loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 167 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل

نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 37 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

چك، كه در مفید بودن آن در پرداخت مطالبات تردیدى نیست، از همان ابتداى ورودش به سیستم قانونگذارى ایران، مشكلاتى را به وجود آورده است

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل

 

چك، كه در مفید بودن آن در پرداخت مطالبات تردیدى نیست، از همان ابتداى ورودش به سیستم قانونگذارى ایران، مشكلاتى را به وجود آورده است. این مشكلات، بیشتر در این واقعیت خلاصه مى‏شوند كه اوراق چك را چون بانك در اختیار صادر كنندگان قرار مى‏دهد، كسانى كه از بدهكاران خود چك قبول مى‏كنند، فرض را بر این مى‏گذارند كه بانك اختبارهاى لازم را در انتخاب صادر كننده چك به عنوان مشترى، حین افتتاح حساب جارى براى او، به عمل آورده است، اما در موارد زیادى، بعدا معلوم مى‏شود كه چك فاقد محل است.

در چنین شرایطى، سؤال مهم این است كه آیا نباید بانك را، در صورت عدم اعمال احتیاطهاى لازم در انتخاب مشترى، مقصر و مسؤول جبران زیان وارده به دارنده چك قلمداد كرد؟ پاسخ به این سؤال، بستگى به نقشى دارد كه قانونگذار، در ایجاد و گردش چك بلامحل، براى بانك قائل مى‏شود. درباره میزان نقش بانك در این خصوص، دو عقیده مى‏تواند وجود داشته باشد: 1- عدم مسؤولیت بانك، به سبب آن كه بانك محال علیه سند است و مانند مورد مشابه برات، مسؤولیتى متوجه او نیست، مگر آن كه تعهد به پرداخت چك كرده باشد (در چكهاى تضمین شده) ؛ 2- مسؤولیت مطلق بانك در پرداخت وجه چك، به جاى صادر كننده و حق رجوع بانك به شخص اخیر. البته این دو عقیده افراط آمیزند و در این مقاله، سعى شده راه حل میانه‏اى ارائه شود؛ راه حلى كه در كشورهاى دیگر تجربه شده و در تقلیل چكهاى بى‏محل، نتیجه مطلوب داده است.

واژگان كلیدى: چك بلامحل، بانك، سیستم بانكى، افتتاح حساب جارى، سند بانكى، احراز هویت و ملائت مشترى توسط بانك، بستن حساب جارى، تسلیم دسته چك به مشترى.

مقدمه

چك وسیله دریافت پول از بانك (یا مؤسسه اعتبارى مشابه)، توسط مشترى است كه قبلاً وجه چك را نزد بانك تأمین كرده است.

فواید سنتى این سند بانكى بر كسى پوشیده نیست. در واقع، چك امكان پرداخت بدهى را بدون نیاز به تسلیم پول، فراهم مى‏كند و بدین ترتیب، بدون نیاز به نقل و انتقال پول (كاغذى یا سكه‏اى)، تهاتر مطالبات اشخاص را میسر مى‏سازد: در بسیارى از موارد، كسى كه چكى از دیگرى دریافت مى‏كند، وجه آن را دریافت نمى‏كند؛ بلكه، یا آن را به دیگرى واگذار مى‏كند و یا به حساب خود مى‏ریزد. در این صورت اگر قبلاً به بانك بدهكار باشد، بدهى‏اش پرداخت مى‏شود و اگر بدهكار نباشد، حسابش طلبكار مى‏گردد.

چك در تسهیل وظایف دولت نیز مفید است؛ با این توضیح كه از یك طرف با فراهم كردن امكان تقلیل حجم اسكناس، از هزینه‏هاى دولت مى‏كاهد، و از طرف دیگر، با میسر كردن امكان تعقیب پرداختهاى انجام شده با چك در سطح جامعه، دولت را در گرفتن مالیات از مؤسسات و دیگر اشخاص دست اندر كار تجارت یارى مى‏رساند.

با وجود این مزایاى آشكار، چك از همان ابتداى ورودش به سیستم قانونگذارى ایران، معضلاتى را به وجود آورده است كه هنوز حل نشده‏اند. در واقع، چك به سبب آن كه سندى عمدة بانكى و فورا قابل پرداخت است، به نسبت اسناد مشابه (برات و سفته)، اعتماد بیشترى به دریافت كنندگان آن مى‏دهد. نتیجه این وضعیت خاص، این است كه كلاه‏بردارى از طریق صدور این سند، بیشتر انجام مى‏شود؛ با این توضیح كه: شخصى كه وجهى در حساب خود در بانك ندارد، با ارائه دسته چك بانكى و صدور چك بر روى یكى از اوراقى كه توسط بانك در اختیار او قرار گرفته است، نظر گیرنده سند را جلب و او را به معامله در قبال دریافت ورقه چك ترغیب مى‏كند؛ اما هنگامى كه دارنده چك، براى دریافت وجه آن به بانك مراجعه مى‏كند، معلوم مى‏شود كه چك، به سببى از اسباب، قابل پرداخت نیست و دارنده، در حقیقت، قربانى خدعه و دروغ صادر كننده چك شده است.

این واقعیت ملموس، موجب شده است كه در ایران، قانونگذار در مورد چك مقررات جزائى خاصى را وضع كند كه به موجب آن، كسى كه چكى صادر مى‏كند و بعد معلوم مى‏شود كه قابل پرداخت نیست، با این فرض كه چنین صادر كننده‏اى داراى سوء نیت است و نسبت به دارنده چك كلاه‏بردارى كرده است، قابل مجازات كیفرى است. این مفهوم، در قوانین مختلفى كه از سال 1312 تاكنون وضع شده است مورد توجه خاص قانونگذار ایران قرار گرفته است.(ر.ك: اسكینى، 1379، ص3 به بعد؛ حمیدى، 1354، ص140 به بعد؛ كازرونى، 1354، ص100؛ «چك كیفرى»، ص45؛ «چك كیفرى»، ص81)

مطالعه این قوانین نشان مى‏دهد كه قانونگذار، جز در موارد محدود (صدور گواهى عدم یا كسر موجودى، عدم پرداخت وجه چك به دستور صادر كننده یا ذى نفع و امثال آن) درباره صدور چك بلامحل و گردش آن نقش قابل ملاحظه‏اى به بانك نداده و مسؤولیت خاصى نیز براى او مشخص نكرده است.

این در حالى است كه یكى از عوامل مهم ترغیب اشخاص به قبول چك، این واقعیت است كه چك با اعتبار یك مؤسسه بانكى كشیده مى‏شود و دارندگان در ذهن خود چنین تلقى مى‏كنند كه وضعیت كسى كه چك صادر مى‏كند، الزاما از جهات مختلف، از ناحیه بانك مورد بررسى قبلى قرار گرفته و بانك، حداقل از صحت عمل مشترى (صاحب حساب) خود اطمینان پیدا كرده است. در واقع، درست است كه دست كم در ایران، وجود مجازات كیفرى براى كسى كه چك بلامحل صادر مى‏كند، نقطه قوتى براى گیرندگان چك است، اما، به جرأت مى‏توان گفت كه اگر اشخاصى كه از صادر كنندگان، چك قبول مى‏كنند، اطمینان داشته باشند كه چك پرداخت نخواهد شد، به صرف وجود حق شكایت كیفرى، چك را قبول نخواهند كرد؛ زیرا كسانى كه در قبال انجام عمل یا معامله‏اى چك دریافت مى‏كنند، مى‏خواهند كه وجه آن را دریافت نمایند و مجازات صادر كننده چك بلامحل، نفع شخصى براى آنها ندارد.

از این رو است كه وضع مجازات كیفرى براى صادر كنندگان چك، تأثیر چندانى در كاهش روند رو به رشد تعداد چكهاى بلامحل نداشته است و مى‏بینیم كه گفته مى‏شود امروز در كشور حدود 18 هزار زندانى چك و به همین میزان هم فرارى داریم.(روزنامه ایران شماره 1983 مورخ 11 آذر ماه 1380، ص7)

این واقعیتها باعث شده است كه اخیرا مسؤولان امر (مجلس و قوه قضائیه)، در پى افزایش نقش بانك در صدور چك باشند. قوه قضائیه لایحه‏اى تحت عنوان «لایحه اصلاح موادى از قانون صدور چك...» پیشنهاد داده است كه در جلسه مورخ 27/3/1380 هیأت وزیران به تصویب رسیده و در حال حاضر در دست مجلس است. این لایحه، بیشتر بر حذف بعضى از موارد چك از قابلیت تعقیب كیفرى تأكید كرده(2) و در نقش بانك تغییر عمده‏اى ایجاد نكرده است؛ یعنى نقشى براى بانك در گردش چك بلامحل قائل نیست.

طرحى نیز توسط عده‏اى از نمایندگان مجلس ششم پیشنهاد شد كه بر نقش و مسؤولیت هر چه بیشتر بانك در این ارتباط تأكید داشت، تا آنجا كه بانك را به پرداخت وجه هر چك بلامحل موظف مى‏كرد. این طرح، بعدا در همان مجلس ناكام ماند و به تصویب نرسید(3). این دو متن حقوقى در واقع، نمایانگر دو دیدگاه بسیار متفاوت و دور از هم، از نحوه برخورد با پدیده نامیمون «صدور چك بلامحل» است.

بدیهى است كه نه مى‏توان بانك را آنچنان در گردش چك بلامحل نادیده گرفت كه هیچ گونه نقش و مسؤولیتى در كم كردن حجم چكهاى بلامحل نداشته باشد و نه مى‏توان انتظار داشت كه بانك، در پرداخت چكهاى بلامحل، جانشین صادر كننده شود؛ چیزى كه در هیچ جاى دنیا پذیرفته نیست. حال اگر این دو راه افراطى، هیچ كدام قابل پذیرش و واجد فایده عملى نیستند، چه راه حلى مى‏توان پیش گرفت تا تعداد چكهاى بلامحل به حداقل برسد؟ این سؤالى است كه این مقاله در پى یافتن پاسخ آن است. براى پاسخ به این سؤال، منطقى است كه نقش بانك را قبل از افتتاح حساب براى مشترى نقش او را بعد از افتتاح حساب، جداگانه بررسى كنیم.

هر چند این كار را عمدة با نگاه به مقرراتى كه قانونگذار ایران وضع كرده به انجام مى‏رسانیم، در موارد متعددى به حقوق فرانسه نیز اشاره خواهیم كرد؛ هم از این جهت كه حقوق فرانسه در زمینه چك و نقش بانك در ایجاد و گردش آن، الهام بخش قانونگذار ایران بوده است و هم از آن جهت كه كشور فرانسه، كه پرچم‏دار طرح مجازات كیفرى براى صدور چك بلامحل بوده است، آهسته آهسته از جنبه كیفرى چك دست برداشته و به وظایف و اختیارات بانك افزوده و از این راه، در كم كردن تعداد چكهاى بلامحل موفق بوده است.

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

برچسب ها : نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , صدور چك بلامحل , مقاله , تحقیق , پروژه , پایان نامه , نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , مقاله نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , تحقیق نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , پروژه نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , پایان نامه نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

.

نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل

نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 37 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

چك، كه در مفید بودن آن در پرداخت مطالبات تردیدى نیست، از همان ابتداى ورودش به سیستم قانونگذارى ایران، مشكلاتى را به وجود آورده است

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل

 

چك، كه در مفید بودن آن در پرداخت مطالبات تردیدى نیست، از همان ابتداى ورودش به سیستم قانونگذارى ایران، مشكلاتى را به وجود آورده است. این مشكلات، بیشتر در این واقعیت خلاصه مى‏شوند كه اوراق چك را چون بانك در اختیار صادر كنندگان قرار مى‏دهد، كسانى كه از بدهكاران خود چك قبول مى‏كنند، فرض را بر این مى‏گذارند كه بانك اختبارهاى لازم را در انتخاب صادر كننده چك به عنوان مشترى، حین افتتاح حساب جارى براى او، به عمل آورده است، اما در موارد زیادى، بعدا معلوم مى‏شود كه چك فاقد محل است.

در چنین شرایطى، سؤال مهم این است كه آیا نباید بانك را، در صورت عدم اعمال احتیاطهاى لازم در انتخاب مشترى، مقصر و مسؤول جبران زیان وارده به دارنده چك قلمداد كرد؟ پاسخ به این سؤال، بستگى به نقشى دارد كه قانونگذار، در ایجاد و گردش چك بلامحل، براى بانك قائل مى‏شود. درباره میزان نقش بانك در این خصوص، دو عقیده مى‏تواند وجود داشته باشد: 1- عدم مسؤولیت بانك، به سبب آن كه بانك محال علیه سند است و مانند مورد مشابه برات، مسؤولیتى متوجه او نیست، مگر آن كه تعهد به پرداخت چك كرده باشد (در چكهاى تضمین شده) ؛ 2- مسؤولیت مطلق بانك در پرداخت وجه چك، به جاى صادر كننده و حق رجوع بانك به شخص اخیر. البته این دو عقیده افراط آمیزند و در این مقاله، سعى شده راه حل میانه‏اى ارائه شود؛ راه حلى كه در كشورهاى دیگر تجربه شده و در تقلیل چكهاى بى‏محل، نتیجه مطلوب داده است.

واژگان كلیدى: چك بلامحل، بانك، سیستم بانكى، افتتاح حساب جارى، سند بانكى، احراز هویت و ملائت مشترى توسط بانك، بستن حساب جارى، تسلیم دسته چك به مشترى.

مقدمه

چك وسیله دریافت پول از بانك (یا مؤسسه اعتبارى مشابه)، توسط مشترى است كه قبلاً وجه چك را نزد بانك تأمین كرده است.

فواید سنتى این سند بانكى بر كسى پوشیده نیست. در واقع، چك امكان پرداخت بدهى را بدون نیاز به تسلیم پول، فراهم مى‏كند و بدین ترتیب، بدون نیاز به نقل و انتقال پول (كاغذى یا سكه‏اى)، تهاتر مطالبات اشخاص را میسر مى‏سازد: در بسیارى از موارد، كسى كه چكى از دیگرى دریافت مى‏كند، وجه آن را دریافت نمى‏كند؛ بلكه، یا آن را به دیگرى واگذار مى‏كند و یا به حساب خود مى‏ریزد. در این صورت اگر قبلاً به بانك بدهكار باشد، بدهى‏اش پرداخت مى‏شود و اگر بدهكار نباشد، حسابش طلبكار مى‏گردد.

چك در تسهیل وظایف دولت نیز مفید است؛ با این توضیح كه از یك طرف با فراهم كردن امكان تقلیل حجم اسكناس، از هزینه‏هاى دولت مى‏كاهد، و از طرف دیگر، با میسر كردن امكان تعقیب پرداختهاى انجام شده با چك در سطح جامعه، دولت را در گرفتن مالیات از مؤسسات و دیگر اشخاص دست اندر كار تجارت یارى مى‏رساند.

با وجود این مزایاى آشكار، چك از همان ابتداى ورودش به سیستم قانونگذارى ایران، معضلاتى را به وجود آورده است كه هنوز حل نشده‏اند. در واقع، چك به سبب آن كه سندى عمدة بانكى و فورا قابل پرداخت است، به نسبت اسناد مشابه (برات و سفته)، اعتماد بیشترى به دریافت كنندگان آن مى‏دهد. نتیجه این وضعیت خاص، این است كه كلاه‏بردارى از طریق صدور این سند، بیشتر انجام مى‏شود؛ با این توضیح كه: شخصى كه وجهى در حساب خود در بانك ندارد، با ارائه دسته چك بانكى و صدور چك بر روى یكى از اوراقى كه توسط بانك در اختیار او قرار گرفته است، نظر گیرنده سند را جلب و او را به معامله در قبال دریافت ورقه چك ترغیب مى‏كند؛ اما هنگامى كه دارنده چك، براى دریافت وجه آن به بانك مراجعه مى‏كند، معلوم مى‏شود كه چك، به سببى از اسباب، قابل پرداخت نیست و دارنده، در حقیقت، قربانى خدعه و دروغ صادر كننده چك شده است.

این واقعیت ملموس، موجب شده است كه در ایران، قانونگذار در مورد چك مقررات جزائى خاصى را وضع كند كه به موجب آن، كسى كه چكى صادر مى‏كند و بعد معلوم مى‏شود كه قابل پرداخت نیست، با این فرض كه چنین صادر كننده‏اى داراى سوء نیت است و نسبت به دارنده چك كلاه‏بردارى كرده است، قابل مجازات كیفرى است. این مفهوم، در قوانین مختلفى كه از سال 1312 تاكنون وضع شده است مورد توجه خاص قانونگذار ایران قرار گرفته است.(ر.ك: اسكینى، 1379، ص3 به بعد؛ حمیدى، 1354، ص140 به بعد؛ كازرونى، 1354، ص100؛ «چك كیفرى»، ص45؛ «چك كیفرى»، ص81)

مطالعه این قوانین نشان مى‏دهد كه قانونگذار، جز در موارد محدود (صدور گواهى عدم یا كسر موجودى، عدم پرداخت وجه چك به دستور صادر كننده یا ذى نفع و امثال آن) درباره صدور چك بلامحل و گردش آن نقش قابل ملاحظه‏اى به بانك نداده و مسؤولیت خاصى نیز براى او مشخص نكرده است.

این در حالى است كه یكى از عوامل مهم ترغیب اشخاص به قبول چك، این واقعیت است كه چك با اعتبار یك مؤسسه بانكى كشیده مى‏شود و دارندگان در ذهن خود چنین تلقى مى‏كنند كه وضعیت كسى كه چك صادر مى‏كند، الزاما از جهات مختلف، از ناحیه بانك مورد بررسى قبلى قرار گرفته و بانك، حداقل از صحت عمل مشترى (صاحب حساب) خود اطمینان پیدا كرده است. در واقع، درست است كه دست كم در ایران، وجود مجازات كیفرى براى كسى كه چك بلامحل صادر مى‏كند، نقطه قوتى براى گیرندگان چك است، اما، به جرأت مى‏توان گفت كه اگر اشخاصى كه از صادر كنندگان، چك قبول مى‏كنند، اطمینان داشته باشند كه چك پرداخت نخواهد شد، به صرف وجود حق شكایت كیفرى، چك را قبول نخواهند كرد؛ زیرا كسانى كه در قبال انجام عمل یا معامله‏اى چك دریافت مى‏كنند، مى‏خواهند كه وجه آن را دریافت نمایند و مجازات صادر كننده چك بلامحل، نفع شخصى براى آنها ندارد.

از این رو است كه وضع مجازات كیفرى براى صادر كنندگان چك، تأثیر چندانى در كاهش روند رو به رشد تعداد چكهاى بلامحل نداشته است و مى‏بینیم كه گفته مى‏شود امروز در كشور حدود 18 هزار زندانى چك و به همین میزان هم فرارى داریم.(روزنامه ایران شماره 1983 مورخ 11 آذر ماه 1380، ص7)

این واقعیتها باعث شده است كه اخیرا مسؤولان امر (مجلس و قوه قضائیه)، در پى افزایش نقش بانك در صدور چك باشند. قوه قضائیه لایحه‏اى تحت عنوان «لایحه اصلاح موادى از قانون صدور چك...» پیشنهاد داده است كه در جلسه مورخ 27/3/1380 هیأت وزیران به تصویب رسیده و در حال حاضر در دست مجلس است. این لایحه، بیشتر بر حذف بعضى از موارد چك از قابلیت تعقیب كیفرى تأكید كرده(2) و در نقش بانك تغییر عمده‏اى ایجاد نكرده است؛ یعنى نقشى براى بانك در گردش چك بلامحل قائل نیست.

طرحى نیز توسط عده‏اى از نمایندگان مجلس ششم پیشنهاد شد كه بر نقش و مسؤولیت هر چه بیشتر بانك در این ارتباط تأكید داشت، تا آنجا كه بانك را به پرداخت وجه هر چك بلامحل موظف مى‏كرد. این طرح، بعدا در همان مجلس ناكام ماند و به تصویب نرسید(3). این دو متن حقوقى در واقع، نمایانگر دو دیدگاه بسیار متفاوت و دور از هم، از نحوه برخورد با پدیده نامیمون «صدور چك بلامحل» است.

بدیهى است كه نه مى‏توان بانك را آنچنان در گردش چك بلامحل نادیده گرفت كه هیچ گونه نقش و مسؤولیتى در كم كردن حجم چكهاى بلامحل نداشته باشد و نه مى‏توان انتظار داشت كه بانك، در پرداخت چكهاى بلامحل، جانشین صادر كننده شود؛ چیزى كه در هیچ جاى دنیا پذیرفته نیست. حال اگر این دو راه افراطى، هیچ كدام قابل پذیرش و واجد فایده عملى نیستند، چه راه حلى مى‏توان پیش گرفت تا تعداد چكهاى بلامحل به حداقل برسد؟ این سؤالى است كه این مقاله در پى یافتن پاسخ آن است. براى پاسخ به این سؤال، منطقى است كه نقش بانك را قبل از افتتاح حساب براى مشترى نقش او را بعد از افتتاح حساب، جداگانه بررسى كنیم.

هر چند این كار را عمدة با نگاه به مقرراتى كه قانونگذار ایران وضع كرده به انجام مى‏رسانیم، در موارد متعددى به حقوق فرانسه نیز اشاره خواهیم كرد؛ هم از این جهت كه حقوق فرانسه در زمینه چك و نقش بانك در ایجاد و گردش آن، الهام بخش قانونگذار ایران بوده است و هم از آن جهت كه كشور فرانسه، كه پرچم‏دار طرح مجازات كیفرى براى صدور چك بلامحل بوده است، آهسته آهسته از جنبه كیفرى چك دست برداشته و به وظایف و اختیارات بانك افزوده و از این راه، در كم كردن تعداد چكهاى بلامحل موفق بوده است.

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

برچسب ها : نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , صدور چك بلامحل , مقاله , تحقیق , پروژه , پایان نامه , نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , مقاله نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , تحقیق نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , پروژه نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , پایان نامه نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


proje
Google
تقریباً ۵۶٬۸۰۰ نتیجه (۰٫۵۵ ثانیه)

نمایش نتایج برای نقش بانكها در پیشگیری از صدور چك بلامحل
یا همان جستجوی نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل - پایگاه اطلاع ...
www.hawzah.net/fa/Article/View/80097
تاریخ دریافت: 20/3/82تاریخ تأیید: 10/4/82 چکیده: چک، که در مفید بودن آن در پرداخت مطالبات تردیدی نیست، از همان ابتدای ورودش به سیستم قانونگذاری ایران، ...
نقش بانكها در پیشگیری از صدور چك بلامحل - آفتاب
www.aftabir.com › مقالات › اقتصاد و بازرگانی › بانک و بیمه
۹ مرداد ۱۳۸۴ ه‍.ش. - پاسخ به این سؤال، بستگی به نقشی دارد كه قانونگذار، در ایجاد و گردش چك بلامحل، برای بانك قائل می شود. درباره میزان نقش بانك در این خصوص، دو ...
نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل - مهمترین اخبار ...
vista.ir/article/204505/نقش-بانکها-در-پیشگیری-از-صدور-چک-بلامحل
چك وسیله دریافت پول از بانك (یا مؤسسه اعتباری مشابه)، توسط مشتری است كه قبلاً وجه .... بخش اول نقش بانك در پیش گیری از صدور چك بلامحل، قبل از افتتاح حساب
SID.ir | نقش بانكها در پيشگيري از صدور چك بلامحل
fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=4015
توسط اسكيني ربيعا
دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی نقش بانكها در پيشگيري از صدور چك بلامحل.
نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل - موسسه حقوقی ...
mohassani.persianblog.ir/post/82/
نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل. - چهارشنبه ۱۳۸۸/۱۱/٢۱. چک، که در مفید بودن آن در پرداخت مطالبات تردیدی نیست، از همان ابتدای ورودش به سیستم ...
نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلا محل - پایگاه مجلات ...
www.noormags.ir/view/fa/articlepage/.../نقش-بانکها-در-پیشگیری-از-صدور-چک-بلا-مح...
ربیعا اسکینی ; مجله: نامه مفید ; مرداد و شهريور 1382 - شماره 37 ;
نقش بانک ها در پیشگیری از صدور چک بلامحل - کتابخانه ...
library.tebyan.net/.../نقش%20بانک%20ها%20در%20پیشگیری%20از%20صدور%20...
نقش بانک ها در پیشگیری از صدور چک بلامحل. [منبع الکترونیکی]. افزودن به کتابخانه شخصی ... مقاله. موضوعات : بانک‌ها · پيش گيري · چک بي محل. منابع دیجیتالی : ...
پرتال جامع علوم انسانی - نقش بانکها در پیشگیری از صدور ...
www.ensani.ir/fa/content/262910/default.aspx
نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلا محل. ربیعا اسکینی. فایل تمام متن: 20120426174938-5192-212.docx (نوع: MS Word حجم: 57KB). منابع (نشریه):.
دانلود مقاله نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلا محل
masir1357.ir/نقش-بانکها-در-پیشگیری-از-صدور-چک-بلا-محل/
نویسنده این مطلب: اسکینی،ربیعا تعداد صفحات: 30 صفحه خلاصه مقاله یا چکیده: چک، که در مفید بودن آن در پرداخت مطالبات تردیدی نیست، از همان ابتدای ورودش به ...
رونمایی قانون جدید چک - روزنامه دنیای اقتصاد
www.donya-e-eqtesad.com/news/563256/
در لایحه جدید بر خلاف قانون چک فعلی، نقش بانک‌ها در پیشگیری از بزه صدور چک بلامحل و جرائم مربوط به آن برجسته شده است. از ویژگی‌های دیگر پیش‌نویس این قانون، ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

 
proje
 

 
 
 
صفحه 2 از حدود ۵۶٬۸۰۰ نتیجه(۰٫۴۴ ثانیه) 
مقاله قانون چک فرانسه و تطبیق آن، با قانون صدور چک ایران ... برخورد کرده و از یک سو نقش بانکها و بویژه بانک مرکزی فرانسه را در پیشگیری از صدور چک بدون ... اما به غیر از این مورد اجباری قانونی مبتنی بر پرداخت وجه چک بلامحل از طرف بانک بسیار ...

دسته بندی علوم انسانی - مقاله نقش بانكها در پيشگيرى از ...

okfiles.ir/مقاله-نقش-بانكها-در-پيشگيرى-از-صدور-چك-ب/
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - برچسببروزترین مقاله نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل پایان نامه نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل جدیدترین تحقیق نقش ...

مقاله نقش بانكها در پيشگيرى از صدور چك بلامحل | دانلود انواع ...

felash.charismababy.com/2016/03/.../مقاله-نقش-بانكها-در-پيشگيرى-از-صدور-چك-ب...
۲ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - خانه / مقاله نقش بانكها در پيشگيرى از صدور چك بلامحل ... برچسببروزترین مقاله نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل پایان نامه نقش بانکها ...

نقش بانكها در پیشگیرى از صدور چك بلامحل

maghalenab.rozblog.com/post/.../نقش-بانكها-در-پیشگیرى-از-صدور-چك-بلامحل.htm...
نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل - پایگاه اطلاع ... www.hawzah.net/fa/Article/View/80097 تاریخ دریافت: 20/3/82تاریخ تأیید: 10/4/82 چکیده: چک، که در ...

قانون صدور چک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/قانون_صدور_چک
و بعد از ان قانون «اصلاح موادی از قانون صدور چک» موصب ۲/۶/۱۳۸۲ در متن اصلاح، الحاق و ... حقیقت امر آن است که نقش اقتصادی چک بسیار سرنوشت ساز و خطیر می‌باشد. ... منظور از دارنده چک در این ماده شخصی است که برای اولین بار چک را به بانک ارائه داده ... مورد چکهای بلامحل و تضمینی به تصویب رسید، نهایتاً قانون چک بلامحل مصوب ۴ خرداد ...
... از يك سو نقش بانكها و بويژه بانك مركزي فرانسه را در پيشگيري از صدور چك بدون ... اما به غير از اين مورد اجباري قانوني مبتني بر پرداخت وجه چك بلامحل از طرف بانك ...
اهمیت انکارناپذیر نقش نظام بانکی کشور در کاهش میزان جرم صدور چک بلامحل، ... الف) راهکارهای پیشگیری از صدور چک پرداخت نشدنی: از جمله راهکارهای مقرر می توان به ...
چك سندی است كه به موجب آن صادركننده به بانك محال علیه دستور می دهد تا وجوه موجود وی در ... صدور چك بلامحل در لایحه قانونی چك كه در آبان سال 1331 مشتمل بر 12 ماده و پنج ...
 
 
proje
 

 
 
 
صفحه 3 از حدود ۵۶٬۸۰۰ نتیجه(۰٫۴۱ ثانیه) 
۲۹ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مقررات راجع به پیشگیری و مجازات چک بلامحل در قوانین فرانسه: ... برای بانكها و بانك فرانسه Banque de France نقش فراوانی در پیشگیری از صدور ...
۳ تیر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - در نتيجه خطر حمل و نقل پول از ميان مي‌رود و در سرعت دادن به معاملات نقش مهمي دارد. ... مطابق قانون هر كسي مرتكب جرم صدور چك بلامحل گردد، به شرح ذيل محكوم خواهد ... و اما يك توصيه: پيشگيري از جرم بهتر از درمان است، زيرا هزينه كمتري ...

محرومیت دارندگان سابقه چک برگشتی از خدمات شبکه بانکی - ...

www.cbi.ir › خبرها و رویدادها › خبرها › 1391
۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - صدور حجم گسترده‌اي از چک‌هاي بلامحل، عدم دستيابي بسياري از دارندگان چک ... و نيز پيشگيري از بروز تخلف، بانک‌هاي خاطي مشمول مجازات‌هاي انتظامي ...

دانلود پایان نامه در مورد نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک ...

birdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.110_Action.NewsBody...
۱۹ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - Jul 22, 2015 - نقش بانکها در پیشگیری از صدور چک بلامحل ... این واقعیت ملموس، موجب شده است که در ایران، قانونگذار در مورد چک مقررات جزائی خاصی ...

چک - آژانس مسکن 2000

maskan2000.ir/Cheque.aspx
چك همان گونه كه قانونگذار در ماده 2 قانون چك اعلام داشته در حكم اسناد لازم‌الاجرا است و ... مي‌شود كه در اين مسير بانك‌ها نقش مهمي در پيشگيري از وقوع بزه صدور چك بلامحل و ...
اهميت انكارناپذير نقش نظام بانكي كشور در كاهش ميزان جرم صدور چك بلامحل، موجب شده است ... الف) راهكارهاي پيشگيري از صدور چك پرداخت نشدني: از جمله راهكارهاي مقرر مي ...

چک - کلاهبرداری- انواع چک - چک بلا محل - مجازات چک بلا محل - - ...

japalaghi.com/273-متن-قانون-چک-با-آخرین-اصلاحات-و--ضمانتهای-اجرایی-کیفری-و-م...
۷ خرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - هركس با علم به بسته بودن حساب بانكی خود مبادرت به صدور چك نماید عمل ..... مسير بانك‌ها نقش مهمي در پيشگيري از وقوع بزه صدور چك بلامحل و حتي ...

چک و سفته بایگانی - مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری تهران

www.shamslawyers.com/blog/category/حقوق-تجاری/چک-و-سفته
۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اگر صادر کننده که در بانک چک برگشتی داشته دارد از آن و به هیچ وجه از آن .... حساب، صدور چك بلامحل وگردش آن، نقش قابل ملاحظه اي را براي بانك قائل نشده و ... ( الف) راهكارهاي پيشگيري از صدور چك پرداخت نشدني: از جمله راهكارهاي مقرر مي

تحقیق قوانین حقوق فرانسه درخصوص چک بلامحل - 10529 - ...

dl.article4.ir/10/تحقیق-قوانین-حقوق-فرانسه-درخصوص-چک-بلا.html
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - را در این خصوص وضع كند و برای بانكها و بانك فرانسه Banque de France نقش فراوانی در پیشگیری از صدور چكهای بلامحل در نظر گرفته و سیستم ...

مباحثي پيرامون قانون صدور چك

hbadvi.farsedu.ir/portal/show.aspx?page=10972
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 59
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 317
  • آی پی دیروز : 147
  • بازدید امروز : 1,234
  • باردید دیروز : 626
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,234
  • بازدید ماه : 1,234
  • بازدید سال : 135,397
  • بازدید کلی : 2,643,944