loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 503 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

خسارت معنوی ناشی از جرم

خسارت معنوی ناشی از جرم دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 275 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 324

از نظر اسلام ، انسان ، برترین موجود عالم است كه خداوند از روح خود در او دمیده و فرشتگان را امر كرد تا بر او سجده كنند و او را به عنوان خلیفه‌ی خود در زمین برگزید اگر چنانچه آدمی حرمت خود را حفظ كند و حركت تكاملی را به درستی طی كند به جایی می‌رسد كه از ملائك هم بالاتر می‌رود و به موقعیتی می‌رسد كه در خیال نمی‌گنجد

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

خسارت معنوی ناشی از جرم

 

مقدمه

از نظر اسلام ، انسان ، برترین موجود عالم است كه خداوند از روح خود در او دمیده و فرشتگان را امر كرد تا بر او سجده كنند و او را به عنوان خلیفه‌ی خود در زمین برگزید اگر چنانچه آدمی حرمت خود را حفظ كند و حركت تكاملی را به درستی طی كند به جایی می‌رسد كه از ملائك هم بالاتر می‌رود و به موقعیتی می‌رسد كه در خیال نمی‌گنجد .

« رسدآدمی به جایی كه به جز خدا نبیند            بنگر كه تا چه حد است مقام آدمیت »

انسان با چنین موقعیت و جایگاه ممتازی هم سلامت و تمامیت جسمانی و اموال و متعلقات او مورد تأكید است و باید از هر گونه تعرض مصون بماند و هم حفظ حرمت و شخصیت او از جنبه‌های گوناگون در اسلام مورد احترام بوده و بر صیانت آن تاكید شده است ، و بر خسارت‌های وارده بر آن عنایت بیشتری دارد . زیرا پیامبر عظیم الشأن اسلام هدف از بعثت خود را كامل نمودن فضایل اخلاقی عنوان می‌كند كه یكی از وجوه فضایل اخلاقی رعایت حقوق معنوی افراد است .

پس خسارت منحصر به ضرر مادی نبوده ،‌بلكه خسارت معنوی ناشی از جرم ، به مهمترین بعد از ابعاد وجود شخصیت انسان كه همان بعد معنوی و روحانی باشد ایراد لطمه نموده و آن را متضرّر می‌نماید كه غالباً زیان‌های مادی قابل جبران و طریق جبران آن نیز مشخص است و در بسیاری موارد اعاده وضع به حالت سابق آن به نحو كامل وجود دارد ، اما به دلیل دشواری اندازه‌گیری زیان معنوی و تقویم آن به پول و گاهی عدم امكان این اندازه‌گیری و سنجش آن با پول ، و یا مرسوم نبودن چنین ارزیابی در نظام‌های مختلف حقوقی ، در خصوص امكان جبران آن ،‌وحدت نظر وجود ندارد ، اگر چه در اكثر كشورها ، این نوع خسارت ، نیز مشمول قاعده‌ی جبران خسارت دانسته شده است . و از این حیث تفاوتی با خسارت‌های مالی ندارد . ولی در برخی كشورها به طور صریح غیر قابل جبران اعلام گردیده ، یا حداقل در امكان جبران آن تردید شده است . در نظام حقوقی ما نیز ، نسبت به امكان جبران این گونه خسارتها و حدود و ثغور آن ابهام جدی وجود دارد و درپاره‌ای از اظهار نظرها كه از سوی مراجع قانونی چون شورای نگهبان و شورای عالی قضایی سابق مبنی بر عدم امكان جبران این خسارت به طریق مادی و مغایرت آن با موازین شرعی شده است ، این تردید را بوجود آورده كه امكان مطالبه‌ی خسارت معنوی وجود ندارد . هر چند شریعت مقدس اسلام براساس اصول و قواعد كلی از جمله قاعده‌ی « لاضرر و لاضرار فی الاسلام » و قاعده نفی عسر و حرج ، ایراد هر گونه ضرر وخسارت را به اشخاص چه ضررهای مادی و چه ضررهای معنوی به طور كلی ممنوع نموده است . بر همین اساس چگونه ممكن است به جبران خسارتهای مادی تاكید داشته باشد ، اما توجهی به خسارت معنوی و لزوم جبران آن نداشته باشد ؟

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، از جمله در اصول 39 و 40 ایراد هر گونه ضرر و خسارت ممنوع شده و طبق اصل 22 و 23 32 ق 10 . از لطمه به حقوق معنوی انسانها منع شده است و اگر خسارتی به حیثیت و شرافت و سرمایه معنوی كسی وارد آید طبق اصل 171 ق . ا . باید جبران شود و در قوانین عادی نیز تلویحاًو یا با الصراحه اشاراتی راجع به خسارت معنوی شده است كه این امر نشانگر توجه شایان قانونگذار ما به موضوع خسارت معنوی می‌باشد . به هر صورت حقیر سعی بر آن دارم كه با بررسی در محدوده‌ی قوانین و مقررات لازم الاجراء فعلی ، بالاخص قانون اساسی و قانون مسئولیت مدنی و آیین دادرسی كیفری و مجازات اسلامی و منابع معتبر فقهی به بحث و تجزیه و تحلیل پیرامون خسارت معنوی ناشی از جرم به ویژه در آثار حقوقی وكیفری آن بپردازم ، تا انشاء الله با تبیین وجاهت و مشروعیت این موضوع ، توجه و رسیدگی وجبران خسارت معنوی ناشی از جرم ، مورد عمل مراجع محترم قضایی و مورد توجه و تاكید اساتید گرامی واقعی گردد، باشد تا زمینه‌ی دستیابی بیشتر به نظم واقعی و استقرار عدالت و ایجاد محیط مساعد جهت ارتقاء فضائل اخلاقی ، تامین آزادیهای سیاسی و اجتماعی ،ایجاد امنیت و آسایش همگانی و سایر اهداف مندرج در قانون اساسی فراهم آید ، و با وضع قوانین متقن و محكم ، و مرتفع نمودن نواقص موجود در این زمینه ، مراجع محترم قضایی و امنیتی ، همانگونه كه اموال مردم را از تعدیات و تجاوزات محفوظ می‌دارند ، با اتكا به چنین قوانین مستحكم ، حیثیت و اعتبار و احساسات اشخاص حقیقی را نیز كه از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است از تعرضات و تعدیات محفوظ و مصون دارند و ضمانت‌های اجرایی برای این قوانین الزام آور وجود داشته باشد تا متجاوزین را از فكر تجاوز و تعدی به افراد باز دارد و خسارهای وارده به زیان دیدگان را مرتفع نماید .

حقیقت امر آن است كه برخلاف خسارت‌های مادی ، مصادیق دیگر خسارت تحت عنوان « خسارت معنوی » به جهت آن كه كثرت بروز این نوع خسارت‌ها واهمیت آن در جامعه‌ی امروز به گونه‌ای است كه در خیلی از موارد خسارات وارده بر روح و روان و شخصیت و احساسات و عواطف فرد سنگین‌تر از خسارت جسمی و مالی بوده و قابل مقایسه با آن نیست و از سوی دیگر غفلت و بی‌توجهی نسبت به این گونه خسارات در نظام حقوقی مبتنی بر اسلام ، باروح و قوانین اسلامی مغایرت دارد و آن را غیر عادلانه و غیركارآمد جلوه می‌دهد و موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود ، لذا پرداختن به این موضوع و دست‌یابی به راه‌كارهای آن از اهمیت خاصی برخوردار است . بنابراین با وسع اندك علمی خود تنگناهای نظری و عملی ، خسارت معنوی ناشی از جرم را مورد بحث و فحص قرار داده ، تا پاسخ قانع كننده‌ای در مسایل مورد نظر خود بیابم . لذا در این پایان نامه سعی بر آن است تا به پرسش‌های ذیل پاسخ داده شود .

1- آیا خسارات معنوی قابل جبران هستند یا خیر و در صورت قابل جبران بودن به چه ترتیبی باید آن را جبران نمود ؟

2- اصولاً چگونه می‌توان سرمایه‌های معنوی از بین رفته را با معیارهای مادی مورد ارزشیابی قرار داد ؟

3- شیوه‌ها و ملاك‌های جبران خسارت معنوی چیست ؟

4-  آیا در نظام حقوقی اسلام روشهایی برای جبران خسارت معنوی پیش بینی شده است ؟

5-  خسارت معنوی ناشی از فوت توسط چه اشخاصی قابل مطالبه است ؟ و آیا این نوع خسارت‌ها قابل انتقال و ورّاث هست یا خیر ؟

6- موضع مقننین ایران و فرانسه و عملكرد آنان در خصوص این موضوع به چه نحو است ؟

7- آیا در حقوق كشورهای دیگر منجمله كشور فرانسه جبران مالی خسارت معنوی مورد پذیرش است یا نه ؟

دراین نوشتار سعی شده است با تتبع در منابع فقهی و منابع حقوقی ایران و فرانسه و بكارگیری روش تحقیق كتابخانه‌ای و گردآوری منابع و اطلاعات وتحلیل و نقد وارزیابی آنها فرضیه‌های زیر اثبات شود :

 1- همانگونه كه ضررهای مادی صرف باید با وسایل مادی از جمله پول جبران گردند ، ضررهای صرف معنوی نیز در درجه‌ی اول ، باید با وسایل صرف معنوی مثل اعاده حیثیت و عذرخواهی در مجامع یا جرائد جبران گردند .

2- اگر خسارت معنوی با توسل به روشهای غیر مادی قابل جبران نباشد ضمن اقدامات غیر مادی (مثل اعاده حیثیت و ...) اقدامات جبران كننده‌ی مادی نیز باید به عمل آید .

3- شناسایی حقوق و سرمایه‌های معنوی و حمایت از آن ریشه در مفاهیم اخلاقی و قواعد حقوق اسلامی دارد .

4- حقوق كشورهای دیگر ، جبران مالی خسارت معنوی را مورد پذیرش قرار داده‌اند .

اهداف این تحقیق ، ارائه بحث تحلیلی و عمیق از خسارت معنوی و تبیین نقاط مبهم و خطاهای قانونی در حقوق ایران و بررسی این موضوع به خصوص با نگاه نو به مسائل دینی و مطالعه‌ی تطبیقی بحث در نظام حقوقی كشورهای ایران و فرانسه و یافتن راه حل مناسب و ارائه در موارد ابهام و اجمال بوده است .

این نوشتار در دو بخش نگارش یافته كه بخش اول آن به كلیات اختصاص یافته است و مطالب این بخش در دو فصل تحت عناوین 1- مفهوم ومبانی تئوریك خسارت معنوی 2- مسئولیت ناشی ازخسارت معنوی در حقوق اسلام و اندیشه‌های حقوق فرانسه ارائه گردیده است .

بخش دوم نیز به جایگاه خسارت معنوی در قوانین موضوعه ایران و فرانسه و مصادیق و روش‌های جبران آن اختصاص یافته است كه در دو فصل مستقل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در فصل سوم آن مطالعه‌ی تطبیقی و مصادیق خاص خسارت معنوی و در فصل چهارم روش‌های جبران خسارت معنوی و افراد ذی حق مطالبه خسارات معنوی بحث شده است .


فهرست مطالب:

 مقدمه ........................................ 1

بخش اول : كلیات .............................. 5

فصل اول : مفهوم و مبانی تئوریك خسارت معنوی ... 6

مبحث اول : معانی و ملاك‌ها و ریشه‌های تاریخی مفهوم خسارت معنوی 7

1-1-1-   معنی لغوی خسارت ........................ 7

1-1-2-   معنی اصطلاحی خسارت ...................... 9

1-1-3-   انواع تقسیمات خسارت و معیار آن ........ 11

الف – خسارت ناشی از نقض قرارداد ......... 12

ب- خسارت ناشی از تقصیر غیر قراردادی یا عمل نامشروع 13

ج- خسارت ناشی ازارتكاب جرم............... 13

1-1-4-   ملاك تشخیص خسارت مادی از معنوی ......... 16

1-1-5-   تعریف خسارت معنوی ..................... 18

1-1-6-   تقسیمات خسارت معنوی ................... 22

1-1-7-   پیشینه‌ تاریخی مفهوم خسارت معنوی در اسلام و قوانین كهن   24

1-1-8-   پیشینه تاریخی خسارت معنوی در حقوق ایران 26

1-1-9-   نگاهی تاریخی به خسارت معنوی در فرانسه . 26

مبحث دوم : اركان مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی و شرایط مطالبه آن ............................................. 27

1-2-1- وجود ضرر ............................. 27

1-2-2- ارتكاب فعل زیانبار نامشروع ........... 29

1-2-3- رابطه سببیت بین فعل زیانبار نامشروع و خسارت موجود     31

1-2-4- دفاع مشروع ........................... 31

1-2-5- اجرای حكم قانون یا مقام صلاحیت‌دار ..... 32

1-2-6- اجبار ................................ 33

1-2-7- اضطرار ............................... 34

1-2-8- اجرای حق ............................. 34

1-2-9- شرایط ضرر قابل جبران در خسارت معنوی .. 35

الف –خسارت باید قطعی و مسلم باشد............. 35

ب- خسارت باید مستقیم باشد ................... 37

ج - خسارت باید جبران نشده باشد .............. 39

د- خسارت باید قابل پیش‌بینی باشد ............. 41

مبحث سوم : مبانی مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی 42

1-3-1- نظریه تقصیر .......................... 42

1-3-2- ایرادها به نظریه‌ی تقصیر .............. 45

1-3-3- نظریه خطر ............................ 45

1-3-4- ایرادها به نظریه خطر ................. 46

1-3-5- نظریه تضمین حق ....................... 47

1-3-6- نظریه مختلط .......................... 48

1-3-7- مبانی مسئولیت مدنی ناشی از ایراد خسارت معنوی درحقوق موضوعه
ایران و فرانسه .............................. 49

1-3-8- فقه و حقوق اسلامی و نظریه تقصیر و نظریه خطر   49

فصل دوم : مسئولیت ناشی از خسارت معنوی در حقوق اسلام و اندیشه‌های دكترین‌های
حقوقی فرانسه ................................ 51

مبحث اول : خسارت معنوی در حقوق اسلام ......... 52

2-1-1- مستندات و مدارك قاعده لاضرر ........... 52

2-1-2- انطباق عنوان ضرر با خسارت معنوی ...... 56

2-1-3- انطباق عنوان ضرار با خسارت معنوی ..... 57

2-1-4- شمول لفظی قاعده لاضرر بر اثبات جواز مطالبه‌ی خسارت معنوی    58

2-1-5- قاعده نفی عسر و حرج و جبران خسارت معنوی 65

2-1-6- انطباق عنوان حرج بر خسارت معنوی ...... 66

2-1-7- قاعده اتلاف و تسبیب ................... 69

2-1-8- وجوه افتراق و اشتراك ، اتلاف و مباشرت و تسبیب 70

2-1-9- قاعده غرور ........................... 72

2-1-10- بنای عقلا و جبران خسارت معنوی ........ 74

مبحث دوم : مفهوم و ماهیت دیه و جبران خسارت معنوی    76

2-2-1-معنای دیه در لغت واصطلاح فقه و حقوق .... 76

2-2-2- پیشینه‌ی تاریخی دیه ................... 77

2-2-3- ماهیت دیه و جبران خسارت معنوی ........ 79

2-2-4- مطالبه‌ی خسارت‌های معنوی زاید بر دیه ... 81

مبحث سوم : تعزیر و جبران خسارت معنوی ........ 83

2-3-1- معنای تعزیر در لغت و اصطلاح فقه ....... 84

2-3-2- مفهوم و ماهیت تعزیر و جبران خسارت معنوی 85

2-3-3- تعزیر مالی كیفر خصوصی یا جبران خسارت معنوی   87

2-3-4- تعزیر مالی دردهای جسمانی ناشی از جنایت بر جسم ، لطمه به عرض و
خسارت ناشی از سب ............................ 88

مبحث چهارم : قصاص ، حد قذف و امكان جبران مالی خسارت معنوی    90

2-4-1- معنای قصاص در لغت و اصطلاح فقه ........ 90

2-4-2- مفهوم و ماهیت قصاص و امكان جبران مالی خسارت معنوی     91

2-4-3- معنای قذف در لغت و اصطلاح فقه ......... 92

2-4-4- ماهیت حد قذف و احكام قذف ............. 93

2-4-5- امكان تبدیل حد قذف به جبران مالی خسارت معنوی 94

2-4-6- ایلاء و خسارت معنوی ................... 95

مبحث پنجم : دیدگاه فقهای اسلام در جبران مالی خسارت معنوی 96

2-5-1- نظریه‌ی عدم جواز جبران مالی خسارت معنوی 96

2-5-2- نظریه مالی ........................... 97

2-5-3- نظریه امكان جبران خسارت مالی ......... 97

مبحث ششم : خسارت معنوی دراندیشه‌های حقوق فرانسه 99

2-6-1- اصول نظریه‌ی امكان جبران مالی خسارت معنوی ... 99

2-6-2- اصول نظریه‌ی امكان جبران خسارت معنوی . 105

بخش دوم : جایگاه خسارت معنوی در قوانین موضوعه ایران و فرانسه و مصادیق و روش‌های جبران آن ................... 110

 فصل سوم : مطالعه‌ی تطبیقی و مصادیق خاص خسارت معنوی 111

مبحث اول : جایگاه خسارت معنوی در قوانین موضوعه 112

 3-1-1- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در قانون اساسی     112

3-1-2- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در مسئولیت مدنی     119

3-1-3- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در حقوق مدنی    125

3-1-4- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در قانون آیین دادرسی كیفری ............................................ 129

3-1-5- خسارت معنوی در آئین دادرسی مدنی ..... 132

3-1-6- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در حقوق اداری   132

3-1-7- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در قانون مجازات اسلامی ............................................ 136

3-1-8- موضع قوانین مطبوعات نسبت به ایراد خسارت معنوی     146

مبحث دوم : مصادیق خاص خسارت معنوی در مطبوعات 149

3-2-1- توهین به اشخاص و افترا به وسیله مطبوعات 149

3-2-2- توهین به مقدسات در مطبوعات .......... 153

3-2-3- توهین به مقامات رسمی در مطبوعات ..... 155

3-2-4- خسارت معنوی در رسانه‌ها .............. 156

3-2-5- سوء استفاده از عنوان صاحب پروانه و نام و علامت روزنامه دیگر ............................................ 156

مبحث سوم : مصادیقی از افعال زیانبار خسارت معنوی ... 158

3-3-1- تجاوز به حق معنوی پدید آورنده ....... 158

3-3-2- تجاوز به حق مخترع ................... 164

3-3-3- سوء‌استفاده از اسم تجارتی ............ 167

3-3-4- سوء استفاده از طرح و مدل‌های صنعتی ... 169

3-3-5- رقابت نامشروع یا رقابت مكارانه ...... 170

3-3-6- خسارت تأخیر تأدیه ................... 171

3-3-7- بازداشت قانونی ...................... 174

3-3-8- لطمه به عواطف و احساسات ............. 178

3-3-9- غصب نام خانوادگی .................... 181

3-3- 10- سلب آزادی ......................... 183

3-3-11- به هم زدن وصلت ..................... 186

 مبحث چهارم: ایراد خسارت معنوی به جمع نامحصور 189

3-4-1- ایراد خسارت معنوی به سندیكاها ....... 191

3-4-2-ایراد خسارت معنوی به انجمن‌ها ......... 192

مبحث پنجم : كودكان و خسارت معنوی ........... 194

3-5-1- مسئولیت كودكان در فقه و حقوق اسلامی .. 195

3-5-2- جبران ضرر و خسارت به عهده ی كیست .... 197

الف ) تقصیر سرپرست ......................... 198

ب) عدم تقصیر سرپرست ........................ 199

 فصل چهارم : روش‌های جبران خسارت معنوی و افراد مستحق مطالبه‌ی آن ............................................ 203

مبحث اول : راههای جبران انواع خسارت معنوی .. 204

4-1-1- نگاه كلی به روش‌های جبران خسارت معنوی 204

4-1-2- انواع جبران خسارت معنوی ............. 206

4-1-3- اعاده وضعیت سابق یا روش عینی ........ 207

4-1-4- پرداخت غرامت یا جبران خسارت معنوی از راه دادن معادل   210

4-1-5- جبران خسارت به روش نمادین و اسمی .... 217

4-1-6- پرداخت غرامت كیفری و تنبیهی ......... 218

مبحث دوم :نحوه‌ی ارزیابی و تعیین میزان انواع خسارت معنوی 219

4-2-1- نحوه‌ی ارزیابی خسارت معنوی و تفاوت تألم پذیری افراد    219

4-2-2- روش تعیین مبلغ جبران خسارت .......... 221

4-2-3- ملاك زمان ارزیابی .................... 222

4-2-4- ملاك ارزیابی خسارت در فرض تعدد اسباب . 224

4-2-5- ارزیابی و تقویم خسارت معنوی ناشی از آسیب‌های جسمی 227

4-2-6- روش‌های جبران خسارت معنوی در لطمه‌های روحی ... 231

مبحث سوم : مطالبه‌ی خسارت معنوی ............. 235

4-3-1- افراد مستحق مطالبه‌ی خسارت معنوی ..... 235

4-3-2- مطالبه خسارت معنوی وارده به متوفی از ناحیه‌ی وراث وبازماندگان زیان دیده................................... 241

4-3-3- مطالبه‌ی خسارت معنوی وارده قبل ازفوت متوفی    241

4-3-4- نظریه‌ی عدم امكان انتقال حق مطالبه‌ی خسارت معنوی به ورثه ............................................ 242

4-3-5- نظریه‌ی انتقال حق مطالبه‌ی ورثه درصورت مطالبه زیان دیده قبل از فوت ........................................ 243

4-3-6- نظریه‌ی امكان انتقال حق مطالبه به ورثه 244

4-3-7- دعوای مطالبه‌ی خسارت معنوی ناشی از فوت مجنی علیه ازناحیه وراث ............................................ 246

4-3-8- مطالبه‌ی خسارت معنوی ناشی از جرح منجر به فوت مجنی علیه ازناحیه وراث به عنوان قائم مقام او ................. 247

4-3-9- قوانین و رویه‌های قضایی در زمینه‌ی مطالبه جبران خسارت شخصی ............................................ 249

مبحث چهارم : اسباب رفع یا كاهش مسئولیت مدنی در خسارت معنوی   251

4-4-1- اسباب معافیت ........................ 252

4-4-2- قوه قاهره یا حوادث پیش‌بینی نشده ..... 254

4-4-3- تقصیر زیان دیده ..................... 255

4-4-4- رضایت زیان دیده ..................... 257

نتیجه‌گیری و پیشنهاد ........................ 260

5-1- نتیجه‌گیری ............................. 261

5-2- پیشنهادات ............................. 264

1- فهرست منابع ............................. 266

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : خسارت معنوی ناشی از جرم , خسارت معنوی ناشی از جرم , خسارت معنوی , خسارت , جرم , خسارت مادی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله خسارت معنوی ناشی از جرم , پژوهش خسارت معنوی ناشی از جرم , تحقیق خسارت معنوی ناشی از جرم , پروژه خسارت معنوی ناشی از جرم

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

خسارت معنوی ناشی از جرم

خسارت معنوی ناشی از جرم دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 275 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 324

از نظر اسلام ، انسان ، برترین موجود عالم است كه خداوند از روح خود در او دمیده و فرشتگان را امر كرد تا بر او سجده كنند و او را به عنوان خلیفه‌ی خود در زمین برگزید اگر چنانچه آدمی حرمت خود را حفظ كند و حركت تكاملی را به درستی طی كند به جایی می‌رسد كه از ملائك هم بالاتر می‌رود و به موقعیتی می‌رسد كه در خیال نمی‌گنجد

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

خسارت معنوی ناشی از جرم

 

مقدمه

از نظر اسلام ، انسان ، برترین موجود عالم است كه خداوند از روح خود در او دمیده و فرشتگان را امر كرد تا بر او سجده كنند و او را به عنوان خلیفه‌ی خود در زمین برگزید اگر چنانچه آدمی حرمت خود را حفظ كند و حركت تكاملی را به درستی طی كند به جایی می‌رسد كه از ملائك هم بالاتر می‌رود و به موقعیتی می‌رسد كه در خیال نمی‌گنجد .

« رسدآدمی به جایی كه به جز خدا نبیند            بنگر كه تا چه حد است مقام آدمیت »

انسان با چنین موقعیت و جایگاه ممتازی هم سلامت و تمامیت جسمانی و اموال و متعلقات او مورد تأكید است و باید از هر گونه تعرض مصون بماند و هم حفظ حرمت و شخصیت او از جنبه‌های گوناگون در اسلام مورد احترام بوده و بر صیانت آن تاكید شده است ، و بر خسارت‌های وارده بر آن عنایت بیشتری دارد . زیرا پیامبر عظیم الشأن اسلام هدف از بعثت خود را كامل نمودن فضایل اخلاقی عنوان می‌كند كه یكی از وجوه فضایل اخلاقی رعایت حقوق معنوی افراد است .

پس خسارت منحصر به ضرر مادی نبوده ،‌بلكه خسارت معنوی ناشی از جرم ، به مهمترین بعد از ابعاد وجود شخصیت انسان كه همان بعد معنوی و روحانی باشد ایراد لطمه نموده و آن را متضرّر می‌نماید كه غالباً زیان‌های مادی قابل جبران و طریق جبران آن نیز مشخص است و در بسیاری موارد اعاده وضع به حالت سابق آن به نحو كامل وجود دارد ، اما به دلیل دشواری اندازه‌گیری زیان معنوی و تقویم آن به پول و گاهی عدم امكان این اندازه‌گیری و سنجش آن با پول ، و یا مرسوم نبودن چنین ارزیابی در نظام‌های مختلف حقوقی ، در خصوص امكان جبران آن ،‌وحدت نظر وجود ندارد ، اگر چه در اكثر كشورها ، این نوع خسارت ، نیز مشمول قاعده‌ی جبران خسارت دانسته شده است . و از این حیث تفاوتی با خسارت‌های مالی ندارد . ولی در برخی كشورها به طور صریح غیر قابل جبران اعلام گردیده ، یا حداقل در امكان جبران آن تردید شده است . در نظام حقوقی ما نیز ، نسبت به امكان جبران این گونه خسارتها و حدود و ثغور آن ابهام جدی وجود دارد و درپاره‌ای از اظهار نظرها كه از سوی مراجع قانونی چون شورای نگهبان و شورای عالی قضایی سابق مبنی بر عدم امكان جبران این خسارت به طریق مادی و مغایرت آن با موازین شرعی شده است ، این تردید را بوجود آورده كه امكان مطالبه‌ی خسارت معنوی وجود ندارد . هر چند شریعت مقدس اسلام براساس اصول و قواعد كلی از جمله قاعده‌ی « لاضرر و لاضرار فی الاسلام » و قاعده نفی عسر و حرج ، ایراد هر گونه ضرر وخسارت را به اشخاص چه ضررهای مادی و چه ضررهای معنوی به طور كلی ممنوع نموده است . بر همین اساس چگونه ممكن است به جبران خسارتهای مادی تاكید داشته باشد ، اما توجهی به خسارت معنوی و لزوم جبران آن نداشته باشد ؟

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، از جمله در اصول 39 و 40 ایراد هر گونه ضرر و خسارت ممنوع شده و طبق اصل 22 و 23 32 ق 10 . از لطمه به حقوق معنوی انسانها منع شده است و اگر خسارتی به حیثیت و شرافت و سرمایه معنوی كسی وارد آید طبق اصل 171 ق . ا . باید جبران شود و در قوانین عادی نیز تلویحاًو یا با الصراحه اشاراتی راجع به خسارت معنوی شده است كه این امر نشانگر توجه شایان قانونگذار ما به موضوع خسارت معنوی می‌باشد . به هر صورت حقیر سعی بر آن دارم كه با بررسی در محدوده‌ی قوانین و مقررات لازم الاجراء فعلی ، بالاخص قانون اساسی و قانون مسئولیت مدنی و آیین دادرسی كیفری و مجازات اسلامی و منابع معتبر فقهی به بحث و تجزیه و تحلیل پیرامون خسارت معنوی ناشی از جرم به ویژه در آثار حقوقی وكیفری آن بپردازم ، تا انشاء الله با تبیین وجاهت و مشروعیت این موضوع ، توجه و رسیدگی وجبران خسارت معنوی ناشی از جرم ، مورد عمل مراجع محترم قضایی و مورد توجه و تاكید اساتید گرامی واقعی گردد، باشد تا زمینه‌ی دستیابی بیشتر به نظم واقعی و استقرار عدالت و ایجاد محیط مساعد جهت ارتقاء فضائل اخلاقی ، تامین آزادیهای سیاسی و اجتماعی ،ایجاد امنیت و آسایش همگانی و سایر اهداف مندرج در قانون اساسی فراهم آید ، و با وضع قوانین متقن و محكم ، و مرتفع نمودن نواقص موجود در این زمینه ، مراجع محترم قضایی و امنیتی ، همانگونه كه اموال مردم را از تعدیات و تجاوزات محفوظ می‌دارند ، با اتكا به چنین قوانین مستحكم ، حیثیت و اعتبار و احساسات اشخاص حقیقی را نیز كه از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است از تعرضات و تعدیات محفوظ و مصون دارند و ضمانت‌های اجرایی برای این قوانین الزام آور وجود داشته باشد تا متجاوزین را از فكر تجاوز و تعدی به افراد باز دارد و خسارهای وارده به زیان دیدگان را مرتفع نماید .

حقیقت امر آن است كه برخلاف خسارت‌های مادی ، مصادیق دیگر خسارت تحت عنوان « خسارت معنوی » به جهت آن كه كثرت بروز این نوع خسارت‌ها واهمیت آن در جامعه‌ی امروز به گونه‌ای است كه در خیلی از موارد خسارات وارده بر روح و روان و شخصیت و احساسات و عواطف فرد سنگین‌تر از خسارت جسمی و مالی بوده و قابل مقایسه با آن نیست و از سوی دیگر غفلت و بی‌توجهی نسبت به این گونه خسارات در نظام حقوقی مبتنی بر اسلام ، باروح و قوانین اسلامی مغایرت دارد و آن را غیر عادلانه و غیركارآمد جلوه می‌دهد و موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود ، لذا پرداختن به این موضوع و دست‌یابی به راه‌كارهای آن از اهمیت خاصی برخوردار است . بنابراین با وسع اندك علمی خود تنگناهای نظری و عملی ، خسارت معنوی ناشی از جرم را مورد بحث و فحص قرار داده ، تا پاسخ قانع كننده‌ای در مسایل مورد نظر خود بیابم . لذا در این پایان نامه سعی بر آن است تا به پرسش‌های ذیل پاسخ داده شود .

1- آیا خسارات معنوی قابل جبران هستند یا خیر و در صورت قابل جبران بودن به چه ترتیبی باید آن را جبران نمود ؟

2- اصولاً چگونه می‌توان سرمایه‌های معنوی از بین رفته را با معیارهای مادی مورد ارزشیابی قرار داد ؟

3- شیوه‌ها و ملاك‌های جبران خسارت معنوی چیست ؟

4-  آیا در نظام حقوقی اسلام روشهایی برای جبران خسارت معنوی پیش بینی شده است ؟

5-  خسارت معنوی ناشی از فوت توسط چه اشخاصی قابل مطالبه است ؟ و آیا این نوع خسارت‌ها قابل انتقال و ورّاث هست یا خیر ؟

6- موضع مقننین ایران و فرانسه و عملكرد آنان در خصوص این موضوع به چه نحو است ؟

7- آیا در حقوق كشورهای دیگر منجمله كشور فرانسه جبران مالی خسارت معنوی مورد پذیرش است یا نه ؟

دراین نوشتار سعی شده است با تتبع در منابع فقهی و منابع حقوقی ایران و فرانسه و بكارگیری روش تحقیق كتابخانه‌ای و گردآوری منابع و اطلاعات وتحلیل و نقد وارزیابی آنها فرضیه‌های زیر اثبات شود :

 1- همانگونه كه ضررهای مادی صرف باید با وسایل مادی از جمله پول جبران گردند ، ضررهای صرف معنوی نیز در درجه‌ی اول ، باید با وسایل صرف معنوی مثل اعاده حیثیت و عذرخواهی در مجامع یا جرائد جبران گردند .

2- اگر خسارت معنوی با توسل به روشهای غیر مادی قابل جبران نباشد ضمن اقدامات غیر مادی (مثل اعاده حیثیت و ...) اقدامات جبران كننده‌ی مادی نیز باید به عمل آید .

3- شناسایی حقوق و سرمایه‌های معنوی و حمایت از آن ریشه در مفاهیم اخلاقی و قواعد حقوق اسلامی دارد .

4- حقوق كشورهای دیگر ، جبران مالی خسارت معنوی را مورد پذیرش قرار داده‌اند .

اهداف این تحقیق ، ارائه بحث تحلیلی و عمیق از خسارت معنوی و تبیین نقاط مبهم و خطاهای قانونی در حقوق ایران و بررسی این موضوع به خصوص با نگاه نو به مسائل دینی و مطالعه‌ی تطبیقی بحث در نظام حقوقی كشورهای ایران و فرانسه و یافتن راه حل مناسب و ارائه در موارد ابهام و اجمال بوده است .

این نوشتار در دو بخش نگارش یافته كه بخش اول آن به كلیات اختصاص یافته است و مطالب این بخش در دو فصل تحت عناوین 1- مفهوم ومبانی تئوریك خسارت معنوی 2- مسئولیت ناشی ازخسارت معنوی در حقوق اسلام و اندیشه‌های حقوق فرانسه ارائه گردیده است .

بخش دوم نیز به جایگاه خسارت معنوی در قوانین موضوعه ایران و فرانسه و مصادیق و روش‌های جبران آن اختصاص یافته است كه در دو فصل مستقل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در فصل سوم آن مطالعه‌ی تطبیقی و مصادیق خاص خسارت معنوی و در فصل چهارم روش‌های جبران خسارت معنوی و افراد ذی حق مطالبه خسارات معنوی بحث شده است .


فهرست مطالب:

 مقدمه ........................................ 1

بخش اول : كلیات .............................. 5

فصل اول : مفهوم و مبانی تئوریك خسارت معنوی ... 6

مبحث اول : معانی و ملاك‌ها و ریشه‌های تاریخی مفهوم خسارت معنوی 7

1-1-1-   معنی لغوی خسارت ........................ 7

1-1-2-   معنی اصطلاحی خسارت ...................... 9

1-1-3-   انواع تقسیمات خسارت و معیار آن ........ 11

الف – خسارت ناشی از نقض قرارداد ......... 12

ب- خسارت ناشی از تقصیر غیر قراردادی یا عمل نامشروع 13

ج- خسارت ناشی ازارتكاب جرم............... 13

1-1-4-   ملاك تشخیص خسارت مادی از معنوی ......... 16

1-1-5-   تعریف خسارت معنوی ..................... 18

1-1-6-   تقسیمات خسارت معنوی ................... 22

1-1-7-   پیشینه‌ تاریخی مفهوم خسارت معنوی در اسلام و قوانین كهن   24

1-1-8-   پیشینه تاریخی خسارت معنوی در حقوق ایران 26

1-1-9-   نگاهی تاریخی به خسارت معنوی در فرانسه . 26

مبحث دوم : اركان مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی و شرایط مطالبه آن ............................................. 27

1-2-1- وجود ضرر ............................. 27

1-2-2- ارتكاب فعل زیانبار نامشروع ........... 29

1-2-3- رابطه سببیت بین فعل زیانبار نامشروع و خسارت موجود     31

1-2-4- دفاع مشروع ........................... 31

1-2-5- اجرای حكم قانون یا مقام صلاحیت‌دار ..... 32

1-2-6- اجبار ................................ 33

1-2-7- اضطرار ............................... 34

1-2-8- اجرای حق ............................. 34

1-2-9- شرایط ضرر قابل جبران در خسارت معنوی .. 35

الف –خسارت باید قطعی و مسلم باشد............. 35

ب- خسارت باید مستقیم باشد ................... 37

ج - خسارت باید جبران نشده باشد .............. 39

د- خسارت باید قابل پیش‌بینی باشد ............. 41

مبحث سوم : مبانی مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی 42

1-3-1- نظریه تقصیر .......................... 42

1-3-2- ایرادها به نظریه‌ی تقصیر .............. 45

1-3-3- نظریه خطر ............................ 45

1-3-4- ایرادها به نظریه خطر ................. 46

1-3-5- نظریه تضمین حق ....................... 47

1-3-6- نظریه مختلط .......................... 48

1-3-7- مبانی مسئولیت مدنی ناشی از ایراد خسارت معنوی درحقوق موضوعه
ایران و فرانسه .............................. 49

1-3-8- فقه و حقوق اسلامی و نظریه تقصیر و نظریه خطر   49

فصل دوم : مسئولیت ناشی از خسارت معنوی در حقوق اسلام و اندیشه‌های دكترین‌های
حقوقی فرانسه ................................ 51

مبحث اول : خسارت معنوی در حقوق اسلام ......... 52

2-1-1- مستندات و مدارك قاعده لاضرر ........... 52

2-1-2- انطباق عنوان ضرر با خسارت معنوی ...... 56

2-1-3- انطباق عنوان ضرار با خسارت معنوی ..... 57

2-1-4- شمول لفظی قاعده لاضرر بر اثبات جواز مطالبه‌ی خسارت معنوی    58

2-1-5- قاعده نفی عسر و حرج و جبران خسارت معنوی 65

2-1-6- انطباق عنوان حرج بر خسارت معنوی ...... 66

2-1-7- قاعده اتلاف و تسبیب ................... 69

2-1-8- وجوه افتراق و اشتراك ، اتلاف و مباشرت و تسبیب 70

2-1-9- قاعده غرور ........................... 72

2-1-10- بنای عقلا و جبران خسارت معنوی ........ 74

مبحث دوم : مفهوم و ماهیت دیه و جبران خسارت معنوی    76

2-2-1-معنای دیه در لغت واصطلاح فقه و حقوق .... 76

2-2-2- پیشینه‌ی تاریخی دیه ................... 77

2-2-3- ماهیت دیه و جبران خسارت معنوی ........ 79

2-2-4- مطالبه‌ی خسارت‌های معنوی زاید بر دیه ... 81

مبحث سوم : تعزیر و جبران خسارت معنوی ........ 83

2-3-1- معنای تعزیر در لغت و اصطلاح فقه ....... 84

2-3-2- مفهوم و ماهیت تعزیر و جبران خسارت معنوی 85

2-3-3- تعزیر مالی كیفر خصوصی یا جبران خسارت معنوی   87

2-3-4- تعزیر مالی دردهای جسمانی ناشی از جنایت بر جسم ، لطمه به عرض و
خسارت ناشی از سب ............................ 88

مبحث چهارم : قصاص ، حد قذف و امكان جبران مالی خسارت معنوی    90

2-4-1- معنای قصاص در لغت و اصطلاح فقه ........ 90

2-4-2- مفهوم و ماهیت قصاص و امكان جبران مالی خسارت معنوی     91

2-4-3- معنای قذف در لغت و اصطلاح فقه ......... 92

2-4-4- ماهیت حد قذف و احكام قذف ............. 93

2-4-5- امكان تبدیل حد قذف به جبران مالی خسارت معنوی 94

2-4-6- ایلاء و خسارت معنوی ................... 95

مبحث پنجم : دیدگاه فقهای اسلام در جبران مالی خسارت معنوی 96

2-5-1- نظریه‌ی عدم جواز جبران مالی خسارت معنوی 96

2-5-2- نظریه مالی ........................... 97

2-5-3- نظریه امكان جبران خسارت مالی ......... 97

مبحث ششم : خسارت معنوی دراندیشه‌های حقوق فرانسه 99

2-6-1- اصول نظریه‌ی امكان جبران مالی خسارت معنوی ... 99

2-6-2- اصول نظریه‌ی امكان جبران خسارت معنوی . 105

بخش دوم : جایگاه خسارت معنوی در قوانین موضوعه ایران و فرانسه و مصادیق و روش‌های جبران آن ................... 110

 فصل سوم : مطالعه‌ی تطبیقی و مصادیق خاص خسارت معنوی 111

مبحث اول : جایگاه خسارت معنوی در قوانین موضوعه 112

 3-1-1- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در قانون اساسی     112

3-1-2- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در مسئولیت مدنی     119

3-1-3- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در حقوق مدنی    125

3-1-4- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در قانون آیین دادرسی كیفری ............................................ 129

3-1-5- خسارت معنوی در آئین دادرسی مدنی ..... 132

3-1-6- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در حقوق اداری   132

3-1-7- مسئولیت ناشی از ایراد خسارت معنوی در قانون مجازات اسلامی ............................................ 136

3-1-8- موضع قوانین مطبوعات نسبت به ایراد خسارت معنوی     146

مبحث دوم : مصادیق خاص خسارت معنوی در مطبوعات 149

3-2-1- توهین به اشخاص و افترا به وسیله مطبوعات 149

3-2-2- توهین به مقدسات در مطبوعات .......... 153

3-2-3- توهین به مقامات رسمی در مطبوعات ..... 155

3-2-4- خسارت معنوی در رسانه‌ها .............. 156

3-2-5- سوء استفاده از عنوان صاحب پروانه و نام و علامت روزنامه دیگر ............................................ 156

مبحث سوم : مصادیقی از افعال زیانبار خسارت معنوی ... 158

3-3-1- تجاوز به حق معنوی پدید آورنده ....... 158

3-3-2- تجاوز به حق مخترع ................... 164

3-3-3- سوء‌استفاده از اسم تجارتی ............ 167

3-3-4- سوء استفاده از طرح و مدل‌های صنعتی ... 169

3-3-5- رقابت نامشروع یا رقابت مكارانه ...... 170

3-3-6- خسارت تأخیر تأدیه ................... 171

3-3-7- بازداشت قانونی ...................... 174

3-3-8- لطمه به عواطف و احساسات ............. 178

3-3-9- غصب نام خانوادگی .................... 181

3-3- 10- سلب آزادی ......................... 183

3-3-11- به هم زدن وصلت ..................... 186

 مبحث چهارم: ایراد خسارت معنوی به جمع نامحصور 189

3-4-1- ایراد خسارت معنوی به سندیكاها ....... 191

3-4-2-ایراد خسارت معنوی به انجمن‌ها ......... 192

مبحث پنجم : كودكان و خسارت معنوی ........... 194

3-5-1- مسئولیت كودكان در فقه و حقوق اسلامی .. 195

3-5-2- جبران ضرر و خسارت به عهده ی كیست .... 197

الف ) تقصیر سرپرست ......................... 198

ب) عدم تقصیر سرپرست ........................ 199

 فصل چهارم : روش‌های جبران خسارت معنوی و افراد مستحق مطالبه‌ی آن ............................................ 203

مبحث اول : راههای جبران انواع خسارت معنوی .. 204

4-1-1- نگاه كلی به روش‌های جبران خسارت معنوی 204

4-1-2- انواع جبران خسارت معنوی ............. 206

4-1-3- اعاده وضعیت سابق یا روش عینی ........ 207

4-1-4- پرداخت غرامت یا جبران خسارت معنوی از راه دادن معادل   210

4-1-5- جبران خسارت به روش نمادین و اسمی .... 217

4-1-6- پرداخت غرامت كیفری و تنبیهی ......... 218

مبحث دوم :نحوه‌ی ارزیابی و تعیین میزان انواع خسارت معنوی 219

4-2-1- نحوه‌ی ارزیابی خسارت معنوی و تفاوت تألم پذیری افراد    219

4-2-2- روش تعیین مبلغ جبران خسارت .......... 221

4-2-3- ملاك زمان ارزیابی .................... 222

4-2-4- ملاك ارزیابی خسارت در فرض تعدد اسباب . 224

4-2-5- ارزیابی و تقویم خسارت معنوی ناشی از آسیب‌های جسمی 227

4-2-6- روش‌های جبران خسارت معنوی در لطمه‌های روحی ... 231

مبحث سوم : مطالبه‌ی خسارت معنوی ............. 235

4-3-1- افراد مستحق مطالبه‌ی خسارت معنوی ..... 235

4-3-2- مطالبه خسارت معنوی وارده به متوفی از ناحیه‌ی وراث وبازماندگان زیان دیده................................... 241

4-3-3- مطالبه‌ی خسارت معنوی وارده قبل ازفوت متوفی    241

4-3-4- نظریه‌ی عدم امكان انتقال حق مطالبه‌ی خسارت معنوی به ورثه ............................................ 242

4-3-5- نظریه‌ی انتقال حق مطالبه‌ی ورثه درصورت مطالبه زیان دیده قبل از فوت ........................................ 243

4-3-6- نظریه‌ی امكان انتقال حق مطالبه به ورثه 244

4-3-7- دعوای مطالبه‌ی خسارت معنوی ناشی از فوت مجنی علیه ازناحیه وراث ............................................ 246

4-3-8- مطالبه‌ی خسارت معنوی ناشی از جرح منجر به فوت مجنی علیه ازناحیه وراث به عنوان قائم مقام او ................. 247

4-3-9- قوانین و رویه‌های قضایی در زمینه‌ی مطالبه جبران خسارت شخصی ............................................ 249

مبحث چهارم : اسباب رفع یا كاهش مسئولیت مدنی در خسارت معنوی   251

4-4-1- اسباب معافیت ........................ 252

4-4-2- قوه قاهره یا حوادث پیش‌بینی نشده ..... 254

4-4-3- تقصیر زیان دیده ..................... 255

4-4-4- رضایت زیان دیده ..................... 257

نتیجه‌گیری و پیشنهاد ........................ 260

5-1- نتیجه‌گیری ............................. 261

5-2- پیشنهادات ............................. 264

1- فهرست منابع ............................. 266

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : خسارت معنوی ناشی از جرم , خسارت معنوی ناشی از جرم , خسارت معنوی , خسارت , جرم , خسارت مادی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , مقاله خسارت معنوی ناشی از جرم , پژوهش خسارت معنوی ناشی از جرم , تحقیق خسارت معنوی ناشی از جرم , پروژه خسارت معنوی ناشی از جرم

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


proje
Google
تقریباً ۳۵۰٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۵۴ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
خسارت معنوی ناشی از جرم در حقوق کیفری ایران
www.hawzah.net/fa/Seminar/.../خسارت-معنوی-ناشی-از-جرم-در-حقوق-کیفری-ایران
هدف از پژوهش حاضر، بررسی خسارت معنوی ناشی از جرم درحقوق کیفری ایران و پاسخ به این پرسشهاست که خسارت و ضرر و زیان معنوی شامل جه اموری می شود؟ مبنا وادله ...
خسارت معنوی ناشی از جرم در فقه و حقوق - مهمترین اخبار ایران و ...
vista.ir/article/338444/خسارت-معنوی-ناشی-از-جرم-در-فقه-و-حقوق
خسارت معنوی ناشی از جرم در فقه و حقوق هدف کلی حقوق، ایجاد نظم و استقرار عدالت است. باوجود آن که انسان دارای ۲ بعد مادی و معنوی است; اما حقوق مدنی صرفا به بعد مادی می ...
خسارت معنوي ناشي از جرم در فقه و حقوق
hbadvi.farsedu.ir/portal/show.aspx?page=10810
خسارت معنوي ناشي از جرم در فقه و حقوق. نويسنده : مليحه ضياءپور، کارشناس ارشد فقه و حقوق نقل از نشریه ماوی. سرآغاز: هدف کلي حقوق، ايجاد نظم و استقرار عدالت است.
دانلود کار تحقیقی خسارت معنوی ناشی از جرم
iporoje.ir/index.php/دانلود...و.../422-دانلود-کار-تحقیقی-خسارت-معنوی-ناشی-از-جرم
۱۴ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - پس خسارت منحصر به ضرر مادي نبوده ،‌بلكه خسارت معنوي ناشي از جرم ، به مهمترين بعد از ابعاد وجود شخصيت انسان كه همان بعد معنوي و روحاني باشد ...
HO109- خسارت معنوی ناشی از جرم به ویژه در آثار حقوقی ...
parsproje.com/.../3247-ho109-خسارت-معنوی-ناشی-از-جرم-به-ویژه-در-آثار-حقوقی-وک...
کد محصول ho109. فایلword. 275 صفحه. 20000 تومان. فهرست مطالب : مقدمه 1 بخش اول : کلیات 5 فصل اول : مفهوم و مبانی تئوریک خسارت معنوی 6 مبحث اول : معانی و ...
جبران "خسارات ناشی از جرم" چگونه صورت مي‌گيرد؟ - باشگاه ...
www.yjc.ir/fa/news/4388337/جبران-خسارات-ناشی-از-جرم-چگونه-صورت-مي‌گيرد
خسارات ناشی از جرم به سه دسته زیان‌های مادی (خسارت به جان و مال)، معنوی (ضرر به ... ابه طور معمول در دادگاه‌ها، علی‌رغم صدور رای به جبران خسارات مادی و گاه معنوی، در مورد عدم ...
به سايت وكالت خوش آمديد :: خسارت معنوي ناشي از جرم در فقه و ...
www.vekalat.org/public.php?cat=2&newsnum=987245
۲۰ شهریور ۱۳۸۷ ه‍.ش. - اشاره: در شماره پيشين به بحث و بررسي مسئوليت ناشي از خسارت، انواع خسارت و مصاديق آن و ارکان و مباني خسارت معنوي ناشي از جرم را در فقه و مباني ...
مشاور خانواده و مشاور حقوقی - روش های جبران خسارات ناشی از جرم ...
moslemlawyer.blogfa.com/post-9.aspx
3-1 مباني قانوني موجود در مورد ضررهای معنوی: . مطالبه ضرر و زيان‌هاي ناشي از جرم با عنايت به بعضي قوانين: خسارت معنوی وقانون اساسي: . قانون اساسي در اصول متعددي ...
خسارت معنوي ناشي از جرم در فقه و حقوق > نشریه داخلی قوه ...
maavanews.dadiran.ir/Default.aspx?tabid=4355&articleType=ArticleView...
اشاره: درشماره پيشين به بحث و بررسي مسئوليت ناشي از خسارت، انواع خسارت و مصاديق آن و ارکان و مباني خسارت معنوي ناشي از جرم در فقه، مباني حقوقي و رويه ...
تعیین خسارت معنوی ناشی از جرم - پژوهشگاه علوم و فناوری ...
ganj.irandoc.ac.ir/articles/500166
خسارت معنوی یکی از مهمترین اقسام خسارت می باشد و مشمول این قاعده کلی است که « هر نوع خسارت نامشروع و نامتعارف باید توسط عامل ایجاد آن جبران گردد و هیچ ضرری ...
خسارت معنوی ناشی از جرم - دانلود پروژه و تحقیق - فایل ناب
proje20.filenab.com/product-55210-aa.aspx
خسارت معنوی ناشی از جرم. مقدمه. از نظر اسلام ، انسان ، برترین موجود عالم است كه خداوند از روح خود در او دمیده و فرشتگان را امر كرد تا بر او سجده كنند و او را به عنوان خلیفه‌ی ...
جبران خسارت ناشی از جرم در حقوق جـزای افغانسـتان
www.aihrc.org.af/home/article/4226
۳ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - جبران خسارت ناشی از جرم در حقوق جـزای افغانسـتان. بروز شده .... برای جبران خسارت معنوی همانند مادی شیوه‌های مشخص و روشنی پیش‌بینی نشده است.
[PDF]ﺧﺴﺎرت ﻣﻌﻨﻮی در ﻃﻼق ﻧﺎﺷﯽ از ﺳﻮء رﻓﺘﺎر ﺟﺒﺮان ﻣﺎﻟﯽ - فقه و حقوق خانواده ...
familylawandjurisprudence.isuw.ac.ir/pdf_2072_fc40499a42a6f69ba1bf8dc3a51c33...
توسط داوودی - ‏2011
واﻗﻌﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﻣﻮﺟﺐ ورود ﺿﺮرو زﯾـﺎن ﻣﻌﻨـﻮی زوﺟـﻪ ﮔـﺮدد. ،. اﻣـﺎ اﯾـﻦ. ﺧﺴﺎرت ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮان ﺿﺮر. و. زﯾﺎن ﻧﺎﺷﯽ از ﺟﺮم ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪ ﻧﯿﺴﺖ و ﺗﻨﻬﺎ از ﺑﺎب ﺗﺴـﺒﯿﺐ. ﻣﯽ. ﺗﻮان دﻋﻮی ﻣﻄﺎﻟﺒﻪ آن را ﻃﺮح ﻧﻤﻮد . ﺗﻮﺿﯿﺢ آن.
رساله حقوق » دعوای خسارت ناشی از جرم (1)
rhoghough.ir/1393/02/دعوای-خسارت-ناشی-از-جرم-1.html
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ۳-۲- جبران پذیری خسارت معنوی «شاکی می تواند جبران تمام ضرر و زیان های … معنوی … ناشی از جرم را مطالبه کند» (ماده ۱۴ قانون). «زیان معنوی عبارت از ...
[PDF]از ﺟﺮم ﻧﺎﺷﯽ ﺧﺴﺎرت ﺟﺒﺮان در ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﮐﯿﻔﺮي دادرﺳﯽ ﻫﺎي - مجله حقوقی ...
www.jlj.ir/article_11218_7a5ba0a4b3eef5213c2656982e2fd77d.pdf
اﺳﻨﺎد دﯾﻮان ﮐﯿﻔﺮي ﺑـﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ راﻫﮑﺎرﻫﺎﯾﯽ ﭼﻮن ارزﯾﺎﺑـﯽ ﺧﺴـﺎرت ﻧﺎﺷـﯽ از ﺟﺮم،. اﻣﮑﺎن ﺻﺪور ﺣﮑﻢ ﺑﻪ ﺟﺒﺮان ... ﺧﺴﺎرت از ﻟﺤﺎظ ﻣﺎﻫﯿﺖ و ﻣﻨﺸﺎء آن ﺑﻪ دو ﻧﻮع ﻣﺎدي و ﻣﻌﻨﻮي ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺿﺮر و زﯾﺎن ﺟﺎﻧﯽ از اﻧﻮاع ...
وکالت آنلاین - خسارات معنوی در حقوق ایران - سایت وکیل | وکالت
www.vekalatonline.ir/print.php?ToDo=ShowArticles&AID=2200
علیرغم آنکه در پذیرش خسارات معنوی در زمره ضررهای وارده به اشخاص تردیدی ... طرح دعوای کیفری، جبران خسارات معنوی وارد بر خود را بعنوان ضرر و زیان ناشی از جرم از ...
قابل مطالبه بودن ضرر و زیان معنوی ناشی از جرم - سایت حقوقی ...
dadsima.com/p-178
ابتدائاً بایستی تعریفی از ضرر و زیان معنوی ناشی از جرم ارائه کرد و این امر به دو ... قانون که به خسارت معنوی دختری که در اثر اعمال حیله یا تحدید یا سوء استفاده از ...
قابل مطالبه بودن ضرر و زیان معنوی ناشی از جرم
mvq.ir/new/index.php/فهرست-وکلاء/details/33/910?group_by=katibe...
ابتدائاً بایستی تعریفی از ضرر و زیان معنوی ناشی از جرم ارائه کرد و این امر به دو ... به مسئله ترمیم خسارت معنوی پرداخته شده بود، اما تعریفی از آن ارائه نگردیده بود.
جبران خسارات معنوی - موسسه حقوقی عدل محمد حسنی
paten.persianblog.ir/tag/جبران_خسارات_معنوی
بحث از خسارات معنوی و مصادیق مختلف آن و روش محاسبه و جبران زیانهای معنوی و در نهایت رویه ..... بنابراین مطالبه ضرر و زیان مادی و معنوی ناشی از جرم جنبه قانونی دارد.
مرکز تخصصی ائمه اطهار جزئیات جبران خسارت معنوی در آینه ...
aemehathar.com/post/detail/Fa/2-1.../جبران-خسارت-معنوی-در-آینه-فقه-وحقوق.aspx
الف – نظرکسانی که معتقدند خسارت معنوی قابل جبران نیست .... عقلا، عدم پرداخت خسارت‌های ناشی از جرم را (اعم از خسارات مادی و معنوی) ظلم می‌دانند و ظلم نیز در نظر خداوند ...
خسارت معنوی ناشی از جرم در اثار حقوقی و کیفری ان بصورت ...
www.cloob.com/u/mors79/.../خسارت_معنوی_ناشی_از_جرم_در_اثار_حقوقی_و_کیفر...
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - کاملترین پایان نامه خسارت معنوی ناشی از جرم به ویژه در آثار حقوقی وکیفری آن مقدمه از نظر اسلام ، انسان ، برترین موجود عالم است كه خداوند از روح خود ...
بررسي خسارت معنوي در حقوق موضوعه - حقوقدانان
www.hoghooghdanan.com/madani/1899-1389-08-06-14-54-41.html
در حقوق موضوعه ايران (همانطور كه در ادامه خواهيم گفت)، جبران خسارت معنوي مورد اشاره ... اين در حالي است كه ضرر و زيان معنوي ناشي از جرم، بخش مهمي از ضرر و زيان‌هاي وارده ...
دانلود خسارت معنوي ناشي از جرم
mygreatwin.rozblog.com/post/1103
۵ ساعت پیش - پروژه خسارت معنوی ناشی از جرمpnueb1394.rozblog.com/tag/پروژه-خسارت-معنوی-ناشی-از-جرم 6…,دانلود خسارت معنوي ناشي از جرم,برد بزرگ من.
دانشجوي حقوق - مفهوم ضرر و اقسام آن ( مادی و معنوی ) وبلاگ
z-hasanzadeh.blogfa.com/post-19.aspx
بنابر این ضرر ،زیان و خسارت در لغت مترادف یکدیگر استعمال می شوند . .... ضرر معنوی ناشی از جرم ، عبارت از لطمه ای است که به یک حق غیر مالی اشخاص در اثر وقوع ...
کاملترین پایان نامه خسارت معنوی ناشی از جرم در اثار حقوقی ...
spiritual-crime.avablog.ir/.../کاملترین+پایان+نامه+خسارت+معنوی+ناشی+از+جرم+در+ا...
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - پس خسارت منحصر به ضرر مادي نبوده ،‌بلكه خسارت معنوي ناشي از جرم ، به مهمترين بعد از ابعاد وجود شخصيت انسان كه همان بعد معنوي و روحاني باشد ...
چگونگی مطالبه خسارت ناشی از جرم - همشهری
hamshahrionline.ir/details/143422
۲۶ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - از این‌رو هدف دعوی عمومی، بازگشت نظم در جامعه و ایجاد آرامش در شهروندان است؛ حال آنکه هدف دعوی خصوصی جبران خسارت‌های مادی یا معنوی ناشی از جرم است ...
خسارت معنوي در حقوق ايران - بانک مقالات حقوقی , نشر عدالت
nashreedalat.ir/maghalat-hoghoghe/hoghogh.../553-خسارت-معنوي-در-حقوق-ايران.html
۹ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - خسارت معنوي در حقوق ايراندر کشورهايي که قانون مبناي اصلي قواعد حقوقي ... ناشي از ارتکاب جرم مطالبه ضرر و زيان معنوي ممکن نيست؛ در حالي که در ...
تعیین خسارت معنوی ناشی از جرم
opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/2176671
عنوان و نام پديدآور, : تعیین خسارت معنوی ناشی از جرم[پ‍ای‍ان‌ن‍ام‍ه‌]/نگارش آزیتا اسدپور ؛ استاد راهنما عباس نظیفی ؛ استاد مشاور علی‌اصغر اصغرنژاد فرید. مقطع و رشته ...
بانک مقالات اینترنتی - کار تحقیقی عالی - بررسی خسارت ...
manzom.blogfa.com/post-3.aspx
ضرر و زيان معنوي ناشي از جرم، بخش مهمي از ضرر و زيان‌هاي وارد شده به اشخاص در اثر ... مسئلهي جبران م الی خسارت هاي معنوي از جمله مسا یل حقوقی است که برخی از حقوق ...
نحوه مطالبه خسارت های ناشی از جرم - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=316184
۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - از این رو هدف دعوی عمومی، بازگشت نظم در جامعه و ایجاد آرامش در شهروندان است؛ حال آنکه هدف دعوی خصوصی جبران خسارت های مادی یا معنوی ناشی از جرم است ...
حقوق: نقدي بر ماده 14 قانون آيين دادرسي کيفري: دعواي خسارت ...
www.aria-law.com/Data-View.aspx?lang=fa&id=7841
۴ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - 3-2- جبران پذيري خسارت معنوي «شاکي مي تواند جبران تمام ضرر و زيان هاي … معنوي … ناشي از جرم را مطالبه کند» (ماده 14 قانون). «زيان معنوي عبارت ...
مروری بر چگونگی جبران خسارات ناشی از جرم – گروه وکلای یاسا
www.yasa.co/اخبار-حقوقی/مروری-بر-چگونگی-جبران-خسارات-ناشی-از-جرم
۱۶ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - انواع خسارات ناشی از جرم. زیان‌های مادی (خسارت به جان و مال); زیان‌های معنوی (ضرر به حیثیت و آبرو); عدم النفع. خسارت عدم نفع در زمانی به وقوع ...
مرکز دانلود فایل - خسارت معنوي ناشي از جرم
www.filedc.com/Products/5314/خسارت-معنوي-ناشي-از-جرم/
اركان خسارت ناشي از جرم و بررسي خسارت معنوي نارشي از ديه و قصاص مبحث اول: اركان و مباني خسارت معنوي ناشي از جرم 44 گفتار اول: مسئول ناشي از ايراد خسارت معنوي ...
بررسي خسارت معنوي در حقوق موضوعه - حقوقی وامور مجلس
hvm.ir/print.asp?id=11944
در حقوق موضوعه ايران (همانطور كه در ادامه خواهيم گفت)، جبران خسارت معنوي مورد اشاره ... اين در حالي است كه ضرر و زيان معنوي ناشي از جرم، بخش مهمي از ضرر و زيان هاي وارده ...
نحوه مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم در دادگاه | موسسه طرح نوین ...
tnovin.com/home/1395/01/23/نحوه-مطالبه-ضرر-و-زیان-ناشی-از-جرم-در-دا/
۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - خسارات ناشی از جرم به سه دسته زیان‌های مادی (خسارت به جان و مال)، معنوی ... رای به جبران خسارات مادی و گاه معنوی، در مورد عدم‌النفع رایی صادر نمی‌شود.
جبران خسارت ضرر معنوی - این سو
insoo.blogfa.com/tag/ضرر-معنوی
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - یادداشتی بر جبران خسارت معنوی در لایحه حمایت از بزه‌دیدگان ... نظام کیفری ایران چه نهادهایی جهت جبران ضرر و زیان ناشی از جرم پیش‌بینی شده است؟
خسارت معنوی ناشی از جرم به ویژه در آثار حقوقی وکیفری آن | ...
spiritual-crime.yudi.ir/
خبر جدید بزرگترین خبرخوان فارسی که در سال 1394 افتتاح شد.
اصلی/راهکارهای اعاده حیثیت در محاکم کیفری
www.imj.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=NEWS&ID...
وی می‌افزاید: در مجموع اعاده حیثیت بیشتر ناظر به برگشت اعتبار معنوی شخص از ... وی با بیان این که در رویه قضایی ما اصولا محاکم خسارات معنوی ناشی از جرم را مورد ...
جهان حقوق - خسارت معنوی در حقوق ایران
jahanhoghogh.mihanblog.com/post/67
۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ‌یکی از موارد بحث‌بر‌انگیز قانونی موضوع خسارت معنوی است که با تصویب ... ناشی از ارتکاب جرم مطالبه ضرر و زیان معنوی ممکن نیست؛ در حالی که در ...
خسارت معنوی ناشی از جرم - دانلود
www.downloadroman.com/خسارت-معنوی-ناشی-از-جرم/
۱ خرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - خسارت معنوی ناشی از جرم. ۱ام خرداد ۱۳۹۵; دسته‌بندی نشده; 0 views; بدون نظر · خسارت معنوی ناشی از جرم · خسارت معنوی ناشی از جرم. قیمت: ۱۲,۰۰۰ تومان.
کاملترین پایان نامه خسارت معنوی ناشی از جرم در اثار حقوقی ...
spiritual-crime.irfeeds.ir/page-688835.html
پس خسارت منحصر به ضرر مادي نبوده ،‌بلكه خسارت معنوي ناشي از جرم ، به مهمترين بعد از ابعاد وجود شخصيت انسان كه همان بعد معنوي و روحاني باشد ايراد لطمه نموده و آن را ...
خسارت معنوی ناشی از جرم به ویژه در آثار حقوقی وکیفری آن | ...
spiritual-crime.twittere.ir/
خبر جدید بزرگترین خبرخوان فارسی که در سال 1394 افتتاح شد.
ضرر و زیان ناشي از جرم | موسسه حقوقی سپهر حقیقت مشهد
adabilaw.ir/articles/ضرر-و-زیان-ناشي-از-جرم
لازم است نگرشی کلی به بحث دعوای خسارت ناشی از جرم، با نقد ماده 14 قانون آیین ... تمام ضرر و زیان های مادی و معنوی و منافع ممکن الحصول ناشی از جرم را مطالبه کند.
چگونگی ونحوه ی مطالبه خسارت ناشی از جرم - لاریجان - صفحه ...
www.larijan.ir/?target=article&action=view&id=139
چگونگی و نحوه ی مطالبه ی خسارات ناشی از جرم .... لازم به ذکر است که در مورد جبران خسارت معنوی (اعم از حیثیتی یا عاطفی) که کاملاً جنبه شخصی دارد وضع فرق می کند ...
خسارت معنوی ناشی از جرم به ویژه در آثار حقوقی وکیفری آن - ...
filemarkt.ir/خسارت%20معنوی%20ناشی%20از%20جرم%20به%20ویژه%20در%20آثار%...
اركان خسارت معنوي در حقوق ايران اركان خسارت معنوي در حقوق فرانسه مطالعه تطبيقي اركان خسارت معنوي خسارت معنوي خسارت معنوي ناشي از جرم ضرر در حقوق مقاله ...
ماده 515 ق.د.م. و ماده 14 ق.د.ک و جبران خسارت ناشی از نقض ...
https://www.linkedin.com/.../مواد-515-قدم-و-ماده-14-قدک-جبران-خسارت-ناشی-از-نقض-...
۵ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در این نوشته، موضوع جبران خسارات ناشی از نقض تعهد قراردادی (خسارت ..... ضرر و زیانهای مادی و معنوی و منافع ممکن الحصول ناشی از جرم را مطالبه کند.
ضرر معنوي - درخت
thesaurus.islamicdoc.org/thesaurus/thesaurus1.php?term_code1=247256
ب از نظر مطالبة ضرر و زيان: يکي ديگر از جهات ارتباط بين جرم جزائي و مدني موضوع چگونگي مطالبه خسارت ناشي از وقوع جرم است. از اين رو مسأله جبران ضرر و زيان در ...
خسارت معنوی ناشی از جرم در فقه و حقوق - صفحه اول
www.law-world.ir/20121.../149640-خسارت-معنوی-ناشی-از-جرم-در-فقه-و-حقوق.html
آخرین ارسال های تالار. هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد . خسارت معنوی ناشی از جرم در فقه و حقوق. تاریخ : 24 دی 1389 19:54. نویسنده : mahdiran. نظرات : 0 ...
دانلود پایان نامه مفهوم و مبانی تئوریک خسارت معنوی | مرجع ...
www.payanname.net › علوم انسانی › رشته حقوق
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مبحث اول : معانی و ملاک‌ها و ریشه‌های تاریخی مفهوم خسارت معنوی .... 2- خسارت ناشی از تقصیر غیر قراردادی و 3- خسارت ناشی از ارتکاب جرم ، تقسیم می ...
سخنرانی دکتر باقر شاملو با عنوان خساراتِ ناشی از جرم | حقوق ...
hoghooghkhan.com › مقالات
۷ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا صرف اعادۀ حیثیت یا انتشار حکم برائت در روزنامه برای جبران خسارت معنوی کافی است؟ به هیچ وجه. پس، برای اعاده و جبران خسارت ناشی از جرم یا ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 861
  • باردید دیروز : 966
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 861
  • بازدید ماه : 13,791
  • بازدید سال : 106,621
  • بازدید کلی : 2,615,168