loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 179 جمعه 14 خرداد 1395 نظرات (0)

تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام  بین الملل، بر  برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 157 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 151

مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط سیاسی تغییر پذیر هستند، بدین علت دانشمندان علوم انسانی به اتفاق معتقدند، مفاهیم علوم انسانی از ویژگی نسبیت برخوردارند

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام  بین الملل، بر  برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

 

مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط سیاسی تغییر پذیر هستند، بدین علت دانشمندان علوم انسانی به اتفاق معتقدند، مفاهیم علوم انسانی از ویژگی نسبیت برخوردارند. بنابراین مفهوم امنیت ملی نیز بعنوان یكی از مفاهیم سیاسی از این امر مستثنی نیست. همانطور كه می دانیم، تولد اصطلاح امنیت ملی به زمان ظهور دولت – ملت ها بوسیله قرارداد وستفالیا در سال 1648 م بر می گردد. به مجرد اینكه ما بین دولت – ملت ها مرزبندی شد، منافع و امنیت ملی بر اساس مرزها ترسیم گردید. هرگونه تغییر در مرزها، تجاوز محسوب گردیده، امنیت ملی را به مخاطره می كشید. بهمین علت دولت – ملت ها در پی حفظ امنیت خود به تقویت قدرت نظامی، دست زدند. در این زمان،چنین تصور می شد كه برتری قدرت نظامی نسبت به سایر همسایگان امنیت ملی را تضمین خواهد ساخت. بنابراین هر دولت – ملتی بدنبال افزایش قدرت نظامی بود.         

          در این دوره زمانی تنها بعد نظامی و سیاسی مفهوم امنیت ملی از برجستگی خاص برخوردار بود و ابعاد دیگر چندان اهمیتی نداشتند. اما درحال حاضر، مفهوم امنیت بتدریج از انحصار ماهیت بكلی سیاسی آن خارج شده و رفته رفته عوامل غیرسیاسی یا بشدت سیاسی كمتر مطرح می شود.رفاه داخلی و اقتصادی نسبت به مسایل سنتی دفاعی تقدم یافته است. گستردگی مفهوم امنیت نیز ناشی از تغییر و تحولات نظام بین الملل و ساختاربندی جدید در صحنه بین الملل می باشد. بعد از جنگ جهانی دوم با ظهور قطب های اقتصادی نظیر آلمان غربی وژاپن، بعد اقتصادی امنیت ملی مورد توجه قرار گرفت. اما بدلیل اینكه نظام دو قطبی و رقابت بین دو ابرقدرت، بر نظام بین الملل حاكم بود، همچنان بعد نظامی مفهوم امنیت ملی بر دیگر ابعاد، رجحان داشت.

پس از فروپاشی شوروی سابق، مسایل امنیتی حوزه های وسیع تری را شامل شده است. امنیت دیگر یك فرایند یك جانبه و محدود نیست كه فقط با ازدیاد قدرت نظامی بتوان آنرا افزایش داد. امروزه مسایل امنیتی، آلودگی محیط زیست، غذا، بهداشت، تامین شغل و مسكن، توسعه، رفاه، افزایش جمعیت، خطرفقر، مسایل فرهنگی و موارد دیگر را شامل می شود كه این مسایل راه حل ها و همكاری های فوق ملی را نیز می طلبد.

با فروپاشی شوروی،امنیت بر پایه مؤثر نظامی خارج شده است، البته هنوز هم تهدیدات نظامی می تواند مهم باشد، زیرا توانایی تغییرات اساسی و زیر بنایی در جامعه را داراست. هم اكنون، ابزار نظامی بعنوان پشتوانه قدرت سیاسی بعضی كشور ها بویژه قدرت های بزرگ مطرح است، ولی در حال حاضر امنیت كشورها ممكن است از لحاظ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد تهدید قرار گیرد كه ابزار مقابله با اینها، تنها قدرت نظامی نیست. ویژگی تهدیدات جدید باعث گردید تا كشورها به همكاری وتعامل با یكدیگر در سطح جهانی روی آورند‏‏‏، چرا كه این تهدیدات، جدا از اینكه یك دولت- ملت را بخواهد تهدید بكند، منطقه وجهان را نیز به مخاطره می اندازد. بنابراین با تغییر وتحولاتی كه در روابط بین الملل پس از دهه 90م بوجود آمد.، مفهوم امنیت را نیز دچار تحول نمود. از یك طرف مفهوم امنیت ملی، گسترده تر شد. از طرف دیگر برای تامین و دستیابی به آن از رقابت و برخورد به همكاری و تعامل در این زمینه، تغییر مفهوم داد. قبل از دهه 90 امنیت یك كشور ناامنی سایرین محسوب می گردید. امنیت، «حاصل جمع صفر» معنی می شد. بنابراین همواره درگیری و رقابت نظامی در صحنه بین الملل حاكم بود، در صورتیكه اكنون نه تنها امنیت یك واحد سیاسی، ناامنی سایرین محسوب نمی گردد، بلكه امنیت یكی، امنیت دیگران نیز است. امروزه تهدیدات از ویژگی جهانی برخوردارند، بطوریكه یك واحد سیاسی به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست و علاوه بر آن تهدیدی که یك واحد سیاسی را به چالش کشانده، امکان سرایت به سایر واحد های سیاسی را دارد.

به همین علت، نظام بین الملل متوجه تهدیدات نرم افزاری و جدید شده است، بطوریكه اگر هر یك از كشورها با این تهدیدات جدید ارتباط داشته باشند مورد تحریم و حتی تجاوز قرار می گیرد. بویژه، دسته بندی كه در دوران جنگ سرد وجود داشت دیگر وجود ندارد، همه كشورها در راستای هم حركت می كنند. در این بین كشورهای كوچك و جهان سومی قادر نیستند در جهت مخالف عملكرد نظام بین الملل حركت كنند، نظام بین الملل تمام واحدهای سیاسی را تحت تاثیر گذاشته و آنها را مجبور به انعطاف نموده است، امروزه دیگر هیچ دولتی نمی تواند بدون در نظر گرفتن صحنه بین الملل به تصمیم گیری بپردازد.

در دهه 1990 م دگرگونی های بنیادینی كه در عرصه روابط و سیاست بین الملل رخ داد، صاحب نظران را در این عرصه به فكر باز بینی در بسیاری از ارزیابی های خود در مورد مفاهیم و طرق ایفای نقش و همچنین شیوه های دستیابی منافع ملی و امنیت ملی، انداخت. بطوریكه استراتژی ها و تاكتیك های جدیدی برای پیگیری منافع ملی در كشورهای مختلف طرح ریزی شد.

بین واحد سیاسی و نظام بین الملل همواره ارتباط متقابل و دیالكتیك وجود دارد. از طرفی واحد سیاسی بر محیط بین المللی تاثیر می گذارد و از طرف دیگر واحد سیاسی از محیط بین الملل تاثیر می پذیرد. در صورت تغییر و تحول، در ساختار و ترتیبات نظام بین الملل منجر به تحول در نظام واحد سیاسی نیز خواهد شد. ساختار سیستم بین الملل از جمله عواملی است كه بر امنیت ملی تمامی كشورها،به ویژه كشورهایی كه ازتوانایی كافی برای شكل دهی به نظام بین الملل برخوردار نیستند، تاثیر درحد توجهی دارد. واحدهای سیاسی درپی سازگاری وانطباق هدفمند بامحیط جهت تامین اهداف و منافع ملی می باشند، آنچه در فرایند سازگاری مورد توجه واحد سیاسی می باشد، عبارت از بكارگیری رویه های مطلوب و استفاده از موقعیت ها وفرصت های محیط عملیاتی جهت نیل به هدف می باشد. در این راستا شرط موفقیت در محیط بین الملل اجتناب از تكرار مواضع غیر واقعی و رویه ها و اقدامات غیر منطقی است.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از واحدهای سیاسی، عضو جامعه بزرگتری بنام «نظام بین الملل» می باشد. هرگونه دگرگونی كه در جامعه بزرگتر رخ بدهد، اعضای خود (كه واحدهای سیاسی) را تحت تاثیر گذاشته و موجب دگرگونی در آنها چه از نظر ماهیتی چه از نظر ساختاری، می شود. بنابراین جمهوری اسلامی ایران نیز تحت تاثیر روند تغییر و تحولات قرار گرفت. در این برهه زمانی پارادایم واقع گرایی بر صحنه بین الملل حاكم بود وقدرت نظامی نسبت به ابعاد دیگر مفهوم امنیت ملی بیشتر ایفای نقش می نمود، مفهوم نظامی امنیت ملی ویژگی تهاجمی سیاست امنیتی جمهوری اسلامی ایران را توجیه می كرد.

جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست امنیتی ای را اتخاذ نمود كه جو بین المللی می طلبید. بدین معنی كه ایران اسلامی بعنوان كشوری، تازه انقلابی با آرمان های انقلابی بویژه بر پایه مكتب اسلام بنیان نهاده شده بود، سعی در تحقق آرمان های خود داشت و امنیت خود را در امنیت جهان اسلام تعریف می كرد. دهه اول انقلاب اسلامی با دوران جنگ سرد و اوج رقابت های دو ابرقدرت همزمان بود. در این زمان كشورها كه به دو بلوك شرق و غرب تقسیم شده بودند، خروج كشوری از  یك بلوك منجر به ورود بلوك رقیب می شد، بدین ترتیب هر دو ابرقدرت چنین اتفاقی را به زیان امنیت خود محاسبه می كردند. به همین دلیل سعی در حفظ متحدین خود داشتند.

          ایران كه قبل از انقلاب در بلوك غرب قرار داشت و حتی نقش پایه نظامی سیاست منطقه ای نیكسون را بر عهده داشت، به محض پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها از بلوك غرب خارج گردید، بلكه آنرا به چالش فرا خواند. بدین خاطر ضربه سنگینی برای ایالت متحده آمریكا محسوب می گردید. این كشور به این انتظار كه جمهوری اسلامی ایران را دوباره جذب نماید و یا حداقل مانع جذب در بلوك شرق شود، در مواقع بسیار حساس نسبت به سیاست های انقلابی جمهوری اسلامی ایران، سیاست منعطفی را اتخاذ می نمود. همچنین ابرقدرت شرق نیز به امید اینكه این كشور را كه از بلوك غرب خارج گردیده، در مقابل غرب استفاده نماید، سیاست منعطفی را در برابر كشور انقلابی داشت، كه به سیاست صبر و انتظار معروف می باشد.  جمهوری اسلامی ایران از این موقعیت استفاده نموده و در پیشبرد اهداف نظامی خود تلاش می نمود.اما باتغییر و تحولات در نظام بین الملل كه مفهوم امنیت ملی راتحت تاثیر قرار داد، واحد سیاسی را مجبور به باز تعریف در سیاست امنیتی شان نمود. جمهوری اسلامی ایران در اثر این تغییرات و همچنین تحولاتی كه در داخل صورت گرفت، در برداشت نسبت به امنیت ملی خود و شیوه تعقیب آن، تغییرات قابل توجهی بوجود آورد. در این پژوهش كه «تاثیر روند تغییر مفهوم امنیت ملی در روابط بین الملل بر برداشت امنیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» می باشد، به چگونگی این تاثیر خواهیم پرداخت. ضمن بررسی این تاثیر، فرضیه اصلی را به آزمون می گذاریم. برای آزمون فرضیه لازم دیدیم كه شمایی از سیر فرآیند تغییر مفهوم امنیت ملی بیان گردد اما تمركز اصلی تحقیق بیشتر مقطع زمانی 2002-1979 (1381-1357 ) می باشد.

رساله حاضر که به بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل و تاثیر آن بر برداشت جمهوری اسلامی از امنیت ملی می پردازد، شامل کلیات و دو بخش که هر بخش از دو فصل تشکیل شده، و نتیجه گیری است. در بخش اول به تغییرات مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل که تحت تاثیر تحولات در ساختار بندی نظام بین الملل بوده، پرداخته شده است. این بخش که متشکل از دو فصل می باشد، در فصل اول به برداشت سنتی مفهوم امنیت ملی در مقطع زمانی قبل از 1990م می پردازد. فصل دوم به برداشت نوین مفهوم امنیت ملی بعد از دهه 1990م اختصاص یافته است. در بخش دوم این رساله که به بررسی تغییر برداشت جمهوری اسلامی از امنیت ملی، ارائه گردیده، شامل دو فصل می باشد. فصل اول در بر گیرنده برداشت جمهوری اسلامی از امنیت ملی قبل از پایان جنگ سرد (در دهه اول انقلاب اسلامی) است. درفصل دوم تغییراتی که در برداشت جمهوری اسلامی از امنیت ملی بعد از پایان جنگ سرد (در دهه دوم و سوم انقلاب اسلامی) بوجود آمده، ارزیابی می شود. قسمت آخر رساله که نتیجه گیری است، فصول با یکدیگر مقایسه گردیده و فرضیه مورد آزمون قرار می گیرد.

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران , دگرگونی , مفهوم امنیت ملی , نظام بین الملل , برداشت , امنیت ملی , جمهوری اسلامی ایران , امنیت , پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام  بین الملل، بر  برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 157 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 151

مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط سیاسی تغییر پذیر هستند، بدین علت دانشمندان علوم انسانی به اتفاق معتقدند، مفاهیم علوم انسانی از ویژگی نسبیت برخوردارند

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام  بین الملل، بر  برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

 

مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط سیاسی تغییر پذیر هستند، بدین علت دانشمندان علوم انسانی به اتفاق معتقدند، مفاهیم علوم انسانی از ویژگی نسبیت برخوردارند. بنابراین مفهوم امنیت ملی نیز بعنوان یكی از مفاهیم سیاسی از این امر مستثنی نیست. همانطور كه می دانیم، تولد اصطلاح امنیت ملی به زمان ظهور دولت – ملت ها بوسیله قرارداد وستفالیا در سال 1648 م بر می گردد. به مجرد اینكه ما بین دولت – ملت ها مرزبندی شد، منافع و امنیت ملی بر اساس مرزها ترسیم گردید. هرگونه تغییر در مرزها، تجاوز محسوب گردیده، امنیت ملی را به مخاطره می كشید. بهمین علت دولت – ملت ها در پی حفظ امنیت خود به تقویت قدرت نظامی، دست زدند. در این زمان،چنین تصور می شد كه برتری قدرت نظامی نسبت به سایر همسایگان امنیت ملی را تضمین خواهد ساخت. بنابراین هر دولت – ملتی بدنبال افزایش قدرت نظامی بود.         

          در این دوره زمانی تنها بعد نظامی و سیاسی مفهوم امنیت ملی از برجستگی خاص برخوردار بود و ابعاد دیگر چندان اهمیتی نداشتند. اما درحال حاضر، مفهوم امنیت بتدریج از انحصار ماهیت بكلی سیاسی آن خارج شده و رفته رفته عوامل غیرسیاسی یا بشدت سیاسی كمتر مطرح می شود.رفاه داخلی و اقتصادی نسبت به مسایل سنتی دفاعی تقدم یافته است. گستردگی مفهوم امنیت نیز ناشی از تغییر و تحولات نظام بین الملل و ساختاربندی جدید در صحنه بین الملل می باشد. بعد از جنگ جهانی دوم با ظهور قطب های اقتصادی نظیر آلمان غربی وژاپن، بعد اقتصادی امنیت ملی مورد توجه قرار گرفت. اما بدلیل اینكه نظام دو قطبی و رقابت بین دو ابرقدرت، بر نظام بین الملل حاكم بود، همچنان بعد نظامی مفهوم امنیت ملی بر دیگر ابعاد، رجحان داشت.

پس از فروپاشی شوروی سابق، مسایل امنیتی حوزه های وسیع تری را شامل شده است. امنیت دیگر یك فرایند یك جانبه و محدود نیست كه فقط با ازدیاد قدرت نظامی بتوان آنرا افزایش داد. امروزه مسایل امنیتی، آلودگی محیط زیست، غذا، بهداشت، تامین شغل و مسكن، توسعه، رفاه، افزایش جمعیت، خطرفقر، مسایل فرهنگی و موارد دیگر را شامل می شود كه این مسایل راه حل ها و همكاری های فوق ملی را نیز می طلبد.

با فروپاشی شوروی،امنیت بر پایه مؤثر نظامی خارج شده است، البته هنوز هم تهدیدات نظامی می تواند مهم باشد، زیرا توانایی تغییرات اساسی و زیر بنایی در جامعه را داراست. هم اكنون، ابزار نظامی بعنوان پشتوانه قدرت سیاسی بعضی كشور ها بویژه قدرت های بزرگ مطرح است، ولی در حال حاضر امنیت كشورها ممكن است از لحاظ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد تهدید قرار گیرد كه ابزار مقابله با اینها، تنها قدرت نظامی نیست. ویژگی تهدیدات جدید باعث گردید تا كشورها به همكاری وتعامل با یكدیگر در سطح جهانی روی آورند‏‏‏، چرا كه این تهدیدات، جدا از اینكه یك دولت- ملت را بخواهد تهدید بكند، منطقه وجهان را نیز به مخاطره می اندازد. بنابراین با تغییر وتحولاتی كه در روابط بین الملل پس از دهه 90م بوجود آمد.، مفهوم امنیت را نیز دچار تحول نمود. از یك طرف مفهوم امنیت ملی، گسترده تر شد. از طرف دیگر برای تامین و دستیابی به آن از رقابت و برخورد به همكاری و تعامل در این زمینه، تغییر مفهوم داد. قبل از دهه 90 امنیت یك كشور ناامنی سایرین محسوب می گردید. امنیت، «حاصل جمع صفر» معنی می شد. بنابراین همواره درگیری و رقابت نظامی در صحنه بین الملل حاكم بود، در صورتیكه اكنون نه تنها امنیت یك واحد سیاسی، ناامنی سایرین محسوب نمی گردد، بلكه امنیت یكی، امنیت دیگران نیز است. امروزه تهدیدات از ویژگی جهانی برخوردارند، بطوریكه یك واحد سیاسی به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست و علاوه بر آن تهدیدی که یك واحد سیاسی را به چالش کشانده، امکان سرایت به سایر واحد های سیاسی را دارد.

به همین علت، نظام بین الملل متوجه تهدیدات نرم افزاری و جدید شده است، بطوریكه اگر هر یك از كشورها با این تهدیدات جدید ارتباط داشته باشند مورد تحریم و حتی تجاوز قرار می گیرد. بویژه، دسته بندی كه در دوران جنگ سرد وجود داشت دیگر وجود ندارد، همه كشورها در راستای هم حركت می كنند. در این بین كشورهای كوچك و جهان سومی قادر نیستند در جهت مخالف عملكرد نظام بین الملل حركت كنند، نظام بین الملل تمام واحدهای سیاسی را تحت تاثیر گذاشته و آنها را مجبور به انعطاف نموده است، امروزه دیگر هیچ دولتی نمی تواند بدون در نظر گرفتن صحنه بین الملل به تصمیم گیری بپردازد.

در دهه 1990 م دگرگونی های بنیادینی كه در عرصه روابط و سیاست بین الملل رخ داد، صاحب نظران را در این عرصه به فكر باز بینی در بسیاری از ارزیابی های خود در مورد مفاهیم و طرق ایفای نقش و همچنین شیوه های دستیابی منافع ملی و امنیت ملی، انداخت. بطوریكه استراتژی ها و تاكتیك های جدیدی برای پیگیری منافع ملی در كشورهای مختلف طرح ریزی شد.

بین واحد سیاسی و نظام بین الملل همواره ارتباط متقابل و دیالكتیك وجود دارد. از طرفی واحد سیاسی بر محیط بین المللی تاثیر می گذارد و از طرف دیگر واحد سیاسی از محیط بین الملل تاثیر می پذیرد. در صورت تغییر و تحول، در ساختار و ترتیبات نظام بین الملل منجر به تحول در نظام واحد سیاسی نیز خواهد شد. ساختار سیستم بین الملل از جمله عواملی است كه بر امنیت ملی تمامی كشورها،به ویژه كشورهایی كه ازتوانایی كافی برای شكل دهی به نظام بین الملل برخوردار نیستند، تاثیر درحد توجهی دارد. واحدهای سیاسی درپی سازگاری وانطباق هدفمند بامحیط جهت تامین اهداف و منافع ملی می باشند، آنچه در فرایند سازگاری مورد توجه واحد سیاسی می باشد، عبارت از بكارگیری رویه های مطلوب و استفاده از موقعیت ها وفرصت های محیط عملیاتی جهت نیل به هدف می باشد. در این راستا شرط موفقیت در محیط بین الملل اجتناب از تكرار مواضع غیر واقعی و رویه ها و اقدامات غیر منطقی است.

جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از واحدهای سیاسی، عضو جامعه بزرگتری بنام «نظام بین الملل» می باشد. هرگونه دگرگونی كه در جامعه بزرگتر رخ بدهد، اعضای خود (كه واحدهای سیاسی) را تحت تاثیر گذاشته و موجب دگرگونی در آنها چه از نظر ماهیتی چه از نظر ساختاری، می شود. بنابراین جمهوری اسلامی ایران نیز تحت تاثیر روند تغییر و تحولات قرار گرفت. در این برهه زمانی پارادایم واقع گرایی بر صحنه بین الملل حاكم بود وقدرت نظامی نسبت به ابعاد دیگر مفهوم امنیت ملی بیشتر ایفای نقش می نمود، مفهوم نظامی امنیت ملی ویژگی تهاجمی سیاست امنیتی جمهوری اسلامی ایران را توجیه می كرد.

جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست امنیتی ای را اتخاذ نمود كه جو بین المللی می طلبید. بدین معنی كه ایران اسلامی بعنوان كشوری، تازه انقلابی با آرمان های انقلابی بویژه بر پایه مكتب اسلام بنیان نهاده شده بود، سعی در تحقق آرمان های خود داشت و امنیت خود را در امنیت جهان اسلام تعریف می كرد. دهه اول انقلاب اسلامی با دوران جنگ سرد و اوج رقابت های دو ابرقدرت همزمان بود. در این زمان كشورها كه به دو بلوك شرق و غرب تقسیم شده بودند، خروج كشوری از  یك بلوك منجر به ورود بلوك رقیب می شد، بدین ترتیب هر دو ابرقدرت چنین اتفاقی را به زیان امنیت خود محاسبه می كردند. به همین دلیل سعی در حفظ متحدین خود داشتند.

          ایران كه قبل از انقلاب در بلوك غرب قرار داشت و حتی نقش پایه نظامی سیاست منطقه ای نیكسون را بر عهده داشت، به محض پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها از بلوك غرب خارج گردید، بلكه آنرا به چالش فرا خواند. بدین خاطر ضربه سنگینی برای ایالت متحده آمریكا محسوب می گردید. این كشور به این انتظار كه جمهوری اسلامی ایران را دوباره جذب نماید و یا حداقل مانع جذب در بلوك شرق شود، در مواقع بسیار حساس نسبت به سیاست های انقلابی جمهوری اسلامی ایران، سیاست منعطفی را اتخاذ می نمود. همچنین ابرقدرت شرق نیز به امید اینكه این كشور را كه از بلوك غرب خارج گردیده، در مقابل غرب استفاده نماید، سیاست منعطفی را در برابر كشور انقلابی داشت، كه به سیاست صبر و انتظار معروف می باشد.  جمهوری اسلامی ایران از این موقعیت استفاده نموده و در پیشبرد اهداف نظامی خود تلاش می نمود.اما باتغییر و تحولات در نظام بین الملل كه مفهوم امنیت ملی راتحت تاثیر قرار داد، واحد سیاسی را مجبور به باز تعریف در سیاست امنیتی شان نمود. جمهوری اسلامی ایران در اثر این تغییرات و همچنین تحولاتی كه در داخل صورت گرفت، در برداشت نسبت به امنیت ملی خود و شیوه تعقیب آن، تغییرات قابل توجهی بوجود آورد. در این پژوهش كه «تاثیر روند تغییر مفهوم امنیت ملی در روابط بین الملل بر برداشت امنیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» می باشد، به چگونگی این تاثیر خواهیم پرداخت. ضمن بررسی این تاثیر، فرضیه اصلی را به آزمون می گذاریم. برای آزمون فرضیه لازم دیدیم كه شمایی از سیر فرآیند تغییر مفهوم امنیت ملی بیان گردد اما تمركز اصلی تحقیق بیشتر مقطع زمانی 2002-1979 (1381-1357 ) می باشد.

رساله حاضر که به بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل و تاثیر آن بر برداشت جمهوری اسلامی از امنیت ملی می پردازد، شامل کلیات و دو بخش که هر بخش از دو فصل تشکیل شده، و نتیجه گیری است. در بخش اول به تغییرات مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل که تحت تاثیر تحولات در ساختار بندی نظام بین الملل بوده، پرداخته شده است. این بخش که متشکل از دو فصل می باشد، در فصل اول به برداشت سنتی مفهوم امنیت ملی در مقطع زمانی قبل از 1990م می پردازد. فصل دوم به برداشت نوین مفهوم امنیت ملی بعد از دهه 1990م اختصاص یافته است. در بخش دوم این رساله که به بررسی تغییر برداشت جمهوری اسلامی از امنیت ملی، ارائه گردیده، شامل دو فصل می باشد. فصل اول در بر گیرنده برداشت جمهوری اسلامی از امنیت ملی قبل از پایان جنگ سرد (در دهه اول انقلاب اسلامی) است. درفصل دوم تغییراتی که در برداشت جمهوری اسلامی از امنیت ملی بعد از پایان جنگ سرد (در دهه دوم و سوم انقلاب اسلامی) بوجود آمده، ارزیابی می شود. قسمت آخر رساله که نتیجه گیری است، فصول با یکدیگر مقایسه گردیده و فرضیه مورد آزمون قرار می گیرد.

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران , دگرگونی , مفهوم امنیت ملی , نظام بین الملل , برداشت , امنیت ملی , جمهوری اسلامی ایران , امنیت , پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Google
تقریباً ۱۸۴٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۸۰ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
پایان نامه ها - پژوهشگاه علوم انسانی
www.ihcs.ac.ir/Pages/Features/StaticPage.aspx?id=825
تأثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین‌الملل بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ... تحول مفهوم امنیت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران (1376-1357)
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
payanname2020.rozblog.com/.../-تاثیر-دگرگونی-مفهوم-امنیت-ملی-در-...
۲ روز پیش - تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 6 بارفرمت فایل: ...
بررسی امنیت ملی بین الملل و ایران
1doc.ir/دانلود-مقاله-بررسی-امنیت-ملی-بین-الملل/
بررسی امنیت ملی بین الملل و ایران. طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مقدمه: ۱- شرح و بیان ...
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
digidownload.filenab.com/product-55144-aa.aspx
دگرگونی مفهوم امنیت ملی نظام بین الملل برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امنیت پژوهش مقاله تحقیق پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود پروژه.
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
download.iranoo.ir/تاثیر-دگرگونی-مفهوم-امنیت-ملی-در-نظام-ب/
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران. مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا ...
پایان نامه مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل رشته حقوق و علوم ...
www.payanname.net/پایان-نامه-مفهوم-امنیت-ملی-در-نظام-بین-ا/
گستردگی مفهوم امنیت نیز ناشی از تغییر و تحولات نظام بین الملل و ... در دهه 1990 م دگرگونی های بنیادینی که در عرصه روابط و سیاست بین الملل رخ داد، ... برداشت امنیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» می باشد، به چگونگی این تاثیر خواهیم پرداخت.
پایان نامه مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل - فایلدونی تکرام
takrom.ir/?p=28669
۴ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - گستردگی مفهوم امنیت نیز ناشی از تغییر و تحولات نظام بین الملل و ... واحدهای سیاسی) را تحت تاثیر گذاشته و موجب دگرگونی در آنها چه از نظر ماهیتی چه از نظر ... ملی در روابط بین الملل بر برداشت امنیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» ...
HO293- تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل , ...
parsproje.com/.../3431-ho293-تاثیر-دگرگونی-مفهوم-امنیت-ملی-در-نظا...
صفحه اصلی · پروژه و تحقیق · حقوق ، فقه ، علوم سیاسی HO293- تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل , بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ...
دانلود پایان نامه پژوهشی امنیت ملی بین الملل و ایران - دانلود ...
payanname20.ir/item/دانلود-پایان-نامه-پژوهشی-امنیت-ملی-بین/
در دهه ۱۹۹۰ م دگرگونی های بنیادینی که در عرصه روابط و سیاست بین الملل رخ داد، ... اما باتغییر و تحولات در نظام بین الملل که مفهوم امنیت ملی راتحت تاثیر قرار داد، واحد ... مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل متغیر مستقل و برداشت جمهوری اسلامی ایران از ...
کشورهای حاشیه خلیج فارس و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران
www.hawzah.net/.../کشورهای-حاشیه-خلیج-فارس-و-امنیت-ملی-جمهوری-اس...
کشورهای حاشیه خلیج فارس و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ... آسیب شناسی تأثیر قومیت گرایی بر امنیت ملی ... تأکید بر بررسی و تعریف مفهوم امنیت ملی از این جهت مورد تاکید است که برداشت صحیح، مناسب و مشترک برای مفهوم امنیت ملی .... (جلیل روشندل، امنیت ملی و نظام بین المللی، چاپ شرکت چاپ و نشر لیلی، تهران، 1380، ص 13) ...
بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر ...
s.otherdl.ir/2016/data-11710.html
در این خصوص دو نگرش و برداشت نسبت به مفهوم امنیت ملی وجود دارد؛ برداشت سنتی، ... امنیت ملی. نظام بین الملل. نظام دو قطبی. امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران. مقدمه: ..... نقش‌، اعتبار، جایگاه و سیاست خارجی بسیاری از كشورها را دستخوش دگرگونی نمود.
بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر ... - نت ...
net.e09.ir/articles/11710
۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر تحولات دهه 1990م و تأثیر آن بر ... در بخش دوم با عنوان “تغییر برداشت جمهوری اسلامی ایران از امنیت ملی” به .... جایگاه و سیاست خارجی بسیاری از كشورها را دستخوش دگرگونی نمود.
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
arazprojects.com/.../طرح-تحقیقاتی-تاثیر-دگرگونی-مفهوم-امنی
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران کار تحقیقی حقوق. ۲۸ اردیبهشت , ۱۳۹۵ بازدید: 9 دسته: حقوق قیمت: ...
تاثیر رویکرد جدید مفهوم امنیت بر امنیت ملی ج.ا.ا.ایران - ...
www.ensani.ir/fa/content/150350/default.aspx
در ایران نیز تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مهمترین تهدید علیه امنیت ملی صبغه ... از این‌ گذشته‌، امنیت‌ نظام‌ ملی‌ در ارتباطی‌ تنگاتنگ‌ با امنیت‌ نظامهای‌ فرعی‌ قرار دارد ... نوشتار حاضر ضمن‌ پرداختن‌ به‌ مفهوم‌ امنیت‌ و تحول‌ و دگرگونی‌ عمیق‌ آن‌ طی‌سالهای‌ اخیر ... در یک‌الگوی‌ بسیار خام‌ رئالیستی‌ از سیاست‌ بین‌الملل‌ که‌ آن‌را صرفاً کشمکش‌ ...
بربرداشت امنيت ملي جمهوری اسلامی ايران--153 ص - بازدید امروز
parsyan94hampa.test.com/prod-464024-طرح+تحقيقاتي+تاثير+دگرگ...
طرح تحقيقاتي تاثير دگرگوني مفهوم امنيت ملي در نظام بين الملل، بربرداشت امنيت ... گستردگي مفهوم امنيت نيز ناشي از تغيير و تحولات نظام بين الملل و .... مفهوم امنيت ملي در نظام بين الملل، بر برداشت امنيت ملي جمهوری اسلامی ايران - 88 صفحه وورد.
دانلود پایان نامه در مورد امنیت ملی بین الملل و ایران
birdownload.epage.ir/.../incl.news_connector.NewsPrintVersion.Html_T...
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران. دانلود پایان نامه بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام ...
پایان نامه تاثير دگرگوني مفهوم امنيت ملي در نظام بين الملل ...
hoopadrayaneh.ir/prod-294599-پایان+نامه+تاثير+دگرگوني+مفهوم+امن...
... تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مفهوم ... در اين خصوص دو نگرش و برداشت نسبت به مفهوم امنيت ملي وجود دارد؛ برداشت ...
تأثيرات جهاني شدن بر امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران
old.ido.ir/a.aspx?a=1392012809
محور بحث کتاب حاضر امنيت ملي و تأثيرات جهاني شدن بر آن است، از اين رو ... بر اين اساس جهاني شدن مي تواند به عنوان فرصت يا چالشي فرا روي نظام اسلامي ايران به شمار آيد. ... دگرگوني ناشي از جهاني شدن از حيطه توانايي هاي ما خارج است و پيامدهاي مثبت يا ... يکي از برداشت هاي رايج از جهاني شدن استنباط آن به معناي بين المللي شدن است، ...
پایان نامه تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل – ...
limukala.ir/tag/پایان-نامه-تاثیر-دگرگونی-مفهوم-امنیت-م/
۱۳ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... ملی در نظام بین الملل امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مفهوم امنیت ملی امنیت ... پایان نامه تاثير دگرگوني مفهوم امنيت ملي در نظام بين الملل بر امنيت ملي جمهوری ... در اين خصوص دو نگرش و برداشت نسبت به مفهوم امنيت ملي وجود دارد؛ ...
پایان نامه تحلیل ژئوپلیتیکی قفقاز جنوبی و تأثیر آن بر ...
bankmaghale.ir/پایان-نامه-تحلیل-ژئوپلیتیکی-قفقاز-جنو/
۴-۲-۱۵ تأثیر حضور ناتو در قفقاز جنوبی (گرجستان) بر امنیت ملی ایران۹۵ .... به سمت شرق و اثر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران؛ تهران؛ فصلنامه فصلنامه دفاعی و .... تحول و دگرگونی مفهوم امنیت تحول تاریخی یا گفتمانی صرف نبوده است. ... بین المللی نیست، اماآنچه وجود داردغلبه ی ناامنی برامنیت درحوزه ی نظام بین الملل می باشد.
بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر ... - ...
yarafile.avablog.ir/.../بررسی+تغییر+مفهوم+امنیت+ملی+در+نظام+بین+ا...
۳ روز پیش - بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر تحولات دهه 1990م و تأثیر آن بر برداشت امنیتی جمهوری اسلامی ایران - دانلود پایان نامه ...
تأثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل بر برداشت ...
www.marketcloob.com/.../تأثیر-دگرگونی-مفهوم-امنیت-ملی-در-نظام-ب....
تأثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل بر برداشت امنیت ملی ایران, ,مقدمه ... برچسب: , sسياسي, الف, امنيت دستجمعی, امنيت ملی از ديدگاه جمهوری اسلامی ايران ...
بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر ...
kingdom.dl19.ir/.../بررسی-تغییر-مفهوم-امنیت-ملی-در-نظام-بین.html
۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مفهوم امنیت ملی را بر مبنای تحولاتی که در نظام بین الملل رخ داده را در بخش اول با ... در بخش دوم با عنوان 'تغییر برداشت جمهوری اسلامی ایران از امنیت ملی' به .... تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی ...
مرجع | پایان نامه درس ریاضی - وب سایت
s67s.blogsreader.tk/list/پایان+نامه++درس+ریاضی.html
دانلود پايان نامه رشته علوم سیاسی با موضوع تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، در قالب فایل word و در حجم ...
پایان نامه ایران و امنیت ملی در نظام بین الملل | مقالات مهم!
important.hort.ir/download/top/6227.html
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانلود پایان نامه علوم سیاسی با موضوع تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، در قالب فایل ...
HO293- تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل , ...
selz.ir/index.php/redirect/index/show/id/6494316
HO293- تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل , بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران. دسته: حقوق ، فقه ، علوم سیاسی: بازدید: 388. کد محصول ho293.
پروژه 20 | پایان نامه تاثير دگرگوني مفهوم امنيت ملي در نظ ...
projeh20.ir/پایان-نامه-تاثير-دگرگوني-مفهوم-امنيت-م/
۱۸ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - پایان نامه تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر، برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران. فهرست مطالب. مقدمه: ۷. ۱- شرح و بیان مساله ...
پايداري :: مقاله :: گفتمان هاي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران
www.dsrc.ir/View/article.aspx?id=261
دولت هاي مختلف براي تامين امنيت ملي بر اساس برداشت و تعريفي كه از آن دارند، ... فرهنگي و ارزشي، تاثير قاطعي بر تعيين اولويت هاي امنيتي و تعريف تهديدها مي گذارد. ... هدف نهايي در سياست هاي داخلي و خارجي جمهوري اسلامي ايران نيز تامين امنيت ملي است. .... 1 - تفكر فراملي به جاي تفكر ملي 2 - رويارويي با نظام بين الملل 3 - عدم واقع ...
نگرش امنیتی غرب و تهدیدات بین‌المللی پس از جنگ سرد؛ ...
danesh.journals.isu.ac.ir/article_2_1.html
توسط سجادپور - ‏2011
بدون فهم نظام‌شناختی غرب در زمینة امنیت بین‌الملل، درک رفتار مجموعة کشورهای غربی در ... بین‌المللی پس از جنگ سرد؛ مطالعة موردی برنامة هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ... است که نگرش امنیتی غرب به تهدیدات امنیت بین‌المللی بعد از جنگ سرد تحت تأثیر چه ... گروهی از این کتاب‌ها به توضیح مفهوم امنیت ملی و دگرگونی‌های مفهومی آن پرداخته‌ ...
تاثیر دیپلماسی بر قدرت ملی ایران در عرصه ی جهانی
ssgj.iranjournals.ir/article_920_43.html
مفاهیم قدرت ملی و منافع ملی از محوری ترین و بنیادیترین مفاهیم علم سیاست و روابط ... باید درنظر داشت که همبستگی مفهومی بین «امنیت و توسعه» و تأثیر سیاست ... و زاویه دید بازیگران عرصه دیپلماسی را به شیوه‌ای بنیادین دچار دگرگونی نمودهاند. .... رکن محوری اهداف سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنین یکی از ...
مولفه‌هاي ‌امنيت‌ ملي - JameJamOnline.ir
www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100904470376
از این رو امنیت ملی را نمی‌توان تعریف کرد، بلکه در موارد مشخصی می‌توان آن را تببین کرد. ... که ریشه آن در تلقی و برداشت متفاوت افراد، گروه‌ها و کشورها از این مفهوم است. .... نظام‌ بین‌الملل پس از 11 سپتامبر 2001، ایران باید با باز تعریف سیاسی، نقش ... اگرچه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با کسب تجربه‌های عینی و ملموس از جنگ ...
ملاحظات امنیتی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
www.risstudies.org/detpag/publication/Data/BookList/007.htm
نام کتاب : ملاحظات امنیتی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ... برداشت سنتي از امنيت و توسعه اقتصادي در جنوب فهرست منابع ... فصل سوم: دگرگوني در نظام بين الملل و تحول مفهوم امنيت ... دگرگوني در نظام بين الملل و تأثير آن بر مسائل امنيتي فهرست منابع فصل سوم بخش دوم: عوامل تهديد امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران فصل اول: ...
مردم و حاکمیت در امنیت ملی|مردم و حاکمیت در مفهوم نوین امنیت ملی
www.persiangulfstudies.com/fa/index.asp?p=pages&id=762
صاحب نظران برای تبیین پیچیدگی مفهوم امنیت ملی، دلایل مختلفی ارائه کرده اند: ... این تحول از لحاظ تاریخی، تحول مهمی بود; ولی جوهر امنیت را نتوانست دگرگون ... به هر حال می توان تشکیل دولت های ملی را اولین تحول عمده در برداشت قدیمی از امنیت ارزیابی ... تدریج جایگاه برتری در ارزیابی قدرت ملی و ساختار نظام بین الملل پیدا کرد .
پایان نامه ایران و امنیت ملی در نظام بین الملل | وی آی پی 35
asra22-rzb.vip35.ir/post/99378.html
دانلود پایان نامه رشته علوم سیاسی با موضوع تاثير دگرگوني مفهوم امنيت ملي در نظام بين الملل، بر برداشت امنيت ملي جمهوری اسلامی ايران، در قالب فایل word و در حجم ...
استراتژي امنيت - پایگاه تخصصی سیاست بین الملل ( INPO )‌
political.ir/post-193.aspx
اين پايگاه در نظام ساماندهي وب سايت های وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوري اسلامي ايران به ثبت ... مطلب ظريف و هوشمندانه دوم اين که زندگي اجتماعي بر اساس تصورات و برداشت انسان ... همان گونه که مي دانيم در نظام بين الملل، کشورها از لحاظ امکانات و توانائي هاي مادي و ... پيش از هر چيز لازم است مفهوم استراتژي، و چگونگي کاربرد مفهوم امنيت ملي در ...
پایان نامه ایران و امنیت ملی در نظام بین الملل -12844 - دانلود ...
eng.firearticle.ir/2015/پایان-نامه-ایران-و-امنیت-ملی-در-نظام-بین.html
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانلود پایان نامه علوم سیاسی با موضوع تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، در قالب فایل ...
دانلود مقاله تحلیل ژئوپلیتیکی قفقاز جنوبی وتاثیر آن بر ...
mag-iran.com/دانلود-مقاله-تحلیل-ژئوپلیتیکی-قفقاز-ج.htm
تحلیل ژئوپلیتیکی قفقاز جنوبی وتاثیر آن بر امنیت ملی ایران باتاکید ... پيدايش حوزه های جديد ژئوپليتيکی پس از تحولات نظام بين الملل وتغييرات حاصل شده در ... به بررسي ژئوپليتيك گرجستان و تاثير آن بر امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران .... به مفهوم امنيت ملي و تشريح منافع ايران در حوزه قفقاز جنوبي، به تاثير حضور ...
مشارکت سیاسی و نقش آن در تأمین امنیت ملی - پایگاه ...
www.basij.ir/.../مشارکت-سیاسی-نقش-تأمین-امنیت-ملی.html?t...
۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نتایج تحقیق نشان می دهد که بین امنیت ملّی و مشارکت سیاسی همبستگی ... فقط درصدد دگرگون سازی جامعه و بنیان های اجتماعی است که اولاً، موجبات شکنندگی و .... «امنیت» به معنای «همکاری و همگرایی» است، آن هم به خاطر برداشت ... از مهم ترین ارزش های حیاتی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، که با مسئله امنیت ارتباط دارد، ...
مرکز تحقیقات استراتژیک - مقالات - راهبرد تعامل سازنده و ...
www.csr.ir/departments.aspx?abtid=07&&depid=44&semid...
در جمهوری اسلامی ایران، آماده‌سازی، پذیرش و ابلاغ سند چشم‌انداز بیست ساله را .... نیز به‌گونه‌ای هماهنگ با دگرگونی اقتصادی داخلی دگر شود و در تعامل با نظام بین‌الملل ... این سه اصل به‌صورت پنهان و آشکار چهارچوب مفهومی و جهت‌گیری کلان چشم‌انداز را تحت تأثیر ... در این برداشت از توسعه ملی، فراهم آوردن امنیت در مفهوم گسترده آن یک بایستة ...
تحليلي ,بر مفهوم ,ژئواکونومي ,وتاثير آن, برامنيت ,ملي ايران ...
ordak.cofeblog.ir/post/3177
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت . ... خلیج فارس پس از 11 سپتامبر و تاثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران .
خلیج فارس امنیت منطقه ای و اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ...
basirat.ir/.../خلیج-فارس-امنیت-منطقه-ای-و-اهداف-سیاست-خارجی-جمهوری-اس...
کلیدواژه ها: امنیت، امنیت منطقه ای، خلیج فارس، جمهوری اسلامی ایران، اعتمادسازی، راهبردی. ... اما در سال های پایانی دهه ی هفتاد، جریاناتی که در منطقه رخ دادند، این نظام را از بین ... مفهوم «امنیت» در منطقه ی خلیج فارس به گونه ای غیرقابل تصور دگرگون شد. ... امنیت خواه فردی، ملی یا بین المللی، در زمره ی مسائلی است که انسان با آن مواجه است.
[PDF]Study on National Security of the Islamic Republic of Iran - Sid
www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/6000513912109.pdf
ﺑﺮرﺳﯽ اﻣﻨﯿﺖ ﻣﻠﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان از دﯾﺪﮔﺎه ﻧﻈﺮﯾﻪ ﺳﺎزه اﻧﮕﺎري. دﮐﺘﺮ ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ .... ﺑﺮ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﺳﯿﺎﺳﯽ و دﮔﺮﮔﻮﻧﯽ. ﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﯾﺎ ﺑﻪ ... ﻣﺤﺘﻮي و وﯾﮋﮔﯿﻬﺎي ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﮐﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮات ﻋﻤﯿﻘﯽ ﺑﺮ ﮐﺎرﮔﺰار دارد . )2 .... ﻫﻤﯿﻦ ﺷﮑﻞ دوﻟﺖ ﺑﻮدن در ﺑﺨﺸﻬﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﻈﺎم ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻧﯿﺰ ﻣﻔﻬﻮم ﻣﺘﻔـﺎوﺗﯽ اﺳـﺖ . ﺑـﺮاي ﻧﻤﻮﻧـﻪ ..... آﻣﺮﯾﮑﺎ ﻓﺎرغ از ﺑﺤﺚ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻠﯽ، رﯾﺸﻪ در ﺑﺮداﺷﺖ ﻫﺎ، اﯾﺴﺘﺎرﻫﺎ و ادراﮐﺎت ﻣﻨﻔﯽ دو ﻃﺮف ﻧـﺴﺒﺖ ﺑـﻪ ﻫـﻢ.
- انقلاب اسلامی، مقاومت و روابط بین الملل
article.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=4765
۱ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مقاومت به مفهوم تلاش سازمان یافته در تحلیل هنجاری است. ... از آنجایی که ماهیت و ذات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ناشی از انقلاب، ... همچنین نوع واکنش سایر بازیگران تاثیرگذار در نظام بین الملل زیر سیستم های منطقه ای شکل گرفته است. ..... الگوی رفتاری دیگران را برای تامین منافع و امنیت ملی کشور نقد نمایند.
مقاله دانشجویی،پایان نامه،پروژه،تحقیقات - لیست مقالات حقوق
magaleh123.blogfa.com/post/11/لیست-مقالات-حقوق
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل , بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران. 3.علل وقوع جرائم منافی عفت و اخلاق حسنه. 4.غرب‌ در گفتمان‌ اسلام گراها.
تاثیر جهانی شدن بر امنیت ملی کشورها - قیزلر - صفحه نخست
ghezlar.persianblog.ir/post/15/
۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا ... که امنیت ملی را مفهومی ناگریز بازنگری می دانند تا در چارچوبهای تازه، .... در نگاه این پژوهندگان، با توجه به دگرگونیهای فراگیر ارتباطی- ... پلورالیسم تصمیم گیری بر پیوند میان واحدهای نظام بین المللی حاکم است. .... جهانی شدن و یا به دلیل پیچیدگی و ناروشنی که هنوز در برداشت از امنیت ...
گفتمان‌های‌ امنیت‌ ملی‌ در جمهوری اسلامی ایران‌ - مهمترین اخبار ...
vista.ir/article/214984/گفتمان‌های‌-امنیت‌-ملی‌-در-جمهوری-اسلامی-ایران‌
در مقاله حاضر سعی شده است تا گفتمانهای حاكم درباب امنیت ملی جمهوری اسلامی از زمان .... مسأله‌ امنیت‌ و منافع‌ ملی‌ نظام‌ است‌ ونهایتاً نیر همین‌ برداشت‌ حاكمیت‌ یافت‌ به‌ بررسی‌ ... حد زیادی‌ مفهوم‌ امنیت‌ نظام‌ را از دیدگاه‌ میانه‌ روها مشخص‌می‌سازد، اصل‌ صدور انقلاب‌ است‌. ... علاوه‌ بر در پیش‌ گرفتن‌ سیاست‌انقلابی‌ در نظام‌ بین‌ الملل‌، در سیاست‌ داخلی‌ ...
مشاركت سياسي و نقش آن در تأمين امنيت ملي | معرفت - صفحه ...
marifat.nashriyat.ir › معرفت شماره 131 - آبان 1387
۲۶ تیر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - نتايج تحقيق نشان مي دهد كه بين امنيت ملّي و مشاركت سياسي ... در جامعه بين المللي از اعتبار، شخصيت و موقعيت رفيع تري برخوردار مي گردد. ... تغيير، فقط درصدد دگرگون سازي جامعه و بنيان هاي اجتماعي است كه اولاً، ..... از مهم ترين ارزش هاي حياتي نظام مقدّس جمهوري اسلامي ايران، كه با مسئله امنيت ارتباط دارد، مي توان به ...
جهانی شدن و تأثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی - اثیـــر ... ...
athir.blogfa.com/post-4028.aspx
چکیده: امنیت ملی کشورها تحت تأثیر متغیرهای بین المللی و منطقه ای که ... در این باره سؤال این است که جهانی شدن چگونه و در چه سطحی بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تأثیر می گذارد. ... اما آیا چنین رویکردهایی مفید، کافی و مناسب نظام بین المللی می باشند؟ ... علاوه بر این مفهوم جهانی شدن به لحاظ سطح تحلیل از چنان گستردگی برخوردار ...
بررسی چالش ها وفرصت های عراق جدید برای منافع و امنیت ملی ...
anthropology.ir/article/29924
بررسی چالش ها وفرصت های عراق جدید برای منافع و امنیت ملی ایران .... در دوره ي قبل و بعد از انقلاب اسلامي به دليل ماهيت نظام بين المللي و سيستم دو قطبي، رفتار ... اين معنا و مفهوم را در برداشت كه امريكايي ها در پي براندازي نظامي جمهوري اسلامي» هستند و لازمه ي ... تحولات اخير عراق و تاثيرات آن بر ژئوپليتيک ايران/سیدعطاتقوی/سایت ...
درآمدی نظري بر چيستي رابطة فرهنگ ملي و امنيت ملي در ايران - ...
www.azariha.org › خانه › مقالات پ‍ژوهشي
۱ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - بررسي مفهوم امنيت/ اقتدار ملي يك كشور، چيستي آن، عوامل و مؤلفه‌هاي ... از وضع آن كشور رسيد؛ بنابراين براي پژوهش دربارة امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران، لازم .... Terrif, 2000) در اين مطالعه‌ها سعي مي‌شود تأثير جهاني‌شدن و دگرگوني در محيط .... سراسر جهان تعميم يافته و نظام بين‌الملل كنوني به نوعي شكل تعميم يافتة نظام ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 367
  • باردید دیروز : 966
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 367
  • بازدید ماه : 13,297
  • بازدید سال : 106,127
  • بازدید کلی : 2,614,674