loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 431 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

«اصالة الصّحة»یا اصل صحت قراردادها در حقوق ایران

«اصالة الصّحة»یا اصل صحت قراردادها در حقوق ایراندسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 70 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 48 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 46

قوانین هر جامعه‌ای بر پایه عقاید و عرف و عادت مرسوم و سنن آن جامعه استوار است

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

قوانین هر جامعه‌ای بر پایه عقاید و عرف و عادت مرسوم و سنن آن جامعه استوار است. عناوین و اصطلاحاتی كه قوانین كشور ما از عرف جامعه خود مخصوصاً از قواعد مربوط به احكام اسلامی و قواعد متداول در السنة فقها پذیرفته است، بسیار زیاد است كه از جمله آنها می‌توان قاعده یا اصل صحت (اصالة الصحّة) را نام برد. این اصل كه در فقه شیعه مقام ارجمندی دارد در كتاب‌های بسیاری از فقهاء شیعه دربارة آن سخن رفته و در موارد متعددی به آن استناد گردیده و فقه اهل سنت نیز با آن ناآشنا نمی‌باشد.

در قوانین ایران نیز اصل یاد شده كاربرد فراوانی داشته و مواد متعددی از قوانین ما نیز براساس این اصل تنظیم و تصویب گردیده است و آنچه كه عمدتاً در این نوشته مورد بحث قرار می‌گیرد كلیاتی راجع به اصل صحت و ضرورت و تأثیر آن در قوانین است. علی‌هذا از سابقه تاریخی و ماهیت آن و همچنین اصل صحت در شبهه حكمی و موضوعی و تعارض استصحاب با اصل صحت و اصل صحت در فقه اهل سنت نیز به لحاظ مناسبت آنها با موضوع تحقیق سخن خواهد رفت. همچنین اصل صحت و كاربرد آن در تفسیر قراردادها و اصل صحت در قانون مدنی ایران مباحث دیگری از این نوشته را تشكیل می‌دهد.

بخش اول این بررسی، شامل تعریف و كلیاتی در باب ضرورت اصل صحت و در بخش دوم به سابقة تاریخی اصل صحت اشاره خواهد شد. ماهیت اصل صحت بخش سوم و ادله صحت، بخش چهارم و اصل صحت در شبهه حكمی و موضوعی نیز بخش پنجم این نوشته را تشكیل می‌دهد. در بخش ششم از تعارض اصل صحت با استصحاب در بخش هفتم از تأثیر اصل صحت در تفسیر قراردادها سخن خواهد رفت. در بخش هشتم، از اصل صحت در فقه اهل سنت و در بخش نهم از اصل صحت در قانون مدنی و رویة قضایی بحث خواهد شد و سرانجام در بخش دهم نتایج كلی بحث و بررسی دربارة اصل صحت بیان خواهد شد.

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول

« تعریف و ضرورت اصل صحت»

بخش دوم:

سابقة تاریخی (حقوق تطبیقی)

بخش سوم:

«ماهّیت اصل صحت»

بخش چهارم:

«اصل صحت و شبهة حكمی و موضوعی»

بخش پنجم:

«تعارض اصل صحت و استصحاب»

بخش ششم:

«ادلّه اصل صحت»

بخش هفتم:

«اصل صحت در تفسیر قراردادها»

بخش هشتم:

«اصل صحت در فقه اهل سنت و سایر مذاهب»

بخش نهم:

«اصل صحت در قانون مدنی و رویة قضایی»

بخش دهم:

«نتیجه تحقیق و بررسی»

منابع

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

برچسب ها : «اصالة الصّحة»یا اصل صحت قراردادها در حقوق ایران , اصالة الصّحة , اصل صحت قراردادها , حقوق ایران

محمد غفوری تبار بازدید : 530 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی رابطه بین رضایت شغلی دبیران با رفتار شهروندی سازمانی

بررسی رابطه بین رضایت شغلی دبیران با رفتار شهروندی سازمانیدسته: مدیریت
بازدید: 9 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 35 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

واژه های کلیدیرضایت شغلی ‚مدارس ‚رفتارشهروندی سازمانیدبیر

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

مطالعه رفتار افراد در محیطهای کاری از دیرباز موردتوجه اندیشمندان علوم مدیریت بوده است و با ظهور رشته رفتار سازمانی در سالهای نخست دهۀ 1960، در این امر جدیت بیشتری به عمل آمد. بسیاری از مطالعات صورت گرفته ، سعی در تقسیم بندی رفتارها و علل بروز آن ها داشته اند. مباحثی نظیر:  ادراك، انگیزش ، نگرشهای شغلی و ... از جمله مواردی هستند كه به بررسی ریشة بسیاری از رفتارهای آدمی در محیط كار می پردازند.

اما امروزه توجه روانشناسان و رفتارشناسان به وجود تفاوت هایی در رفتارهای رسمی با رفتار های غیر رسمی کارکنان در محیط کار که برای سازمانها مفید و سودمند هستند ولی در شرح شغل کارکنان وجود ندارند و اغلب بوسیله سیستم پاداش سازمانها شناخته نمی شوند متمایل شده است. این رفتارهای غیر رسمی که از سوی کارکنان به نمایش گذاشته می شوند تحت عناوین گوناگونی مشخص شده اند که شایعترین آنها رفتار شهروندی سازمانی می باشد.

از سویی در دنیای بسیار رقابتی امروز، سازمانها در جستجوی شیوه های نوین جهت حداکثر نمودن عملکرد و تلاش کارکنان شان هستند. بزرگترین و اصلی ترین سرمایه هر سازمان، سرمایه انسانی آن است که سایر سرمایه گذاریهای سازمان را تحت الشعاع قرار می دهد ودستیابی به اهداف سازمانها تا حد زیادی در گرو عملکرد مناسب و صحیح کارکنان است.

با توجه به اینکه ترغیب رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان امکان پذیر نیست. بنابراین، برای تشویق این گونه رفتار ها در بین کارکنان بایستی به تقویت پیش زمینه های آنها پرداخت. یکی از این پیش زمینه ها رضایت شغلی می باشد.

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه رضایت شغلی دبیران با رفتار شهروندی سازمانی آنان در دبیرستانهای دولتی شهرستان ملكان می باشد. که بدین منظور پنج فرضیه فرعی و یک فرضیه اصلی طراحی شد و اطلاعات مورد نیاز جهت تحلیل فرضیه های تحقیق از طریق پرسشنامه طراحی شده که در نمونه آماری که بر اساس فرمول کوکران 129 نفر  محاسبه شد و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای پخش و پس از جمع آوری و تحلیل کلیه فرضیه ها مورد تأئید قرار گرفتند که برای آزمون فرضیه ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.

یعنی بین رضایت شغلی و ابعاد آن(رضایت از کار، رضایت از مافوق، رضایت از همکار، رضایت از ترفیع، رضایت از حقوق) با رفتار شهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

ضرورت و فواید پژوهش

اهداف تحقیق

روش تحقیق

جامعه و نمونه آماری

ابزار جمع آوری اطلاعات

اعتبار(Validity) و پایایی(Reliability) ابزار جمع آوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل داده های آماری

تجزیه و تحلیل استنباطی داده های آماری( آزمون آماری فرضیه های تحقیق )

آزمون فرضیه اصلی

نتایج و یافته های توصیفی

نتایج و یافته های استنباطی

پیشنهادات

پیشنهاداتی برای مطالعاتی آتی

منابع

 

جدول شماره1:  مقدارآلفای کرونباخ به تفکیک هر سازه

جدول شماره 2 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از کار با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 3 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از مافوق  با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 4 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از همکار  با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 5 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از ترفیع  با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 6 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت از حقوق با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 7 : آزمون r پیرسون برای تعیین همبستگی: رضایت شغلی با رفتار شهروندی سازمانی

جدول شماره 8 :  توصیف مدل

جدول شماره9: ANOVA

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی رابطه بین رضایت شغلی دبیران با رفتار شهروندی سازمانی , رضایت شغلی , مدارس , رفتارشهروندی سازمانی , دبیر

محمد غفوری تبار بازدید : 229 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAMدسته: کشاورزی
بازدید: 13 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 70 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 29

كلیدواژه ها فناوری اطلاعات، مدل پذیرش فناوری، هنرستان کشاورزی

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

هدف از پژوهش حاضر ، بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در استان کرمانشاه با استفاده از مدل پذیرش فناوری می باشد. این پژوهش از نوع تحقیقات پیمایشی است که برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ترجمه شدهی دیویس(1989) استفاده گردید. به منظورسنجش روایی پرسشنامهی مذکور از روش ترجمهی معکوس بهرهگرفته شد.  اعتبار این پرسشنامه توسط پانل متخصصان تایید گردید، و پایایی آن به وسیله ی آزمون آلفای کرونباخ برای کلیه ی بخش ها بالاتر از 7/0 محاسبه شد. جامعة آماری این مطالعه را 52 نفر از  هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی در شهرستانهای کرمانشاه ، اسلام آباد غرب، سنقر، روانسر، قصرشیرین و بیستون تشكیل دادهاند که با توجه به محدود بودن جامعه از روش سرشماری استفاده گردید. نتایج حاصل ازتحلیل مسیر نشان داد که متغیرهای برداشت ذهنی از مفید بودن و نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات اثر مثبت ومعنی داری بر تصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات داشتند، وتصمیم به استفاده از فناوری اطلاعات نیز اثرمثبت و معنی داری بر استفاده از فناوری اطلاعات داشت. همچنین برداشت ذهنی ازآسانی استفاده از فناوری اطلاعات بر نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات اثر مثبت ومعنیداری داشت. نتایج این مطالعه میتواند دستاوردهایی برای برنامهریزان آموزش متوسطهکشاورزی داشته باشد، بدین صورت که سیاست‌گذاران آموزش متوسطه‌ی کشاورزی می‌توانند مفید بودن فن‌اوری اطلاعات را در فرآیند یاددهی- یادگیری به هنرآموزان متدکر شوند و از طرفی آموزش درحد تسلط می‌تواندآسانی استفاده از فناوری اطلاعات را در هنرآموزان تقویت نماید.

فهرست مطالب

چكیده

مقدمه

پیشینهی تحقیق

روش تحقیق

یافته های پژوهش

الف- بخش توصیفی

ب- بخش استنباطی

بحث و نتیجه‌گیری

منابع

جدول1: ضرایب آلفای محاسبه شده.

جدول2. درصد فراوانی مدت استفاده‌ی روزانه‌ی هنرآموزان از فناوری اطلاعات

جدول3: ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش.

جدول4. بررسی اثرات مستقیم، غیرمستقیم وکل متغیرها بر متغیر وابسته(استفاده)

 

شكل1. مدل پذیرش فناوری (دیویس، باگوزی، و وارشاو، ۱۹۸۹)

شکل2 . نمودار  مسیر مدل مفهومی (TAM) مدل برونداد

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM , پذیرش فناوری اطلاعات توسط , هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی , مدلTAM

محمد غفوری تبار بازدید : 464 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

طراحی الگوی ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی كاركنان

طراحی الگوی ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی كاركناندسته: روان شناسی
بازدید: 15 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 59 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 39

واژه های کلیدی الگوی ارزیابی، اثربخشی، آموزش کارکنان، اثربخشی آموزشی، ارزیابی اثربخشی آموزشی

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

این مقاله براساس طرح تحقیق «طراحی الگوی ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی» تنظیم گردیده است. ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی یکی از مهمترین و ضروری ترین و و در عین حال پیچیده ترین و مسئله برانگیزترین وظایف نظام آموزش در کلیه سازمان ها و انواع آموزش های تخصصی ضمن خدمت به شمار می آید.

این تحقیق براساس مطالعات گسترده کتابخانه ای و استفاده از نظرات و راهنمایی های علمای امر و نیز نتایج حاصل از فعالیت های میدانی شامل گردآوری اطلاعات از مدیران، سرپرستان، روسا و کارمندان شرکت توسعه نیشکر انجام شده است. اطلاعات و داده های میدانی به وسیله پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و با استفاده از تحلیل گر آماری SPSS، مولفه ها، عوامل و شاخص های مورد مطالعه، تجزیه و تحلیل و بررسی شدند. این طرح در مجموع به دنبال الگویی مناسب برای ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت مذکور است، لذا براساس اطلاعات جمع آوری شده از دو رشته فعالیت صورت گرفته، الگوی مناسب شناسایی، اصلاح و ویرایش شده و سپس برای سنجش اثربخشی دوره های آموزشی آن شرکت ارایه گردیده است. 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

طرح مسئله

دلایل تعیین اثربخشی برنامه های آموزشی

پیشینه تحقیق

تعدد در رویكرد و مدل های ارزیابی 

یافته های تحقیق

معرفی الگوی پیشنهادی

ویژگی های فردی

ویژگی های آموزشی

ویژگی های سازمانی

عوامل موثر بر انتقال و کاربرد آموخته های آموزش در محیط کار از دید پاسخ دهندگان

الگوی مناسب برای ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی

مراحل ارزیابی اثربخشی آموزش مطابق با الگوی پیشنهادی

نتیجه گیری وپیشنهادها

منابع

 

 

 

جدول شماره ( 1 ) شاخص های فاكتور محیط در الگوی انتقالی

جدول شماره (2 ) شاخص های  فاكتور ویژگی مشاركت كنندگان در دوره براساس الگوی انتقالی

جدول شماره ( 3 ) شاخص های فاكتور طراحی دوره آموزشی بر اساس الگوی انتقالی

جدول شماره(4): ضریب آلفای كل پرسشنامه

جدول شماره(5): ضریب آلفای هر یك از مولفه ها

جدول شماره(6) آلفای كرونباخ عوامل شانزده گانه پرسشنامه

 

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : طراحی الگوی ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی كاركنان , اثربخشی , دوره‌های آموزشی كاركنان , الگوی ارزیابی , آموزش کارکنان , اثربخشی آموزشی , ارزیابی اثربخشی آموزشی

محمد غفوری تبار بازدید : 372 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

 

ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین

ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلایندسته: روان شناسی
بازدید: 10 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 31 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می گردد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

تحقیق حاضر به ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین پرداخته است .تابه مطلوبیت وانسجام درونی هر یک از عناصربرنامه  با یکدیگروهمچنین همراستایی هریک از اجزا برای تحقق اهداف آموزشی پی ببرد.در این تحقیق ابتدا به تعاریف وشکل گیری نظام آموزشی کاردانش ونظریه ها والگوهای برنامه درسی وپس از آن به ارزشیابی آموزشی ، که یکی از مهمترین مراحل برای تائید صحت اجرای برنامه می باشد پرداخته شده است تا به این نتیجه برسیم که اجرا برنامه درجهت مطلوب سرمایه گذاری قرارگرفته است، درغیراینصورت تعیین شود که نقاط ضعف برنامه چیست وچه گامهایی برای اصلاح آن باید صورت گیرد.

هدف دیگر تحقیق ، تعیین میزان مطلوبیت پذیرش دانش آموزان ، تعیین میزان بستر دانش افزایی مدرسین از طرف سازمان با توجه به اهداف برنامه می باشد.

تحقیق برای ارزیابی عناصر برنامه هشت سوال اصلی  وبرای ارزیابی مطلوبیت پذیرفته شدگان رشته(دانش آموزان ) وارزیابی دانش افزایی مدرسین هرکدام یک سوال اصلی مطرح نموده و با 46 سوال فرعی با مقیاس چهار رتبه ای لیکرت درپرسشنامه محقق ساخته ، سنجیده شده است. روایی پرسشنامه توسط10 نفر از  اساتیدرشته علوم تربیتی واعتبار آن پس از پاسخگویی پرسشنامه توسط 30 نفر از مدرسین رشته برابر با92/0 بدست آمده وتایید شده است ،پس ازجمع آوری پرسشنامه توسط مدرسین مناطق 19 گانه آموزش وپرورش که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، به بررسی داده ها پرداخته شده ونتایج ذیل حاصل گردیده است:

در تحلیل استنباطی ابتدا از آزمون x2  برای سنجش وابستگی هرگزینه سوال به سوال اصلی تحقیق پرداخته شده است .آنگاه احتمال انتخاب هر یک از4گزینه مساوی وبرابر 4/1 هر سوال مورد بررسی قرارگرفته است، نتایج آزمون x2  وابستگی هر یک از سوالات فرعی به سوالات پرسشنامه را تایید نموده است .

دررد یا پذیرش سوال ها از آزمون رتبه علامت ویلکاکسون استفاده شده است واین آزمون به دو صورت سوال ها را مورد بررسی قرارداده است :

  1. ارزیابی هر سوال نسبت به کل امتیاز پرسشنامه
  2. ارزیابی هر سوال نسبت به شاخص

در بررسی سوالات تحقیق با درصد اصمینان  95 نتایج ذیل حاصل گردید.

سوال 1: مواد آموزشی گنجانده شده در برنامه درسی براساس  نیاز جامعه سنجش نشده است

سوال 2: ذی نفعان آموزشی ازاهداف این رشته آنگونه که تعریف شده رضایت ندارند

سوال 3: محتوای ارائه شده بافعالیتهای یادگیری و راهبردهای یاددهی - یادگیری مطابقت دارند

سوال 4: برنامه درسی تدوین شده با برنامه درسی اجرا شده مطابقت دارد

سوال 5: مواد آموزشی ، درجهت تحقق اهداف برنامه نمی باشد

سوال 6: ارزشیابی درجهت بهبود کیفیت  یاددهی – یادگیری می باشد واز مطلوبیت برخوردارنیست

سوال 7: مطلوبیت تدریس این رشته ورضایت دانش آموختگان آن .تامین شده است

سوال 8: فضا وزمان اختصاص داده شده از مطلوبیت برخوردار است

سوال 9: معیار پذیرش دانش آموزان با اهداف نظام هماهنگی دارد

سوال 10: برای نیروهای آموزشی مطابق با نیاز رشته در جهت اهداف ،بستر دانش افزایی تامین نشده اس.

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین , اثر بخشی , نظام آموزشی کاردانش , رشته نقشه کشی ساختمان , عناصر نه گانه فرانسیس کلاین

 

ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلایندسته: روان شناسی
بازدید: 10 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 31 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می گردد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

تحقیق حاضر به ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین پرداخته است .تابه مطلوبیت وانسجام درونی هر یک از عناصربرنامه  با یکدیگروهمچنین همراستایی هریک از اجزا برای تحقق اهداف آموزشی پی ببرد.در این تحقیق ابتدا به تعاریف وشکل گیری نظام آموزشی کاردانش ونظریه ها والگوهای برنامه درسی وپس از آن به ارزشیابی آموزشی ، که یکی از مهمترین مراحل برای تائید صحت اجرای برنامه می باشد پرداخته شده است تا به این نتیجه برسیم که اجرا برنامه درجهت مطلوب سرمایه گذاری قرارگرفته است، درغیراینصورت تعیین شود که نقاط ضعف برنامه چیست وچه گامهایی برای اصلاح آن باید صورت گیرد.

هدف دیگر تحقیق ، تعیین میزان مطلوبیت پذیرش دانش آموزان ، تعیین میزان بستر دانش افزایی مدرسین از طرف سازمان با توجه به اهداف برنامه می باشد.

تحقیق برای ارزیابی عناصر برنامه هشت سوال اصلی  وبرای ارزیابی مطلوبیت پذیرفته شدگان رشته(دانش آموزان ) وارزیابی دانش افزایی مدرسین هرکدام یک سوال اصلی مطرح نموده و با 46 سوال فرعی با مقیاس چهار رتبه ای لیکرت درپرسشنامه محقق ساخته ، سنجیده شده است. روایی پرسشنامه توسط10 نفر از  اساتیدرشته علوم تربیتی واعتبار آن پس از پاسخگویی پرسشنامه توسط 30 نفر از مدرسین رشته برابر با92/0 بدست آمده وتایید شده است ،پس ازجمع آوری پرسشنامه توسط مدرسین مناطق 19 گانه آموزش وپرورش که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، به بررسی داده ها پرداخته شده ونتایج ذیل حاصل گردیده است:

در تحلیل استنباطی ابتدا از آزمون x2  برای سنجش وابستگی هرگزینه سوال به سوال اصلی تحقیق پرداخته شده است .آنگاه احتمال انتخاب هر یک از4گزینه مساوی وبرابر 4/1 هر سوال مورد بررسی قرارگرفته است، نتایج آزمون x2  وابستگی هر یک از سوالات فرعی به سوالات پرسشنامه را تایید نموده است .

دررد یا پذیرش سوال ها از آزمون رتبه علامت ویلکاکسون استفاده شده است واین آزمون به دو صورت سوال ها را مورد بررسی قرارداده است :

  1. ارزیابی هر سوال نسبت به کل امتیاز پرسشنامه
  2. ارزیابی هر سوال نسبت به شاخص

در بررسی سوالات تحقیق با درصد اصمینان  95 نتایج ذیل حاصل گردید.

سوال 1: مواد آموزشی گنجانده شده در برنامه درسی براساس  نیاز جامعه سنجش نشده است

سوال 2: ذی نفعان آموزشی ازاهداف این رشته آنگونه که تعریف شده رضایت ندارند

سوال 3: محتوای ارائه شده بافعالیتهای یادگیری و راهبردهای یاددهی - یادگیری مطابقت دارند

سوال 4: برنامه درسی تدوین شده با برنامه درسی اجرا شده مطابقت دارد

سوال 5: مواد آموزشی ، درجهت تحقق اهداف برنامه نمی باشد

سوال 6: ارزشیابی درجهت بهبود کیفیت  یاددهی – یادگیری می باشد واز مطلوبیت برخوردارنیست

سوال 7: مطلوبیت تدریس این رشته ورضایت دانش آموختگان آن .تامین شده است

سوال 8: فضا وزمان اختصاص داده شده از مطلوبیت برخوردار است

سوال 9: معیار پذیرش دانش آموزان با اهداف نظام هماهنگی دارد

سوال 10: برای نیروهای آموزشی مطابق با نیاز رشته در جهت اهداف ،بستر دانش افزایی تامین نشده اس.

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : ارزیابی اثر بخشی نظام آموزشی کاردانش رشته نقشه کشی ساختمان با تاکید بر عناصر نه گانه فرانسیس کلاین , اثر بخشی , نظام آموزشی کاردانش , رشته نقشه کشی ساختمان , عناصر نه گانه فرانسیس کلاین

محمد غفوری تبار بازدید : 320 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

 

رابطه باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی

رابطه باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختیدسته: روان شناسی
بازدید: 9 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 46 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

کلیدواژه ها باورهای معرفت شناختی، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی، درگیری شناختی، پیشرفت تحصیلی ریاضی

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میان باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی با توجه به نقش واسطه ا‍‍ ی اهداف پیشرفت ، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی به روش تحلیل مسیر است. برای این منظور 473 نفر از دانشجویان رشته های علوم پایه(283 دختر و190پسر) دانشگاه پیام نور استان فارس به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به پرسشنامه ای متشکل از خرده مقیاس های باورهای معرفت شناختی، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی، راهبردهای شناختی و فراشناختی پاسخ دادند. نمره درس ریاضی 2 نیز بعنوان شاخص پیشرفت تحصیلی ریاضی  منظور شد. نتایج پژوهش بطور کلی نشان داد که اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی نقش واسطه ای معناداری را در سطح 05/0>p در میان باور به ثابت بودن توانایی، باور به ساده بودن دانش،  باور به قطعی بودن دانش و پیشرفت تحصیلی ریاضی ایفا می کنند ولی نقش واسطه ای این متغیرها در میان باور به سریع بودن یادگیری و پیشرفت تحصیلی ریاضی مورد تایید قرار نگرفت.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش و طرح تحقیق

جامعه و نمونه آماری

ابزار گردآوری داده ها

یافته های پژوهش

مشخصه‌های برازندگی مدل و مدل برازش شده

بحث و نتیجه گیری

منابع

 

 

 

جدول 1 : مشخصه های برازندگی تحلیل عاملی تاییدی خرده مقیاسها

جدول 2: شاخص های آمار توصیفی متغیرهای پژوهش

جدول 3: ماتریس همبستگی متغیرها متغیرهای پژوهش

جدول 4 : اثرات مستقیم، غیر مستقیم و كل متغیرهای پژوهش بر یكدیگر   

جدول 5: مشخصه‌های نکویی برازندگی مدل پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی

شکل 1-1 نمودار مسیر مدل درونداد پژوهش

 

 

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : رابطه باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی , باورهای معرفت شناختی , پیشرفت تحصیلی ریاضی , اهداف پیشرفت , خودکارآمدی ریاضی , درگیری شناختی

 

رابطه باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختیدسته: روان شناسی
بازدید: 9 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 46 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

کلیدواژه ها باورهای معرفت شناختی، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی، درگیری شناختی، پیشرفت تحصیلی ریاضی

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میان باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی با توجه به نقش واسطه ا‍‍ ی اهداف پیشرفت ، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی به روش تحلیل مسیر است. برای این منظور 473 نفر از دانشجویان رشته های علوم پایه(283 دختر و190پسر) دانشگاه پیام نور استان فارس به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به پرسشنامه ای متشکل از خرده مقیاس های باورهای معرفت شناختی، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی، راهبردهای شناختی و فراشناختی پاسخ دادند. نمره درس ریاضی 2 نیز بعنوان شاخص پیشرفت تحصیلی ریاضی  منظور شد. نتایج پژوهش بطور کلی نشان داد که اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی نقش واسطه ای معناداری را در سطح 05/0>p در میان باور به ثابت بودن توانایی، باور به ساده بودن دانش،  باور به قطعی بودن دانش و پیشرفت تحصیلی ریاضی ایفا می کنند ولی نقش واسطه ای این متغیرها در میان باور به سریع بودن یادگیری و پیشرفت تحصیلی ریاضی مورد تایید قرار نگرفت.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش و طرح تحقیق

جامعه و نمونه آماری

ابزار گردآوری داده ها

یافته های پژوهش

مشخصه‌های برازندگی مدل و مدل برازش شده

بحث و نتیجه گیری

منابع

 

 

 

جدول 1 : مشخصه های برازندگی تحلیل عاملی تاییدی خرده مقیاسها

جدول 2: شاخص های آمار توصیفی متغیرهای پژوهش

جدول 3: ماتریس همبستگی متغیرها متغیرهای پژوهش

جدول 4 : اثرات مستقیم، غیر مستقیم و كل متغیرهای پژوهش بر یكدیگر   

جدول 5: مشخصه‌های نکویی برازندگی مدل پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی

شکل 1-1 نمودار مسیر مدل درونداد پژوهش

 

 

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : رابطه باورهای معرفت شناختی و پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش واسطه ای اهداف پیشرفت، خودکارآمدی ریاضی و درگیری شناختی , باورهای معرفت شناختی , پیشرفت تحصیلی ریاضی , اهداف پیشرفت , خودکارآمدی ریاضی , درگیری شناختی

محمد غفوری تبار بازدید : 158 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزاندسته: علوم تربیتی
بازدید: 10 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 54 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 39

این پژوهش کوشیده است تا از منظر تفاوتهای فردی، نوع رابطه ی سبکهای یادگیری وابسته نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان را در منطقه ای دو زبانه مورد بررسی قرار دهد

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

چکیده

      این پژوهش کوشیده است تا از منظر تفاوتهای فردی، نوع رابطه ی سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان را در منطقه ای دو زبانه مورد بررسی قرار دهد. در این پژوهش از روش و الگوی همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری مورد پژوهش شامل دانش آموزان سال سوم راهنمایی است که در سال تحصیلی ٨٧- ٨۶ در آموزشگاههای شهر سقز مشغول به تحصیل بوده اند که به صورت تصادفی 142 نفر از آنان به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. از آزمون گروهی شکلهای نهفته برای سنجش سبکهای یادگیری و از آزمون پیشرفت تحصیلی زبان فارسی شریفی استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها علاوه بر روشهای آمار توصیفی از آمار استنباطی شامل مقایسه میانگین ها و آزمون t و نیز رگرسیون استفاده شده است. میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزانی كه سبك یادگیری شان نابسته به زمینه است  به مراتب بهتر از دانش آموزانی است كه وابسته به زمینه اند. با كنترل متغیر جنسیت، باز نتیجه ثابت است یعنی هم در دانش آموزان دختر و هم پسر پیشرفت تحصیلی زبان فارسی در سبك یادگیری نابسته به زمینه به مراتب بیشتر از سبك یادگیری وابسته به زمینه است. بنا براین فرضیه اول تأیید می شود. در هر یك از خرده آزمون های پیشرفت تحصیلی، دانش آموزانی كه سبك یادگیری نابسته به زمینه دارند نمرات بهتری از دانش آموزانی كه سبك یادگیری وابسته به زمینه دارند كسب كرده اند. اما در خرده آزمون فصاحت جلمه تفاوت مشاهده شده بین دو گروه معنی دار نمی باشد. از مجموع متغیر های وارد شده به معادله رگرسیون، متغیر سبك یادگیری نابسته به زمینه با ضریب 34/0 تأثیر مثبت و بیشترین تأثیر را بر پیشرفت تحصیلی داراست. در مرتبه بعد متغیر جنس نیز با ضریب مسیر 26/0 با علامت مثبت در مرتبه دوم قرار دارد و نشان از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر نسبت به دانش آموزان پسر می دهد. همچنین ضریب مسیرتحصیلات پدر به میزان 25/0 در مرتبه سوم قرار دارد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

عوامل مؤثر بر یادگیری زبان دوم

1-ویژگی های روان شناختی زبان آموز

الف) عوامل شناختی

ب - عوامل عاطفی

ج – عوامل حرکتی

2- عوامل  و موقعیت های اجتماعی و فرهنگی

3- ویژگی های زبان اول و دوم

4- عوامل زیست شناختی

5- سبكهای یادگیری

انواع تقسیم بندیهای سبکهای یادگیری

سبکهای یادگیری وابسته به زمینه– نابسته به زمینه

ویژگی‌های افراد وابسته به زمینه و مستقل از زمینه

ارتباط سبكهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با یادگیری زبان دوم

پیشرفت تحصیلی

روش شناسی پژوهش

یافته های پژوهش

متغیرسبک یادگیری(پیش بین)

متغیر پیشرفت تحصیلی زبان فارسی(ملاک)

تحلیل داده ها و آزمون فرضیات

تحلیل مسیر رگرسیونی

بحث و نتیجه گیری

 منابع

 

 

جدول (1) مقایسه هر یك از شاخصهای پیشرفت تحصیلی بین دانش آموزان

جدول( 2) مقایسه میانگین پیشرفت تحصیلی بین دو سبك یادگیری وابسته به زمینه و نابسته به زمینه

جدول( 3) مقایسه میانگین زیر آزمونهای پیشرفت تحصیلی زبان فارسی  بین دو سبك یادگیری وابسته به زمینه و نابسته به زمینه

جدول شماره (4) متغیر های مستقل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی

جدول (5) ضرایب رگرسیونی متغیرهای مستقل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی

نمودار(1) تحلیل مسیر رگرسیونی    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان , سبکهای یادگیری وابسته , نابسته , پیشرفت تحصیلی , زبان فارسی , دانش آموزان , دانش آموز دو زبانه , پیشرفت تحصیلی زبان فارسی , سبک یادگیری وابستهنابسته به زمینه , دوزبانگی , دوره راهنمایی , جنسیت

محمد غفوری تبار بازدید : 289 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

پروژه درس طرح ریزی واحد های صنعتی - گیربکس صنعتی

پروژه درس طرح ریزی واحد های صنعتی - گیربکس صنعتیدسته: فنی و مهندسی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 705 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 72

پروژه درس طرح ریزی واحد های صنعتی گیربکس صنعتی

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

فصل اول :مقدمه

(1-1معرفی محصول :

در دنیای رو به رشد صنعت که دائما در حال تغییر و تتحول است همواره کارخانجات برای گردش موتورهاشان به لوازمی احتیاج دارند که از جمله مهمترین این لوازم گیربکس ها میباشند کار اصلی این گیریبکس ها اساسا تغییر دور میباشد اما گیربکس ها اساسا به دو دسته کلی تبدیل میشوند که عبارتند از گیربکس های کاهنده و افزاینده خواهند بود

1-1-1)الکتروگیربکس های کاهنده :

این گیربکس ها با مزایای راندمان بالا ، ابعاد حداقل ، قابلیت نصب و استفاده آسان و بهره دهی مطمئن و بدون مشکل جایگزین بسیار مفید تری برای مبدل های سرعت مانند ( زنجیر ، جعبه دنده های باز ، تسمه ، قرقره ) که بسیار حجیم نیز می باشند . از این رو در طراحی و ساخت ماشین الات خطوط انتقال و جابجایی و تغییر مواد ، استفاده بسزایی دارند . کلیه تولیدات با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می گردد. نحوه انتخاب

فهرست مطالب

مقدمه 5

معرفی محصول 6

شرح محصول 8

بررسی بازار 10

میزان تولید محصول 10

واردات وصادرات 13

برآورد تقاضای محصول 13

سهم قابل کسب از بازار 13

برنامه تولید محصول 13

بررسی و طراحی محصول 13

لیست قطعات 14

بررسی و طراحی فرآیند ساخت 15

عملیات ساخت 15

توالی عملیات 17

برآورد ماشین آلات 21

ملزومات 26

برآورد نیروی انسانی مورد نیاز 26

کروکی استقرار ماشین آلات و بخشها 26

کلیات طرح استقرار 28

بررسی و طراحی فرآیند ساخت 28

بالانس خط مونتاژ 29

برآورد مساحت تجهیزات 29

کروکی قسمت مونتاژ 29

برآورد نیروی انسانی قسمت مونتاژ 29

طرح قسمتهای دریافت و ارسال 30

وظایف قسمت دریافت و ارسال 30

فرم تجزیه و تحلیل قسمت دریافت و ارسال 34

کروکی قسمت دریافت و ارسال 36

تجهیزات و نیروی انسانی قسمت دریافت و ارسال 36

طرح انبارها 36

فعالیتهای مرتبط با انبار 37

برآورد وسایل و تجهیزات مورد نیاز در انبار 39

نمودار تجزیه و تحلیل انبار 40

کروکی انبار 44

عوامل مهم در طرح انبار 44

سایر بخشهای در ارتباط با تولید 44

وظایف و عملیات مرتبط با هر بخش 44

تحلیل جریان مواد و رابطه فعالیتها 45

طرح کلی استقرار 45

تعیین استقرار بخشهای تولیدی 50

روش الگویی 50

روش گراف 53

مزایا و معایب روشها 55

طرح قسمتهای سرویس دهنده به پرسنل

چارت سازمانی 56

طرح سیستم حمل و نقل 58

نمودار برنامه ریزی انتقال مواد 58

نهایی کردن طرح بخشهای تولیدی 66

تعیین راهروهای فرعی و اصلی 66

طرح شبکه راهروها 66

معیارهای یک طرح خوب 67

دو طرح نهایی استقرار بخشهای تولیدی 67

نهایی کردن طرح 67

طرح کلی استقرار با توجه به روش الگویی 67

طرح کلی استقرار با توجه به روش آلدپ 70

الگوی جریان مواد 70

طرح نهایی 70

نعیین محل کارخانه 70

عوامل موثر در تعیین محل کارخانه 71

سه محل پیشنهادی برای استقرار محل کارخانه

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه درس طرح ریزی واحد های صنعتی - گیربکس صنعتی , طرح ریزی واحد های صنعتی , گیربکس صنعتی

محمد غفوری تبار بازدید : 170 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

شناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش و خودادراكی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص كردن تفاوت آنها با یكدیگر

شناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش و خودادراكی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص كردن تفاوت آنها با یكدیگردسته: روان شناسی
بازدید: 70 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 188 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 183

جامعه مورد بررسی این پژوهش شامل دانش آموزان دختر دوم و سوم دوره راهنمایی مدارش شهر مراغه و دانش آموزان دارای اختلال یادگیری همین شهر است نمونه مورد تحقیق شامل 60 دانش آموز عادی و 60 دانش آموز دارای اختلال یادگیری است و نمونه گیری به صورت هدفمند صورت گرفت

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

شرح مختصر: هدف:شناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش وخودادراكی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص كردن تفاوت آنها با یكدیگر

جامعه و نمونه پژوهش: جامعه مورد بررسی این پژوهش شامل دانش آموزان دختر دوم و سوم دوره راهنمایی مدارش شهر مراغه و دانش آموزان دارای اختلال یادگیری همین شهر است. نمونه مورد تحقیق شامل 60 دانش آموز عادی و 60 دانش آموز دارای اختلال یادگیری است و نمونه گیری به صورت هدفمند صورت گرفت.

روش تحقیق: علی-مقایسه ای

ابزارهای تحقیق: شامل پرسشنامه های خودسنجی مقیاس ادراك هارتر، سازگاری(Aiss) ، منبع كنترل راتر و حودگردانی تحصیلی بود

نتیجه پژوهش: كه با مقایسه این دو گروه مشخص شد كه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری نسبت به دانش آموزان عادی، خودادراكی ، شایستگی شناختی و اجتماعی، سازگاری و انگیزش پایین تری دارند و دارای منبع كنترل بیرونی هستند.

فهرست مطالب

چكیده

فصل اول: کلیات

مقدمه

بیان مساله

ضرورت و اهمیت پژوهش

اهداف تحقیق

فرضیه ها

متغیرهای پژوهش

تعریف متغیرها و اصطلاحات

فصل دوم: مرور پیشینه

مرور مبانی نظری

تاریخچه اختلالات یادگیری

تعاریف اختلالات یادگیری

طبقه بندی ناتوانی های یادگیری

ناتوانیهای یادگیری تحصیلی

ناتوانیهای یادگیری غیركلامی

علل اختلالات یادگیری

ارتباط علت شناسی با آموزش و پرورش

نظریه های مربوط به اختلالات یادگیری

نظریه غلبه طرفی مغز

نظریه شناخت گرایان

نظریه روانكاوان

نظریه كوتاهی دامنه توجه

نظریه فرابری آگاهیها

نظریه تاخیر در رشد

نظریه ضایعات خفیف مغز

نظریه چند عاملی

برآورد درصد شیوع اختلالات یادگیری

اعتماد به نفس، رفتار اجتماعی و بزهكاری

نظریات مختلف درباره علل موفقیت و شكست

ادراكات اجتماعی

ناتوانیهای یادگیری و بزهكاری نوجوانی

نظریه های علی

نظریه های غیر علّی

دیدگاه های نظری درباره سازگاری و ناسازگاری

دیدگاه روانی-اجتماعی سازگاری

نظریه یادگیری

نظریه یادگیری اجتماعی

ارتباط با دوستان و همسالان و تاثیر آن در سازگاری

خصوصیات سازگاری

ادراك خود و حرمت خود یا عزت نفس

نظریه های خود

انگیزش

ارتباط انگیزش با یادگیری و عملكرد

نظریه های انگیزش

نظریه خودمختاری

رشد خودمختاری

نظریه های شرطی سازی

مرورتحقیقات ایرانی

تحقیقات خارجی

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

جامعه و نمونه پژوهش

ابزارهای پژوهش

مقیاس ادراك هارتر(HPCS)

ساختار ماده ها

نمره گذاری

شیوه اجرا

بررسی شاخص های آماری ابزار پژوهش

پرسشنامه خودگردانی تحصیلی

نمره گذاری نسخه استاندارد

نمره گذاری نسخه مخصوص دانش آموزان LD

اعتبار و پایایی

مقیاس منبع كنترل درونی-بیرونی راتر

كاربرد مقیاس

نمره گذاری و كلید آزمون راتر

پایایی و روایی مقیاس كانون كنترل راتر

پرسشنامه سازگاری (AISS)

نمره گذاری

پایایی آزمون

اعتبار

نرم ها

روش گردآوری داده ها

طرح پژوهش

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

توصیف آماری داده ها

شاخص های آمار توصیفی

استنباط آماری داده ها

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

نتایج تحقیق

بحث و نتیجه گیری

محدودیت های پژوهش

پیشنهادات برای تحقیقات آینده

پیشنهادات عملی

فهرست منابع

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

برچسب ها : شناسایی ویژگیهای سازگاری، انگیزش و خودادراكی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی و مشخص كردن تفاوت آنها با یكدیگر , سازگاری , انگیزش , خودادراكی , دانش آموزان , اختلال یادگیری

محمد غفوری تبار بازدید : 204 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت مدیران در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)

بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت مدیران در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)دسته: مدیریت
بازدید: 68 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 573 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 147

همراه با پرسشنامه

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

شرح مختصر: ساختار سازمانی می تواند موجب خلاقیت مدیران گرددو نیز خلاقیت مدیران نیز می تواند ساختارهای سازمانی مناسب را به وجود اورد. هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت مدیران در پتروشیمی بندر امام خمینی می باشد.جامعه اماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان ارشد می باشد. نمونه گیری به روش هدفمند بوده است. از پرسشنامه های خلاقیت فیفر و ساختار سازمانی برای گرداوری اطلاعات استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش امار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین پیچیدگی سازمانی ، تمرکز ، و رسمیت و خلاقیت مدیران رابطه معنادار وجود دارد. همچنین یافته های تحقیق نشان می دهد که بین سطح تحصیلات و سابقه کار مدیران و خلاقیت انها رابطه معنادار وجود دارد.

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق2

مقدمه3

1-1) بیان مسئله3

1-2 ) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق4

1-3 ) اهداف تحقیق4

1-4) سوالات تحقیق5

1-5) فرضیه های تحقیق5

1-6) جامعه آماری6

1-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها6

1-8) تعریف واژه ها6

1-9)محدودیت های تحقیق7

1-10)مراحل انجام تحقیق8

فصل دوم : مبانی نظری و سوابق تحقیق10

2-1: مقدمه11

2-2: مبانی نظری11

2-2-1: خلاقیت12

2-2-2: نظریه های خلاقیت15

2-2-2-1: نظریه کهن15

2-2-2-2: نظریه تداعی گرایی و رفتارگرایی16

2-2-2-3: نظریه انسانگرایی17

2-2-2-4: نظریه شناخت گرایی18

2-2-2-5: نظریه گشتالت18

2-2-2-6: نظریه اسکاکتل19

2-2-2-7: نظریه گیلفورد19

2-2-2-8: نظریه تورنس20

2-2-2-9: نظریه آمابیل20

2-2-2-10: نظریه عصب شناختی21

2-2-3: فرآیند خلاقیت22

2-2-3-1: فرآیند خلاقیت از نظر هلم هولتز22

2-2-3-2: فرآیند خلاقیت از نظر والاس22

2-2-3-3: فرآیند خلاقیت از نظر اسبورن23

2-2-3-4: فرآیند خلاقیت از نظر استین24

2-2-3-5: فرآیند خلاقیت از نظر عابدی24

2-2-3-6: فرآیند خلاقیت از نظر آلبرشت25

2-2-3-7: فرآیند خلاقیت از نظر مالاگا26

2-2-4: مولفه های خلاقیت26

شكل 2-2: مؤلفه های خلاقیت27

2-2-5: عوامل موثر بر خلاقیت28

2-2-5-1: عوامل توسعه خلاقیت28

2-2-5-1-1: عوامل فردی28

2-2-5-1-2: عوامل محیطی30

2-2-5-2: عوامل بازدارنده و موانع خلاقیت32

2-2-5-3: سایر عوامل تأثیر گذار در خلاقیت48

2-2-6: ویژگیهای افراد خلاق50

2-2-7: ویژگیهای گروه خلاق52

2-2-8: تكنیكهای توسعه خلاقیت54

2-2-8-1: یورش فكری یا كنكاش مغزی54

2-2-8-2: مدل سینكتیكس یا فن قیاسی55

2-2-8-3: تكنیك دلفی55

2-2-8-4: تكنیك گروه اسمی (گروهبندی گزینشی)56

2-2-8-5: ارتباط اجباری57

2-2-8-6: الگو برداری از طبیعت57

2-2-9: ضرورت و اهمیت خلاقیت58

2-2-9-1: نقش و اهمیت خلاقیت از جنبه كلی و عمومی59

2-2-9-2: نقش و اهمیت خلاقیت از جنبه فردی59

2-2-9-3: نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری از جنبه سازمانی59

2-2-10: تقسیم بندی سازمانها بر اساس میزان خلاقیت60

2-2-11: نقش مدیر در پرورش خلاقیت61

2-3: تحقیقات انجام یافته در رابطه با موضوع تحقیق64

2-3-1: تحقیقات انجام شده در داخل کشور64

2-3-2: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور68

2-2-4: جمع بندی74

13-2) بخش دوم ساختار سازمانی:75

-13-1-2) تعریف ساختار سازمانی:75

2-13-1-2) وظایف ساختار سازمانی:75

3-13-1-2) متغیرهای اثرگذار برروی ساختار سازمانی:76

14-1-2) انواع سازمانها:77

1-14-1-2) ویژگیهای سازمانهای مکانیکی:77

2-14-1-2) ویژگیهای سازمانهای ارگانیکی:77

15-1-2) انواع ساختارهای سازمانی:78

1-15-1-2) ساختار ساده:79

2-15-1-2) بوروکراسی ماشینی:81

3-15-1-2) بوروکراسی حرفهای:82

4-15-1-2) ساختار بخشی (شعبهای):83

5-15-1-2) ساختار ادهوکراسی:85

6-15-1-2) ساختار ماتریسی (حرفهای):87

2-1-16) نقاط قوت و ضعف ساختار ماتریسی:87

16-1-2)معایب عمده ساختار ماتریسی:88

17-1-2) رابطه استراتژی- ساختار:88

18-1-2) انواع سازمانهای استراتژیک:91

فصل سوم:روش شناسی تحقیق94

مقدمه:95

ابزار گرداوری اطلاعات :96

روایی پرسش نامه خلاقیت فیفر:98

جامعه اماری و نمونه گیری:99

فصل چهارم : یافته های تحقیق101

مقدمه:102

توصیف دادهها:102

ب) ازمون فرضیه های تحقیق:104

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق109

مقدمه:110

پیشنهادات کاربردی برمبنای فرضیه های تحقیق:113

پیشنهاد برای پژوهشهای آینده:114

مشكلات ومحدودیت‌های تحقیق :115

منابع:116

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 2-1: عوامل فردی (درونی) پیش برنده و باز دارنده خلاقیت47

جدول 2-2: عوامل محیطی (بیرونی) پیش برنده و باز دارنده خلاقیت48

جدول 3-2- طبقه‌بندی عمده استراتژی- ساختار93

جدول 3-1: راهنمای امتیاز بندی پرسشنامه خلاقیت فیفر96

جدول شماره 4-1: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار103

جدول شماره 4-2: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات103

جدول 4-3 : نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین پیچیدگی سازمانی و خلاقیت مدیران104

جدول 4-4: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین تمرکز سازمانی و خلاقیت مدیران105

جدول 4-5: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین پیچیدگی سازمانی و خلاقیت مدیران106

جدول 4-6: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه تحصیلات مدیران و خلاقیت106

جدول 4-7: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین سابقه کار و خلاقیت مدیران107

جدول 4-7: نتایج آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین وضعیت فرهنگی –محیطی سازمان و خلاقیت مدیران108

فهرست جداول

عنوان صفحه

شكل 2-1: فرآیند خلاقیت از دیدگاه آلبرشت (1987)25

شكل 2-2: مؤلفه های خلاقیت27

شکل 2-3: وضعیت روابط متقابل نهادهای بنیادین در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه43

شکل 2-4: مقایسه نتایج تحقیقات ریباوت، آلتشولور و زلاتین... 49

شكل 2-5: تقسیم بندی سازمان ها بر اساس میزان خلاقیت (الوانی، 1373)61

شكل 2-6-تعیین کننده بودن استراتژی در تعیین ساختار سازمان88

شکل 3-1: نیمرخ خلاقیت شخصی پاسخگویان97

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار 3-2-ساختارساده80

نمودار 4-2-بوروكراسی ماشینی81

نمودار 5-2-ساختاربوروكراسی حرفه ای82

نمودار 6-2-ساختاربخشی84

نمودار 7-2-ساختارادهوكراسی86

نمودار 2-2-سازمان درفرآیندتوسعه ازدیدگاه چندلر90

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی ارتباط بین ساختار سازمانی و خلاقیت مدیران در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) , ساختار سازمانی , خلاقیت مدیران , خلاقیت

محمد غفوری تبار بازدید : 218 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

الگوریتم عیب یابی گیربكس های اتوماتیك

الگوریتم عیب یابی گیربكس های اتوماتیكدسته: مکانیک
بازدید: 12 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 669 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

با پیچیده تر شدن سیستم های اتومبیل نیاز به یكپارچه سازی تحقیقات علمی و نرم افزارهای مهندسی رو به افزایش است

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر: با پیچیده تر شدن سیستم های اتومبیل نیاز به یكپارچه سازی تحقیقات علمی و نرم افزارهای مهندسی رو به افزایش است. به عنوان ابزار شبیه سازی می توان از نرم افزارهای مختلف برای مدل سازی فرایند سیستم های مختلف خودرو نظیر سیستم گیربكس اتوماتیك استفاده نمود. برای عیب یابی سیستم گیربکس اتوماتیک نیز یک سری الگوریتم تعریف شده است. در این مقاله در فصل 1 مطالب مقدماتی در زمینه گیربکسهای اتوماتیک ارائه می شود. سپس در فصل 2 به بررسی عیوب گیربکس های اتوماتیک و کدهای عیوب آن می پردازیم. در پایان نیز الگوریتم و پروسه عیب یابی گیربکس اتوماتیک و متعلقات آن را مورد بررسی و پژوهش قرار می دهیم.

فهرست مطالب

1- مقدمه:4

1-1- گیربکس اتوماتیک.... 4

1-2- مزایای سیستم.. 6

1-3- اجزاء و قطعات سیستم گیربکس اتوماتیک هوشمند. 7

2- عیوب گیربكسهای اتوماتیك.... 8

2-1- كدهای مربوط به عیوب مختلف گیربكس.... 8

3- الگوریتم عیب یابی گیربکس اتوماتیک ZF 4HP20.. 11

3-1- پروسه عیب یابی.. 11

3-1-1- بررسی های اولیه. 12

3-1-2- عیب یابی سریع.. 13

3-1-3- نشتی روغن گیربکس اتوماتیک.... 14

3-2- تجهیزات عیب یابی گیربکس اتوماتیک.... 16

3-3- الگوریتم های عیب یابی.. 19

3-3-1- لیست عیوب احتمالی گیربکس اتوماتیک.... 19

3-3-2- سیگنال سرعت موتور20

3-3-3- سرعت ورودی گیربکس اتوماتیک.... 21

3-3-4- سرعت خروجی گیربکس اتوماتیک.... 22

3-3-5- سوئیچ چند کاره22

نتیجه گیری:23

مراجع 24

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : الگوریتم عیب یابی گیربكس های اتوماتیك , الگوریتم عیب یابی , گیربكس های اتوماتیك , سرعت موتور

محمد غفوری تبار بازدید : 216 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

طراحی هتل5 ستاره

طراحی هتل5 ستارهدسته: معماری
بازدید: 18 بار
فرمت فایل: dwg
حجم فایل: 10352 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 1

طراحی هتل 5 ستاره مربوط به درس طراحی معماری 4 پلان های اتوکد کامل به همراه یک پاورپوینت که شامل تحلیل کل پروژه میباشد

قیمت فایل فقط 17,000 تومان

خرید

پروژه طراحی هتل در منطقه تقاطع خیابان ولیعصر و اتوبان نیایش تهران شامل فایل اتوگد تمام پلان ها کامل  تمتم طبقات به همراه مبلمان و سایت پلان و یک فایل پاورپوینت که روند پیشرفت پروژه، تحلیل سایت؛ سازماندهی و دیاگرام و نحوه شکل گیری پروژه و عکس های کلی سه بعدی بنا را نشان میدهد

قیمت فایل فقط 17,000 تومان

خرید

برچسب ها : طراحی هتل5 ستاره , طراحی معماری , طرح 4 , هتل 5 ستاره , طراحی هتل

محمد غفوری تبار بازدید : 181 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی رابطه بین فرهنگ و میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان

بررسی رابطه بین فرهنگ و میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرساندسته: حسابداری
بازدید: 14 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1630 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 125

این تحقیق به بررسی ابعاد فرهنگ شرکتهای مختلف بر اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان در قالب چارچوب نظری هافستده می پردازد

قیمت فایل فقط 9,700 تومان

خرید

شرح مختصر:

این تحقیق به بررسی ابعاد فرهنگ شرکتهای مختلف بر اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان در قالب چارچوب نظری هافستده می پردازد . براساس اشتباهات حسابداری کشف شده از 70 نمونه از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ، محقق به بررسی مستقیم ابعاد فرهنگی نظیر فاصله قدرت و فردگرایی بر میزان اشتباهات حسابداری پرداخته است نتایج تحقیق بیانگر این واقعیت است که فاصله قدرت و فردگرایی توضیح دهندگی بااهمیتی در مورد میزان اشتباهات حسابداری ندارد تمرکز قدرت در بین اجزای یک شرکت و ایجاد تعدیل گرهای داخلی نسبتا قوی و کارکنان صلاحیت دار مهمترین مشخصه شرکتهای مورد مطالعه بوده و همچنین با توجه به روحیات و روابط کاری در ایران شرکتهای مورد مطالعه برخلاف فردگرایی بیشتربر جمع گرایی تمرکز داشته اند . که این امر موجب اشتباهات کمتری در اقلام حسابداری شرکتهای مورد نمونه بوده است . همچنین بر اساس تعدیل فرضیات تحقیق و وارد کردن نوع مالکیت شرکتها که غالبا دولتی بوده اند بر میزان اشتباهات تاثیر داشته است و این امر بیانگر این موضوع است که نوع مالکیت شرکتها (ازحیث دولتی و خصوصی ) بر افزایش میزان اشتباهات با توجه به هدف ایجاد آنها تاثیر گذار است .

فهرست مطالب

چكیده:1

مقدمه:2

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1مقدمه4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

3-1- بیان مسئله9

4-1- سوالات و اهداف تحقیق. 10

5-1- فرضیات تحقیق. 10

6-1- حدودمطالعاتی. 13

1-6-1 قلمرو موضوعی:13

2-6-1 قلمرو زمانی :13

7-1- تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 13

فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه16

2-2- فرهنگ چیست؟16

3-2- تفسیر فرهنگ... 16

4-2- انواع فرهنگ... 17

1-4-2- فرهنگ انعطاف پذیر. 17

2-4-2- فرهنگ مأموریتی. 17

3-4-2- فرهنگ مشاركتی. 18

4-4-2- فرهنگ مبتنی بر تداوم18

5-2- نظریه وتحقیق هافستد در خصوص فرهنگ... 19

1-5-2- "فرهنگ به عنوان یك برنامه ریزی ذهنی". 19

2-5-2- سمبل ها، قهرمان ها، عقاید مذهبی و ارزش ها19

3-5-2- لایه های فرهنگ... 20

4-5-2- تفاوت های فرهنگی براساس سرزمین، مذهب، جنس، نسل وسطح فرهنگ... 20

6-2- ابعاد مد نظر هافستد برای مطالعه فرهنگ... 21

1-6-2- فاصله قدرت.. 21

1-1-6-2- تفاوت های فاصله قدرت در درون كشورها: طبقه اجتماعی، سطح تحصیلات وشغل. 22

2-1-6-2- تفاوت فاصله قدرت در میان كشورها: ریشه های خانوادگی. 23

3-1-6-2- فاصله قدرت در مدرسه24

4-1-6-2- فاصله قدرت در محیط كار. 24

5-1-6-2- فاصله قدرت و دولت.. 27

6-1-6-2- فاصله قدرت و عقاید27

2-6-2- فردگرایی/ جمع گرایی در جامعه29

1-2-6-2- فردگرایی و جمع گرایی در ارتباط با شغل. 30

2-2-6-2- فردگرایی و جمع گرایی در خانواده30

3-2-6-2- فردگرایی و جمع گرایی در مدرسه31

4-2-6-2- فردگرایی و جمع گرایی در محیط كار. 32

5-2-6-2- فردگرایی، جمع گرایی وعقاید35

7-2- مدلهای بررسی تغییرات حسابداری. 39

1-7-2- مدل مك- كینون. 39

2-7-2- ابعاد ارزشهای فرهنگی از دیدگاه ترنر وترامپنرز. 41

3-7-2- توجه به وضعیت اكتسابی در برابر توجه به وضعیت انتسابی. 42

8-2- اشتباهات حسابداری. 43

1-8-2- انواع اشتباهات حسابداری. 44

1-1-8-2- انواع مختلف اشتباهاتی که ممکن است طی فعالیتهای یک واحد تجاری رخ دهد به شرح زیر است:44

2-1-8-2- نمونه ای از اشتباهات فوق به شرح زیر می باشد :46

2-8-2- نحوه اصلاح اشتباهات از نظر استانداردهای حسابداری ایران. 47

1-2-8-2- تعدیلات‌ سنواتی‌. 47

2-2-8-2- تغییر در رویه‌ حسابداری‌. 48

3-2-8-2- اصلاح‌ اشتباه‌49

فصل سوم:روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه51

2-3- روش تحقیق. 51

3-3- فرضیه ها52

4-3- جامعه آماری تحقیق. 52

5-3- نمونه آماری. 53

6-3- مدل مفهومی تحقیق. 53

7-3- روش و ابزار گردآوری داده ها54

8-3- متغیرهای مورد مطالعه55

9-3- روش اندازه گیری متغیر ها و تجزیه و تحلیل داده ها:57

1-9-3- شاخص فاصله قدرت.. 57

2-9-3- شاخص فرد گرایی. 58

3-9-3- اشتباهات حسابداری. 58

10-3- روشهای آماری آزمون فرضیات تحقیق. 59

11-3- نحوه آزمون فرضیه های تحقیق. 59

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4مقدمه‏62

2-4- اندازه گیری متغیر فاصله قدرت.. 62

3-4- اندازه گیری متغیر فردگرایی. 64

4-4- اشتباهات حسابداری. 67

5-4- آزمون آماری فرضیه های تحقیق. 68

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5مقدمه97

2-5- بیان یافته ها97

3-5- نتیجه گیری. 98

1-3-5- نتیجه گیری کلی به تفکیک فرضیه ها ی اصلی تحقیق :98

4-5- پیشنهادات.. 100

5-5 محدودیت ها ی تحقیق. 100

پیوستها

پیوست 1– شاخص مولفه های فرهنگی. 103

پیوست 2– اشتباهات حسابداری. 105

منابع و ماخذ

منابع فارسی:111

منابع لاتین:113

چکیده انگلیسی:116

جدول (1-2) تفاوت های كلیدی میان جوامع با فاصله قدرت كم وزیاد26

جدول (2-2) تفاوت های كلیدی جوامع با فاصله قدرت كم و زیاد28

جدول (3-2) تفاوت های كلیدی میان جوامع جمع گرا وفردگرا34

جدول ( 4-2) تفاوت های كلیدی میان جوامع فردگرا وجمع گرا36

جدول (1-4 ) چهار سبک مدیریتی از استبدادی تا مشارکتی کامل. 63

جدول(2-4)شاخص فاصله قدرت.. 63

جدول (3-4) نتایج حاصل از تحلیل عاملی و ضریب همبستگی هر یک ازاهداف شغلی باعوامل 65

جدول ( 4-4 ) شاخص فرد گرایی. 66

جدول ( 5-4 ) نتیجه فرضیه 1-1-1. 69

جدول ( 6-4 ) نتیجه فرضیه 1-1-1(مرحله دوم)70

جدول ( 7-4 )نتیجه فرضیه 2-1-1. 71

جدول ( 8-4 )نتیجه فرضیه 2-1-1(مرحله دوم)72

جدول ( 9-4 ) نتیجه فرضیه 3-1-1. 73

جدول ( 10-4 )نتیجه فرضیه 3-1-1(مرحله دوم)74

جدول (11-4) نتایج آزمون فرضیات 1-1. 75

جدول (12-4) نتایج آزمون فرضیات 2-1. 76

جدول (13-4) نتایج آزمون فرضیات 3-1. 79

جدول (14-4) نتایج آزمون فرضیات 4-1. 82

جدول (15-4) نتایج آزمون فرضیات 1-2. 85

جدول (16-4) نتایج آزمون فرضیات 2-2. 88

جدول (17-4) نتایج آزمون فرضیات 3-2. 91

جدول (18-4) نتایج آزمون فرضیات 4-2. 94

نمودار 1-2 مدل هافستده37

نمودار 2-2 مدل گری. 38

نمودار 3-2 مدل مك كیون. 39

نمودار 1-3 مدل تحلیلی تحقیق.

قیمت فایل فقط 9,700 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی رابطه بین فرهنگ و میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان , فرهنگ , میزان اشتباهات حسابداری کشف شده توسط حسابرسان , حسابداری

محمد غفوری تبار بازدید : 203 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

شبیه سازی موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت

شبیه سازی موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوتدسته: مکانیک
بازدید: 22 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 4450 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 97

در این پروژه با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت به شبیه سازی موانع عقب خودرو می پردازیم

قیمت فایل فقط 9,600 تومان

خرید

شرح مختصر:

در این پروژه با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت به شبیه سازی موانع عقب خودرو می پردازیم این سیستم در خودروهای سنگین که امکان دیدن فضای پشت اتومبیل در آیینه عقب ندارند کاربرد مناسبی خواهد داشت چگونگی کارکرد این پروژه به این صورت است که موج مافوق صوت به وسیله فرستنده ارسال می گردد همزمان یک تایر در میکرو راه اندازی می شود زمانی که موج ارسالی به مانع برخورد کرد و در گیرنده دریافت شد میکرو تایمر را متوقف می کند زمان اندازه گیری شده توسط تایمر عبارت است از زمان رفت و برگشت موج که نصب این زمان ، زمان رفت موج خواهد بود حاصل ضرب این زمان در سرعت موج مافوق صوت فاصله مانع تا سنسور را به ما می دهد که براساس آن به مدل کردن خودرو نسبت به موانع می پردازیم.

فهرست مطالب

فصل اول:

مقدمه................................. 1

1-1- ماهیت امواج صوتی و مافوق صوت ......................... 2

1-2- کاربردهای امواج مافوق صوت ......................... 4

فصل دوم : بلوک دیاگرام کلی پروژه

2-1- مدار فرستنده .................... 12

2-2- مدار گیرنده ..................... 12

2-3- بخش کنترل ....................... 13

2-4- سیستم نمایشگر ................... 13

فصل سوم : سنسورهای مافوق صوت

3-1- اثر پیزوالکتریک ................. 16

3-2- ترانسدیوسرهای مافوق صوت و مشخصات 400ST/R16017

فصل چهارم : فرستنده مافوق صوت

4-1- نوسان ساز ....................... 22

4-2- مدار بافر ....................... 31

4-3- مدار کلید زنی (سوئیچینگ ترانزیستوری ) 35

4-4- رله آنالوگ – دیجیتال ............ 40

4-5- طراحی مدار بهینه برای فرستنده ... 42

فصل پنجم : گیرنده مافوق صوت

5-1- تقویت کننده طبقه اول ............ 46

5-2- فیلتر(میانگذر) با فرکانس مرکزی 40KHZ 47

5-3- تقویت کننده طبقه دوم ............ 49

5-4- مدار تولید پالس منطقی (اشمیت تریگر ) 50

فصل ششم: بخش کنترل

6-1- خصوصیات میکروکنترلر ATMEGA32 .... 54

6-2- ورودی – خروجی ................... 57

6-3- منابع کلاک ....................... 58

6-4- بررسی پورتهای میکروکنترلر ATMEGA3261

6-5- برنامه نویسی میکروکنترلر ATMEGA32 68

فصل هفتم: سیستم نمایشگر

7-1- معرفی پین های LCD گرافیکی ....... 74

فصل هشتم : طراحی سیستم های نمایشگر فضای عقب خودرو

8-1- نمایشگر فضای عقب خودرو .......... 79

8-2- برنامه نهایی میکروکنترلر ........ 84

فصل نهم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری و پیشنهادات ............... 92

منابع و مآخذ ......................... 93

قیمت فایل فقط 9,600 تومان

خرید

برچسب ها : شبیه سازی موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت , شبیه سازی , موانع عقب خودرو , 4 سنسور مافوق صوت , امواج صوتی

محمد غفوری تبار بازدید : 232 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان

راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستاندسته: مدیریت هتلداری
بازدید: 44 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 259 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 100

انسان پیشرفته امروز ی به دلیل انگیزه ها و دلایل متعالی تری چون آشنایی با فرهنگ و تمدنهای دیگر، ملاقات دوستان و اقوام و … اقدام به سفر و مسافرت می نماید اقدام و اشتیاق انسان به مسافرت در دنیای كنونی، صنعت بزرگی به نام «صنعت جهانگردی» را به وجود آورده است كه منبع درآمد بسیاری از كشورها محسوب میشود

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

شرح مختصر: انسان پیشرفته امروز ی به دلیل انگیزه ها و دلایل متعالی تری چون آشنایی با فرهنگ و تمدنهای دیگر، ملاقات دوستان و اقوام و … اقدام به سفر و مسافرت می نماید . اقدام و اشتیاق انسان به مسافرت در دنیای كنونی، صنعت بزرگی به نام «صنعت جهانگردی» را به وجود آورده است كه منبع درآمد بسیاری از كشورها محسوب میشود .

در جهان حاضر توسعه و پیشرفت رمز ماندگاری و حیات پویا و مقتدرانه ملتها ، جوامع ، فرهنگها و تمدنها به شمار می رود . بـدون تـوسعه و حـركت در سیـر تعالـی و ترقی نمی توان فقط به افتخارات گذشته متكی بود .

لذا توسعه صنعت گردشگری به وسیله ایجاد انگیزه و بررسی راه های تقویت مشاركت مردم در این توسعه، برای این صنعت امری حیاتی است.

امروزه گردشگری و صنعت جهانگردی منبع درآمد بسیاری از كشورها محسوب می شود و بسیاری از آنها از این منبع درآمد برای ایجاد اشتغال، رشد بخش خصوصی و حركت در مسیر توسعه اقتصادی استفاده می كنند.

لذا پژوهشگر در این تحقیق برآن است تا بتواند راه های تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری –گردشگری داخلی- را مورد بررسی قرار دهد. به همین دلیل با توجه به مبنای نظری تحقیق از پرسشنامه ی محقق ساخته به منظور سنجش وضعیت موجود گردشگری و نقش رسانه ها و اعتماد مردم به دستگاههای امنیتی و قضایی و نیز اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران در توسعه این صنعت استفاده شد.

جامعه نمونه این مطالعه 200 نفر از شهرستانهای( شوش، آبادان، دشت آزادگان، رامهرمز و اهواز) می باشد.

هدف كلی این پژوهش شناسایی راههای تقویت مشاركت مردم در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان خوزستان است.

نتایج بدست آمده نشان داد :

فرضیه اصلی:اعتماد مردم به نظام حاكم ،دستگاه قضایی و امنیتی و اطلاع رسانی رسانه ها بر تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است.

فرضیه فرعی اول: اعتماد مردم به نظام حاكم برجامعه بر تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است

فرضیه فرعی دوم: اعتماد مردم به دستگاه قضایی و امنیتی بر تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است

فرضیه فرعی سوم: اعتماد مردم به اطلاع رسانی رسانه ها بر تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است

نتایج بدست آمده نشان داد

1- ایجاد جو اعتماد در كشور نسبت به نظام حاكم می باشد . به عبارت دیگر در پرتو اعتماد و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی مردم می توانند با طیب خاطر و اطمینان كامل سرمایه هایشان را در زمینه توسعه صنعت گردشگری بكار اندازند همچنین گردشگران نیز با احساس امنیت كامل مكانی را جهت گردشگری انتخاب می نمایند.

2- تحقیق حاضر نشان می دهد كه پاسخ دهندگان به پرسشنامه معتقدند كه افزایش امنیت داخلی و اجرای عدالت و انصاف و قانون گرایی باعث تقویت مشاركت مردم در این صنعت می شود .

3- همچنین در این تحقیق نشان داده شده است كه بطور كلی رسانه ها در زمره عوامل تاثیر گزار بر مشاركت مردم در رشد صنعت گردشگری می باشد . تبلیغات مناسب در زمینه معرفی راههای سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی ، همچنین تهیه برنامه ها و گزارشات تخصصی در زمینه معرفی و اعلام حمایت دولت از بخش خصوصی ، همچنین تهیه برنامه ها و گزارشات تخصصی در زمینه معرفی و اعلام حمایت دولت از بخش خصوصی و همچنین حمایت دولت از مشاركت مردم در زمینه این صنعت و ا سوی دیگر معرفی جاذبه های هر استان در زمینه گردشگری از عوامل موثری میباشد كه می تواند باعث تقویت مشاركت و سرمایه گذاری مردم در این صنعت می باشد . اطلاع رسانی در عمق مشاركت نهفته است .

فهرست مطالب

چکیده1

فصل اول : كلیات

1-1- مقدمه4

2-1- بیان مسئله4

3-1- پیشینه تحقیق6

4-1- اهمیت و ضرورت تحقیق7

5-1- اهداف تحقیق8

6-1- سوالات تحقیق8

1-6-1- سوال اصلی تحقیق:8

2-6-1- سئوالات فرعی تحقیق:8

7-1- فرضیات تحقیق8

1-7-1- فرضیه اصلی:8

2-7-1- فرضیه فرعی9

8-1- متغیرهای تحقیق9

1-8-1- متغیر های مستقل9

2-8-1- متغیر وابسته9

9-1-روش تحقیق9

10-1-قلمرو تحقیق :9

1-10-1- قلمرو موضوعی :9

2-10-1- قلمرو مكانی(جامعه آماری) :10

3-10-1- قلمرو زمانی :10

11-1- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه10

12-1- موانع و محدودیتهای تحقیق10

13-1- تعاریف واژه ها و اصطلاحات11

1-13-1- گردشگری(پارسائیان، علی ، اعرابی ، سید محمد، 1377)11

2-13-1- گردشگر11

3-13-1- مسافر : (داروند زاده 1381)11

4-13-1- جاذبه های تاریخی : (سایت chn، 1383)11

5-13-1- جاذبه های طبیعی : ( همان منبع)11

6-13-1- صنعت گردشگری :11

7-13-1- مشاركت: (گرافت و كلاری ، 1991)11

8-13-1- امنیت :11

9-13-1- اعتماد به نظام: (صفدری ، 1374 : 48)12

10-13-1- رسانه ها :12

11-13-1- پژوهش در صنعت گردشگری : (داروند زاده ، 1381)12

12-13-1- سازمان جهانی جهانگردی : (سایت chn،1383)12

فصل دوم : ادبیات پژوهش

1-2- مقدمه14

2-2- تعاریف و اصطلاحات گردشگری18

1-2-2- تعریف گردشگری18

2-2-2- تعریف گردشگر19

3-2-2- مسافر20

4-2-2- گردشگر20

5-2-2- بازدید كننده20

6-2-2- تور20

3-2-تاریخچه گردشگری20

4-2- گردشگری در جهان اسلام و قرآن كریم22

5-2- گردشگری در دنیای حاضر24

6-2- اَشكال گردشگری25

1-6-2- گردشگری با انگیزه ماجرا جویان25

2-6-2- گردشگری روستایی26

3-6-2-گردشگری بوم شناختی (اكوتوریسم)26

4-6-2-گردشگری حمل و نقل آبی27

5-6-2- گردشگری مسكونی27

6-6-2-گردشگری مذهبی27

7-6-2- گردشگری قومی28

8-6-2-گردشگری نوستالوژیك28

7-2- گردشگری با توجه به هدف28

1-7-2-گردشگری فراغتی و سرگرمی28

2-7-2- گردشگری فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی29

3-7-2-گردشگری ورزشی31

4-7-2- گردشگری تجارت و كسب و كار31

5-7-2- گردشگری سمینارها و كنفرانسها32

8-2- اهداف توسعه گردشگری33

9-2- مزایای عمده گردشگری33

10-2- برخی از نقاط ضعف گردشگری34

11-2- گردشگری در ایران34

1-11-2- جاذبه های گردشگری در ایران34

2-11-2-جاذبه های فرهنگی ایران37

3-11-2-جاذبه ها و مناظر طبیعی ایران37

4-11-2-موانع توسعه گردشگری در ایران38

4-11-2-1- برخی از مشکلات و موانع گردشگری در ایران38

5-11-2- گردشگری در خوزستان40

1-5-11-2-پیشینه تاریخی خوزستان40

2-5-11-2- موقعیت جغرافیایی- حدود و مساحت41

6-11-2- آثار باستانی و بناهای تاریخی و مذهبی خوزستان42

1-6-11-2-ویرانه های شهر قدیم اهواز42

2-6-11-2-گورستان زرتشتیان42

3-6-11-2-مقبره علی بن مهزیار اهوازی42

4-6-11-2-مقبره حضرت سید عباس42

5-6-11-2-شهر باستانی شوش42

6-6-11-2-چغازنبیل (معبد زیگورات)42

12-2- دستگاه های امنیتی در گردشگری44

1-12-2- امنیت44

2-12-2-امنیت قضایی44

3-12-2-امنیت دسته جمعی44

4-12-2-عوامل تهدید کننده امنیت45

1-4-12-2- تجاوز45

2-4-12-2-ستمگری و ستم پذیری45

3-4-12-2-تهدید و ارعاب46

3-4-12-2-رابطه بین جهانگردی و جرم46

13-2- مشاركت48

1-13-2-شرایط عمده اجرای مشاركت :49

2-13-2-كاركردهای مشاركت اجتماعی50

3-13-2-مشارکت مردم و رابطه آن با امنیت50

4-13-2-اعتماد به نظام جمهوری اسلامی51

14-2- جهانگردی و رسانه ها53

فصل سوم : روش پژوهش

1-3- مقدمه57

2-3- جامعه آماری و حجم نمونه57

1-2-3- جامعه آماری57

2-2-3- شیوه نمونه گیری و حجم نمونه57

3-3- روش جمع آوری اطلاعات58

4-3- ابزار جمع آوری اطلاعات58

5-3- پایایی و روائی پرسشنامه59

1-5-3- پایایی (Reliablity )59

2-5-3- روائی ( validity )60

6-3- چارچوب نظری تحقیق60

فصل چهارم : یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آن

1-4- مقدمه64

2-4- تجزیه و تحلیل داده های دریافتی64

1-2-4-آمار تو صیفی64

2-2-4-آمار استنباطی75

فصل پنجم : بحث و تفسیر

1-5- مقدمه81

2-5- نتیجه گیری پژوهش82

3-5- پیشنهادهای پژوهش83

4-5- پیشنهادات برای محققین آتی86

منابع88

Abstract90

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان , مشاركت , توسعه ی صنعت گردشگری , استان خوزستان , گردشگری

محمد غفوری تبار بازدید : 168 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

تاثیر انعطاف پذیری مالی بر تصمیمات ساختار سرمایه

تاثیر انعطاف پذیری مالی بر تصمیمات ساختار سرمایهدسته: اقتصاد
بازدید: 8 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1714 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 130

هدف از این تحقیق بررسی ارزش نهایی وجه نقد برای سرمایه گذاران و بررسی رابطه انعطاف پذیری مالی با ساختار سرمایه و همچنین تاثیر انعطاف پذیری بر تصمیمات ساختار سرمایه است

قیمت فایل فقط 13,900 تومان

خرید

شرح مختصر: هدف از این تحقیق بررسی ارزش نهایی وجه نقد برای سرمایه گذاران و بررسی رابطه انعطاف پذیری مالی با ساختار سرمایه و همچنین تاثیر انعطاف پذیری بر تصمیمات ساختار سرمایه است. در این تحقیق از اطلاعات 94 شركت طی 6 سال از سال 83 تا 88 برای شركتهای تولیدی مورد آزمون قرار گرفت. آزمون فرضیات بر مبنای روش پانل می باشد روش تحقیق به صورت همبستگی است واز نظر هدف از نوع كاربردی است. مطابق فرضیه اول آزمون شد كه آیا در بورس اوراق بهادار تهران ارزش نهایی وجه نقد دارای ارزش مثبتی است و اینكه آیا سرمایه گذاران بهایی برای انعطاف پذیری مالی شركتها قائلند. نتایج نشان داد كه ارزش نهایی وجه نقد به روش فاركلند مثبت بود و ارزش نهایی وجه نقد به روش كلارك معنادار نمی باشد. نتایج حاصل از فرضیه دوم حاكی از آن است كه بین انعطاف پذیری مالی و نسبت بدهی رابطه معكوس و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از فرضیه سوم نیز بیان می كند كه ارزش نهایی وجه نقد بیشترین تاثیر را بر تصمیمات ساختار سرمایه دارد. و فرضیه سوم تحقیق تائید می گردد. 

فهرست مطالب

1

چکیده..............................................................................

فصل اول : کلیات تحقیق

3

مقدمه..................................................................................

3

بیان مسئله...............................................................

5

اهمیت و ضرورت تحقیق....................................................................

6

اهداف ................................................................................

6

چارچوب نظری تحقیق...............................................................

7

مدل تحقیق.....................................................................

11

فرضیه ها.........................................................................

11

تعریف واژگان .........................................................

 

فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق

14

مقدمه.............................................................................................................

15

مبانی نظری تحقیق..................................................................

15

هزینه سرمایه....................................................................................

15

تعیین هزینه های بخشهای ترکیب سرمایه.....................................................

17

مدلهای هزینه سرمایه..........................................................

19

اهرم مالی و ارزش گذاری...........................................................................

20

مفهوم ساختار سرمایه...........................................................................................

20

عوامل موثر بر ساختار سرمایه......................................................................................

22

عوامل داخلی موثر بر ساختار سرمایه.................................................................................................

24

عوامل خارجی موثر بر ساختار سرمایه.................................................................

26

ضرورت توجه به پارامتر های داخلی.......................................................

27

دیدگاه موثر بر ساختار سرمایه

32

الگوی میلر-مودیگلیانی بدون مالیات.................................................................

34

الگوی میلر.........................................................................................

34

انتقادی بر الگوی میلر و الگوی میلر و مودیلیانی.........................................................

35

تئوری توازی ایستا........................................................................................

36

تئوری سلسله مراتبی..................................................................

37

نظریه ساختار سرمایه در چهارچوب مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای...............................

38

مالیات و ساختار سرمایه................................................................................

شماره صفحه

عنوان فهرست مطالب

39

مالیات بر درآمد شرکت......................................................................................

39

اثر هزینه های ورشکستگی...............................................................................

41

مالیات و هزینه های ورشکستگی.......................................................................................................

42

سایر نواقص بازار........................................................................................

42

اهرم شخصی و اهرم شرکتی جایگزین کاملی نیست..........................................................

43

تفاوت هزینه های وام گیری.........................................................

43

هزینه های نمایندگی.......................................................................

45

سیگنالهای مالی.........................................................................

45

تئوری اطلاعات نامتقارن یا تئوری هشدار دهنده...................................

46

ساختار مطلوب در عمل..........................................................................................

47

انعطاف پذیری مالی....................................................................................................

49

پیشینه تحقیق...............................................................................................

 

فصل سوم:روش شناسی تحقیق

55

مقدمه..............................................................................................................

56

فرضیات تحقیق..................................................................................................

57

روش تحقیق...............................................................................................................

58

جامعه آماری ...........................................................................................................

58

نمونه آماری ............................................................................................................

59

نحوه جمع آوری اطلاعات.......................................................................

59

متغیر های مدل .................................................................................................

63

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.............................................................................

65

آزمون مفروضات رگرسیون کلاسیک...............................................................

 

فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات

70

مقدمه.................................................................................................................

70

آمار توصیفی.................................................................................................

72

آمار استنباطی...............................................................................................................................

72

آزمون فرضیه اول..................................................................................................

80

آزمون فرضیه دوم...........................................................................................

82

آزمون فرضیه سوم..............................................................................................

   

شماره صفحه

عنوان فهرست مطالب

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

87

مقدمه.......................................................................................................

88

نتایج حاصل از فرضیه ها ......................................................................................

90

محدودیت های تحقیق.........................................................................................

91

پیشنهادات.........................................................................................................

 

منابع و ماخذ

93

منابع فارسی...........................................................................................

94

منابع انگلیسی............................................................................................................

 

پیوست ها

96

نمونه آماری...............................................................................................................

99

جداول آماری.......................................................................................................

125

چكیده انگلیسی......................................................

       
 

عنوان فهرست جداول

99

جدول1-الف آزمون رمزی فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی متوسط 3 سال ...........

99

جدول2-الف آزمون برش پاگان فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی متوسط 3 سال.......

99

جدول3 الف آزمون چاو فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی متوسط 3 سال............

100

جدول4 –الف آزمون مدل فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی متوسط 3 سال........

101

شكل1- الف آزمون نرمال بودن فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی متوسط 3 سال....

101

جدول 1-ب آزمون برش پاگان فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی به روش بازار...........

101

جدول 2-ب آزمون چاو فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی به روش بازار.......................

102

جدول 3- ب آزمون مدل فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی روش بازار.................

102

جدول 4 – ب آزمون رمزی فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی به روش بازار........................

103

شكل 1- ب آزمون نرمال بودن فرضیه اول به روش فاركلند بازدهی غیر عادی به روش بازار..........

103

جدول1 – ج آزمون چاو برای مدل 3 ..............................................

103

جدول2 – ج آزمون هاسمن برای مدل 3.........................................

103

جدول 3-ج آزمون گلجسر برای مدل 3........................................

103

جدول4 – ج آزمون مدل 3 ..............................................

104

جدول 5-ج آزمون رمزی برای مدل 3.........................................

105

جدول 6-ج آزمون برش پاگان برای مدل 3 ......................................

105

جدول 1- د آزمون چاو برای فرضیه اول به روش كلارك بازدهی غیرعادی متوسط 3 سال ..............

105

جدول 2- د آزمون رمزی برای فرضیه اول به روش كلارك بازدهی غیرعادی متوسط 3 سال ..........

105

جدول 3- د آزمون برش پاگان برای فرضیه اول به روش كلارك بازدهی غیرعادی متوسط 3 سال ....

105

جدول 4- د آزمون مدل برای فرضیه اول به روش كلارك بازدهی غیرعادی متوسط 3 سال ...........

106

شكل 1 – د آزمون نرمال بودن برای فرضیه اول به روش كلارك بازدهی غیرعادی متوسط 3 سال

107

جدول 1- ه آزمون چاو برای فرضیه اول به روش كلارك به روش بازدهی بازار ...............

107

جدول 2- ه آزمون مدل برای فرضیه اول به روش كلارك به روش بازدهی بازار ................

108

جدول 3- ه آزمون هاسمن برای فرضیه اول به روش كلارك به روش بازدهی بازار ..........

108

جدول 1-ی چاو برای آزمون فرضیه دوم.............................................

108

جدول 2-ی برش پاگان برای آزمون فرضیه دوم.............................

     
   

108

جدول3- ی آزمون رمزی برای فرضیه دوم ..................................................

109

جدول 4- ی آزمون هاسمن برای فرضیه دوم .......................

109

جدول 5- ی آزمون هاسمن برای فرضیه دوم ...........................

110

شكل 1- ی آزمون نرمال بودن برای فرضیه دوم .........................

110

شكل 1- ز توزیع ارزش نهایی وجه نقد به روش فاركلند ......................

110

شكل 2- ز توزیع ارزش نهایی وجه نقد به روش كلارك ........................

110

جداول 1- چ جداول دهك ها برای فرضیه سوم..................................

116

جدول 1- پ آزمون فرضیه سوم مدل 6 بدون انعطاف پذیری.....................

117

جدول 2- پ آزمون فرضیه 3 مدل 6 با انعطاف پذیری مالی .....................

117

جدول 3- پ آزمون فرضیه سوم مدل 6 با نعطاف پذیری و با متغیر های ........

118

شكل های نرمالسازی به روش جوهانسون ..........................

 

قیمت فایل فقط 13,900 تومان

خرید

برچسب ها : تاثیر انعطاف پذیری مالی بر تصمیمات ساختار سرمایه , انعطاف پذیری مالی , ساختار سرمایه

محمد غفوری تبار بازدید : 175 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان نیروهای مسلح

مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان نیروهای مسلحدسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 12 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 106 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 79

معروف است که حقوق استخدامی ، بسیار تاریک است و حق نیز همین است

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: معروف است که حقوق استخدامی ، بسیار تاریک است و حق نیز همین است . [1]مسئولیت مدیر در نظام حقوقی ایران چه در اشخاص حقوقی حقوق عمومی و چه در اشخاص حقوقی حقوق خصوصی محل اختلاف میان علما است و با موازین فقهی مسئولیت خاصه مسئولیت وکیل و امین ارتباط برقرار نمی کند . [2] یکی از ابهام های دیگر در حقوق اداری ایران مسئولیت مدنی دولت در مورد اعمال کارکنان خویش است که در ماده 11 قانون مسئولیت مدنی دولت خود را از این مسئولیت معاف کرده است . [3] حقوقدانان ایرانی که متوجه شده بودند این ماده با قاعده خطاء حاکم فی بیت المال در تعارض است سعی بر آن نمودند که این حکم را تفسیر محدود کنند . [4]اما این قاعده با قاعده فقهی دیگری در تعارض می نمود که به قاعده وزر مشهور است و برخی از فقها برای توجیه این تعارض به قاعده مامن عام الا و قد خص استناد جستند . [5] این سردرگمی در مسئولیت دولت در مورد اعمال کارکنان نیروهای مسلح نیز مطرح بود . با این وضعیت هیچ انسان عاقلی در نیروهای مسلح دست به سلاح نمی برد تا اینکه در یک اقدام چشمنواز و چشمگیر آن دسته از کارکنان نیروهای مسلح که بر طبق قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری ؛ دست به اسلحه برده بودند و اتفاقا دیه و ضمان مالی ایجاد کرده بودند ، به شرط آنکه بر طبق قانون عمل نموده باشند از مسئولیت مدنی معاف شدند و مسئولیت به دوش سازمان افتاد . [6]بنابراین نیروهای مسلح در مواردی که طبق قانون دست به سلاح می برند از قانون مسئولیت مدنی جدا شدند . اما مسئله دیگر ، مسئولیت مدنی کارکنانی از نیروهای مسلح بود که مسلح نبودند . شاید بنظر برسد از آنجا که دولت این دسته از افراد را بیمه مسئولیت ننموده است ، مسئولیت آنها بر وفق ماده 11 قانون مسئولیت مدنی بر دوش خودشان خواهد بود . اما در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 یک تفاوت معنادار بین ماده 158 کنونی با ماده 57 قانون سابق دیده می شود و این تفاوت در فرضی است که ماموری امر آمر قانونی را به اشتباه و به تصور اینکه قانونی است انجام داده باشد و در قانون سابق مامور مسئولیت پرداخت دیه و ضمان مالی را داشت هر چند به مجازات مقرر در قانون محکوم نمی شد اما در قانون جدید مامور نه تنها مجازات نمی شود بلکه در دیه و ضمان تابع مقررات مربوطه است . این عبارت مبهم یعنی تابع مقررات مربوطه است پیش از این نیز در شورای نگهبان جنجالی به پا ساخته بود ولی به هر روی مقایسه دو ماده قدیم و جدید نشان از آن دارد که می توان در دیه و ضمان مالی ناشی از اعمال مامورین مشمول ماده تفاسیری ارائه داد که مخالف حکم عام ماده 11 قانون مسئولیت مدنی باشد زیرا قانونگذار با عبارت جدید نشان داده که نمی خواهد دیه و ضمان مالی را نیز به دوش مامور بیاندازد و الا عبارت قانون سابق را تکرار می نمود . اما هنوز مسئله آمرین شاغل در نیروهای مسلح خاصه در بحث دیه و ضمان مالی ناشی از اعمالشان تابع قواعد عام مسئولیت مدنی خصوصا ماده 11 قانون مسئولیت مدنی است . همچنین این فرض امکان دارد که مامور یا آمر با رعایت اختیارات قانونی خسارت وارد کنند . تنها راه چاره این است که قانونگذار ، خلاء قانونی که در این زمینه وجود دارد را با عنایت به موازین فقهی پر کند و احترام به قاعده وزر و از طرف دیگر بروکراسی پر پیچ و خم اداری با تدبیری مثل بیمه مسئولیت کارکنان نیروهای مسلح قابل حل و فصل است .

فهرست مطالب

چکیده / ص 8

مقدمات / ص 10

یک) در تبیین دقیق عرض ذاتی پژوهش / ص 11

دو) در تبیین دقیق غرض نهایی پژوهش / ص 12

سه) در تحدیدات کلی و تقسیمات پژوهش / ص 13

چهار ) در معرفی تفسیر تاریخی و شرعی مواد قانونی / ص 15

بخش اول ) نظریات علما پیرامون مسئولیت نهادهای کشوری / ص 17

فصل اول ) نظریه عمومی تقصیر – قاعده وزر / ص 18

فصل دوم ) نظریه مسئولت دولت به علت تقصیر انتخاب و مواظبت / ص 21

فصل سوم ) نظریه مسئولیت دولت به علت ایجاد خطر در برابر انتفاع / ص 22

فصل چهارم ) نظریه مسئولیت دولت به لحاظ تضمین فعل کارکنان خویش / ص 23

فصل پنجم ) نظریه مسئولیت دولت به لحاظ توزیع و تسهیل جبران زیان / ص 24

فصل ششم ) نظریه مسئولیت دولت ناشی از تقصیر اداری ( نقص وسائل ) / ص 25

بخش دوم ) زیان های کارکنان دولت بر عهده کیست ؟‌/ ص 28

فصل اول ) مقصر مطابق قواعد عمومی تقصیر ، شخصا ضامن است/ ص 29

فصل دوم ) الخطا الحاکم فی بیت المال / ص 31

فصل سوم ) دولت در صورت تصدی گری مسئول جبران زیان کارکنان است / ص 32

فصل چهارم ) دولت به هر صورت ضامن اعمال کارکنان خویش است / ص 33

فصل پنجم ) نظریه مسئولیت مشترک مستخدم و کشور / ص 35

فصل ششم ) نظریه توزیع نهایی مسئولیت به انتخاب زیان دیده / ص 36

فصل هفتم ) نظریه بیمه مسئولیت مدنی کارکنان نیروهای مسلح / ص 37

بخش سوم ) مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان در قانون مسئولیت مدنی مصوب 1339 / ص 39

فصل اول ) اعمال اصل قاعده ، دولت ضامن اعمال کارکنان خویش نیست / ص 40

فصل دوم ) استثنائات قاعده / ص 42

گفتار اول ) در مسئولیت مدنی قضات / ص 42

گفتار دوم ) در کارکنان نیروهای مسلح که مجهز به سلاحند / ص 44

گفتار سوم ) در ماده 158 قانون جدید مجازات اسلامی در رابطه آمر و مامور / ص 49

گفتار چهارم ) در پرداخت دیه ای که بر عهده بیت المال است / ص 51

گفتار پنجم ) در مسئولیت مدنی ناشی از حوادث رانندگی کارکنان نیروهای مسلح / ص 52

بخش چهارم ) مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان نیروهای مسلح / ص 54

فصل اول ) آنچه که هست / ص 55

فصل دوم ) آنچه که باید باشد / ص 56

فصل سوم ) بیمه مسئولیت مدنی / ص 57

فصل چهارم ) توسل به تفسیر محدود قانون مسئولیت مدنی / ص61

فصل پنجم ) بحث نظری و آسیب شناسی فقهی پیرامون اشخاص حقوقی / ص 63

موخره/ ضمیمه قوانین / ص 73

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان نیروهای مسلح , مسئولیت دولت , اعمال کارکنان نیروهای مسلح

محمد غفوری تبار بازدید : 119 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی)

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی)دسته: مدیریت
بازدید: 15 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 3953 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 78

مطالعات متعددی اثبات كرده اند که تعیین بهای تمام شده محصولات و خدمات در هر بنگاه اقتصادی یکی از فرضیات انکارناذیر می باشد

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: مطالعات متعددی اثبات كرده اند که تعیین بهای تمام شده محصولات و خدمات در هر بنگاه اقتصادی یکی از فرضیات انکارناذیر می باشد .با تعیین دقیق بهای تمام شده می توان ضمن حضور در صحنه رقابت با سایر تولیدکنندگان آن محصول با آنالیز سفارشات مشتریان و یا تقاضای بازار حجم تولید سالیانه را تعیین نمود. از سویی با توجه به نقش اطلاعات به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی مدون ، برون سپاری فعالیتهای یک بنگاه اقتصادی می تواند در جهت کاهش هزینه ها که منجر به کاهش بهای تمام شده خدمات خواهد شد ، موثر واقع شود.

در این تحقیق با استفاده از اطلاعات مالی 27 شهر تابعه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در طی سالهای1378 -1387 به بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها و تعیین اجزای تشکیل دهنده آن با استفاده از آزمون های مقایسه میانگین با دو نمونه وابسته و آزمون ویل کاکسون مورد بررسی قرار گرفته است .

یافته های تحقیق حاکی از این است که برون سپاری فعالیتها در شرکت آب وفاضلاب باعث کاهش هزینه نگریده است .

فهرست مطالب

چكیده:1

مقدمه:2

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1مقدمه4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

3-1بیان مساله5

4-1پرسش های تحقیق. 7

5-1فرضیات تحقیق. 7

6-1اهداف تحقیق. 8

7-1اهمیت انجام تحقیق. 8

8-1حدود مطالعاتی. 9

1-8-1قلمرو زمانی تحقیق. 9

2-8-1قلمرو موضوعی تحقیق. 9

9-1تعاریف واژه ها9

فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه12

2-2 بخش اول :تاریخچه ومفاهیم برون سپاری و مزایا و معایب آن. 13

1-2-2 تاریچه برون سپاری. 13

2-2-2 تعریف برون سپاری :15

3-2-2 مفهوم برون سپاری :15

4-2-2 مزایای برون سپاری. 16

5-2-2 معایب برون سپاری. 17

6-2-2 برای برون سپاری چه اقداماتی لازم است ؟18

7-2-2چرا برون‌سپاری ؟20

8-2-2چه نوع فعالیت هایی را می توان برون سپاری کرد؟20

9-2-2 عوامل موثر بر موفقیت روابط برون سپاری. 22

10-2-2برون‌سپاری‌های موفق. 24

11-2-2مراحل 10 گانه گارتنر جهت موفقیتدر برون سپاری. 25

3-2 بخش دوم :شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و میزان فعالیتهای آن و فعالیتهای که قابل برون سپاری هستند.25

1-3-2تاریخچه صنعت آب در ایران. 25

2-3-2تاریخچه شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی. 27

3-3-2موضوع وهدف شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی. 28

4-3-2مرکز شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی. 28

5-3-2چه خدماتی را باید برون‌سپاریكرد؟29

6-3-2فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب که قابل برون سپاری هستند.29

4- 2 بخش سوم: بررسی بهای تمام شده خدمات شرکت آب و فاضلاب و اجزای آن. 30

1-4-2 حسابداری بهای تمام شده:30

2-4-2 کاربرد حسابداری بهای تمام شده :31

3-4-2تعریف بهای تمام شده کالاو خدمات.. 31

4-4-2 عوامل بهای تمام شده:32

5-4-2 هدف و کاربرد بهای تمام شده33

6-4-2بهای تمام شده خدمات در صنعت آب و فاضلاب.. 34

1-6-4-2 تعریف بهای تمام شده آب شرب.. 34

2-6-4-2 تعریف بهای تمام شده خدمات دفع فاضلاب.. 35

3-6-4-2 هزینه های فرایندی تولید آب شرب.. 35

4-6-4-2 هزینه های فرایندی خدمات دفع فاضلاب.. 36

5-6-4-2 هزینه های غیر فرایندی بهای تمام شده آب و خدمات دفع فاضلاب.. 37

5-2بخش چهارم -بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزای تشکیل دهنده آن .37

فصل سوم:روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه41

۳-۲روش تحقیق. 41

3-3مدل تحلیلی تحقیق. 42

4-3 جامعه آماری. 43

5-3 نمونه و تعیین حجم نمونه43

6-3 روش گرد آوری داده ها43

7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها44

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4مقدمه‏47

2-4 تجزیه و تحلیل داده ها47

3-4نتایج آزمون آماری ویل کاکسون. 49

1-3-4فرضیه اول:49

2-3-4فرضیه دوم:50

3-3-4فرضیه سوم:52

4-3-4فرضیه اصلی:53

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5مقدمه57

2-5خلاصه یافته های تحقیق. 58

1-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی اول. 58

2-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی دوم58

3-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی سوم59

4-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه اصلی. 59

3-5نتیجه گیری. 59

4-5 پیشنهادها60

1-4-5 ارائه پیشنهاد بر مبنای نتایج حاصل از تحقیق. 60

2-4-5 ارائه پیشنهاد جهت انجام پژوهش های آتی. 61

5-5 محدودیت های تحقیق. 61

پیوستها

خروجی نرم افزار. 63

منابع و ماخذ

منابع فارسی:66

منابع لاتین:67

چکیده لاتین. 68

جدول1-4 آماره آزمون z. 49

جدول2-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین حقوق ودستمزد قبل وبعد از برون سپاری. 50

جدول3-4آماره آزمون z. 51

جدول4-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین هزینه تعمیرات ونگهداری قبل وبعد از برون سپاری 51

جدول5-4آماره آزمون z. 52

جدول6-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین هزینه خدمات قرارداری قبل وبعد از برون سپاری 53

جدول7-4آماره آزمون z. 54

جدول8-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین بهای تمام شده خدمات قبل وبعد از برون سپاری 54

جدول9- 4خلاصه نتایج آزمون فرضیات.. 55

نمودار 1-3 مدل تحلیلی تحقیق. 43

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی) , بهای تمام شده , برون سپاری فعالیتها , خدمات شرکت آب و فاضلاب ، آزمون ویل کاکسون , آزمون مقایسه میانگین وابسته

محمد غفوری تبار بازدید : 172 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی آثار تابعیت مضاعف و راه های پیشگیری از آن

بررسی آثار تابعیت مضاعف و راه های پیشگیری از آندسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 12 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 57 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 44

مطابق قرارداد لاهه از سال 1930 اصولی در خصوص تابعیت در کشورها رعایت میشود که عبارتند ازاصل لزوم تابعیت اصل تابعیت واحده و اصل تغییر پذیری تابعیت

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: مطابق قرارداد لاهه از سال 1930 اصولی در خصوص تابعیت در کشورها رعایت میشود که عبارتند از:اصل لزوم تابعیت اصل تابعیت واحده و اصل تغییر پذیری تابعیت. اما علی رغم سعی و کوششی که در سطح داخلی کشورها و در سطح بین المللی جهت رعایت این اصول صورت گرفته است گاهی با افرادی روبرو میشویم که بی تابعیت[1] میباشند یا بیش از یک تابعیت[2] دارند. به عقیده ی برخی از حقوقدانان فرانسوی مثل هانری باتیفول[3] بی تابعیتی در اثر تعارض منفی[4] تابعیت و تابعیت مضاعف در اثر تعارض مثبت[5] تابعیت به وجود می اید.

حال با ظهور کشورهای مختلف در عرصه بین المللی و اختلاف نظام حقوقی حاکم بر انها وقوانین سیستم های مختلف اعطای تابعیت در هرکشور و روابط حقوقی با اشخاص یکدیگر و با دول متبوع خود موجب پدیدار شدن تابعیت مضاعف در مواردی برای اشخاص گردیده است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فصل اول: کلیات

گفتار اول: تعریف تابعیت

گفتار دوم: حمایت سیاسی

گفتار سوم: تابعیت – ملیت

گفتار چهارم: منابع تابعیت

بندالف: منابع داخلی تابعیت

بندب: منابع بین المللی تابعیت

گفتار پنجم: انواع سیستم های اعطای تابعیت

فصل دوم: اقسام تابعیت ایران

گفتار اول: تابعیت اصلی

گفتار دوم: تابعیت اکتسابی

مبحث سوم: تعارض قوانین تابعیت

گفتار اول: موضوع تعارض تابعیت

گفتار دوم:

گفتار سوم: تابعیت موثر یا فعال

گفتار چهارم: تعارض مثبت ومنفی

فصل سوم: تابعیت مضاعف واثار ان

مبحث نخست: تابعیت مضاعف

گفتار اول: تعریف

گفتار دوم: پیشینه تاریخی تابعیت مضاعف

گفتار سوم: انواع تابعیت مضاعف

مبحث دوم: اثار تابعیت مضاعف

گفتار اول: امتیازات ناشی از تابعیت مضاعف

گفتار دوم: اثار سوءکسب تابعیت مضاعف

فصل چهارم: علل بروز وراهکارهای پیشگیری از تابعیت مضاعف

مبحث اول: علل بروز تابعیت مضاعف

گفتار اول: تابعیت مضاعف در زمان تولد

گفتار دوم: تابعیت مضاعف بعد از تولد

مبحث دوم: راهکارهای پیشگیری از تابعیت مضاعف

گفتار اول: استفاده از حربه نظم عمومی

گفتار دوم: تلاش در جهت ایجاد وحدت عمومی

مبحث سوم: آثار حقوقی تابعیت

گفتار اول: حمایت سیاسی

گفتار دوم: بهره مندی اتباع از حقوق

گفتار سوم: فلسفه پیدایش تابعیت

گفتار چهارم: اصول و مبانی حاکم بر تابعیت

مبحث دوم: انواع تابعیت

گفتار اول: تابعیت اصلی

بند الف: دلائل طرفداران نظریه سیستم خون

بند ب: سیستم خاک (یا تابعیت ارضی)

بند ج: مقایسه بین دو سیستم خاک و خون

گفتار دوم: تابعیت اکتسابی

مبحث سوم

گفتار اول: طرق جلوگیری از تابعیت مضاعف

گفتار دوم: حل و فصل دعاوی مربوط به تابعیت مضاعف

گفتار سوم) پیشینه تاریخی تابعیت مضاعف

بند الف) رویه قضایی بین المللی قبل از سال 1930

بندب) رویه قضایی بین المللی از سال های 1930 تاکنون

بندج) رویه قضایی بین المللی از سال 1930 تا 1955

بندد) رویه قضایی بین المللی از سال 1955 تاکنون

گفتار چهارم: راههای رفع تابعیت مضاعف

گفتار پنجم: تابعیت موثر

بخش پنجم: تابعیت مضاعف در قوانین ایران

مبحث اول: نظر قانون گذار ایران در مورد تابعیت مضاعف

گفتار اول) رویه عملی ایران در مورد تابعیت مضاعف

گفتار دوم: تحلیل حقوقی ماده 976 قانون مدنی ایران

بخش ششم: اقدامات سازمانهای بین المللی برای کاهش موارد تابعیت مضاعف

گفتار اول) کنفرانس 1930 لاهه

گفتار دوم) مجموعه قوانین تابعیت سازمان ملل متحد1955:

گفتار سوم: کنوانسیون اروپایی محدود کردن تابعیت مضاعف1963

گفتار پنجم: علل تابعیت مضاعف

‌بند الف: اختلاف طرز تفکر دولت‌ها راجع به تحصیل تابعیت

بند‌ب: تحصیل تابعیت جدید بدون خروج از تابعیت اولی

بند‌ج. ازدواج با اتباع خارجی

‌بندد: اشغال نظامی

بند‌ه. فرزند خواندگی

نتیجه گیری و پیشنهادها

منابع وماخذ

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی آثار تابعیت مضاعف و راه های پیشگیری از آن , تابعیت , تابعیت مضاعف , تابعیت موثر , سیستم های حل تعارض , حمایت سیاسی

محمد غفوری تبار بازدید : 280 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی رابطه میان ادراکات مشتریان و عملکرد مالی بانکهای خصوصی

بررسی رابطه میان ادراکات مشتریان و عملکرد مالی بانکهای خصوصیدسته: مدیریت
بازدید: 77 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1046 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 140

خدمات رکن اصلی اقتصاد در جوامع امروزی است و بانک ها به عنوان یک سازمان خدماتی هدایت و پشتیبانی بسیاری از فعالیت های اقتصادی جامعه را بر عهده دارند

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

شرح مختصر: خدمات رکن اصلی اقتصاد در جوامع امروزی است و بانک ها به عنوان یک سازمان خدماتی هدایت و پشتیبانی بسیاری از فعالیت های اقتصادی جامعه را بر عهده دارند. در این میان آنچه بقاء و تداوم فعّالیت مؤسّسات مالی را تأمین می کند ارائۀ خدمات در شکلی مطلوب و مطمئن و متناسب است تا بتواند با برآوردن انتظارات و خواسته های مشتریان رضایت و وفاداری آنان را موجب شوند. یکی از مواردی که میتواند بقای بانکها را تضمین کند ،مشتری مداری و توجه به رضایت مشتری است ارتقای سطح رضایتمندی مشتری ،باعث ارتقای میزان سودآوری و افزایش سهم بانکها در بازار رقابت خواهد شد .البته رضایتمندی مشتریان کافی نبوده و بانکها نباید به رضایتمندی مشتریان دلخوش کنند ،آنها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندیشان وفادار هم هستند .

به این ترتیب در بلند مدت منافعی حاصل می شود که در نتیجه ،سود آوری بانکها افزایش می یابد.

فهرست مطالب

چكیده:1

مقدمه:فصل اول

كلیات تحقیق. 3

1-1مقدمه4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

3-1 بیان مسئله5

4-1 چارچوب نظری تحقیق. 6

5-1 فرضیه های تحقیق. 8

6-1 اهداف تحقیق. 8

7-1 حدود مطالعاتی. 9

8-1 تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 10

فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه13

2-2 سیر تحول بانکداری در ایران. 13

1-2-2 وضعیت بانکداری از سال 1266تا1306 شمسی. 14

2-2-2 وضعیت بانکداری بعد از سال 1306. 14

3-2-2 بانک های خصوی در ایران. 15

3-2 تعریف بانک... 17

4-2 اصول بانکداری در بانک های تجاری. 17

5-2 اصول و مفروضات حسابداری در تهیه صورت های مالی. 17

6-2 صورت های مالی در بانک ها19

1-6-2 ترازنامه19

2-6-2 صورت سود وزیان. 19

3-6-2صورت سود و زیان جامع. 20

4-6-2 صورت جریان وجوه نقد20

5-6-2 یادداشت های توضیحی. 20

7-2معیارها و نسبت های سودآوری در بانک ها20

1-7-2 نسبت های سرمایه ای برای بانکها21

8-2 ارزیابی کیفیت خدمات با استفاده ازروش سروکوال. 23

9-2وفاداری مشتری. 27

1-9-2وفاداری خدمت.. 29

2-9-2مزایای حاصل از وفاداری مشتریان. 31

3-9-2رابطه بین رضایت و وفاداری. 31

4-9-2رابطه بین وفاداری مشتریان و سودآوری. 32

10-2رضایت مشتری. 33

1-10-2خدمات.. 34

1-1-10-2ویژگی های خدمات.. 34

2-1-10-2آمیختۀ بازاریابی خدمات.. 35

11-2کیفیت.. 37

1-11-2کیفیت خدمات.. 37

2-11-2سروکوآل (ابزار سنجش کیفیت خدمات)38

1-2-11-2BSQ (ابزار سنجش کیفیت خدمات بانکی)38

12-2 پیشینه تحقیق. 40

1-12-2 تحقیقات خارج از ایران. 40

2-12-2 تحقیقات در کشور ایران. 45

فصل سوم:روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه48

2-3 روش تحقیق. 48

3-3 مدل تحلیلی تحقیق. 49

4-3 شیوۀ اندازه گیری متغیر ها49

5-3 متغیر های عملیاتی تحقیق. 51

6-3 جامعه مطالعاتی. 51

7-3 تعیین حجم نمونه51

8-3 روش و ابزار گرد آوری اطلاعات.. 52

9-3 روایی یا اعتبار ابزار اندازه گیری پژوهش.. 54

10-3 پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش.. 55

11-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها56

1 -11-3 آزمون همبستگی. 56

2-11-3 رگرسیون خطی و چندگانه57

12-3 آزمون های برازندگی مدل کلی. 58

1-12-3 جذر برآورد واریانس خطای تقریب 58

2-12-3 شاخص بنتلر – بونت یا شاخص نرم شده برازندگی 59

3-12-3 شاخص تاکر – لویز یا شاخص نرک نشده برازندگی 59

4-12-3 شاخص برازندگی تطبیقی 59

5-12-3 شاخص برازندگی GFI و شاخص تعدیل شده برازندگی AGFI59

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4مقدمه‏61

2-4بررسی ویژگیهای توصیفی متغیر های کیفی گروه نمونه61

1-2-4 اطلاعات مربوط به جنسیت.. 62

2-2-4 اطلاعات مربوط به سن. 63

3-2-4 اطلاعات مربوط به جدول تحصیلی. 64

3-4 بررسی ویژگیهای توصیفی متغیر های کمی گروه نمونه65

1-3-4 اطلاعات مربوط به نسبتهای سودآوری. 65

2-3-4 اطلاعات مربوط به نسبتهای سرمایه ای. 67

4-4 برازندگی مدل پژوهش.. 71

1-4-4 جذر براورد واریانس خطای تقریب RMSEA.. 71

2-4-4شاخص برازندگی تطبیقی CFI72

5-4 تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش.. 72

1-5-4 فرضیه اول : بین ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان رابطه وجود دارد.72

2-5-4 فرضیه دوم : رضایتمندی مشتریان عامل واسطه رابطه میان ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان بانکهای خصوصی می باشد75

3-5-4 فرضیه سوم الف : بین وفاداری مشتریان و نسبتهای سود اوری بانک های خصوصی رابطه وجود دارد.79

1-3-5-4-بین وفاداری مشتریان و بازده دارایی بانک های خصوصی رابطه وجود دارد.79

2-3-5-4 بین وفاداری مشتریان و بازده حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی رابطه وجود دارد .82

3-3-5-4بین وفاداری مشتریان و نسبت حاشیه سود ناخالص بانک های خصوصی رابطه وجود دارد .85

4-3-5-4بین وفاداری مشتریان و نسبت مابه التفاوت نرخ سود دریافتی و پرداختی بانک های خصوصی رابطه وجود دارد .88

5-3-5-4بین وفاداری مشتریان و نسبت هزینه به درامدهای بانك در بانک های خصوصی رابطه وجود دارد91

4-5-4 فرضیه سوم ب : بین وفاداری مشتریان و نسبتهای سرمایه ای بانک های خصوصی رابطه وجود دارد.94

1-4-5-4بین وفاداری مشتریان و نسبت دارایی ثابت به حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی رابطه وجود دارد.94

2-4-5-4بین وفاداری مشتریان و حقوق صاحبان سهام به داراییها دربانک های خصوصی رابطه وجود دارد .98

3-4-5-4بین وفاداری مشتریان و نسبت كل بدهی به حقوق صاحبان سهام دربانک های خصوصی رابطه وجود دارد .101

4-4-5-4بین وفاداری مشتریان و نسبت كل بدهی به كل داراییهادربانک های خصوصی رابطه وجود دارد .104

6-4 خلاصه نتایج آزمون فرضیه ها107

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5مقدمه110

2-5یافته های پژوهش و تحلیل نتایج. 110

1-2-5 فرضیه اول. 110

2-2-5 فرضیه دوم111

3-2-5 فرضیه سوم112

2-3-2-5 فرضیه سوم ب.. 113

3-5 پیشنهادها115

1- 3-5 پیشنهاد هایی مبتنی بر یاقته های تحقیق. 115

2-3-5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 116

4-5 محدودیت های تحقیق. 117

پیوستها

پیوست الف) پرسشنامه119

منابع و ماخذ

منابع فارسی:122

منابع لاتین:124

چکیده انگلیسی:127

جدول (1-3) متغیر ها و شماره گویه های پرسشنامه53

جدول (2-3) نحوه توزیع پرسشنامه و جمع آوری دادههای پژوهش.. 53

جدول (3-3) منابع مورد استفاده جهت استخراج پرسشنامه پژوهش.. 55

جدول (4-3) ضرایب مربوط به آلفای کرونباخ. 56

جدول (1-4) توزیع فراوانی و درصد فراوانی جنسیت افرادی که به پرسشنامه پاسخ داده اند.62

جدول (2-4) توزیع فراوانی و درصد فراوانی سن افرادی که به پرسشنامه ها پاسخ داده اند63

جدول (3-4) توزیع فراوانی و درصد فراوانی تحصیلات پاسخ دهندگان که به پرسشنامه ها پاسخ داده اند64

جدول (4-4) نسبت بازده دارایی های بانکهای خصوصی اراک.. 65

جدول (5-4) نسبت بازده حقوق صاحبان سهام بانکهای خصوصی اراک.. 65

جدول (6-4) نسبت حاسیه سود ناخالص... 66

جدول (7-4) نسبت مابه التفاوت نرخ سود دریافتی و پرداختی. 66

جدول (8-4) نسبت هزینه به درامدهای بانك. 67

جدول (9-4) نسبت دارایی ثابت به حقوق صاحبان سهام67

جدول (10-4) نسبت حقوق صاحبان سهام به داراییها68

جدول (11-4) نسبت كل بدهی به حقوق صاحبان سهام68

جدول (12-4) نسبت كل بدهی به حقوق صاحبان سهام68

جدول (13-4) شاخص های توصیف کننده متغیرها تحت ، شاخص های مرکزی ، شاخص های پراکندگی وشاخص های شکل توزیع 70

جدول (14-4) شاخص های توصیف کننده متغیرها تحت ، شاخص های مرکزی ، شاخص های پراکندگی وشاخص های شکل توزیع 71

جدول ( 15-4) ضریب همبستگی ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان. 72

جدول (16-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیین ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان. 73

جدول (17-4) تحلیل واریانس رگرسیون ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان. 73

جدول (18-4) ضرایب معادله رگرسیون ادراک کیفیت خدمات مالی و وفاداری مشتریان. 73

جدول (19-4)متغیرهای وارد شده /حذف شده وروش مورد استفاده در تعیین رگرسیون. 76

جدول (20-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیین ادراک کیفیت خدمات مالی ، وفاداری و رضایتمندی مشتریان بانكهای خصوصی. 76

جدول (21-4) تحلیل واریانس رگرسیون ادراک کیفیت خدمات مالی ، وفاداری و رضایتمندی مشتریان بانكهای خصوصی 77

جدول (22-4) ادراک کیفیت خدمات مالی ، وفاداری و رضایتمندی مشتریان بانكهای خصوصی. 77

جدول (23-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیینوفاداری مشتریان و بازده دارایی بانک های خصوصی 80

جدول (24-4) تحلیل واریانس رگرسیون وفاداری مشتریان و بازده دارایی بانک های خصوصی. 80

جدول (25-4) ضرایب معادله رگرسیون وفاداری مشتریان و بازده دارایی بانک های خصوصی. 80

جدول (26-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیینوفاداری مشتریان و بازده حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی 83

جدول (27-4) تحلیل واریانس رگرسیونوفاداری مشتریان و بازده حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی 83

جدول (28-4) ضرایب معادله رگرسیون وفاداری مشتریان و بازده حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی 84

جدول (29-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وفاداری مشتریان و نسبت حاشیه سود ناخالص بانک های خصوصی 86

جدول (30-4) تحلیل واریانس رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت حاشیه سود ناخالص بانک های خصوصی 86

جدول (31-4) ضرایب معادله رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت حاشیه سود ناخالص بانک های خصوصی 87

جدول (32-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وفاداری مشتریان و نسبت مابه التفاوت نرخ سود دریافتی و پرداختی بانک های خصوصی. 89

جدول (33-4) تحلیل واریانس رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت مابه التفاوت نرخ سود دریافتی و پرداختی بانک های خصوصی. 89

جدول (34-4) ضرایب معادله رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت مابه التفاوت نرخ سود دریافتی و پرداختی بانک های خصوصی. 90

جدول (35-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وفاداری مشتریان و نسبت هزینه به درامدهای بانك در بانک های خصوصی. 92

جدول (36-4) تحلیل واریانس رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت هزینه به درامدهای بانك در بانک های خصوصی 92

جدول (37-4) ضرایب معادله رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت هزینه به درامدهای بانك در بانک های خصوصی 93

جدول (38-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیینوفاداری مشتریان و نسبت دارایی ثابت به حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی. 95

جدول (39-4) تحلیل واریانس رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت دارایی ثابت به حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی. 96

جدول (40-4) ضرایب معادله رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت دارایی ثابت به حقوق صاحبان سهام بانک های خصوصی. 96

جدول (41-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وفاداری مشتریان و حقوق صاحبان سهام به داراییها دربانک های خصوصی. 98

جدول (42-4) تحلیل واریانس رگرسیون وفاداری مشتریان و حقوق صاحبان سهام به داراییها دربانک های خصوصی 99

جدول (43-4) ضرایب معادله رگرسیون وفاداری مشتریان و حقوق صاحبان سهام به داراییها دربانک های خصوصی 99

جدول (44-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وفاداری مشتریان و نسبت كل بدهی به حقوق صاحبان سهام دربانک های خصوصی. 101

جدول (45-4) تحلیل واریانس رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت كل بدهی به حقوق صاحبان سهام دربانک های خصوصی. 102

جدول (46-4) ضرایب معادله رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت كل بدهی به حقوق صاحبان سهام دربانک های خصوصی. 102

جدول (47-4) ضریب همبستگی ، ضریب تعیینوفاداری مشتریان و نسبت كل بدهی به كل داراییهادربانک های خصوصی. 104

جدول (48-4) تحلیل واریانس رگرسیون وفاداری مشتریان و نسبت كل بدهی به كل داراییهادربانک های خصوصی 105

جدول (49-4) ضرایب معادله رگرسیونوفاداری مشتریان و نسبت كل بدهی به كل داراییهادربانک های خصوصی 105

جدول (50-4) خلاصه یافته های حاصل از آزمون فرضیه ها107

نمودار (1-3) مدل تحلیلی تحقیق. 49

نمودار (1-4) فراوانی و درصد فراوانی جنسیت افرادی که به پرسشنامه پاسخ داده اند62

نمودار (2-4) توزیع فراوانی و درصد فراوانی سن افرادی که به پرسشنامه ها پاسخ داده اند63

نمودار (3-4) توزیع فراوانی و درصد فراوانی تحصیلات افرادی که به پرسشنامه ها پاسخ داده اند64

نمودار (4-4) آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 75

نمودار (5-4) : آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 79

نمودار (6-4) آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 82

نمودار (7-4) آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 85

نمودار (8-4) آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 88

نمودار (9-4) : آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 91

نمودار (10-4) آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 94

نمودار (11-4)آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 97

نمودار (12-4) آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 100

نمودار (13-4) آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 103

نمودار (14-4) آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 106

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی رابطه میان ادراکات مشتریان و عملکرد مالی بانکهای خصوصی , ادراکات مشتریان , عملکرد مالی , بانکهای خصوصی

محمد غفوری تبار بازدید : 277 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

معیارهای دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان در لوایح جدید؛ با تأملی بر راهبردی از نظام عدالت کیفری انگلستان

معیارهای دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان در لوایح جدید؛ با تأملی بر راهبردی از نظام عدالت کیفری انگلستاندسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 15 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 55 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37

هدف این پژوهش مطالعه تحولات و نوآوری های سیاست جنایی اتخاذی در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی ازجمله لایحه آیین دادرسی کیفری، لایحه قانون مجازات اسلامی و در حوزه دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان می باشد

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: هدف این پژوهش مطالعه تحولات و نوآوری های سیاست جنایی اتخاذی در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی ازجمله لایحه آیین دادرسی کیفری، لایحه قانون مجازات اسلامی و ... در حوزه دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان می باشد. بر این اساس سعی شده است ضمن تحلیل محتوایی عمیق لوایح مذکور، اشاره ای هر چند اجمالی به راهبردهای نظام عدالت کیفری انگلستان در حوزه برآورد مسئولیت کیفری اطفال صورت گیرد به نحوی که بتواند مبانی توجیهی ضرورت سیاست جنایی افتراقی در قبال اطفال و نوجوانان را به نحو پر رنگ تری برجسته نماید.

علی ایحال، با مداقه در لوایح مذکور به وضوح می توان بارقه ها و استانداردهای قابل اعتنایی را در حوزه دارسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان به نظاره نشست. ازجمله این استانداردها می توان به پیش بینی دادگاه و دادسرای اختصاصی اطفال، دادگاه تجدید نظر اختصاص یافته به اطفال، پلیس وِزه اطفال و نوجوانان، حضور نهادهای مددکاری اجتماعی در رسیدگی به جرایم اطفال و ... اشاره نمود.

فهرست مطالب

چکیده

1- دادرسی عادلانه ناظر به اطفال در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی

1-1- جهت سیاست جنایی کلان حاکم بر موضوع

2-1- تأسیس نهادهاى خاص در لوایح جدید

الف: نهادهاى قضایى

1- دادسراى اختصاص یافته

2- دادگاه خاص اطفال و نوجوانان

3- دادگاه تجدیدنظر اختصاص یافته

ب: نهادهاى غیرقضایى

1- نهاد مددکارى اجتماعى

2- پلیس ویژه اطفال و نوجوانان

3-1- دادرسى افتراقى

الف: قضازدایى با گرایش عدالت ترمیمى

1- ارجاع به میانجیگرى‏

2- قابل گذشت بودن جرائم اطفال و نوجوانان

3- تعلیق تعقیب

ب-تضمین حقوق طفل و نوجوان

1- محدودیت در بازداشت موقت و پیش‏بینى اقدامات جایگزین

2- حضور وکیل

3- تحقیق اجتماعى

4-تصریح به جهات قانونی جدید شروع به تعقیب با اتخاذ تدابیر حمایتی

5- ممنوعیت انتشار جریان رسیدگى

6- معاف ساختن طفل از حضور دایم یا موقت در دادرسى

ج-رسیدگى مصلحت‏ گرا ( افتراقی )

1- تعویق صدور حکم

2- عدم رعایت مقررات تکرار جرم

3- تجدیدنظر مکرر در آراء و تصمیمات

4- فقدان آثار کیفرى براى محکومیت اطفال و نوجوانان

2- جلوه هایی از عدالت کیفری عادلانه اطفال و نوجوانان در حقوق کیفری انگلیس

1-2-اماره‌های عدم رشد در حقوق کیفری انگلستان

1-1-2- انواع اماره‌های عدم رشد

1-1-1-2- امارة غیرقابل ردّ عدم رشد

2-1-1-2- امارة قابل رد عدم رشد

2-2- انتقادات وارد بر امارة قابل ردّ عدم رشد

1-2-2- غیر ضروری بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

1-1-2-2- رشد سریع‌تر اطفال در دوران فعلی

2-1-2-2- حذف مجازاتهای خشن

2-2-2- تبعیض‌آمیز بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

3-2-2- مبهم بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

4-2-2- لزوم مداخلة زودرس

3-2- تقابل رویکرد حمایتی با رویکرد سزادهنده در حوزه اطفال در سیاست جنایی انگلستان

نتیجه‏ گیرى

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : معیارهای دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان در لوایح جدید؛ با تأملی بر راهبردی از نظام عدالت کیفری انگلستان , دادرسی عادلانه , اطفال و نوجوانان , نظام عدالت کیفری انگلستان , دادرسی

محمد غفوری تبار بازدید : 155 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی رابطه ی رضایت شغلی و استفاده بهینه از زمان در كارمندان استانداری زنجان

\"\\"بررسی\"دسته: مدیریت
بازدید: 9 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 272 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 70

همراه با پرسشنامه

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

\"\\"خرید\\"\"

شرح مختصر: پژوهش حاضر به دنبال بررسی تأثیر رضایت شغلی و استفاده بهینه از زمان در كارمندان استانداری زنجان می باشد فرضیه هایی كه به معرض آزمایش گذاشته شدند عبارتند از رابطه بین رضایت شغلی و استفاده بهینه از وقت آیا معنی دار است؟ فرضیه دوم این پژوهش : رضایت شغلی كارمندان مرد بیشتر از كارمندان زن است؟وفرضیه سوم اینكه استفاده بهینه از وقت در مردان بیشتر از زنان است؟

گروه نمونه این پژوهش شامل 50 نفر از كارمندان استانداری زنجان كه 25 نفر آن زنان و 25 نفر آنان را مردان تشكیل دادند كه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و روی آنها دو آزمون رضایت شغلی و استفاده بهینه از وقت انجام شد كه پس از آن ، از دو روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و t استفاده شد كه نتیجه به دست آمده به شرح زیر می باشد:

- بین رضایت شغلی و استفاده بهینه از وقت رابطه معنی داری وجود دارد.

- رضایت شغلی كارمندان مرد بیشتر از كارمندان زن : تفاوت معنی داری وجود ندارد.

- استفاده بهینه از وقت در مردان بیشتر از زنان : تفاوت معنی داری وجود ندارد

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول : کلیات 2

مقدمه 3

طرح مسئله 4

اهداف پژوهش 6

فرضیات تحقیق 7

ضرورت و اهمیت تحقیق 8

فصل دوم :نگاهی به تاریخچه متغیرهای پژوهش 10

مقدمه 11

تاریخچه رضایت شغلی 12

مفهوم رضایت شغلی 13

نظریه های رضایت شغلی 14

عوامل موثر بر اشتغال مناسب 16

پژوهش های داخل کشور 36

فصل سوم : روش تحقیق 39

مقدمه 40

روش نمونه برداری 41

ابزار اندازه گیری 41

روش آماری 46

فصل چهارم یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها 47

فصل پنجم نتیجه گیری 62

نتیجه گیری 63

محدودیت های پژوهش 65

پیشنهادات 66

منابع 67

ضمائم 68

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

\"\\"خرید\\"\"

برچسب ها : بررسی رابطه ی رضایت شغلی و استفاده بهینه از زمان در كارمندان استانداری زنجان , رضایت شغلی , استفاده بهینه از زمان , اشتغال مناسب

محمد غفوری تبار بازدید : 178 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

کسب درآمد عالی از تعمیر لامپ

کسب درآمد عالی از تعمیر لامپدسته: کسب و کار
بازدید: 20 بار
فرمت فایل: zip
حجم فایل: 48322 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 3

این فایل شامل آموزش به صورت پی دی اف که بالای 14 صفحه است و یک برنامه اندروید هست که به آموزش و کارای دیگه که شامل تست و نشان دهنده مقاومت های مورد نیاز و دیگری فیلم آموزش هست که به صورت ویدیویی توضییح میده

قیمت فایل فقط 9,999 تومان

خرید

این پکیج شامل سه فایل است:

1-آموزش به صورت pdf

2-آموزش به صورت ویدیویی

3-برنامه اندروید

لذت درآمدزایی ساعتی ۳۵٫۰۰۰ تومان در منزل

فقط با ۵ساعت کار در روز درآمد روزانه ۱۷۵٫۰۰۰ تومانی

و ماهانه ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان درآمد خالص بدون هیچ هزینه جانبی !!

حداقل درآمد ماهانه خالص پنج میلیون تومان

این کار صد در صد عملی است و درآمد آن به فعالیت شما بستگی دارد ولی درآمد آن تضمینی است

درآمدزایی از همین امروز شروع کنید

آموزش جامع و کامل تصویری در ۳ ساعت

با این روش واژه بیکاری رو فراموش کنید

کار در منزل بدون نیاز به دفترکار , دانش قبلی , آموزش یا مدرک و …

فایل و آموزش کامل تعمیر لامپ های کم مصرف فقط در عرض ۳ ساعت به صورت تضمینی

آموزش به صورت گام به گام و با زبان ساده برای یادگیری تمامی اقشار جامعه ایران

مناسب برای تمام سنین جویایی کار و زن و مرد

این بسته ویژه تمامی افراد هستش
شاغل
خانه دار
زن و مرد
دانشجویان و …

چرا که به حدی آموزش ها و کار این روش ساده و درآمدزایی با این روش ساده است که میتوان به عنوان یک درآمد بسیار عالی در کنار باقی امور به آن نگاه داشت
فقط باید نفرهایی اولی باشید که دست به کار می زنید
سریع تر ثبت نام کنید و آموزش ها و کار رو شروع کنید
و به عنوان نماینده شهرتون اطلاعات خودتون برای ما ارسال کنید تا ما براتون سفارش تعمیر لامپ جذب کنیم
البته جذب سفارش بسیار ساده هستش و تعداد لامپ های معیوب و خراب بسیار زیاد است

کلامی از امیر المومنان حضرت علی (ع)

آنچه انسان را پیش از مرگ می کُشد ناامیدی است

فردا شاید دیر باشد همین الان فعالیت خودت رو شروع کن

عجله کنید و مشتریان دائمی خود را جذب کنید

قیمت اصلی بدون تخفیف ۷۳٫۰۰۰ تومان

تنها ۳ روز فرصت دارید تا از تخفیف 88% درصدی ما استفاده کنید !!!

قیمت با تخفیف ویژه فقط 9999 تومان

و چرا تعمیر لامپ ؟؟ و درآمدزایی از این روش ؟

  • نیازی به سرمایه ندارد ..

  • نیازی به وسیله یا ابزاری کاری ندارد ..

  • نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد ..

  • نیازی به دانش قبلی ندارد ..

  • بازار کار بسیار عالی دارید …

  • دستمزد ساعتی ۳۵ هزار تومانی دارد .. ( اگه در روز فقط ۵ ساعت کار کنید درآمد روزانه شما ۱۷۵ هزار تومان و ماهانه ۵۲۵۰٫۰۰۰ تومان درآمد خواهید داشت.

  • نیازی به تخصص در امور برقی و … اصلا ندارد ..

  • نیازی به اجاره مغازه یا دفتر کاری ندارد .. در منزل کار میکنید !

تعرفه کاری شما برای تعمیر لامپ ها پس از پایان آموزش ها

دستمزد تعمیر کم مصرف ۲۰۰ وات ۳۵،۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۱۵۰ وات ۲۵،۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۱۰۵ وات ۲۰،۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۹۰ وات ۱۵،۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۷۰ وات ۱۰،۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۶۰ وات ۹۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۵۰ وات ۷۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۴۰ وات ۵۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۳۲ وات ۴۰۰۰ تومان
دستمزد تعمیر کم مصرف ۲۵ وات ۳۰۰۰ تومان

قیمت اصلی بدون تخفیف ۷۳٫۰۰۰ تومان

مبلغ قابل پرداخت همراه با تخفیف ویژه تنها : 9999 تومان می باشد

فرصت ویژه شغل پر درآمد و همچنین فرصت ویژه تخفیف 88% درصدی ما را از دست ندهید !!

قیمت فایل فقط 9,999 تومان

خرید

برچسب ها : کسب درآمد عالی از تعمیر لامپ , لامپ سازی , کسب درآمد , کسب درآمد در منزل , تعمیر لامپ کم مصر , درآمد خانومان , کسب درآمد در خانه , درآمد توسط تعمیر لامپ , کسب و کارروش پولدار شدن , میلیونر شدن , کسب درآمد بدون کار , کار آسان در منزل , کسب درآمد در خانه

محمد غفوری تبار بازدید : 384 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

طراحی و شبیه­ سازی آنتن­ های آرایه­ ای

طراحی و شبیه­ سازی آنتن­ های آرایه­ ایدسته: فنی و مهندسی
بازدید: 57 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 2417 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 80

نظریه طراحی آنتن ها به سرعت پیشرفت كرده است و این پیشرفت ادامه دارد، با توجه به اینكه آنتن ها جزئی از یك سیستم مخابراتی الكترونیكی هستند، بایستی تكنولوژیست ها و مهندسین برق الكترونیك در این زمینه دانش كافی داشته باشند

قیمت فایل فقط 15,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

از سال 1877م كه نخستین آنتن ساده توسط هرتز ساخته شد. نظریه طراحی آنتن ها به سرعت پیشرفت كرده است و این پیشرفت ادامه دارد، با توجه به اینكه آنتن ها جزئی از یك سیستم مخابراتی الكترونیكی هستند، بایستی تكنولوژیست ها و مهندسین برق الكترونیك در این زمینه دانش كافی داشته باشند. امید است در این مقال اندك كه در زیر به اجمال عنوان فصول آن را خواهیم آورد، قدمی هر چند كوچك در این راه برداشته باشیم .

در این پایان­ نامه، در ابتدا و در فصل اول به معرفی مقدم ه­ای درباره­ ی آنتن­ ها و معرفی آنها می­پردازیم. در فصل بعدی به انواع آنتن­ها را معرفی می­نمائیم. در این فصل تمرکز اصلی بر روی آنتن­های آرایه­ ای می­باشد. برای این منظور ساختار این آنتن­ها را مورد بررسی قرار داده و ویژگی­ها و کاربردهای این نوع از آنتن­های را مورد بررسی قرار می­دهیم.

در فصل سوم، پارامترهای مهم در طراحی آنتن­ های آرایه ­ای را مورد بررسی قرار می­دهیم. برای این منظور به توضیح کامل و جامع این پارامترها می­پردازیم.

در فصل چهارم شبیه ­سازی آنتن­ های آرایه­ ای را در نرم ­افزار HFSS مورد بررسی قرار می­دهیم. در این فصل روند کامل این شبیه ­سازی را ارائه داده و نتایج را مورد بررسی قرار می­دهیم.

در فصل پنجم نیز از بحث حاضر نتیجه­ گیری می­کنیم. در این فصل سعی می­کنیم که نتایج مطلوب این آنتن­ ها را ارائه دهیم.

فهرست مطالب

فصل اول.. 8

مقدمه-معرفی آنتن ها8

روش انجام تحقیق :9

مبانی آنتن:10

فصل دوم. 21

معرفی آنتن های آرایه ای.. 21

فركانس‌های مخابراتی.. 22

باندهای فركانسی.. 22

آنتن های آرایه فازی:25

اصول آرایه فازی:26

ترکیبات آرایه فازی:27

محاسبه ی خروجی آرایه چهار نقطه ای:28

هدایت بیم:28

مقایسه ی تغذیه گرهای موازی و متوالی:29

انواع phase shifter :30

پارامترهای آنتن آرایه فازی:35

نمودار پرتو افکنی آنتن ها:35

دستگاه مختصات نمایش نمودار پرتو افکنی:35

نمودار پرتو افکنی سه بعدی و دو بعدی :36

نمودار پرتو افکنی درفضای آزاد و در مجاورت زمین :39

نمودار پرتو افکنی آنتن فرستنده و گیرنده:39

جهت دهندگی آنتن ها:40

پهنای شعاع و پهنای شعاع نیم توان:41

شعاع های فرعی آنتن ها:42

مقاومت پرتو افكنی آنتن:43

امپدانس ورودی آنتن :43

سطح موثر یا سطح گیرنده آنتن ها:44

طول موثر آنتن:45

پهنای نوار فركانس آنتن ها:46

پلاریزاسیون آنتن ها:47

پلاریزاسیون خطی:47

پلاریزاسیون دایره ای :48

پلاریزاسیون بیضوی:49

آرایههای آنتن:49

ضریب آرایه برای آرایه های خطی:49

آرایه های خطی با فاصله گذاری یکسان و تحریک یکنواخت:51

عبارت ضریب آرایه:51

پویش تابه اصلی و پهنای تابه:54

آرایه سر آتش عادی:57

آرایه سر آتش هانسن – وودیارد. 58

انواع آرایه ها:59

آرایه های خطی:60

آرایه های مسطح:60

ویژگیهای آرایه فازی:62

تکنولوژی شیفت دهنده فاز:63

تکنولوژی شیفت دهنده ی فاز دیالکتریک ولتاژ:64

فصل چهارم. 65

شبیه سازی آنتن آرایه ی در نرم افزار HFSS. 65

روند طراحی در نرم افزار HFSS:66

نتایج شبیه سازی:72

فصل پنجم.. 76

نتیجه گیری.. 76

مراجع:79

قیمت فایل فقط 15,900 تومان

خرید

برچسب ها : طراحی و شبیه­ سازی آنتن­ های آرایه­ ای , طراحی و , شبیه­ سازی , آنتن­ های آرایه­ ای , مخابرات , فرکانس , آنتن های آرایه ی فازی

محمد غفوری تبار بازدید : 372 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

پروژه درس کنترل پروژه- ساخت کارگاه

پروژه درس کنترل پروژه- ساخت کارگاهدسته: فنی و مهندسی
بازدید: 60 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 3032 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 42

پروژه را که می خواهیم به بررسی آن در حوزه ی درسی کنترل پروژه بپردازیم

قیمت فایل فقط 12,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

معرفی پروژه:

پروژه را که می خواهیم به بررسی آن در حوزه ی درسی کنترل پروژه بپردازیم دارای ویژگی هایی به شرح زیر می باشد:

آدرس پروژه:اصفهان-جاده قدیم تهران-مقابل پالایشگاه-خ 26

مساحت ساخت: 1200متر مربع*تعداد سرویس بهداشتی:3 عدد*تعداد انبار:4 عدد*تعداد اتاق کار 4 عدد*ارتفاع ساخت :3 متر*

لوله کشی ها رو کار هستند*طول وعرض ساخت:60*20*

فهرست مطالب

معرفی پروژه:

لیست مربوط به فعالیت ها:

تخصیص منابع نامحدود:(تسطیح)

تقدیم نامه:

سنجش پیشرفت پروژه:

ساختار شکست: (WBS)

رسم ساختار شبکه:(AOA)

محاسبات مسیر رفت و برگشتی برای محاسبه یES،LF،EF،LS:

محاسبات شناوری آزاد و کل:

محاسبه زمان پروژه و زمان های هر فعالیت:

مشخص کردن مسیر بحرانی بر روی شبکه:

رسم نمودار گانت:

رسم ساختار شبکه و محاسبات مربوط به آن: (AON)

بروز رسانی:(reschedule)

قیمت فایل فقط 12,900 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه درس کنترل پروژه- ساخت کارگاه , پروژه درس کنترل پروژه , ساخت کارگاه

محمد غفوری تبار بازدید : 287 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی اصل استقلال قضاوت در جمهوری اسلامی ایران

بررسی اصل استقلال قضاوت در جمهوری اسلامی ایراندسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 13 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 59 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 89

مردم در آغاز یك دسته بودند و اختلافی در میان آنها وجود نداشت كم كم دسته ها و قبایل بوجود آمدند و چون كه بخاطر گذارندن زندگی رزومره با یكدیگر داد وستد داشتند اختلافات و تضادهایی در میان آنها پدیدار شد كه باید رفع خصومت می شد

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

مردم در آغاز یك دسته بودند و اختلافی در میان آنها وجود نداشت كم كم دسته ها و قبایل بوجود آمدند و چون كه بخاطر گذارندن زندگی رزومره با یكدیگر داد وستد داشتند اختلافات و تضادهایی در میان آنها پدیدار شد كه باید رفع خصومت می شد. هر گاه اختلاف در میان خانواده بود رییس خانواده رفع خصومت می كرد و اگر بین دو نفر در اجتماع اختلافی پیش می آمد ابتدائاً ممكن بود طرفین خودشان توافق كنند یا اینكه شخص ثالثی را برای داوری بین خود انتخاب كنند و شخصش منتخب طرفین باید با رعایت بی طرفی و از روی عدالت و راستی قضاوت می نمود و معمولاً به اشخاصی رجوع می كردند كه از نقطه نظر اجتماعی در موقعیت بالاتری باشد این افراد در اجتماعات بیشتر روحانیون و پادشاهان بودند روحانیون بدلیل اینكه كمتر در امور عادی و دنیوی دخالت می كردند مورد اعتماد مردم بودند و شاه نیز بعلت بعطه و قدرتی كه بر افراد جامعه داشت خواه نا خواه به عنوان قیصه دهنده اختلاف لقب گرفته بود و با توجه به اینكه شاه به تنهایی نمی توانست رفع اختلاف نماید مردم برای تسریع در احقاق حق خود به روحانیون و علماء دینی و آگاهان و مطلعین روی آوردند و این افراد موثق و قابل اعتماد بودند و عمده دلیل این اعتماد استقلال اندیشه و رأی و قضات بی طرفانه آنها بود و این استقلال برای شخص قاضی امری فطری و از اعتقادات قلبی انسان بوده است و یا تكامل اجتماعات انسانی به عنوان اصلی اجتناب ناپذیر در دستگاه قضایی هر كشور جایگاه ویژه ای پیدا كرد. استقلال در تصمیم گیری لازمه قضاوت است و استقلال دادرس امنیت قضایی را تضمین می كند. و با اعتماد به مصونیت و امنیت شغلی به حمایت از حق و درگیری با فشارها و افراد صاحب نفوذ می پردازد هسته مركزی دستگاه تأمین كننده عدالت هر كشور، دادگستری است كه مركب از عده ای اقتصاد می باشد كه دادرسان واقعی جامعه می باشند و باید مستقل و بی طرف باشند تا بتوانند وظیفه خطیر و سنگین خود را به نحو احسن انجام دهند. استقلال قضایی، و افكار عمومی را شامل می شود. وقتی شخصی پس از طی مراحل مختلف به تصدی شغل قضات رسید شأن قضاوت و موقعیت و جایگاه ویژه آن اقتصاد دارد كه چنین فردی مصونیت شغل داشته باشد و با این تضمین قاضی عدالت گستر جامعه خویش خواهد بود

دین اسلام در چهارده قرن پیش اصل فوق الذكر را به رسمیت شناخته است و برای آن ارزش والا قائل شده است در كشور مار ایران پس از بروز اندیشه های قانون خواهی وارد قانون اساسی و متون مدون قانونی گردید هدف از این تحقیق بررسی استقلال قضات در قوانین و مقررات كشور ایران است كه ببنیم روند قانونگذاری در مورد این اصل چگونه است و چه راه هایی و مكانیسم هایی را برای حفظ این اصل پیش بینی نموده اند.

از آنجا كه دین مبین اسلام یكیاز اولین ادیان تعیین كنندة اصل استقلال قضات بوده است در بخش اول پس از ارائه تعاریف قضاوت به بررسی این اصل در اندیشه و متون اسلامی خواهیم پرداخت و در ادامه مباحث این بخش به بررسی استقلال قوه قضاییه می پردازیم و در بخش دوم مسیر تحول قوانین و مقررات در مورد اصل استقلال قضات مورد تحقیق و پژوهش قرار خواهد گرفت و در بخش پایانی مسئولیت، مصونیت و تعقیب انتظامی قضات مورد بررسی قرار خواهد گرفت قسمت اخیر این تحقیق نیز نتیجه گیری می باشد.

فهرست مطالب

مقدمه .........................................................................................................................

بخش اول : كلیات.......................................................................................................

فصل اول: اهمیت و استقلال قضایی در نظام حقوقی اسلام...........................................

مبحث اول: اهمیت قضا در اسلام.................................................................................

بند اول: تعاریف از نظر اسلام و فرق آن با داوری.........................................................

بند دوم: اهمیت قضاوت...............................................................................................

مبحث دوم: استقلال قضایی در اسلام...........................................................................

بند اول: مفهوم استقلال قضایی.....................................................................................

بند دوم: استقلال قضایی در متون اسلامی.....................................................................

فصل دوم: استقلال قضایی در متون اسلامی..................................................................

مبحث اول: تعریف نهاد قضایی و اصول اساسی استقلال قوه قضائیه..............................

مبحث دوم: بررسی استقلال قوه قضاییه در انقلاب اسلامی ایران..................................

بخش دوم: بررسی مسیر تحول استقلال قضات در قوانین جمهوری اسلامی ایران..........

فصل اول: شاخصهای استقلال قضات و بررسی آن در قوانین اساسی............................

مبحث اول: تعریف و توضیح شاخصهای استقلال قضات..............................................

بند اول: شاخص عدم نفوذ و تأثیر پذیری قضات...........................................................

بند دوم: شاخص منع عزل قضات..................................................................................

بند سوم: شاخص منع تغییر و انتقال قضات....................................................................

بند چهارم: عدم نقص رأی قضایی................................................................................

بند پنجم : تمكن مالی قضات........................................................................................

بند ششم: وظایف و تكالیف قضات در حفظ استقلال قضایی خود................................

مبحث دوم: بررسی استقلال قضات در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران................

فصل دوم: استقلال قضات در دیگر قوانین و مقررات در جمهوری اسلامی ایران..........

بخش سوم: مسئولیت، مصونیت وتعقیب انتظامی قضات................................................

فصل اول: مسئولیت و مصونیت قضایی.........................................................................

مبحث اول: مسئولیت كیفری قضات و مصونیت آنها....................................................

مبحث دوم: مسئولیت مدنی قضات و مصونیت آنها.......................................................

فصل دوم: تخلفات و تعقیب انتظامی قضات.................................................................

مبحث اول: تخلفات قضات..........................................................................................

مبحث دوم: تعقیب انتظامی قضات................................................................................

نتیجه گیری..................................................................................................................

فهرست منابع...............................................................................................................

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی اصل استقلال قضاوت در جمهوری اسلامی ایران , اصل استقلال قضاوت , جمهوری اسلامی ایران , استقلال قضایی , قضات

محمد غفوری تبار بازدید : 255 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی معاملات موضوع ماده 33 قانون ثبت

بررسی معاملات موضوع ماده 33 قانون ثبتدسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 11 بار
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 91 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 49

وضعیت معاملات صورت گرفته در ماده 33 قانون ثبت مشخص شده است به این معاملات در حقوق مدنی نیز اشاره شده است

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

شرح مختصر: وضعیت معاملات صورت گرفته در ماده 33 قانون ثبت مشخص شده است به این معاملات در حقوق مدنی نیز اشاره شده است و می توان آن ها در قالب معاملات بیع شرطی یا در قالب معاملات با حق استرداد دانست. در رابطه با ماهیت بیع شرط و معاملات با حق استرداد در فقه و حقوق بحث های فراوانی شده است به این صورت که در قانون ثبت و قانون مدنی در رابطه احکام و قواعد حاکم بر آن مشخص گشته است در قانون ثبت در این رابطه به سند صلح، سند شرطی، سند وثیقه و سند ذمه اشاره شده است که همه این اسناد مبین معاملات موضوع ماده 33 قانون ثبت می باشند در این تحقیق به بررسی معاملات موضوع ماده 33 قانون ثبت می پردازیم.

فهرست مطالب

چکیده. 3

مقدمه. 4

فصل اول:کلیات، بیان مفاهیم. 6

مبحث اول: معامله و مفاهیم مشابه. 6

گفتار اول: معامله. 7

بند اول: معامله به معنای اعم. 7

بند دوم: معامله به معنای خاص. 8

بند سوم: معامله به معنای اخص. 8

گفتاردوم: عقد. 9

گفتار سوم : قرارداد. 11

گفتار چهارم: عقد، معامله و قرارداد. 13

مبحث دوم:بیع شرط. 16

گفتار اول: تعریف بیع شرط. 16

گفتار دوم: جایگاه بیع شرط. 18

گفتار سوم: رهن مبیع شرطی. 22

گفتار سوم: ویژگی شرط خیار در این معامله. 24

مبحث سوم: معامله با حق استرداد. 26

گفتار اول: معامله با حق استرداد تملیکی نیست. 26

گفتار دوم: منافع زمان عقد تا فسخ. 28

فصل دوم: ماهیت معاملات ماده 33. 30

مبحث اول: سند وثیقه ای. 30

مبحث دوم: سند ذمه ای. 31

مبحث پنجم: سند شرطی. 34

مبحث ششم: آثار بیع شرط و معامله با حق استرداد. 35

گفتار اول: چگونگی اثر رد ثمن در خیار فسخ. 36

گفتار دوم: لزوم رد تمام ثمن و امکان شرط خلاف آن. 37

گفتار سوم: آثار بیع شرط در قانون مدنی. 38

نتیجه گیری. 40

منابع و ماخذ41

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی معاملات موضوع ماده 33 قانون ثبت , معاملات موضوع ماده 33 قانون ثبت , معاملات

محمد غفوری تبار بازدید : 238 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

پروژه درس شبکه عصبی

پروژه درس شبکه عصبیدسته: هوش مصنوعی
بازدید: 50 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 600 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 49

در این مقاله طراحی پایدارساز سیستم قدرت فازی (FPSS) با استفاده از ورودی های گسسته ارایه شده است كه در اینجا توسط شبكه عصبی(NNSS) شبیه سازی می گردد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

در این مقاله طراحی پایدارساز سیستم قدرت فازی (FPSS) با استفاده از ورودی های گسسته ارایه شده است كه در اینجا توسط شبكه عصبی(NNSS) شبیه سازی می گردد و با شبیه سازی مقاله مورد مقایسه قرار می گیرد. FPSS تنها از سیگنال های یک دستگاه اندازه گیری، به نام سرعت ژنراتور استفاده می کند. سیگنال سرعت با تبدیل شدن به حالت گسسته، به سه ورودی تبدیل می شود و به FPSS داده می شود. برای بررسی صحت روش ارایه شده، یک سیستم ساده قدرت که شامل یک ژنراتور به همراه یک خط انتقال که به باس بی نهایت متصل شده است، شبیه سازی شده است. سیستم توسط سیمولینک مطلب شبیه سازی شده است دراین پروژه شبكه عصبی مدل سازی شده با مدل سیستم فازی مقایسه شده است

در نهایت پس از m فایل نویسی و سیمولینك شبكه عصبی و سیستم فازی و همچنین سیستم قدرت بدون سیستم فازی و شبكه عصبی و مقایسه آنها به واضح مشخص است كه شبكه عصبی كارایی بهتری دارد،پایدارساز سیستم قدرت (FPSS) با پایدار ساز سیستم قدرت شبکه عصبی( (NNPSSمقایسه می گردد،FPSS و NNPSS تنها از سیگنال های یک دستگاه اندازه گیری، به نام سرعت ژنراتور استفاده می کنند. سیگنال سرعت با تبدیل شدن به حالت گسسته، به سه ورودی تبدیل می شود و به FPSS و NNPSS داده می شود.. هر دوسیستم توسط سیمولینک مطلب شبیه سازی شده است ضمنا" سیستم درحالت کلی بدون شبکه عصبی و سیستم فازی نیزشبیه سازی شده ((NOPSSوبا دوحالت سیستم فازی و شبکه عصبی مقایسه گردیده،با توجه به شبیه سازی ها، جواب های شبکه عصبی (NNPSS (در مقایسه با FPSS های مرسومی که توسط روش های بهینه سازی ارایه می شود، بسیار مناسب تر می باشد.

فهرست مطالب

چكیده مقاله

1)مقدمه ........................................................................ص5

2)سیستم مورد مطالعه ......................................................... ص6

3)پایدارساز قدرت متداول(cpss) ......................................... ص9

4)انتخاب زمان نمونه برداری ......................................... ص9

5)كیفیت پاسخ سیستم فازی و شبكه عصبی .............................. ص10

6)نتیجه گیری .................................................... ص11

7)ضمیمه 1 .......................................................... ص12

8)ضمیمه 2 ....................................................... ص13

9)مراجع ...................................................................... ص14

10)m فایلهای متلب .................................................. ص15

11)فایلهای سیمولینك ............................................................. ص29

12)نتایج شبیه سازی ....................................................... ص35

13)الگوریتم رقابت استعماری بكار رفته در پروژه ....................................... ص36

14)شبكه عصبی مصنوعی ........................................................... ص45

15)پیاده سازی شبكه عصبی .................................................... ص47

16) پاورپوینت و مقالات پیوستی و طریقه run كردن فایلهای متلب...................ص49

 

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : پروژه درس شبکه عصبی , شبکه عصبی , شبیه سازی , شبکه عصبی مصنوعی , پایدار ساز سیستم قدرت فازی , سیستم فازی

محمد غفوری تبار بازدید : 468 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

مشكلات بافتهای فرسوده در شهرهای بزرگ

مشكلات بافتهای فرسوده در شهرهای بزرگدسته: عمران و ساختمان
بازدید: 40 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 8054 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 149

مشكلات بافتهای فرسوده درشهرهای بزرگ همواره یكی ازدغدغه های مردم ومدیران شهری بوده است، زیرا سكونت وكار دراین نوع بافتهای شهری هرگز بازدهی مطلوب را ندارند زیرااستاندارهای مسكن زندگی درآنها بدلیل فرسودگی شدید یا نسبی بسیار پایینتر از قسمتهای دیگر شهر میباشد

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

مشكلات بافتهای فرسوده درشهرهای بزرگ همواره یكی ازدغدغه های مردم ومدیران شهری بوده است، زیرا سكونت وكار دراین نوع بافتهای شهری هرگز بازدهی مطلوب را ندارند زیرااستاندارهای مسكن زندگی درآنها بدلیل فرسودگی شدید یا نسبی بسیار پایینتر از قسمتهای دیگر شهر میباشد. بافت فرسوده شهری به بافتی اطلاق میشود كه از ابعاد كیفی وكمی وهمچنین ازلحاظ تجهیزات و تأسیسات شهری در سطح پایین قرار گرفته باشد مشكلات اصلی اینگونه بافتها بهنگام مخاطرات طبیعی بروز میكند كه باید توجه مسئولین بیشتر متوجه اینگونه بافتها باشد عنوان بافت فرسوده شهری به با فتی اطلاق میشود كه از ابعاد كیفی وكمی مسكن وتاسیسات وتجهیزات وابسته به آن درسطح بسیار پایینی از برخورداری است.این بافت بعنوان بافتی ناكارآمد معرفی میشود واز اینرو مساله بهبود بخشیدن به آن روی مینماید. این بهسازی بسته به نوع فرسودگی بافت مراحل مختلفی را شامل میشود.تهیه واجرای طرحهایی كه به انحاء مختلف سعی در بهبود وضع این بافتها دارند ،نیازمند بررسی همه جانبه كمبودهای موجود وبرنامه ریزی مداوم برای رفع معضلات اینگونه بافتهاست .بررسی همه جانبه بدین معناست كه درنوسازی وبازسازی این بافتها میبایست دركناربهبود بخشیدن به وضع مسكن كه حدود 40درصدازبافتهای شهری راتشكیل میدهد سایر نیازهای معیشتی ساكنین نیز كه در حیطه تاسیسات و تجهیزات شهری است تامین شود. بافت محله مجیدیه كه بعنوان قسمتی از بافتهای فرسوده شهرتهران شناسایی شده است.كه دارای معضلات فراوانی بویژه در زمان بحرانهای طبیعی مثل زلزله میباشد

فهرست مطالب

1-1- طرح مسأله ۱۰
۱-۲-ضرورت تحقیق ۱۰
۱-۳-اهداف تحقیق ۱۱
۱-۴- سوالات تحقیق ۱۱
۱-۵- فرضیات تحقیق ۱۱
۱– پیشینه تحقیق ۱۲
روش تحقیق ۱۲
۱-۸-محدودیتهای تحقیق ۱۳
۲-مبانی نظری ۱۵
۲-۱- تعاریف ۱۵
۲-۲- بافت ۱۵
۲-۲-۱- بافت و فرسودگی ۱۶
۲-۲-۲- انواع بافت شهری ۱۶
الف- بافت تاریخی، هسته اولیه شهر ۱۶
ب-بافت قدیمی شهر ۱۶
ج-بافت میانی شهر ۱۷
چ-بافت جدید شهری ۱۷
ح-بافت پیرامونی شهر ۱۸
خ-بافت اقماری یا گسترش ناپیوسته شهر ۱۸
د-گسترش متروپلی شهر بهمراه ایجاد شهرهای جدید ۱۹
۲-۳- فرسودگی ۲۰
۲-۳-۱- گونه های بافتهای فرسوده ۲۰
الف)بافتهای دارای میراث شهری ۲۱
ب)بافتهای شهری (فاقد میراث شهری) ۲۱
ج)بافتهای حاشیه ای (سکونتگاههای غیررسمی) ۲۱
۲-۴- شناسه ها ۲۲
۲-۴-۱- شناسه های شناخت محدوده بافتهای فرسوده ۲۲
الف-شکل کالبدی ۲۳
ب- انسجام بافت و استحکام و مصالح ساختمانی عناصر درون بافت ۲۳
ت- ساختار زیر ساختها ۲۳
ث- کارآیی نظام شبکه ۲۴
ج-ابعادکارکردی ۲۴
ح-وضعیت محیط زیست ۲۴
۱)دچار کیفیت محیطی پایین وغیر بهداشتی ۲۴
خ- ابعاد اجتماعی ۲۴
د- ابعاد اقتصادی ۲۵
ذ- عملکرد مدیریت شهری ۲۵
ر- نوع مالکیت ۲۵
۲-۴-۲- شناسه های شناخت گونه های بافت فرسوده ۲۵
راهکارهای جهت ساماندهی و احیای بافت فرسوده ۲۶
نمودار ۱- راهکارهای احیای بافت فرسوده شهری ۲۶
۲-۵- تعریف بهسازی ۲۷
اقدامات بهسازی ۲۸
الف)بهبود بخشی ۲۸
ب)بازیافت ۲۸
ج)استحکام بخشی ۲۸
د:مراقبت وحمایت ۲۸
ه-رونق بخشی ۲۸
و- حفاظت ۲۹
۲-۶- نوسازی ۲۹
اقدامات نوسازی ۳۲
الف) نوکردن ۳۲
ب)احیا ۳۲
ج)باز زنده سازی یا تجدید حیات ۳۲
د)انطباق و به روز کردن ۳۲
ه-تبدیل، دگرگون ۳۳
۲-۷تعریف بازسازی ۳۳
فرایند بازسازی ۳۴
الف)تخریب ۳۴
ب)پاکسازی، آواربرداری ۳۴
ج)دوباره سازی ۳۴
۲-۸ تعریف ساماندهی ۳۵
اصول ساماندهی ۳۶
الف) عدالت ۳۶
ب)سازگاری ۳۶
ج)آسایش ۳۷
د)کارآیی ۳۷
ذ)کیفیت محیطی ۳۷
۲-۹ اهداف اساسی نوسازی وبهسازی بافتهای قدیمی وفرسوده شهرها ۳۹
۲-۱۰ضرورت اجتماعی بهسازی ونوسازی شهر ۴۰
۲-۱۱ضرورتهای اقتصادی بهسازی ونوسازی شهر ۴۱
۲-۱۲عوامل موثر در ایجاد فرسودگی و تخریب بافتهای شهری و آسیب شناسی آن ۴۳
۳-مشکلات دسترسی وتنگناهای شبکه ارتباطی وتاسیسات زیربنایی ۴۳
۲-۱۳علل و عوامل آسیبهای کالبدی شهر ۴۴
۲-۱۳-۱ عوامل محیط طبیعی ۴۴
۲-۱۳-۲ عوامل انسانی ۴۴
۱-عوامل اجتماعی ۴۴
۱-عامل اجتماعی ۴۵
الف)پراکندگی ناموزون ونامتعادل تراکم وسرانه جمعیت ۴۵
ب-نوگرایی و بهسازی ناموزون ونامتعادل دربخشهای شهری ۴۶
ج-تغییر الگوی خانوار از گسترده به هسته ای ۴۶
د-تغییرات در ترکیب اجتماعی بافت ۴۶
عامل حقوقی ۴۷
الف)توارث ۴۷
ب)وقف ۴۷
ج)نوع مالکیت ۴۷
د)نارسایی سیاستها وقوانین بهسازی ونوسازی شهری ۴۷
ه)وجود مدیریت های متعدد بربافتهای فرسوده ۴۸
عوامل اقتصادی ۴۹
الف- وضع نامطلوب اشتغال ودرآمد ودر نتیجه کم بضاعتی مالی واقتصادی ۴۹
ب- موقعیت وارزش اقتصادی زمین ۴۹
ج- تغییر الگوی مصرف ۵۰
د- سرمایه گذاری ناموزون ونامتعادل در امور عمرانی شهر ۵۰
الف)زیاد بودن هزینه ارائه امکانات در بافت قدیم نسبت به بافتهای جدید ۵۱
و- مالیات وعوارض شهری ۵۱
عوامل کالبدی ۵۲
۱-فرسودگی شدید بناهای موجود در بافت قدیمی ۵۲
۲-مشکلات مربوط به شبکه معابر بافت فرسوده ۵۳
۳-مسائل ناشی از مصالح بکار رفته ونحوه مرمت بناها ۵۳
۴-مسائل زیست محیطی ۵۴
۲-۱۴عوامل کلیدی درمداخله بافتهای فرسوده شهری ۵۴
۲-۱۴-۱مرجع مداخله ۵۴
۲-۱۴-۲مستندات قانونی ۵۵
۲-۱۵- گونه های مداخله در بافتهای فرسوده ۵۵
الف)بهسازی ۵۵
۲-۱۶دیدگاههای مختلف تحقق برنامه های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری ۵۵
۲-۱۷مکاتب بهسازی ونوسازی شهری ۵۶
۲-۱۷-۱فرهنگ گرایی ۵۶
۲-۱۷-۲- عوامل اجتماعی -روانی ۵۷
۲-۱۷-۳کارکرد گرایی ۵۷
۲-۱۷-۴ساختار گرایی ۵۸
۲-۱۷-۵- زیبا شناسی ۵۸
۲-۱۷-۶- مدرنیسم ۵۹
۲-۱۷-۷- رنسانس، رفورماسیون ،روشنگری وانقلاب صنعتی ۵۹
۲-۱۸- نظریه های مرتبط با بافت فرسوده شهری ۶۰
۲-۱۹: مرو ری بر تجار ب جهانی ۶۵
۲-۱۹-۱انگلستان ۶۶
۲-۱۹-۲-ایتالیا ۶۶
۲-۱۹-۳ فرانسه ۶۷
۲-۱۹-۴ هلند ۶۷
۲-۲۰ الگوها وراهبردهای بهسازی ونوسازی ۶۸
۲-۲۱ راهبرد ساماندهی کاربری اراضی ۷۰
۲-۲۱-۱دیدگاه رفاه اجتماعی وکیفیت زندگی ۷۰
۲-۲۱-۲ توانمند سازی حاشیه نشینان شهری به منظور بهسازی ونوسازی شهری ۷۱
۲-۲۱-۳ نگرش ارگانیکی ۷۲
۲-۲۱-۴الگوی اصالت بخشی ۷۳
۲-۲۱-۵ محرومیت زدایی شهری وراهبرد برنامه ریزی اجتماعی ۷۴
۲-۲۱-۶ الگوی جایگزینی ۷۴
۲-۲۱-۷ الگوی حفظ هویت وشهرسازی بومی ۷۴
۲-۲۲ طر حهای جامع وبهسازی ونوسازی شهری ۷۵
۲-۲۲-۱ طرح تجمیع ۷۶
۳-ویژگیهای منطقه(وضعیت موجود) ۸۱
۳-۱محدوده (مختصات وسعت) ۸۱
۳-۲بررسی تقسیمات درون منطقه ای ۸۱
۳-۳-پیشینه کلی منطقه ۸۵
۳-۴-جغرافیای طبیعی ۸۶
۳-۴-۱-شیب منطقه ۸۶
۳-۴-۲رودخانه ومسیل ۸۸
۳-۴-۳-آبهای زیرزمینی ۸۹
۳-۴-۴-آبهای سطحی ۸۹
۳-۴-۴-۱-جمع آوری آبهای سطحی در منطقه ۹۰
۳ -۵-ویژگیهای اجتماعی و اقتصادی منطقه ۸تهران ۹۱
۳-۵-۱ویژگیهای کلی جمعیت منطقه ۸ ۹۱
۳-۵-۲تحولات جمعیتی منطقه ۹۱
۳-۶-ساختار سنی وجنسی جمعیت منطقه ۸ ۹۴
۳-۷-گروههای سنی عمده اجتماعی ۹۶
۳-۷-۱-بعد خانواردر منطقه ۸ ۹۶
۳-۷-۲-تراکم جمعیت درمنطقه ۹۷
۳-۸-مهاجرت ۱۰۱
۳-۹ سواد وآموزش ۱۰۲
۳-۱۰-دین ۱۰۳
۳-۱۱-مطالعات اقتصادی منطقه ۸ ۱۰۴
۳-۱۱-۱–وضعیت فعالیت واشتغال ۱۰۴
۳-۱۱-۲–جمعیت در سن کار ۱۰۶
۳-۱۱-۳-نیروی انسانی منطقه ونرخ عمومی فعالیت ۱۰۷
۳-۱۱-۴-جمعیت غیر فعال اقتصادی ۱۰۸
۳-۱۱-۵-ترکیب بخش خصوصی وعمومی منطقه ۱۰۸
۳-۱۱-۶–مقایسه تعدادشاغلین با کارگاهها ومراکز فعالیت مستقر در منطقه ۱۰۹
۴-معرفی محدوده مجیدیه ۱۱۳
۴-۱- مطالعات کاربری زمین ۱۱۴
۴-۱-۱- بررسی کاربری زمین وضع موجود بر اساس طرح تفصیلی منطقه ۸ ۱۱۴
۴-۱-۲- بررسی کاربری زمین وضع موجود محدوده مجیدیه ۱۱۵
۴-۲-کیفیت ابنیه ۱۱۶
۴-۳- نوع سازه ابنیه ۱۱۹
۴-۴- قدمت ابنیه ۱۲۱
۴-۵ جنس نمای ابنیه ۱۲۳
۴-۶ تعداد طبقات ۱۲۴
۴-۷ مساحت قطعات ۱۲۵
۴-۸ دانه بندی ابنیه ۱۲۷
۴-۹ سطح اشغال ۱۲۸
۴-۱۰ تراکم ساختمانی ۱۳۱
۴-۱۱بافت فرسوده مجیدیه ۱۳۳
۴-۱۲-تشخیص وتحلیل عوامل فرسودگی تدریجی بافت ( اجتماعی ، اقتصادی وغیره ) وموانع نوسازی آن ۱۳۴
۴-۱۳- تحلیل فرآیندی عوامل گذشته و موجود مؤثر بر ایجاد فرسودگی در محدوده ۱۳۴
۴-۱۴- موانع نوسازی بافت در محدوده ۱۳۷
۴-۱۵-موانع فرسوگی بافت در محدوده ۱۳۹
۴-۱۶-جمع بندی ۱۴۲
۱-۵-جمع بندی ونتیجه گیری ۱۴۴
۲-۵-آزمون فرضیات ۱۴۵
فرضیه اول ۱۴۵
فرضیه دوم ۱۴۶
۳-۵-پیشنهادات ۱۴۶
۱-توانمند سازی ساکنین بافتهای فرسوده ۱۴۷
۲-رعایت اصول معماری وشهرسازی ۱۴۷
۳-مقیاس اقتصادی واقتصاد مقیاس ۱۴۷
۴-جلوگیری از سوداگری زمین ۱۴۸
۵-احیا وبازسازی سریع وکامل بافتها ۱۴۸
۶-توانمند سازی بخش عمرانی برای تامین مسکن گروههای هدف ۱۴۸
۷-توانمند سازی بخش عمومی برای کمک بافتهای واقع در طرحهای شهری ۱۴۹

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

برچسب ها : مشكلات بافتهای فرسوده در شهرهای بزرگ , بافتهای فرسوده , شهرهای بزرگ , بافت , فرسودگی , بافت شهری

محمد غفوری تبار بازدید : 211 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت

بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیتدسته: علوم اجتماعی
بازدید: 26 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 343 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 142

رسانه های مكتوب مانند كتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

رسانه های مكتوب مانند كتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است . این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با كیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور كرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از كیفیت آنها كاسته شده است ولی همین رسانه ها در جهان غرب و اروپا از غنای علمی برخوردار است كه نشأت گرفته از كتب معتبر در اسلام است.

با پیشرفت علم و تكنولوژی ، رسانه ها نیز گسترش یافته و از كیفیت زیادی برخوردار شده است. بعد از رسانه ها ی مكتوب ، در طول یكی دو قرن گذشته رسانه های جدیدی همچون تلفن و ضبط صوت و گرامافون و برخی رسانه های آموزشی دیگر همچون اسلاید پا به عرصه ی وجود نهاده است.

بعد از رسانه های فوق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو و سینما ابتدا در جهان غرب و اروپا به وجود آمد كه امروزدر طول نزدیك به یك قرن در سراسر دنیا ، این رسانه ها بعنوان مهمترین رسانه و مهمترین رسانه در تعلیم و تربیت مطرح بوده و هستند.

علم و صنعت همچنان در حال پیشرفت است كه همراه آن دستاورد های مهمی در ظهور برخی دیگر از رسانه بوجود آورده است كه می توان به ظهور اینترنت و ماهواره و كامپیوتر و نقش و كاربرد بسیار مهم آن دردنیای امروز اشاره نمود.

فهرست مطالب

فصل اول : كلیات

چكیده.2

مقدمه 3

1-1بیان مسئله……………………………………………………….. ..4

1-2اهمیت پژوهش………………..……………………………………….5

1-3اهداف پژوهش. ………………………………………………………..6

1-4سوالات پژوهش………………………………………………………. 8

1-5تعریف مفاهیم……………………………………………………………8

1-6تعریف رسانه هاو انواع رسانه ها. ………………………………………….9

1-7مقایسه رسانه های ارتباط جمعی بایکدیگر در ارتباط با مخاطبان ……………….10

1-8تعاریف مختلف ازرسانه های آموزشی توسط دانشمندان………………………. 10

1-9رسانه های ارتباط جمعی وجامعه…………………………………………..11

1-10رسانه های ارتباط جمعی و قشر بندی اجتماعی و توسعه فرهنگی………………12

1-11توزیع رسانه های ارتباط جمعی در جهان…………………………………..14

1-12رسانه های ارتباط جمعی…………………………………………………15.

1-13انواع رسانه های ارتباط جمعی به روش دیگر………………………………..15

1-14ارتباط جمعی یا عمومی…………………………………………………..15

فصل دوم:

2-1تاریخچه رسانه ها……………………………………………………….18

2-2پیدایش سینما،رادیو و تلویزیون………………………………………….20

2-3تاریخچه پیدایش روزنامه ها...............................................................27

2-4سینما ،پیدایی و نظور آن...................................................................34

2-5تئاتر و مخاطبان.............................................................................37

2-6تئاتر در شرق................................................................................38

2-7تئاتر در قبل از اسلام........................................................................39

2-8تئاتر پس از اسلام............................................................................40

2-9پژوهش در ارتباطات.....................................................................45

2-10صدا و سیما و تعلیم و تربیت............................................................57

2-11نقش رسانه های ملی در کشور های همسایه ایران...................................59

2-12نقش رسانه های غرب در تعلیم و تربیت...............................................61

2-13نقش رسانه های ملی در جهان...........................................................64

2-14خلاصه ای از رسانه های آموزشی در ایران و جهان.................................65

2-15تئوریهای وسایل ارتباط جمعی یا رسانه ها..............................................66

2-16مکتب مارکسیسم کلاسیک.................................................................67

2-17نظریه ی اقتصاد سیاسی رسانه ها.........................................................67

2-18مطالعات فرهنگی توده.....................................................................68

2-19مکتب فرانکفورت..........................................................................69

2-20نظریه های مربوط به مخاطبان رسانه ها:نظریه ی استحکام...........................69

2-21نظریه ی دو مرحله ای رسانه ها.........................................................70

2-22نظریه ی تزریقی رسانه ها....................................................................70

2-23نظریه ی برجسته سازی رسانه ها............................................................70

2-24نظریه ی نیاز جویی رسانه ها................................................................70

2-25نظریه ی وابستگی مخاطبان................................................................... 71

2-26نظریه ی موزاییکی رسانه ها....................................................................71

2-27نظریه ی سیستمی................................................................................71

2-28دیدگاههای پیشگامان رسانه ها................................................................. 74

2-29دیدگاه دیویدرایز من..............................................................................75

2-30دیدگاه مارشال مک لوهان......................................................................76

2-31وظایف رسانه ها................................................................................76

2-32نقش تفریحی رسانه ها.........................................................................77

2-33نقش های خبری رسانه ها.....................................................................77

2-34نقش های همگن سازی رسانه ها.............................................................78

2-35نقش آگاه سازی رسانه ها...................................................................... 78

2-36نقش تعلق اجتماعی رسانه ها.........................................................................78

2-37دیدگاه های افراطی رسانه ها...................................................................79

فصل سوم : روش تحقیق

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

4-1تلویزیون...........................................................................................84

4-2یونسکو و رادیو و تلویزیون....................................................................85

4-3نقش رادیو و تلویزیون در آموزش.............................................................86

4-4تاثیر تلویزیون بر خانواده .........................................................................87

4-5استفاده از تلویزیون در آموزش و پرورش.....................................................88

4-6نقش آموزشی تلویزیون.............................................................................89

4-7تحقیق یک ایرانی درباره رادیو و تلویزیون و نقش تربیتی آن ها............................91

4-8اینترنت(ویژگی ها ، کارکردها،مزایا)..............................................................92

4-9معایب اینترنت.........................................................................................94

4-10موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در شبکه اینترنت......................................94

4-11نقش اینترنت در تعلیم و تربیت....................................................................95

4-12نقش اینترنت در دنیای نوجوانان.....................................................................98

4-13نقش تلفن همراه در تعلیم و تربیت..............................................................101

4-14تلفن همراه در مدارس ایران.......................................................................101

4-15فرهنگ سازی استفاده از تلفن همراه توسط آموزش و

پرورش................................................................................................103

4-16یادگیری از طریق تلفن همراه....................................................................106

4-17رویکرد های یادگیری مبتنی بر تلفن همراه..................................................107

4-18منظور از یادگیری تلفن همراه چیست؟.......................................................108

4-19از تلفن همراه چه چیزی میتوانیم یاد بگیریم؟................................................108

4-20برخی مزیت ها و محدودیت ها ی یادگیری تلفن همراه....................................109

4-21نتیجه گیری دربا ره تلفن همراه............................................................109

4-22ماهواره چیست؟..............................................................................111

4-23نحوه کار ماهواره ارتباطی.....................................................................111

4-24تاریخچه ، مزایا و معایب ماهواره...............................................................114

4-25موقعیت ایران و ملل در حال توسعه در استفاده از ماهواره...............................115

4-26آموزش از طریق ماهواره و تجربه های جهانی.............................................118

4-27توانایی کاربردآموزش از طریق ماهواره در کشور چین.................................119

4-28سینما و تئاتر و نقش تربیتی آن ها.............................................................119

4-29سینما و تلویزیون..............................................................................120

4-30سینما و تلویزیون دو پدیده متمایز...........................................................121

4-31سینما و تلویزیون در برابر یکدیگر(رقابت درونی).......................................121

4-32نقش تربیتی سینما..............................................................................122

4-33مذهب و سینما....................................................................................124

فصل پنجم

5-1نتیجه گیری......................................................................................126

5-2 پیشنهادات.......................................................................................129

5-3محدودیت های پژوهش.........................................................................129

5-4 خلاصه..........................................................................................129

5-5منابع و ماخذ.......................................................................................138

چکیده به زبان لاتین.................................................................................141

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی نقش رسانه ها در تعلیم و تربیت , رسانه ها , تعلیم و تربیت

محمد غفوری تبار بازدید : 297 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور

معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دوردسته: پزشکی
بازدید: 33 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 545 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 60

در این مقاله ضمن معرفی سیستم‌های عملیات از راه دور و خصوصیات آنها، پارامترهایی كه بمنظور بررسی و ارزیابی این سیستم‌ها می‌بایست مورد توجه قرار گیرند

قیمت فایل فقط 10,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

در این مقاله ضمن معرفی سیستم‌های عملیات از راه دور و خصوصیات آنها، پارامترهایی كه بمنظور بررسی و ارزیابی این سیستم‌ها می‌بایست مورد توجه قرار گیرند معرفی شده اند. در سال 1985، "ورتوت" و "کویفت" ، شاخصی را شامل 32 ویژگی برای ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه‌دور مكانیكی یا ماشینی ارائه نموده ‌اند. در شاخص های مزبور به پارامترهایی نظیر کنش پذیری، پایداری، ردیابی و فاکتورهای امنیتی توجه نشده است و یا بصورت ناچیز در نظر گرفته شده است. در اینجا ضمن تعمیم و تصحیح این دسته‌بندی، و با استفاده از پیشرفت‌های جدید حاصل در زمینة سیستم‌های عملیات راه‌دور، پارامترهای مختلف بمنظور ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور در قالب پنج دستة مختلف پیشنهاد شده است.

فهرست مطالب

v معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور 7

v چكیده 7

v واژه های کلیدی: 7

v ‌عملیات از راه دور،كنترل از راه دور،روبونت، اینترنت 7

v مقدمه 7

v سیستم‌های عملیات از راه دور 7

v 2-1- مفهوم كنترل از راه دور 7

v فاكتورهای مكانیكی 10

v 3-1- فضای قابل دسترسی توسط سیستم فرمانبر 10

v 3-2- بار مؤثر و نیروی قابل دسترس 10

v 3-3- نیروی گرفتن 10

v 3-4- نسبت بارمؤثر به جرم بازو( نسبت جرم) 10

v 3-5- تعداد درجات آزادی 10

v 3-6- كوپل بین مفاصل 10

v 3-7- فشردگی 10

v 3-8- گشتاور روی بازو 10

v 3-9- اینرسی 11

v 3-10- واكنش 11

v 3-11- اصطكاك 11

v 3-12- قابلیت انعطاف 11

v 3-13-تقابل بین حركات ممكن و حركات لازم برای انجام كار 11

v فاكتورهای كنترلی 11

v 4-1- معیار پایداری 11

v 4-2- معیار ردیابی 11

v 4-3- معیار پایبندی 12

v 4-4- معیار كارایی 12

v 4-5- سرعت و شتاب 12

v 4-6- دقت مكانی 12

v 4-7- رزولوشن مكانی 12

v 4-8-انحراف 12

v فاكتورهای انسانی 13

v 5-1- حساسیت 13

v 5-2- كیفیت فیدبك سیگنال‌های كنترل به اپراتور 13

v 5-3- طراحی ایستگاه كنترل 13

v 5-4- عملكردهای كامپیوتر 13

v 5-5- ملزومات اپراتور 13

v فاكتورهای امنیتی 13

v 6-1- مقاومت 13

v 6-2- مقاومت در برابر فاكتورهای محیطی 13

v 6-3- اعتبار 14

v 6-4- قابلیت نگهداری یا قابلیت تعمیرپذیری 14

v 6-5- قابلیت خودتعمیری 14

v 6-6- قابلیت حفظ ایمنی 14

v 6-7- قابلیت محافظت از خود 14

v 6-8- دسترسی‌پذیری 14

v فاكتورهای دیگر 14

v 7-1-هزینه 14

v 7-2- توان مجتمع و كارایی انرژی 14

v 7-3- زیبایی 15

v ارزیابی پارامترهای موثر در عملیات از راه دور 15

v نتیجه گیری 15

v تله مدیسین و سلامت الكترونیك 15

v زمینه های فعالیت تله مدیسین 16

v مقدمه 16

v خلاصه مقاله:17.
انجمن تله مدیسین بریتانیا، تله مدیسین را چنین تعریف می‌كند: 17

v . پزشكی از راه دور Telemedicine17

v تاریخچه تله مدیسن 18

v تعریف تله مدیسن 18

v دستاوردهای تله مدیسن 18

v اهداف 18

v کاربرد تله مدیسن در ایران 19

v راهکارها یی جهت استفاده پزشکی از راه دور در ایران 19

v پزشکی از راه دورچیست 20

v اهداف پزشکی از راهدور 20

v کاربرد اصلی پزشکی از راهدور 20

v انواع پزشکی از راهدور 21

v ۴-۲- مشاوره از راهدور 21

v ۵-۲- آموزش از راهدور 21

v ۶-۲- تصویربرداری از راهدور 21

v ۷-۲- آسیب شناسی ازراهدور 22

v ۸-۲- پاتولوژی از راهدور 22

v ۹-۲- درمان امراضپوستی 22

v ۱۰-۲- مراقبت‌های خانگی از راهدور 22

v جراحی از راهدور 22

v جراحی از راهدور(telesurgery) 22

v ۱-۳- اولین جراحی از راهدورفرااقیانوسی در جهان 23

v ۲-۳- روشRobotic23

v ۳-۳- مزایایروش Robotic23

v ۴-۳- معایبروش Robotic23

v اولین بیمارستان مجازی درجهان 23

v نقش پیشرفت تکنولوژی دراین زمینه:24

v سیستمجراحیZEUS :24

v کمک های کامپیوتر ها درجراحی: 24

v نیاز های ضروری دیگری کهبرای جراحی از راه دور لازم است:25

v جراحی کنترل شونده از طریقصدا:25

v جراحی رباتیکمغز:25

v مزایای تله‌مدیسین 28

v ابزارهای 28

v تله‌مدیسین در سطح گسترده 28

v موانع موجود در تله مدیسیم 28

v كاربردهای تله مدیسین 29

v تله مدیسین را می توان در سه حوزه مختلف بررسی کرد: 29

v 1)کمک به تصمیم گیری 29

v 2) انتقال حس 29

v 3) همکاری در مدیریت بیمار به صورت RealTime29

v امکان بهره برداری از طرح پزشکی از راه دور در همه مناطق نفتی کشور 30

v زیر ساختهای فنی و مخابراتی كشور 32

v مزایای استفاده از این فناوری در پزشكی 32

v جراحی الكتریكی در خدمتجراحی 33

v واحد جراحی الكتریكی 33

v انواع جراحی الكتریكی 34

v جراحی الكتریكی تك قطبی (‏Monopolar Electrosurgery‏) 34

v جراحی الكتریكی دو قطبی (‏Bipolar Electrosurgery34

v نحوه اتصالالكترود مرجع (‏Plate‏)34

v تست های حفاظت الكتریكی35

v کاربردهای بالینی پزشكی از راه دور 36

v مراقبت در منزل 36

v مانیتورینگ بیمار 37

v جراحی 37

v پزشكی از راه دور اورژانس 38

v سیستمهای تله رادیولوژی (Tele RadiologySystems) 38

v سیستم های ویدئو کنفرانس VideoConferencing Systems 38

v آموزش از راه دور 39

v مسائل تكنولوژیك پزشكی از راه دور 39

v انتخاب بستر ارتباطی راه دور : 39

v تکنولوژی صدا و تصویر 39

v شبکه : 40

v اهداف Telemedicine : 40

v گروه خبرگان عصر نوینپزشكی ازراه دور Telemedicine40

v تعریف و ضرورتوجود 41

v Telepathology41

v ارتباطات در سیستم پزشكی از راهدور 41

v مثال های كاربردی پزشكی از راهدور 42

v تصویرگیری التراسوند از راهدور(Tele-ultrasound) 42

v دستگاه التراسوند پرتاب 43

v مانیتور ضربان قلب جنین از راه دور 43

v فنوکاردیوگرافیطولانی مدت 44

v اتو کرولیشن 44

v متدها 45

v سیستم پزشکی از راه دور از 2بخش تشکیل شده است: 47

v پاسخ ها 48

v نتیجه گیری:48

v الگوریتم حافظه دار برای ارسال اطلاعاتپزشكی از راه دور 49

v عرفی الگوریتم 49

v حال این سوال مطرح می شود كه اگر خود كدهایتست دچار خطا در ارسال شود چه اتفاقیمی افتد ؟ 50

v نحوه اجرای الگوریتم 50

v ساخت كد های تست 50

v بازخوانی 53

v پیشنهاد 53

منابع

قیمت فایل فقط 10,900 تومان

خرید

برچسب ها : معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور , ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور , ‌عملیات از راه دور , كنترل از راه دور , روبونت , اینترنت

محمد غفوری تبار بازدید : 215 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی رابطه میان ترکیب دارایی- بدهی و ریسك نقدینگی بانك‌ها در ایران

بررسی رابطه میان ترکیب دارایی- بدهی و ریسك نقدینگی بانك‌ها در ایراندسته: حسابداری
بازدید: 32 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 210 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 55

کلیه بانک‌ها در جریان عملیات خود با ریسک‌هایی مواجهند که قادر به از بین بردن آن‌ها نبوده اما امکان مدیریتشان وجود دارد

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

کلیه بانک‌ها در جریان عملیات خود با ریسک‌هایی مواجهند که قادر به از بین بردن آن‌ها نبوده اما امکان مدیریتشان وجود دارد. بنابراین بانک‌ها برای ادامه حیات خود باید ریسک‌ها را کنترل نموده و کاهش دهند که برای این کار، شناسایی عوامل مؤثر بر ریسک‌های مختلف بسیار راهگشا خواهد بود. یکی از مهم‌ترین ریسک‌های مرتبط با فعالیت بانکی، ریسک نقدینگی است. این تحقیق، به منظور شناخت عوامل مؤثر بر ریسک نقدینگی، رابطه میان ترکیب دارایی-بدهی بانک‌ها و ریسک نقدینگی را با توجه به داده‌ها و منابع اطلاعاتی موجود که ترازنامه بانک‌های فعال در سیستم بانکی کشور از سال 1386 تا 1389 می‌باشد، با استفاده از روش تجزیه و تحلیل کانونی، بررسی نموده است. برای انجام بررسی، متغیرهای ریسک نقدینگی و ترکیب دارایی-بدهی، با استفاده از نسبت‌های مالی مورد تعریف و اندازه‌گیری قرار گرفته است. بر اساس محاسبات انجام شده با کمک نرم­افزار اس­پی­اس­اس[1]، 98 درصد تغییرپذیری متغیرهای وابسته (نسبت‌های نقدینگی) با تغییرپذیری متغیرهای مستقل (ترکیب دارایی-بدهی) تبیین گردید. بنابراین می‌توان گفت که ریسک نقدینگی از نحوه ترکیب دارایی-بدهی بانک‌ها تاثیر می­پذیرد و فرضیه تحقیق مبنی بر وجود رابطه میان دو مجموعه از متغیرها مورد اثبات قرار گرفت.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بحث و بررسی

بیان مساله و اهمیت آن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

نظریه‌های مدیریت نقدینگی

تاریخچه اندازه‌گیری ریسك

روش‌های اندازه‌گیری ریسك نقدینگی

مدیریت دارایی برای كاهش ریسك نقدینگی

مدیریت بدهی برای كاهش ریسك نقدینگی

فرضیه تحقیق

روش‌شناسی تحقیق

نقاط ضعف و قوت روش تجزیه و تحلیل نسبت‌های مالی

بكارگیری نسبت‌های نقدینگی جهت ارزیابی ریسک نقدینگی بانك‌ها

همبستگی كانونی

تجزیه و تحلیل داده‌ها

نتیجه‌گیری

محدودیت‌های تحقیق

پیشنهادها

منابع

مستندات پشتیبان- نتایج تحلیل کانونی در نرم­ افزار اس‌پی‌اس‌اس

نمودار شماره 1- تحلیل ریسک بانکداری(گرونینگ و براتانویک[1]، 2000)

نمودار شماره 2- نظریه‌های مدیریت نقدینگی

نمودار شماره 3- همبستگی کانونی و بار کانونی برای متغیرهای کانونی (زوج اول)

جدول شماره 1، انواع ریسک در نظام بانکی و روش‌های مدیریت آن

جدول شماره 2- سرفصل‌های مندرج در ترازنامه بانك‌ها(موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، 1390)

جدول شماره 3- آزمون‌های معنی‌داری تابع کانونی

جدول شماره 4- خلاصه نتایج مدل‌های رگرسیونی

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی رابطه میان ترکیب دارایی- بدهی و ریسك نقدینگی بانك‌ها در ایران , ترکیب دارایی بدهی , ریسك نقدینگی بانك‌ها , ایران

محمد غفوری تبار بازدید : 237 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

طرح پژوهشی صرفه جویی آب – آماری

طرح پژوهشی صرفه جویی آب – آماریدسته: آمار
بازدید: 44 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 257 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 54

كمبود آب در ایران یكی از عوامل محدود كننده اصلی توسعه فعالیتهای اقتصادی در دهه های آینده به شمار می رود

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

كمبود آب در ایران یكی از عوامل محدود كننده اصلی توسعه فعالیتهای اقتصادی در دهه های آینده به شمار می رود. متأسفانه در كشور ما هنوز استفاده مطلوب از آب به شكل یك فرهنگ جایگاه خاص خود را پیدا نكرده است، به همین جهت دستیابی به تعادل نسبی در زمینه عرضه و مصرف آب یك اصل اساسی و ضروری است كه این مهم جز با ایجاد یك نظام جامع مدیریت آب میسر نیست. مجموعه اقداماتی كه تاكنون در كشور در ارتباط با تأمین آب كشاورزی، شهری و صنعتی انجام شده، عمدتاً در زمینه مدیریت تولید و عرضه آب بوده است و كمتر توجهی به مدیریت مصرف گردیده است.

در نگرش جدید جهانی، آب كالایی اقتصادی- اجتماعی و به عنوان نیاز اولیه انسان محسوب می شود. هر چند آب یكی از منابع تجدید شونده به شمار می رود، اما مقدار آن محدود است. با توجه به رشد جمعیت، گسترش صنعت، بالا رفتن سطح بهداشت و رفاه عمومی، سرانه منابع تجدید شونده رو به كاهش می باشد.

موضوع مدیریت تقاضا و صرفه جویی آب در بخشهای شهری، كشاورزی و صنعتی به الگوی مصرف و تلفات آب شهری، عوامل مؤثر بر كاهش تقاضای آب شهری و وضعیت مصرف آب در بخش كشاورزی و صنعت پرداخته شده و سپس به گوشه ای از مطالعات و اقدامات انجام شده در كاهش تلفات در این بخشها اشاره خواهد شد. در انتها روشهایی برای جلوگیری از كاهش مصرف و اسراف آب ارائه می گردد.

فهرست مطالب

پیشگفتار
فصل اول:کلیات
چکیده
مقدمه
مسئله تحقیق
کلیات تحقیق
روش شناسی
اهداف تحقیق
زمان اجرای نظرسنجی
پرسشنامه نظرسنجی
روش گرد آوری اطلاعات
جامعه نمونه
پرسشنامه
فصل دوم:پیشینه پژوهش
مقدمه
ادبیات و پیشینه ی تحقیق
الگوی مصرف و تلفات آب شهری
جدول ۱- الگوی توصیه شده مصارف سرانه خانگی برحسب لیتر در روز (تا سال ۱۳۹۰)
جدول ۳- جزئیات مصرف سرانه خانگی در تهران (۱۳۶۵)
جدول ۵- آب به حساب نیامده شبکه های شهری برخی استانهای کشور
جدول ۶- آب به حساب نیامده شبکه های شهری برخی کشورها
عوامل مؤثر بر کاهش تقاضای آب شهری
جدول ۷- مقایسه میانگین فروش آب شهری و قیمت تمام شده آن در سال ۱۳۷۵
آب صنعت
فصل سوم:تجزیه و تحلیل داده ها
چکیده
جنس پاسخ‌گویان
جدول شماره ۱- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس جنس
نمودار شماره ۱- پراکندگی جنسی پاسخ‌گویان
سن پاسخ‌گویان
جدول شماره ۲- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس سن
نمودار شماره ۲- پراکندگی سنی پاسخ‌گویان
سطح تحصیلات پاسخ‌گویان
جدول شماره ۳- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس تحصیلات
نمودار شماره ۳- پراکندگی تحصیلی پاسخ‌گویان
به نظر شما صرفه‌جویی یعنی چه ؟
جدول شماره ۴- توزیع پاسخ‌گوها بر اساس نظر آنها درباره معنی صرفه جویی
نمودار شماره ۴- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نظر آنها درباره معنی صرفه‌جویی
در مصرف چه چیزهایی می توان صرفه جویی کرد؟
جدول شماره ۵- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس موارد صرفه جویی
نمودار شماره ۵- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس موارد صرفه جویی
شما تا چه اندازه در مصرف آب صرفه‌جویی می کنید؟
جدول شماره ۶- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس میزان صرفه جویی در مصرف آب
نمودار شماره ۶- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس میزان صرفه جویی در مصرف آب
در صورت عدم صرفه جویی در مصرف آب چه مشکلاتی برای مردم به وجود می آید ؟
جدول شماره ۷- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره مشکلاتی که بر اثر عدم صرفه‌جویی در مصرف آب به وجود می آید
نمودار شماره ۷- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره مشکلات عدم صرفه جویی درمصرف آب
به نظر شما برای صرفه جویی در مصرف آب چه کار می شه کرد؟
جدول شماره ۸ – توزیع پاسخ‌گویان بر اساس راههای صرفه جویی در مصرف آب
نمودار شماره ۸- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس راههای صرفه جویی در مصرف آب
به نظر شما کدامیک از رسانه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی نقش مهمتری دارند؟
جدول شماره ۹ – توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آنها در مورد اهمیت نقش رسانه ها در ارتباط با تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره ۹- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس اهمیت نقش رسانه ها در ارتباط با تشویق مردم به صرفه جویی
تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفه‌جویی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
جدول شماره ۱۰ – توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره ۱۰- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش تلویزیون در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار چند بر فراوانی
نمودار جعبه ای :
نمودار ساقه و برگ
سوال ۱۱- را یو در این رابطه چه کار می‌توانند انجام دهد؟
جدول شماره ۱۱- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش رادیو در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره ۱۱- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش رادیو در جهت تشویق مردم به صرفه‌جویی
روزنامه‌ها در این رابطه چه کار می‌توانند انجام دهند؟
جدول شماره ۱۲- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش روزنامه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره۱۲- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نقش روزنامه ها در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
شهرداری برای صرفه‌جویی آب چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
جدول شماره ۱۳- توزیع پاسخ‌گویان بر اساس نظر آن ها درباره نقش شهرداری در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار شماره۱۳- پراکندگی پاسخ‌گویان بر اساس نقش شهرداری در جهت تشویق مردم به صرفه جویی
نمودار میله ای
نمودار جعبه ای
نمودار ساقه و برگ
جمع‌بندی و نتیجه‌گیری‌
پیشنهادات
مشکلات تحقیق
محدودیت های تحقیق
منابع و ماخذ

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : طرح پژوهشی صرفه جویی آب – آماری , صرفه جویی آب , آماری , کمبود آب , کاهش مصرف آب

محمد غفوری تبار بازدید : 256 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی تاثیر تبلیغات گردشگری ایران و میزان اثر بخشی آن بر جذب گردشگران خارجی به ایران

بررسی تاثیر تبلیغات گردشگری ایران و میزان اثر بخشی آن بر جذب گردشگران خارجی به ایراندسته: مدیریت هتلداری
بازدید: 94 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 8647 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 233

با رشد بیش از پیش شهرنشینی و زندگی ماشینی، برای گریز از زندگی مدرن و یافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امری واقع تجربه كند

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

با رشد بیش از پیش شهرنشینی و زندگی ماشینی، برای گریز از زندگی مدرن و یافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امری واقع تجربه كند. در این میان پیشرفت چشمگیر صنعت حمل و نقل و ارتباطات امر سفر را در چارچوب وسیله‌ی نقلیه‌ی ایمن و شبكه‌ی راه‌های وسیع و گسترده آسان نمود.

بدین ترتیب صنعتی شدن جوامع همراه با افزایش درآمد مردم از یک سو و مهیا شدن اوقات فراغت برای تجدید نیرو وگسترش نوآوری‌های تكنولوژیكی از سوی دیگر زمینه را برای سفر به نقاط دور و نزدیك با هدف استفاده مطلوب از زمان فراغت، كنجكاوی در مورد طبیعت،شناخت فرهنگ و تاریخ ملت‌ها فراهم آورد. در نتیجه گردشگری به طور گسترده بر بستری از فن آوری های ارتباطی شكل گرفت.

صنعت گردشگری در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمری داشته است. اكنون نیز شتابان به سمت آینده در حركت است.این جابجایی عظیم گردشگران بر روی كره‌ی زمین یکی از منابع مهم درآمدی جهان به حساب می‌آید همچنین به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان حائز جایگاه ویژه‌ای است؛ این صنعت با تأسیس امكانات و زیرساختهای ویژه فرصت‌های شغلی بیشماری را برای كشور میزبان بوجود می‌آورد.

بدین ترتیب گردشگری كه در ابتدا بعنوان یك پدیده‌ی فرهنگی- اجتماعی مطرح شده بود كم‌كم بعنوان عاملی مهم در رشد و توسعه‌ی اقتصادی شناخته شد. صلح، امنیت، دموكراسی، آزادی وپیشرفت‌های فرهنگی اجتماعی نیز از دیگر پیامدهای مثبت این صنعت عظیم به شمار می‌آیند.

وجود این همه آثار و منافع موجب شد تا گردشگری مورد توجه بسیاری از كشورها قرار گرفته، با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری های كلان سود سرشاری را نصیب خود نمایند و برای كسب عواید بیشتر در رقابتی تنگاتنگ با یكدیگر قرار گیرند. اسپانیا، آمریكا، فرانسه، چین وایتالیا از كشورهای صاحب نام در این صنعت هستند.

((جهانگردی پدیده‌ای است چند بعدی كه عوامل مختلفی چون شرایط عمومی كشور، ثبات اقتصادی و اجتماعی، امنیت داخلی، تقویت و گسترش زمینه های مختلف خدماتی از قبیل سیستم حمل و نقل، توسعه‌ی هتل‌ها، مراكز تفریحی و... در موفقیت آن سهم بسزایی دارند.)) (رستمی،1377)

اما در كنار این عوامل، بازاریابی و تبلیغات از شاخص‌های اصلی و مهم در رشد و گسترش گردشگری هستند.تبلیغات یكی از شیوه‌های مهم و مؤثر در اطلاع رسانی می‌باشد و میلیون‌ها نفر را به خود جذب كرده است. در تحولات عمومی جهان، در همه‌ی امور جاری فعالیت‌های بشری و در تمام تار و پود زندگی انسان رخنه كرده است. نه تنها معرفی كالاها و خدمات بلكه رقابت‌های تجاری نیز بدون تبلیغات مؤثر و گسترده میسر نیست.

در واقع تبلیغات ابزار مهمی برای ارتباط با بازار و جامعه و نفوذ در دل و فكر مخاطبان به منظور تأثیرگذاری و تغییردر تصمیم و رفتار آنان است. تبلیغ وسیله‌ای است برای تأثیر و تغییر. تغییری كه تبلیغ ایجاد می‌كند، تغییر در نگرش، بینش، دانش، روش و رفتارهای انواع مخاطبان است. (روستا، 1381) ارقام سرسام آوری كه در این زمینه هزینه می‌شود، به واقع اعجاب‌انگیز است و نشانه‌ی اهمیت اقتصادی این امر می‌باشد.

ضرورت وجود تبلیغات در صنعت گردشگری نیز همچون دیگر صنایع به خوبی احساس می‌شود. تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم به عنوان بخش عمده‌ای از فرایند ارتباطات جهانی نقش اساسی در ایجاد شناخت و گسترش جهانگردی در میان ملت‌ها ایفا خواهد كرد.

تبلیغات با استفاده از ابزار مناسب انگیزه‌ی انسان برای سفرو تغییر در محیط زندگی را فراهم می‌آورد. تبلیغات زمینه‌ی شناخت و اطلاع‌رسانی كمی و كیفی گردشگران از مقاصد گردشگری، جاذبه‌ها و خصوصیات ملل مختلف، خدمات موجود و ترغیب به مسافرت را برای گردشگران فراهم می‌سازد.(رستمی،1377 )

رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تبلیغات محیطی، اینترنت، شبكه‌های ماهواره‌ای و... از جمله رسانه‌ها و ابزار مهم تبلیغاتی محسوب می‌شوند اما در این میان ظهور و گسترش شبكه‌های تلویزیونی ـ ماهواره‌ای و اطلاع‌رسانی جهانی همچوناینترنت تأثیر شگرفی بر گردشگری گذاشته است این تکنولوژی ها مردم را قادر ساختند تا به شكلی مستقیم، بی‌واسطه و سریع با آداب و رسوم، سنت‌ها، شرایط اجتماعی و خدمات موجود در كشورهای دیگر آشنا شوند.

ایران به علت برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، تاریخ و تمدن كهن، آثار باستانی، چشم‌اندازهای زیبا، هنر اصیل و صدها امتیاز فرهنگی و... طبق اعلام سازمان یونسكو جزء یكی از ده كشور اول جهان از نظر ظرفیت‌های گردشگری به شمار می‌رود. با این حال كشور ما هنوز نتوانسته جایگاه مناسبی را در صنعت گردشگری بین‌المللی از آن خود كند براستی چه عواملی موجب شده تا ایران نتواند آنگونه كه شایسته است در عرصه‌ی توریسم بین‌المللی بدرخشد؟

نتایج حاصل از تجارب كشورهای صاحب‌نام در این صنعت نشان می دهد كه یكی از عوامل اساسی ركود گردشگری در ایران عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب در عرصه‌ی بین‌المللی است. فقدان تبلیغات مناسب موجب شده تا كشور ایران علیرغم دارا بودن توانمندی‌های بسیار برای جهانیان ناشناخته بماند. از این روی دغدغه‌ی پژوهشگر بر این است تا به بررسی تأثیر تبلیغات در جذب گردشگران خارجی به ایران بپردازد و شیوه‌ها و ابزار مناسب در این زمینه را شناسایی نماید. امید است نتایج حاصل از این پژوهش موجب ایجاد تحول، رشد و شكوفایی صنعت گردشگری و در نتیجه توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی كشور عزیزمان ایران گردد.

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش

1ـ1 بیان مسأله

1-2 اهمیت موضوع

1-3 ضرورت تحقیق

1-4 اهداف تحقیق

1-5 سؤالات تحقیق

1-6 فرضیات

1-7تعاریف عملیاتی

1-8 شاخص سازی

1-9 چارچوب نظری

1-10 مدل تحقیق

فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1 بخش اول: "تبلیغات"

2-1-1 تعریف تبلیغات

2-1-2 سابقه‌ی تبلیغات تجاری در جهان

2-1-3 تاریخچه‌ی تبلیغات در ایران

2-1-5 عناصر موجود در پیام تبلیغاتی

2-1- 6 فنون تبلیغات

2-1-7 الگوهای تبلیغ

2-1-8 انواع تبلیغات

2-1-9 انواع جاذبه‌های تبلیغ

2-1-10 تكنیك‌های اجرایی تبلیغات بازرگانی

2-1-11 شگردهای جلب مخاطب مورد استفاده در تبلیغ بازرگانی

2-1-12 نقش تصویر در تبلیغ:

2-2 بخش دوم:" گردشگری"

2-2-1 تعریف گردشگری

2-2-2 تاریخچه گردشگری

2-2-2-1 پیشینه گردشگری در جهان

2-2-2-2 پیشینه گردشگری در ایران

2-2-3 اهمیت گردشگری

2-2-3-1 آثار اقتصادی گردشگری

2-2-3-1-1 گردشگری و اشتغال

2-2-3-3 آثار سیاسی

2-2-3-4 آثار زیست محیطی

2-2-3-5 آثار آموزشی

2-2-4 انوع جاذبه‌های گردشگری

2-2-5 انواع گردشگری:

2-2-6جایگاه ایران در صنعت گردشگری

2-3-بخش سوم : "نظریه‌های گردشگری"

2-3-1 انگیزش در جهانگردی

2-3-2 عوامل مؤثر بر انگیزه‌های سفر

2-3-3 نظریه های انگیزش در جهانگردی

2-3-3-1نظریه‌ی نیازها

2-3-3-1-1فرآیند انگیزش در نظریه نیازها

2-3-3-2 نظریه‌ی انتظار و احتمال

2-3-3-3 نظریه درون‌گرایی و برون‌گرایی

2-3-3-4 نظریه سلسله مراتب انگیزه‌های سفر

2-3-3-5 نظریه‌های رفتار مصرف كننده در جهانگردی

2-4 بخش چهارم :" نظریه‌های ارتباطی در تبلیغات "

2-4-1 كاربرد فرآیند ارتباطات در تبلیغات

2-4-2انتظارات فرهنگی و درك

2-4-3نظریه طرح ذهنی

2-4-4 فرآیندهای گزینشی

2-4-5 اعتبار منبع

2-4-6 اثرهای تكرار

2-4-7 الگوی سلسله مراتب اثرها

2-4-8 كاركرد رسانه‌ها

2-4-9 برجسته سازی

2-4-10نظریه‌ی دو عاملی

2-4-11نظریه استفاده و خشنودی

2-4-12 فرمول آیدا

2-5 بخش پنجم : "اثر بخشی تبلیغات"

2-5-1 شرایط اثربخشی رسانه‌ها

2-5-2 شرایط تأثیر تبلیغات

2-5-3 مدل عوامل مؤثر بر روی اثربخشی تبلیغ

2-5-4عوامل مؤثر برروی اثربخشی تبلیغ

2-5-5 مدل مسیر دو سویه اثربخشی تبلیغات

2-6 بخش ششم : تبلیغات و گردشگری

2-6-1 تبلیغات در عصر اطلاعات

2-6-2 فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات

2-6-2-1 فناوری اطلاعات

2-6-3 تاثیر فناوری اطلاعات در گردشگری

2 -6-4 تبلیغات اینترنتی

2-6-5 نقش اینترنت در توسعه‌ی صنعت گردشگری

2-6-6 – شبکه های تلویزیونی ماهواره ای

2-6-7 ابزار تبلیغات گردشگری

2-6-7-1 ابزارهای اصلی تبلیغات

2-6-7-2 ابزارهای فرعی تبلیغاتی و بازاریابی جهانگردی

2-7بخش هفتم: پیشینه پژوهش

2-8 بخش هشتم: عملكرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

فصل سوم : روششناسی

3-1 روش تحقیق:

3-2 ابزار تحقیق

3-3 جامعه آماری

3-4 حجم نمونه

3-5 روش نمونه گیری

3-6 رویه جمع آوری اطلاعات

3-7 اعتبار و پایایی تحقیق

3-8 محدودیت های تحقیق

فصل چهارم : یافته های پژوهش

مقدمه

بخش اول) 4-1تجزیه و تحلیل توصیفی

بخش دوم ) 4-2 تجزیه و تحلیل استنباطی

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1 نتیجه گیری

5-2 پیشنهادات

5-3 پیشنهاداتی برای محققین بعدی

منابع فارسی

مقالات

پایان نامه ها

منابع اینترنتی ( مقالات فارسی ) :

پیوست الف

پیوست ج

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی تاثیر تبلیغات گردشگری ایران و میزان اثر بخشی آن بر جذب گردشگران خارجی به ایران , تبلیغات گردشگری ایران , اثر بخشی , جذب گردشگران خارجی , ایران

محمد غفوری تبار بازدید : 401 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

قانون صدور چک

قانون صدور چکدسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 42 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 62 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 59

این فایل در مورد چک و قانون و مزیت و معایب آن حرف زده است و میتوانید با مطالعه این مقاله دانستنی های خود را در مورد چک به صورت ساده و قابل فهم بالا برد و برای ارائه به دانشگاه نیز میتوانید انجام دهید این خرید را

قیمت فایل فقط 9,999 تومان

خرید

مقدمه

قانون چك از جمله قوانینی است كه از بدو ورود چك به عرصه تعاملات تجاری تاكنون دست خوش تغییرات بسیاری شده است، به گونه ای كه از آغاز تاكنون ۱۲ بار تصحیح و تغییر یافته است. اولین قانون در سال ۱۳۱۱ ( حمایت های حقوقی از چك در پاره ای از مواد قانون تجارت) و

مزایای چك

برای چك فواید زیادی قابل تصور است. چك موجب تسریع و تسهیل معاملات می شود. با استفاده از چك می توان مبلغ هنگفتی پول، بدون آن كه حجم چندانی را اشغال كند جابه جا كرد و در مبادلات تجاری پرداخت كرد. سرقت چك از جهت حجم كمی كه اشغال می كند با دشواری بیشتری برای سارقان همراه خواهد بود و از طرف دیگر در صورت سرقت آن می توان حساب را مسدود نگه داشت و در صورت مراجعه سارق به بانك او را شناسایی و دستگیر نمود.
هزینه چاپ

منابع:
الف - فارسی
۱ـ اسكینی، ربیعا «تأملاتی پیرامون جنبه‏های مدنی صدور چك بلامحل»، فصلنامه دیدگاه‏های حقوقی، سال پنجم، شماره ۱۸ـ۱۷، بهار ـ تابستان ۱۳۷۹.
۲ـ اسكینی، ربیعا حقوق تجارت، برات، سفته و...، چك، انتشارات سمت، چاپ چهارم، ۱۳۷۸.
۳ـ «چك كیفری»، نشریه دانشكده حقوق و دانشگاه ملی، شماره ۱ سال ۱۳۵۲.
۴ـ «چك كیفری»، نشریه دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، شماره ۱۹، آذر ۳۵۴.
۵ـ حمیدی، علی: «بحثی در زمینه قانون چك مصوب ۱۳۴۴» كانون وكلا، بهار ۱۳۵۴.
۶ـ روزنامه ایران شماره ۱۹۸۳ مورخ ۱۱ آذرماه ۱۳۸۰، «قانون چك: اصلاحات باقی است».
۷ـ كاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی، عقود اذنی ـ وثیقه‏های دین، انتشارات بهنشر، چاپ اول، ۱۳۶۴.
۸ـ كازرونی، اسداله: «آینده چك كیفری در ایران»، كانون وكلا، زمستان ۱۳۵۴.
۹ـ مجموعه قوانین سالهای ۱۳۳۱ تا ۱۳۷۲
ب ـ انگلیسی
۱ - Amiens, ۲۴ fevrier ۱۹۶۹, J.C.P., ۱۹۶۹, ۲-۱۶۱۲۴, note Gavalda.
۲ - Com.۱۷ janvier ۱۹۶۸.D.۱۹۶۸.۵۵۱
۳ - Com.۹ Octobre ۱۹۸۵, J.C.P. ۱۹۸۵.IV.۳۶۰.
۴ - J.L.Rives - Lange,Rev. Banque ۱۹۸۶, P.۱۸۹.
۵ - Paris, ۲۶ mai ۱۹۶۷, J.C.P., ۱۹۶۸-۲-۱۵۵۱۸, note Stoufflet;
۶ - R.Pelletier, "Quelques aspects de la nouvelle reglementation relative a la prevention et a la repression des infractions en matiere de chequel" Rev.jurispr.com.۱۹۷۶.p.۲۱۹.
۷ - Ripert (Georges) et autres, Traite de droit commercial,t.۲. ۱۶e edition, L.G.D.J, ۲۰۰۰ NO ۲۱۸۶.
۸ - Ripert, Georges et Rene Roblot, par Ph.Delebeque et M.Germain, t.۲, ۱۶e ed., L.G.D.J.۲۰۰۰, no ۲۱۹۸.
۹ - Seine, Co., ۷, janvier ۱۹۵۵, Banque, ۱۹۵۵, III, obs.Marin, ۲۷ juin

 

 

 

قیمت فایل فقط 9,999 تومان

خرید

برچسب ها : قانون صدور چک , قانون صدور چک , جرم چک , احکام اجرایی چک , مزایای چک , عناصر جرم چک , چک بی محل , چک غیر قابل پرداخت , دانستنی ها در مورد چک , بررسی های قانونی چک , جلوگیری از صدور چک بی محل

محمد غفوری تبار بازدید : 304 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

مقاله حقوق مدنی

مقاله حقوق مدنیدسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 20 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 234 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 59

در مورد حقوق مدنی و بررسی و تفاوت های ان و چیز های دیگری که در داخل فایل می باشد و تنها یک بار به دانشگاه ارائه گردیده و مورد تایید اساتید می باشد و از نظر ویرایش و صفحه بندی هیچ مشکلی ندارد

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

مقدمه

حقوق مدنی  از مهمترین مفاهیم حقوقی است. واژه هایی چون حرکت های حقوق مدنی، جنبش های مدنی، فعالان حقوق مدنی و... امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در روزنامه، کتاب ها و سخنرانی ها به آنها بسیار اشاره می شود. در پاره ای از کشورها، مثل آمریکا بخش مهمی از تاریخ معاصر آنان با این کلمه پیوند خورده است. بسیاری از قانون اساسی کشورها به عنوان حقوق مدنی هم شناخته می شوند. سازمان های حقوق بشر بر حق برخورداری از حقوق مدنی تاکید می کنند. در این مقاله تلاش می شود این مفهوم و کاربرد آن در وضعیت امروز ایران بررسی شود.

پیشینه

حقوق مدنی در انگلیسی (Civil law) و در فرانسه (Droit civil) نامیده می‌شود که از واژه لاتین (jus civile) گرفته شده‌اند که در امپراتوری روم به حقوق حاکم بر روابط شهروندان (citoyen) جامعه روم اطلاق می‌شد و در مقابل حقوق بشر (jus jentium) به کار می‌رفت که ناظر بر قواعد عمومی حاکم بر روابط رعایای دولت روم (peregrins) با یکدیگر و با شهروندان بود.

در قرون وسطی حقوق مدنی در مدارس و دانشگاه‌های اروپا به معنی حقوق رم و در مقابل حقوق مسیحی به کار می‌رفت.

 

مفهوم حقوق مدنی

برای تعریف حقوق مدنی باید با یک تعریف مهم دیگر در جامعه شناسی آشنا شویم. و آن مفهوم "قرارداد اجتماعی" است. بعضی بحث کرده اند که مفهوم قرارداد اجتماعی برای اولین بار در آثار اپیکور، فیلسوف یونانی قرن سوم و چهارم قبل از میلاد، اشاره شده است: "عدالت، از قرار داد عدم آسیب به دیگری نشات می گیرد .

منابع :

1- كاتوزیان ، دكتر ناصر ، دوره مقدماتی حقوق مدنی ( حقوق خانواده ) ؛ انتشارات دادگستر ، تهران ، چاپ اول ، پائیز سال 79

2- مرحوم امامی ، دكتر سید حسن ، حقوق مدنی ، انتشارات كتابفروشی اسلامیه ؛  تهران ، چاپ سیزدهم ، شهریور سال 75 ، جلد چهارم .

3- مرحوم حائری ( شاهباغ ) ، سید علی ، شرح قانون مدنی ؛ انتشارات گنج دانش ، تهران ، چاپ اول با ویرایش جدید ، 1376 ، جلد دوم.

4- استاد شهید مطهری ، مرتضی ، نظام حقوق زن در اسلام ؛ انتشارات صدرا ، تهران ، چاپ بیست و هفتم، تیرماه سال 78

5- ماده 213 قانون مدنی سابق فرانسه كه زوج محكوم به كیفر ریاست خانواده را از دست می‌داد و ماده 727 بند 1 قانون مذكور در خصوص محرومیت از اریث شخصی كه مورث خود را به قتل رسانده یا اقدام به این كار كرده است.

6- ماده 3 آیین دادرسی كیفری (اصول محاكمات جزایی) فرانسه، ماده 4 قانون 17 آوریل 1878 بلژیك، ماده 225 قانون آیین دادرسی یوگوسلاوی.

7- مخالفین اعتبار حكم كیفری ماده 235 ق.م فرانسه (منسوخه به سال 1886) را حاكی از این می‌دانستند كه قانونگذار تعلیق دعوایی مدنی را دلیل تبعیت آن از حكم كیفری نمی‌داند. این ماده كه تعلیق دعوای طلاق را به لحاظ رسیدگی دادگاه كیفری به اتهام یكی از زوجین مقرر می‌داشت تصریح می‌كرد كه صدور حكم كیفری نتیجه عدم استماع دعوای طلاق را ندارد.

8- متین دفتری، احمد، آیین دادرسی مدنی، ج 3، چاپ دوم، ش 470: «این حكم – ماده 390 – خود یكی از دلایل تعلیق دعوای مدنی به مناسبت طرح دعوای كیفری مربوط به آن می‌باشد و مبنای آن اعتبار قضیه محكوم بها است كه احكام كیفری نسبت به دعاوی مدنی حائز می‌باشند.»

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

برچسب ها : مقاله حقوق مدنی , حقوق مدنی , مقاله حقوق مدنی , فرق حقوق مدنی , پیشینه حقوق مدنی , حقوق , مدنی , مفهوم حقوق مدنی , بررسی مباحث « خواستگاری » و « نامزدی » در حقوق مدنی , بررسی مباحث حقوق مدنی

محمد غفوری تبار بازدید : 610 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

توهین و اهانت در حقوق ایران

توهین و اهانت در حقوق ایراندسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 31 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 59 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 38

توهین در لغت در لغت به معنی «سست گردانیدن» و در اصطلاح حقوقی عبارت از نسبت دادن هر فعل یا ترک فعلی که عرفاً‌ مخالف حیثیت و احترام طرف تلقی شود

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

مقدمه

جرم توهین یکی از جرایم علیه حیثیت معنوی اشخاص محسوب میشود .توهین از لحاظ لغت از ریشه (وهن) گرفته شده و به معنی (سست کردن. ضعیف کردن و خوار و خفیف کردن) میباشد.  در اصطلاح این واژه به هر رفتاری دلالت دارد که بتواند به نحوی موجب وهن حیثیت کسی در نظر افراد متعارف و معمولی جامعه شود.این عمل نه تنها از لحاظ حقوقی بلکه از نظر اخلاقی و مذهبی نیز مذموم  و ناپسند شمرده میشود.

خداوند در قرآن کریم عمل عیب گویان هرزه زبان را تقبیح کرده. بد زبانی را مذمت فرمود

توهین در لغت

در لغت به معنی «سست گردانیدن» و در اصطلاح حقوقی عبارت از نسبت دادن هر فعل یا ترک فعلی که عرفاً‌ مخالف حیثیت و احترام طرف تلقی شود

عنوان توهین مفهوم کلی است و شامل افتراء نیز می‌شود. وجه مشترک عمل مجرمانه توهین و افتراء هتک حیثیت طرف جرم است. با این وجود بین این دو، وجوه افتراقی وجود دارد:

الف) توهین غالباً به وسیله الفاظ و گفتار و حرکات رکیک واقع می‌شود در صورتی که افتراء با استفاده از وسایل خاصی نظیر اوراق چاپی یا خطی، نشریات و امثال آن صورت می‌گیرد؛

ب) توهین به ویژه فحاشی از جرائم صرفاً مادی است و تحقق آن موکول به اثبات قصد مجرمانه نیست ولی در افتراء تحقق قصد مجرمانه شرط است؛

منابع:

1)شامبیابی، هوشنگ؛ حقوق کیفری اختصاصی، تهران، انتشارات ژوبین، 1384، چاپ نهم، ج اول، صص 541-522.

2)ولیدی، محمد صالح؛ حقوق جزای اختصاصی، تهران، انتشارات امبرکبیر، 1373، چاپ سوم، ج 2، صص 295-278.

3)حسین جانی، بهمن؛ حقوق جزای اختصاصی(1)، تهران، انتشارات نسل نیکان، 1382، چاپ اول، صص 225-213.

 

مقدمه--------------------------------------------------------1

توهین در لغت--------------------------------------------------2

توهین مشدّد----------------------------------------------------3

شروط توهین به مقامات خارجی--------------------------------------3

توهین به وسیلۀ مطبوعات-------------------------------------------4

عنصر معنوی----------------------------------------------------5

مجازات جرم توهین----------------------------------------------5

توهین ساده----------------------------------------------------6

شرایط و اوضاع و احوال لازم برای تحقق جرم----------------------------7

موهن بودن رفتار-------------------------------------------------7

وجود مخاطب معین-----------------------------------------------8

شخص حقیقی بودن مخاطب----------------------------------------9

زنده بودن مخاطب----------------------------------------------10

-خصوصی یا علنی بودن توهین--------------------------------------10

-صریح بودن توهین---------------------------------------------11

عدم لزوم ارتجالی بودن توهین--------------------------------------11

ب)عنصر روانی------------------------------------------------12

توهین مشدد به اعتبار مقام مخاطب------------------------------------13

الف)توهین به رهبری قبلی و فعلی------------------------------------13

توهین به سایر  کار کنان و مقامات دولتی ایران---------------------------14

ج)توهین به مقامات سیاسی خارجی-----------------------------------16

توهین به صاحبان حرفه ها و مشاغل خاص------------------------------18

توهین مشدد به اعتبار جنسیت یا سن طرف توهین--------------------------18

توهین مشدد به اعتبار قداست طرف توهین--------------------------19

توهین مشدد به اعتبار نحوه ارتکاب-------------------------------21

توهین مشدد به اعتبار و سیله ارتکاب------------------------------22

هتک حرمت منازل------------------------------------------25

ارکان عمومی و اختصاصی جرم هتک حرمت منازل-------------------26

رژیم جزائی-حقوقی هتک حرمت منزل----------------------------28

*هتک حرمت مراسلات یا مخابرات یا مکالمات تلفنی و افشای مطالب آنها---29

مزاحمت تلفنی---------------------------------------------31

هتک حرمت مردگان----------------------------------------34

نتیجه حاصله-----------------------------------------------36

منابع----------------------------------------------------37

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

برچسب ها : توهین و اهانت در حقوق ایران , توهین و اهانت , جرم توهین , جرم اهانت , جرم توهین و اهانت در ایران , جرم توهین در قضاوت , انواع توهین , توهین مشدد

محمد غفوری تبار بازدید : 225 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

پاور پوینت اصلاح الگو مصرف

پاور پوینت اصلاح الگو مصرفدسته: اقتصاد
بازدید: 51 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 631 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19

این فایل علاوه بر پاور پوینت فایل ویرایشی می باشد یک فایل از word نیز قرار داده است تا در صورت کپی گرفتن وقت خود را هزینه نکنید فایل ورد در 32 صفحه و با فهرستی جدگانه می باشد

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

مقدمه

سنت نام گذاری سالها توسط رهبر فرزانه انقلاب علی رغم تمام برکاتی که برای کشور داشته در چند سال اخیر رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. معظم له با فهم درست از نیازهای حیاتی کشور و به منظور تنظیم آهنگ حرکت مسئولان و مردم، به طرح عناوین و شعارهای عملیاتی پرداخته و التفات عمومی را برای بسیج تمام امکانات و منابع موجود در راستای تحقق اهداف این نام گذاری در یک نقطه متمرکز می کنند. در سال 1388 نیز توسط مقام معظم رهبری مزین به عنوان “ اصلاح الگوی مصرف” گردیده است. امسال مطلع دهه چهارم انقلاب، دهه تحقق پیشرفت و عدالت توامان در کشور است.

اصلاح الگوی مصرف

هر انسانی با دیدگاههای مختلف به این جمله می اندیشد و در حوزه تخصص خود در این باره اندیشه می کند . معطوف کردن فکر تنها به چگونه مصرف کردن آب و برق و گاز ، بسیاری از اشتباهاتی که پیرامونمان رخ می دهد نادیده می مانند . از دیدگاه من اصلاح الگوی مصرف فقط به چگونه استفاده کردن از منابع طبیعی مثل آب و برق و گاز محدود نمی شود . در زندگی روزمره می بینیم که پیرامون ما کارهایی انجام می شود که یا از روی نادانی است ، یا به دلیل خودخواهی است و یا ...... که با کمی تامل متوجه می شویم که عبارت اصلاح الگوی مصرف در خصوص این کارهانیز کاربرد دارد که در زیر مواردی را که به وفور اتفاق می افتد متذکر می شوم :

 

● سازمانها و محیطهای آموزشی :

۱) استفاده بی رویه از گچ . به طوری که در هر کلاس فقط به ۲ یا ۳ رول گچ نیاز است ، درحالیکه بیشتر از ۱۰ رول گچ به صورت شکسته و نیمه کاره در محفظه مخصوص گچ و یا پای تابلو وجود دارد و چه بسا زیر پای معلم و دانش آموز!!!

مقدمه------------------------------------------------1

اصلاح الگوی مصرف-------------------------------------4

چرا اصلاح الگوی مصرف؟ ---------------------------------6

نقش مردم و دولت در اصلاح --------------------------------7

اصلاح الگوی مصرف در فرهنگ دینی ------------------------14

پیش نیازهای اصلاح الگوی مصرف---------------------------17

پیش نیازهای اصلاح الگوی مصرف---------------------------19

موانع و تهدیدات اصلاح الگوی مصرف-----------------------22

راهکارهای اساسی اصلاح الگوی مصرف-----------------------26

منابع ------------------------------------------------30

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاور پوینت اصلاح الگو مصرف , اصلاح الگو مصرف , پدیده مصرف , پاور پوینت اصلاح الگو مصرف , اصلاح مصرف , حسابداری , پروژه حسابداری

محمد غفوری تبار بازدید : 789 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

الگوریتم رقابت استعماری(استراتژی بهینه سازی مبتنی بر تکامل اجتماعی سیاسی)

الگوریتم رقابت استعماری(استراتژی بهینه سازی مبتنی بر تکامل اجتماعی سیاسی)دسته: کامپیوتر
بازدید: 49 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 5802 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 132

الگوریتم های بهینه‌سازی الهام گرفته از طبیعت به عنوان روشهای هوشمند بهینه‌سازی در کنار روش‌های کلاسیک موفقیت قابل ملاحظه‌ای از خود نشان داده‌اند

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

الگوریتم های بهینه‌سازی الهام گرفته از طبیعت به عنوان روشهای هوشمند بهینه‌سازی در کنار روش‌های کلاسیک موفقیت قابل ملاحظه‌ای از خود نشان داده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به الگوریتم‌های ژنتیک[1] (الهام گرفته از تکامل بیولوژیکی انسان و سایر موجودات)، بهینه‌سازی کلونی مورچه‌ها[2] (بر مبنای حرکت بهینه مورچه‌ها) و روش بازپخت شبیه‌سازی شده[3] (با الهام‌گیری از فرایند تبرید فلزات) اشاره نمود. این روش‌ها در حل بسیاری از مسائل بهینه‌سازی در حوزه‌های مختلفی چون تعیین مسیر بهینه عامل‌های خودکار، طراحی بهینه کنترل کننده برای پروسه های صنعتی، حل مسائل عمده مهندسی صنایع همانند طراحی چیدمان بهینه برای واحدهای صنعتی، حل مسائل صف و نیز در طراحی عامل‌های هوشمند استفاده شده‌اند.

الگوریتم‌های بهینه‌سازی معرفی شده، به طور عمده الهام گرفته از فرایند‌های طبیعی می‌باشند و در ارائه این الگوریتم‌ها به سایر نمودهای تکامل انسانی توجهی نشده است. در این نوشتار الگوریتم جدیدی برای بهینه‌سازی مطرح می‌‌شود که نه از یک پدیده طبیعی، بلکه از یک پدیده اجتماعی – انسانی الهام گرفته است. بطور ویژه این الگوریتم به فرایند استعمار، به عنوان مرحله‌ای از تکامل اجتماعی – سیاسی بشر نگریسته و با مدل‌سازی ریاضی این پدیده تاریخی، از آن به عنوان منشأ الهام یک الگوریتم قدرتمند در زمینه بهینه‌سازی بهره می‌گیرد. در مدت کوتاهی که از معرفی این الگوریتم می‌گذرد، از آن برای حل مسائل بسیاری در حوزه بهینه‌سازی استفاده شده است. طراحی چیدمان بهینه برای واحد‌های صنعتی، آنتن‌های مخابراتی هوشمند، سیستم‌های پیشنهاددهنده هوشمند و نیز طراحی کنترل کننده بهینه برای سیستم‌های صنعتی شیمیایی تعدادی معدود از کاربردهای گسترده این الگوریتم در حل مسائل بهینه‌سازی می‌باشد.

فهرست مطالب

1 مقدمه......................................................................... 1-2

1-1 هدف و اهمیت مسئله:...................................... 1-2

1-2 الگوریتم توسعه داده شده:...................... 1-3

1-3 مزایای الگوریتم توسعه داده شده:.. 1-5

1-4 ساختار پایان‌نامه............................................ 1-6

2بهینه‌سازی و روشهای موجود........................................ 2-3

3 استراتژی بهینه‌سازی مبتنی بر تکامل اجتماعی‌ـ‌سیاسی 3-5

3-1 مقدمه........................................................................... 3-5

3-2 مروری تاریخی بر پدیده استعمار........ 3-6

3-2-1 هند......................................................................... 3-8

3-2-2 مالزی................................................................... 3-9

3-2-3 هند و چین فرانسه.......................................... 3-9

3-2-4 هند شرقی (اندونزی)............................. 3-10

3-3 الگوریتم پیشنهادی....................................... 3-11

3-3-1 شکل دهی امپراطوری‌های اولیه...... 3-13

3-3-2 مدل‌سازی سیاست جذب: حرکت مستعمره‌ها به سمت امپریالیست...................... 3-17

3-3-3 جابجایی موقعیت مستعمره و امپریالیست 3-19

3-3-4 قدرت کل یک امپراطوری....................... 3-20

3-3-5 رقابت استعماری........................................ 3-20

3-3-6 سقوط امپراطوری‌های ضعیف................. 3-23

3-3-7 همگرایی........................................................... 3-24

3-4 مثال کاربردی..................................................... 3-25

3-5 نتیجه‌گیری.............................................................. 3-30

3-6 توابع هزینه مورد استفاده.................... 3-31

4پیاده‌سازی های انجام شده........................................... 4-3

4-1 استفاده از الگوریتم معرفی شده برای طراحی یک کنترل‌کننده PID بهینه 4-3

4-1-1 کنترل‌کننده PID............................................ 4-3

4-1-2 طراحی کنترل‌کننده PID بهینه توسط الگوریتم رقابت استعماری..................... 4-5

4-1-3 نتیجه‌گیری...................................................... 4-10

4-2 استفاده از الگوریتم رقابت امپریالیستی برای طراحی کنترل‌کننده PID چند متغیره برای سیستم صنعتی ستون تقطیر 4-10

4-2-1 مقدمه................................................................. 4-10

4-2-2 کنترل‌کننده PID برای فرایند چند متغیره 4-11

4-2-3 نتایج شبیه‌سازی........................................ 4-13

4-2-4 نتیجه‌گیری...................................................... 4-20

4-3 الگوریتم رقابت استعماری؛ ابزاری برای یافتن نقطه تعادل نش 4-20

4-3-1 یک بازی غیر خطی استاتیک ساده. 4-20

4-3-2 یک بازی با پیچیدگی بیشتر............ 4-22

4-4 طراحی بهینه آنتهای آرایه‌ای.............. 4-24

4-5 استفاده از الگوریتم رقابت استعماری برای شناسایی ویژگی مواد از آزمون فرورفتگی4-26

4-5-1 مقدمه................................................................. 4-26

4-5-2 توصیف مسئله معکوس............................... 4-27

4-5-3 حل مسئله معکوس توسط الگوریتم رقابت استعماری4-28

4-5-4 نتیجه‌گیری...................................................... 4-31

4-6 کنترل فازی اتومبیل.................................... 4-31

4-6-1 مدل اتومبیل................................................ 4-31

4-6-2 نتایج................................................................. 4-33

5 خلاصه، نتیجه‌گیری و پیشنهادات.................................... 5-3

6 مراجع........................................................................ 6-2

پیوست: جعبه‌ابزار بهینه‌سازی تهیه‌شده........................................ 3

بیان مسئله................................................................................... 5

تنظیم پارامتهای الگوریتم............................................ 5

نمایش نتایج................................................................................ 7

انتخاب شیوه نمایش............................................................... 7

پیوست: مقالات مستخرج........................................................... 3

مقالات ژورنال............................................................................. 4

مقالات کنفرانس.......................................................................... 5

فهرست شكل‌ها

شكل ‏1‑1: شمای کلی الگوریتم رقابت استعماری............................................. 1-4

شكل ‏1‑2: حرکت مستعمرات به سمت امپریالیست (سیاست جذب).................... 1-4

شكل ‏1‑3: شمای کلی رقابت استعماری.......................................................... 1-5

شكل ‏3‑1: اعمال سیاست جذب از طرف استعمارگران بر مستعمرات................... 3-8

شكل ‏3‑2: فلوچارت الگوریتم پیشنهادی........................................................ 3-12

شكل ‏3‑3: اجزای اجتماعی سیاسی تشکیل دهنده یک کشور............................ 3-14

شكل ‏3‑4: چگونگی شکل‌گیری امپراطوری‌های اولیه....................................... 3-16

شكل ‏3‑5: شمای کلی حرکت مستعمرات به سمت امپریالیست......................... 3-17

شكل ‏3‑6: حرکت واقعی مستعمرات به سمت امپریالیست................................ 3-18

شكل ‏3‑7: تغییر جای استعمارگر و مستعمره................................................... 3-20

شكل ‏3‑8: کل امپراطوری، پس از تغییر موقعیت‌ها.......................................... 3-20

شكل ‏3‑9: شمای کلی رقابت استعماری: امپراطوری‌های بزرگ‌تر، با احتمال بیشتری، مستعمرات امپراطوری‌های دیگر را تصاحب می‌کنند................................................. 3-21

شكل ‏3‑10: سقوط امپراطوری‌ ضعیف؛ امپراطوری شماره 4، به علت از دست دادن کلیه مستعمراتش، دیگر قدرتی برای رقابت ندارد و باید از میان بقیه امپراطوری‌ها حذف شود........ 3-25

شكل ‏3‑11: شبه کد مربوط به الگوریتم رقابت استعماری................................. 3-25

شكل ‏3‑12: شمای کلی الگوریتم توسعه داده شده........................................... 3-26

شكل ‏3‑13: نمایش سه بعدی از تابع مسئله ............................................... 3-27

شكل ‏3‑14: امپراطوری‌های اولیه؛ هر رنگ نمایش‌دهنده‌ی یک امپراطوری می‌باشد.3-28

شكل ‏3‑15: امپراطوری‌ها در نسل 10ام؛ 4 تا از امپراطوری‌ها باقی مانده‌اند........ 3-28

شكل ‏3‑16: امپراطوری‌ها در نسل 30ام؛ تنها دو امپراطوری باقی مانده‌اند........... 3-28

شكل ‏3‑17: امپراطوری‌ها در نسل 33ام (همگرایی)؛ تنها یک امپراطوری واحد داریم.3-29

شكل ‏3‑18: هزینه‌ی مینیمم و میانگین همه‌ی امپراطوری‌های مسئله بر حسب تکرار الگوریتم 3-29

شكل ‏3‑19: هزینه‌ی مینیمم و میانگین همه‌ی امپراطوری‌های مسئله ، و ، بر حسب تکرار الگوریتم........................................................................................................ 3-30

شكل ‏3‑20: هزینه‌ی مینیمم و میانگین همه‌ی امپراطوری‌های مسائل و بر حسب تکرار الگوریتم 3-30

شكل ‏4‑1: بلوک دیاگرام یک سیستم کنترل فیدبک............................................ 4-3

شكل ‏4‑2: زمان صعود (tr)، زمان نشست (ts)، بیشترین فراجهش (Mp) و انتگرال قدر‌مطلق خطا (مساحت ناحیه‌ی تیره رنگ)................................................................................. 4-5

شكل ‏4‑3: امپراطوری‌های اولیه در مسئله طراحی کنترل‌کننده PID...................... 4-7

شكل ‏4‑4: امپراطوری‌ها در نسل 30ام؛ دو امپراطوری ضعیف سقوط کرده و تنها 4 امپراطوری باقی مانده‌اند........................................................................................................... 4-7

شكل ‏4‑5: امپراطوری‌ها در نسل 50ام؛ تنها 2 تا از امپراطوری‌ها زنده‌اند و بصورت شدیدی برای حذف یکدیگر رقابت می‌کنند........................................................................... 4-8

شكل ‏4‑6: هزینه‌ی مینیمم و میانگین امپریالیست‌ها بر حسب تکرار الگوریتم، در مسئله طراحی کنترل‌کننده PID.................................................................................................... 4-8

شكل ‏4‑7: هزینه‌ی مینیمم جمعیت الگوریتم ژنتیک، بر حسب تکرار، در مسئله طراحی کنترل‌کننده PID........................................................................................................... 4-9

شكل ‏4‑8: پاسخ پله‌ی سیستم به ورودی پله با استفاده از هر چهار کنترلر موجود در جدول 4-1. 4-11

شكل ‏4‑9: بلوک دیاگرام یک سیستم چند متغیره را به همراه کنترل‌کننده............. 4-11

شكل ‏4‑10: شمای ساده‌ای از فرایند تقطیر شیمیایی........................................ 4-13

شكل ‏4‑11: فلوچارت الگوریتم رقابت استعماری مورد استفاده برای طراحی یک کنترل‌کننده PID برای سیستم ستون تقطیر.............................................................................. 4-16

شكل ‏4‑12: هزینه مینیمم ICA و GA را بر حسب تکرار نسل.......................... 4-17

شكل ‏4‑13: پاسخ سیستم ستون تقطیر به تاخیر‌های متفاوت در ورودی پله (الف: ورودی اول، ب: ورودی دوم).................................................................................................. 4-18

شكل ‏4‑14: قدر مطلق خطای خروجی فرایند ستون تقطیر به تأخیر‌های مختلف در ورودی پله. (الف: قدر مطلق خطای ورودی اول. ب: قدر مطلق خطای ورودی دوم).................... 4-19

شكل ‏4‑15: شمای کلی الگوریتم رقابت استعماری، اعمال شده به مسئله تعیین نقطه تعادل نش. ناحیه داخل خط‌چین مربوط به الگوریتم و بقیه مربوط به مسئله می‌باشد....................... 4-21

شكل ‏4‑16: همگرایی هزینه برای الگوریتم ژنتیک........................................... 4-22

شكل ‏4‑17: همگرایی هزینه برای الگوریتم رقابتی استعماری............................ 4-22

شكل ‏4‑18: نحوه پخش (f1,f2) برای 50000 نقطه تصادفی............................ 4-23

شكل ‏4‑19: همگرایی الگوریتم ژنتیک........................................................... 4-24

شكل ‏4‑20: همگرایی الگوریتم معرفی شده.................................................... 4-24

شكل ‏4‑21: شمای کلی یک آنتن آرایه ای..................................................... 4-24

شكل ‏4‑22: نمودار همگرایی الگوریتم رقابت استعماری و الگوریتم ژنتیک........ 4-25

شكل ‏4‑23: مقایسه LMS با الگوریتم ژنتیک.................................................. 4-26

شكل ‏4‑24: مقایسه الگوی الگوریتم ژنتیک و الگوریتم معرفی شده.................... 4-26

شكل ‏4‑25: فلوچارت ICA، اعمال شده به آنالیز معکوس آزمون فرورفتگی....... 4-28

شكل ‏4‑26: امپراطوری‌های اولیه.................................................................. 4-29

شكل ‏4‑27: امپراطوری‌ها در نسل 35............................................................ 4-29

شكل ‏4‑28: امپراطوری‌ها در نسل 77 (همگرایی). جواب نهایی مسئله............... 4-29

شكل ‏4‑29: هزینه میانگین و مینیمم همه‌ی امپریالیست‌ها بر حسب تکرار الگوریتم.4-29

شكل ‏4‑30: مقایسه جواب‌های دقیق و نتایج الگوریتم معکوس برای یک دسته از نتایج آزمون فرورفتگی به دست آمده از FEA............................................................................. 4-30

شكل ‏4‑31: مقایسه جواب‌های دقیق و نتایج الگوریتم معکوس برای یک دسته از نتایج آزمون فرورفتگی به دست آمده از FEA، در صفحه‌ی ................................................. 4-30

شكل ‏4‑32: مقایسه جواب‌های دقیق و نتایج الگوریتم معکوس برای یک دسته از نتایج آزمون فرورفتگی به دست آمده از FEA، در صفحه‌ی .................................................. 4-30

شكل ‏4‑33: مقایسه جواب‌های دقیق و نتایج الگوریتم معکوس برای یک دسته از نتایج آزمون فرورفتگی به دست آمده از FEA، در صفحه‌ی ................................................ 4-30

شكل ‏4‑34: اتومبیل در جاده شیب‌د‌ار............................................................ 4-32

شكل ‏4‑35:توابع عضویت مربوط به متغیر سرعت.......................................... 4-33

شكل ‏4‑36:توابع عضویت متغیر ............................................................... 4-33

شكل ‏4‑37:توابع عضویت متغیر T............................................................... 4-34

شكل ‏4‑38: سرعت خروجی برای V(0)=0 و =1....................................... 4-34

شكل ‏4‑39: سرعت خروجی برای V(0)=0 و =5....................................... 4-34

شكل ‏4‑40: سرعت خروجی برای V(0)=100 و =7................................... 4-34

شكل ‏4‑41: سرعت خروجی برای V(0)=100 و =-6.................................. 4-34

شكل ‏0‑1: شمای کلی جعبه ابزار گرافیکی تهیه شده بر مبنای الگوریتم رقابت استعماری 3

شكل ‏0‑2: صفحه انتخاب الگوریتم مورد نظر برای بهینه‌سازی................................ 4

شكل ‏0‑3: صفحه راهنمای مربوط به الگوریتم ژنتیک............................................ 4

شكل ‏0‑4: بخش مربوط به بیان مسئله................................................................. 5

شكل ‏0‑5: بخش مربوط به تنظیم پارامترهای الگوریتم رقابت استعماری.................. 6

شكل ‏0‑6: الگوریتم رقابت استعماری در حال بهینه‌سازی تابع GUI_Testfunction. 6

شكل ‏0‑7: انتخاب شیوه نمایش نتایج.................................................................. 7

فهرست جدول‌ها

جدول ‏4‑1: پارامترهای کنترل‌کننده‌های مختلف طراحی شده، به همراه میزان هزینه‌های مختلف آن‌ها 4-9

جدول ‏4‑2: مقادیر پارامتر‌های کنترل‌کننده‌های به دست آمده از اعمال الگوریتم رقابت استعماری، الگوریتم ژنتیک و روش DRF 4-17

جدول ‏4‑3: بخش‌های مختلف تابع هزینه به دست آمده از روش‌های ICA، GA و DRF 4-18

جدول ‏4‑4: پارامتهای مورد استفاده در الگوریتم رقابت استعماری 4-25

جدول ‏4‑5: پارامتهای مورد استفاده در الگوریتم ژنتیک 4-25

جدول ‏4‑6: قوانین فازی مورد استفاده در کنترل سرعت اتومبیل 4-33

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : الگوریتم رقابت استعماری(استراتژی بهینه سازی مبتنی بر تکامل اجتماعی سیاسی) , الگوریتم رقابت استعماری , بهینه سازی , تکامل اجتماعی سیاسی

محمد غفوری تبار بازدید : 240 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

اثر شوری و قلیائیت بر دینامیک ماده آلی و خصوصیات فیزیکی خاک‌های با کاربری مختلف

اثر شوری و قلیائیت بر دینامیک ماده آلی و خصوصیات فیزیکی خاک‌های با کاربری مختلفدسته: شیمی
بازدید: 72 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1232 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 154

در بسیاری از نقاط جهان، ساختمان خاک و پایداری آن برای کارهای کشاورزی نامناسب گردیده است عواملی مانند کاهش مقدار ماده ­ی آلی خاک، شور و قلیا شدن اراضی، افزایش میزان سدیم تبادلی و کاهش فعالیت موجودات خاکزی در این امر دخالت داشته­ اند

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

در بسیاری از نقاط جهان، ساختمان خاک و پایداری آن برای کارهای کشاورزی نامناسب گردیده است. عواملی مانند کاهش مقدار ماده­ی آلی خاک، شور و قلیا شدن اراضی، افزایش میزان سدیم تبادلی و کاهش فعالیت موجودات خاکزی در این امر دخالت داشته­اند. تخریب ساختمان خاک باعث کاهش سرعت نفوذ آب به خاک، افزایش آبدوی سطحی و فرسایش خاک، کاهش تهویه خاک و در نهایت کاهش عملکرد محصولات زراعی می­شود (Gregorich et al., 1998). خاک‌های شور و سدیمی از مشخصه مناطق خشک و نیمه خشک بوده که در کشور ما از وسعت قابل ملاحظه­ای برخوردار است. به عبارت دیگر وضعیت آب و هوایی در این مناطق باعث شده که دو عامل مهم در زراعت، یعنی آب و خاک، از کیفیت چندان خوبی برخوردار نباشند.

بر اساس گزارش اخیر فائو در سال 2000 وسعت کل اراضی شور و سدیمی در جهان 831 میلیون هکتار می­باشد که شامل اراضی شور و سدیمی در آفریقا، آسیا، استرالیا و آمریکا است (Martinez and Beltran, 2005). وسعت خاک‌های سدیمی در جهان 210 میلیون هکتار و در ایران 686 هزار هکتار برآورد شده است (Sumner, 2000). ایران دارای وسعتی معادل 1648800 کیلومتر مربع است که جمعاً 18 میلیون هکتار و یا 10 درصد خاک‌های ایران را خاک‌های شور و سدیمی تشکیل می­دهد که از این مقدار 7 میلیون هکتار باتلاق‌های شور کویر لوت و کویر نمک می‌باشد. بر اساس مطالعات مشعلی که وسعت اراضی شور و سدیمی را برای تمام کشورها تعیین کرده است، در ایران 8/23 میلیون هکتار اراضی شور و سدیمی وجود دارد. بیش‌ترین درصد اراضی شور جهان در پاکستان، ایران و ازبکستان است. بیش‌ترین درصد اراضی سدیمی در مجارستان و ازبکستان است. بیشترین وسعت اراضی شور بترتیب در چین (5/73 میلیون هکتار)، آرژانتین (1/33 میلیون هکتار) و استرالیا (5/24 میلیون هکتار) است و بیش‌ترین وسعت اراضی سدیمی جهان در استرالیا (6/132 میلیون هکتار) وجود دارد (Mashali, 1999). وسعت اراضی شور وسدیمی در ایران بین 16 تا 23 میلیون هکتار می­باشد (سیادت و همکاران، 1997). پذیرا و صادق زاده (1376) عدد 24 میلیون هکتار را ارائه داده­اند. متغیر بودن وسعت اراضی شور وسدیمی به علت تغییرات شوری در طی فصل رشد، بارندگی و آبشویی و یا اضافه شدن املاح به وسیله آب آبیاری است.

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه و کلیات
1-1- بیان مسأله و ذکر مشکل
1-2- تعاریف خاک‌های شور و سدیمی
1-3- منشأ نمك در طبیعت
1-3-1- عوامل موثر در شور و سدیمی شدن خاک و آب
هوادیدگی
رسوبات ثانویه یا فسیلی
فرونشست های جوی
فعالیت‌های بشر
1-3-2- شرایط مناسب برای شور و سدیمی شدن خاک‌ها
طبقه بندی خاک‌های شور و سدیمی در جهان
خصوصیات خاک‌های شور
خاک‌های شور و سدیمی
خاک‌های سدیمی
1-4- طبقه بندی خاک‌های شور و سدیمی در ایران
1-4-1- شوری
1-4-2- سدیمی بودن
1-4-3- نمک غالب خاک های سدیمی
1-5- خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاکهای شور و سدیمی
1-5-1- خصوصیات فیزیکی
عمق مؤثر
وزن مخصوص ظاهری
توزیع خلل و فرج
هدایت هیدرولیکی یا آبگذری
قابلیت استفاده آب خاک
ساختمان خاک
سرعت نفوذ
بافت خاک
قابلیت کشت و کار
پراکنش رس‌ها و هدایت هیدرولیکی
1-5-2- خصوصیات شیمیایی
واکنش خاک
نسبت جذب سدیم محلول (SAR) و درصد سدیم تبادلی (ESP)
نمک‌های محلول- شوری خاک
هدایت الکتریکی
1-6- اثر شوری و قلیائیت بر رشد گیاهان
7-1- سوالاتی که در این تحقیق مطرح می‌باشند
8-1- فرضیات مطرح شده عبارتند از
9-1- اهداف
فصل دوم: بررسی منابع
2-1- خاک‌های بکر و تأثیر کشت و کار بر کیفیت و پایداری آن
2-2- تاثیر شوری، سدیم تبادلی و میزان ماده آلی خاک بر خصوصیات مختلف خاک‌ها
2-2-1- تاثیر شوری، سدیم تبادلی و میزان ماده آلی خاک بر پایداری خاکدانه¬ها
2-2-1- تاثیر شوری، سدیم تبادلی و میزان ماده آلی خاک بر میزان رس قابل انتشار
2-2-2- تاثیر شوری، سدیم تبادلی و میزان ماده آلی خاک بر هدایت هیدرولیکی خاک
2-2-3- اثر شوری و سدیم تبادلی بر دینامیک ماده آلی و سرعت تجزیه‌ی آن
فصل سوم: مواد و روش ها
3-1- زمان و مکان انجام پژوهش
3-2- مشخصات کلی مناطق مورد نمونه برداری
3-3- تهیه نمونه‌های خاک و تیمار کردن آنها
3-4-1- تجزیه های فیزیکی انجام شده روی خاک‌ها و خاکدانه ها
بافت خاک
دانسیته توده خاک
پایداری خاکدانه ها
رس قابل انتشار
تعیین رطوبت ظرفیت مزرعه و رطوبت نقطه پژمردگی
هدایت هیدرولیکی اشباع
3-4-2- روش های تجزیه شیمیایی انجام شده بر روی خاک¬ها
اندازه گیری واکنش خاک
هدایت الکتریکی(ECe )
کاتیون های محلول
کربن آلی
3-4-3- تجزیه های بیولوژیکی انجام شده روی خاکدانه ها
تنفس میکروبی
3-5- تجزیه و تحلیل داده‌ها
فصل چهارم: بحث و نتیجه گیری
4-1- تأثیر شوری و قلیائیت بر میزان پایداری خاکدانه ها در خاک های با کاربری متفاوت
4-1-1- تأثیر شوری بر میزان پایداری خاکدانه ها در خاک های با کاربری متفاوت
4-1-2- تأثیر قلیائیت بر میزان پایداری خاکدانه‌ها در خاک های با کاربری متفاوت
4-2- تأثیر شوری و قلیائیت بر میزان رس قابل انتشار در خاک های با کاربری متفاوت
4-2-1- تأثیر شوری بر میزان رس قابل انتشار در خاک های با کاربری متفاوت
4-2-2- تأثیر قلیائیت بر میزان رس قابل انتشار در خاک های با کاربری متفاوت
4-3- تأثیر شوری و قلیائیت بر میزان هدایت هیدرولیکی اشباع خاک های با کاربری متفاوت
4-3-1- تأثیر شوری بر میزان هدایت هیدرولیکی اشباع خاک های با کاربری متفاوت
4-3-2- تأثیر قلیائیت بر میزان هدایت هیدرولیکی اشباع خاک های با کاربری متفاوت
4-4- تأثیر شوری و قلیائیت بر میزان تنفس میکروبی خاک های با کاربری متفاوت
4-4-1- تأثیر شوری بر میزان تنفس میکروبی خاک های با کاربری متفاوت
4-4-2- تأثیر قلیائیت بر میزان تنفس میکروبی خاک های با کاربری متفاوت
4-3- نتیجه گیری کلی:
4-4- پیشنهادات و راهکارها
منابع

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : اثر شوری و قلیائیت بر دینامیک ماده آلی و خصوصیات فیزیکی خاک‌های با کاربری مختلف , اثر شوری , قلیائیت , دینامیک ماده آلی , خصوصیات فیزیکی خاک‌ها

محمد غفوری تبار بازدید : 234 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی علل مهاجرت نیروی كار از روستاها به شهرها در ایران

بررسی علل مهاجرت نیروی كار از روستاها به شهرها در ایراندسته: کشاورزی
بازدید: 22 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 59 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 64

تحقیق حاضر سعی دارد كه در 2 بعد جداگانه برخی از علل مهاجرت نیروی كار در ایران را مورد بررسی قرار دهد اگر بخواهیم عوامل اصلی مهاجرت را بطور كلی مورد تقسیم‌بندی قرار دهیم می‌توانیم دو دسته از عوامل را مؤثر بدانیم

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

تحقیق حاضر سعی دارد كه در 2 بعد جداگانه برخی از علل مهاجرت نیروی كار در ایران را مورد بررسی قرار دهد. اگر بخواهیم عوامل اصلی مهاجرت را بطور كلی مورد تقسیم‌بندی قرار دهیم می‌توانیم دو دسته از عوامل را مؤثر بدانیم. گروه اول را عوامل فشار(Push Factors) می‌نامند كه شامل غیراقتصادی شدن فعالیتهای كشاورزی، توزیع ناعادلانه زمین، رشد جمعیت و ثابت ماندن بازده تولید در بخش كشاورزی است.

گروه دوم به عوامل كششی یا جذب(Pull Factors) موسومند كه شامل دوگانگی منطقه‌ای و نخصیص بیشتر منابع در بخشهای شهری(خدمات و صنعت) و بهتر بودن سطح زندگی در مناطق شهری است. به منظور تجزیه وتحلیل تأثیر این 2 دسته از عوامل از شاخصهای درآمدهای انتظاری در شهر از مدل هریس- تودارو استفاده می‌شود.

در بحث‌های تئوریك و نظری به این نتیجه می‌رسیم كه نمی‌توان دیوار بلندی بین عوامل كشش و جذب ترسیم كرد. چون نوعی ارتباط متقابل بین این 2 دسته از عوامل وجود دارد. به عقیدة آنها آنچه كه واقعاَ‌ مهاجرت نیروی كار را تسریع می‌كند همان دوگانگی منطقه‌ای است. این 2 معتقدند كه مهاجرت در هر منطقه‌ای امری طبیعی است چون نوعی توالی در رشد بخشها وجود دارد و خودبه‌خود و به مرور زمان با جایگزین شدن عوامل تولیدی بجای یكدیگر سهم نیروی كار در بخش كشاورزی در اشتغال كل كاهش می‌یابد و سهم بخش صنعت و خدمات افزایش می‌یابد.

اما آنچه كه كشورهای در حال توسعه را از كشورهای پیشرفته متمایز می‌سازد ناهمگونی در مهاجرت نیروی كار است. بطوری كه در این كشورها محدود بودن امكانات تولید از یك طرف و محدود بودن ارتباطهای بخش كشاورزی با سایر بخشهای اقتصاد از طرف دیگر موجب می‌شود تا این كشورها تلاش بیشتری در جهت گسترش بخش صنعت شهری از خود نشان بدهند.

این 2 گروه از عوامل اقتصادی همراه با عوامل غیراقتصادی مانند روابط و شیوه تولید، سازمان اجتماعی تولید و غیره موجب‌ می‌شوند تا از اهمیت بخش كشاورزی در جریان توسعه كاسته شود و نقش پیشتاز به بخشهای شهری واگذار شود به ویژه آنكه بخش عمده‌ای از تولیدات در بخش كشاورزی را كالاهای مصرفی تشكیل می‌دهند كه هر چند دارای ارتباطهای پسین گسترده‌ای هستند لیكن ارتباطهای پیشین آنها بسیار محدود و مشخص است.

در این حالت بخش پیشتاز اقتصاد بخش صنعت خواهد بود تا از یك طرف به عنوان ستون اصلی و رشد عمل كند و از طرف دیگر از طریق تولید محصولات صنعتی مورد استفاده در بخش كشاورزی مانند تراكتور- پمپ آب- كمباین- كود- سم و غیره بخش كشاورزی را به جلو بكشد.

بدین ترتیب بخش كشاورزی در مراحل اولیه توسعه اقتصادی قربانی جریان توسعه است و برای بهبود باید انتظاری طولانی بكشد كه این خود یكی از دلایل اصلی مهاجرت نیروی كار از روستاها به مناطق و مراكز شهری می‌باشد.

در تحقیق حاضر ابتدا بطور مجزا دوگانگی منطقه‌ای به عنوان عامل جذب و فشار مورد بررسی قرار گرفته است كه مشخص شود تا چه حد تفاوت در نرخهای رشد منطقه‌ای و نابرابری در رابطة مبادلة بین محصولات كشاورزی و صنعتی بر مهاجرت تأثیر داشته است و در نهایت در قسمت سوم نتیجه‌گیری و پیشنهادات ارائه خواهد شد.

البته لازم به تذكر است كه برخلاف گذشته كه مهاجرت نیروی كار روستایی به دلیل تامین نیروی انسانی مراكز شهری از نظر اقتصاددانان مطلوب تلقی می‌شد ولی امروزه مهاجرت به عنوان عامل عمده‌ای كه پدیدة عمومی و فراگیر نیروی كار مازاد شهری را دامن می‌زند و مشكلات جدی بی‌كاری شهری را وخیم‌تر می‌كند مورد توجه قرار می‌گیرد. این مشكلات بواسطة عدم توازن ساختاری و اقتصادی بین مناطق شهری و روستایی بوجود آمده است.

فهرست مطالب

مقدمه: ۱

فصل اول. ۴

سؤالات: ۶

بیان مسئله: ۷

هدف کلی: ۱۰

بررسی علل مهاجرت نیروی کار از روستاها به شهرها در ایران. ۱۰

۱- تعیین ارتباط بین درآمد روستائی و مهاجرت نیروی کار روستائی.. ۱۰

نمودار تحلیلی.. ۱۱

فرضیات: ۱۱

جامعة آماری : ۱۳

نمونه و شیوه نمونه گیری : ۱۳

ابزار و روشهای جمع آوری اطلاعات : ۱۳

روش تحقیق : ۱۴

فصل دوم. ۱۵

تعاریف: ۱۶

تعریف منطقه: ۱۶

تعریف دوگانگی منطقه‌ای: ۱۹

معیارهای تعیین دوگانگی: ۲۰

پدیدة دوگانگی در اقتصاد ایران: ۲۳

الف: مشخصات جغرافیایی- طبیعی کشور: ۲۳

ب: پدیده دوگانگی و رشد نامتوازن در اقتصاد ایران: ۲۵

۱-ارتباطات پسین: ۲۷

۲- ارتباطات پیشین: ۲۷

۳- ارتباطات مصرفی: ۲۷

۴- ارتباطات مالی: ۲۸

بخش نفت.. ۲۸

ج: دوگانگی منطقه‌ای در اقتصاد ایران: ۳۳

اهم پیامدهای مهاجرت از شهرهای کوچک و روستاها به شهرها و مراکز صنعتی: ۳۴

شاخصهای توسعة صنعتی: ۳۵

شاخصهای توسعه کشاورزی: ۳۸

شاخصهای اشتغال: ۴۰

فصل سوم. ۴۳

جامعة آماری : ۴۴

نمونه و شیوة نمونه‌گیری: ۴۴

ابزار و روشهای جمع‌آوری اطلاعات: ۴۵

روش تحقیق زمینه‌یابی: ۴۵

آنالیز تاکسونومی: ۴۵

ویژگیهای روش تاکسونومی: ۴۶

خیر. ۵۳

فصل چهارم. ۵۹

نتایج تحقیق: ۶۰

پیشنهادات و ارائة طریقها: ۶۲

فهرست منابع : ۶۴

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی علل مهاجرت نیروی كار از روستاها به شهرها در ایران , مهاجرت نیروی كار از روستاها به شهرها , مهاجرت , نیروی کار روستایی , اشتغال روستایی

محمد غفوری تبار بازدید : 307 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی خواص الکتریکی نانولوله­ های کربنی

بررسی خواص الکتریکی نانولوله­ های کربنیدسته: شیمی
بازدید: 39 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 3824 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 93

پس از کشف نانولوله­ های کربنی توسط ایجیما و همکارانش بررسی­ های بسیار زیادی بر روی این ساختارها در سایر علوم انجام شده است این ساختارها به دلیل خواص منحصر به فرد مکانیکی و الکتریکی که از خود نشان داده ­اند

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

شرح مختصر: پس از کشف نانولوله­ های کربنی توسط ایجیما و همکارانش بررسی­ های بسیار زیادی بر روی این ساختارها در سایر علوم انجام شده است. این ساختارها به دلیل خواص منحصر به فرد مکانیکی و الکتریکی که از خود نشان داده ­اند جایگزین مناسبی برای سیلیکون و ترکیبات آن در قطعات الکترونیکی خواهند شد. در اینجا به بررسی خواص الکتریکی نانولوله ­های کربنی زیگزاگ که به عنوان یک کانال بین چشمه و دررو قرار داده شده پرداختیم و نحوه­ی توزیع جریان در ترانزیستور­های اثر میدانی را در شرایط دمایی و میدان­های مختلف بررسی کرده ایم. از آنجایی که سرعت خاموش و روشن شدن ترانزیستور برای ما در قطعات الکترونیکی و پردازنده­ های کامپوتری از اهمیت ویژه ­ای برخوردار است، انتخاب نانولوله ­ای که تحرک پذیری بالایی داشته باشد بسیار مهم است. نتایج بررسی­ ها نشان می­دهد تحرک پذیری الکترون در نانولوله­­ های کربنی متفاوت به ازای میدان­های مختلفی که در طول نانولوله ­ها اعمال شود، مقدار بیشینه­ای را خواهد گرفت. بنا بر این در طراحی ترانزیستورها با توجه به مشخصه­ های هندسی ترانزیستور و اختلاف پتانسیلی که بین چشمه و دررو آن اعمال می­شود باید نانولوله ­ای را انتخاب کرد که تحرک پذیری مناسبی داشته باشد.

فهرست مطالب

مقدمه.. 1

فصل اول.. 3

مقدمهای بر کربن و اشکال مختلف آن در طبیعت و کاربرهای آن.. 3

1-1 مقدمه.. 3

1-2 گونه های مختلف کربن در طبیعت.. 4

1-2-1 کربن بیشکل.. 4

1-2-2 الماس.. 4

1-2-3 گرافیت.. 5

1-2-4 فلورن و نانو لوله های کربنی.. 5

1-3 ترانزیستورهای اثر میدانی فلز- اکسید - نیمرسانا و ترانزیستور های اثرمیدانی نانولوله ی کربنی.. 8

فصل 2.. 11

بررسی ساختار هندسی و الکتریکی گرافیت و نانولوله های کربنی.. 11

2-1 مقدمه.. 11

2-2 ساختار الکترونی کربن.. 12

2-2-1 اربیتال p2 کربن.. 12

2-2-2 روش وردشی.. 13

2-2-3 هیبریداسون اربیتالهای کربن.. 15

2-3 ساختار هندسی گرافیت و نانولوله ی کربنی.. 19

2-3-1 ساختار هندسی گرافیت.. 19

2-3-2 ساختار هندسی نانولوله های کربنی.. 22

2-4 یاخته ی واحد گرافیت و نانولوله ی کربنی.. 26

2-4-1 یاخته ی واحد صفحه ی گرافیت.. 26

2-4-2 یاخته واحد نانولوله ی کربنی.. 27

2-5 محاسبه ساختار نواری گرافیت و نانولوله ی کربنی.. 29

2-5-1 مولکولهای محدود.. 29

2-5-2 ترازهای انرژی گرافیت.. 31

2-5-3 ترازهای انرژی نانولوله ی کربنی.. 33

2-5-4 چگالی حالات در نانولوله ی کربنی.. 37

2-6 نمودار پاشندگی فونونها در صفحه ی گرافیت و نانولوله های کربنی 38

2-6-1 مدل ثابت نیرو و رابطه ی پاشندگی فونونی برای صفحه ی گرافیت 39

2-6-2 رابطه ی پاشندگی فونونی برای نانولوله های کربنی.. 46

فصل 3.. 48

پراکندگی الکترون فونون.. 48

3-1 مقدمه.. 48

3-2 تابع توزیع الکترون.. 49

3-3 محاسبه نرخ پراکندگی کل.. 53

3-4 شبیه سازی پراکندگی الکترون – فونون.. 56

3-6 ضرورت تعریف روال واگرد.. 59

فصل 4.. 62

بحث و نتیجه گیری.. 62

4-1 مقدمه.. 62

4-2 نرخ پراکندگی.. 62

4-3 تابع توزیع در شرایط مختلف فیزیکی.. 64

4-4 بررسی سرعت میانگین الکترونها، جریان، مقاومت و تحرک پذیری الکترون 66

4-4-1 بررسی توزیع سرعت در نانولوله های زیگزاگ نیمرسانا.. 66

4-4-2 بررسی جریان الکتریکی در نانولوله های زیگزاگ نیمرسانا 68

4-4-3 بررسی مقاومت نانولوله های زیگزاگ نیمرسانا.. 68

4-4-3 بررسی تحرک پذیری الکترون در نانولوله های زیگزاگ نیمرسانا 69

نتیجه گیری.. 71

پیشنهادات.. 72

ضمیمهی (الف) توضیح روال واگرد... 73

منابع.. 75

چکیده انگلیسی.. 78

فهرست شکل­ها

شکل1-1. گونه­ های مختلف کربن6

شکل 1-2. ترانزیستور اثر میدانی9

شکل 1-3. ترانزیستور نانولوله ­ی کربنی10

شکل 2-1. اربیتال . 15

شکل 2-2. هیبرید . 17

شکل 2-3. ساختار . 18

شکل 2-4. شبکه گرافیت21

شکل 2-5. یاخته­ ی واحد گرافیت21

شکل2-6. یاخته­ ی واحدنانولوله­ ی کربنی23

شکل 2-7. گونه­ های متفاوت نانولوله­ های کربنی25

شکل 2- 8. تبهگنی خطوط مجاز در نانولوله­ ی کربنی36

شکل 2-9. مؤلفه­ های ماتریس ثابت نیرو43

فهرست جدول­ها

عنوان صفحه

جدول 2-1 عناصر ماتریس ثابت نیرو43

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار 2-1. نوار انرژی الکترونی گرافیت33

نمودار 2-2. نوار انرژی الکترونی نانولوله­ ی کربنی36

نمودار 2-3. چگالی حالات در نانولوله­ ی کربنی38

نمودار 2-4. نوار سه بعدی انرژی فونونی گرافیت45

نمودار 2-5. نوار انرژی فونونی در راستای خطوط متقارن منطقه اول بریلوئن45

نمودار 2-6. نوار انرژی فونونی نانولوله­ ی کربنی47

نمودار 3-1. سطح فرمی در نانولوله­ های کربنی54

نمودار 3-2. منطقه­ ی تکرار شونده در نانولوله­ های کربنی60

نمودار 3-3. نقاط متقارن در مسئله پراکندگی61

نمودار 4-1. نرخ پراکندگی در دو نانولوله­ ی زیگزاگ و 63

نمودار 4-2. وابستگی دمایی نرخ پراکندگی63

نمودار4-3. تابع توزیع در میدان ضعیف و قوی نانولوله ­ی 64

نمودار4-4. تابع توزیع در میدان ضعیف و قوی نانولوله­ ی65

نمودار 4-5. وابستگی سرعت میانگین الکترون به دما در نانولوله­ ی کربنی67

نمودار 4-6.توزیع سرعت در نانولوله­ های زیگزاگ67

نمودار 4-7. نمودار جریان – ولتاژ در مورد نانولوله­ های زیگزاگ68

نمودار 4-8. مقاومت نانولوله­ های مختلف ­69

فهرست پیوست­ها

عنوان صفحه

پیوست الف: توضیح روال واگرد73

چکیده انگلیسی78

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی خواص الکتریکی نانولوله­ های کربنی , خواص الکتریکی نانولوله­ های کربنی , نانولوله ی کربنی، , ترانزیستور اثر میدانی , مدل ثابت نیرو , تحرک پذیری الکترون

محمد غفوری تبار بازدید : 207 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

طرح توجیهی تولید ترانسفورماتور

طرح توجیهی تولید ترانسفورماتوردسته: طرح توجیهی صنعتی
بازدید: 36 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 70 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 97

ترانس تقویت که در این طرح به بررسی آن می پردازیم امروز به عنوان یکی از دستگاههای مکمل دیگر محصولات برقی خانگی مانند یخچال و تلویزیون و بازار مصرف خود را در میان مصرف کنندگان علی الخصوص طی سالهای اخیر شبکه برق کشور توام با قطع و وصل و نوسانات بیشتری بوده ، به سرعت ایجاد نموده ، به گونه ای که محصول فوق به خصوص طی سالهای اخیر جزو کالاهای کمیاب درآمد

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

امروزه با توسعه روز افزونی که در طی چند دهه اخیر در سطح زندگی مردم کشورمان مشاهده می شود استفاده از برق وسایل برقی شتاب و گسترش رو افزونی یافته به گونه ای که بیش از 60% مردم کشورمان حداقل از یکی وسایل برقی خانگی استفاده می کنند، که پیش بینی می شود با گسترش هر چه بیشتر شبکه برق رسانی کشور طی سالهای آینده میزان استفاده از وسایل برقی نیز افزایش بیشتری پیدا کند.

ترانس تقویت که در این طرح به بررسی آن می پردازیم امروز به عنوان یکی از دستگاههای مکمل دیگر محصولات برقی خانگی مانند یخچال و تلویزیون و ... بازار مصرف خود را در میان مصرف کنندگان علی الخصوص طی سالهای اخیر شبکه برق کشور توام با قطع و وصل و نوسانات بیشتری بوده ، به سرعت ایجاد نموده ، به گونه ای که محصول فوق به خصوص طی سالهای اخیر جزو کالاهای کمیاب درآمده و دارای نرخهای متفاوتی در بازار رسمی و آزاد بوده است .

کالاهای فوق به غیر از مصارف خانگی که فوقاء بدان اشاره شد در قالب واحدهای خدماتی و صنعتی نیز که از وسایل برقی استفاده می کند مورد مصرف دارد .

این کالا در حال حاضر در داخل کشور تولید می گردد و تولید کنندگان عمده این محصول کارخانجات فاراتل ، با خزر ترانس ، راسیکو، کالای گنجینه ایرانفرد و تعاونی صنعتی 12 بهمن می باشد که مجموعا بیش از 60% تولیدات کشور را در دست دارند .

بجز واحدهای فوق در واحد دیگر در داخل کشور محصول فوق را تولید می نمایند که در حدود 15 واحد آن بدون هیچ گونه پروانه ای مشغول ساخت این محصول می باشد .

علاوه بر تولید محصول فوق در داخل کشور آمار اداره کل گمرکات کشور حاکی از آن است که طی سالها ی 63 ، 67 مقادیر زیادی ترانس تقویت وارد بازار ایران گردیده است.

جدول زیر آمار واردات محصول فوق را جهت ترانسهای تقویت تا 2 کیلو وات و 2 کیلو وات به بالا حاوی ارزش ریالی واردات سالهای فوق را نشان می دهد .

این کالا عمدتا توسط کشورهای شوروی ، لهستان ، تایوان ، آلمان غربی ، انگلستان ، فنلاند ، فرانسه ، بلژیک ، سوئیس ، اسپانیا ساخته و وارد بازار ایران گردیده است .

2- ویژگی ها و مشخصات فنی محصول

در حال حاضر انواع ترانس های تقویت خانگی و خدماتی در رنج 500 الی 7000 وات تولید می شود که همگی دارای پروسه تولید یکسانی می باشد ، اما بر طبق بررسی های انجام شده ، عمده مصرف بازار ترانس تقویت 2 کیلو وات می باشد که بر مبنای همین مدل بررسی های بعدی صورت پذیرفته که می تواند به عنوان مبنا ی محاسبه قیمت تمام شده و فروش انواع ترانس تقویت مورد نظر قرار گیرد . همچنین باید یادآور شد که ترانس هایی که عمدتا در بازار مورد مصرف قرار می گیرد ترانس های اتوماتیک می باشد . و ترانس های دستی ( سلکتوری ) بازار مصرف کمی دارد ، قیمت تمام شده آنها نیز بیشتر می باشد و در حال حاضر عمدتا واحدهای تولیدی به تولید ترانس اتوماتیک می پردازند و ترانس های سلکتوری در واحدهای بدون پروانه تولید می گردد.

لذا در اینجا ما به بررسی فنی و اقتصادی و مالی در زمینه ترانس تقویت اتوماتیک 2 کیلو وات (سه مرحله تقویت ) پرداخته و جهت ترانس سلکتوری و ترانس 6 کیلو وات فقط به ذکر مواد اولیه مورد نیاز اکتفا می کنیم .

همچنین از آنجا که در ترانس های تقویت ، ترانسفورماتور مربوطه رکن اساسی و با اهمیت آنرا تشکیل می دهد و باید مطابق استانداردهای بین المللی تولید گردد، لذا در ابتدا به بررسی ترانسفورماتور می پردازیم .

فهرست مطالب

مقدمه

ویژگی ها و مشخصات فنی محصول

کلیات

تعریف ترانسفورماتور

اساس کار ترانسفورماتور

مشخصات فنی

قطعات و اجزاء تشکیل دهنده محصول

هسته ترانسفورماتور

قرقره بوبین

سیم پیچ ها

مواد عایق

مقدار فضای لازم

استانداردهای جهانی محصول

چگونگی بکار گیری محصول

کالای قابل جانشین

بازار فروش

بررسی و برآوردهای فنی

نکات علمی و اصول فرآیند تولیدی

ارزیابی روشهای مختلف تولید

تعیین مبانی روشهای مختلف تولید

تشریح دقیق و جامع فرآیند تولید

سیستم کنترل کیفیت

کیفیت طراحی محصول

کیفیت مواد و قطعات خریداری شده

کنترل کیفیت مواد نیم ساخته

آزمایش سیم پیچ ها

جریان بی باری

آزمایش استقامت الکتریکی

منحنی مشخصه ولتاژ ـ جریان

برآوردهای فنی

ظرفیت تولید

مواد اولیه

برگ مسیر تولید

جدول بار گذاری ماشین آلات ترای تولید 5000 دستگاه ترانس تقویت در سال

جدول بار ماشین آلات

محاسبه تناژ پرس مورد نیاز طرح

مشخصات ماشین آلات و تجهیزات عمومی

سیستم ترابری

سرمایش و گرمایش

سوخت رسانی

هوای فشرده

اطفاء حریق

تأسیسات برق

تأسیسات آب

اثاثیه و لوازم اداری

نیروی انسانی مورد نیاز

مدیریت

پرسنل تولیدی

پرسنل تأسیسات و تعمیرات

پرسنل اداری و خدماتی

تعیین مساحت بخشهای مختلف کارخانه

سالن تولید

انبار مواد اولیه

انبار محصول

 

سایت پلان طرح

جدول مواد داخلی مورد نیاز جهت تولید و بسته بندی

جدول مواد خارجی مورد نیاز جهت تولید و بسته بندی

جدول نیروی انسانی

جدول محاسبه توان برق مصرفی (کیلو وات

جدول محاسبه توان آب مصرفی (متر مکعب )

جدول محاسبه انواع انرژی مصرف سالانه

جدول ماشین آلات و تجهیزات تولیدی

جدول سرمایه ثابت

جدول سرمایه در گرش جهت یک دوره تولیدی سه ماهه

جدول نحوه تأمین منابع مالی

جدول زمین

جدول محوطه سازی

جدول ساختمان

جدول محاسبه هزینه استهلاک

جدول محاسبه هزینه های تعمیرات و نگهداری

جدول هزینه های ثابت تولیدی

جدول هزینه های متغیر تولیدی

جدول پیش بینی گردش وجوه نقدی

جدول پیش بینی ترازنامه

جدول مآخذ و مبانی محاسبات

جدول پیش بینی عملکرد سود و زیان

جدول پیش بینی گردش وجوه نقدی

جدول پیش بینی ترازنامه

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : طرح توجیهی تولید ترانسفورماتور , ترانسفورماتور , طرح توجیهی تولید ترانسفورماتور

محمد غفوری تبار بازدید : 157 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

استاندار ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان

استاندار ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزاندسته: علوم تربیتی
بازدید: 34 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 42 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 68

پژوهش حاضر بر پایه هدف اصلی استاندار ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان دبیرستانهای شهر تهران به اجرا در آمده است

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

پژوهش حاضر بر پایه هدف اصلی استاندار ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان دبیرستانهای شهر تهران به اجرا در آمده است.لذا از میان جامعه آماری نمونه ای با حجم 600 نفر به روش نمونه برداری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و آزمون مورد نظر اجرا گردید که در نهایت 534 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.اعتبار آزمون از طریق آلفای کرونباخ محاسبه و مقدار آن 601/0 برآورد گردید ، برای بررسی روایی سازه آزمون از روش تحلیل مولفه های اصلی (PC) با استفاده از چرخش واریماکس استفاده شد.نتایج نشان داد که پرسشنامه مورد نظر با استخراج 10 عامل ، علاقه اجتماعی تمرکز بر جزئیات ، درک اجتماعی ، خلاقیت اجتماعی ، توانایی بازی نما ، فراست و هوشیاری ، فراست اجتماعی ، درک دیگران ، رود رویی اجتماعی و علاقه به تنهایی و تفکر ، جمعاً 944/42 درصد از کل واریانس را تبیین می کند و از روایی کافی برخوردار است.سپس برای نمره های اوتیسم دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران جداول نرم تهیه گردید.

فهرست مطالب

چکیده پژوهش ۱
فصل یکم : ۲
مقدمه ۲
بیان مسئله پژوهش ۳
اهمیت پژوهش ۵
هدف از پژوهش حاضر : ۶
پرسشهای پژوهش : ۶
تعریف مفاهیم و اصطلاحات : ۷
فصل دوم ۱۳
تاریخچه اوتیسم : ۱۳
ویژگی های رفتاری اوتیسم ۱۷
کارکرد هوشی ۱۷
رفتار تشریفاتی و اصرار بر یکنواختی ۱۸
نابهنجاری ها در پاسخ به محیط فیزیکی ۱۹
رفتار خود تحریکی ۱۹
رفتار خود جرحی ۲۰
عاطفه نامناسب ۲۰
رفتار اجتماعی ۲۰
تکلم زبان ۲۱
اوتیسم ۲۱
ملاک های تشخیص اوتیسم (در خود ماندگی) بر اساس DSM ۲۴
ارزیابی و تشخیص اوتیسم ۲۷
تشخیص مقدماتی اوتیسم : ۲۷
ارزشیابی تشخیص جامع ۲۹
آزمون CHAT (چک لیست اوتیسم طفولیت) ۳۱
پرسشنامه ASSQ ۳۳
آزمون CARS ۳۳
آزمون اوتیسم سیمون بارون- کوهن ۳۵
فصل سوم ۳۶
مقدمه ۳۶
جامعه آماری پژوهش ۳۷
نمونه و روش نمونه گیری ۳۷
اعتبار ابزار پژوهش ۳۹
ابزار پژوهش ۳۹
تحلیل عاملی ۴۰
روش های تحلیل عاملی ۴۱
فصل چهارم ۴۴
توصیف داده ها ۴۴
نتایج توصیفی داده ها ۴۵
اعتبار و روایی ۴۶
اعتبار آزمون اوتیسم ۴۶
ضریب آلفا ۴۷
روایی آزمون اوتیسم ۵۰
مشخصه های نمره های آزمون اوتیسم درگروه نمونه ۵۶
مقایسه نمرات دختران و پسران در گروه نمونه ۵۸
نرم آزمون (AQ) ۵۹
فصل پنجم ۶۰
بحث و بررسی درباره یافته ها ۶۰
محدودیت های پژوهش ۶۵
پیشنهادها : ۶۶

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : استاندار ساختن آزمون اوتیسم (AQ) بر روی دانش آموزان , استاندار ساختن , آزمون اوتیسم , AQ , دانش آموزان

محمد غفوری تبار بازدید : 199 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

رابطه بین هزینه حقوق صاحبان سهام با كیفیت سود شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

رابطه بین هزینه حقوق صاحبان سهام با كیفیت سود شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهراندسته: اقتصاد
بازدید: 14 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 57 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

هدف این تحقیق بررسی تاثیر کیفیت سود بر هزینه حقوق صاحبان سهام براساس رویکرد مقایسه ای کیفیت سود بالا و کیفیت سود پائین در شركتهای بازار بورس اوراق بهادار تهران می باشد

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

هدف این تحقیق بررسی تاثیر کیفیت سود بر هزینهحقوقصاحبانسهام براساسرویکرد مقایسه ایکیفیت سود بالا و کیفیت سود پائین در شركتهای بازار بورس اوراق بهادار تهران می باشد.به منظور دستیابی به اهداف تحقیق از اطلاعات 50 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی یک دوره 8 ساله(1388-1381)استفاده شده است. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تحلیل رگرسیون ترکیبی استفاده شده و تاثیر كیفیت سود بر هزینهحقوقصاحبانسهام با متغیر مجازی آزمون شده است.براساس نتایج بدست آمده می توان بیان نمود كه با افزایش كیفیت سود شركت های پذیرفته شده در بورس تهران، هزینه حقوق صاحبان سهام كاهش می یابد. این نتیجه حاكی از این است كه كیفیت سود در كاهش و یا افزایش هزینه حقوق صاحبان سهام شركت ها یك عامل موثر و معنادار می باشد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسئله پژوهش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش

پیشینه پژوهش

فرضیات پژوهش

روش پژوهش

جامعه ، نمونه آماری و دوره زمانی تحقیق

مدل آماری تحقیق

متغیرها و نحوه محاسبه آنها

آماره توصیفی متغیرهای تحقیق

آزمون های مرتبط با مدل تحقیق

آزمون چاو

آزمون نرمال بودن جملات پسماند

آزمون ریشه واحد12 دیکی فولر13

آزمون پایایی جمله پسماند

برآورد مدل تحقیق

نتیجه آزمون فرضیات پژوهش

نتیجه آزمون فرضیه اول

نتیجه آزمون فرضیه دوم

تحلیل و نتیجه‌گیری

پیشنهادات تحقیق

پی نوشت ها

منابع

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : رابطه بین هزینه حقوق صاحبان سهام با كیفیت سود شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران , هزینه سرمایه , کیفیت سود بالا , کیفیت سود پائین , هزینه حقوق صاحبان سهام , كیفیت سود شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

محمد غفوری تبار بازدید : 185 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی تاثیر اهرم بدهی عملیاتی بر بازده آتی حقوق صاحبان سهام شركت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران

بررسی تاثیر اهرم بدهی عملیاتی بر بازده آتی حقوق صاحبان سهام شركت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهراندسته: اقتصاد
بازدید: 38 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 355 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 103

تامین مالی از جمله مهمترین مباحث بحث برانگیز در مدیریت مالی و حسابداری است که تحقیقات گسترده ای را در حوزه امور مالی و حسابداری موجب شده است

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: تامین مالی از جمله مهمترین مباحث بحث برانگیز در مدیریت مالی و حسابداری است که تحقیقات گسترده ای را در حوزه امور مالی و حسابداری موجب شده است. علیرغم گستردگی روش های تامین مالی، مدیران باید از چگونگی نحوه تامین مالی و اثر بکارگیری هر یک از آن ها بر عملکرد عملیاتی، سودآوری و بازده آتی سهام شرکت ها آگاه باشند. برهمین مبنا در این تحقیق تاثیر اهرم بدهی عملیاتی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تامین مالی، بر بازده آتی حقوق صاحبان سهام در 110 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های1383 الی 1388 مورد بررسی قرارگرفته است. روش آماری تحقیق، توصیفی مبتنی بر تحلیل رگرسیون به روش تحلیل داده های ترکیبی می باشد. یافته ها نشان می دهد که رابطه معنادار مثبتی بین اهرم بدهی عملیاتی و اهرم بدهی قراردادی با بازده آتی حقوق صاحبان سهام شرکت ها وجود دارد و اهرم کل نیز موجب تعدیل رابطه اهرم بدهی عملیاتی با بازده آتی حقوق صاحبان سهام می شود. یافته های این تحقیق علاوه بر پركردن خلاء تحقیقاتی در این زمینه، برای مدیران و سرمایه گذاران مفید می باشد.

فهرست مطالب

چكیده:1

مقدمه:2

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1مقدمه4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 5

3-1 بیان مساله تحقیق. 6

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق. 6

5-1 اهداف تحقیق. 7

6-1 فرضیات تحقیق. 8

7-1 قلمرو تحقیق. 8

8-1 تعریف واژه های تخصصی تحقیق. 9

فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه11

2-2 بازار بورس.. 12

3-2 دلایل عمده تامین مالی شركت ها12

4-2 روش های تامین مالی. 13

1-4-2 تامین مالی كوتاه مدت.. 13

2-4-2 تامین مالی بلند مدت.. 13

5-2 تأمین مالی ناشی از بدهی های عملیاتی. 14

1-5-2 بدهی های عملیاتی قراردادی. 15

1-1-5-2 اعتبارات تجاری (حساب پرداختنی تجاری)15

1-1-1-5-2 هزینه اعتبارات تجاری. 15

2-1-1-5-2 هزینه عدم استفاده از تخفیف.. 16

3-1-1-5-2 تأخیر در پرداخت.. 16

4-1-1-5-2 اعتبار تجاری به عنوان ابزاری برای تأمین مالی. 16

2-1-5-2 اسناد پرداختنی. 17

3-1-5-2 سایر حساب ها و اسناد پرداختنی. 17

4-1-5-2 پیش دریافت از مشتریان. 17

2-5-2 بدهی های عملیاتی برآوردی (ذخایر)18

1-2-5-2 ذخیره هزینه های معوق. 19

2-2-5-2 ذخیره مالیات.. 19

3-2-5-2 ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان. 19

6-2 تامین مالی ناشی از بدهی های مالی. 20

1-6-2 بدهی های مالی كوتاه مدت.. 20

1-1-6-2 اوراق تجاری (اوراق قراضه کوتاه مدت)21

1-1-1-6-2 اوراق تجاری به عنوان یکی از ابزارهای تأمین مالی. 21

2-1-6-2 وام های بانکی کوتاه مدت.. 22

3-1-6-2 وثیقه قرار دادن حساب های دریافتی. 22

4-1-6-2 وثیقه قرار دادن موجودی کالا. 23

2-6-2 بدهی های مالی میان مدت و بلندمدت.. 23

1-2-6-2 وام های بانكی بلندمدت.. 24

2-2-6-2 وام های شركت های بیمه و سایر موسسات اعتباری. 24

3-2-6-2 تامین مالی تجهیزات.. 24

4-2-6-2 بدهیهای رهنی. 24

5-2-6-2 اوراق قرضه25

1-5-2-6-2 انواع اوراق قرضه25

6-2-6-2 مزایا و معایب تامین مالی از طریق بدهیهای بلندمدت.. 26

7-2 تشریح بازده و انواع آن. 28

1-7-2 بازده سهام28

2-7-2 بازده مورد انتظار یك سهم30

3-7-2 بازده ارزش ویژه یا حقوق صاحبان سهام30

4-7-2 بازده دارایی. 31

5-7-2 بازده سرمایه گذاری. 31

8-2 نظرات و تئوری های تامین مالی. 32

1-8-2 نظریه سنتی. 32

2-8-2 نظریه مودیگلیانی و میلر. 33

3-8-2 مالیات و نظریه مودیگلیانی و میلر. 34

4-8-2 هزینه های ورشكستگی و نظریه مودیگلیانی و میلر. 34

5-8-2 هزینه های نمایندگی. 34

6-8-2 تئوری موازنه ایستا یا پایدار. 35

7-8-2 نظریه عدم تقارن اطلاعات.. 36

8-8-2 تئوری سلسله مراتب گزینه های تامین مالی ( تئوری ترجیحی)37

9-2 مروری مختصر بر مطالعات و تحقیقات.. 39

1-9-2 مروری مختصر بر مطالعات خارجی. 40

2-9-2 مروری مختصر بر مطالعات داخلی. 42

فصل سوم:روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه47

2-3 روش تحقیق. 47

3-3 متغیر های تحقیق. 48

1-3-3 متغیر مستقل. 48

2-3-3 متغیر وابسته48

3-3-3 متغیر کنترل. 49

4-3 مدل مفهومی تحقیق. 50

5-3 اهداف تحقیق. 50

6-3 فرضیات تحقیق. 51

7-3 جامعه آماری و نمونه تحقیق. 52

8-3 روش گردآوری اطلاعات.. 52

9-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها :53

10-3 آمار توصیفی. 53

11-3 آزمون های رگرسیونی لازم در سه بخش زیر ارائه گردیده است:53

12-3 رگرسیون فرضیات تحقیق بصورت زیر می باشد:56

13-3 معرفی نرم افزار Eviews. 57

14-3 انواع داده‌ها57

15-3 مدل داده های ترکیبی سری زمانی- مقطعی (پنل)58

16-3 انواع مدل های بکار رفته در داده های ترکیبی. 58

17-3 تحلیل رگرسیون. 59

18-3 فروض کلاسیک... 60

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4مقدمه‏64

2-4 آمار توصیفی. 64

3-4 آزمون فرضیه های تحقیق. 66

1-3-4 آزمون هم خطی بین متغیرها ونرمال بودن داده ها66

2-3-4 بررسی ناهمسانی واریانس.. 67

3-3-4 بررسی خود همبستگی. 68

4-3-4 آزمون F و آزمون هاسمن. 68

5-3-4 تحلیل رگرسیون (فرآیند آزمون فرضیه ها)69

1-5-3-4 آزمون فرضیه اصلی. 71

2-5-3-4 آزمون فرضیات فرعی. 72

1-2-5-3-4 آزمون فرضیه فرعی اول:72

2-2-5-3-4 آزمون فرضیه فرعی دوم:72

3-2-5-3-4 آزمون فرضیه فرعی سوم:73

4-2-5-3-4 آزمون فرضیه فرعی چهارم:73

4-4معادله خروجی مدل تحقیق. 74

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5مقدمه76

2-5 ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها76

1-2-5 فرضیه اصلی. 76

2-2-5 فرضیه فرعی اول. 77

3-2-5 فرضیه فرعی دوم77

4-2-5 فرضیه فرعی سوم78

5-2-5 فرضیه فرعی چهارم78

3-5 نتیجه گیری کلی تحقیق. 78

4-5 پیشنهاد هایی مبتنی بر یافته های تحقیق. 80

5-5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی. 80

6-5 محدودیت های تحقیق. 80

پیوستها

خروجی نرم افزار. 83

منابع و ماخذ

منابع فارسی:88

منابع لاتین:91

چکیده لاتین. 93

جدول 1-1 خلاصه تحقیقات انجام شده5

جدول 1-4 نتایج آمار توصیفی. 65

جدول 2-4 جدول همبستگی برای تست هم خطی دادها66

جدول 3-4 نتایج آزمون ناهمسانی وایت.. 68

جدول 4-4 آزمون F لیمر. 69

جدول 5-4: آزمون هاسمن. 69

جدول 6-4 نتایج آزمون رگرسیون تركیبی. 70

نمودار 1-3 مدل مفهومی تحقیق. 50

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی تاثیر اهرم بدهی عملیاتی بر بازده آتی حقوق صاحبان سهام شركت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران , بازار بورس , بورس , تامین مالی , هزینه اعتبارات تجاری , اسناد پرداختی

محمد غفوری تبار بازدید : 215 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

مقایسه شاخص قدرت نسبی با میانگین متحرک همگرا واگرا روش تحلیل تکنیکال در گروه فلزات اساسی بورس اوراق بهادار

\"مقایسهدسته: حسابداری
بازدید: 41 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 2583 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 121

بیشتر افراد به درستی از روشهای سرمایه گذاری اطلاع ندارند ، آنها به طمع سود بیشتر و حداکثر کردن ثروت منابع مالی وپس اندازهای خود را در بازارهای مختلف سرمایه گذاری می کنند بعضی از مردم به دنبال سود کمتر و بدون ریسک هستند

قیمت فایل فقط 9,800 تومان

\"خرید\"

شرح مختصر:

بیشتر افراد به درستی از روشهای سرمایه گذاری اطلاع ندارند ، آنها به طمع سود بیشتر و حداکثر کردن ثروت منابع مالی وپس اندازهای خود را در بازارهای مختلف سرمایه گذاری می کنند .بعضی از مردم به دنبال سود کمتر وبدون ریسک هستند.به همین جهت منابع مالی که در اختیار دارند را در بانک واوراق مشارکت سرمایه گذاری می کنند .گروه دیگر مردم منابعی که در اختیار دارند،را در بازارهایی که خود در آن مشغول کار هستند،سرمایه گذاری می کنند و گروه دیگر در بازار های فلزات گرانبها ،ارز وسهام وارد شده وبا پذیرش ریسک بیشتر انتظار منافع بیشتری نیز دارند در این میان تحلیل تکنیکی به علت اینکه در بیشتر بازارها کاربرد فراوانی دارد، مورد توجه تعداد زیادی از سرمایه گذاران قرارگرفته است.تجزیه تحلیل تکنیکی فرایند بررسی حجم معاملات ،ودر نظر گرفتن قیمتهای گذشته ،برای تعیین قیمت آتی سهام ،ارز و... می باشد. در واقع تحلیل گران تکنیکال با این عقیده که همه عوامل در قیمت لحاظ شده وبازار معمولا رفتار خود را تکرار می کند.به پیش بینی قیمت سهام در اینده می پردازند.

در این تحقیق به بررسی ومقایسه بازده وریسک دو روش تکنیکال که توسط فعالان بازار مورد استفاده قرارمی گیرد، یعنی شاخص قدرت نسبی ومیانگین متحرک همگرا واگرا (سه گانه)پرداخته شده است.جامعه مورد بررسی گروه فلزات اساسی بورس اوراق بهاداربوده که تا سال1380 در بورس اوراق بهادارپذیرفته شده باشندو دوره زمانی مورد بررسی از ابتدای سال 1380تا 13/9/1387می باشد. درقالب دو فرضیه اصلی وهشت فرضیه فرعی پرداخته شده است. در فرضیه ها به مقایسه بازده وریسک استفاده از شاخص قدرت نسبی و میانگین همگراواگرا(سه گانه)در زمان رشد شاخص کل و کاهش شاخص کل به صورت جداگانه ودر دو فرضیهاصلی به مقایسه ریسک وبازده دو روش درتمام زمان مورد بررسی پرداخته شده است. و نتیجه اینکه بین ریسک وبازده دو روش شاخص قدرت نسبی ومیانگین همگرا واگرا(سه گانه)تفاوت معنا داری وجود ندارد. وکاهش و رشد شاخص کل بورس هم باعث تفاوت معنادار بین بازده وریسک دو روش نشده است. وروش این تحقیق کاربردی وتوصیفی می باشد ،و هدف ان کمک به سرمایه گذاران برای انتخاب روش مناسب تر بوده واز آزمون tجهت آزمون تساوی میانگین دوجامعه استفاده شده است .

فهرست مطالب

چكیده:1

مقدمه:2

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1مقدمه4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 5

3-1بیان مسئله :6

4-1چارچوب نظری تحقیق :7

5-1فرضیه های تحقیق :8

6-1اهمیت وضرورت تحقیق :10

7-1 حدود مطالعاتی. 11

1-7-1قلمرومکانی تحقیق :11

2-7-1قلمرو زمانی تحقیق :11

8-1تعریف واژه های کلیدی واصطلاحات:11

فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه14

2-2انواع شاخص بورس درایران :15

1-2-2شاخص کل:15

1-1-2-2ویژگیهای شاخص کل :16

2-1-2-2مواردی که در شاخص کل اثری ندارند:16

3-1-2-2مواردی که نیازی به تعدیل شاخص نمی باشد17

2-2-2شاخص بازده نقدی و قیمت:17

3-2-2شاخص بازده نقدی:17

4-2-2شاخص صنعت.. 18

5-2-2شاخص مالی. 18

6-2-2شاخص شرکت.. 18

7-2-2شاخص 50 شرکت برتر:18

3-2شاخص های بازار سرمایه درسایر کشورها:19

1-3-2شاخص بورس لندن :19

2-3-2شاخص داو-جونز:19

3-3-2شاخص نزدک:19

4-3-2شاخص نیکی ژاپن:20

5-3-2شاخص دکس :20

6-3-2شاخص هنگ کنگ(سنگ) :20

7-3-2شاخص بورس فرانسه )کک 40(:20

8-3-2شاخص استاندارد اند پورز:20

9-3-2شاخص های بورس مالزی:21

4-2روش های پیش بینی قیمت اوراق بهادار :21

1-4-2روش پرتفوی یا تئوری گشت تصادفی:22

2-4-2روش اساسی یا تجزیه وتحلیل بنیادی :22

3-4-2 روش نموداری یا تجزیه تحلیل تکنیکی:22

5-2اصطلاحات رایج تحلیل تکنیکال:22

6-2برخی از اصلاحات سرمایه گذاری:25

7-2شاخص میانگین متحرک همگرا واگرا:29

8-2میانگین متحرک همگرا واگرا( سه گانه ):30

9-2شاخص قدرت نسبی:31

10-2بررسی مقایسه ای شاخص میانگین همگرا واگرا(سه گانه) وشاخص قدرت نسبی روش تحلیل تکنیکال:32

11-2مروری بر مطالعات تجربی :37

1-11-2تحقیقات انجام شده در خارج از کشور:37

2-11-2تحقیقات صورت گرفته در داخل کشور:42

فصل سوم:روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه45

2-3روش تحقیق:45

3-3اهداف تحقیق:45

4-3فرضیه های تحقیق :46

1-4-3فرضیه اصلی اول:46

2-4-3فرضیه اصلی دوم:47

5-3جامعه اماری:47

6-3مدل تحلیلی تحقیق:49

7-3 فرایند تحقیق:50

8-3روش ها و ابزار جمع آوری داده های تحقیق:50

9-3متغیر ها و داده های پژوهش:51

10-3نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار:52

11-3نکات در نظر گرفته شده در محاسبات تحقیق:53

12-3شاخص قدرت نسبی. 54

13-3میانگین متحرک همگرا واگرا (سه گانه):55

1-13-3سیگنال خرید و فروش میانگین متحرک همگرا واگرا(سه گانه)56

14-3محاسبات مربوط به ریسک:56

15-3بازده :57

16-3روش تجزیه وتحلیل داده ها57

17-3آزمونT مستقل. 58

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4مقدمه‏60

2-4آزمون فرضیه ها :60

1-2-4 فرضیه اصلی اول:60

2-2-4 فرضیه اول(فرعی) :62

3-2-4فرضیه دوم (فرعی) :63

4-2-4فرضیه سوم(فرعی) :65

5-2-4فرضیه چهارم (فرعی) :66

3-4فرضیه دوم (اصلی) :68

1-3-4فرضیه اول (فرعی) :69

2-3-4فرضیه دوم (فرعی) :71

3-3-4فرضیه سوم(فرعی) :73

4-3-4فرضیه چهارم (فرعی) :74

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5مقدمه78

2-5نتیجه گیری از ازمون فرضیه ها وتفسیر انها78

1-2-5فرضیه اصلی اول تحقیق :78

2-2-5فرضیه فرعی اول:79

3-2-5فرضیه فرعی دوم:79

4-2-5فرضیه فرعی سوم:79

5-2-5فرضیه فرعی چهارم:80

6-2-5فرضیه اصلی دوم:80

7-2-5فرضیه فرعی اول ریسک:81

8-2-5فرضیه فرعی دوم ریسک:81

9-2-5فرضیه فرعی سوم ریسک:82

10-2-5فرضیه چهارم فرعی :82

3-5نتیجه گیری کلی تحقیق:83

5-5پیشنهاد ات برای تحقیقات اتی. 83

پیوستها

پیوست الف) جداول اماری. 86

پیوست ب) خروجی نرم افزار SPSS. 92

منابع و ماخذ

منابع فارسی:107

منابع لاتین:109

چکیده انگلیسی:111

جدول 1-1 نتایج یافته ها در مورد تحقیق. 5

جدول 1-3 لیست شرکتهای جامعه آماری. 48

جدول 1-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 61

جدول 2-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از دوشاخص تکنیکال. 61

جدول 3-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از دوشاخص تکنیکال. 61

جدول 4-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 62

جدول5-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان رشدشاخص کل. 63

جدول6-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از دوروش در زمان رشدشاخص... 63

جدول 7-4آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص تکنیکال زمان کاهش شاخص 64

جدول 8-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش شاخص... 64

جدول9-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش شاخص 65

جدول 10-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوزمان. 66

جدول11-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از شاخص قدرت نسبی. 66

جدول 12-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از شاخصقدرت نسبی. 66

جدول13-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوزمان. 67

جدول14-4 آماره توصیفی بازده سهام بااستفاده از شاخص میانگین متحرک همگراواگرا (سه گانه)67

جدول15-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین بازده سهام بااستفاده از میانگین متحرک همگراواگرا(سه گانه)در دو زمان کاهش ورشد شاخص... 68

جدول 16-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 68

جدول17-4 آماره توصیفی ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص تکنیکال. 69

جدول 18-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص تکنیکال. 69

جدول19-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 70

جدول20-4 آماره توصیفی ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان رشدشاخص... 70

جدول21-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان رشد70

جدول22-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوشاخص... 71

جدول23-4 آماره توصیفی ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش.. 72

جدول24-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش.. 72

جدول25-4 آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوزمان. 73

جدول26-4 آماره توصیفی ریسک سهام شاخص قدرت نسبی. 73

جدول 27-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش.. 74

جدول 28-4آزمون لون برای بررسی همگنی واریانس بازده دردوزمان. 75

جدول29-4 آماره توصیفی ریسک سهام میانگین متحرک همگرا واگرا(سه گانه)75

جدول 30-4 آزمون tجهت مقایسه میانگین ریسک سهام بااستفاده از دوشاخص در زمان کاهش.. 75

جدول 31-4 خلاصه نتایج فرضیات.. 76

نمودار 1-2 سیگنال هایمیانگین همگراواگرا(سه گانه)30

نمودار 2-2 سیگنال های شاخص قدرت نسبی. 32

نمودار 1-3 مدل تحلیلی تحقیق. 49

 

قیمت فایل فقط 9,800 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : مقایسه شاخص قدرت نسبی با میانگین متحرک همگرا واگرا روش تحلیل تکنیکال در گروه فلزات اساسی بورس اوراق بهادار , شاخص قدرت نسبی , شاخص , شرکت , شرکت برتر , میانگین متحرک همگرا واگرا , تحلیل تکنیکال , بورس اوراق بهادار

محمد غفوری تبار بازدید : 466 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

تبیین روابط بین ساز و كارهای راهبری شركتی بر همگرایی و واگرایی ارزش افزوده اقتصادی و ثروت ایجاد شده برای سهامداران

تبیین روابط بین ساز و كارهای راهبری شركتی بر همگرایی و واگرایی ارزش افزوده اقتصادی و ثروت ایجاد شده برای سهامداراندسته: اقتصاد
بازدید: 59 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1857 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 114

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین ارزش افزوده اقتصادی ، با ثروت ایجاد شده برای سهام داران و رابطه بین سازو کارهای داخلی و خارجی راهبری شرکتی با اختلاف بین ارزش افزوده اقتصادی و ثروت ایجاد شده سهام داران بوده است

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین ارزش افزوده اقتصادی ، با ثروت ایجاد شده برای سهام داران و رابطه بین سازو کارهای داخلی و خارجی راهبری شرکتی با اختلاف بین ارزش افزوده اقتصادی و ثروت ایجاد شده سهام داران بوده است . برای بررسی این موضوع نمونه ای متشکل از 49 شرکت از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پس از حذف سیستماتیک و به صورت تصادفی گزینش و از رگرسیون چند متغیره و دو متغیره برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده گردید .

در این تحقیق ابتدا به منظور آزمون فرضیات تحقیق از دو فرمول زیر مقدار EVA و CSV را برای شركت های نمونه بدست آورده و شركت ها را بر حسب مثبت یا منفی بودن مقادیر EVAو CSV در چهار گروه طبقه بندی نمودیم .یافته های پژوهش بیانگر آنست که در سطح اطمینان 95% می توان ادعا نمود که بین ارزش افزوده اقتصادی با ثروت ایجاد شده برای سهام داران رابطه ای وجود ندارد و بین ساز و کارهای راهبری شرکتی با اختلاف بین ارزش افزوده اقتصادی و ثروت ایجاد شده سهام داران رابطه اینداشته و در همین سطح از اطمینان می توان ادعا نمود که درصد مالکیت سهامداران نهادی و درصد مالکیت سهامداران عمده (به عنوان ساز و کارهای خارجی راهبری شرکتی ) و درصد مالکیت هیئت مدیره، تعداد مدیران غیر موظف ، نسبت مدیران غیر موظف به هیئت مدیره، تعداد مدیران (به عنوان ساز و کارهای داخلی راهبری شرکتی ) با اختلاف ارزش افزوده اقتصادی و ثروت ایجاد شده برای سهامداران دارای در هر چهار گروه فاقد ارتباط می باشد .

و تنها در گروه سوم و بدون دخالت متغیرهای كنترل وجود رابطه بین درصد مالکیت هیئت مدیره، تعداد مدیران غیر موظف ، نسبت مدیران غیر موظف به هیئت مدیره و تعداد مدیران با اختلاف ارزش افزوده اقتصادی و ثروت ایجاد شده برای سهامداران تایید گردید.

 

فهرست مطالب

چكیده:1

مقدمه:2

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1مقدمه6

2-1تاریخچه مطالعاتی. 6

3-1 بیان مساله7

3-1) فرضیه های تحقیق. 9

4-1) اهداف تحقیق. 10

5-1) اهمیت و ضرورت تحقیق. 11

6-1) حدود مطالعاتی. 12

7-1)واژگان کلیدی و اصطلاحات.. 12

فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه15

2-2بخش اول : ارزش افزوده اقتصادی. 15

1-2-2ارزش افزوده اقتصادی. 15

2-2-2 دلایل مطرح شده EVA.. 17

3-2-2 تفکر مبتنی بر ارزش.. 18

4-2-2 سود خالص عملیاتی پس از کسر مالیات.. 18

5-2-2 محاسبه نرخ بازده سرمایه بر اساس رویکرد تأمین مالی. 19

1-5-2-2 حذف اثرات بدهی ها19

6-2-2مرحله دوم حذف اثرات سایر انحرافات مالی. 20

1-6-2-2 مرحله سوم حذف انحرافات حسابداری. 20

2-6-2-2 انواع معادل های سرمایه و تأثیرآنها بر NOPAT و CAPITAL. 21

3-6-2-2 ذخیره مالیات بر درآمد معوق. 22

7-2-2 استاندارد سازی EVA.. 22

8-2-2 دگرگونی EVA.. 24

9-2-2 تکامل EVA.. 24

10-2-2 اهمیت EVA در مقابل سود حسابداری و شاخص های مبتنی بر سود26

11-2-2 كاربرد های EVA.. 26

12-2-2 کاربردها داخلی EVA :26

13-2-2کاربردهای خارجی EVA.. 28

14-2-2 کاربرد EVA به عنوان معیار سنجش عملکرد و جبران خدمات.. 30

15-2-2 ارزش افزوده اقتصادی (EVA) به عنوان تکنیک های ارزشیابی. 31

16-2-2 معایب ارزش افزوده اقتصادیEVA.. 32

17-2-2 مفاهیم مرتبط با EVA.. 32

1-17-2-2-ارزش افزوده بازار. 32

2-17-2-2 ارزش افزوده اقتصادی تعدیل شده یا REVA.. 33

3-17-2-2 نقش EVA و MVA در سیستم پاداش.. 34

4-17-2-2 مزایای بکارگیری EVA همراه با ABC.. 36

5-17-2-2ارزش افزوده اقتصادی و سه بازی مدیران. 36

18-2-2 شاخصهای سنجش عملکرد (سنتی ونوین )36

1-18-2-2شاخص های غیر مالی. 38

2-18-2-2 شاخص های مالی. 40

بخش دوم 3-2 حاكمیت شركتی. 40

1-3-2مفهوم حاكمیت شركتی. 40

2-3-2انواع سیستم های حاكمیت شركتی. 44

3-3-2نمونه‌های ابعاد حقوقی و تجربی ترکیب سهامداری. 59

4-2-بخش سوم ثروت ایجاد شده برای سهام داران. 65

1-4-2مفهوم ثروت ایجاد شده برای سهام داران :65

2-4-2معیارهای مالی سنتی. 66

3-4-2بازده سرمایه گذاری (ROI)66

4-4-2سود باقیمانده (RI)67

5-4-2بازده فروش.. 68

بخش چهارم 5-2 پیشینه تحقیق. 68

1-5-2تحقیقات خارجی:68

2-5-2تحقیقات داخلی :68

فصل سوم:روش‌ اجرای تحقیق

1-3) مقدمه72

2-3) متغیر های تحقیق. 72

3-3) جامعه آماری. 73

4-3) تعیین حجم نمونه73

5-3) روش تحقیق. 73

6-3 ) مدل تحلیلی تحقیق. 74

7-3) گرد آوری اطلاعات.. 74

8-3) متغیر های تحقیق و شیوه محاسبه آنها74

9-3) تابع آماری. 79

1-9-3) تحلیل رگرسیون. 79

2-9-3) آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف (K-S)79

2-9-3) آزمون دوربین – واتسون (DW)80

3-9-3) تحلیل رگرسیون چند گانه و منطق آزمون فرضیه81

4-9-3) دیاگرام پراکنش و معادله خط. 82

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4مقدمه‏84

2-4 بررسی فرض نرمال بودن متغیرها:85

3-4) آزمون فرضیه ها بدون دخالت متغیرهای كنترل. 85

1-3-4) آزمون فرضیه اول. 85

1-1-3-4فرضیه صفر و فرضیه مقابل آن به صورت زیر تعریف می شوند:86

2-3-4) آزمون فرضیه دوم88

3-3-4) آزمون فرضیه سوم91

4-3-4) آزمون فرضیه چهارم94

1-4-3-4) فرضیه صفر و فرضیه مقابل آن به صورت زیر تعریف می شوند:95

4-4) آزمون فرضیه ها با دخالت متغیرهای كنترل. 98

1-4-4) آزمون فرضیه اول. 98

2-4-4) آزمون فرضیه دوم101

3-4-4) آزمون فرضیه سوم105

4-3-4) آزمون فرضیه چهارم109

1-4-4) فرضیه صفر و فرضیه مقابل آن به صورت زیر تعریف می شوند:109

5-4 بررسی فرض نرمال بودن متغیرها:113

6-4) آزمون فرضیه ها بدون دخالت متغیرهای كنترل. 114

1-6-4) آزمون فرضیه اول. 114

2-6-4) آزمون فرضیه دوم117

3-6-4) آزمون فرضیه سوم121

4-6-4) آزمون فرضیه چهارم124

7-4) آزمون فرضیه ها با دخالت متغیرهای كنترل. 128

1-7-4) آزمون فرضیه اول. 128

2-7-4) آزمون فرضیه دوم131

3-7-4) آزمون فرضیه سوم135

4-7-4) آزمون فرضیه چهارم139

8-4 بررسی فرض نرمال بودن متغیرها:143

9-4) آزمون فرضیه ها بدون دخالت متغیرهای كنترل. 143

1-9-4) آزمون فرضیه اول. 143

2-9-4) آزمون فرضیه دوم147

3-9-4) آزمون فرضیه سوم150

4-9-4) آزمون فرضیه چهارم153

10-4) آزمون فرضیه ها با دخالت متغیرهای كنترل. 157

1-10-4) آزمون فرضیه اول. 157

2-10-4) آزمون فرضیه دوم160

1-10-4) فرضیه صفر و فرضیه مقابل آن به صورت زیر تعریف می شوند:160

3-10-4) آزمون فرضیه سوم163

4-10-4) آزمون فرضیه چهارم167

11-4 بررسی فرض نرمال بودن متغیرها:171

12-4آزمون کولموگروف – اسمیر نوف (K-S)171

13-4) آزمون فرضیه ها بدون دخالت متغیرهای كنترل. 172

1-13-4) آزمون فرضیه اول. 172

2-13-4) آزمون فرضیه دوم175

3-13-4) آزمون فرضیه سوم178

4-13-4) آزمون فرضیه چهارم181

14-4) آزمون فرضیه ها با دخالت متغیرهای كنترل. 185

1-14-4) آزمون فرضیه اول. 185

2-14-4) آزمون فرضیه دوم188

3-14-4) آزمون فرضیه سوم192

4-14-4) آزمون فرضیه چهارم196

فصل پنجم:نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5)مقدمه212

2-5) ارزیابی و تشریح نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها212

1-2-5) نتیجه آزمون فرضیه اول. 212

2-2-5) نتیجه آزمون فرضیه دوم212

3-2-5) نتیجه آزمون فرضیه سوم213

4-2-5) نتیجه آزمون فرضیه چهارم213

4-5) پیشنهاد ها214

1-4-5) پیشنهادهایی در راستای یافته های پژوهش.. 215

2-3-5) پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی. 216

4-5) محدودیت های تحقیق. 216

پیوستها

پیوست شماره (1) شرکت های نمونه آماری. 219

پیوست شماره (2) جدول روش های آماری. 220

منابع و ماخذ

منابع فارسی:259

منابع لاتین:261

منابع اینترنتی. 262

چکیده انگلیسی. 263

جدول 1-2 نمونه‌های ابعاد حقوقی و تجربی ترکیب سهامداری. 60

جدول1-3 متغیر های تحقیق. 72

جدول(1-4) آزمون کولموگروف – اسمیرنوف.. 85

جدول(2-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده86

جدول (3-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته86

جدول (4-4)تحلیل واریانس رگرسیون. 87

جدول (5-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته87

جدول(6-4)خروجی اول متغیرهای مستقل. 89

جدول (7-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته89

جدول 8-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون. 90

جدول (9-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته90

جدول 10-4 متغیرهای مستقل وارد شده92

جدول (11-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته92

جدول(12-4) شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر است 93

جدول (13-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته93

جدول (14-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون را نشان می دهد .95

جدول (15-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته95

جدول 16-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر است 96

جدول (17-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته97

جدول (18-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون را نشان می دهد98

جدول (19-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته99

جدول (20-4)شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 99

جدول (21-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته100

جدول (22-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون را نشان می دهد102

جدول (23-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته102

جدول 24-4 در خروجی زیر سطح معنی داری بزرگتر از 5 درصد می باشد ، پس فرض خطی بودن رابطه دو متغیر 103

جدول 25-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 103

جدول (26-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته104

جدول (27-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون را نشان می دهد .106

جدول (28-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته106

جدول 29-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 107

جدول (30-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته108

جدول (31-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون را نشان می دهد .110

جدول (32-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته110

جدول33-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 111

جدول (34-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته112

جدول (35-4) آزمون کولموگروف – اسمیرنوف.. 114

جدول (36-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 115

جدول (37-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته115

جدول38-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 116

جدول (39-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته117

جدول (40-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 118

جدول (41-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته119

جدول 42-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 119

جدول (43-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته120

جدول (44-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 122

جدول (45-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته122

جدول46-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 123

جدول (47-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته123

جدول (48-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون را نشان می دهد .125

جدول (49-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته125

جدول50-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 126

جدول (51-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته127

جدول (52-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 128

جدول (53-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته129

جدول54-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 129

جدول (55-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته130

جدول (56-4) خروجی اول متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون.132

جدول (57-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته132

جدول58-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 133

جدول (59-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته134

جدول (60-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 136

جدول (61-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته136

جدول62-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 137

جدول (63-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته138

جدول (64-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 140

جدول (65-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته140

جدول66-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 141

جدول (67-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته142

جدول (68-4) آزمون کولموگروف – اسمیرنوف.. 143

جدول (69-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 144

جدول (70-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته145

جدول71-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 145

جدول (72-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته146

جدول (73-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 147

جدول (74-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته148

جدول75-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 148

جدول (76-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته149

جدول (77-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 151

جدول (78-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته151

جدول79-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 152

جدول (80-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته152

جدول (81-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 154

جدول (82-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته154

جدول83-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 155

جدول (84-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته156

جدول (85-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 157

جدول (86-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته158

جدول87-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 158

جدول (88-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته159

جدول (89-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون.160

جدول (90-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته161

جدول91-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 161

جدول (92-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته162

جدول (93-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 164

جدول (94-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته164

جدول95-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 165

جدول (96-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته166

جدول (97-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 168

جدول (98-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته168

جدول 99-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 169

جدول (100-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته170

جدول (101-4) آزمون کولموگروف – اسمیرنوف.. 171

جدول (102-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 172

جدول (103-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته173

جدول104-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 173

جدول (105-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته174

جدول (106-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 175

جدول (107-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته176

جدول108-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 176

جدول (109-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته177

جدول (110-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 179

جدول (111-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته179

جدول112-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 180

جدول (113-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته180

جدول (114-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 182

جدول (115-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته182

جدول116-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 183

جدول (117-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته184

جدول (118-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 185

جدول (119-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته186

جدول120-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 186

جدول (121-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته187

جدول (122-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 189

جدول (123-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته189

جدول124-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 190

جدول (125-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته191

جدول (126-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 193

جدول (127-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته193

جدول128-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 194

جدول (129-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته195

جدول (130-4) متغیرهای مستقل وارد شده ، متغیر های حذف شده و روش مورد استفاده در تعیین رگرسیون 197

جدول (131-4) : ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و آزمون دوربین –واتسون بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته197

جدول132-4 شامل تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر 198

جدول (133-4) : ضرایب معادله رگرسیون (coefficients) متغیر مستقل و متغیر وابسته199

نمودار 1-2 ارتباط دیدگاه مورد ارزیابی با استراتژی. 39

نمودار 2-2 ارتباط دیدگاه با یکدیگر. 39

نمودار3-2: روابط برقرار شده از طریق مكانیزمهای داخلی و خارجی. 48

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

برچسب ها : تبیین روابط بین ساز و كارهای راهبری شركتی بر همگرایی و واگرایی ارزش افزوده اقتصادی و ثروت ایجاد شده برای سهامداران , ارزش افزوده اقتصادی , ارزش افزوده بازار , تامین مالی , ارزش , سود خالص عملیاتی , مالیات , درآمد معوق , ثروت , سهامداران

محمد غفوری تبار بازدید : 207 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

بررسی رغبتهای شغل دانش‌آموزان دختر ناشنوا و عادی(همراه با پرسشنامه)

\"بررسیدسته: روان شناسی
بازدید: 21 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 117 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 100

بعضی از افراد درانتخاب شغل تسلیم حوادث می‌شوند و برخی بدون نقشه و فكر تحت تأثیر اعضای فامیل، شغلی راانتخاب می‌كنند كه با خصوصیات فردی آنها منطبق نیست برخی از مردم نیز تحت تأثیر ارزشهای اجتماعی بدون درنظر گرفتن خصوصیات روانی و طرح نقشه خاص شغل خود را انتخاب می‌كنند

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

\"خرید\"

شرح مختصر:

بعضی از افراد درانتخاب شغل تسلیم حوادث می‌شوند و برخی بدون نقشه و فكر تحت تأثیر اعضای فامیل، شغلی راانتخاب می‌كنند كه با خصوصیات فردی آنها منطبق نیست برخی از مردم نیز تحت تأثیر ارزشهای اجتماعی بدون درنظر گرفتن خصوصیات روانی و طرح نقشه خاص شغل خود را انتخاب می‌كنند.

بطور كلی هدف از این پژوهش مقایسه و برسی رغبتها و گرایشات شغلی بین دانش‌آموزان دبیرستانی عادی و ناشنوا می‌باشد. اهمیت این پژوهش از آن جهت است كه با در نظر گرفتن تفاوتهای فردی و گرایشات مختلف افراد بتوان ملاكهایی را كه برای هر فرد در هر كشور و با هر فرهنگی مهم می‌باشد تعیین نمود.

فرض صفر در این تحقیق این است كه تفاوتی بین رغبتهای شغلی دانش‌آموزان عادی و ناشنوا وجودندارد جامعه تحقیق در این پژوهش شامل دانش‌آموزان دختر عادی ناشنوا دبیرستانی می‌باشد و نمونه تحقیق شامل 50 نفر عادی و 5 نفر ناشنوا می‌باشد.

روش نمونه‌برداری به صورت نمونه‌برداری كومه‌ای یا دردسترس است كه بدلیل راحتی و در دسترس بودن دانش‌آموزان از این روش استفاده می‌گردد.

ابزار تحقیق در این پژوهش پرسشنامه ارزش شغلی سوپر می‌باشد پس از اجرای آزمون از آزمودنیها برای مقایسه و بررسی دو گروه عادی و ناشنوا از محاسبات آماری و آزمون در مجذور خی استفاده می‌گردد فرص صفر در این آزمون بیان می‌كندكه یك متغیر از متغیر دیگری تأثیر نمی‌پذیرد و یا تفاوتی با آن ندارد پس از اجرای آزمون بر تك‌تك پرسشهای این پرسشنامه نتیجه بدین شرح بدست می‌آید:

دانش‌آموزان عادی و ناشنوا در موارد زیر با هم متفاوتند:

1- ضرورت داشتن ابتكار و خلاقیت برای حل مشكلات شغلی

2- امكان پیشرفت در شغل

3- پرداختن به شغلی كه به قدرت هنری نیاز دارد.

4- دائمی بودن شغل

5- پرداختن به شغلی كه به توانایی ذهنی نیاز دارد.

در سایر موارد ملاكهای پرسشنامه دانش‌آموزان عادی و ناشنوا یكسان بوده و هیچ تفاوتی مشاهده نگردید.

فهرست مطالب

چكیده تحقیق

فصل اول:

مقدمه

بیان مسئله

فرضیه تحقیق

هدف تحقیق

فایده و اهمیت تحقیق

ضرورت اجرای تحقیق

عوارض مشكل مورد تحقیق

تعریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق

فصل دوم:

تاریخ تعلیم و تربیت كر و لالها در جهان و ایران

روشهای آموزش و پرورش دانش‌آموزان ناشنوا

تشریح و فیزیولوژی دستگاه شنوایی

نظریه‌های مختلف در رشد زبان

تئوری مربوط به رغبت

پیشینه تحقیق

فصل سوم:

جامعه تحقیق

نمونه تحقیق

روش نمونه‌برداری

ابزار تحقیق

اعتبار یا پایایی تست

روایی

قصل چهارم

محاسبات آماری

جدول توزیع فراوانی سئوالات(21-1)

فصل پنجم:

خلاصه یك تا چهار

پیشنهادات و محدودیتهای تحقیق

منابع تحقیق

پرسشنامه

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : بررسی رغبتهای شغل دانش‌آموزان دختر ناشنوا و عادی(همراه با پرسشنامه) , رغبتهای شغل , دانش‌آموزان , دختر ناشنوا و عادی , انتخاب شغل , گرایش شغلی

محمد غفوری تبار بازدید : 181 یکشنبه 29 فروردین 1395 نظرات (0)

ارزیابی تأثیر حاکمیت شرکتی بر مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران

ارزیابی تأثیر حاکمیت شرکتی بر مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهراندسته: اقتصاد
بازدید: 59 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 791 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 170

هدف این پژوهش ارزیابی تأثیر برخی از جنبه های حاکمیت شرکتی ، شامل ساختار هیأت مدیره ، ساختار مالکیت و سرمایه گذاران نهادی برمدیریت سود می باشد

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

حاکمیت شرکتی مطلوب ، حیات سالم بنگاه اقتصادی را در دراز مدت هدف قرار می دهد وبه این دلیل در صدد است تا از منافع سهامداران در مقابل مدیریت سازمان ها حفاظت به عمل آورد. هدف این پژوهش ارزیابی تأثیر برخی از جنبه های حاکمیت شرکتی ، شامل ; ساختار هیأت مدیره ، ساختار مالکیت و سرمایه گذاران نهادی برمدیریت سود می باشد .

بدین منظور اطلاعات 91 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ، طی دوره زمانی 1387- 1384بکار گرفته شده است. همچنین اقلام تعهدی اختیاری با استفاده ازمدل تعدیل شده جونز ، به عنوان شاخصی برای اندازه گیری مدیریت سود در شرکتها استفاده گردیده است . فرضیه های پژوهش با استفاده از تحلیل رگرسیون یک متغیره و آزمون همبستگی پیرسون مورد واکاوی قرار گرفته است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که همبستگی معنا داری بین ساختار هیأت مدیره و مدیریت سود وجود ندارد. اما بین ساختارمالکیت و سرمایه گذاران نهادی همبستگی مثبت معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب

چكیده:..1

مقدمه:..2

فصل اول: كلیات تحقیق

1-1-مقدمه :4

2-1 . بیان مسئله و چگونش برگزیدن موضوع پژوهش.. 5

1-2-1 ساز وکارهای برون سازمانی (محیطی)7

2-2-1 ساز و کارهای درون سازمانی (محاطی)7

3-1. اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش.. 8

4-1 . اهداف پژوهش.. 10

5-1 . فرضیه های پژوهش.. 11

1-5-1.فرضیه اول. 11

2-5-1.فرضیه دوم11

3-5-1. فرضیه سوم11

6-1 . روش پژوهش.. 11

7-1. روش جمع آوری اطلاعات.. 12

8-1 . قلمرو پژوهش.. 12

9-1 .چهارچوب نظری پژوهش.. 12

10-1 . مدل تحلیلی پژوهش.. 13

11-1 . تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 14

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2- گفتار اول: حاکمیت شرکتی. 17

1-1-2. مفاهیم حاکمیت شرکتی. 17

2-1-2 . چارچوب نظری حاکمیت شرکتی. 20

1-2-1-2 .تئوری نمایندگی. 21

2-2-1-2 .تئوری هزینه معاملات.. 23

3-2-1-2.تئوری ذینفعان. 24

3-1-2.تئوری هزینه معاملات دربرابرتئوری نمایندگی. 26

4-1-2. تئوری ذی نفعان دربرابر تئوری نمایندگی. 26

5-1-2. دلایل اهمیت حاکمیت شرکتی. 27

6-1-2. اهداف حاکمیت شرکتی. 27

7-1-2. الگوهای حاکمیت شرکتی. 28

1-7-1-2 . الگوی مبتنی بربازار. 28

2-7-1-2. الگوی حاکمیت شرکت مبتنی برروابط. 29

3-7-1-2 . الگوی حاکمیت شرکتی در حال گذار. 29

4-7-1-2 . الگوی نوظهور. 30

8- 1-2. سیستم های حاکمیت شرکتی. 30

1-8-1-2. سیستم های درون سازمانی. 31

2-8-1-2 . سیستم های برون سازمانی. 32

9-1-2.مقایسه اصول حاکمیت شرکت اسلامی با اصول سازمان همکاری و توسعه اقتصادی. 34

2-2.گفتار دوم : مدیریت سود35

1-2-2. مفاهیم مدیریت سود35

2-2-2. انگیزه های مدیریت سود:36

1-2-2-2. قرارداد بین مدیران ومالکان:36

2-2-2-2. قرارداد بین مدیران و بستانکاران:36

3-2-2-2. انگیزه های سیاسی. 37

4-2-2-2. انگیزه های مالیاتی. 37

5-2-2-2. تغییرات در مدیران ارشد اجرایی. 38

6-2-2-2. انگیزه های مربوط به نخستین عرضه عمومی. 38

7-2-2-2. کاستن از هزینه های معاملاتی. 39

8-2-2-2. برآوردن انتظارات.. 39

3-2-2. مدیریت سود خوب در مقابل مدیریت سود بد39

4-2-2. الگوهای مدیریت سود40

1-4-2-2. الگوی بدست آوردن آرامش:40

2-4-2-2. الگوی حداکثرکردن سود41

3-4-2-2. الگوی حداقل کردن سود41

4-4-2-2. الگوی هموارسازی سود42

5-2-2. اندازه گیری مدیریت سود42

3-2. گفتار سوم : ساختار هیأت مدیره45

1-3-2 . هیأت مدیره مطلوب.. 45

2-3-2.مسئولیت های هیأت مدیره46

3-3-2 . ستاد هیأت مدیره47

4-3-2. سازو کارهای حاکمیت شرکتی مرتبط با هیأت مدیره47

1-4-3-2. اعضای غیر موظف.. 47

2-4-3-2. کفایت مدیران. 48

3-4-3-2. تعداد اعضای هیأت مدیره48

5-3-2. تفکیک وظایف اعضای هیأت مدیره49

6-3-2. تفکیک وظایف رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل. 49

7-3-2. استقلال اعضای هیأت مدیره49

8-3-2. جلسات هیأت مدیره50

4-2 گفتار چهارم: ساختار مالکیت.. 50

1-4-2 . مالکیت پراکنده50

2-4-2. مالکیت متمرکز. 51

3-4-2. اهمیت ساختار مالکیت شرکت ها و تعامل آن بارشد اقتصادی. 52

4-4-2. ارتباط بین ساختار مالکیت و عملکرد درسطح شرکت.. 52

5-4-2. ارتباط بین ساختار مالکیت و عملکرد درسطح کشور. 53

5-2. گفتار پنجم: سرمایه گذاران نهادی. 54

1-5-2. نقش سرمایه گذاران نهادی. 54

2-5-2. دلایل رشد سرمایه گذاران نهادی. 55

3-5-2.سرمایه گذاران نهادی وارزش شرکت.. 56

4-5-2. سرمایه گذاران نهادی و حاکمیت شرکتی. 56

6-2. گفتار ششم: پیشینه پژوهش.. 57

1-6-2. پیشینه پژوهش برون کشور. 57

2-6-2.پیشینه پژوهش درون کشور. 59

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

1-3- مقدمه :67

2-3. جامعه آماری. 67

3-3. محاسبه حجم نمونه وروش نمونه گیری. 68

4-3. روش پژوهش.. 70

5-3. روش جمع آوری اطلاعات.. 71

6-3. متغیرهای پژوهش و شیوه محاسبه آنها71

1-6-3. متغیر های مستقل. 71

2-6-3. متغیرهای وابسته71

7-3.تابع آماره74

1-7-3.آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف (KS)74

2-7-3. تحلیل رگرسیون. 74

3-7-3. دیاگرام پراکنش.. 74

4-7-3. معادله خط. 75

5-7-3. ضریب همبستگی پیرسون. 75

6-7-3. آزمون دوربین واتسون. 76

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4-‏ مقدمه:78

2-4 شاخص های توصیفی متغیرها78

3-4. آزمون فرضیه ها79

1-3-4. آزمون فرضیه اول. 79

2-3-4. آزمون فرضیه دوم85

3-3-4. آزمون فرضیه سوم91

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5-مقدمه:100

2-5 . نتایج حاصل از آزمون فرضیات.. 100

1-2-5. نتیجه آزمون فرضیه اول. 100

2-2-5. نتیجه آزمون فرضیه دوم101

3-2-5. نتیجه آزمون فرضیه سوم101

3-5. پیشنهادها102

1-3-5. پیشنهادهایی مبتنی بر یافته های پژوهش.. 102

2-3-5. پیشنهاد برای پژوهش های آتی. 103

4-5. محدودیت های پژوهش.. 103

پیوستها:

پیوست شماره 1:شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در پایان سال 1387. 105

پیوست شماره 2: نام شرکت های نمونه پژوهش.. 109

پیوست شماره 3: نحوه محاسبه متغیر های مستقل. 113

پیوست شماره 4: اقلام تعهدی اختیاری (DA)126

پیوست شماره 5: جداول مربوط به تجزیه و تحلیل های آماری. 140

منابع و ماخذ:

منابع فارسی:154

منابع لاتین:157

منابع اینترنتی:158

چکیده انگلیسی .......................................................................................................159

نگاره شماره 1-1-2.مشخصات سیستم های درون سازمانی و برون سازمانی حاکمیت شرکتی.33

نگاره شماره 1-2-2. شاخص های اقلام تعهدی اختیاری منبع. 43

نگاره شماره 1-6-2 خلاصه پژوهش های انجام شده درزمینه حاکمیت شرکتی. 63

نگاره شماره (1-3) نام صنایع و تعداد نمونه های انتخابی. 69

نگاره شماره (1-4) : شاخص های مرکزی ، شاخص های پراکندگی و شاخص های شکل توزیع. 79

نگاره شماره (2-4) آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 80

نگاره شماره (3-4) آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 81

نگاره شماره (4-4) : تحلیل واریانس رگرسیون. 81

نگاره شماره (5-4) : ضرایب معادله رگرسیون. 84

نگاره شماره (6-4): همبستگی ها84

نگاره شماره (7-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون. 85

نگاره شماره (8-4) آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 86

نگاره شماره (9-4) آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 87

نگاره شماره (10-4) : تحلیل واریانس رگرسیون. 87

نگاره شماره (11-4) : ضرایب معادله رگرسیون. 90

نگاره شماره (12-4): همبستگی ها90

نگاره شماره (13-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون. 91

نگاره شماره (14-4) آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 92

نگاره شماره (15-4) آزمون کولموگروف اسمیرنوف.. 93

نگاره شماره (16-4) : تحلیل واریانس رگرسیون. 93

نگاره شماره (17-4) : ضرایب معادله رگرسیون. 96

نگاره شماره (18-4): همبستگی ها96

نگاره شماره (19-4) : ضریب همبستگی، ضریب تعیین و آزمون دوربین- واتسون. 97

نگاره شماره (48-4) : خلاصه یافته های حاصل از آزمون فرضیه ها98

نمودارشماره (1-1): متغیرهای تحقیق و رابطه بین آنها14

نمودارشماره (2-4) پراکنش مقادیر استاندارد شده در مقابل مقادیر پیش بینی شده82

نمودار شماره (3-4) :دیاگرام پراکنش.. 83

نمودار شماره (4-4) : آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 83

نمودارشماره (5-4) پراکنش مقادیر استاندارد شده در مقابل مقادیر پیش بینی شده88

نمودار شماره (6-4) :دیاگرام پراکنش.. 89

نمودار شماره (7-4) : آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون. 89

نمودار شماره (9-4) :دیاگرام پراکنش.. 95

نمودار شماره (10-4) : آزمون نرمال بودن خطاهای معادله رگرسیون 95

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

برچسب ها : ارزیابی تأثیر حاکمیت شرکتی بر مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران , حاکمیت شرکتی , مدیریت سود , شرکت های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران

ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

تعداد صفحات : 138

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 487
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 5,602
  • باردید دیروز : 539
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12,710
  • بازدید ماه : 12,710
  • بازدید سال : 146,873
  • بازدید کلی : 2,655,420