loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 327 سه شنبه 11 خرداد 1395 نظرات (0)

تاریخ ریاضی

تاریخ ریاضی دسته: ریاضی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 36 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 15

بخش شرقی امپراطوری روم همواره، چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی، پیشرفته ترین بخش آن امپراطوری بود

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

تاریخ ریاضی


آغازها در اروپای غربی
بخش شرقی امپراطوری روم همواره، چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی، پیشرفته ترین بخش آن امپراطوری بود.
اقتصاد بخش غربی هرگز بر اساس آبیاری استوار نبود، كشاورزی بخش غربی به گونه ای گسترده بود كه انگیزه ای برای مطالعه نجوم فراهم نمی آورد. در واقع غرب با اندكی نجوم، كمی حساب عملی، و كمی دانش اندازه گیری كه تكافوی تجارت و مساحی را می كرد، از عهده كارهای خود به خوبی برمی آمد، اما انگیزه اعتلای این علوم از شرق نشات گرفت. زمانی كه شرق و غرب از نظر سیاسی از هم جدا شدند، این انگیزه نیز تقریبا از میان رفت. تمدن ایستای امپراطوری روم غربی، قرن های متمادی، با اندك وقفه و دگرگونی، ادامه یافت، وحدت مدیترانه ای تمدن قدیمی نیز بدون تغییر باقی ماند ـ و حتی فتوحات وحشیانه نیز اثر چندانی بر آن نداشت. در قلمرو پادشاهی های ژرمنی شاید به استثنای پادشاهی های بریتانیایی، شرایط اقتصادی، نهادهای اجتماعی، و حیات فكری، اساسا به همان نحوی باقی ماند كه در اوان افول امپراطوری روم بود، اساس زندگی اقتصادی كشاورزی بود كه به تدریج در آن كشاورزان آزاد و سهم بر جانشین بردگان شدند، اما علاوه بر این، شهرهای پر رونق و تجارت بزرگ همراه با اقتصاد پولی وجود داشت. پس از سقوط امپراطوری غربی در سال 476، قدرت مركزی در دنیای یونانی ـ رومی، بین امپراطور قسطنطنیه و پاپ های روم تقسیم شد.
كلیسای كاتولیك غرب از طریق نهادها و زبان خود در حدی كه می توانست سنت فرهنگی امپراطوری رومی را در میان قلمروهای ژرمنی ادامه داد. صومعه ها و عامه مردم با فرهنگ بخشی از تمدن یونانی ـ رومی را زنده نگاه داشتند.
یكی از این مردم عامه، آنیسیوس مانلیوس سورینوس بوئتیوس (Anicius Manlius Severinus Boetius) كه سیاستمدار و فیلسوف بود، متونی ریاضی به رشته تحریر درآورد كه بیش از هزار سال در جهان غرب اعتبار داشت. این متون منعكس كننده شرایط فرهنگی آن زمان هستند، كه دارای محتوای فقیری بودند و بقای آنها احتمالا متاثر از این باور بود كه مولف در سال 524 بر سر ایمان كاتولیكی خود به شهادت رسید. كتاب وی به نام آموزش حساب ( Institutio arithmetica ) كه ترجمه ای سطحی از نیكوماخوس است، بخشی از نظریه اعداد فیثاغورثی را عرضه می كرد كه در آموزش قرون وسطایی به عنوان قسمتی از معارف سه گانه و چهار گانه كهن، حساب، هندسه، نجوم و موسیقی جذب شده بود.تعیین زمانی كه اقتصاد امپراطوری روم قدیم در غرب از میان رفت و جای خود را به سامان جدید فئودالی داد، دشوار است. فرضیه ه. پیرن ( H. Pirenne ) كه بنابر آن پایان دنیای كهن غرب با گسترش اسلام قرین بود، می تواند پرتوی بر این مساله بیفكند. اعراب همه ایالت های سواحل شرقی و جنوبی مدیترانه را از چنگ امپراطوری بیزانیس خارج كردند و مدیترانه شرقی را به صورت یك دریاچه بسته اسلامی درآوردند. آنها روابط بازرگانی میان خاور نزدیك و غرب مسیحی را تا چندین قرن سخت دشوار ساختند. مجرای فكری بین دنیای عرب و بخش های شمالی امپراطوری پیشین روم، گرچه كاملا مسدود نگشت، اما تا چندین قرن با مانع روبرو بود.
بعدها در سرزمین گل فرانك و دیگر بخش های پیشین امپراطوری روم، اقتصاد بزرگ مقیاس از بین رفت، زوال شهرها آغاز شد، جمع عوارض قابل وصول ناچیز شد. معاملات تهاتری و بازار محلی جای اقتصاد پولی را گرفت.
سخن كوتاه: اروپای غربی به وضعیتی نیمه بربری سقوط كرد. با افول تجارت، اشرافیت زمین دار اهمیت پیدا كرد، زمینداران فرانكی شمال، به سر كردگی كارولنژین ها ( Carolingians ) قدرت حاكم سرزمین فرانك ها شدند. مركز اقتصادی و فرهنگی به شمال فرانسه و بریتانیا انتقال یافت. جدائی شرق و غرب قدرت موثر پاپ را چنان محدود كرد كه پاپ به اتحاد با كارولنژین ها تن داد، و تاجگذاری شارلمانی ( Charlemagne ) به عنوان امپراطور روم مقدس در سال 800 میلادی مظهر این اتحاد بود. جامعه غربی صورتی فئودالی و كلیسائی یافت و جهت گیری آن شمالی و ژرمنی بود.



در نخستین سده های فئودالیسم غربی، حتی در صومعه ها نیز عطف توجه چندانی به ریاضیات دیده نمی شود. در جامعه كشاورزی ابتدائی این دوره، عواملی كه برانگیزاننده ریاضیات، از نوع صریحا عملی آن باشد، تقریبا وجود نداشت، و ریاضیات صومعه ای چیزی بیش از حسابی كلیسائی، آن هم عمدتا برای احتساب زمان عید فصح، نبود. بوئتیوس بالاترین مرجع به شمار می آمد. در میان ریاضیدانان كلیسائی، آلكوین انگلیسی الاصل و وابسته به دربار شارلمانی از اهمیتی برخوردار بود. او كتاب مسائلی برای تیز كردن فكر جوانان را نوشت. این مجموعه قرن های متمادی نویسندگان كتب درسی را زیر تاثیر خود داشت. سابقه اغلب این مسائل تا شرق باستان می رسید. به عنوان مثال:
سگی خرگوشی را دنبال می كند، و فاصله آن دو 150 ذراع است، در هر بار سگ 9 ذراع و خرگوش 7 ذراع می جهند.
در چند پرش سگ از خرگوش جلو می افتد؟
می خواهیم یك گرگ، یك بزغاله، و یك كلم را با قایقی كه علاوه بر قایقران می تواند یك از آنها را جای دهد، از
رودخانه ای عبور دهیم. قایقران چگونه باید آنها را از رودخانه بگذراند تا بزغاله كلم را و گرگ بزغاله را نخورد؟

یكی دیگر از ریاضیدانان كلیسائی، ژربر ( Gerbert ) راهبی فرانسوی بود كه در سال 999 با نام سیلوستر دوم (Sylyester II) به مقام پاپی رسید. او، زیر نفوذ بوئتیوس چندین رساله به رشته تحریر درآورد، اما اهمیت عمده او به مثابه یك ریاضیدان در این است كه وی یكی از نخستین دانشمندان غربی است كه به اسپانیا سفر كرد و در ریاضیات جهان عرب به مطالعه پرداخت.

تفاوت های عمده ای بین رشد فئودالیسم غربی، فئودالیسم یونان اولیه، و فئودالیسم شرقی وجود دارد. خصلت گسترده كشاورزی غربی، مجال به وجود آمدن شبكه ای وسیع از مدیران بوروكرات را نمی داد، و در نتیجه نمی توانست مآلا برای استبدادی شرقی پایه و اساسی فراهم آورد. در غرب امكان فراهم آوردن ذخیره وسیعی از بردگان وجود نداشت. هنگامی كه در اروپای غربی دهكده ها رشد كردند و به صورت شهرك درآمدند، شهرك ها نیز به واحدهای خودگردانی تكامل یافتند كه در آنها شهرنشینان نمی توانستند زندگی فارغ البالی را بر اساس برده داری پی ریزی كنند. این یكی از دلائل عمده ای است كه چرا تكامل پولیس یونانی و شهر غربی كه وجوه مشتركشان در مراحل اولیه این قدر زیاد بود در مراحل بعد را های متفاوتی را پیمودند.شهرنشینان قرون میانه، برای بهبود سطح زندگی خود، می بایست به استعداد خلاق خویش متكی باشند. اینان، پس از مبارزه ای جانانه با اربابان فئودال، همراه با كشمكش های داخلی بسیار، در طی قرون دوازدهم و سیزدهم و چهاردهم، پیروزمند سربرآوردند. این پیروزی نه تنها بر گسترش سریع اقتصاد پولی، بلكه بر پایه بهبود تدریجی تكنولوژی استوار بود. شاهزادگان فئودال در جنگ علیه اربابان كوچك، اغلب از شهرها جانبداری می كردند و سرانجام حاكمیت خود را بر شهرها گسترش می دادند. این امر نهایتا به ظهور نخستین دولت های ملی در اروپای غربی منجر شد.
شهرها به برقراری روابط بازرگانی با شرق، كه هنوز مركز تمدن بود، پرداختند. گاهی این روابط به طریق مسالمت آمیز و گاه به شیوه های خشن، مانند جنگ های صلیبی، برقرار می شد. شهرهای ایتالیائی، نخستین شهرهائی بودند كه روابط بازرگانی برقرار كردند، سپس شهرهای فرانسه و اروپای مركزی به این كار پرداختند. اهل تحقیق گاه به دنبال و گاه پیشاپیش بازرگانان و سربازان بودند. اسپانیا و سیسیل نزدیك ترین نقاط تلاقی شرق و غرب بودند. و در این نقاط تلاقی بود كه بازرگانان و محصلین با تمدن اسلامی آشنا می شدند. هنگامی كه در سال 1085 مسیحیان، طلیطله ( تولدو ) را از مغربی ها گرفتند، محصلین غربی برای آموختن علم كه به زبان عربی تدریس می شد، به این شهر سرازیر شدند. این محصلین غالبا مترجمان یهودی را برای مكالمه و ترجمه استخدام می كردند. و بدین ترتیب، در اسپانیای قرن دوازدهم با پالتو اهل تیوولی ( Plato of Tivoli )، گراردو كرمونایی ( Gherardo of Cremona )، ادلارد باثی ( Adelard of Bath ) و رابرت چستری ( Robert of Chester ) روبروئیم كه نسخه های خطی ریاضی را از زبان عربی به لاتین برمی گرداندند. بدین ترتیب اروپا از طریق زبان عربی با كلاسیك های یونان آشنا شد، و در این زمان، اروپای غربی، آن اندازه پیشرفت كرده بود كه دانش را ارج نهد.
همان طور كه گفتیم، نخستین شهرهای تجاری نیرومند در ایتالیا سربرآوردند، در خلال قرن های دوازدهم و سیزدهم جنووا، پیزا، ونیز، میلان و فلورانس روابط تجاری پر رونقی را میان جهان عرب و شمال برقرار كردند. بازرگانان ایتالیائی از مشرق دیدار كردند و تمدن آن را مورد مطالعه قرار دادند، مسافرت های ماركوپولو نشان دهنده بی باكی این ماجراجویان است. اینان، مانند بازرگانان یونانی دو هزار سال پیش، كوشیدند علم و هنرهای تمدن كهن تر را، نه فقط برای بازآفریدن آنها، بلكه برای جذب آنها در جامعه تجاری خود فراگیرند، جامعه ای كه در همان قرن های دوازدهم و سیزدهم شاهد رشد بانكداری و مقدمات پیدایش صنعتی از نوع سرمایه داری بود. اولین بازرگان غربی كه مطالعات ریاضی وی تا حدی از پختگی برخوردار است، لئوناردوی پیزایی ( Leonardo of Pisa ) است.

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخ ریاضی , تاریخ ریاضی , ریاضی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله تاریخ ریاضی , پژوهش تاریخ ریاضی , تحقیق تاریخ ریاضی , پروژه تاریخ ریاضی

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

تاریخ ریاضی

تاریخ ریاضی دسته: ریاضی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 36 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 15

بخش شرقی امپراطوری روم همواره، چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی، پیشرفته ترین بخش آن امپراطوری بود

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

تاریخ ریاضی


آغازها در اروپای غربی
بخش شرقی امپراطوری روم همواره، چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر فرهنگی، پیشرفته ترین بخش آن امپراطوری بود.
اقتصاد بخش غربی هرگز بر اساس آبیاری استوار نبود، كشاورزی بخش غربی به گونه ای گسترده بود كه انگیزه ای برای مطالعه نجوم فراهم نمی آورد. در واقع غرب با اندكی نجوم، كمی حساب عملی، و كمی دانش اندازه گیری كه تكافوی تجارت و مساحی را می كرد، از عهده كارهای خود به خوبی برمی آمد، اما انگیزه اعتلای این علوم از شرق نشات گرفت. زمانی كه شرق و غرب از نظر سیاسی از هم جدا شدند، این انگیزه نیز تقریبا از میان رفت. تمدن ایستای امپراطوری روم غربی، قرن های متمادی، با اندك وقفه و دگرگونی، ادامه یافت، وحدت مدیترانه ای تمدن قدیمی نیز بدون تغییر باقی ماند ـ و حتی فتوحات وحشیانه نیز اثر چندانی بر آن نداشت. در قلمرو پادشاهی های ژرمنی شاید به استثنای پادشاهی های بریتانیایی، شرایط اقتصادی، نهادهای اجتماعی، و حیات فكری، اساسا به همان نحوی باقی ماند كه در اوان افول امپراطوری روم بود، اساس زندگی اقتصادی كشاورزی بود كه به تدریج در آن كشاورزان آزاد و سهم بر جانشین بردگان شدند، اما علاوه بر این، شهرهای پر رونق و تجارت بزرگ همراه با اقتصاد پولی وجود داشت. پس از سقوط امپراطوری غربی در سال 476، قدرت مركزی در دنیای یونانی ـ رومی، بین امپراطور قسطنطنیه و پاپ های روم تقسیم شد.
كلیسای كاتولیك غرب از طریق نهادها و زبان خود در حدی كه می توانست سنت فرهنگی امپراطوری رومی را در میان قلمروهای ژرمنی ادامه داد. صومعه ها و عامه مردم با فرهنگ بخشی از تمدن یونانی ـ رومی را زنده نگاه داشتند.
یكی از این مردم عامه، آنیسیوس مانلیوس سورینوس بوئتیوس (Anicius Manlius Severinus Boetius) كه سیاستمدار و فیلسوف بود، متونی ریاضی به رشته تحریر درآورد كه بیش از هزار سال در جهان غرب اعتبار داشت. این متون منعكس كننده شرایط فرهنگی آن زمان هستند، كه دارای محتوای فقیری بودند و بقای آنها احتمالا متاثر از این باور بود كه مولف در سال 524 بر سر ایمان كاتولیكی خود به شهادت رسید. كتاب وی به نام آموزش حساب ( Institutio arithmetica ) كه ترجمه ای سطحی از نیكوماخوس است، بخشی از نظریه اعداد فیثاغورثی را عرضه می كرد كه در آموزش قرون وسطایی به عنوان قسمتی از معارف سه گانه و چهار گانه كهن، حساب، هندسه، نجوم و موسیقی جذب شده بود.تعیین زمانی كه اقتصاد امپراطوری روم قدیم در غرب از میان رفت و جای خود را به سامان جدید فئودالی داد، دشوار است. فرضیه ه. پیرن ( H. Pirenne ) كه بنابر آن پایان دنیای كهن غرب با گسترش اسلام قرین بود، می تواند پرتوی بر این مساله بیفكند. اعراب همه ایالت های سواحل شرقی و جنوبی مدیترانه را از چنگ امپراطوری بیزانیس خارج كردند و مدیترانه شرقی را به صورت یك دریاچه بسته اسلامی درآوردند. آنها روابط بازرگانی میان خاور نزدیك و غرب مسیحی را تا چندین قرن سخت دشوار ساختند. مجرای فكری بین دنیای عرب و بخش های شمالی امپراطوری پیشین روم، گرچه كاملا مسدود نگشت، اما تا چندین قرن با مانع روبرو بود.
بعدها در سرزمین گل فرانك و دیگر بخش های پیشین امپراطوری روم، اقتصاد بزرگ مقیاس از بین رفت، زوال شهرها آغاز شد، جمع عوارض قابل وصول ناچیز شد. معاملات تهاتری و بازار محلی جای اقتصاد پولی را گرفت.
سخن كوتاه: اروپای غربی به وضعیتی نیمه بربری سقوط كرد. با افول تجارت، اشرافیت زمین دار اهمیت پیدا كرد، زمینداران فرانكی شمال، به سر كردگی كارولنژین ها ( Carolingians ) قدرت حاكم سرزمین فرانك ها شدند. مركز اقتصادی و فرهنگی به شمال فرانسه و بریتانیا انتقال یافت. جدائی شرق و غرب قدرت موثر پاپ را چنان محدود كرد كه پاپ به اتحاد با كارولنژین ها تن داد، و تاجگذاری شارلمانی ( Charlemagne ) به عنوان امپراطور روم مقدس در سال 800 میلادی مظهر این اتحاد بود. جامعه غربی صورتی فئودالی و كلیسائی یافت و جهت گیری آن شمالی و ژرمنی بود.



در نخستین سده های فئودالیسم غربی، حتی در صومعه ها نیز عطف توجه چندانی به ریاضیات دیده نمی شود. در جامعه كشاورزی ابتدائی این دوره، عواملی كه برانگیزاننده ریاضیات، از نوع صریحا عملی آن باشد، تقریبا وجود نداشت، و ریاضیات صومعه ای چیزی بیش از حسابی كلیسائی، آن هم عمدتا برای احتساب زمان عید فصح، نبود. بوئتیوس بالاترین مرجع به شمار می آمد. در میان ریاضیدانان كلیسائی، آلكوین انگلیسی الاصل و وابسته به دربار شارلمانی از اهمیتی برخوردار بود. او كتاب مسائلی برای تیز كردن فكر جوانان را نوشت. این مجموعه قرن های متمادی نویسندگان كتب درسی را زیر تاثیر خود داشت. سابقه اغلب این مسائل تا شرق باستان می رسید. به عنوان مثال:
سگی خرگوشی را دنبال می كند، و فاصله آن دو 150 ذراع است، در هر بار سگ 9 ذراع و خرگوش 7 ذراع می جهند.
در چند پرش سگ از خرگوش جلو می افتد؟
می خواهیم یك گرگ، یك بزغاله، و یك كلم را با قایقی كه علاوه بر قایقران می تواند یك از آنها را جای دهد، از
رودخانه ای عبور دهیم. قایقران چگونه باید آنها را از رودخانه بگذراند تا بزغاله كلم را و گرگ بزغاله را نخورد؟

یكی دیگر از ریاضیدانان كلیسائی، ژربر ( Gerbert ) راهبی فرانسوی بود كه در سال 999 با نام سیلوستر دوم (Sylyester II) به مقام پاپی رسید. او، زیر نفوذ بوئتیوس چندین رساله به رشته تحریر درآورد، اما اهمیت عمده او به مثابه یك ریاضیدان در این است كه وی یكی از نخستین دانشمندان غربی است كه به اسپانیا سفر كرد و در ریاضیات جهان عرب به مطالعه پرداخت.

تفاوت های عمده ای بین رشد فئودالیسم غربی، فئودالیسم یونان اولیه، و فئودالیسم شرقی وجود دارد. خصلت گسترده كشاورزی غربی، مجال به وجود آمدن شبكه ای وسیع از مدیران بوروكرات را نمی داد، و در نتیجه نمی توانست مآلا برای استبدادی شرقی پایه و اساسی فراهم آورد. در غرب امكان فراهم آوردن ذخیره وسیعی از بردگان وجود نداشت. هنگامی كه در اروپای غربی دهكده ها رشد كردند و به صورت شهرك درآمدند، شهرك ها نیز به واحدهای خودگردانی تكامل یافتند كه در آنها شهرنشینان نمی توانستند زندگی فارغ البالی را بر اساس برده داری پی ریزی كنند. این یكی از دلائل عمده ای است كه چرا تكامل پولیس یونانی و شهر غربی كه وجوه مشتركشان در مراحل اولیه این قدر زیاد بود در مراحل بعد را های متفاوتی را پیمودند.شهرنشینان قرون میانه، برای بهبود سطح زندگی خود، می بایست به استعداد خلاق خویش متكی باشند. اینان، پس از مبارزه ای جانانه با اربابان فئودال، همراه با كشمكش های داخلی بسیار، در طی قرون دوازدهم و سیزدهم و چهاردهم، پیروزمند سربرآوردند. این پیروزی نه تنها بر گسترش سریع اقتصاد پولی، بلكه بر پایه بهبود تدریجی تكنولوژی استوار بود. شاهزادگان فئودال در جنگ علیه اربابان كوچك، اغلب از شهرها جانبداری می كردند و سرانجام حاكمیت خود را بر شهرها گسترش می دادند. این امر نهایتا به ظهور نخستین دولت های ملی در اروپای غربی منجر شد.
شهرها به برقراری روابط بازرگانی با شرق، كه هنوز مركز تمدن بود، پرداختند. گاهی این روابط به طریق مسالمت آمیز و گاه به شیوه های خشن، مانند جنگ های صلیبی، برقرار می شد. شهرهای ایتالیائی، نخستین شهرهائی بودند كه روابط بازرگانی برقرار كردند، سپس شهرهای فرانسه و اروپای مركزی به این كار پرداختند. اهل تحقیق گاه به دنبال و گاه پیشاپیش بازرگانان و سربازان بودند. اسپانیا و سیسیل نزدیك ترین نقاط تلاقی شرق و غرب بودند. و در این نقاط تلاقی بود كه بازرگانان و محصلین با تمدن اسلامی آشنا می شدند. هنگامی كه در سال 1085 مسیحیان، طلیطله ( تولدو ) را از مغربی ها گرفتند، محصلین غربی برای آموختن علم كه به زبان عربی تدریس می شد، به این شهر سرازیر شدند. این محصلین غالبا مترجمان یهودی را برای مكالمه و ترجمه استخدام می كردند. و بدین ترتیب، در اسپانیای قرن دوازدهم با پالتو اهل تیوولی ( Plato of Tivoli )، گراردو كرمونایی ( Gherardo of Cremona )، ادلارد باثی ( Adelard of Bath ) و رابرت چستری ( Robert of Chester ) روبروئیم كه نسخه های خطی ریاضی را از زبان عربی به لاتین برمی گرداندند. بدین ترتیب اروپا از طریق زبان عربی با كلاسیك های یونان آشنا شد، و در این زمان، اروپای غربی، آن اندازه پیشرفت كرده بود كه دانش را ارج نهد.
همان طور كه گفتیم، نخستین شهرهای تجاری نیرومند در ایتالیا سربرآوردند، در خلال قرن های دوازدهم و سیزدهم جنووا، پیزا، ونیز، میلان و فلورانس روابط تجاری پر رونقی را میان جهان عرب و شمال برقرار كردند. بازرگانان ایتالیائی از مشرق دیدار كردند و تمدن آن را مورد مطالعه قرار دادند، مسافرت های ماركوپولو نشان دهنده بی باكی این ماجراجویان است. اینان، مانند بازرگانان یونانی دو هزار سال پیش، كوشیدند علم و هنرهای تمدن كهن تر را، نه فقط برای بازآفریدن آنها، بلكه برای جذب آنها در جامعه تجاری خود فراگیرند، جامعه ای كه در همان قرن های دوازدهم و سیزدهم شاهد رشد بانكداری و مقدمات پیدایش صنعتی از نوع سرمایه داری بود. اولین بازرگان غربی كه مطالعات ریاضی وی تا حدی از پختگی برخوردار است، لئوناردوی پیزایی ( Leonardo of Pisa ) است.

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخ ریاضی , تاریخ ریاضی , ریاضی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله تاریخ ریاضی , پژوهش تاریخ ریاضی , تحقیق تاریخ ریاضی , پروژه تاریخ ریاضی

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


proje
Google
تقریباً ۴۹۰٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۵۲ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
: سرگذشت ریاضیات 1 - دانشنامه رشد
daneshnameh.roshd.ir › علوم ریاضی › ریاضی › تاریخ ریاضی
سرگذشت ریاضیات 1. ... علوم ریاضی > ریاضی > تاریخ ریاضی ... فیثاغورث (572_500 قبل از میلاد) از اهالی ساموس یونان کم‌کم ریاضیات را بر پایه و اساسی قرار داد و ...
تاریخ ریاضیات - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/تاریخ_ریاضیات
تاریخ ریاضیات حوزه‌ای از مطالعات که به عنوان تاریخ ریاضیات شناخته می‌شود در درجه اول به منشا اکتشافات در ریاضی و در درجه‌های پایین تر به تحقیق و تفحص بر روی ...
ریاضیات - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/ریاضیات
رفتن به ۱ تاریخچه‏ - تاریخچه[ویرایش]. مصریان باستان، بیش از ۵ هزار سال پیش، برای اندازه‌گیری و نقشه‌برداری زمین و ساختن اهرام با دقت بسیار بالا، از حساب و ...
مقاله تاریخچه ی ریاضیات - خانه ریاضی تهران
mathhome.ir/?part=article&inc=article&id=74
مقاله تاریخچه ی ریاضیات. انسان اولیه نسبت به اعداد بیگانه بود و شمارش اشیاء اطراف خود را به حسب غریزه یعنی همانطور که مثلاً مرغ خانگی تعداد جوجه‌هایش را می‌داند انجام ...
تاریخ ریاضی - ::.. زندگی با ریاضیات ..::
natanz-riazi.persianblog.ir/tag/تاریخ_ریاضی
ژوزف لویی لاگرانژ در 25 ژانویه سال 1736 در تورینو ایتالیا متولد شد او که از بزرگترین ریاضی دانان تمام ادوار تاریخ می باشد هنگام تولد بیش از حد ضعیف و ناتوان ...
تاریخچه کامل ریاضی -علم اندکی از ریاضی ,...
daneshkhayam.mihanblog.com/
تاریخچه کامل ریاضی -علم اندکی از ریاضی ,... - باید ساخت نه با آینده بلکه آینده را - تاریخچه کامل ریاضی -علم اندکی از ریاضی ,...
تاریخ ریاضیات در ایران - ایران‌بوم
www.iranboom.ir › تاریخ › تاریخ دوره اسلامی
۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - که متن سخنرانی استاد با عنوان تاریخ ریاضیات در ایران تقدیم حضورتان می‌گردد. لازم به یادآوری ست که به دلیل کمبود وقت استاد خیلی خلاصه به ...
تاریخچه ریاضی - همفكران كانون دانش
friend.knowclub.com/forum/thread.php?l=fa&tid=1655&0
۶ مهر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - E- کلوب های علوم پایه > کلوب ریاضی > تاریخچه ریاضی ... سه قرن اول ریاضیات یونانی که با تلاشهای اولیه در هندسه برهانی بوسیله تالس در حدود ۶۰۰ ...
پایگاه ریاضیات مقدماتی و تخصصی- تاریخ ریاضیات
www.epmath.ir/MathHistory.htm
آشنایی با تاریخ ریاضی و زندگی ریاضی دانان برای دانش آموزان و دانش جویان ریاضی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا برای آنها جایگاه رفیع ریاضیات را به ویژه در ...
تاریخچه ی ریاضی در قرن 17 - شبکه فیزیک هوپا
www.hupaa.com/20000000000003790/تاریخچه-ی-ریاضی-در-قرن-17
تاریخچه ی ریاضی در قرن 17 این قرن یکی از مهمترین قرنها در تاریخ ریاضیات است زیرا اساساْ دامنه تحقیقات گسترده در ریاضی، در همین قرن بر بشر گشوده شد، شاید ...
تاریخچه ریاضی - درس شیرین ریاضی
riazy.persianblog.ir/post/2/
۱۴ فروردین ۱۳۹۰ ه‍.ش. - تاریخچه ریاضی. نویسنده: زینب شعبانی تبار - یکشنبه ۱٤ فروردین ،۱۳٩٠. انسان اولیه نسبت به اعداد بیگانه بود و شمارش اشیاء اطراف خود را به حسب ...
تاريخچه رياضيات
history-math.blogfa.com/
۱۶ تیر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - تاريخچه رياضيات - اين وبلاگ به تاريخچه اي از رياضيات و زندگينامه رياضيدانان مي پردازد.
سوالات تاریخ ریاضی
math-history.blogfa.com/
با سلام: ضمن تشکر از دوستان گرامی برای همکاری در جهت ارایه سوالات درس تاریخ ریاضی،خواهشمندیم به نکات زیر دقت فرمایید: ** فایل آماده تون رو در قالب فایل PDF یا ...
بزرگ ترین ریاضی دان های تاریخ - آفتاب
www.aftabir.com › مقالات › علمی و آموزشی › علوم پایه
۲۵ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - به همین دلیل، ریاضی دان های بزرگ جهان در پیشرفت علم نقش بسیار مهمی داشته اند و به همین دلیل نام آنها به نیکی در تاریخ ثبت شده است. ریاضی را ...
تاریخچه ریاضی، سیر تکامل و برجسته ترین دانشمندان موثر ...
www.beytoote.com/scientific/midanid/history-math-evolution.html
تاریخچه ریاضی،تاریخچه علم ریاضی،تاریخچه تکامل ریاضی،تاریخچه ریاضیات،تاریخ ریاضی،تاریخ ریاضیات،تاریخچه دانش ریاضی،مطالعه تاریخ ریاضیات،تاریخچه ...
[PDF]راﺑﻄﻪ آﻣﻮزش رﯾﺎﺿﯽ ﺑﺎ ﺗﺎرﯾﺦ رﯾﺎﺿﯽ
portal.farsedu.ir/Portal/channels/FcKUploadedFiles/fa/4874/.../SEPEHRI%20(2).pdf
راﺑﻄﻪ. ﺗﺎرﯾﺦ رﯾﺎﺿﯿﺎت و آﻣﻮزش رﯾﺎﺿﯽ. ﺗﻬﯿﻪ وﺟﻤﻊ آوري. : ﻓﺮاﻣﺮز ﺳﭙﻬﺮي. دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن دﻫﺨﺪا ﻧﺎﺣﯿﻪ. 5. ﺗﺒﺮﯾﺰ. ﭼﮑﯿﺪه. در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺳﻌﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ در آﻣﻮزش رﯾﺎ. ﺿﯿﺎت. آﻣﻮزﮔﺎر رﯾﺎﺿﯽ ﺑﺎ داﻧﺴﺘﻦ ﺗﺎرﯾﺦ رﯾﺎﺿﯿﺎت. ب.
تاریخ ریاضی 4 - موفقیت
success.parsiblog.com/Posts/171/تاريخ+رياضي+4/
بسمه تعالی. تاریخ ریاضی 4. دیگر از دانشمندان بزرگ این قرن ژنرال پونسله فرانسوی می‌باشد که دارای آثاری همچون «موارد استعمال آنالیز در ریاضی» و«خواص تصویری ...
تاریخ ریاضی - ریاضی سرا
riazisara.ir/page/tarikhe-riazi
تاریخ ریاضی تاریخ را معمولا غربیها نوشته اند، و تا آنجا که توانسته اند آن را به نفع خود مصادره کرده اند. بنابراین نمی توان انتظار داشت نوادگان اروپائیانی که.
تاریخ ریاضیات - سایت علمی دانشجویان ایران
www.daneshju.ir/forum/f364/t171465.html
۴ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - تاریخ ریاضیات مقدمه: آشنایی با تاریخ ریاضی و زندگی ریاضی دانان برای دانش آموزان و دانش جویان ریاضی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا برای ...
تاریخ علم ریاضی - Iust personal webpages
webpages.iust.ac.ir/m_nadjafikhah/Courses/HistoryMathematics/HM.htm
تاریخ علم ریاضی. ترم اول سال تحصیلی 89 – 88. زمان: هر شنبه ساعت 13 تا 14:30. مدرس: مهدی نجفی خواه. منابع: آشنایی با تاریخ ریاضیات – ه.و. ایوز – دو جلد – ترجمه ...
تاریخ ریاضی 3 - موفقیت
success.parsiblog.com/Posts/170/تاريخ+رياضي+3/
بسمه تعالی. تاریخ ریاضی 3. هویگنس در 14 ماه آوریل 1629در شهر لاهه متولد شد. وی در تکمیل دینامیک و مکانیک استدلالی با اسحاق نیوتن همکاری کرد و عملیات مختلف ...
مقدمه ای کوتاه بر تاریخ ریاضی (PDF Download Available)
https://www.researchgate.net/.../283516376_mqdmh_ay_kwtah_br_tarykh_ryady
۱۵ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - Official Full-Text Publication: مقدمه ای کوتاه بر تاریخ ریاضی on ResearchGate, the professional network for scientists.
تاریخ ریاضی - دانلود پروژه و پایان نامه - رز بلاگ - متفاوت ...
payanname2020.rozblog.com/post/906/-تاریخ-ریاضی-.html
۲ روز پیش - تاریخ ریاضی دسته: ریاضی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 36 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 بخش شرقی امپراطوری روم همواره، چه از لحاظ ...
تاریخ ریاضی | آذرمت
www.azarmath.com/portal/archives/cont-tag/تاریخ-ریاضی
غیاث‌الدین جمشید کاشانی (۷۹۰-۸۳۲ قمری/۱۳۸۸-۱۴۲۹ میلادی) زبردست‌ترین حساب‌دان و آخرین ریاضی‌دان برجسته‌ی دوره‌ی اسلامی و از بزرگ‌ترین مفاخر تاریخ ایران به شمار ...
دانلود کتاب آشنایی با تاریخ ریاضیات - جلد 2 - کتابناک
ketabnak.com › آموزش و پرورش › کتاب های دانشگاهی › ریاضیات و آمار
۹ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این دو جلد کتاب توضیح و تاریخچه ی مباحث ریاضیات از ابتدای تمدن بشری تا پایان قرن 20 است و در آخر هر فصل سوالاتی را مربوط به همان مبحث ...
تاریخچه ، فلسفه و کتابهای عمومی در ریاضیات :: ریاضی-علوم ...
math-cs.blog.ir/post/60
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - کتاب آشنایی با ریاضیات یک کتاب خوب ، ترجمه ی دکتر قاسم وحیدی اصل، است که می تونید از طریق آن با قسمتی از تاریخچه ی ریاضیات و مسائل ...
[PDF]ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﺗﺄﺛﯿﺮ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺎرﯾﺦ رﯾﺎﺿﯽ درآﻣﻮزش رﯾﺎﺿ
ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/496913
داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم ﭘﺎﯾﻪ. ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﺗﺄﺛﯿﺮ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺎرﯾﺦ رﯾﺎﺿﯽ درآﻣﻮزش رﯾﺎﺿﯽ. ﺑﺮ روي ﻋﻤﻠﮑﺮد رﯾﺎﺿﯽ و ﻧﮕﺮش. ﻧﺴﺒﺖ. ﺑﻪ رﯾﺎﺿﯽ داﻧﺶ. آﻣﻮزان دوره ﻫﺎي ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ و ﭘﯿﺶ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘ. ﺎن. ﺧﺪاﺑﻨﺪه در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ.
[PDF]ﺭﻳﺎﺿﻴﺎﺕ ﺩﺭ ﺍﻓﻖ ﺗﺎﺭﻳﺦ
www.ketabmah.ir/MagazinePdf/18164.pdf
2ـ ﻓﻮﺍﻳﺪ ﺩﺍﻧﺴﺘﻦ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺭﻳﺎﺿﻴﺎﺕ: ﺍﻟﻒ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺭﻳﺎﺿﻴﺎﺕ ﺑﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺭﻳﺎﺿﻴﺎﺕ ﻛﻤﻚ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻠﻢ. ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻠﺐ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﺴــﺎﺋﻞ ﻛﻤﻚ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺭﺍ. ﺑﺎ ﺗﻼﺵ ﻭ ﺟﺴﺖ ﻭﺟﻮﻱ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﻲ ﺳﺎﺯﺩ.
ریاضیات، پادشاه علوم - بررسی تاریخ ریاضی - تصویر دانش
tasviredanesh.ir/science/210--.html
پرفسور دیوید برسود می‌گوید ریاضیات جهان مفاهیم پیچیده و ایده‌ها است و یكی از بهترین راهها برای درك این ایده‌ها بررسی تاریخ تكامل آنهاست، چرا آنها پدیدار شدند؟
تاریخچه ی ریاضی در قرن ۱۷ - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/352893/تاریخچه-ی-ریاضی-در-قرن-۱۷
تاریخچه ی ریاضی در قرن ۱۷ این قرن یکی از مهمترین قرنها در تاریخ ریاضیات است زیرا اساساْ دامنه تحقیقات گسترده در ریاضی، در همین قرن بر بشر گشوده شد، شاید به ...
همایش های ریاضیات : همایش ها ، کنفرانس ها و سمینار ها
www.bahamayesh.com/g/math/
کنفرانس های ریاضیات سال 1395 - کنفرانس های ریاضیات سال های گذشته - اطلاع رسانی آخرین همایش های ... کل همایش های ریاضیات به ترتیب تاریخ برگزاری (نزولی) ...
تاریخ ریاضی
13999999-ba.userface.ir/ogle/تاریخ+ریاضی
۳ روز پیش - از هنگامی كه تدریس رياضي مطرح بوده است، روش تدریس آن نیز مورد بحث و مطالعه بوده است. با مطالعه تاريخ آموزش و پرورش، ملاحظه می كنیم كه همواره دو ...
family - بزرگترین ریاضی دان های تاریخ
majidtayebi.blogfa.com/post/91
ریاضی درسی است که در طول زندگی بسیار به آن مراجعه میکنیم و به نوعی ساختار زندگی انسان روی این علم بنا شده است اما این درس در دوران مدرسه یکی از ترسناک ترین و ...
ریاضیات - تاریخ ریاضی
21-math.blogfa.com/tag/تاریخ-ریاضی
ریاضیات - تاریخ ریاضی - به قسمت بســــــــــــــیــــاربســــــــــــیـار اندکی از ریاضیات خوش آمدید.
مراسم برگی از تاریخ ریاضی در تالار شهید مطهری اهواز با با ...
shora.ahvaz.ir/Default.aspx?tabid=3164&articleType=ArticleView&articleId...
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - روز گذشته مراسم برگی از تاریخ ریاضی در تالار شهید مطهری اهواز با حضور جمعی از مسئولین شهری و دانش آموزان برگذار شد. در این مراسم پروفسور کرم ...
ریاضیات مقدماتی و تخصصی - تاریخ ریاضیات و زندگینامه ...
mofidy.blogfa.com/post-19.aspx
خلاصه ای از تاریخ ریاضیات در این قسمت به مرور تاریخ ریاضی از ابتدای تاریخ تا اواسط قرن بیستم می پردازیم. سرفصل مطالب این قسمت عبارتند از: ۱. عدد و شمارش ۲.
[DOC]تاريخ رياضي در ايران - Irane7000saale.com
www.irane7000saale.com/Doc-Iran-7000/11.../20-TARIKH-RIAZI-IRAN.doc
بررسی تاریخ ریاضیات ایران برای ما علاوه بر فایده های کلی، یک جنبه ی عاطفی و ریشه شناسی هم دارد. ما باید بتوانیم سهم واقعی ملت خود را در برپایی کاخ بلند ...
[DOC]تاريخچه رياضي
www.irexpert.ir/UploadedFiles/Expert/.../282093_20130610231647056aaaaaaaaaa.d...
حال به بررسی مختصر تاریخ ریاضی بابل و مصر باستان می پردازیم به دودلیل: یکی اینکه این دو از پیشرفته ترین تمدنهای باستانی هستند و دیگر اینکه سندهای ...
تاریخ ریاضی - - صفحه نخست
mss.persianblog.ir/tag/تاریخ_ریاضی
بین فلاسفه ی ریاضی و تاریخ دانان ریاضی اختلاف نظر وجو دارد که آیا ابتدا مفاهیم مربوط به عدد در ریاضیات مطرح شد، یا مفاهیم مربوط به خط و صفحه و پیوستارهای ...
ریاضی هیولا نیست !!! ایستگاه ریاضی - تاریخ ریاضی
anjomanmathclass.blogfa.com/tag/تاریخ-ریاضی
ریاضی هیولا نیست !!! ایستگاه ریاضی - تاریخ ریاضی - وبلاگی برای انجام فعالیت های ریاضی انجمن ریاضی مدرسه ی 22 بهمن شهرستان گناوه در استان بوشهر.
ریاضی نویس - تاریخ ریاضی
riazinevis.blogfa.com/cat-9.aspx
ریاضی نویس - تاریخ ریاضی - سرگرمیهای ریاضی - فعالیت های ریاضی و پازل های ریاضی.
رياضي فيزيك( - تاریخ ریاضی
www.clevermath.blogfa.com/post-62.aspx
رياضي فيزيك( - تاریخ ریاضی - دوستاران ریاضی فیزیک.
تاریخ ریاضی - فرهنگ و اندیشه ریاضی - فهرست مقالات
mct.iranjournals.ir/?_action=article&sb=32&_sb=تاریخ+ریاضی
موضوعات = تاریخ ریاضی. تعداد مقالات: 15. 1. گفتگو با برادلی افرون. سال 30، شماره پیاپی 47، تابستان و پاییز 1390، صفحه 37-56. کسری علیشاهی. مشاهده مقاله ...
تاریخ ریاضی - ریاضی ،رایانه
jmat.persianblog.ir/tag/تاریخ_ریاضی
ریاضیات ( اِنگارِش) را بیش‌تر دانش بررسی کمیتها و ساختارها و فضا و دگرگونی (تغییر) تعریف می‌کنند. دیدگاه دیگری ریاضی را دانشی می‌داند که در آن با استدلال ...
انجمن علمی ریاضی خیام - تاریخ ریاضیات
societymath85.blogfa.com/cat-4.aspx
چند وقتی بود که در شاخه تاریخ ریاضی مطلبی پست نکرده بودم...این بار میریم سراغ یکی از مشاهیر ایران زمین و گل سرسبد اونها حکیم عمر خیام...ریاضیدان و شاعری که ...
میشل ژان باپتیست: ریاضیات برای تاریخ | TED Talk | TED.com
ویدیو برای تاریخ ریاضی
▶ 4:26
https://www.ted.com/.../jean_baptiste_michel_the_mathematics_of_...
ریاضیات در مورد تاریخ چه میتواند بگوید؟. بر اساس گفته همکار تد ، ژان باپتیست میشل بسیار زیاد . با تغییر دادن زبان برای ضرب العجل های از جنگ، او نشان می دهد ...
در قلمـرو ریاضیات - تاریخ ریاضی
meplat.blogfa.com/category/1
در قلمـرو ریاضیات - تاریخ ریاضی - مصالب متنوع و گوناگون از دنیای ریاضیات - در قلمـرو ریاضیات.
کتاب مجموعه مقالات سومین همایش تاریخ ریاضی 1378
ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode=270450
کتاب مجموعه مقالات سومین همایش تاریخ ریاضی 1378 انتشارات دانشگاه هرمزگان وزيري شومیز تاریخ چاپ80/10/09 نوبت چاپ1.
ریاضی - تاریخ ریاضی
mirmoeinii.blogfa.com/category/14/تاریخ-ریاضی
ریاضی - تاریخ ریاضی - مطالب آموزشی در ارتباط با ریاضیات دوره عمومی و متوسطه - ریاضی.
تاریخچه ریاضی، سیر تکامل و برجسته ترین دانشمندان موثر ...
topak.ir/.../تاریخچه-ریاضی،-سیر-تکامل-و-برجسته-ترین-دانشمندان-موثر-در-تاریخ-...
۴ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - تاریخچه تکامل ریاضی. در مورد تاریخچه ریاضی چه می دانید؟ تاریخچه علم ریاضی. انسان اولیه نسبت به اعداد بیگانه بود و شمارش اشیاء اطراف خود را به ...

جستجوهای مربوط به تاریخ ریاضی

خلاصه تاریخچه ریاضی

تاریخچه ریاضی در ایران

تعریف ریاضی

ریاضی چیست

تاریخچه ریاضی در جهان

علم ریاضی

تعریف ریاضی چیست؟

تاریخچه ی ریاضی
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 1,395
  • باردید دیروز : 966
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,395
  • بازدید ماه : 14,325
  • بازدید سال : 107,155
  • بازدید کلی : 2,615,702