loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 371 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر)

تاریخ تحولات قانون ارث زن  (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 58 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 73

از دورترین ادوار تاریخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل خانواده آغاز کرد و مالکیت شخصی برای او شناخته شد، مسأله میراث نیز که در واقع، تعیین تکلیف اموال و دارایی آرس، بعد از فوت اوست، مورد توجه قرار گرفت

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر)

 

از دورترین ادوار تاریخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل خانواده آغاز کرد و مالکیت شخصی برای او شناخته شد، مسأله میراث نیز که در واقع، تعیین تکلیف اموال و دارایی آرس، بعد از فوت اوست، مورد توجه قرار گرفت.

در طول تاریخ، در میان اقوام و ملل مختلف، بر حسب عادات و سنن متداولة اجتماعی قواعد مذهبی، ضوابط و مقررات خاصی در زمینه انتقال اموال متوفی و کسانی که می توانند، به عنوان وارث، مالک این اموال شوند، پدید آمده است.

علی الاصول، معیار انتقال اموال انسان به دیگران پس از فوت او به وجود نوعی علقه و رابطه میان متوفی و کسانی است که بعد از او اموالش را تصاحب می کنند؛ و قاعدتا هر چه درجه علاقه و نزدیکی شخص با متوفی بیشتر باشد، در تصاحب اموال او اولویت بیشتری دارد. علقه ای که موجب وراثت یکی از دیگری می شود، یا علقه نسبی است و یا علقه سببی. نسبت عبارت است از اتصال دو نفر به یکدیگر به وسیله ولادت، به نحوی که نسب یکی از آنها به دیگری منتهی شود یا آنجه نسب آن دو به شخص ثالثی برسد؛ اعم از ذکور و اناث، مثل پسر و دختر که به پدر و مادر منتهی می شوند، یا برادر و خواهرد که به ثالثی که پدر یا مادر آنها باشد منتهی می گردند. سبب عبارت است از علقه ایی که در اثر زوجیت بین دو نفر پدید می آید.[1]

قانون مدنی ایران در ماده 140، ارث را یکی از اسباب تملک شمرده است و در ماده 865 دوامر «نسب» و «سبب» را موجب ارث دانسته است؛ و ماده 864 قانون مزبورچنین مقرر می دارد: «از جمله اشخاصی که به موجب «سبب» ارث می برند، هر یک از زوجین است که در هنگام فوت دیگری زند باشد».

بطور کلی زن، همانند مرد، هم به موجب نسب (یعنی به عنوان مادر، دختر و خواهر)، ارث می برد و هم به موجب سبب (به عنوان زوجع متوفی) سهم الارثی در دارایی او دارد، ولی ارث بردن زن هم مانند سایر حقوق اجتماعی او در طول تاریخ، دستخوش تحولات و دگرگونی ها بوده است.

و در حالی که مرد، در قدیم ترین ادوار تاریخ و کهن ترین نظام ها، به عنوان قرابت نسبی یا سببی از میراث اموال بهره مند بوده است، در اکثر نظام ها و جوامع بشری، زن حق ارثی نداشت و یا تحت عنوان دیگری مثل «وصیت» سهم مختصری به او تعلق می گرفته است؛ و این محرومیت، مخصوصا در مورد زوجه نسبت به اموال شوهر متوفایش مشهودتر بوده است، زیرا گاهی نه تنها زن سهمی رو ترکه شوهر نداشت، بلکه چه بسا، خود نیز جزء اموال و دارایی شوهر،به ارث براه می شد. [2]

اسلام در این زمینه، تحولی بوجود آورد و زنان را نیز صاحب سهم و حق در اموال متوفی شناخت و برایشان سهم الارث معین کرد.

در جوامع دیگر هم به موازات مبارزاتی که برای حقوق مالی و اجتماعی زن صورت می گرفت، امتیازاتی برای آنان کسب می شد، در زمینة ارث هم تحولاتی بوجود آمد و زنان نیز از سهم الارثی مشخص همانند مردان یا کمتر برخوردار شدند. [3]

در حقوق ایران، که بر احکام اسلام و فقه امامیه مبتنی است، زن، همپای مرد، هم از حیث نسب و هم از حیس سبب، ارث می برد. ولی در میزان سهم الارث با مرد یکسان نیست و علی الاصول سهم الارث او نصف سهم الارث مرد است؛ چنانکه سهم الارث دختر، نصف پسر، خواهر نصف برادر، و زن نصف شوهر، است؛ (مواد 907، 920 و 913 قانون مدنی). البته در بعضی موارد، سهم الارث زن و مرد یکسان است، مثلا در مورد کلاله امی یعنی اخوه (خواهران و برادران) یا اعمام (عمه و عمو ها) و اخوان (دایی و خاله ها) مادری (اش) که سهم الارثه آنها مساوی است، یا پدر و مادر که با وجود اولاد، هر کدام یک ششم می بنرد. (مواد 921، 925، 907 و 908 قانون مدنی).

بعضی از کوته نظران یا احیانا مغرضان بر این دستور اسلام که مرد 2 برابر زن از دارای متوفی ارث می برد، معترضند، این عده هدفشان دفاع از جامعة زنان نیست، بلکه هدفشان نقد و نقض بر اسلام است. آنها می گویند قانون اسلام بر این وسیله ارزش مرد را بالاتر برده و زن را نصف مرد قرار داده است. در صورتی که فراموش کرده اند اسلام چگونه در برابر تورات و انجیل و قوانین عادی و عرفیآن دوران قد علم کرده و حقوق بر باد رفتة زنان را احیاء کرده است.

اسلام رسم جاهلیت را که تنها مردان را وارث می شناختند و معتقد بودند که ارث مال کسانی است که قدرت حمل سلاح و جنگ ودفاع از حریم زندگی داشته باشند و زنان و کودکانرا از ارث محروم می ساختند، محکوم می کند و راجع به تورات هم که ارث را از ابتدا مخصوص فرزندان ذکور می داند و با وجود پسران به دختران سهمی قائل نمی شود؛ اسلام در این زمینه نیز بر خلاف آن حکمی دارد و همه فرزندان را اعم از ذکور و اناث در ارثیه سهیم می داند و فرقی بین پسر و دخترقائل نمی شود و حکم تورات را باطل کرده و می گوید، پسر و دختر هر دو از ما ترک پدر و مادر اثر می برند.

در اسلام زنان مانند مردان از ما ترک اقوام و خویشان ارث می برند. کودکان و دختران و همسران مردان نیز در ما ترک متوفی سهم و بهره ای دارند. از طرفی فرزند خوانده ها حق ارث ندارند. حتی اگر متوفی هیچ وارثی هم نداشته باشد. بلکه ارث مخصوص کسانی است که با متوفی نسبتی یا قراردادی شرعی و قانونی دارند.

بی گمان بحث تفضیلی در زمینه تحولات تاریخی میراث زن، نیازمند به تدوین رسالة مستقلی است، ولی ما در این مجال، نگاهی کلی به وضع میراث زن در میان ملل و اقوام مختلف قبل از اسلام می افکنیم و همینطور میراث زن را در اسلام شرح می دهیم. [4]

ارث از تأثیرات حقوقی بسیار قدیمی است. که در قوانین و شرایع قدیم دنیا و مخصوصا از زمانیکه مالکیت اشتراکی و جمعی جای خود را به مالکیت فردی داده است، مورد توجه قانونگذاران و حقوقدانان واقع شده است و تقریبا کلیه ملل و اقوام باستانی، مطابق عرف وعادات و عقاید سیاسی و اجتماعی و دینی خود، در این مورد احکام و مقرراتی وضع کرده اند. البته موجبات و اسباب توارث و کیفیت تقسیم میراث به مقتضای اوضاع و احوال، در ادوار و اعصار به جهت اختلاف اوضاع اقتصادی و سیاسی و مذهبی اقوام و ملل، مختلف بوده است. ولی نکته مسلم اینست که موضوع وراثت در تمام طول تاریخ به موازات خانواده و مذهب و مالکیت، سیر تکاملی خود را پیموده است و پس از تحول و قطور تدریجی و طولانی به مرحل] امروزی رسیده است. از اعصار قدیم تاریخ، در اجتماعات قدیمی بین کلیه اقوام باستانی و مخصوصا مللی که از نژاد هند و آریایی بودند، 3 چیز مسلم وجود داشت که عبارت از مذهب و حق تملک و خانواده می باشد و این 3 چیز از بدو امر با یکدیگر کمال ارتباط و پیوستگی داشته، بطوریکه دوام و قوام یکی بدون دیگری محال و غیر ممکن بوده است.

در گذشته، قرابت از جانب زنان متصور نبوده است و زن را در حیات و مذهب فرزند هیچگونه تاثیری نبود و پسر همه چیز را از پدر اخذ می کرد و به این ترتیب اساس قرابت بر شعائر دینی مبتنی بوده است نه بر ولادت و افلاطون نیز قرابت را اشتراک در پرستش خدایان خانگی می داند. قرابت تنها ناشی از مذهب نبوده است بلکه مالکیت نیز مبتنی بر مذهب بوده است. تملک و مذهب خانوادگی چنان با یکدیگر ارتباط داشت که اهمیت آن هر دو، در نظر خانواده یکسان بوده است.

خانواده و بقای آن تابع عقاید مذهبی بوده است و بتوسط اولاد ذکور ادامه می یافت، لذا پسر وارث پدر می شد و وصیت پدر و یا استنکاف پسر تاثیری در این امر نداشت.

دختران را از میراث بهره ایی نبود و میان برادران و خواهران و همچنین بین خواهران قرابتی وجود نداشت.

اعراب جاهلی نیز نه فقط به زنان و کودکان و بیماران و پیران ارث نمی دادند، بلکه گاهی برای تقویت خود متوسل به پسر خواندگی می شدند، به این معنی که پسری را از قبیلة دیگر به فرزندی قبول می کردند تا در جنگ ها و مبارزات به آنان مساعدت و کمک کند و در میراث آنها شریک و سهیم گردد. بنابراین در جاهلیت عرب به میراث متوفی به اولاد و اقربای ذکور او می رسید و حتی زن او هم به اولاد ذکور او منتقل می شد. ولی دین اسلام که براساس عدل و انصاف و اصول انسانی مبتنی است، تمام این رسوم را از بین برد و میراث را به همه اولاد چه ذکور و چهاناث تعمیم داد و زوجه را نیز شریک و سهیم در ارث دانست[5].

 

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اول- کلیات و تعاریف

فصل دوم – برسری ارث زن

فصل سوم – افزایش ارث زنان از اموال شوهران

نتیجه گیری

منابع

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) , تاریخ تحولات , قانون ارث زن , همسر , دختر , خواهر , مادر , ارث , ارث زن , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر)

تاریخ تحولات قانون ارث زن  (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 58 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 73

از دورترین ادوار تاریخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل خانواده آغاز کرد و مالکیت شخصی برای او شناخته شد، مسأله میراث نیز که در واقع، تعیین تکلیف اموال و دارایی آرس، بعد از فوت اوست، مورد توجه قرار گرفت

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر)

 

از دورترین ادوار تاریخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل خانواده آغاز کرد و مالکیت شخصی برای او شناخته شد، مسأله میراث نیز که در واقع، تعیین تکلیف اموال و دارایی آرس، بعد از فوت اوست، مورد توجه قرار گرفت.

در طول تاریخ، در میان اقوام و ملل مختلف، بر حسب عادات و سنن متداولة اجتماعی قواعد مذهبی، ضوابط و مقررات خاصی در زمینه انتقال اموال متوفی و کسانی که می توانند، به عنوان وارث، مالک این اموال شوند، پدید آمده است.

علی الاصول، معیار انتقال اموال انسان به دیگران پس از فوت او به وجود نوعی علقه و رابطه میان متوفی و کسانی است که بعد از او اموالش را تصاحب می کنند؛ و قاعدتا هر چه درجه علاقه و نزدیکی شخص با متوفی بیشتر باشد، در تصاحب اموال او اولویت بیشتری دارد. علقه ای که موجب وراثت یکی از دیگری می شود، یا علقه نسبی است و یا علقه سببی. نسبت عبارت است از اتصال دو نفر به یکدیگر به وسیله ولادت، به نحوی که نسب یکی از آنها به دیگری منتهی شود یا آنجه نسب آن دو به شخص ثالثی برسد؛ اعم از ذکور و اناث، مثل پسر و دختر که به پدر و مادر منتهی می شوند، یا برادر و خواهرد که به ثالثی که پدر یا مادر آنها باشد منتهی می گردند. سبب عبارت است از علقه ایی که در اثر زوجیت بین دو نفر پدید می آید.[1]

قانون مدنی ایران در ماده 140، ارث را یکی از اسباب تملک شمرده است و در ماده 865 دوامر «نسب» و «سبب» را موجب ارث دانسته است؛ و ماده 864 قانون مزبورچنین مقرر می دارد: «از جمله اشخاصی که به موجب «سبب» ارث می برند، هر یک از زوجین است که در هنگام فوت دیگری زند باشد».

بطور کلی زن، همانند مرد، هم به موجب نسب (یعنی به عنوان مادر، دختر و خواهر)، ارث می برد و هم به موجب سبب (به عنوان زوجع متوفی) سهم الارثی در دارایی او دارد، ولی ارث بردن زن هم مانند سایر حقوق اجتماعی او در طول تاریخ، دستخوش تحولات و دگرگونی ها بوده است.

و در حالی که مرد، در قدیم ترین ادوار تاریخ و کهن ترین نظام ها، به عنوان قرابت نسبی یا سببی از میراث اموال بهره مند بوده است، در اکثر نظام ها و جوامع بشری، زن حق ارثی نداشت و یا تحت عنوان دیگری مثل «وصیت» سهم مختصری به او تعلق می گرفته است؛ و این محرومیت، مخصوصا در مورد زوجه نسبت به اموال شوهر متوفایش مشهودتر بوده است، زیرا گاهی نه تنها زن سهمی رو ترکه شوهر نداشت، بلکه چه بسا، خود نیز جزء اموال و دارایی شوهر،به ارث براه می شد. [2]

اسلام در این زمینه، تحولی بوجود آورد و زنان را نیز صاحب سهم و حق در اموال متوفی شناخت و برایشان سهم الارث معین کرد.

در جوامع دیگر هم به موازات مبارزاتی که برای حقوق مالی و اجتماعی زن صورت می گرفت، امتیازاتی برای آنان کسب می شد، در زمینة ارث هم تحولاتی بوجود آمد و زنان نیز از سهم الارثی مشخص همانند مردان یا کمتر برخوردار شدند. [3]

در حقوق ایران، که بر احکام اسلام و فقه امامیه مبتنی است، زن، همپای مرد، هم از حیث نسب و هم از حیس سبب، ارث می برد. ولی در میزان سهم الارث با مرد یکسان نیست و علی الاصول سهم الارث او نصف سهم الارث مرد است؛ چنانکه سهم الارث دختر، نصف پسر، خواهر نصف برادر، و زن نصف شوهر، است؛ (مواد 907، 920 و 913 قانون مدنی). البته در بعضی موارد، سهم الارث زن و مرد یکسان است، مثلا در مورد کلاله امی یعنی اخوه (خواهران و برادران) یا اعمام (عمه و عمو ها) و اخوان (دایی و خاله ها) مادری (اش) که سهم الارثه آنها مساوی است، یا پدر و مادر که با وجود اولاد، هر کدام یک ششم می بنرد. (مواد 921، 925، 907 و 908 قانون مدنی).

بعضی از کوته نظران یا احیانا مغرضان بر این دستور اسلام که مرد 2 برابر زن از دارای متوفی ارث می برد، معترضند، این عده هدفشان دفاع از جامعة زنان نیست، بلکه هدفشان نقد و نقض بر اسلام است. آنها می گویند قانون اسلام بر این وسیله ارزش مرد را بالاتر برده و زن را نصف مرد قرار داده است. در صورتی که فراموش کرده اند اسلام چگونه در برابر تورات و انجیل و قوانین عادی و عرفیآن دوران قد علم کرده و حقوق بر باد رفتة زنان را احیاء کرده است.

اسلام رسم جاهلیت را که تنها مردان را وارث می شناختند و معتقد بودند که ارث مال کسانی است که قدرت حمل سلاح و جنگ ودفاع از حریم زندگی داشته باشند و زنان و کودکانرا از ارث محروم می ساختند، محکوم می کند و راجع به تورات هم که ارث را از ابتدا مخصوص فرزندان ذکور می داند و با وجود پسران به دختران سهمی قائل نمی شود؛ اسلام در این زمینه نیز بر خلاف آن حکمی دارد و همه فرزندان را اعم از ذکور و اناث در ارثیه سهیم می داند و فرقی بین پسر و دخترقائل نمی شود و حکم تورات را باطل کرده و می گوید، پسر و دختر هر دو از ما ترک پدر و مادر اثر می برند.

در اسلام زنان مانند مردان از ما ترک اقوام و خویشان ارث می برند. کودکان و دختران و همسران مردان نیز در ما ترک متوفی سهم و بهره ای دارند. از طرفی فرزند خوانده ها حق ارث ندارند. حتی اگر متوفی هیچ وارثی هم نداشته باشد. بلکه ارث مخصوص کسانی است که با متوفی نسبتی یا قراردادی شرعی و قانونی دارند.

بی گمان بحث تفضیلی در زمینه تحولات تاریخی میراث زن، نیازمند به تدوین رسالة مستقلی است، ولی ما در این مجال، نگاهی کلی به وضع میراث زن در میان ملل و اقوام مختلف قبل از اسلام می افکنیم و همینطور میراث زن را در اسلام شرح می دهیم. [4]

ارث از تأثیرات حقوقی بسیار قدیمی است. که در قوانین و شرایع قدیم دنیا و مخصوصا از زمانیکه مالکیت اشتراکی و جمعی جای خود را به مالکیت فردی داده است، مورد توجه قانونگذاران و حقوقدانان واقع شده است و تقریبا کلیه ملل و اقوام باستانی، مطابق عرف وعادات و عقاید سیاسی و اجتماعی و دینی خود، در این مورد احکام و مقرراتی وضع کرده اند. البته موجبات و اسباب توارث و کیفیت تقسیم میراث به مقتضای اوضاع و احوال، در ادوار و اعصار به جهت اختلاف اوضاع اقتصادی و سیاسی و مذهبی اقوام و ملل، مختلف بوده است. ولی نکته مسلم اینست که موضوع وراثت در تمام طول تاریخ به موازات خانواده و مذهب و مالکیت، سیر تکاملی خود را پیموده است و پس از تحول و قطور تدریجی و طولانی به مرحل] امروزی رسیده است. از اعصار قدیم تاریخ، در اجتماعات قدیمی بین کلیه اقوام باستانی و مخصوصا مللی که از نژاد هند و آریایی بودند، 3 چیز مسلم وجود داشت که عبارت از مذهب و حق تملک و خانواده می باشد و این 3 چیز از بدو امر با یکدیگر کمال ارتباط و پیوستگی داشته، بطوریکه دوام و قوام یکی بدون دیگری محال و غیر ممکن بوده است.

در گذشته، قرابت از جانب زنان متصور نبوده است و زن را در حیات و مذهب فرزند هیچگونه تاثیری نبود و پسر همه چیز را از پدر اخذ می کرد و به این ترتیب اساس قرابت بر شعائر دینی مبتنی بوده است نه بر ولادت و افلاطون نیز قرابت را اشتراک در پرستش خدایان خانگی می داند. قرابت تنها ناشی از مذهب نبوده است بلکه مالکیت نیز مبتنی بر مذهب بوده است. تملک و مذهب خانوادگی چنان با یکدیگر ارتباط داشت که اهمیت آن هر دو، در نظر خانواده یکسان بوده است.

خانواده و بقای آن تابع عقاید مذهبی بوده است و بتوسط اولاد ذکور ادامه می یافت، لذا پسر وارث پدر می شد و وصیت پدر و یا استنکاف پسر تاثیری در این امر نداشت.

دختران را از میراث بهره ایی نبود و میان برادران و خواهران و همچنین بین خواهران قرابتی وجود نداشت.

اعراب جاهلی نیز نه فقط به زنان و کودکان و بیماران و پیران ارث نمی دادند، بلکه گاهی برای تقویت خود متوسل به پسر خواندگی می شدند، به این معنی که پسری را از قبیلة دیگر به فرزندی قبول می کردند تا در جنگ ها و مبارزات به آنان مساعدت و کمک کند و در میراث آنها شریک و سهیم گردد. بنابراین در جاهلیت عرب به میراث متوفی به اولاد و اقربای ذکور او می رسید و حتی زن او هم به اولاد ذکور او منتقل می شد. ولی دین اسلام که براساس عدل و انصاف و اصول انسانی مبتنی است، تمام این رسوم را از بین برد و میراث را به همه اولاد چه ذکور و چهاناث تعمیم داد و زوجه را نیز شریک و سهیم در ارث دانست[5].

 

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اول- کلیات و تعاریف

فصل دوم – برسری ارث زن

فصل سوم – افزایش ارث زنان از اموال شوهران

نتیجه گیری

منابع

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) , تاریخ تحولات , قانون ارث زن , همسر , دختر , خواهر , مادر , ارث , ارث زن , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


proje
Google
تقریباً ۵۶٬۲۰۰ نتیجه (۰٫۷۰ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، ...
www.ketabpich.com/?product=دانلود-پروژه-تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن
برچسب: دانلود، پروژه، پایان نامه، قانون ارث، زن، خواهر، همسر، وارث، حقوق، کفر، لعان، حجب، تمدن یونان، تاریخچه، ادیان الهی، اسلام، یهود، مسیحیت، زردتشت، اموال، اجتماع، ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) | ...
picture.iranoo.ir/2016/05/23/تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن-اعم-از-همسر،/
۵ روز پیش - تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر). از دورترین ادوار تاریخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل خانواده آغاز کرد و مالکیت ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) - ...
www.surnafile.blogsky.com/.../تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن-اعم-از-همسر،-دختر،-خواهر،...
فرمت : Word. تعداد صفحات : 89. مقدمه. از دورترین ادوار تاریخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل خانواده آغاز کرد و مالکیت شخصی برای او شناخته شد، مسأله ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر)
maghale2020.rozblog.com/.../-تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن-اعم-از-همسر-دختر-خواهر-ما...
۶ روز پیش - تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 58 کیلوبایت تعداد ...
دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، ...
ketabpich.lineblog.ir/.../دانلود+پروژه+تاریخ+تحولات+قانون+ارث+زن+(اعم+از+همسر%2...
تعداد صفحات:81 نوع فایل:word فهرست مطالب: مقدمه فصل اول : کلیات و تعاریف تعریف ارث ارکان ارث موجبات ارث شروط ارث حیات وارث موانع ارث کفر لعان تولد از زنا
تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن--(اعم-از-همسر،-دختر،-خواهر،-مادر)
payanname20.filenab.com/tag-تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن--(اعم-از-همسر،-دختر،-خواه...
محصولاتی که دارای عبارت 'تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن--(اعم-از-همسر،-دختر،-خواهر،-مادر)' هستند. تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) · تاریخ تحولات ...
دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، ...
ketabpich.ruzfa.ir/post/494
دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر),بهترین و سریعترین مرجع دانلود کارآموزی و پروژه و پایان نامه.
مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث ...
main.datart.ir/4431/article-4431.html
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - تعداد صفحات فایل: 81 مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر). مقدمه. از دورترین ادوار تاریخ، که ...
دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، ...
ketabpich-sky.tehranblogs.ir/page-267962.html
دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر). تعداد صفحات:81 نوع فایل:word فهرست مطالب: مقدمه فصل اول : کلیات و تعاریف تعریف ارث
ارث، قوانین ارث، ارث زن، ارث مادر – گروه وکلای یاسا
www.yasa.co/خدمات/ارث/ارث،-قوانین-ارث،-ارث-زن-ارث-مادر
طبقه دوم : پدربزرگ و مادر بزرگ پدری و مادری هرچه بالا روند، برادر و خواهر پدری یا مادری و ... که در چه زمانی مرده، آن دیگری مشخص نشود آن که تاریخ مرگش نامشخص است ارث می برد. ... این تحول، بیش از هر چیز مدیون اظهار نظر صریح یکی از فقهای معاصر است که ... قانونی تصویب کردند که تا وقتی مردی از ورثه وجود دارد زنان اعم از همسر دختر عمه ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) – ...
file.chessrostami.ir › علوم انسانی
۱۳ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. -   فرمت : Word تعداد صفحات : 89   مقدمه از دورترین ادوار تاریخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل خانواده آغاز کرد و مالکیت ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) - ورد ...
doc.wordarticle.ir › other
۴ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دسته: حقوق. فرمت فایل: doc. حجم فایل: 71 کیلوبایت. تعداد صفحات فایل: 81 مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) - ...
you.pptdoc.ir › other
۴ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دسته: حقوق. فرمت فایل: doc. حجم فایل: 71 کیلوبایت. تعداد صفحات فایل: 81 مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) - ...
find.highmark.ir/section/paper-5350
۱۵ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تعداد صفحات فایل: 81 مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن ( اعم از همسر ، دختر ، خواهر ، مادر ). مقدمه. از دورترین ادوار تاریخ ...
تحوّل درحقوق ارث زن از اموال غیر منقول شوهر
clk.journals.pnu.ac.ir/article_288_0.html
ش) شوهر از تمام اموال زوجه ارث می‌برد، اما زن برابر مواد 946 و 947 قانون مدنی ازاموال منقول .... مورد دختر،مادر یا خواهر متوفی قوی‌تر است، زیرا احتمال ازدواج دختران و خواهران از زن .... می‌شود که زوجه، مانند زوج از کلیه ماترک زوجه اعم از منقول و غیر منقول ارث می‌برد و در این .... اگرچه قانونگذار، با الحاق یک تبصره به ماده 946 قانون مدنی در تاریخ 26 مرداد ...
بهترین و سریعترین مرجع دانلود کارآموزی و پروژه و پایان نامه
ketabpich.azarinblog.ir/Tag/+وارث
دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) ... ارکان ارث موجبات ارث شروط ارث حیات وارث موانع ارث کفر لعان تولد از زنا حجب فصل دوم : برسری ...
دانلود پایان نامه در مورد تاریخ تحولات قانون ارث زن
birdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_NewsId.1192_Action.NewsB...
۲۳ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 3 days ago - دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) . مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث .
تحقیق تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، ...
file.charismababy.com/2015/12/04/تحقیق-تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن-اعم-از/
۱۳ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - فرمت فايل : word(قابل ويرايش)تعداد صفحات:81 موضوع تحقیق: تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) فهرست مطالب: مقدمه 2فصل ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) - ...
eng.firearticle.ir/2015/تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن-اعم-از-همسر،.html
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دسته: حقوق فرمت فایل: doc حجم فایل: 71 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 81 مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از ...
تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) - ...
unlimited.onlinepapers.ir/2015/تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن-اعم-از-همسر،.html
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دسته: حقوق فرمت فایل: doc حجم فایل: 71 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 81 مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از ...
تحقیق تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، ...
master-file.ir/blog/2015/09/30/تحقیق-تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن-اعم-از/
۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - فرمت فايل : word(قابل ويرايش)تعداد صفحات:81 موضوع تحقیق: تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) فهرست مطالب: مقدمه 2فصل ...
مقاله ارث - یکی یه دونه
yeki1done.ir/مقاله+ارث.html
فایل فقط 29000 تومان مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن اعم از همسر دختر خواهر مادر مقدمه از دورترین ادوار تاریخ که بشر زندگی اجتماعی ...
فلسفه تفاوت ارث زن و مرد در اسلام
www.maarefquran.org › صفحه اصلی موضوعات (12056) › معارف قرآن
در اين نوشتار، ابتدا تاريخچه ارث زن در ميان اقوام و ملل پيش از اسلام و در اديان آسمانى .... كه در تمدن روم هرگز به زنان تحت عنوان دختر، همسر، مادر يا خواهر ارث نمى دادند؛ زيرا اين ... سرانجام آخرين مرحله ترقى زن در اين قانون، در مارس 1891 ميراث ثابتى براى زن ..... اعم از زن و مرد، كوچك و بزرگ، قوى وضعيف، حتى نوزاد و جنين در رحم مادر مى شود.
مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث ...
anjomanezaban.bestarinha.ir/.../مقاله+کارشناسی+رشته+حقوق+با+عنوان+تاریخ+تحولات...
مقاله کارشناسي رشته حقوق با عنوان تاريخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) از دورترین ادوار تاريخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل خانواده ...
مطالعه تطبیقی ارث زن - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت
www.hawzah.net/fa/Article/View/65350/مطالعه-تطبیقی-ارث-زن
در بخش ادیان الهی وضعیت ارث زن و مرد در دین یهود، مسیحیت، زرتشت و اسلام گزارش شده و تفاوتهایی که بین زن، تحت عناوین مادر، همسر، دختر و عمه و خاله و مرد تحت ... حال آن که اگر متوفی زن باشد، سهم هر برادر مساوی سهم هر خواهر است . ... 2- در قانون مدنی زرتشتیان در زمان ساسانیان (بند 10 از فصل 24) آمده است: «اگر دختری بعد از فوت پدر ...
ارث در تاريخ ملل متاثر از عادات و عرف هاي صحيح ... - حقوقی ...
www.hvm.ir/print.asp?id=34690
بهترين گواه بر حاکميت اين رژيم حقوقي بر ارث زن و مرد در تمدن عرب جاهلي ... مردي انصاري از دنيا رفت، در حالي که داراي يک همسر و دختر بود، برادر متوفي ... همچنين ظاهر آيات مربوط به ميراث پدر و مادر و زوجين اقتضا مى كند كه سهام مذكور ..... نتيجه احکام قانوني فوق عدم محروميت زوجه زمين و عرصه اعم از زمين زراعي وزمين مسکوني بوده است. ب.
rwgn.net - ارث زن از منظر ادیان و مستشرقان
rwgn.net/index.aspx?siteid=1&pageid=272
تاریخ در بستر پر پیچ و خم زمان به پیش می رود و لحظات و ایام را در می نوردد؛ و در این ... در این مقاله موضوع ارث زن را از دیدگاه های مختلف بررسی و نتیجه گیری خواهیم نمود. .... قانونی تصویب کردند که تا وقتی مردی از ورثه وجود دارد، زنان اعم از همسر و دختر و ..... ارث و تقسیم آن ها ذکر شده و سهم فرزندان پسر و دختر، خواهر و برادر، مادر و پدر و زن و ...
mpazoki: وقتی قانون حمايت نمی كند
www.mpazoki.com/وقتی-قانون-حمايت-نمی-كند/
ماده 940 قانون مدني مي‌گويد: به مجرد انعقاد پيمان زناشويي، زن داراي حق ارث در اموال شوهر به ميزان معين است. ... زنان در ميان همه اقوام و ملل با هيچ يك از عناوين همسر، مادر، دختر و خواهر، ارث ... حال ممكن است امروز و فردا اين تحول صورت بگيرد يا چند سال ديگر. ... يك سال از تاريخ طلاق به علت همان بيماري فوت كند زن او از وي ارث خواهد برد، البته به ...
فلسفه تفاوت ارث زن و مرد در اسلام - ahl-ul-bayt.org
www.ahl-ul-bayt.org/fa.php/page,22138A45590.html
در این نوشتار، ابتدا تاریخچه ارث زن در میان اقوام و ملل پیش از اسلام و در ادیان آسمانی ... در قانون مدنی ایران نیز مانند اغلب قوانین دنیا، ارث تعریف نشده؛ با این حال، در ماده ... که در تمدن روم هرگز به زنان تحت عنوان دختر، همسر، مادر یا خواهر ارث نمی دادند؛ زیرا این ..... اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ، قوی وضعیف، حتی نوزاد و جنین در رحم مادر می شود.
هفته سوم شهریور ۱۳۹۲ - موسسه حقوقی آریا نسیم عدالت
nasimedalat5.blogfa.com/1392/06/3
مثلا با فوت مردی که پدر ، مادر ، همسر و ۴ دختر از او برجا مانده اند ، سهم هریک چقدر می شود؟ ... و اگر مردى بوده باشد که کلاله [خواهر یا برادر] از او ارث مى برد، یا زنى که برادر یا .... به تحولات اخير قانون مدني ايران در سال 1387 اصلاح ماده 946 اين قانون سهم ارث زن از ... هشتم از عين اموال منقول و يک هشتم از قيمت اموال غيرمنقول اعم از عرصه و اعيان ارث ...
ارث – سفیر عدل توسعه
edalatsun.ir/خدمات-حقوقی/انحصار-وراثت/ارث/
طبقه دوم : پدربزرگ و مادر بزرگ پدری و مادری هرچه بالا روند، برادر و خواهر پدری یا مادری و ... نکته ارث زن : زن از شوهر در صورت داشتن فرزند یک هشتم ارث می برد وچنانچه آن مرد ... ماده ۸۷۴ قانون مدنی اگر اشخاصی که بین آن ها توارث باشد بمیرند و تاریخ فوت یکی ... قانونی تصویب کردند که تا وقتی مردی از ورثه وجود دارد زنان اعم از همسر دختر عمه ...
چرا ارث زن نصف ارث مرد است؟ - گفتگوی دینی
www.askdin.com/showthread.php?t=91
۱۷ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - قانون ارث موضوع مالی و اقتصادی است که در اسلام بر پایه عدالت اجتماعی ... دنیا وجود داشت و زن به هیچ یک از عناوین همسر، مادر، دختر و یا خواهر ارث نمی برد. .... در ضمن كتاب تاريخ انكلوساكسونها برخلاف ادعاى شما درباره بريتانيا را اثبات .... گیرد از آنسوی مکاتب مادی اعم از نظام های سرمایه داری و مارکسیستی حاکم بر جهان ...
تساوی حقوق زن و مرد در دین بهائی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/تساوی_حقوق_زن_و_مرد_در_دین_بهائی
گویا فرض شده که در تقسیم ارث، مادر هم بعنوان جزئی از اموال و اثاثیه، به پسر ارشد تعلق می‌گیرد. ... در جایی که اسلام یک قانون کلی در مورد سهم مرد و زن دارد (چه متوفی مرد باشد چه زن)، ... طاهره معروفترین زن در تاریخ بابی-بهائی، با الگوهای پیشین تفاوت دارد. ... از این نظر نواب همسر بهاء الله و بهیه خانم دختر بزرگ ایشان ارجحیت دارند.
وکالت آنلاین - بررسی فقهی و حقوقی میراث زوجه از عقار ( اموال ...
www.vekalatonline.ir/print.php?ToDo=ShowArticles&AID=106804
ارث زوجه از عقار موضوع اصلی این پژوهش است که سعی شده ضمن اشاره به تاریخچه آن در تمدنهای باستانی ، موضوع از منظر فقهی، حقوقی و تحولات قانونگذاری ... مردی انصاری از دنیا رفت، در حالی که دارای یک همسر و دختر بود، برادر متوفی تمامی ..... نتیجه احکام قانونی فوق عدم محرومیت زوجه زمین و عرصه اعم از زمین زراعی وزمین مسکونی بوده است.
فلسفه تفاوت ارث زن و مرد در اسلام | پرسمان دانشجويي - حقوق زن
hoghogh.porsemani.ir/content/فلسفه-تفاوت-ارث-زن-و-مرد-در-اسلام
در اين نوشتار، ابتدا تاريخچه ارث زن در ميان اقوام و ملل پيش از اسلام و در اديان آسمانى .... زنان تحت عنوان دختر، همسر، مادر يا خواهر ارث نمى دادند؛ زيرا اين موضوع موجب مى شد كه مال و ... سرانجام آخرين مرحله ترقى زن در اين قانون، در مارس 1891 ميراث ثابتى براى زن ..... اعم از زن و مرد، كوچك و بزرگ، قوى وضعيف، حتى نوزاد و جنين در رحم مادر مى شود.
تاریخ تحولات قانون ارث زن بایگانی - دانلودکده فایل
www.download.realclick.ir/tag/تاریخ-تحولات-قانون-ارث-زن
فرمت فايل : word(قابل ويرايش) تعداد صفحات:81 موضوع تحقیق: تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) فهرست مطالب:مقدمه 2فصل اول- کلیات و ...
پرتال جامع علوم انسانی - فلسفه تفاوت ارث زن و مرد در اسلام
www.ensani.ir/fa/content/49774/default.aspx
در این نوشتار، ابتدا تاریخچه ارث زن در میان اقوام و ملل پیش از اسلام و در ادیان آسمانى .... که در تمدن روم هرگز به زنان تحت عنوان دختر، همسر، مادر یا خواهر ارث نمى دادند؛ زیرا این ... سرانجام آخرین مرحله ترقى زن در این قانون، در مارس 1891 میراث ثابتى براى زن ..... اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ، قوى وضعیف، حتى نوزاد و جنین در رحم مادر مى شود.
دانلود فیلم زن هایی که بدون همسر ازمکه امدند | دانلود سریال 94
download2016photo.ir/2015/10/04/دانلود-فیلم-زن-هایی-که-بدون-همسر-ازمکه-ا/
۱۲ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در این فیلم گزارشی سوزناک از زن هایی که بدون همسر از مکه باز گشتند را مشاهده ... دانلود آهنگ جدید سالار عقیلی بنام “مادر”دانلود آهنگ جدید سپند امیرسلیمانی بنام … ...... دانلود پروژه تاریخ تحولات قانون ارث زن اعم از همسر، دختر، خواهر …
شرایط تقسیم ارث+احکام ارث | نامه نگاری و متن نامه های اداری
edrdownload.com/شرایط-تقسیم-ارثاحکام-ارث/
۱ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - با این که نحوه تقسیم ارث در قانون روشن است برخی ورثه برای تصاحب اموال به نفع ... در واقع مادر (زن متوفی) نیز مثل هر وارث دیگری که حقوقش (سهم الارث وی) مورد .... برای مثال، با وجود جدّ و جدّه، پدر ایشان و با وجود برادر و خواهر، فرزندان آنان .... تا وقتی مردی از ورثه وجود دارد زنان اعم از همسر دختر عمه خاله اصلا ارث نمی برند و ...
مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث ...
7y7.ir/tag/مقاله-کارشناسی-رشته-حقوق-با-عنوان-تاری
۲۸ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر) ... از دورترین ادوار تاریخ، که بشر زندگی اجتماعی خود را با تشکیل ...
پایان نامه فوریو پروژه حقوق جرائم خاص عليه بورس
www.payanname4u.ir/prod-222820-پروژه+حقوق+جرائم+خاص+علیه+بورس.html
سیاست های کلان اقتصادی درهر نظام حقوقی پس از بیان در قانون اساسی هرکشور به منظور حمایت و .... تحقیق تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر ...
برچسب inheritance - Mobile
mobile.mbgb.ir/tag/inheritance
بررسی ارث زن در فقه حنفیه و تفاوتهای آن با سنّت و قانون. نوشته شده در 2015-11-26 ... تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر). نوشته شده در ...
برچسب spouse - مقالات کلیدی برای شما - خانه
u.keyarticles.ir/tag/spouse
هدف از تحقیق حاضر بررسی شیوع همسر آزاری در بین زنان متاهل حدود سنی 35-30 ساله شهرستان ابهر است که .... تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر).
مطالعه تطبیقی ارث زن - حوزه علمیه میبد
howzeh-meybod.ir/women/fa/Rights_Duties,167
تاریخ دریافت: 10/10/80 ... در این مقاله ابتدا به بررسی مقایسه ای ارث زن و مرد در ادیان الهی و غیر الهی و ... زرتشت و اسلام گزارش شده و تفاوتهایی که بین زن، تحت عناوین مادر، همسر، دختر و ... عمده ترین تفاوتهای موجود بین ارث زن و مرد، اعم از محرومیتهای زن و امتیازات او در ... حال آن که اگر متوفی زن باشد، سهم هر برادر مساوی سهم هر خواهر است .
بررسی ارث زن در قانون و عرف ایران و هندوستان - فصلنامه ...
jsr.usb.ac.ir/article_1577_265.html
از این رو با بررسی تطبیقی ارث زن در قانون و عرف ایران اسلامی و هندوستان، چنین نمودار ... این قانون، قابل اجرا برای هر فرد هندو با هر مذهبی در هر یک از فرم ها و تحوّلات ازجمله .... از عین اموال منقول و یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان ارث می‌برد. ... همسر، با عنوان زوجیت، ارث می برد؛ نه مانع وارثانی مانند پدر، مادر، خواهر و برادر و.
مطالعه تطبيقى ارث زن - - موسسه آموزش عالی آزاد فناوران توس
www.fanavaraan.ir/2015/12/06/مطالعه-تطبيقى-ارث-زن/
۱۵ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در اين مقاله ابتدا به بررسى مقايسه اى ارث زن و مرد در اديان الهى و غير الهى و همچنين ... زرتشت و اسلام گزارش شده و تفاوتهايى كه بين زن، تحت عناوين مادر، همسر، دختر و عمه و ... حال آن كه اگر متوفى زن باشد، سهم هر برادر مساوى سهم هر خواهر است . ... ۲- در قانون مدنى زرتشتيان در زمان ساسانيان (بند ۱۰ از فصل ۲۴) آمده است: «اگر ...
دفتر ازدواج 348 تهران - ازدواج موقت
aghdnameh.ir/category/9/ازدواج-موقت
در صورتی که قبل از اتمام مدت صیغه محرمیت پسر و دختر بخواهند عقد دائم و رسمی را انجام ... مانند ازدواج دائم است فقط با چند فرق كه زن حق ارث از شوهر و حق همخوابگي ندارد. ... آیا قانون به آن هایی كه صیغه نامه (ازدواج موقت) دارند اجازه پذیرش در مسافرخانه میدهد؟ ..... بعد از طلاق همسر خود و گذشت عدّه وى مى تواند با خواهر او ازدواج دائم یا موقت بکند و ...
رژیم اشتراک در اموال - .:: Welcome to Banoye Bartar e ...
banoyebartar.com/1394/آذر/رژیم-اشتراک-در-اموال
اما در برابر قوانین اسلامی، کشورهای غربی علی رغم تحولات فمینیستی و شعار تساوی حقوق زن ... روابط مالی زن و شوهر در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران .... و اين محروميت تحت عنوانهاى مادر، دختر، زوجه، خواهر، مادر بزرگ و عمه با او همراه مى باشد . ... در این قانون سهم الارث زوجه از اموال منقـول همـسر متـوفای خـود بـه 125،000 پـونــد در صـورت فـرزنـد ...
ارث زوجه از عرصه
www.dadesfahan.ir/Portals/dadesfahan.ir/PaperAttch/484.htm
آگاهي از وضع دنياي قبل از اسلام در مورد ارث بردن زن از شوهر و مقايسه آن با قانون اسلام در ... ديگري كه دوستش داشتند مثل همسر، دختر، خواهر، به حيله هاي گوناگون متشبث مي شدند. ... در رابطه ي سببي كه از طريق زوجيت حاصل مي گردد و شخص با همسر، پدر و مادر او، .... در طول تاريخ مسئله ارث بوده كه بطور دائم نيز در حال تغيير و تحول بوده است .
بررسی کامل موتور های دیزلی - فناوری اطلاعات
information-technology.wholedl.ir/view/article-2333
۲۱ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تعداد صفحات فایل: 81 مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان تاریخ تحولات قانون ارث زن (اعم از همسر، دختر، خواهر، مادر). مقدمه. از دورترین ادوار تاریخ، که ...

    1   
2
   
3
   
4
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 897
  • باردید دیروز : 966
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 897
  • بازدید ماه : 13,827
  • بازدید سال : 106,657
  • بازدید کلی : 2,615,204