارآموزی/ پاورپوینت / دانلود مقالات گزارش ...
تحقیق - بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
parsindoc.blogfa.com/post/800
Translate this page
تعداد صفحات :60. قیمت: 5000 تومان. مقدمه. اصطلاح Octavolateralis یا سیستم شنوایی. آناتومی گوش داخلی و ضمائم آن. مجاری نیم دایره. سنگریزه های شنوایی.
پروژه بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
oam.parsiblog.com/.../پروژه+بررسي+بيولوژيكي+د...
Translate this page
Jun 19, 2016 - محقق گرامی . شما برای دانلود فایل پروژه بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف به این صفحه هدایت شده اید . برای دانلود این ...
پروژه بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
2seda.ir/.../پروژه-بررسی-بیولوژیکی-دستگاه-شنوا...
Translate this page
پروژه بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف. بازدید : 6 views بدون نظر یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵. پروژه بررسی بیولوژیکی دستگاه ...
دانشجو - بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان ...
https://www.facebook.com/permalink.php?id...
Translate this page
بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف فهرست مطالب مقدمه ۴ اصطلاح Octavolateralis یا سیستم شنوایی ۵ آناتومی گوش داخلی و ضمائم آن ۷ مجاری.
تحقیق بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
0f0.ir/?p=10736 - Translate this page
تحقیق بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ... خروجی شنوایی ۱۴ گیرنده های مکانیکی خط جانبی ۱۵ سیستم وابران ۱۵ رفتار ماهیان و سیستم ...
در فایل ورد (word) - دانشجو
islamicteb-kaums-ba.sirindex.ir/...بررسي+بيولوژيک...
Translate this page
خرید اینترنتی دستگاه طبقاتی آب کننده شکلاتخرید لوازم آشپزخانه – خرید وسایل ..... ماهیها در اندازه‌های مختلف دیده می شوند و طول آنها از ۴۵ فوت مثل کوسه نهنگی تا ۸ ...
دانلود مقاله هنر سفالگری در دوره سلجوقیان تحت word
174mohammadjamshidi-ba.sirindex.ir/...بررسي+بيو...
Translate this page
این پروژه شامل فايل پاورپوینت 79 اسلایدی بوده که به معرفی و بررسي معماری پایدار، تعاریف، تاریخچه شکل ... کارخانجات سازنده پکیج برای نامگذاری تولیدات مختلف خود معمولا از یکسری حروف و اعداد معنی داری استفاده ..... ماهيان روی خاک و ماهيان روی آب
بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان|دانلود پروپوزال ...
www.cprozhe.com/.../بررسی-بیولوژیکی-دستگاه-...
Translate this page
Jun 5, 2013 - پایان نامه محیط زیست دستگاه شنوایی خط جانبی ماهیان دستگاه شنوایی ماهی. ... اشكال مختلف تركيبات صدفي كلسيم به صورت كريستال مي باشند مهره ...
دانلود مقاله میکروژئودزی | بسته سلامت - کمپ ایران
teb.campiran.ir/محصول-4702-دانلود-مقاله-میکروژئود...
Translate this page
2 days ago - در ادامه یک تعریف کلی از اصطلاح شبکه ژئودزی را مورد بررسی قرار میدهیم : ... زیست بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف ...
بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف - پت و مت
www.pat-o-mat.rozfa.ir/tag/مختلف
Translate this page
پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف beruzfunm.ruzfa.ir/post/2759 به صفحه دانلود فایل(پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط ...
بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف - AriyaDoc
ariyadoc.mihanblog.com/post/767
Translate this page
AriyaDoc - بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف - تحقیق،کارآموزی ، روش تحقیق ، طرح تجاری(کارآفرینی)و ... - AriyaDoc.
بسته نرم افزار آموزشی ساز دهنی/اورجینال - بلوط وکتور
balutvector.skybloger.ir/post/218
Translate this page
Jun 2, 2016 - قیمت: 10,500 تومان ... پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف · پاورپوینت تصمیم گیری فردی (فصل ششم کتاب تک ...
تحقیق بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف ...
filefori.ir/تحقیق-بررسي-بيولوژيكي-دستگاه-شنوا...
Translate this page
فرمت فايل : WORD (قابل ويرايش)تعداد صفحات:۵۲ فهرست مطالب: مقدمه ۱ اصطلاح Octavolateralis یا سیستم شنوایی ۲ آناتومی گوش داخلی و ضمائم آن ۴ ساختمان ۴ مجاری ...
پروژه دانشجویی تحقيق بررسي بيولوژيکي دستگاه شنوايي خط جانبي ...
daneshjo-sara-ba.newsgold.ir/.../پروژه+دانشجویی+تح...
Translate this page
پروژه دانشجویی تحقيق بررسي بيولوژيکي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف فایل ورد (word) دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در ...
انواع نمونه قرارداد بیش از 280 قرارداد | خبرخوان - rss
nabproje.d89.ir/page-478728.html
Translate this page
قیمت فایل فقط 3,500 تومان ... دانلود جزوه قالب سایت موزیک وردپرس · بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف · بررسی امكان بكارگیری سیستم ...
خط جانبی در ماهی - خانه
new-photos.ir/متفرقه/خط-جانبی-در-ماهی/
Translate this page
Mar 25, 2015 - با سلام. هدف از گرد آوری انیمیشن های مختلف مرتبط با کتاب … ... بررسی بیولوژیکی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف فهرست مطالب مقدمه ۴
دانلود ورژن جدید برنامه Origin 9.12.2.60376 - بهترین های روز ایران
www.bestofday.ir/reader/text/201606171151421940
Translate this page
Jun 17, 2016 - تحقیق بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف 0 ... پایان نامه/پروژه آماده بررسی تاثیر مقدار درآمد افراد بر میزان رضایتمندی از ...
لوح فشرده کنکور فیزیک تجربی-اورجینال - شکوفه های بهاری
shekufesibc.fafablog.com/post/76
Translate this page
Jun 3, 2016 - قیمت: 13,500 تومان ... پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف · پاورپوینت تصمیم گیری فردی (فصل ششم کتاب تک ...
دانلود تحقيق اصول بهداشت شير با pdf - ویر تودات کام
www.virtoue.com/.../دانلود-تحقيق-اصول-بهداشت-شي...
Translate this page
شیر به دلیل داشتن مواد و ترکیبات مختلف ، محیط مناسبی جهت رشد میکروب می ... 14,500 تومان, مقاله بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف.
ویکی پدیا فارسی: شمعدونی
shamdunipc.chiberam.ir/
Translate this page
-پایان نامه بررسی نقش بازاریابی بر سیستم نوین بانکداری در شعب بانک ملی خرم آباد ..... -پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف
نمونه ای از برگ معافیت از خدمت زیر پرچم متعلق به مرحوم محمد مهدوی سال 1322
fapc-sa.com/blogs/view/index.php?id=44110
Translate this page
... مردنم · سمینار علمی بررسی پتانسیل ها و چالش های تالاب های استان خوزستان ... بر هنر چین · تحقیق بررسي بيولوژيكي دستگاه شنوايي خط جانبي در ماهيان مختلف ...
کد متلب حل معادله سهموی ناپایدار سرعت سیال بین دو صفحه با 4 روش ...
www.filoop.ir/post/2990
Translate this page
Jan 21, 2016 - ... پرس – دستگاه تصفیه و بازیافت آب كارخانه های سنگبری در مقایسه ب ... پروژه بررسی بیولوژیكی دستگاه شنوایی خط جانبی در ماهیان مختلف ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 188
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 506
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,148
  • بازدید ماه : 4,333
  • بازدید سال : 97,163
  • بازدید کلی : 2,605,710