loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 171 جمعه 15 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت تاسیسات بهداشتی ساختمان

پاورپوینت تاسیسات بهداشتی ساختماندسته: مکانیک
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 12979 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 160

این پاورپوینت شامل 160 اسلاید راجع به تاسیسات بهداشتی ساختمان است و برای دانشجویان رشته مکانیک و تاسیسات کاربرد دارد

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

پاورپوینت تاسیسات بهداشتی ساختمان


ابزار لوله کشی :

1- کمان اره :

   متداولترین و مهمترین وسیله جهت برشکاری فلزات مختلف و بهترین وسیله ی برش لوله میباشد و در اشکال مختلف ساخته میشود .  تیغ اره را بر حسب درشتی و ریزی دنده های آنها طبقه بندی میکنند .

2- لوله بر :

   این ابزار نیز برای برش کاری لوله استفاده میشود و لوله را کاملا تحت زاویه 90 درجه نسبت به محور طولی لوله برش میدهد.

و ...

لوله ها و فیتینگ هادرآبرسانی

تعاریف

قطرنامی : قطر نامی هر لوله یک عدد قرار دادی است که معمولا با قطر خارجی یا قطر داخلی لوله یکی نیست .

فشار نامی :

  فشار نامی در لوله کشی ، فشاری است که تحت آن ، و در دمای 20 درجه سانتی گراد ، مصالح و ابعاد اجزای لوله کشی بر اساس استاندارد های مربوط طراحی می شوند

و....

انواع حدیده ها:

1- حدیده یک پارچه :

   مخصوص دنده کردن انواع مفتولها میباشد که از نظر سایز در دو نوع ساخته میشود

    الف:حدیده میلی متری(دنده ریز)

    ب: حدیده اینچی (دنده درشت)

این نوع حدیده پارچه های مختلفی دارد و برای هر پارچه یک دسته مخصوص دارد .

 

2- حدیده توپی :

   این نوع حدیده برای لوله های استاندارد با قطر خارجی مشخص بکار میرود زیرا گام رزوه آن استاندارد بوده و غیر قابل تغیر میباشد این حدیده یک دسته دارد و توپی های آن در سایزهای 8/3 اینچ تا 2 اینچ موجود میباشد.

آبرسانی ساختمان

الف : انشعاب از لوله اصلی

انشعاب از لوله اصلی به این ترتیب است كه  شبكه ی لوله كشی آب شهر به لوله كشی داخل ساختمان متصل میشود .در انتخاب مسیر انشعاب باید دقت شود كه حتی الامكان مسیر مستقیم و بدون پیچ و خم زیاد باشد و از عوامل آلوده كننده و غیر بهداشتی نیز به دور باشد .

ب: شیر انشعاب

كه روی لوله ی اصلی آب شهر كار گذاشته میشود نصب این شیر در محل گرفتن انشعاب از لوله ای كه تحت فشار میبا شد لازم است .یكی از هدفهای نصب شیر انشعاب كنترل لوله انشعاب است تا در صورت لزوم بدین وسیله بتوان جریان آب ساختمانی را قطع كرد .

و...

شیرها :

 

شیرها وسایلی هستند که برای باز و بسته کردن مسیر ، تنظیم دبی سیالات ، کنترل سطح مایعات و تنظیم و کنترل فشار سیالات در مدار لوله کشی به کار برده میشوند . شیرها را با توجه به نوع اتصال ،جنس و کاربرد آن ها دسته بندی میکنند ..

انواع شیرها از نظر نوع اتصال :

 1 - شیرهای دنده ای

2   - شیرهای فلنچی

3   - شیرهای جوشی

و....

وسایل بهداشتی

به لوازمی كه در ساختمان به طور دائم یا موقت نصب می شوند و آب را از لوله كشی توزیع آب آشامیدنی ساختمان دریافت می كنند و فاضلاب خروجی آنها مستقیم یا غیر مستقیم به لوله كشی فاضلاب بهداشتی ساختمان می ریزد وسایل بهداشتی می گویند.

وسایل بهداشتی عبارتند از:روشوئی ، ظرفشوئی، دوش، زیردوشی، وان، توالت شرقی،توالت غربی. بیده و مخزن  فشاری  

و...

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت تاسیسات بهداشتی ساختمان , پاورپوینت تاسیسات بهداشتی ساختمان , دانلود پاورپوینت تاسیسات بهداشتی ساختمان , دانلود پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت تاسیسات , دانلود پاورپوینت مکانیک

محمد غفوری تبار بازدید : 201 جمعه 15 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری

پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاریدسته: معماری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1413 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری شامل 36 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید

 

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری

پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری شامل 36 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

.




مقدمه :

در طراحی مجموعه فوق به عناصر نور ، فضاهای مفید با توجه به كاربری ها ، مشاعات مورد نیاز ، جداسازی فضاهای عمومی و خصوصی ؛ طراحی نمای متناسب با نوع بافت و شرایط محیطی و استفاده از مصالح جدید دقت شده ، از نظر سازه با الگو گرفتن از سقفهای كامپوزیت و سبك سازی سازه و ایجاد تغییرات و هماهنگ كردن این سیستم با اسكلت بتنی بار مرده و نیروی زلزله را به نحو چشمگیر كاهش داده و ضریب ایمنی تا حد زیادی افزایش پیدا كرده است .

.



فهرست :

مقدمه
مشخصات معماری
مشخصات سازه ای
مشخصات عمومی سازه
تاسیسات مكانیكی
سازه
معماری
تاسیسات مكانیكی
تاسیسات برقی

.

عنوان: ضوابط طراحی مجتمع تجاری

فرمت: پاورپوینت

تعداد صفحات: 36 اسلاید

ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر

.

تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:

 ضوابط طراحی مجتمع تجاری,  پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری,  دانلود پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری,  طراحی مجتمع تجاری, 

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری , ضوابط طراحی مجتمع تجاری  , پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری  , دانلود پاورپوینت ضوابط طراحی مجتمع تجاری  , طراحی مجتمع تجاری  , پاورپوینت طراحی مجتمع تجاری  , دانلود پاورپوینت طراحی مجتمع تجاری  , معماری مجتمع تجاری  , پاورپوینت معماری مجتمع تجاری  , دانلود پاورپوینت معماری مجتمع تجاری  , معماری , پاورپوینت معماری , دانلود پاورپوینت معماری , معماری داخلی  

محمد غفوری تبار بازدید : 173 جمعه 15 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت ویژگی های عام معماری روستایی

پاورپوینت ویژگی های عام معماری روستاییدسته: معماری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 2527 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

پاورپوینت ویژگی های عام معماری روستایی شامل 33 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمای

 

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

 پاورپوینت ویژگی های عام معماری روستایی

پاورپوینت ویژگی های عام معماری روستایی شامل 33 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

.

 


مقدمه :

معماری سنتی روستایی از سنتهای عامیانه سرچشمه می گیرد که در بطن یک ملت و فرهنگ به طور ناخودآگاهی وجود دارد و بیانگر آمال و آرزوهای آنهاست .معماری ساده روستایی در رابطه با زندگی و و در قالب این سنتهای ادراکی از جهان با یک نگاه آغازین است.
معماری سنتی روستایی ایران مجموعه ای بسیار متنوع است. بررسی علل و ریشه های این گوناگونی مستلزم مطالعات وسیع است.

.




فهرست :

مقدمه
استفاده از مصالح بوم آورد
نقش فعال خانواده در ساختمان سازی
شناخت خواص مواد و مصالح ساختمانی
سهولت تعمیر و نگهداری
سرپناه ارزان
سادگی و پرهیز از بیهودگی
مردم واری (تناسبات انسانی)
انعطاف پذیری و خلاقیت
زیبایی فطری
هندسه در معماری

.

عنوان: ویژگی های عام معماری روستایی

فرمت: پاورپوینت

تعداد صفحات: 33 اسلاید

ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر

.

تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت ویژگی های عام معماری روستایی , معماری روستایی , پاورپوینت معماری روستایی , دانلود پاورپوینت معماری روستایی , ویژگی های عام معماری روستایی , پاورپوینت ویژگی های عام معماری روستایی , دانلود پاورپوینت ویژگی های عام معماری روستایی , هندسه در معماری , پاورپوینت هندسه در معماری , دانلود پاورپوینت هندسه در معماری , معماری , پاورپوینت معماری , دانلود پاورپوینت معماری , معماری داخلی , پاورپوینت 

محمد غفوری تبار بازدید : 218 جمعه 15 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت تکنولوژی نانو در معماری

پاورپوینت تکنولوژی نانو در معماریدسته: برنامه نویسی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 5606 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 42

پاورپوینت تکنولوژی نانو در معماری شامل 42 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید

 

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

پاورپوینت تکنولوژی نانو در معماری

پاورپوینت تکنولوژی نانو در معماری شامل 42 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

.




مقدمه :

مواد نانو به عنوان موادی که حداقل یکی از ابعاد آن ( طول و عرض و ضخامت (زیر 100 nm نانو متر باشد تعریف شده اند. یک نانو متر یک هزارم میکرون یاحدود 100000 برابر کوچکتر از ضخامت موی انسان است. خواص فیزیکی و شیمیاییمواد نانو ( در شکل و فرم های متعددی که وجود دارند از جمله ذرات ، الیاف، گلوله و غیره ) در مقایسه با مواد میکروسکوپی نوع دیگر تفاوت اساسیدارند.تغییرات اصولی که وجود دارد نه تنها از نظر کوچکی اندازه بلکه ازنظر خواص جدید آنها در سطح مقیاس نانو می باشد.

.




فهرست:

مقدمه
تاریخچه نانو تکنولوژِی
دروتا ( ظروف سفالین) (1450- 160 )
1908 تئوری مـای
ریچارد فیمن 1959
نانو معماری ، معماری منعطف و سازگار با محیط
کاربرد مواد نانو در صنعت بتن
2. مواد نانو کمپوزیت
3. بتن با عملکرد بالا ([1]HPC)
4. نانو سیلیس آمورف
5. نانو لوله ها(NANOTUBES)



عنوان: تکنولوژی نانو در معماری

فرمت: پاورپوینت

تعداد صفحات: ۴۲ اسلاید

ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر

.

تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:

 

 

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت تکنولوژی نانو در معماری , تکنولوژی نانو در معماری , پاورپوینت تکنولوژی نانو در معماری , دانلود پاورپوینت تکنولوژی نانو در معماری , تاریخچه نانو تکنولوژِی , پاورپوینت تاریخچه نانو تکنولوژِی , دانلود پاورپوینت تاریخچه نانو تکنولوژِی , مواد نانو کمپوزیت  , پاورپوینت مواد نانو کمپوزیت  , دانلود پاورپوینت مواد نانو کمپوزیت  , کاربرد مواد نانو در صنعت بتن , پاورپوینت کاربرد مواد نانو در ص

محمد غفوری تبار بازدید : 738 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت نور ، آینه ، عدسی

پاورپوینت نور ، آینه ، عدسیدسته: فیزیک
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 1811 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 49

پاورپوینت نور ، آینه ، عدسی اسحاق نیوتن (Isaac Newton) در کتاب خود در رساله‌ای درباره نور نوشت پرتوهای نور ذرات کوچکی هستند که از یک جسم نورانی نشر می‌شوند احتمالاً اسحاق نیوتن نور را به این دلیل بصورت ذره در نظر گرفت که در محیطهای همگن به نظر می‌رسد در امتداد خط مستقیم منتشر می‌شوند که این امر را قانون می‌نامند و یکی از مثالهای خوب برای توضیح آن

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت نور ، آینه ، عدسی

 

بخشی از این پاورپوینت:

ماهیت ذره ای:

اسحاق نیوتن (Isaac Newton) در کتاب خود در رساله‌ای درباره نور نوشت پرتوهای نور ذرات کوچکی هستند که از یک جسم نورانی نشر می‌شوند. احتمالاً اسحاق نیوتن نور را به این دلیل بصورت ذره در نظر گرفت که در محیطهای همگن به نظر می‌رسد در امتداد خط مستقیم منتشر می‌شوند که این امر را قانون می‌نامند و یکی از مثالهای خوب برای توضیح آن بوجود آمدن سایه است.

ماهیت موجی:

همزمان با نیوتن، کریسیتان هویگنس (Christiaan Huygens) (1695-1629) طرفدار توضیح دیگری بود که در آن حرکت نور به صورت موجی است و از چشمه‌های نوری به تمام جهات پخش می‌شود به خاطر داشته باشید که هویگنس با بکار بردن امواج اصلی و موجکهای ثانوی قوانین بازتاب و شکست را تشریح کرد. حقایق دیگری که با تصور موجی بودن نور توجیه می‌شوند پدیده‌های تداخلی هستند مانند به وجود آمدن فریزهای روشن و تاریک در اثر بازتاب نور از لایه‌های نازک و یا پراش نور در اطراف مانع.

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت نور ، آینه ، عدسی , نور ، آینه ، عدسی , پاورپوینت نور ، آینه ، عدسی , دانلود پاورپوینت نور ، آینه ، عدسی , فیزیک , پاورپوینت رشته فیزیک , دانلود پاورپوینت رشته فیزیک , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 228 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت نیروی الکتریکی برای رشته فیزیک

پاورپوینت نیروی الکتریکی برای رشته فیزیکدسته: فیزیک
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 20038 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

اینها نمونه‌هایی از نیرویی هستند که از بسیاری جهات شبیه به نیروی گرانشی است زیر ظاهرا از راه دور و از طریق خلا اثر می‌کند اگر شانه‌ای را به سر خود بزنید و آن را به توپ پینگ پنگ آغشته به گرافیت آویزان نزدیک کنید، شانه توپ را از فاصله‌ای جذب می‌کند اما این نیرو از نوع گرانشی نیست زیرا خیلی قویتر از آن است جاذبه گرانشی بین توپ پینگ پنگ و شانه به قدری

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت نیروی الکتریکی برای رشته فیزیک

 

دید کلی

چرا وقتی لباس پلاستیکی را از تن خود در می‌آورید لباس به تن شما می چسبد؟

چرا بعد از شانه نمودن سر ، شانه می‌تواند خرده‌های کاغذ را بلند کند؟

چرا بعد از راه رفتن روی فرش ، اگر به دستگیره در دست بزنید به دست شما شوک وارد می‌شود؟

اینها نمونه‌هایی از نیرویی هستند که از بسیاری جهات شبیه به نیروی گرانشی است. زیر ظاهرا از راه دور و از طریق خلا اثر می‌کند. اگر شانه‌ای را به سر خود بزنید و آن را به توپ پینگ پنگ آغشته به گرافیت آویزان نزدیک کنید، شانه توپ را از فاصله‌ای جذب می‌کند. اما این نیرو از نوع گرانشی نیست زیرا خیلی قویتر از آن است. جاذبه گرانشی بین توپ پینگ پنگ و شانه به قدری ضعیف است که قابل آشکارسازی نیست. برای اینکه نیروی گرانشی آشکار سازی شود، جسمی در اندازه کره زمین یا ماه لازم است.
نیروی جدید یک خاصیت موقتی دارد. زیرا اگر بعد از شانه زدن مدتی صبر کنید، احتمالا اثر این نیرو ناپدید خواهد شد. برای اینکه شانه توپ را جذب کند باید بار الکتریکی به آن داده شود. اگر توپ را به شانه باردار شده نزدیک نمایید، توپ از شانه دور خواهد شد. یعنی بین شانه و توپ نیروی دافعه وجود دارد و این چیزی است که هرگز در نیروی گرانشی دیده نشده است. اگر دو شانه باردار را به هم نزدیک کنید هدیگر را دفع خواهند کرد.
برهمکنش انواع بار الکتریکی

بارهای همنام همدیگر را دفع می‌کنند. نیرویی که این نوع بارها بر هم وارد می‌کنند، از نوع دافعه است. اگر دو جسم را با میله شیشه‌ای یا هر دو با میله پلاستیکی باردار کنیم همدیگر را دفع می‌کنند.
بارهای غیر همنام همدیگر را جذب می‌کنند. نیرویی که این نوع بارها برهم وارد می‌کنند از نوع جاذبه می‌باشد. اگر یکی از اجسام را با میله شیشه‌ای و دیگری را با میله پلاستیکی باردار کنیم همدیگر را جذب خواهند کرد.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت نیروی الکتریکی برای رشته فیزیک , نیروی الکتریکی , پاورپوینت نیروی الکتریکی , دانلود پاورپوینت نیروی الکتریکی , فیزیک , پاورپوینت رشته فیزیک , دانلود پاورپوینت رشته فیزیک , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 108 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکیدسته: فیزیک
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 639 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی پزشكان براى تشخیص بیمارى ها از انواع وسایل ساده مانند دماسنج و فشارسنج، گوشى طبى (استتوسكوپ) تا دستگاه هاى بسیار پیچیده مانند میكروسكوپ الكترونى، لیزر و هولوگراف كه همه براساس قانون هاى فیزیك طراحى و ساخته شده استفاده مى كنند در این قسمت به ساختمان و طرز كار برخى از آنها مى پردازیم

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی

 

پزشكان براى تشخیص بیمارى ها از انواع وسایل ساده مانند دماسنج و فشارسنج، گوشى طبى (استتوسكوپ) تا دستگاه هاى بسیار پیچیده مانند میكروسكوپ الكترونى، لیزر و هولوگراف كه همه براساس قانون هاى فیزیك طراحى و ساخته شده استفاده مى كنند. در این قسمت به ساختمان و طرز كار برخى از آنها مى پردازیم.

رادیوگرافى و رادیوسكوپى:

رادیوگرافى عكسبردارى از بدن با پرتوهاى ایكس و رادیوسكوپى مشاهده مستقیم بدن با آن پرتوها است. در عكاسى معمولى از نورى كه از چیزها بازتابش مى شود و بر فیلم عكاسى اثر مى كند استفاده مى شوند در صورتى كه در رادیوگرافى پرتوهایى را كه از بدن مى گذرند به كار مى برند.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی , نقش فیزیک در پزشکی , پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی , دانلود پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی , فیزیک , پاورپوینت رشته فیزیک , دانلود پاورپوینت رشته فیزیک , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 161 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواج

پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواجدسته: کامپیوتر
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 76 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 10

پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواج پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواج دارای 11 اسلادی می باشد و در کنار آن یک فایل word 10 صفحه ای با همین موضوع نیز قرار داده شده است

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواج

 

پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواج دارای 11 اسلادی می باشد و در کنار آن یک فایل word 10 صفحه ای با همین موضوع نیز قرار داده شده است.

تفاوت امواج صوتی با ماورای صوتی در فرکانس آنهاست. فرکانس امواج ماورای صوتی بالاتر است و گوش انسان قادر به شنیدن آن نیست. برای تبدیل آن لازم است توسط یک میکروفون حساس به این امواج آنها را ضبط کرد و سپس سرعت پخش آنها را کم کرد. نرم افزارهایی هم برای این کار مجود دارد. مثل goldwave یا حتی sound recorder در خود ویندوز این كار را می‌كند.

نگاهی به نقش صوت در جهان درون

«و در ابتدا کلمه بود. و خداوند جهان را از کلمه آفرید و از صوتی ویژه خلق کرد. آوایی مقدس، که آهنگ جهان بود و جهان، هم‌آهنگ با آهنگ کلمه بود و همه چیز موزون می‌نمود. و جز آوای کلمه چیزی به گوش نمی‌رسید. همه هستی و هست، با صوت کلمه به رقص آمد و هم‌آوا گشت و بی‌وقفه کلمه را می‌خواند...».

اصوات، جهان ما را در برگرفته‌اند و این در حالی ‌است که اغلب ما نسبت به مفهوم آنها و تأثیری که بر ابعاد باطنی ما دارند بی‌توجهیم. جهان ما، جهان اصوات است و لازم است اکنون که در حال تجربه این جهان و کیفیت‌های آن هستیم، مفهوم و معنای اصوات این جهان را هرچه کامل‌تر شناخته و الگوهای بنیادین آن را درک کنیم. البته چنین کاری برای انسان این عصر، بسیار دشوارتر از روزگاران کهن است چرا که از حدود سه قرن پیش با شروع انقلاب صنعتی، زمین، آرامش طبیعی خود را از دست داد و همه‌ جا پُر شد از همهمه و سر و صدای در هم و آشفته ناشی از کارکرد ماشین‌ها و دستگاه‌های صنعتی. این‌گونه بود که ما از صداهای طبیعی جهان به‌دور افتادیم و ذهن ما توجه به مفهوم نهفته در اصوات را در پس شلوغی‌ها و آشفتگی‌ها نادیده گرفت و به فراموشی سپرد. اکنون حتی زیرِ دریاها نیز پُر از سر و صداست. این در حالی ‌است که در روزگاران قدیم، تنها صداهایی که در زمین طنین‌انداز می‌شد، اصوات برخاسته از دل طبیعت بودند، صداهایی که در پسِ هریک، معنا، مفهوم و انرژی خاصی نهفته بود. به‌همین دلیل نیز تأثیرات باطنی اصوات طبیعت از دوران کهن برای انسان، شناخته شده بود.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواج , تحقیق فیزیکی امواج , پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواج , دانلود پاورپوینت تحقیق فیزیکی امواج , فیزیک , پاورپوینت رشته فیزیک , دانلود پاورپوینت رشته فیزیک , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 286 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت آشنایی مسئولان دفاتربا اصول و مهارت های لازمه

پاورپوینت آشنایی مسئولان دفاتربا اصول و مهارت های لازمهدسته: مدیریت
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 37 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

پاورپوینت آشنایی مسئولان دفاتربا اصول و مهارت های لازمه برنامه ریزی انتخاب یک راه از میان راه ها و شقوق مختلف برای عملیات و عملکردهای آینده و تعیین راه های دست یافتن به اهداف و منابع مورد نظر

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت آشنایی مسئولان دفاتربا اصول و مهارت های لازمه

 

برنامه ریزی:

انتخاب یک راه از میان راه ها و شقوق مختلف برای عملیات و عملکردهای آینده و تعیین راه های دست یافتن به اهداف و منابع مورد نظر

سازماندهی:

ترکیب و بافتی که معلوم کند، چه فردی، چه کاری را باید با چه روشی، و در چه زمانی و هماهنگی در ارتباط با چه کار دیگری انجام دهد و چه کسی مسؤول نتایج مورد انتظار است.

هماهنگی:

فرایندی که ازطریق آن، هدفها و فعالیتهای گروه های کاری یک سازمان همسو شده تا اهداف کلی به نحو مطلوب تأمین شوند.

رهبری:

فراِیند اثرگذاری بر فعالیت های یک فرد یا یک گروه که در یک موقعیت معین در جهت دست یافتن به اهداف خاص، کوشش می کنند.

نظارت و کنترل:

فرایندی که از طریق آن تطابق عملکرد واحد یا افراد با فعالیت های برنامه ریزی شده بررسی می گردد.

 

فهرست:

کلیات سازمان و مدیریت

هدف و وظایف اداره امور دفتری

روابط اداری

سیستم گردش نامه های اداری و نقش مسؤول دفتر

بایگانی

فراگرد تلفنی- نقش و وظایف مسؤول دفتر

عملیات اداری مسؤول دفتر

مدیریت و برنامه ریزی استفاده از تلفن

جلسه

چند نکته مهم

مختصری از آیین نگارش

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت آشنایی مسئولان دفاتربا اصول و مهارت های لازمه , آشنایی مسئولان دفاتربا اصول و مهارت های لازمه , پاورپوینت آشنایی مسئولان دفاتربا اصول و مهارت های لازمه , دانلود پاورپوینت آشنایی مسئولان دفاتربا اصول و مهارت های لازمه , مدیریت , پاورپوینت مدیریت , دانلود پاورپوینت مدیریت , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 146 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM

پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQMدسته: مدیریت
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 811 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

ارتقای کیفیت از انتخاب فلسفه مدیریتی شروع می شود در سفر بی پایان ارتقای کیفیت نقطه شروع برای تلاشهای ارتقای کیفیت در یک سازمان انتخاب آگاهانه یک فلسفه مدیریتی است ابتدا باید مدیران ارشد سازمان از میان فلسفه های مدیریتی رایج فلسفه ای را برای جهت دادن به تلاشهای سازمان خود انتخاب نمایند

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM

 

فلسفه مدیریت:

ارتقای کیفیت از انتخاب فلسفه مدیریتی شروع می شود. در سفر بی پایان ارتقای کیفیت نقطه شروع برای تلاشهای ارتقای کیفیت در یک سازمان  انتخاب آگاهانه یک فلسفه مدیریتی است.  ابتدا باید مدیران ارشد سازمان از میان فلسفه های مدیریتی رایج  فلسفه ای را برای جهت دادن به تلاشهای سازمان خود انتخاب نمایند .

باید توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسیار حائز اهمیت است ،ولی اگر قرار است فلسفه مدیریتی انتخاب شده موجب تحول اساسی در سازمان گردد اجرای صحیح آن کمتر از اجرای آن نمی باشد.

مدیریت جامع کیفیت با داشتن ارکان فلسفی و اصول ساده و قابل درک و فراهم نمودن یک بستر طبیعی برای تلاشها شاید تنها گزینه در پیش روی مدیران باشد  سه رکن مهم فلسفه مدیریت جامع کیفیت یعنی مشتری محوری  فرایند گرایی و ارتقای مستمر هم در رأس یک سازمان و هم در قاعده آن قابل درک و اجرااست.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM , مدیریت جامع كیفیت , پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت , دانلود پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت , مدیریت , پاورپوینت مدیریت , دانلود پاورپوینت مدیریت , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 163 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت تکنیک های مدل سازی

پاورپوینت تکنیک های مدل سازیدسته: مدیریت
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 127 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت تکنیک های مدل سازی متدلوژی ها و مدل ها قبل از پرداختن به مدل ها و مدل سازی ها بهتر است یک بار مفاهیم متدلوژی را مرور کنیم

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت تکنیک های مدل سازی


متدلوژی ها و مدل ها:
قبل از پرداختن به مدل ها و مدل سازی ها بهتر است یک بار مفاهیم متدلوژی را مرور کنیم :
متدلوژی ها
  * رهنمون های جامعی هستند در جهت انجام و تکمیل تمام فعالیت های
     SDLC (Software Development Life Cycle) .
  * مجموعه ای از مدل ها ، ابزار و تکنیک ها هستند .
مدل ها  Models
  * نمایش یک ”نمود“ مهم از دنیای واقعی ، نه مشابه اجسام واقعی .
  * تجرید استفاده شده برای مجزا کردن ، خارج از ”نمود“ .
  * نمودارها و جدول ها .
  * برنامه ریزی پروژه و کمک در بودجه بندی .

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت تکنیک های مدل سازی , تکنیک های مدل سازی , دانلود پاورپوینت تکنیک های مدل سازی , پاورپوینت تکنیک های مدل سازی , مدیریت , پاورپوینت مدیریت , دانلود پاورپوینت مدیریت , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 175 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیك و عملكرد شركت فناوری اطلاعات

پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیك و عملكرد شركت فناوری اطلاعاتدسته: مدیریت
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 91 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

مدیریت استراتژیک به مفهوم ایجاد تغییرات استراتژیک و به معنای بهبود عملکرد سازمان می باشد و نیاز به تحول اساسی در سبک مدیریت دارد

 

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیك و عملكرد شركت فناوری اطلاعات

 

مدیریت استراتژیک به مفهوم ایجاد تغییرات استراتژیک و به معنای بهبود عملکرد سازمان می باشد و نیاز به تحول اساسی در سبک مدیریت دارد.

مدیریت استراتژیک پاسخگوی شرایط محیطی است.

مدیریت استراتژیک در راستای تحقق نیازهای بازار شکل می گیرد...

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیك و عملكرد شركت فناوری اطلاعات , مدیریت , پاورپوینت مدیریت , دانلود پاورپوینت مدیریت , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت , گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیك و عملكرد شركت فناوری اطلاعات , پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیك و عملكرد شركت فناوری اطلاعات , دانلود پاورپوینت گروه مطالعاتی بررسی اهداف استراتژیك و عملكرد شركت فناوری اطلاعات

محمد غفوری تبار بازدید : 131 پنجشنبه 14 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبی

پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبیدسته: مدیریت
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 226 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 81

فرایند واکاوی سلسله مراتبی یکی از روش‌های تصمیم‌گیری است واژه AHP مخفف عبارت Analytical Hierarchy process به معنی فرایند واکاوی سلسله مراتبی استانتخاب سنجه‌ها یا criterions بخش اول واکاوی AHP است سپس براساس سنجه‌های شناسایی شده نامزدها ارزیابی می‌شوند واژه گزینه‌ها یا نامزدها هم معنای واژه alternative یا candidates بوده و به جای هم بکار روند علت س

 

قیمت فایل فقط 500 تومان

خرید

پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبی

 

فرایند واکاوی سلسله مراتبی یکی از روش‌های تصمیم‌گیری است. واژه AHP مخفف عبارت Analytical Hierarchy process به معنی فرایند واکاوی سلسله مراتبی است.انتخاب سنجه‌ها یا criterions بخش اول واکاوی AHP است. سپس براساس سنجه‌های شناسایی شده نامزدها ارزیابی می‌شوند. واژه گزینه‌ها یا نامزدها هم معنای واژه alternative یا candidates بوده و به جای هم بکار روند. علت سلسله مراتبی خواندن این روش آن است که ابتدا باید از اهداف و راهبردهای سازمان در راس هرم آغاز کرد و با گسترش آنها سنجه‌ها را شناسایی کرد تا به پایین هرم برسیم.

این روش یکی از روش‌های پرکاربرد برای رتبه‌بندی و تعیین اهمیت عوامل است که با استفاده از مقایسات زوجی گزینه‌ها به اولویت بندی هر یک از معیارها پرداخته می‌شود. چنانچه گزینه‌ها زیاد باشد تشکیل ماتریس مقایسات زوجی کار دشواری است.

پیشگفتار:

یکی از کارآمد ترین تکنیک های تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی (Analytical Hierarchy process-AHP) که اولین بار توسط توماس ال ساعتی در 1980 مطرح شد . که بر اساس مقایسه های زوجی بنا نهاده شده و امکان بررسی سناریوهای مختلف را به مدیران می دهد .

اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی:

اصل 1. شرط معکوسی  (Reciprocal Condition)

اصل 2. همگنی           (Homogeneity)

اصل 3. وابستگی          (Dependency)

اصل 4. انتظارات        (Expectation)

قیمت فایل فقط 500 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبی , فرایند تحلیل سلسله مراتبی , دانلود پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبی , پاورپوینت فرایند تحلیل سلسله مراتبی , آموزش کاربرد AHP , آموزش فرایند تحلیل سلسله مراتبی , مدیریت , پاورپوینت مدیریت , دانلود پاورپوینت مدیریت , پاورپوینت , دانلود , دانلود پاورپوینت

محمد غفوری تبار بازدید : 190 جمعه 08 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت مدیریت مالی 1

پاورپوینت مدیریت مالی 1دسته: حسابداری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 237 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 262

پاورپوینت مدیریت مالی 1 دارای 262 اسلاید می باشد و برای رشته های حسابداری ومدیریت بازرگانی قابل استفاده می باشد

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت مدیریت مالی 1

 

پاورپوینت مدیریت مالی 1 دارای 262 اسلاید می باشد و برای رشته های حسابداری ومدیریت بازرگانی قابل استفاده می باشد.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات

فصل دوم: ارزش زمانی پول

فصل سوم: قیمت اوراق بهادار

فصل چهارم: مخاطره و بازده

فصل پنجم: هزینه سرمایه

فصل ششم: بودجه بندی سرمایه ای

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت مدیریت مالی 1 , مدیریت مالی , پاورپوینت مدیریت مالی , دانلود پاورپوینت مدیریت مالی , مدیریت مالی 1 , پاورپوینت مدیریت مالی 1 , دانلود پاورپوینت مدیریت مالی 1 , دانلود پاورپوینت , پاورپوینت , دانلود , رشته حسابداری , پاورپوینت رشته حسابداری , دانلود پاورپوینت رشته حسابداری , مدیریت بازرگانی , پاورپوینت مدیریت بازرگانی , دانلود پاورپوینت مدیریت بازرگانی

محمد غفوری تبار بازدید : 148 جمعه 08 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت حسابداری صنعتی 1 (فصل سوم: سربار پیش بینی شده ، جذب شده و واقعی)

پاورپوینت حسابداری صنعتی 1 (فصل سوم: سربار پیش بینی شده ، جذب شده و واقعی)دسته: حسابداری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 2317 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24

پاورپوینت حسابداری صنعتی 1 مربوط به فصل سوم و با موضوع سربار پیش بینی شده ، جذب شده و واقعی می باشد که دارای 24 اسلاید می باشد و برای رشته حسابداری قابل استفاده است

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت حسابداری صنعتی 1 (فصل سوم: سربار پیش بینی شده ، جذب شده و واقعی)

 

پاورپوینت حسابداری صنعتی 1 مربوط به فصل سوم و با موضوع سربار پیش بینی شده ، جذب شده و واقعی می باشد که دارای 24 اسلاید می باشد و برای رشته حسابداری قابل استفاده است.

 

سربار پیش بینی شده:

اطلاعات واقعی سربار نظیر هزینه های آب و برق مصرفی ،... و یا سرباری که از دوایر دیگر  تخصیص می یابد ، معمولاً با تأخیر در دسترس قرار می گیرد. همچنین برخی از هزینه های سربار مانند هزینه تعمیر ماشین آلات ممکن است در یک مقطع زمانی خاص از یک دوره مالی اتفاق بیفتد که در صورت استفاده از سربار واقعی ، بهای تمام شده محصول در آن مقطع زمانی خاص افزایش خواهد یافت ، در نتیجه بهای تمام شده کالای ساخته شده کالای ساخته شده در مقاطع زمانی مختلف ، متفاوت خواهد بود . بدین لحاظ برای منظور نمودن هزینه های سربار ساخت به حساب کالای در جریان ساخت ، تنها راه ممکن که بتواند در اسرع وقت نیازهای مدیریت را برآورده ساخته و نوسانات غیر منطقی و غیر قابل کنترل را متعادل سازد، استفاده از نرخ از پیش تعیین شده سربار(نرخ جذب سربار) می باشد. نرخ جذب سربار هم در سیستم هزینه یابی سفارش کار و هم در سیستم هزینه یابی مرحله ای مورد استفاده قرار می گیرد. این نرخ حاصل تقسیم هزینه های سربار ساخت برآوردی(سربار پیش بینی شده) در یک دوره معیّن بر مبنای جذب سربار برای همان دوره می باشد.

 

فهرست:

سربار پیش بینی شده

 مبانی جذب هزینه های سربارساخت

 سطوح فعالیت

 محاسبه نرخ جذب سربار

 سربار جذب شده

 سربار واقعی

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت حسابداری صنعتی 1 (فصل سوم: سربار پیش بینی شده ، جذب شده و واقعی) , حسابداری صنعتی , حسابداری صنعتی 1 , پاورپوینت حسابداری صنعتی , پاورپوینت حسابداری صنعتی 1 , دانلود پاورپوینت حسابداری صنعتی , دانلود پاورپوینت حسابداری صنعتی 1 , دانلود پاورپوینت , پاورپوینت , دانلود , رشته حسابداری , پاورپوینت رشته حسابداری , دانلود پاورپوینت رشته حسابداری

محمد غفوری تبار بازدید : 393 جمعه 08 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت حسابرسی 2

پاورپوینت حسابرسی 2دسته: حسابداری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 437 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 299

پاورپوینت حسابرسی 2 در 299 اسلاید تهیه شده و برای رشته حسابداری قابل استفاده می باشد این درس از دروس تخصصی رشته حسابداری می باشد كه بعد از گذراندن درس اصول حسابرسی 1 باید خوانده شود

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت حسابرسی 2

 

پاورپوینت حسابرسی 2 در 299 اسلاید تهیه شده و برای رشته حسابداری قابل استفاده می باشد. این درس از دروس تخصصی رشته حسابداری می باشد  كه بعد از گذراندن درس اصول حسابرسی 1 باید خوانده شود.

 

 

فهرست مطالب:

فصل اول:  كلیات

فصل دوم : موجودیهای صندوق بانك

فصل سوم : سرمایه گذاریها در سهام ، اوراق قرضه و اسناد خزانه

فصل چهارم: حسابها و اسناد دریافتی

فصل پنجم : موجودیهای جنسی و قیمت تمام شده

فصل ششم : دارائیهای ثابت

فصل هفتم : بستانكاران و سایر اقلام بدهی ( حسابها و اسناد پرداختی )

فصل هشتم : دیون با كارمزد و بدهی احتمالی

فصل نهم : حقوق صاحبان سهام

فصل دهم: رسیدگی تفصلی به اقلام درآمد و هزینه

فصل یازدهم : گزارش حسابرسی

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت حسابرسی 2 , حسابرسی 2 , پاورپوینت حسابرسی 2 , حسابرسی , پاورپوینت حسابرسی , دانلود پاورپوینت حسابرسی 2 , دانلود پاورپوینت حسابرسی , دانلود پاورپوینت , پاورپوینت , دانلود , رشته حسابداری , پاورپوینت رشته حسابداری , دانلود پاورپوینت رشته حسابداری

محمد غفوری تبار بازدید : 321 جمعه 08 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت چگونه مقاله بنویسیم ؟

پاورپوینت چگونه مقاله بنویسیم ؟دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 224 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

پاورپوینت چگونه مقاله بنویسیم در 25 اسلاید تهیه شده است و برای رشته های علوم اجتماعی و روانشناسی و علوم تربیتی قابل استفاده می باشد

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت چگونه مقاله بنویسیم ؟

 

پاورپوینت چگونه مقاله بنویسیم در 25 اسلاید تهیه شده است و برای رشته های علوم اجتماعی و روانشناسی و علوم تربیتی قابل استفاده می باشد.

 

انتخاب موضوع:

موضوع مورد علاقه محقق باشد.

با رشته تحصیلی یا مطالعات  محقق مرتبط باشد.

به اندازه كافی محدود شود.

 

برای تعلیم و تربیت صحیح دینی باید بین اهداف نهادهای آموزشی و تربیتی وحدت و هماهنگی باشد هماهنگی و همانندی الگویهای رفتاری در محیط خانه و مدرسه تضمین کننده امنیت خاطر برای دانش آموزان می باشد . مشاهده هر گونه تضاد و تعارض و دوگانگی در رفتار الگوها تربیت دینی را مختل می سازد زمانی که جو غالب نظام ارزشی و شیوه های تربیتی در محیط خانواده و مدرسه هماهنگ نباشد این فرزند خانه و شاگرد مدرسه دچار دوگانگی و تردید می شود که تحمل هر دو الگو یا انتخاب یکی از دو الگو برایش سخت و دشوار است ( افروز  ،1370، ص 34).

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت چگونه مقاله بنویسیم ؟ , چگونه مقاله بنویسیم ؟ , پاورپوینت چگونه مقاله بنویسیم ؟ , دانلود پاورپوینت چگونه مقاله بنویسیم ؟ , دانلود پاورپوینت , پاورپوینت , دانلود , رشته علوم اجتماعی , روانشناسی و علوم تربیتی , رشته روانشناسی و علوم تربیتی , پاورپوینت رشته علوم اجتماعی , پاورپوینت روانشناسی و علوم تربیتی , پاورپوینت رشته روانشناسی و علوم تربیتی

محمد غفوری تبار بازدید : 113 جمعه 08 بهمن 1395 نظرات (0)

بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست

بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیستدسته: علوم اجتماعی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 84 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 10

پاورپوینت بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست در 10 اسلاید تهیه شده است و برای رشته های علوم اجتماعی و روانشناسی و علوم تربیتی قابل استفاده می باشد

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست

 

پاورپوینت "بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست" در 10 اسلاید تهیه شده است و برای رشته های علوم اجتماعی و روانشناسی و علوم تربیتی قابل استفاده می باشد.

 

مقدمه

طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است.این طرح به صورت پیش آزمایشی در سال تحصیلی 82-81 اجرا و ارزشیابی شد. گزارش ارزشیابی طرح توسط نویسنده این مقاله که مجری این ارزشیابی بوده بلافاصله منتشر گردید(محمد حسن مقنی زاده،1381). اجرای آزمایشی این طرح درچهار سال تحصیلی بعد ادامه داشته است.

در قسمتی از یادداشت سردبیر ویژه نامه ارزشیابی تحصیلی فصلنامه تعلیم و تربیت شماره مسلسل 70-69 بهار و تابستان 1381 آمده است: "... هدف اساسی سنجش و ارزش یابی، ارتقای یادگیری دانش آموزان است.محتوا وچگونگی ارزش یابی درفرایند تدریس، نحوه مطالعه و کیفیت یادگیری دانش آموزان را رقم می زند.اگر معلم بر حفظ کردن مطالب بی ارتباط تاکید کند،دانش آموزان به یادگیری سطحی و طوطی وار روی می آورند...به همین دلیل است که گفته اند:" اگر می خواهید نظام آموزشی را بهبود بخشید،شیوه های سنجش وارزشیابی را اصلاح کنید"..." (حسن پاشا شریفی،1381)

سوءِ برداشت از این نقل قولِ با منشاء نامعلوم!! می تواند نقطه آغازی بر ایده " بهبود دوره آموزش و پرورش عمومی صرفا از طریق اصلاحِ شیوه های ارزشیابی تحصیلی" در سال های اخیر تلقی گردد.این سوءِ برداشت ربطی به نویسنده مطلب نداشته و در چهارچوب نظریة سازنده گرا ی شناخت گرایان قابل درک است. انتقاد از اعتقاد به چنین اثری برای ارزشیابی بر نظام آموزشی، به معنی نفی اهمیتِ ارزشیابی نیست. اما نویسنده این مقاله همچون نویسنده مقاله" نظام ارزش یابی از آموخته های دانش آموزان یا ایدئولوژی عملیاتی شده نظام آموزشی"، معتقد است: یكی از موثرترین وكارسازترین مجاری اصلاح نظام آموزش وپرورش تحلیل ونقد نظام ارزش یابی از آموخته های دانش آموزان درسایه اهداف وآرمان های تصریح شده نظام آموزشی(برنامه درسی) است( محمود مهر محمدی،1382).

متاسفانه چنین ایده ای در سطح برخی از نخبگانِ تاثیر گزار بر آموزش وپرورش ایران پذیرفته شده است.دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در اواخر آبان1385 گفته اند :" تغییر شیوه های ارزشیابی از شرایط فعلی به شیوه نظام تکمیلی و توصیفی پس از انجام مطالعات گوناگون و در صورت به نتیجه رسیدن در سیستم آموزشی کشور نهادینه خواهد شد. کاهش اضطراب و تنش های روحی در یادگیری دانش آموزان از جمله مزایای ارزشیابی توصیفی است. برای دوری دانش آموزان از تکیه مطلق بر محفوظات باید با روش های علمی موضوع ارزشیابی توصیفی در پایه های راهنمایی و متوسطه را دنبال کرده و به نتیجه برسانیم."(بهرام محمدیان،1385)

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : بهبود نظام آموزشی، تنها از طریق اصلاح ارزشیابی تحصیلی امکان پذیر نیست , بهبود نظام آموزشیبهبود نظام آموزشی , اصلاح ارزشیابی تحصیلی , پاورپوینت بهبود نظام آموزشی , پاورپوینت اصلاح ارزشیابی تحصیلی , دانلود پاورپوینت بهبود نظام آموزشی , دانلود پاورپوینت اصلاح ارزشیابی تحصیلی , دانلود پاورپوینت , پاورپوینت , دانلود , رشته علوم اجتماعی , روانشناسی و علوم تربیتی , رشته روانشناسی و علوم تربیتی , پاورپوینت رشته علوم اجتماعی , پاورپوینت رو

محمد غفوری تبار بازدید : 170 جمعه 08 بهمن 1395 نظرات (0)

پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)

پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 4122 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 376

پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس) شامل 376 اسلاید بوده و برای رشته های علوم اجتماعی و روانشناسی و علوم تربیتی قابل استفاده می باشد

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)


پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس) شامل 376 اسلاید بوده و برای رشته های علوم اجتماعی و روانشناسی و علوم تربیتی قابل استفاده می باشد.



1) یادگیری را تعریف کنید و مفاهیم مربوط به آن را در نیم صفحه تحلیل کنید
2) تفاوت مفهوم یادگیری و عملکرد را در چند جمله بیان کنید
3) عوامل موثر در یادگیری را نام ببرید
4) نظریه معروف یاد گیری را با هم مقایسه کنید
5) تدریس یکی از معلمان را بر اساس نظریه های یادگیری ارزیابی کنید

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس) , مهارتهای آموزشی و پرورشی , روشها و فنون تدریس , پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی , پاورپوینت روشها و فنون تدریس , دانلود پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی , دانلود پاورپوینت روشها و فنون تدریس , دانلود پاورپوینت , پاورپوینت , دانلود , علوم اجتماعی , روانشناسی و علوم تربیتی , پاورپوینت علوم اجتماعی , پاورپوینت روانشناسی و علوم تربیتی , دانلود پاورپوینت علوم

سمیرا درودی بازدید : 278 دوشنبه 24 آبان 1395 نظرات (0)

 

لایه بندی در html با تگ div و span

html-div-span

در ادامه آموزش های مقدماتی آشنایی با زبان پایه برنامه نویسی وب یعنی html، این بار می خواهیم به دو تگ کلیدی، مخصوصا در زمینه لایه بندی (فرمت بندی) صفحات وب بپردازیم، این دو تگ div و span نام دارند و کمتر صفحه وبی وجود دارد که در سورس کدهای خود از آنها استفاده نکرده باشد، به طور خلاصه از div برای ایجاد بلاک های غیر هم سطح نگهدارنده (container) سایر عناصر صفحه و از span برای ایجاد بلاک های هم سطح (inline) و معمولا برای نگهداری محتوای متنی استفاده می شود که در ادامه آموزش، به طور جزئی تری با آنها آشنا خواهیم شد.

کاربرد تگ div در html


همان طور که گفتیم، تگ div در زبان html برای ایجاد بلاک ها یا لایه های نگهدارنده جهت فرمت بندی قسمت های مختلف صفحه مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع اکثر صفحاتی که در وب مشاهده می کنیم، از بلاک هایی تو در تو تشکیل شده اند که به کمک ویژگی های css به شکل منطقی و نظم یافته ای به نظر می رسند، پیش از این طراحان وب برای رسیدن به مقاصد خود در زمینه فرمت بندی صفحات از تگ table استفاده می کردند که امروزه به دلایلی توصیه شده تنها از جداول جهت مقاصد آماری یا اطلاعاتی که نیاز به جدول بندی دارند استفاده شود نه برای فرمت بندی.
تگ div در حالت پیش فرض توسط مرورگر ها به صورت غیر هم سطح پردازش می شود، یعنی در ابتدا و انتهای آن خطی جدا کننده (به صورت فرضی) در نظر گرفته می شود، در مثال زیر با نحوه تعریف و کاربرد این تگ آشنا می شویم.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>وبگو | کاربرد تگ div در html</title>
<!-- http://webgoo.ir -->
</head>
<body>
<div dir="rtl">این یک بلاک div است.</div>
</body>
</html>

توضیح:
- برای تعریف بلاک های div کافی است آنها را به صورت تگ های جفتی در html ایجاد کنید:

<div></div>

- ملاحظه می کنید که برای نمایش صحیح حروف فارسی از dir با مقادیر rtl استفاده کرده ایم، البته در کدنویسی پیشرفته، توصیه می شود در حد امکان از استایل های خطی html اجتناب شده و اینگونه تنظیمات با css انجام شود که در آموزش های مربوطه در این مورد گفته ایم.

یک مثال کاربردی با div


استفاده از تگ div در html به موارد ساده ختم نمی شود، در کدنویسی پیشرفته معمولا نیاز به تعریف بلاک های div تو در تو وجود دارد که به دلیل یکپارچه و وابسته بودن زبان های html و css در وب، برای ایجاد تنظیمات ظاهری، علاوه بر تگ div از استایل css نیز در کنار آن استفاده می شود.
در مثال کاربردی زیر، نحوه ایجاد چند بلاک div فرمت بندی شده را ملاحظه می کنید.

محمد غفوری تبار بازدید : 135 دوشنبه 24 آبان 1395 نظرات (0)

 


مسکن,اخبار مسکن,ساختمان,

هزینه تراشی‌ها «ساخت» را به کما برده است

کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن و بالا بودن نرخ سود بانکی دو دلیل اصلی این روزهای رکود بازار مسکن از سوی فعالان مسکن مطرح می شود و آنطور که اکثر فعالان بازار عنوان می کنند نباید منتظر رونق مسکن در سال ۹۶ باشیم.

کارشناسان معتقدند که رشد بیش از حد قیمت مسکن در سال های ۹۰ و ۹۱ موجب کاهش قدرت خرید متقاضیان در سال های بعد شده است،

بنابراین کاهش قدرت خرید متقاضیان از یک سو و بالا بودن نرخ سود بانکی موجب رکود ۴ ساله مسکن شده است.

 

.

رکود مسکن موجب قیمت مسکن ثابت

اگر چه رکود کنونی مسکن موجب شده تا قیمت مسکن ثابت و حتی در برخی مواقع کاهش یابد، اما همین رکود خرید و فروش تهدیدی علیه ساخت و‌ ساز مسکن شده و این بخش را که بطور مستقیم بیش از چند صد شغل ایجاد می کند را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گفته رئیس انجمن انبوه سازان مسکن که گفته بود رکود کنونی بازار مسکن حاکی از کاهش قدرت خرید متقاضیان پس از افزایش ناگهانی قیمت‌ها در سال ۹۰ و ۹۱ است گزارشها از بازار مسکن حاکی است که ساخت و ساز به حدی کاهش یافته است که به راحتی می توان در مناطق مختلف تهران تعداد واحدهای در حال ساخت را رصد کرد.

اکثر مشاوران املاک معتقد هستند که پایین بودن قدرت خرید مسکن باعث شده تا سازندگان نیز با این عنوان که سود چندانی از بابت ساخت و ساز نصیبشان نمی شود سرمایه خود را نزد بانک ها سپرده گذاری کنند.

البته این روزها متقاضیان مسکن نیز همانند سازندگان مسکن ترجیح می دهند به جای خرید مسکن سرمایه خود را در بانک‌ها سپرده گذاری کنند و چون وضعیت کسب و کار چندان مناسب نیست بانک ها را مامن خوبی برای امرار معاش خود برگزینند.

مسئولان دولتی بر این باور هستند نقطه شروع رونق در بازار معاملات مسکن پایان نیمه اول سال ۹۵ است اما گزارش‌های میدانی حاکی از این است که رونق محسوسی هنوز وارد بازار مسکن چه در خرید و فروش و چه در ساخت و ساز نشده است. صدور پروانه ساختمانی در شهریورماه امسال نسبت به شهریور ماه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است،اما اکثر سازنده‌های مسکن از ترس فروش نرفتن واحدهای مسکونی هنوز رغبتی برای ورود به عرصه ساخت و ساز از خود نشان نمی دهند.

.

سال آینده هم مسکن از رکود خارج نمی شود

 یک مشاور املاک فعال در منطقه ۱۱  می گوید: خرید و فروش مسکن همچنان راکد است و اینکه می گویند خرید و فروش رونق گرفته به هیچ وجه صحت ندارد و با این وضعیت سال آینده هم مسکن از رکود خارج نمی شود.

وی ادامه داد: وقتی هزینه انشعاب آب،برق و گاز و از سوی دیگر سایر هزینه های صدور جواز ساخت و ساز بالا می رود آیا انبوه سازان در این وضعیت که قدرت خرید پایین است و خریداری وجود ندارد برای ساخت و ساز اقدام می کنند.

حسینی گفت:به عنوان مثال یک انبوه سازی در این منطقه مجبور به ساخت یک قطعه زمین ۳۰۰ متری در بافت فرسوده شد اما شهرداری تهران از او بابت صدور جواز ۲۳۰ میلیون تومان هزینه دریافت کرد در حالیکه طبق قانون هزینه این انبوه ساز به دلیل ساخت در بافت فرسوده باید با تخفیف همراه می شد پس وقتی این هزینه ها به ساخت و ساز تحمیل و قیمت تمام شده بالا می رود می بینیم که انبوه ساز از ساخت و ساز دلسرد شده و دیگر اقدامی برای ساخت و ساز نمی کند.

.

بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز در آینده خطراتی در پی دارد/هزینه های انشعاب ۳ برابر شده

حیدری یکی از انبوه سازان منطقه ۱۱ که برای جویا شدن وضعیت واحدهای مسکن خود به بنگاه مسکن مراجعه کرده بود به خبرنگار فارس می گوید:هزینه های انشعاب افزایش یافته و متاسفانه شهرداریها نیز هر روز هزینه های صدور جواز را بالا می برند، بطوریکه شهرداری برای صدور جواز قطعه زمینی که در بافت فرسوده و در موقعیت R251 قرار داشت ۱۲۰ میلیون تومان دریافت کرد.

وی ادامه داد:هزینه های انشعاب سه برابر شده است و یک میلیون تومان هم به هزینه فاضلاب اضافه شده است پس وقتی این هزینه ها به ساخت و ساز تحمیل می شود آیا می توان در این فضا که خریدار مسکن را باید با ذره بین جستجو کرد اقدام به ساخت و ساز کرد.

.

تا نرخ سود کاهش نیابد مسکن از رکود خارج نمی شود/مسکن سال ۹۷ رونق می گیرد

وی ادامه داد:وقتی فضای ساخت و ساز تنگ شود و تعداد واحدهای در حال ساخت کاهش یابد در آینده عرضه مسکن از این وضعیت کنونی که از تقاضا عقب است عقب تر خواهد ماند و خطرناک خواهد شد.

حیدری گفت:تا زمانی که نرخ سود بانکی بالا باشد بازار مسکن همین است و از رکود هم خارج نمی شود.

به گفته وی،هنوز دلیل دریافت ۱۸ میلیون تومان پولی که بیمه تامین اجتماعی از سازنده ها دریافت می کند را نمی دانم پس این هزینه ها مطمئنا بر روی قیمت ها سرشکن شده و فشار آن بر متقاضیان وارد خواهد شد.

.

دادن آمارهای غلط کمکی به بازار مسکن نمی کند/وام ۸۰ میلیونی هم همینطور

قربانی یکی دیگر از مشاوران املاک می گوید:دلیل دادن آمارهای غلط و نادرست در خصوص پیش رونق و یا افزایش تعداد معاملات مسکن را از سوی مقامات دولتی و مسئول را نمی دانم، چرا که در طی چند ماه گذشته تنها دو واحد مسکونی در این بنگاه معامله شده است.

وی ادامه داد:متقاضیان مسکن پولی برای خرید مسکن ندارند و این وام های ۸۰ میلیونی هم که هنوز وارد بازار نشده است نمی تواند کمکی به بازار مسکن کند و مطمئن باشید که رکود مسکن در سال ۹۶ هم ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد:اگر این وام های ۸۰ میلیونی بخواهند تاثیری بر بازار بگذارند قطعا برای واحدهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان است بنابراین اگر دولت و یا بانک مسکن زمان بازپرداخت اقساط این وام ها را به ۱۵ یا ۲۰ سال افزایش می داد به نفع متقاضیان مسکن کار کرده بود.

.

فروشنده ها به دنبال خریدار هستند اما اگر برعکس شود وضعیت خطرناک می شود

اکثر مشاوران املاک معتقد هستند که این روزها که دوره رکود است و برخی از سازنده ها نیازمند پول هستند به دنبال خریدار می گردند اما اگر روزی برسد که مسکن از رکود خارج شود آن وقت وضعیت خطرناک شده و فروشنده ها قیمت را بالا می برند.

.

منبع: سازه نیوز

.

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید

———————————————————————————

پیشنهاد می کنیم این مطالب را نیز مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت بررسی پی گسترده و شمع، مهندسی پی

ضوابط صدور پروانه برای قطعات تفکیکی بیش ۱۰۰۰ متر مربع

مراحل طراحی و اجرای یک ساختمان بطور کامل

قوانین و اصولات کلی برای ساخت یک بیمارستان

آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

———————————————————————————

.

فروشگاه فایل

محمد غفوری تبار بازدید : 299 یکشنبه 11 مهر 1395 نظرات (0)

روش بودجه‌بندی شركت

روش  بودجه‌بندی شركت دسته: مدیریت
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 151 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 52

هدفهای كلی؛ بر پایه این روش 111 از یك سو برنامه‌ریزی مدیریت در چارچوب یك نظام بودجه‌ای، به اطلاعات عددی (مالی) و ضوابط عملكردی دوره‌های كوتاه‌مدت مبدل می‌گردد و از سوی دیگر، از طریق نظام گزارشهای مدیریت، گزارشهای مورد لزوم و به هنگام سطوح مختلف مدیریت را، در ارتباط با اطلاعات بودجه‌ای، در مقایسه با اطلاعات واقعی و تجزیه و تحلیلهای مرتبط با آن د

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

روش  بودجه‌بندی شركت

 

- هدف

2- تعاریف و اصطلاحات

3- مسئولیتها

4- مراحل و گردش كار

5- پیوستها

 

عنوان

 

صفحه

1-1- اهداف كلی روش بودجه‌بندی

   

2-1- اهداف بودجه‌بندی

   

3-1- اثرات و فواید تهیه بودجه عملیاتی

   

4-1- حیطه كاربرد

   

5-1- حیطه عدم كاربرد

   

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

برچسب ها : روش بودجه‌بندی شركت , روش بودجه‌بندی شركت , مقاله روش بودجه‌بندی شركت , تحقیق روش بودجه‌بندی شركت , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

محمد غفوری تبار بازدید : 219 یکشنبه 11 مهر 1395 نظرات (0)

ساختارسرمایه پویا

ساختارسرمایه پویا دسته: اقتصاد
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 37 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

مقدمه درتحقیقات تجربی ساختار سرمایه درشرکتها ، عدم قابلیت مشاهده نرخ بدهی مطلوب وبهینه مانعی است که معمولاً بوسیله مدلهای تئوریکی تفسیر می شودهدف ما این است که یک کاستی که بطور معمول در بیشتر مطالعات قبلی گفته شده است را اصلاح کنیمدرست است که تئوری ساختار سرمایه تشریح کردن تفاوت رعایت شده از نرخهای بدهی را پیشنهاد نکرده است اما بیشتر تفاوت در

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

ساختارسرمایه پویا

 

ساختارسرمایه پویا 2

چکیده 2

1_ مقدمه : 3

2- تعدیل پویای ساختار سرمایه: 5

3- متغیرهای مستقل و وابسته. 9

1-3 اندازه گیری اهرم 9

2-3 تعیین اهرم مطلوب.. 10

3-3 تعدیل هزینه ها و سرعت تعدیلات : 14

4- اطلاعات، روند تخمین و نتایج تجربی. 16

1-4 . اطلاعات و روند تخمین. 16

2-4 . اهرم مطلوب : 19

3-4 . سرعت تعدیل: 21

سهم تعدیل دربیان نمودن اهرم 23

5 – خلاصه ونتایج. 23

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : ساختارسرمایه پویا , ساختارسرمایه پویا , مقاله ساختارسرمایه پویا , تحیقیق ساختارسرمایه پویا , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

محمد غفوری تبار بازدید : 428 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (1)

زنان و قضاوت

زنان و قضاوت دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 31 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 28 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 23

اشتغال از جمله حقوق فردی انسان می‌باشد كه در قوانین اساسی كشورهای مختلف به آن اشاره شده است

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

اشتغال از جمله حقوق فردی انسان می‌باشد كه در قوانین اساسی كشورهای مختلف به آن اشاره شده است. اصل بیست و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز در این رابطه می‌باشد. قضاوت یكی از پست‌های خاص بوده كه برای حضور زنان در این شغل بین فقها اختلاف است. در بررسی عوامل اختلاف، موانع قانونی و اجتماعی خودنمایی می‌كند. اما به جهت آنكه در حال حاضر شرط اجتهاد برای قضاوت برداشته شده است به نظر می‌رسد، منعی برای حضور جدی زنان در عرصه قضاوت نباشد در این نوشتار به طور مختصر مباحثی همچون: پیشینه تاریخی قضاوت زنان، قضاوت در فقه، تحلیل و بررسی نظرات موافقان و مخالفان و قضاوت زنان در حقوق موضوعه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

1)قضاوت

1-1) قضاوت زنان در فقه

2) دلایل مخالفان

1-2) سنت

2-2) اجماع

3-2) عقل

3) بررسی دلایل مخالفان

4) پیشینه تاریخی

5) قضاوت زنان در حقوق موضوعه

منابع

 

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : زنان و قضاوت , اشتغال , زن , قضاوت , اجتهاد , حقوق , اجماع

محمد غفوری تبار بازدید : 390 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

مالـكیت زمانی در حقـوق ایران

مالـكیت زمانی در حقـوق ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 79 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 72 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

رواج تایم شرینگ یا مالکیت زمانی در برخی از کشورهای اروپایی و نقشی که این شیوه در جذب سرمایه¬ ها و جلوگیری از اتلاف منابع دارد، برخی از شرکتهای ایرانی را بر آن داشته است تا این روش را الگوی فعالیتهای خود قرار دهند، اگر چه این شرکتها برای تطبیق فعالیتهای خود بر موازین حقوقی و قوانین جاری، از قراردادهایی چون بیع مشاع و صلح منافع کمک گرفته¬اند، اما ب

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

تعاون و همکاری بشر در بهره برداری از منابع تازگی ندارد، برای نمونه می­توان به قدمت و ماهیت شرکتهای مدنی و تجاری اشاره نمود. در شرکتهای مدنی چند نفر با هم به نحو مشاع سهیم هستند، از یک سو همگی مالکند و می­توانند در مایملک خود تصرف کنند و از سوی دیگر تصرف هر یک از این مالکان، بی اذن همه مالکان روا نیست. برای آنکه همه شرکا بتوانند از این مال استفاده کنند، با همکاری هم، برای اداره مال مشاع مدیری انتخاب می­کنند. در شرکتهای تجاری این همکاری به گونه دیگر دیده می­شود. با توجه به گسترده­تر شدن روابط تجاری و در بیشتر موارد کافی نبودن سرمایه­های اندک افراد، این فکر در ذهن بشر خطور کرد که سرمایه ها در یکجا جمع شود و یک شخصیت حقوقی با توانمندی بالا به جای چندین شخصیت حقیقی با توان اندک به تجارت بپردازد.

هر یک از این شرکتها به یکی از این دو جنبه بهای بیشتری می­دهند: توجه به تمایل انسان نسبت به «دارا شدن و اختیار داری» و «عدم نیاز به اذن تمامی مالکان نسبت به تصرف در مال». در شرکت مدنی حاکمیت اراده تک تک افراد محترم شمرده می­شود تا آنجا که ماده 576 قانون مدنی مقرر می­دارد: «طرز اداره کردن اموال مشترک تابع شرایط مقرره بین شرکا خواهد بود». برای تصرف در مال مشاع، اذن یا اجازه تمامی مالکان لازم است، اما در شرکتهای تجاری این حاکمیت اراده به نحو چشمگیری اهمیت خود را از دست می­دهد و اراده اکثریت بر اراده اقلیت غالب می­آید، تا آنجا که ورقه سهم حاکی از آن است که نسبتی از دارایی شرکت متعلق به شریک می­باشد، نه قسمتی از اموال شرکت.

چه بسا بتوان با تاسیسی نو اهمیت هر دو جنبه را همسنگ ساخت: هم به احساس « دارا بودن و اختیار داری» انسان پاسخ درخور داده شود و هم «بی نیازی از اذن تمامی مالکلان برای تصرفات» تامین گردد. تاسیسی که می­تواند استفاده بهینه از منابع محدود را به ارمغان آورد، از سویی فرد، مالک است تا با این احساس در حفظ مال کوشاتر باشد و از سوی دیگر هر چند با سایر مالکان سهیم است، برای تصرف نیازی به اذن آنان ندارد، البته تصرفاتی که به نابودی موضوع مالکیت نینجامد. این تاسیس، تایم شرینگ، مالکیت موقت، مالکیت زمانی و یا سهیم شدن زمانی خوانده می­شود.

آیا ممکن است چند نفر با یکدیگر در مالی سهیم باشند و حصه هر کدام بر اساس قید زمان مشخص گردد و در عین حال تمامی مالکان اختیارات مالکانه، به جز اختیار از بین بردن آن مال را داشته باشند و بی اذن یکدیگر بتوانند در چنین مالی تصرف نمایند؟

مثلاً دو کشاورز که هر کدام برای دوره معینی به زمین نیاز دارند. فعالیتهای کشت، داشت و برداشت بیش از شش ماه به طول نمی­انجامد. تمامی امکانات جز یک قطعه زمین کشاورزی مهیاست. هر کدام به تنهایی به خرید زمین قادر نیستند و از سوی دیگر اجاره زمین همیشه با مشکلاتی مواجه بوده و هست، گذشته از آنکه احساس مالکیت و دارا بودن تاثیر بسزایی در استفاده بهینه از امکانات دارد. حال اگر این دو کشاورز بتوانند زمینی را بخرند که هر کدام در دوره­ای شش ماهه مالک آن باشند، هم امکان و توانمندی هر کدام در جای خویش به کار گرفته شده و هم هر دو مالکند تا با آن احساس « دارا شدن »، بهره­وری از توان و امکانات خویش را به نهایت درجه ممکن برسانند.

سودمندی این تاسیس منحصر به زمینهای کشاورزی نیست، می­توان از این تاسیس در ساختمانها نیز استفاده برد. انسان طالب تفریح و گردشگری است، می­خواهد تا آنجا که می­تواند رنج سفر را اندک سازد. برای این منظور گاه در برخی از مناطق، ساختمانی را می­خرد تا برای یک هفته یا یک ماه در سال با آسودگی خاطر در آن محل به سر ببرد، بقیه ایام سال ساختمان خالی و بی استفاده است. حال اگر چنین شخصی بتواند با این سرمایه به جای خرید یک خانه در یک نقطه برای همیشه، در چند منطقه، منازلی را خریداری کند که برای مدت زمان خاصی مالک آنها باشد، هم زمینه­ای برای گردشگری بیشتر خویش را مهیا ساخته است و هم به دیگران امکان خانه دار شدن را در آن مناطق می­دهد. این گونه مالکیت، در مناطق توریستی و تفریحی از کارآمدترین راه­هاست. مهمترین مانع پذیرش این تاسیس، دائمی انگاشتن مالکیت است، چه در نگاه اول به نظر می­رسد که موقت بودن ملکیت با ویژگی دوام مالکیت در تضاد است.

از طرف دیگر باید در نظر داشت که دانش حقوق که رسالت قانونمند کردن فعالیتهای فردی و گروهی را در جامعه بر عهده دارد، نباید در مقابل پدیده­های نو حالت انفعالی و تاثیر پذیری یک طرفه داشته باشد. بنابراین انتظاری بی جاست که حقوق کشور همواره بر اساس مسائل مستحدثه تغییر یابد، بلکه باید هر مساله جدید و بی سابقه­ای را با مبانی مورد قبول و اصول پذیرفته شده فقهی و حقوقی سنجید و چنانچه مغایر آن شناخته شد، از اجرا و رواج آن در کشور جلوگیری وگرنه در مسیر قانونمند کردن آن باید کوشید. البته این سخن به معنای جمود و تعصب بر تاسیسات و پدیده­های حقوقی کهن و عدم پذیرش مطلق نهادها و تاسیسات جدید نیست، بلکه سخن ما آن است که مبانی مسلم فقهی و اصولی را نباید در راه توجیه یک پدیده جدید قربانی ساخت.

راه حل صحیح و منطقی در برخورد با یک پدیده جدید یا تاسیس حقوقی ناشناخته-که از سیستم دیگری به کشور ما وارد شده- این است که اولاً ماهیت آن در کشور مبدا شناخته شود و آثار و نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد، ثانیاً با توجه به ماهیت و آثار و احکام آن، به بررسی و کاوش در حقوق کشور پرداخته شود تا صحت یا بطلان آن روشن شود.

فهرست مطالب

مقدمه

مبحث اول: تعریف مالکیت زمانی، بیان اوصاف و سابقه آن در ایران

گفتار اول: تعریف مالکیت زمانی

گفتار دوم: اوصاف و ویژگیهای قرارداد مالکیت زمانی

گفتار سوم: سابقه مالکیت زمانی در ایران

مبحث دوم: بررسی صحت و اعتبار مالکیت زمانی در بخش قراردادها

گفتار اول: جایگاه مالکیت زمانی در عقود معین

بند اول: عقد بیع

فراز اول: تعریف بیع و ویژگیهای آن

فراز دوم: بررسی صحت و مشروعیت عقد بیع موقت

فراز سوم: نظرات فقهای معاصر در خصوص امکان انعقاد قرارداد مالکیت زمانی در قالب بیع

فراز چهارم: نظریه ادره حقوق قوه قضائیه

بند دوم: عقد شرکت

فراز اول: تعریف عقد شرکت

فراز دوم: مهایات در شرکت

فراز سوم: تعریف لغوی و اصطلاحی مهایات

فراز چهارم: مبانی مشروعیت فقهی و حقوقی مهایات

فراز پنجم: نظرات ارئه شده در خصوص ماهیت مهایات

فراز ششم: نظرات فقهای معاصر

بند سوم: عقد اجاره

فراز اول: تعریف عقد اجاره و ویژگیهای آن

فراز دوم: دلایل لزوم موقت بودن اجاره

فراز سوم: بررسی امکان انعقاد قرارداد مالکیت زمانی در قالب عقد اجاره

فراز چهارم: نظرات فقها

بند چهارم: عقد صلح

فراز اول: تعریف عقد صلح و ویژگیهای آن

فراز دوم: صلح

فراز سوم: نظرات فقهای معاصر در خصوص امکان انعقاد قرارداد مالکیت زمانی در قالب صلح

گفتار دوم: جایگاه مالکیت زمانی در عقود نامعین

مبحث سوم: احکام و آثار قرارداد مالکیت زمانی

گفتار اول: رابطه مالکان با یکدیگر

گفتار دوم: حدود اختیار مالکان

مبحث چهارم: مالکیت زمانی در حقوق خارجی

گفتار اول: ویژگیهای قرارداد بیع زمانی در حقوق کشورهای مختلف

گفتاردوم: شکل قرارداد

گفتار سوم: محتوای قرارداد

گفتار چهارم: حق انصراف

نتیجه

نمونه­ای از قرارداد تایم شرینگ

منابع

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : مالـكیت زمانی در حقـوق ایران , مالـكیت زمانی در حقـوق ایران , مالکیت زمانی , عقود , تایم شرینگ

محمد غفوری تبار بازدید : 347 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

قاچاق کالا و ارز،اقتصاد پنهان

قاچاق کالا و ارز،اقتصاد پنهان دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 69 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 184 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 90

این مقاله و تحقیق به علل ها و بررسی های لازم و واقعی روی قاچاق کالا و ارز و اقتصاد پنهان می باشد و به صورت نمونه ای نیز در یکی از دانشگاه های برتر ایران به عنوان مقاله تحویل داده شده است و نمره قبولی از حد بالا رو نیز کسب نموده است

قیمت فایل فقط 12,500 تومان

خرید

چكیده

 

مقاله حاضر به بررسی ریشه های وجود قاچاق و نقش آن در اقتصاد ، بررسی ابعاد مختلف مبارزه با قاچاق كالا ، آثار و پیامدهای آن همچنین به بررسی و تحلیل بحران اقتصاد جهانی می پردازد و در پایان به ارائه پیشنهادها و سیاستهای كاهش قاچاق اشاراتی شده است .

كلمات كلیدی : قاچاق كالا و ارز ، اقتصاد پنهان ، بحران اقتصادی

 

مقدمه

در اصطلاح گمرك و سایردستگاههای وصولی دولت ، منظور از قاچاق ، گریزاندن كالا از مالیات و عوارض به دولت است و یا فراردادن كالا از شمول مقررات دولتی و نقل و انتقال و خرید و فروش آن به طور غیرمجاز و ممنوع است . در ماده 29 قانون امور گمركی چنین آمده است : ((موارد مشروحه زیر قاچاق گمركی محسوب می‌شود : 1 - وارد كردن كالا به كشور یا خارج كردن كالا از كشور به ترتیب غیرمجاز مگر آنكه كالای مزبور در موقع ورود یا صدور ممنوع یا غیرمجاز یا مجاز مشروط نبوده و از حقوق گمركی و سود بازرگانی و عوارض بخشوده باشد . 2 - خارج نكردن وسائط نقلیه و یا كالایی كه به عنوان ورود موقت یا ترانزیت خارجی وارد كشور شده

 

منابع

1.      علیرضا آقازاده، بررسی تحلیلی و كاربردی سیاست جنایی ایران در قبال قاچاق كالا مطابق با آخرین اصلاحات قانونی، تهران، نشر آریان، 1383

2.      ب‍ه‍روز ق‍اس‍م‍ی‌ و م‍ح‍س‍ن‌ ب‍ه‍رام‍ی،‌ آس‍ی‍ب‌ش‍ن‍اس‍ی‌ ق‍اچ‍اق‌ ک‍الا در ای‍ران‌، انتشارات فارابی، 1384

3.      ع‍ب‍دال‍ل‍ه‌ اح‍م‍دی،‌ ج‍رم‌ ق‍اچ‍اق،‌ ن‍ش‍ر میزان‌، ۱۳۸۲

4.      قانون امور گمرکی مصوب 1350

5.      قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب 1312 با اطلاحات بعدی

6.      قانون نحوه اعمال تعزیرات حكومتی راجع به قاچاق كالا و ارز مصوب 1374

7.      قانون انحصار دخانیات مصوب 1307 و 1310

8.      قانون جلوگیری اجناس ممنوع الورود مصوب 1311

9.      قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 1367 با اصلاحات بعدی

10.  قانون مجازات اسلامی مصوب 1375

11.  لایحه قانونی راجع بجلوگیری ازانجام اعمال حفاریهای غیرمجاز و كاوش بقصد بدست آوردان اشیاء عتیقه وآثار تاریخی مصوب 1358

12.  نظریه مشورتی شماره 3091/7 مورخ 5/5/84 اداره كل حقوقی قوه قضائیه در پرونده شماره 691-51-84

وب‌گاه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

 

قیمت فایل فقط 12,500 تومان

خرید

برچسب ها : قاچاق کالا و ارز،اقتصاد پنهان , قاچاق كالا و ارز , اقتصاد پنهان , بحران اقتصادی , قاچاق کالا , قاچاق ارز , اقتصاد

محمد غفوری تبار بازدید : 306 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

متعه (کارتحقیقی 2)

متعه (کارتحقیقی 2) دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 79 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 380 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

این تحقیق حقوقی هست کارتحقیقی 2 در حقوق می باشد که با توجه به دانسته ها و راهنمایی های اساتید برتر دانشگاه تهیه و تنظیم گردیده است

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

چکیده

هدف از نوشتن این رساله، اثبات یا نفی چیزی نیست ، متعه یك حكم مباح اسلامی است كه از صدر اسلام تاكنون وجود داشته و با شدت و ضعف مورد توجه قرار گرفته است و همه مفسران و فقهای بزرگوار شیعه در كتب خود مفصلا راجع به قوانین و مقررات آن صحبت نموده‌اند و از نظر فقهی و احكام شرعی مربوط به آن هیچگونه نقطه ابهامی از گذشته تا بحال وجود نداشته و ندارد. در این رساله سعی شده قانون اسلامی متعه از دیدگاههای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات كافی، در حد امكان پیرامون آن داده شده و شبهات احتمالی در مورد آن دفع شود.

کلمات کلیدی :

اسلام – ازدواج موقت – متعه – نیاز جنسی – ارث – مهریه – فشار جنسی – کرامت زن – زنا

نتیجه گیری

از آن جهت که مبنای قوانین اسلامی در مرحلة تشریع و قانون گذاری از جامعیت و اعتدال و همه سو نگری برخوردار است؛ لذا در مرحلة عمل و اجرا هم دقیقاً بایستی مرز تعادل و جامع نگری در آن حفظ شود، تا هم قوام و دوام و برپایی آن تضمین و سلامت فرد و خانواده و جامعه را تأمین و هم از فتنه و دسایس دشمنان و انسانهای سودجو در امان باشد. و به تعبیر قرآن کریم «و کذالک جعلناکم امة وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا» لذا همان گونه که منع یک حکم بدعت و محکوم به انحراف است، از طرف دیگر ترویج یک حکم بدون در نظر داشتن موازنه و عدالت اجتماعی نسبت بدان هم محکوم است. و بر فرض محال اگر متعه در اسلام بدون هیچ قید و شرطی از اباحه مطلق برخوردار بود، اما توجه این دین کامل نسبت به حفظ ارزشها، کرامت انسان، مصلحت خانواده، سلامت جامعه، اهمیت نکاح دائم و پایداری، حفظ آبرو و حیثیت افراد و ابزاری نبودن زن، اهمیت شخصیت و شرافت او و بسیاری از علل و عوامل دیگر به ما اجازه نمی داد که براحتی بعضی از احکام را به گونه ای عمومی و سهل الوصول جلوه دهیم که مظانّ اتهام و استهزاء را هم بسوی این شریعت کامل و هم نسبت به مسلمین بگشائیم».

علاوه بر این با توجه به این که بنیان همة احکام اسلامی بر اساس عدالت اجتماعی و حفظ عفاف ظاهری است قطعاً جواز و اباحه متعه در اسلام دلیل آن نیست که به موجب این حکم، موازنة بین قوانین و حفظ تعادل در نظام زندگی فردی و اجتماعی انسانها دچار تزلزل گردد. در جامعه ای که حتی الفاظ مورد سوء استفاده قرار می گیرد و به نام آزادی یا سهولت در دین ستر و عفاف و حریمها و حرمتها مورد تعرض قرار می گیرد، در چنین جامعه ای راهکار متعه قطعاً راه علاج و درمان واقعی نیست. بلکه چراغ دادن به دست دزدانی است که برای هوسرانی خود دنبال ابزار مناسب می گردند.

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

برچسب ها : متعه (کارتحقیقی 2) , اسلام , ازدواج موقت , متعه , نیاز جنسی , ارث , مهریه , فشار جنسی , کرامت زن , زنا , متعه , کار تحقیقی , کار تحقیقی حقوق , حقوقی , مقاله حقوقی , پروژه حقوق

محمد غفوری تبار بازدید : 303 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

مقایسه جرم کلاهبرداری و جرم سرقت

مقایسه جرم کلاهبرداری و جرم سرقت دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 80 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 928 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 90

در این تحقیق که با توجه به فایل ها و نوشته های الحاقی که به 90 صفحه می رسه به مقایسه جرم کلاه برداری و جرم سرقت پرداخته شده و این مقاله مورد قبول بیشتر اساتید دانشگاهی می باشد و با توجه به دانسته های اساتید دانشگاه تهیه شده است

قیمت فایل فقط 12,500 تومان

خرید

چکیده

 

وجه مشترک جرایم علیه اموال یا جرایم مالی آن است که همه آنها مشتمل بر نقض حقوق مالکانه اشخاص می باشد . امروزه مفهوم مالکیت شخصی یکی از پایه های بنیادنی بسیاری از جوامع را تشکیل می دهد . و لازمه حقوق و آزادی های مدنی اشخاص شمرده می شود . هدف اصلی اشخاص از ورود به جامعه حفظ اموالشان می باشد . تردیدی وجود ندارد که مفهوم مال و مالکیت از تاسیسات اصلی جامعه حمایت از آنها از اهداف مهم دولت ها بشمار می رود . بنابراین همانطور که افراد جامعه از آزادی فیزیکی برخوردارند و باید بتوانند مثلا در مورد نوع شغل یا محل اقامت خود آزادانه تصمیم بگیرند . حقوق و منافع مالی آنان نیز باید مورد حمایت قانونگذاران قرار گرفته و از تعرض مجرمین معصوم بماند . بدین ترتیب تعرض به منافع مالی شخص را می توان به تهاجم به جسم او تشبیه کرد . چرا که در هر دو مورد حریم وی مورد تهاجم قرار گرفته است . بعلاوه جامعه نیز از ارتکاب جرایم مالی زیان می بیند . جرایم مالی علاوه بر متزلزل کردن پایه های اقتصادی نظام اجتماعی موجب می شود که منابع عظیمی صرف جلوگیری از جرم و نیز تعقیب و دستگیری مجرمین علیه اموال شود و خسارت وقاعی جرایم مالی نهایتاً به جامعه یا بخشی از آن وارد می شود .

 

واژه های کلیدی :

1- کلاهبرداری        2- عملیات متقلبانه           3- تصاحب            4- اخراج کردن مال     5- تسلیم مال        

6- غافلگیرانه           7- ربودن     8- اغفال و فریب مال باخته   9- قصد بردن مال غیر   10- فقدان علم و رضایت .

فصل اول : جرم کلاهبرداری

مقدمه-----------------------------------------------------------1

جرم کلاهبرداری---------------------------------------------------2

تعریف جرم كلاهبرداری ----------------------------------------------2

عناصر تشكیل دهنده جرم كلاهبرداری-------------------------------------2

الف) رفتار مرتكب--------------------------------------------------3

ب) وسیله --------------------------------------------------------3

ج) موضوع جرم----------------------------------------------------8

د) حصول نتیجة مجرمانه-----------------------------------------------8

هـ) رابطه علیت----------------------------------------------------10

و) شروع به كلاهبرداری----------------------------------------------11

همكاری در ارتكاب جرم كلاهبرداری------------------------------------13

تعدد یا تكرار جرم كلاهبرداری-----------------------------------------16

صور خاص جرم كلاهبرداری------------------------------------------17

جرائم بازرگانی و اقتصادی در حكم كلاهبرداری ----------------------------26

جرائم ارزی در حكم كلاهبرداری --------------------------------------27

جرائم جنبی كلاهبرداری---------------------------------------------28

جرم سوء استفاده از ضعف نفس و یا هوی و هوس دیگران----------------------28

مجازات جرم كلاهبرداری--------------------------------------------34

فصل دوم : جرم سرقت

جرم سرقت------------------------------------------------------37

دیباچه و تاریخچه --------------------------------------------------37

سیر تحول قانونگذاری سرقت در قوانین ایران-------------------------------38

سرقت در لغت----------------------------------------------------40

مقایسه سرقت و مفاهیم مشابه------------------------------------------41

تعریف جرم سرقت در نوشته های حقوقی----------------------------------41

تجزیه و تحلیل جرم دزدی در قانون مجازات اسلامی--------------------------45

تجزیه و تحلیل ماده 665 قانون مجازات اسلامی------------------------------48

موضوع سرقت و تقسیم بندی آن ---------------------------------------50

بررسی رکن« ربودن » در تعریف مندرج در ماده 197 ق.م.ا راجع به سرقت -----------50

عناصر سرقت-------------------------------------------------- ---51

فصل سوم : مقایسه ، نتیجه گیری و راهکارها

مقایسه جرم کلاهبرداری و سرقت ---------------------------------------59

نتیجه گیری------------------------------------------------------65

راهكارهای پیشنهادی -----------------------------------------------67

منابع و مأخذ------------------------------------------------------69

قیمت فایل فقط 12,500 تومان

خرید

برچسب ها : مقایسه جرم کلاهبرداری و جرم سرقت , مقایسه جرم و کلاه برداری , کلاه برداری , جرم کلاه برداری , جرم سرقت , مقایسه جرم سرقت و کلاه برداری , تحقیق حقوقی , کلاهبرداری , عملیات متقلبانه , تصاحب , اخراج کردن مال , تسلیم مال , غافلگیرانه , ربودن , اغفال و فریب مال باخته , فقدان علم و رضایت , تعریف جرم كلاهبرداری , مجازات جرم كلاهبرداری , سرقت در لغت , تعریف جرم سرقت در نوشته های حقوقی

محمد غفوری تبار بازدید : 304 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بروز خسارت و نحوه جبران آن در حقوق اسلام

بروز خسارت و نحوه جبران آن در حقوق اسلام دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 121 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 134 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 218

مسأله بروز خسارات و نحوه جبران آن از دیرباز بشریت را به فكر این انداخت تا نسبت به ایجاد منبع تامین كننده خسارات به خصوص در مواردیكه با تنگدستی و ناتوانی یا مجهول بودن و عدم دسترسی به عامل ورود زیان اقدام نمایند

قیمت فایل فقط 17,000 تومان

خرید

عنوان پایان نامه: بروز خسارت و نحوه جبران آن در حقوق اسلام

شرح مختصر: مسأله بروز خسارات و نحوه جبران آن از دیرباز بشریت را به فكر این انداخت تا نسبت به ایجاد منبع تامین كننده خسارات به خصوص در مواردیكه با تنگدستی و ناتوانی یا مجهول بودن و عدم دسترسی به عامل ورود زیان اقدام نمایند و از طریق گسترش فكر تعاون و همیاری بین مردم و دخالت دولت ها در پرداخت و جبران ضرر و زیان از طریق تاسیس نهاد بیمه و گسترش صندوق های تعاون اجتماعی و با توسعه مسئولیت های جمعی به جای مسئولیت فردی كوشید تا حتی الامكان خسارات ناشی از مسئولیت مدنی اشخاص در مواردیكه خطا و تقصیر عامل ورود زیان چه به عنوان یك فرد و شخص حقیقی اجتماع و چه از طریق یك شخص حقیقی یا حقوقی زیر مجموعه حاكمیت دولت ها را بلا جبران نگذارد اهمیت این موضوع به خصوص در حقوق اسلام از طریق ایجاد قواعد فقهی و مبانی جدید جبران خسارات منجر به ایجاد نهادهای جایگزین جهت پرداخت ضرر و زیان اشخاص گردید.

فهرست مطالب

چكیده:
مقدمه:
فصل اول : كلیات
مبانی و مفاهیم مسئولیت مدنی
مبحث اول: جایگاه بیمه مسئولیت مدنی
گفتار اول : مفهوم مسئولیت مدنی (غیر قراردادی)
گفتار دوم : اهمیت مسئولیت مدنی:
گفتار سوم : شناخت بیمه و انواع آن:
الف ) اهمیت بیمه مسئولیت مدنی:
ب)‌ بیمه اجباری و اختیاری:
مبحث دوم: قلمرو بیمه مسئولیت غیر قراردادی
گفتار اول : بیمه مسئولیت و برخورد نظامهای حقوقی باآن:
1- منبع مسئولیت غیر قراردادی و نوع پوشش بیمه ای
گفتار دوم : بیمه و طرح های تكمیلی مسئولیت غیر قراردادی :
گفتار سوم : سیستم های بیمه ای، نظام های حقوقی و تأثیر از قواعد مسئولیت غیر قراردادی:

فصل دوم : نقش دولت در حمایت از مسئولیت مدنی اتباع تحت
حاكمیت خود
مبحث اول : وظیفه حمایتی دولت و حاكم اسلامی در برقراری عدالت اجتماعی
گفتار اول: مبانی مسئولیت دولت نسبت به خسارات بلاجبران
الف: نصوص قرآنی
ب- روایات:
ج- قواعد فقهی
1- قاعده لاضرر
2- قاعده تسبیب:
3- قاعده من له الغنم فعلیه الغرم؛
4- قاعده: الحاكم ولی الممتنع
د- مسؤلیت دولت در قانون مجازات اسلامی و قوانین متفرقه
تبصره :
گفتار دوم :‌ نگاهی به حقوق پاره‌ای از كشورها در خصوص مسئولیت دولت
الف- در خصوص جبران خسارت از طرف دولت
1- حقوق مصر:
2- حقوق فرانسه :
3- حقوق دیگر كشورهای دارای حقوق مدون:
ب - طلیعه جدید مسوولیت پذیری دولت:
ج- لزوم اجتماعی شدن بیمه مسئولیت:
د- تشكیل صندوق های تعاون :
هـ - بررسی اصل رفاه و خیر در حقوق آمریكا
س - بیمه مسئولیت مدنی سردفتران اسناد رسمی
ش) بیمه مسئولیت مدنی صغیر و سرپرست طفل و مجنون
نتیجه گیری :

فصل سوم : بررسی نهادهای مشابه با بیمه در فقه و حقوق اسلام
مبحث اول: اشاره به مبانی و پیشینه بیمه در اسلام
گفتار اول: نقش تعاون و همیاری در پیدایش نهاد بیمه
الف- بررسی نمونه های تاریخی مرتبط با نهاد بیمه
ب- رابطه اصل کفالت همگانی با نهاد بیمه
گفتار دوم- ضمان جزیره و تاریخچه پیدایش آن در حقوق اسلامی
الف- بررسی فقهی ضمان عاقله
ب- تعریف عاقله
ج- تعریف عصبه
گفتار سوم: بررسی و تطبیق نهاد بیمه با نظام عاقله در حقوق اسلام:
گفتار اول : تطبیق بیمه و ضمان جریره در حقوق اسلامی:
گفتار دوم : مقایسه بیمه شخص ثالث با ضمان عاقله و ضمان جریره:

فصل چهارم : مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در حقوق ایران و
سایر كشورها
مبحث اول :
بررسی اجمالی قانون بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری زمینی :
گفتار اول:
مسئولیت مدنی دارنده وسیله نقلیه موتوری زمینی در حقوق ایران:
الف) وسیله نقلیه چیست؟
ب) شخص مسئول كیست؟
گفتار دوم : مبنای حقوقی مسئولیت مالك وسیله نقلیه
گفتار سوم : خسارات قابل جبران بر مبنای قانون بیمه اجباری
الف ) نقش راننده در مسئولیت مدنی
گفتار چهارم :عوامل رافع مسئولیت
الف ) قوه قاهره و حوادث ناگهانی
ب- تقصیر زیاندیده
ج- فعل شخص ثالث
مبحث دوم: نقش منابع جایگزین جبران خسارت در قانون بیمه اجباری
گفتاراول: بررسی ماده 10 قانون بیمه اجباری
الف: اهمیت حقوق حاكم برحوادث رانندگی
ب- طرح های تكمیلی پوشش مسئولیت مدنی:
1- صندوق جبران زیانهای ناشی از عمل مجرمانه
2- كنسر سیوم بیمه گران اتومبیل انگلستان
3- سیستم جبران خسارت غیر تقصیری
4- صندوق تضمین خسارت اتومبیل
5- صندوق تامین خسارت های بدنی
گفتار دوم - بیان رویه نادرست قضایی در خصوص محكومیت صندوق
الف- محكومیت صندوق وحذف حق دفاع
ب- تحلیل مساله وبیان اشتباه رویه قضایی:
ج- صدمات بدنی و نقش بیت المال :
د- بررسی سقف تعهدات صندوق وتحمیل ناروای رویه قضایی
گفتار سوم : موانع و راهكارهای توسعه بیمه مسئولیت مدنی
الف) موانع توسعة رشته بیمه مسئولیت مدنی
ب) راههای توسعه بیمة‌مسئولیت
نتیجه گیری :

منابع و ماخذ
منابع فارسی :
منابع عربی :
منابع لاتین َ:

قیمت فایل فقط 17,000 تومان

خرید

برچسب ها : بروز خسارت و نحوه جبران آن در حقوق اسلام , بروز خسارت , جبران خسارت , مسئولیت مدنی , حقوق , حقوق اسلام , فقه , بیمه شخص ثالث

محمد غفوری تبار بازدید : 400 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

شرط ترک ازدواج مجدد زوج در ضمن عقد نکاح

شرط ترک ازدواج مجدد زوج در ضمن عقد نکاح دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 96 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 83 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

آزادی اراده به افراد اجازه می دهد که بتوانند هر تعهدی را بنمایند خواه مستقلاً باشد، خواه به صورت شرط ضمن عقد دیگری قرار گیرد

قیمت فایل فقط 8,500 تومان

خرید

شرح مختصر:

آزادی اراده به افراد اجازه می دهد که بتوانند هر تعهدی را بنمایند خواه مستقلاً  باشد، خواه به صورت شرط ضمن عقد دیگری  قرار گیرد . آزادی اراده در اموال و حقوق مالی کمتر دچار محدودیت شده است ولی در احوال شخصیه محدودیت بیشتری را دارا است زیرا جامعه غیر از مجموع افراد وجود مستقل طبیعی ندارد و حیات و بقاء جامعه منوط است که احوال شخصیه افرادآن تابع نظم خاصی قرار گیرد و نتواند دستخوش آزادی اراده قرار گیرد . مخصوصاً در امور خانواده که سلول های زنده کوچکی هستند که در اثر توالد وتناسل بقاء جامعه تنظیم می شود بدین جهت است که نکاح بین عقود دیگر وضعیت خاص حقوقی را پیدا نموده است و جنبه اجتماعی آن بر جنبه فردی آن برتری داده شده است لذا زوجین نمی توانند به اراده خود اقاله نمایند.

شروط در ضمن عقد نكاح از مباحث مورد ابتلاء و دارای فوائد حقوقی است كه درمواد 232 الی 246 قانون مدنی به آن پرداخته اند

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول :

احكام كلی شرائط ضمن عقد

تعریف شرط و اقسام آن

آثار شروط فاسد غیر مفسده

بخش دوم :

شرایط ضمن عقد نكاح

بخش سوم :

نظرات فقهی در شرط عدم ازدواج مجدد در ضمن عقد نکاح

بخش چهارم:

مستندات  قائلین به بطلان شرط عدم ازدواج مجدّد

الف : مستنداتی که اهل سنّت اقامه کرده اند

ب: مستنداتی که فقهای امامیّه اقامه کرده اند

مخالف کتاب نبودن التزام به شرط یا ملتزم یا هر دو

نتیجه دیدگاه های فقهی در این شرط

بخش پنجم:

ضمانت اجرائی شرط فعل در ضمن عقد نكاح

الف - وکالت زن در طلاق

ب - تفویض طلاق به زوجه

ج-تفویض در فقه امامیه و قانون مدنی

بخش ششم:

اثر وضعی و حقوقی مخالفت مشروط علیه ( زوج)

الف) نظرات فقهی در اثر وضعی مخالفت مشروط علیه

ب) تحلیل حقوقی اثر وضعی و حقوقی مخالفت مشروط علیه

بخش هفتم:

نتیجه گیری

منابع

قیمت فایل فقط 8,500 تومان

خرید

برچسب ها : شرط ترک ازدواج مجدد زوج در ضمن عقد نکاح , شرط ترک ازدواج مجدد زوج , عقد نکاح , ازدواج مجدد

محمد غفوری تبار بازدید : 311 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

مقایسه شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد

مقایسه شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 96 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 39 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

شرط یکی از اعمال حقوقی متداول بوده که در قالب تعهد اثری از خود به جا می گذارد شرط یک الزام و تعهد تبعی است که با درج در متن عقد، مشروط علیه به ایفای آن ملزم می شود یعنی دارای ادله وجوب وفاء است

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

شرح مختصر: ولی اگر طرفین به شرط باطلی توافق کنند مشروط علیه را نمی­توان به ایفای آن مجبور کرد چون برای شرط باطل آثاری مترتب نمی شود. شرط باطل زمانی موجب بطلان عقد می شود که فساد ناشی از شرط به یکی از ارکان اساس عقد لطمه وارد سازد در غیر اینصورت فساد شرط به عقد سرایت نمی کند چون شرط تعهدی تبعی است که همیشه وابسته به عقد است این در حالی است که اگر عقدی باطل باشد به تبعیت از آن شرط نیز باطل اعلام  می­شود. فساد شرط در شروط باطلی همچون شرط غیرمقدور و شرط نامشروع، به عقد سرایت نمی­کند چرا که فقط خودشان باطل هستند و عقد به تبع این شروط باطل نمی شود ولی به خاطر جبران ضرری که از عدم ایفای شرط متوجه مشروط له می شود، خیار فسخ معامله برای مشروط له ثابت می شود البته زمانی  خیار زمانی ثابت می شود که مشروط ثابت می شود.

فهرست مطالب

چكیده                                                                              1

مقدمه                                                                              2

بخش اول                                                                          3

كلیاتی درباره شرط و شرط باطل                                              3

حقیقت شرط                                                                      3

بخش دوم                                                                          6

مقایسه شرط نا مشروع و شرط خلاف مقتضای عقد                        6

شرط نامشروع                                                                      7

شرط خلاف مقتضای عقد                                                       11

شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد در قانون مدنی ایران        19

بخش سوم                                                                         21

آثار هر دو شرط                                                                   21

طرح بحث                                                                        21

اثر شرط نامشروع                                                               21

اثر شرط خلاف مقتضای عقد                                                 22

نتیجه گیری كلی                                                                23

فهرست منابع                                                                    27

 

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : مقایسه شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضای عقد , تعهد , الزام , وجوب وفا , شرط باطل , بطلان عقد , خیار فسخ , مشروط له

محمد غفوری تبار بازدید : 484 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

ماهیت معامله فضولی

ماهیت معامله فضولی دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 42 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 176 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

در این تحقیق، در فصل اول به تعریف معامله فضولی پرداخته شده است و در فصل دوم ماهیت معامله فضولی در فقه از حیث اخبار و انشاء بودن بررسی شده است و در فصل سوم نظریه های درباره ماهیت معامله فضول مطرح شده است و در فصل چهارم، نظریه های درباره ماهیت معامله فضول به طور اجمالی مقایسه شده است

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

منابع عربی: 29

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : ماهیت معامله فضولی , معامله فضولی , فقه , اجازه عقد

محمد غفوری تبار بازدید : 242 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی موضوعی تغییر جنسیت در فقه و حقوق ایران

بررسی موضوعی تغییر جنسیت در فقه و حقوق ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 129 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 194 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 76

آنچه در این پژوهش مدنظر است بررسی فقهی حقوقی تغییر جنسیت به طور جامع و کلی می باشد

قیمت فایل فقط 7,800 تومان

خرید

شرح مختصر:

امروزه، مسأله «تغییر جنسیت» نه تنها از دید پزشکی، بلکه به لحاظ مباحث حقوقی حائز اهمیت می باشد. اگرچه در گذشته این مباحث کم و بیش وجود داشته، ولی اکنون با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، ابعاد جدیدتری به روی ما گشوده است. در نتیجه، موجب پیدایش موضوعات جدید حقوقی شده، که به عنوان یک پدیده نوظهور زمینه ساز پرسش های فراوان فقهی و حقوقی است.

آنچه در این پژوهش مدنظر است بررسی فقهی حقوقی تغییر جنسیت به طور جامع و کلی می­باشد. در این پژوهش به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

1) آیا در قوانین کیفری ایران، موادی در مورد تغییر جنسیت وجود دارد؟

2) برای تغییر جنسیت چه مراحلی باید طی گردد؟

3) آیا مراجع ما تغییر جنسیت را پذیرفته اند؟

4) آیا تغییر جنسیت در مورد افراد سالم امکان دارد؟

5) تغییر جنسیت چه ارتباط با فرد خنثی دارد؟

6) بعد از تغییر جنسیت، روابط زوجین نسیت به هم چگونه خواهد بود؟ آیا ازدواج همچنان به حال خود باقی است یا زن و شوهر از یکدیگر جدا می شوند؟

7) وضعیت زوجین تغییر جنسیت داده نسبت به فرزندانشان چگونه خواهد بود؟

8) موضوع ارث، ولایت و سرپرستی کودکان، مهریه بعد از تغییر جنسیت چگونه خواهد بود؟

فهرست مطالب

چکیده 1

مقدمه 2

 بخش اول: مفهوم تغییر جنسیت و سیر تاریخی موضوع و بررسی مسئله تغییر جنسیت از منظر فقه  3

1-1- فصل اول: تغییر جنسیت و معنا و مفهوم آن 4

1-1-1- گفتار اول: مفهوم و تعریف تغییر جنسیت: 4

1-1-2- گفتار دوم: تغییر جنسیت از نظر فیزیولوژی: 4

1-1-3- گفتار سوم: افراد خواهان تغییر جنسیت 5

1-1-4- گفتار چهارم: انواع تغییر جنسیت 8

1-2- فصل دوم: سیر تاریخی و فقهی تغییر جنسیت در ایران 10

1-2-1- گفتار اول: سیر تاریخی تغییر جنسیت در ایران: 10

1-2-2- گفتار دوم: اولین تغییر جنسیت در ایران: 11

1-2-3- گفتار سوم: تأثیر تغییر جنسیت بر زندگی فردی و اجتماعی 12

1-2-4- گفتار چهارم: سرخوردگی جنسی ترانس سکشوال ها در ایران: 12

1-2-5- گفتار پنجم: تغییر جنسیت از منظر فقهی 13

1-2-6- گفتار ششم: دلیل قبول تغییر جنسیت از نظر فقیهان شیعه: 16

 بخش دوم:  تغییر جنسیت از دیدگاه فقه و حقوق.. 19

2-1- فصل اول: پیشینه موضوع 20

2-1-1- گفتار اول: موضوع تغییر جنسیت 20

2-2- فصل دوم: وضعیت حقوقی تغییر جنسیت 22

2-2-1- گفتار اول: مشروعیت مطلق 22

2-2-2- گفتار دوم: نظریه ممنوعیت مطلق 23

2-2-3- گفتار سوم: نظریه مشروعیت مشروط 24

2-3- فصل سوم: اصلاح جنسیت و علقه نکاح 25

2-3-1- گفتار اول: اصلاح جنسیت یکی از زوجین 25

2-3-2- گفتار دوم: اصلاح جنسیت زوجین به طور غیر همزمان 25

2-3-3- گفتار سوم: اصلاح جنسیت زوجین به طور همزمان 26

2-4- فصل چهارم: مهریه 28

2-4-1- گفتار اول: لزوم پرداخت کل مهریه مطلق 28

2-4-2- گفتار دوم: عدم لزوم پرداخت کل مهریه 28

2-4-3- گفتار سوم: لزوم پرداخت کل مهریه در صورت نزدیکی و تصنیف در غیر نزدیکی 29

2-4-4- گفتار چهارم: سقوط مهریه به طور مطلق در صورت عدم کسب رضایت شوهر 29

2-5- فصل پنجم: اصلاح جنسیت و ولایت بر فرزندان 30

2-5-1- گفتار اول: تغییر جنسیت و مسأله حضانت و سرپرستی کودکان 30

2-5-2- گفتار دوم: اصلاح حیثیت و نفقه فرزندان 31

2-6- فصل ششم: تغییر جنسیت و مسأله ارث 32

2-6-1- گفتار اول: ارث بردن فرد تغییر جنس داده شده از والدین خویش 32

2-6-2- گفتار دوم: ارث بردن والدین تغییر جنس داده از فرزند خویش 33

 بخش سوم: بررسی تغییر جنسیت از منظر حقوق جمهوری اسلامی ایران و مسائل مربوط به آن   34

3-1- فصل اول: بررسی تغییر جنسیت از نظر حقوق جمهوری اسلامی ایران 35

3-1-1- گفتار اول: بررسی تغییر جنسیت از نظر حقوقی 35

3-1-2- گفتار دوم: وضعیت افراد دوجنسه در صورت بزهکار بودن 37

3-1-3- گفتار سوم: وضعیت افراد دوجنسه در صورت بزه دیده بودن آنها 43

3-2- فصل دوم: تغییر جنسیت و مسائل مربوط به آن 45

3-2-1- گفتار اول: تغییر جنسیت و مسأله بقای ازدواج 45

3-2-2- گفتار دوم: تغییر جنسیت و مسأله مهریه: 48

3-2-3- گفتار سوم: تغییر جنسیت و مسأله ارث: 52

 بخش چهارم: بحـــث و نتیجه گیری... 59

4-1- خلاصه 60

4-2- بحث 60

4-3- نتیجه گیری 61

 فهرست منابع.. 64

 

قیمت فایل فقط 7,800 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی موضوعی تغییر جنسیت در فقه و حقوق ایران , تغییر جنسیت , حقوق , فقه , ایران , مشروعیت , ممنوعیت , خنثی

محمد غفوری تبار بازدید : 545 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی تطبیقی اختلاس و تصرف غیر قانونی در حقوق كیفری ایران

بررسی تطبیقی اختلاس و تصرف غیر قانونی در حقوق كیفری ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 39 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 28 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32

جرم اختلاس و تصرف غیر قانونی از جمله جرایم علیه آسایش عمومی هستند كه در ابعاد و جنبه های چندی با یكدیگر اشتراك دارند

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

شرح مختصر:

جرم اختلاس و تصرف غیر قانونی از جمله جرایم علیه آسایش عمومی هستند كه در ابعاد و جنبه های چندی با یكدیگر اشتراك دارند و در پاره ای دیگر متفاوتند . آنچه بیش از همه این دو جرم را به یكدیگر شبیه می كند ، وصف و خصوصیت مرتكب آن است كه در هر دو مورد ، مرتكب باید « مستخدم دولت و یا شخص در حكم مستخدم دولت » باشد. مبنای اصلی تفاوت و جدایی این دو جرم نیز نوع و چگونگی «رفتار مجرمانه » است ؛ به این ترتیب كه مصادیق رفتار مجرمانه در اختلاس « برداشت و تصاحب» و در تصرف غیر قانونی «استعمال ، استفاده یا به مصرف رساندن غیر مجاز » است .

اختلاس فقط شامل اموال منقول می شود ، ولی هر دسته اموال منقول و غیر منقول ، موضوع تصرف غیر قانونی قرار می گیرند . وجوه نقد اصولاً موضوع تصرف غیر قانونی قرار نمی گیرند ، زیرا به صرف برداشت این وجوه جرم اختلاس به صورت تام واقع خواهد شد . در مورد سایر اموال باید با توجه به نحوه مداخله و سایر شرایط و اوضاع و احوال كه ارتكاب عمل را فرا گرفته به تحلیل موضوع پرداخت .در صورتی كه احراز واقع میسر نگردید ، با توجه به این كه اختلاس در بعد ركن مادی و روانی به شرایط و جزایی بیش از تصرف غیر قانونی نیاز دارد و با تمسك به قاعده این تفسیر به نفع متهم ، مداخلة انجام پذیرفته را باید تصرف غیر قانونی به حساب آورد ،نه اختلاس .

فهرست مطالب

مقدمه :

بحث و بررسی

2ـ ركن مادی اختلاس و تصرف غیر قانونی

الف ) رفتار مجرمانه

یك ) رفتار مجرمانه اختلاس

دو ) رفتار مجرمانه تصرف غیر قانونی

اهمال و تفریط منجر به تضییع مال

مصرف غیر مجاز

یک) شرط تسلیم قبلی مال

دو ) تعلق مال به دولت

ج ) نتیجه مجرمانه

د) وصف و خصوصیت مرتكب

یك ) مفهوم مستخدم دولت

دو ) مفهوم شخص در حكم مستخدم دولت

)ركن معنوی

الف ) ركن معنوی اختلاس

ب ) ركن معنوی تصرف غیر قانونی

نتیجه گیری

منابع

 

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی تطبیقی اختلاس و تصرف غیر قانونی در حقوق كیفری ایران , اختلاس , تصرف غیر قانونی , حقوق كیفری ایران

محمد غفوری تبار بازدید : 440 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی مجازات طفل

بررسی مجازات طفل دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 24 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 64 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 43

قانون و مجازات طفل و بررسی های لازم در مورد ارتکاب جرم طفل و رسیدگی به آن حدودا در 43 صفحه و قابل ویرایش و اضافه کردن

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

مقدمه

كودكان در صورت ارتكاب جرم فاقد مسئولیت كیفری اند و در صورت ارتكاب جرم تربیت آنان با نظر دادگاه بر عهده سرپرست قانونی شان و در صورتی كه دادگاه تشخیص دهد با كانون اصلاح و تربیت اطفال است.

امروزه چه در سطح داخلی و چه از حیث بین المللی، مقررات و اصولی جهت رسیدگی به جرایم اطفال و حدود مسئولیت كیفری آنان وجود دارد كه همگی با نگاهی اصلاحی می خواهند شرایط را برای دوباره اجتماعی شدن این قشر فراهم كنند. حتی در مورد این اشخاص به جای كلمه «بزهكار» از اصطلاح «اشخاص معارض با قانون» استفاده می شود.

تعریف طفل:

صرف نظر از اختلاف عقایدی كه در خصوص سن مسئولیت كیفری و به تبع در تعریف طفل وجود دارد مطابق مقررات موجود طفل كسی است كه به حد بلوغ شرعی نرسیده است و سن بلوغ شرعی در كشور، برای دختر ۹ سال و برای پسر ۱۵ سال قمری است. با این حال رسیدگی به جرایم اشخاص بالغ كمتر از ۱۸ سال همانند افراد نابالغ در دادگاه اطفال صورت می گیرد.

مسئولیت كیفری اطفال

كودكان در صورت ارتكاب جرم فاقد مسئولیت كیفری اند و در صورت ارتكاب جرم تربیت آنان با نظر دادگاه بر عهده سرپرست قانونی شان و در صورتی كه دادگاه تشخیص دهد با كانون اصلاح و تربیت اطفال است.

 

منابع

١ ) دکتر نجفی ابرند آبادی مبانی جرم شناسی

٢ ) دکتر هوشنگ شمابیاتی بزهکاری اطفال

٣ ) دکتر تاج زمان دانش مجرم کیست ؟ جرم شناسی چیست ؟

٤ ) قانون مجازات اسلامیایران مصوب ١٣٧٥

٥ ) قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ١٣٧٨

 

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی مجازات طفل , بررسی مجازات طفل , جرم طفل , ارتکاب جرم طفل , قانون مجازات طفل , جرم , طفل , قانون , قانون طفل

محمد غفوری تبار بازدید : 327 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق

بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 25 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 82 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 43

هر چند امروزه جوامع بشری با پیدایش اشكال نوین بی نظمی ها رو به رو گردیده ولی اندك اندك به سوی مهار بی نظمی های گذشته گرایش پیدا می كند

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

مقدمه

برگردان حاضر, در راستای پربار ساختن هرچه بیشتر ادبیات حقوقی در حقوق تطبیقی بویژه حقوق جزای بین المللی كه اندك اندك در حال تدوین و توسعه است و نیز لزوم شناخت بیش از پیش مقررات بین المللی و چاره اندیشی و نشان دادن راهكار درست در خصوص همزیستی این مقررات با مقررات داخلی حقوق ایران ارائه میگردد.

هر جامعه یی دارای هنجارها و ارزشهای است كه در قالب مجموعه یی به نام حقوق موضوعه گردآوری شده و طبعاً در حقوق كیفری نقض این ارزشها جرم تلقی می شود و مرتكب

بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق

در جهان كنونی , جامعه بشری دارای سازمانهای جهانی (سازمان ملل متحد و نهادهای تابعه آن) و منطقه ای است كه با تلاش روز افزون می كوشند برای ارتقای ارزشهای والای انسانی و آشتی بین ملتها نظمی صلح جویانه برقرار نموده و در صورت اقتضای شرایط و خواست اراده واقعی سیاسی اعمال مخل نظم جامعه بشری و ناقض ارزشهای برتر و والای انسانی را كه جرم نامیده می شوند مجازات كنند.

با این حال وقتی مساله مبارزه علیه اشكال مختلف جرائمی مانند تهیه و خرید و فروش مواد مخدر, تهیه و توزیع اسكناسهای جعلی, جرائم علیه محیط زیست برخی تبعیضها , شكنجه , راهزنی , و هوایی و خرید و فروش انسانها پیش می آید از آنجا كه ارتكاب این گونه جرائم به نظم بین المللی لطمه و خدشه وارد نموده و كمابیش همه جهان را تحت تاثیر قرار می دهد اتخاذ تدابیر كیفری لازم در برابر این پدیده ها و رفتارهای مجرمانه بر عهده دولتها گذاشته می شود و این كار از طریق وضع معاهدات بین المللی انجام می گیرد.

الف _ تعدد تعقیب بین نظامهای حقوقی ملی و بین المللی

هر چند امروزه جوامع بشری با پیدایش اشكال نوین بی نظمی ها رو به رو گردیده ولی اندك اندك به سوی مهار بی نظمی های گذشته گرایش پیدا می كند.

نتیجه گیری

قاعده (منع تعقیب مجدد) امروزه ارزش بین المللی مبهمی دارد و حقوق فرانسه در مواردی كه با وجود یك عنصر فرامرزی در جرم ، یك سویه و بدون هماهنگی ترتیبات منطقی و لازم صلاحیت سرزمینی و صلاحیت قانون جزای خود را تعریف و مشخص می سازد این قاعده را نادیده انگاشته و آن را چنین توجیه می كند كه بیم آن می رود كه حكم خارجی نسبت به جرمی كه مستقیماً مخل نظم عمومی فرانسه است . ساده، خفیف و بی تاثیر باشد بیمی كه در اصل توجیه پذیر هم هست چون مقرراتی وجود دارد كه ضمن ایجاد ابرازهای عدالت كیفری بین المللی همان خطر را ملحوظ و مدنظر قرار می دهند و در واقع اجازه می دهند در موارد بی اعتمادی و سو ظن قاعده (منع تعقیب مجدد) را كنار بگذاریم.

منابع

1- سید محمّدحسن موسوی بجنوردی، قواعد الفقهیه، ج5، ص 265.

2- محمّدحسن صادقی مقدم، «هماهنگ سازی، اصل لزوم قراردادها و اصل عدالت» کتاب ماه علوم اجتماعی، ش63و64، ص27.

3- ناصر کاتوزیان، حقوق مدنی، نظریة عمومی تعهدات، ش378، ص 545.

4- سیدحسین صفایی، مقالاتی دربارة حقوق مدنی و حقوق تطبیقی، ص 122-123.

5- محمّدحسین نائینی، منیة الطالب، ج1، ص387.

6- Taylor v. Caldwell, on Lawrencce William H & Henning. William H. Understanding Sales and Leases of Goods.

7- Richard Backhous, The limits of Duty to Perform, p. 34.

فهرست مطالب

مقدمه. 2

بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق. 2

الف _ تعدد تعقیب بین نظامهای حقوقی ملی و بین المللی  7

ب _ تعدد تعقیب بین نظامهای حقوقی ملی و حقوق جوامع اروپا  13

ج _ تعدد تعقیب در نظام حقوقی كشورهای مختلف. 13

1. حقوق جزای بین الملل یك جانبه. 14

2. حقوق جزای بین المللی قراردادی. 25

بند اول _ قراردادهای جهانی. 26

بند دوم _ قراردادهای اروپایی. 31

3. حقوق استرداد. 38

نتیجه گیری. 43

منابع. 45

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق , بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق , قاعده منع تعقیب , تعقیب مجدد در حقوق , تعقیب مججدد , مقاله حقوق , حقوق استرداد , قراردادهای جهانی , قراردادهای اروپایی , حقوق جزای بین المللی قراردادی , حقوق جزای بین الملل یك جانبه , تعدد تعقیب بین نظامهای حقوقی ملی و بین المللی , تعقیب در نظام حقوقی كشورهای

محمد غفوری تبار بازدید : 215 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق

بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 25 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 82 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 43

هر چند امروزه جوامع بشری با پیدایش اشكال نوین بی نظمی ها رو به رو گردیده ولی اندك اندك به سوی مهار بی نظمی های گذشته گرایش پیدا می كند

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

مقدمه

برگردان حاضر, در راستای پربار ساختن هرچه بیشتر ادبیات حقوقی در حقوق تطبیقی بویژه حقوق جزای بین المللی كه اندك اندك در حال تدوین و توسعه است و نیز لزوم شناخت بیش از پیش مقررات بین المللی و چاره اندیشی و نشان دادن راهكار درست در خصوص همزیستی این مقررات با مقررات داخلی حقوق ایران ارائه میگردد.

هر جامعه یی دارای هنجارها و ارزشهای است كه در قالب مجموعه یی به نام حقوق موضوعه گردآوری شده و طبعاً در حقوق كیفری نقض این ارزشها جرم تلقی می شود و مرتكب

بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق

در جهان كنونی , جامعه بشری دارای سازمانهای جهانی (سازمان ملل متحد و نهادهای تابعه آن) و منطقه ای است كه با تلاش روز افزون می كوشند برای ارتقای ارزشهای والای انسانی و آشتی بین ملتها نظمی صلح جویانه برقرار نموده و در صورت اقتضای شرایط و خواست اراده واقعی سیاسی اعمال مخل نظم جامعه بشری و ناقض ارزشهای برتر و والای انسانی را كه جرم نامیده می شوند مجازات كنند.

با این حال وقتی مساله مبارزه علیه اشكال مختلف جرائمی مانند تهیه و خرید و فروش مواد مخدر, تهیه و توزیع اسكناسهای جعلی, جرائم علیه محیط زیست برخی تبعیضها , شكنجه , راهزنی , و هوایی و خرید و فروش انسانها پیش می آید از آنجا كه ارتكاب این گونه جرائم به نظم بین المللی لطمه و خدشه وارد نموده و كمابیش همه جهان را تحت تاثیر قرار می دهد اتخاذ تدابیر كیفری لازم در برابر این پدیده ها و رفتارهای مجرمانه بر عهده دولتها گذاشته می شود و این كار از طریق وضع معاهدات بین المللی انجام می گیرد.

الف _ تعدد تعقیب بین نظامهای حقوقی ملی و بین المللی

هر چند امروزه جوامع بشری با پیدایش اشكال نوین بی نظمی ها رو به رو گردیده ولی اندك اندك به سوی مهار بی نظمی های گذشته گرایش پیدا می كند.

نتیجه گیری

قاعده (منع تعقیب مجدد) امروزه ارزش بین المللی مبهمی دارد و حقوق فرانسه در مواردی كه با وجود یك عنصر فرامرزی در جرم ، یك سویه و بدون هماهنگی ترتیبات منطقی و لازم صلاحیت سرزمینی و صلاحیت قانون جزای خود را تعریف و مشخص می سازد این قاعده را نادیده انگاشته و آن را چنین توجیه می كند كه بیم آن می رود كه حكم خارجی نسبت به جرمی كه مستقیماً مخل نظم عمومی فرانسه است . ساده، خفیف و بی تاثیر باشد بیمی كه در اصل توجیه پذیر هم هست چون مقرراتی وجود دارد كه ضمن ایجاد ابرازهای عدالت كیفری بین المللی همان خطر را ملحوظ و مدنظر قرار می دهند و در واقع اجازه می دهند در موارد بی اعتمادی و سو ظن قاعده (منع تعقیب مجدد) را كنار بگذاریم.

منابع

1- سید محمّدحسن موسوی بجنوردی، قواعد الفقهیه، ج5، ص 265.

2- محمّدحسن صادقی مقدم، «هماهنگ سازی، اصل لزوم قراردادها و اصل عدالت» کتاب ماه علوم اجتماعی، ش63و64، ص27.

3- ناصر کاتوزیان، حقوق مدنی، نظریة عمومی تعهدات، ش378، ص 545.

4- سیدحسین صفایی، مقالاتی دربارة حقوق مدنی و حقوق تطبیقی، ص 122-123.

5- محمّدحسین نائینی، منیة الطالب، ج1، ص387.

6- Taylor v. Caldwell, on Lawrencce William H & Henning. William H. Understanding Sales and Leases of Goods.

7- Richard Backhous, The limits of Duty to Perform, p. 34.

فهرست مطالب

مقدمه. 2

بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق. 2

الف _ تعدد تعقیب بین نظامهای حقوقی ملی و بین المللی  7

ب _ تعدد تعقیب بین نظامهای حقوقی ملی و حقوق جوامع اروپا  13

ج _ تعدد تعقیب در نظام حقوقی كشورهای مختلف. 13

1. حقوق جزای بین الملل یك جانبه. 14

2. حقوق جزای بین المللی قراردادی. 25

بند اول _ قراردادهای جهانی. 26

بند دوم _ قراردادهای اروپایی. 31

3. حقوق استرداد. 38

نتیجه گیری. 43

منابع. 45

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق , بررسی قاعده منع تعقیب مجدد در حقوق , قاعده منع تعقیب , تعقیب مجدد در حقوق , تعقیب مججدد , مقاله حقوق , حقوق استرداد , قراردادهای جهانی , قراردادهای اروپایی , حقوق جزای بین المللی قراردادی , حقوق جزای بین الملل یك جانبه , تعدد تعقیب بین نظامهای حقوقی ملی و بین المللی , تعقیب در نظام حقوقی كشورهای

محمد غفوری تبار بازدید : 295 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی آثار تابعیت مضاعف و راه های پیشگیری از آن

بررسی آثار تابعیت مضاعف و راه های پیشگیری از آن دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 26 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 57 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 44

مطابق قرارداد لاهه از سال 1930 اصولی در خصوص تابعیت در کشورها رعایت میشود که عبارتند ازاصل لزوم تابعیت اصل تابعیت واحده و اصل تغییر پذیری تابعیت

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: مطابق قرارداد لاهه از سال 1930 اصولی در خصوص تابعیت در کشورها رعایت میشود که عبارتند از:اصل لزوم تابعیت اصل تابعیت واحده و اصل تغییر پذیری تابعیت. اما علی رغم سعی و کوششی که در سطح داخلی کشورها و در سطح بین المللی جهت رعایت این اصول صورت گرفته است گاهی با افرادی روبرو میشویم که بی تابعیت[1] میباشند یا بیش از یک تابعیت[2] دارند. به عقیده ی برخی از حقوقدانان فرانسوی مثل هانری باتیفول[3] بی تابعیتی در اثر تعارض منفی[4] تابعیت و تابعیت مضاعف در اثر تعارض مثبت[5] تابعیت به وجود می اید.

حال با ظهور کشورهای مختلف در عرصه بین المللی و اختلاف نظام حقوقی حاکم بر انها وقوانین سیستم های مختلف اعطای تابعیت در هرکشور و روابط حقوقی با اشخاص یکدیگر و با دول متبوع خود موجب پدیدار شدن تابعیت مضاعف در مواردی برای اشخاص گردیده است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فصل اول: کلیات

گفتار اول: تعریف تابعیت

گفتار دوم: حمایت سیاسی

گفتار سوم: تابعیت – ملیت

گفتار چهارم: منابع تابعیت

بندالف: منابع داخلی تابعیت

بندب: منابع بین المللی تابعیت

گفتار پنجم: انواع سیستم های اعطای تابعیت

فصل دوم: اقسام تابعیت ایران

گفتار اول: تابعیت اصلی

گفتار دوم: تابعیت اکتسابی

مبحث سوم: تعارض قوانین تابعیت

گفتار اول: موضوع تعارض تابعیت

گفتار دوم:

گفتار سوم: تابعیت موثر یا فعال

گفتار چهارم: تعارض مثبت ومنفی

فصل سوم: تابعیت مضاعف واثار ان

مبحث نخست: تابعیت مضاعف

گفتار اول: تعریف

گفتار دوم: پیشینه تاریخی تابعیت مضاعف

گفتار سوم: انواع تابعیت مضاعف

مبحث دوم: اثار تابعیت مضاعف

گفتار اول: امتیازات ناشی از تابعیت مضاعف

گفتار دوم: اثار سوءکسب تابعیت مضاعف

فصل چهارم: علل بروز وراهکارهای پیشگیری از تابعیت مضاعف

مبحث اول: علل بروز تابعیت مضاعف

گفتار اول: تابعیت مضاعف در زمان تولد

گفتار دوم: تابعیت مضاعف بعد از تولد

مبحث دوم: راهکارهای پیشگیری از تابعیت مضاعف

گفتار اول: استفاده از حربه نظم عمومی

گفتار دوم: تلاش در جهت ایجاد وحدت عمومی

مبحث سوم: آثار حقوقی تابعیت

گفتار اول: حمایت سیاسی

گفتار دوم: بهره مندی اتباع از حقوق

گفتار سوم: فلسفه پیدایش تابعیت

گفتار چهارم: اصول و مبانی حاکم بر تابعیت

مبحث دوم: انواع تابعیت

گفتار اول: تابعیت اصلی

بند الف: دلائل طرفداران نظریه سیستم خون

بند ب: سیستم خاک (یا تابعیت ارضی)

بند ج: مقایسه بین دو سیستم خاک و خون

گفتار دوم: تابعیت اکتسابی

مبحث سوم

گفتار اول: طرق جلوگیری از تابعیت مضاعف

گفتار دوم: حل و فصل دعاوی مربوط به تابعیت مضاعف

گفتار سوم) پیشینه تاریخی تابعیت مضاعف

بند الف) رویه قضایی بین المللی قبل از سال 1930

بندب) رویه قضایی بین المللی از سال های 1930 تاکنون

بندج) رویه قضایی بین المللی از سال 1930 تا 1955

بندد) رویه قضایی بین المللی از سال 1955 تاکنون

گفتار چهارم: راههای رفع تابعیت مضاعف

گفتار پنجم: تابعیت موثر

بخش پنجم: تابعیت مضاعف در قوانین ایران

مبحث اول: نظر قانون گذار ایران در مورد تابعیت مضاعف

گفتار اول) رویه عملی ایران در مورد تابعیت مضاعف

گفتار دوم: تحلیل حقوقی ماده 976 قانون مدنی ایران

بخش ششم: اقدامات سازمانهای بین المللی برای کاهش موارد تابعیت مضاعف

گفتار اول) کنفرانس 1930 لاهه

گفتار دوم) مجموعه قوانین تابعیت سازمان ملل متحد1955:

گفتار سوم: کنوانسیون اروپایی محدود کردن تابعیت مضاعف1963

گفتار پنجم: علل تابعیت مضاعف

‌بند الف: اختلاف طرز تفکر دولت‌ها راجع به تحصیل تابعیت

بند‌ب: تحصیل تابعیت جدید بدون خروج از تابعیت اولی

بند‌ج. ازدواج با اتباع خارجی

‌بندد: اشغال نظامی

بند‌ه. فرزند خواندگی

نتیجه گیری و پیشنهادها

منابع وماخذ

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی آثار تابعیت مضاعف و راه های پیشگیری از آن , تابعیت , تابعیت مضاعف , تابعیت موثر , سیستم های حل تعارض , حمایت سیاسی

محمد غفوری تبار بازدید : 190 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

معیارهای دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان در لوایح جدید؛ با تأملی بر راهبردی از نظام عدالت کیفری انگلستان

معیارهای دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان در لوایح جدید؛ با تأملی بر راهبردی از نظام عدالت کیفری انگلستان دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 56 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 55 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37

هدف این پژوهش مطالعه تحولات و نوآوری های سیاست جنایی اتخاذی در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی ازجمله لایحه آیین دادرسی کیفری، لایحه قانون مجازات اسلامی و در حوزه دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان می باشد

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: هدف این پژوهش مطالعه تحولات و نوآوری های سیاست جنایی اتخاذی در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی ازجمله لایحه آیین دادرسی کیفری، لایحه قانون مجازات اسلامی و ... در حوزه دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان می باشد. بر این اساس سعی شده است ضمن تحلیل محتوایی عمیق لوایح مذکور، اشاره ای هر چند اجمالی به راهبردهای نظام عدالت کیفری انگلستان در حوزه برآورد مسئولیت کیفری اطفال صورت گیرد به نحوی که بتواند مبانی توجیهی ضرورت سیاست جنایی افتراقی در قبال اطفال و نوجوانان را به نحو پر رنگ تری برجسته نماید.

علی ایحال، با مداقه در لوایح مذکور به وضوح می توان بارقه ها و استانداردهای قابل اعتنایی را در حوزه دارسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان به نظاره نشست. ازجمله این استانداردها می توان به پیش بینی دادگاه و دادسرای اختصاصی اطفال، دادگاه تجدید نظر اختصاص یافته به اطفال، پلیس وِزه اطفال و نوجوانان، حضور نهادهای مددکاری اجتماعی در رسیدگی به جرایم اطفال و ... اشاره نمود.

فهرست مطالب

چکیده

1- دادرسی عادلانه ناظر به اطفال در لوایح جدید تقدیمی به مجلس شورای اسلامی

1-1- جهت سیاست جنایی کلان حاکم بر موضوع

2-1- تأسیس نهادهاى خاص در لوایح جدید

الف: نهادهاى قضایى

1- دادسراى اختصاص یافته

2- دادگاه خاص اطفال و نوجوانان

3- دادگاه تجدیدنظر اختصاص یافته

ب: نهادهاى غیرقضایى

1- نهاد مددکارى اجتماعى

2- پلیس ویژه اطفال و نوجوانان

3-1- دادرسى افتراقى

الف: قضازدایى با گرایش عدالت ترمیمى

1- ارجاع به میانجیگرى‏

2- قابل گذشت بودن جرائم اطفال و نوجوانان

3- تعلیق تعقیب

ب-تضمین حقوق طفل و نوجوان

1- محدودیت در بازداشت موقت و پیش‏بینى اقدامات جایگزین

2- حضور وکیل

3- تحقیق اجتماعى

4-تصریح به جهات قانونی جدید شروع به تعقیب با اتخاذ تدابیر حمایتی

5- ممنوعیت انتشار جریان رسیدگى

6- معاف ساختن طفل از حضور دایم یا موقت در دادرسى

ج-رسیدگى مصلحت‏ گرا ( افتراقی )

1- تعویق صدور حکم

2- عدم رعایت مقررات تکرار جرم

3- تجدیدنظر مکرر در آراء و تصمیمات

4- فقدان آثار کیفرى براى محکومیت اطفال و نوجوانان

2- جلوه هایی از عدالت کیفری عادلانه اطفال و نوجوانان در حقوق کیفری انگلیس

1-2-اماره‌های عدم رشد در حقوق کیفری انگلستان

1-1-2- انواع اماره‌های عدم رشد

1-1-1-2- امارة غیرقابل ردّ عدم رشد

2-1-1-2- امارة قابل رد عدم رشد

2-2- انتقادات وارد بر امارة قابل ردّ عدم رشد

1-2-2- غیر ضروری بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

1-1-2-2- رشد سریع‌تر اطفال در دوران فعلی

2-1-2-2- حذف مجازاتهای خشن

2-2-2- تبعیض‌آمیز بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

3-2-2- مبهم بودن امارة قابل ردّ عدم رشد

4-2-2- لزوم مداخلة زودرس

3-2- تقابل رویکرد حمایتی با رویکرد سزادهنده در حوزه اطفال در سیاست جنایی انگلستان

نتیجه‏ گیرى

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : معیارهای دادرسی عادلانه ناظر به اطفال و نوجوانان در لوایح جدید؛ با تأملی بر راهبردی از نظام عدالت کیفری انگلستان , دادرسی عادلانه , اطفال و نوجوانان , نظام عدالت کیفری انگلستان , دادرسی

محمد غفوری تبار بازدید : 427 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

حقوق اتباع بیگانه در ایران

حقوق اتباع بیگانه در ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 25 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 51 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

مقصود از اتباع خارجی ، موضوع ماده 180 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی كه از این پس – قانون نامیده می شود، افرادی هستند ( گذرنامه – پناهنده – مهاجر – آواره) كه تابعیت كشور جمهوری اسلامی ایران را ندارند و تحت عناوین زیر متقاضی ورود به كشور جمهوری اسلامی ایران هستند و تابعیت خارجی آنها مورد قبول دولت جمهوری اسلامی ایران است

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

مقدمه

حركت بین‌المللی سریع و فزاینده مهاجرت در طول پنجاه سال گذشته به صورت عملی موجبات ناهمگونی جمعیت در داخل مرزهای دولت ملت شده است. حتی كشورهایی كه چند سال پیش به همگونی جمعیت خویش می‌بالیدند برای مثال ژاپن و كره- اكنون به صورت فزاینده‌ای مجبور به كنار آمدن با واقعیت موجود یعنی تحمل اقلیتهای قومی هستند. انگیزه اصلی برای چنین كاری تامین امنیت، زندگی و معیشت بهتر می‌باشد.

تعاریف

مقصود از اتباع خارجی ، موضوع ماده 180 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی فرهنگی كه از این پس – قانون نامیده می شود، افرادی هستند ( گذرنامه – پناهنده – مهاجر – آواره) كه تابعیت كشور جمهوری اسلامی ایران را ندارند و تحت عناوین زیر متقاضی ورود به كشور جمهوری اسلامی ایران هستند و تابعیت خارجی آنها مورد قبول دولت جمهوری اسلامی ایران است .

 

پناهنده : به شخصی اطلاق میگردد كه به علت ترس موجه از اینكه به دلایل مربوط به نژاد یا مذهب ، ملیت یا عضویت در یعضی گروههای اجتماعی یا داشتن عقاید سیاسی تحت شكنجه قرار گیرد و درخارج از كشورمحل سكونت خود بسرمی برد و نمی تواند و یا بعلت ترس مذكور نمی خواهد خود را تحت حمایت آن كشور قرار دهد.

آواره : فردی است كه به دلیل وقوع جنگ داخلی یا بین المللی ، بدون تشریفات قانونی ، كشور متبوع خود را ترك و یا وادار به ترك آن گردد. اما نمی تواند برابر كنوانسیون 1951 و پروتكل 1967 ژنو و ملحقات آن بیم مو جه از اذیت و آزار را به اثبات برساند.

مهاجر : فردی است كه متقاضی اقامت

منابع

[1] . بهشتی، محمد جواد و مردانی، نادر؛ آیین دادرسی مدنی، نشر میزان، تهران ، چاپ اول، پاییز 1385،‌جلد دوم، ص 337.

[2] . احمدی، نعمت؛ آیین دادرسی مدنی، انتشارات اطلس ،‌تهران ، چاپ اول، سال 1375، ص 362.

[3] . احمدی، نعمت؛ آیین دادرسی مدنی ، انتشارات اطلس ،‌تهران ، چاپ اول، سال 1375، ص 364.

[4] . شمس، عبدالله؛ آیین دادرسی مدنی، انتشارات دراک، تهران ، چاپ هشتم، پاییز 1386، جلد 3، ص 35 و 36

[5] . ماده 16 قانون ثبت.

[6] . ماده 20 قانون ثبت.

[7] . ماده 536 و 537 قانون تجارت.

[8] . شمس، عبدالله؛ پیشین، جلد 3، ص 38.

 

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : حقوق اتباع بیگانه در ایران , حقوق اتباع بیگانه , حقوق اتباع بیگانه در ایران , حقوق اشخاص بیگانه در ایران , حقوق اتباع بیگانه از ایران , قانون ثبت , حقوق افراد پناهنده در ایران , تعاریف اتباع خارجی

محمد غفوری تبار بازدید : 315 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان نیروهای مسلح

مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان نیروهای مسلح دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 24 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 106 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 79

معروف است که حقوق استخدامی ، بسیار تاریک است و حق نیز همین است

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

شرح مختصر: معروف است که حقوق استخدامی ، بسیار تاریک است و حق نیز همین است . [1]مسئولیت مدیر در نظام حقوقی ایران چه در اشخاص حقوقی حقوق عمومی و چه در اشخاص حقوقی حقوق خصوصی محل اختلاف میان علما است و با موازین فقهی مسئولیت خاصه مسئولیت وکیل و امین ارتباط برقرار نمی کند . [2] یکی از ابهام های دیگر در حقوق اداری ایران مسئولیت مدنی دولت در مورد اعمال کارکنان خویش است که در ماده 11 قانون مسئولیت مدنی دولت خود را از این مسئولیت معاف کرده است . [3] حقوقدانان ایرانی که متوجه شده بودند این ماده با قاعده خطاء حاکم فی بیت المال در تعارض است سعی بر آن نمودند که این حکم را تفسیر محدود کنند . [4]اما این قاعده با قاعده فقهی دیگری در تعارض می نمود که به قاعده وزر مشهور است و برخی از فقها برای توجیه این تعارض به قاعده مامن عام الا و قد خص استناد جستند . [5] این سردرگمی در مسئولیت دولت در مورد اعمال کارکنان نیروهای مسلح نیز مطرح بود . با این وضعیت هیچ انسان عاقلی در نیروهای مسلح دست به سلاح نمی برد تا اینکه در یک اقدام چشمنواز و چشمگیر آن دسته از کارکنان نیروهای مسلح که بر طبق قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری ؛ دست به اسلحه برده بودند و اتفاقا دیه و ضمان مالی ایجاد کرده بودند ، به شرط آنکه بر طبق قانون عمل نموده باشند از مسئولیت مدنی معاف شدند و مسئولیت به دوش سازمان افتاد . [6]بنابراین نیروهای مسلح در مواردی که طبق قانون دست به سلاح می برند از قانون مسئولیت مدنی جدا شدند . اما مسئله دیگر ، مسئولیت مدنی کارکنانی از نیروهای مسلح بود که مسلح نبودند . شاید بنظر برسد از آنجا که دولت این دسته از افراد را بیمه مسئولیت ننموده است ، مسئولیت آنها بر وفق ماده 11 قانون مسئولیت مدنی بر دوش خودشان خواهد بود . اما در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 یک تفاوت معنادار بین ماده 158 کنونی با ماده 57 قانون سابق دیده می شود و این تفاوت در فرضی است که ماموری امر آمر قانونی را به اشتباه و به تصور اینکه قانونی است انجام داده باشد و در قانون سابق مامور مسئولیت پرداخت دیه و ضمان مالی را داشت هر چند به مجازات مقرر در قانون محکوم نمی شد اما در قانون جدید مامور نه تنها مجازات نمی شود بلکه در دیه و ضمان تابع مقررات مربوطه است . این عبارت مبهم یعنی تابع مقررات مربوطه است پیش از این نیز در شورای نگهبان جنجالی به پا ساخته بود ولی به هر روی مقایسه دو ماده قدیم و جدید نشان از آن دارد که می توان در دیه و ضمان مالی ناشی از اعمال مامورین مشمول ماده تفاسیری ارائه داد که مخالف حکم عام ماده 11 قانون مسئولیت مدنی باشد زیرا قانونگذار با عبارت جدید نشان داده که نمی خواهد دیه و ضمان مالی را نیز به دوش مامور بیاندازد و الا عبارت قانون سابق را تکرار می نمود . اما هنوز مسئله آمرین شاغل در نیروهای مسلح خاصه در بحث دیه و ضمان مالی ناشی از اعمالشان تابع قواعد عام مسئولیت مدنی خصوصا ماده 11 قانون مسئولیت مدنی است . همچنین این فرض امکان دارد که مامور یا آمر با رعایت اختیارات قانونی خسارت وارد کنند . تنها راه چاره این است که قانونگذار ، خلاء قانونی که در این زمینه وجود دارد را با عنایت به موازین فقهی پر کند و احترام به قاعده وزر و از طرف دیگر بروکراسی پر پیچ و خم اداری با تدبیری مثل بیمه مسئولیت کارکنان نیروهای مسلح قابل حل و فصل است .

فهرست مطالب

چکیده / ص 8

مقدمات / ص 10

یک) در تبیین دقیق عرض ذاتی پژوهش / ص 11

دو) در تبیین دقیق غرض نهایی پژوهش / ص 12

سه) در تحدیدات کلی و تقسیمات پژوهش / ص 13

چهار ) در معرفی تفسیر تاریخی و شرعی مواد قانونی / ص 15

بخش اول ) نظریات علما پیرامون مسئولیت نهادهای کشوری / ص 17

فصل اول ) نظریه عمومی تقصیر – قاعده وزر / ص 18

فصل دوم ) نظریه مسئولت دولت به علت تقصیر انتخاب و مواظبت / ص 21

فصل سوم ) نظریه مسئولیت دولت به علت ایجاد خطر در برابر انتفاع / ص 22

فصل چهارم ) نظریه مسئولیت دولت به لحاظ تضمین فعل کارکنان خویش / ص 23

فصل پنجم ) نظریه مسئولیت دولت به لحاظ توزیع و تسهیل جبران زیان / ص 24

فصل ششم ) نظریه مسئولیت دولت ناشی از تقصیر اداری ( نقص وسائل ) / ص 25

بخش دوم ) زیان های کارکنان دولت بر عهده کیست ؟‌/ ص 28

فصل اول ) مقصر مطابق قواعد عمومی تقصیر ، شخصا ضامن است/ ص 29

فصل دوم ) الخطا الحاکم فی بیت المال / ص 31

فصل سوم ) دولت در صورت تصدی گری مسئول جبران زیان کارکنان است / ص 32

فصل چهارم ) دولت به هر صورت ضامن اعمال کارکنان خویش است / ص 33

فصل پنجم ) نظریه مسئولیت مشترک مستخدم و کشور / ص 35

فصل ششم ) نظریه توزیع نهایی مسئولیت به انتخاب زیان دیده / ص 36

فصل هفتم ) نظریه بیمه مسئولیت مدنی کارکنان نیروهای مسلح / ص 37

بخش سوم ) مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان در قانون مسئولیت مدنی مصوب 1339 / ص 39

فصل اول ) اعمال اصل قاعده ، دولت ضامن اعمال کارکنان خویش نیست / ص 40

فصل دوم ) استثنائات قاعده / ص 42

گفتار اول ) در مسئولیت مدنی قضات / ص 42

گفتار دوم ) در کارکنان نیروهای مسلح که مجهز به سلاحند / ص 44

گفتار سوم ) در ماده 158 قانون جدید مجازات اسلامی در رابطه آمر و مامور / ص 49

گفتار چهارم ) در پرداخت دیه ای که بر عهده بیت المال است / ص 51

گفتار پنجم ) در مسئولیت مدنی ناشی از حوادث رانندگی کارکنان نیروهای مسلح / ص 52

بخش چهارم ) مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان نیروهای مسلح / ص 54

فصل اول ) آنچه که هست / ص 55

فصل دوم ) آنچه که باید باشد / ص 56

فصل سوم ) بیمه مسئولیت مدنی / ص 57

فصل چهارم ) توسل به تفسیر محدود قانون مسئولیت مدنی / ص61

فصل پنجم ) بحث نظری و آسیب شناسی فقهی پیرامون اشخاص حقوقی / ص 63

موخره/ ضمیمه قوانین / ص 73

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : مسئولیت دولت نسبت به اعمال کارکنان نیروهای مسلح , مسئولیت دولت , اعمال کارکنان نیروهای مسلح

محمد غفوری تبار بازدید : 382 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

تخفیف و تبدیل مجازات

تخفیف و تبدیل مجازات دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 16 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 35 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 66

از آنجائیكه هر جرم، خصوصیات روحی و روانی خاص خود را دارد و طرز تفكر و اندیشه، عمل، نحوة معیشت و میزان تربیت او با دیگر مجرمین تفاوت می‌كند همچنین علل و شرایط ارتكاب جرم یكسان نیست و هیچگاه مجرمین تحت شرایط یكنواختی مرتكب بزه نمی‌شوند «و از این جهت هر جرم در حقیقت واقعه‌ای منحصر به فرد است لذا باید این امكان در نظام جزائی وجود داشته باشد كه مجازاته

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

شرح مختصر: از آنجائیكه هر جرم، خصوصیات روحی و روانی خاص خود را دارد و طرز تفكر و اندیشه، عمل، نحوة معیشت و میزان تربیت او با دیگر مجرمین تفاوت می‌كند همچنین علل و شرایط ارتكاب جرم یكسان نیست و هیچگاه مجرمین تحت شرایط یكنواختی مرتكب بزه نمی‌شوند «و از این جهت هر جرم در حقیقت واقعه‌ای منحصر به فرد است لذا باید این امكان در نظام جزائی وجود داشته باشد كه مجازاتها با توجه به شرایط و اوضاع و احوال یك یك جرائم ارتكابی تعیین شود»[1] و از سوی دیگر چون امكان ندارد قانونگذار تمام موقعیت‌ها و اوضاع و احوال مرتبط با وقوع یك یك جرائم و نیز شخصیت تك تك مجرمین را پیش بینی كند، همین امر ضرورت وجودی كیفیات مخففه را روشن می‌سازد لذا متناسب بودن كیفر مورد نظر برای جرم ارتكابی باید در دادگاه با توجه به تمام عوامل موثر در آن تعیین گردد، مقنن این اختیار را به قاضی داده تا با جمع شرایطی بتواند مجازات مرتكب را تخفیف دهد. توجه داریم كه مقنن درراستای تطبیق مجازات با فرد مجرم، مجازاتها را بین اقل و اكثر در نوسان گذاشته و گاه نیز صراحتاً در خصوص برخی جرائم بنا به دلایلی تخفیف یا معافیت از مجازات را پیش بینی كرده است. علاوه بر اینها، بعلت رعایت ضرورت فوق الذكر شرایطی عام را برای كلیه جرائم (البته در خصوص تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده)‌ پیش بینی نموده تا با حصول آنها، قاضی رسیدگی كننده بتواند با تطبیق مجازات بر شخص مجرم، تخفیفات ضروری را نسبت به مجازات وی اعمال نماید.

فهرست مطالب

فصل اول : كلیات

  1. ضرورت اعمال كیفیت مخففه
  2. كیفیات مخففه قضائی با كیفیات مخففه قانونی تفاوت دارد
  3. فردی بودن اعمال كیفیات مخففه قضائی
  4. اختیاری بودن اعمال كیفیات مخففه قضائی
  5. دادگاه مرجع صالح استناد به كیفیات مخففه است
  6. ذكر جهات تخفیف در حكم ضروری است

فصل دوم : كیفیات موثر در تعیین مجازات

مبحث اول : جهات تخفیف مجازات

1- معاذیر قانونی

2- معاذیر قانونی معاف كننده از مجازات

3- وجوه تمایز علل رافع مسوولیت از معاذیر معاف كننده

4- معاذیر قانونی تخفیف دهنده مجازات

مبحث دوم : كیفیات مخففه قضائی

1- علل وجهات تخفیف بر اساس ماده 22 قانون مجازات اسلامی

الف) گذشت شاكی و مدعی خصوصی

ب ) اظهارات و راهنمایی‌های متهم

ج) اوضاع و احوالی كه متهم تحت تاثیر آن مرتكب جرم شده است.

د) اعلام و اقرار متهم

و) وضع خاص یا سابقه متهم

ه ) اقدام یا كوشش متهم به منظور تخفیف اثرات جرم

2- آیا جهات تخفیف در ماده 22 حصری است؟

3- قلمروی اعمال كیفیات مخففه قضائی

4- مجازات اخف و حد تخفیف مجازات

5- ضرورت ذكر علل مخففه

6- اعمال كیفیات مخففه در تعدد جرم

7- منع جمع كیفیات مخففه

فصل سوم : تبدیل مجازات

1- اجبار در تبدیل حبس‌های كوتاه مدت به جزای نقدی

2-بررسی برخی نظرات و آرا در خصوص تبصره 17 قانون برنامه توسعه (بندهای اول الی سوم ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت)

الف) نظرات مشورتی

ب ) رأی وحدت رویه در خصوص صلاحیت دادگاه و تبدیل مجازات

ج) یك رأی دادگاه انقلاب

3- تعیین قلمروی بند 2 ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت

الف) ذكر حداكثر مجازات حبس

ب ) مجازاتهای حبس ثابت

4- بررسی یك رأی در خصوص استناد به ماده 22 قانون مجازات اسلامی

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

برچسب ها : تخفیف و تبدیل مجازات , تخفیف و تبدیل مجازات , مجازات , قضایی

محمد غفوری تبار بازدید : 232 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

ربا و راه‏های گریز از آن

ربا و راه‏های گریز از آن دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 121 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 160 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 217

آثار زیان‏بار ربا، نه تنها در عرصه اجتماع، بلكه در تك تك افرادی كه به گونه‏ای با آن در ارتباط هستند

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

كتاب‏نامه. 165

قیمت فایل فقط 19,900 تومان

خرید

برچسب ها : ربا و راه‏های گریز از آن , ربا , رباخواری

محمد غفوری تبار بازدید : 501 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بهـره و ربـا در اسـلام

بهـره و ربـا در اسـلام دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 11 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 31 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 27

تقریباً در بیشتر آثار متفكرین مسلمان ، بهره مترادف واژه ربا به كار رفته است

قیمت فایل فقط 3,900 تومان

خرید

فهرست مطالب

عنوان ............................................................................. صفحه

مقدمه ................................ 1

بهره در ادبیات اقتصادی غرب ........... 1

ربا در فقه اسلامی .................... 4

فلسفه وجودی بهره در متون اسلامی ....... 5

پول سرمایه بالقوه است ................ 7

پول كالاست ............................ 9

پول سرمایه است ....................... 12

آیا حرمت ربا در اسلام ، به معنای نفی بهره طبیعی است ؟   13

بهره طبیعی و سود .................... 16

اجاره و بهره طبیعی ................... 21

نتیجه گیری ........................... 23

فهرست منابع .......................... 27

مقدمه :

تقریباً در بیشتر آثار متفكرین مسلمان ، بهره مترادف واژه  ربا به كار رفته است . همچنین ، حرمت ربا به منزله حذف نرخ بهره در نظام اقتصادی ، مورد تأیید اسلام تلقی شده است با توجه به مفهوم فراگیر بهره در نظام اقتصاد سرمایه داری ، حرمت ربا و حذف بهره به عنوان یك اصل مسلم ، فصل تمایز دو نظام اقتصاد سرمایه داری و نظام اقتصادی مورد تأیید اسلام است . لذا از نقطه نظر علمی ، مفهوم بهره و انطباق یا عدم انطباق آن با مفهوم ربا از اهمیت ویژه‌ای در نفی نظام سرمایه داری و پی ریزی مبانی تئوریك نظام اقتصادی مورد تأیید اسلام برخوردار است .

در این تحقیق ابتدا مفهوم بهره در ادبیات اقتصادی غرب توضیح داده می شود ؛ سپس مفهوم ربا در شریعت اسلام تبیین می شود و به دنبال آن ، به منظور شناخت دیدگاه متفكرین مسلمان در مورد مفهوم بهره ؛ نظریات اقتصادی این متفكرین در این باره كه غالباً به توجیه حرمت ربا اختصاص دارد ، اما می تواند در تبیین مفهوم بهره از نگاه این متفكرین موثر باشد – مورد بررسی قرار می گیرد .

قیمت فایل فقط 3,900 تومان

خرید

برچسب ها : بهـره و ربـا در اسـلام , بهـره , ربـا , اسـلام

محمد غفوری تبار بازدید : 343 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

«اصالة الصّحة»یا اصل صحت قراردادها در حقوق ایران

«اصالة الصّحة»یا اصل صحت قراردادها در حقوق ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 145 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 48 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 46

قوانین هر جامعه‌ای بر پایه عقاید و عرف و عادت مرسوم و سنن آن جامعه استوار است

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

قوانین هر جامعه‌ای بر پایه عقاید و عرف و عادت مرسوم و سنن آن جامعه استوار است. عناوین و اصطلاحاتی كه قوانین كشور ما از عرف جامعه خود مخصوصاً از قواعد مربوط به احكام اسلامی و قواعد متداول در السنة فقها پذیرفته است، بسیار زیاد است كه از جمله آنها می‌توان قاعده یا اصل صحت (اصالة الصحّة) را نام برد. این اصل كه در فقه شیعه مقام ارجمندی دارد در كتاب‌های بسیاری از فقهاء شیعه دربارة آن سخن رفته و در موارد متعددی به آن استناد گردیده و فقه اهل سنت نیز با آن ناآشنا نمی‌باشد.

در قوانین ایران نیز اصل یاد شده كاربرد فراوانی داشته و مواد متعددی از قوانین ما نیز براساس این اصل تنظیم و تصویب گردیده است و آنچه كه عمدتاً در این نوشته مورد بحث قرار می‌گیرد كلیاتی راجع به اصل صحت و ضرورت و تأثیر آن در قوانین است. علی‌هذا از سابقه تاریخی و ماهیت آن و همچنین اصل صحت در شبهه حكمی و موضوعی و تعارض استصحاب با اصل صحت و اصل صحت در فقه اهل سنت نیز به لحاظ مناسبت آنها با موضوع تحقیق سخن خواهد رفت. همچنین اصل صحت و كاربرد آن در تفسیر قراردادها و اصل صحت در قانون مدنی ایران مباحث دیگری از این نوشته را تشكیل می‌دهد.

بخش اول این بررسی، شامل تعریف و كلیاتی در باب ضرورت اصل صحت و در بخش دوم به سابقة تاریخی اصل صحت اشاره خواهد شد. ماهیت اصل صحت بخش سوم و ادله صحت، بخش چهارم و اصل صحت در شبهه حكمی و موضوعی نیز بخش پنجم این نوشته را تشكیل می‌دهد. در بخش ششم از تعارض اصل صحت با استصحاب در بخش هفتم از تأثیر اصل صحت در تفسیر قراردادها سخن خواهد رفت. در بخش هشتم، از اصل صحت در فقه اهل سنت و در بخش نهم از اصل صحت در قانون مدنی و رویة قضایی بحث خواهد شد و سرانجام در بخش دهم نتایج كلی بحث و بررسی دربارة اصل صحت بیان خواهد شد.

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول

« تعریف و ضرورت اصل صحت»

بخش دوم:

سابقة تاریخی (حقوق تطبیقی)

بخش سوم:

«ماهّیت اصل صحت»

بخش چهارم:

«اصل صحت و شبهة حكمی و موضوعی»

بخش پنجم:

«تعارض اصل صحت و استصحاب»

بخش ششم:

«ادلّه اصل صحت»

بخش هفتم:

«اصل صحت در تفسیر قراردادها»

بخش هشتم:

«اصل صحت در فقه اهل سنت و سایر مذاهب»

بخش نهم:

«اصل صحت در قانون مدنی و رویة قضایی»

بخش دهم:

«نتیجه تحقیق و بررسی»

منابع

قیمت فایل فقط 14,900 تومان

خرید

برچسب ها : «اصالة الصّحة»یا اصل صحت قراردادها در حقوق ایران , اصالة الصّحة , اصل صحت قراردادها , حقوق ایران

محمد غفوری تبار بازدید : 293 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

شناسایی و اجرای بین‌المللی اسناد

شناسایی و اجرای بین‌المللی اسناد دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 25 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 29 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25

یكی از مسائل و موضوعات مهم حقوق ثبت كه در عین حال مرتبط با حقوق بین‌الملل خصوصی، حقوق تجارت بین‌الملل، حقوق مدنی و آیین دادرسی نیز می‌باشد شناسایی و اجرای اسناد تنظیم شده در كشورهای خارجی است كه با توسعه و گسترش بیش از پیش روابط شخصی و تجاری بین‌الملل اهمیت بیشتری پیدا كرده است

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

رشد و گسترش میزان روابط حقوقی اتباع كشورهای مختلف در عرصه‌های گوناگون، حقوق ثبت را در بخش اجرای اسناد با چالش جدیدی روبرو ساخته و چگونگی آن را جزو مسائل قابل توجه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی قرار داده است. این مقاله سعی دارد از ابعاد مختلف و با استفاده از نظرات حقوق‌دانان و مقررات بین‌المللی و قواعد حل تعارض مقررات داخلی موضوع شناسایی و اجرای بین‌المللی اسناد را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و مشكلات و راه‌حل‌های آن را ارائه نماید.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فصل اول ـ كلیات

مبحث اول ـ تعاریف

الف ـ تعریف شناسایی و اجرای بین‌المللی اسناد

ب ـ تعریف سند

ج ـ تعریف شناسایی

دـ تعریف اجرا

ه‍ ـ تفاوت بین شناسایی و اجرا

و ـ سابقه شناسایی و اجرای اسناد خارجی

مبحث دوم: مبانی نظری شناسایی اجرای اسناد خارجی

الف: نظریه نزاكت

انتقاد از نظریه نزاكت

ب ـ نظریه تعهد حقوقی

ج ـ نظریه حقوق مكتسب

د ـ نظریه رفتار متقابل:  (شرط معامله متقابل)

فصل دوم: روش‌های مختلف شناسایی و اجرای اسناد خارجی

مبحث دوم: شناسایی و اجرای محدود اسناد خارجی

مبحث چهارم: سایر روش‌ها

الف: سیستم كنترل نامحدود

ب: سیستم عمل متقابل (پذیرش مشروط)

ج: سیستم پذیرش غیرمشروط

فصل سوم:

شرایط شناسایی و اجرای اسناد خارجی

مبحث اول: شرایط شناسایی و اجرا

الف: صلاحیت مرجع تنظیم كننده

مبحث دوم:

موانع شناسایی اجرای اسناد خارجی

الف ـ مغایرت با نظم عمومی

فصل چهارم: شناسایی و اجرای اسناد خارجی در حقوق ایران

مبحث اول: سابقه شناسایی و اجرای اسناد خارجی در ایران

مبحث دوم: شرایط و میزان اعتبار اسناد خارجی در ایران

مبحث سوم: اجرای اسناد لازم الاجرای خارجی در ایران

نتیجه

منابع

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : شناسایی و اجرای بین‌المللی اسناد , شناسایی , اجرای بین‌المللی اسناد , رفتار متقابل , تعهد حقوقی , حقوق مكتسب , نزاكت بین‌المللی , حقوق ثبت

محمد غفوری تبار بازدید : 343 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی فقهی و اقتصادی ابزار تأمین مالی مشارکت کاهنده

بررسی فقهی و اقتصادی ابزار تأمین مالی مشارکت کاهنده دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 34 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 61 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

یكی از مشكل‌های اصلی بخش واقعی اقتصاد، عدم تكافوی سرمایه‌های پراكنده و كوچك در دست مردم برای انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم است نظام مالی مطلوب، نظامی است كه بتواند به اندازة كافی به طراحی ابزارهای مناسب بپردازد تا افرادی كه توانایی سرمایه‌گذاری دارند اما فاقد سرمایة لازم هستند با استفاده از این ابزارها به تجمیع سرمایه‌های كوچك و پراكنده‌ای كه در دست

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

از آنجا که ربا در اسلام تحریم شده، متخصصان مالی مسلمان می‌کوشند قراردادهایی که با موازین شرع سازگار باشد، به عنوان بدیل معامله‌های ربوی معرفی کنند. یکی از این قراردادها که با استفاده از عقد شرکت پیشنهاد شده «مشارکت کاهنده» است. قرارداد پیش‌گفته می‌تواند انگیزه‌های صاحبان سپرده‌ را از یک‌سو و انگیزۀ فعالان اقتصادی را از سوی دیگر تأمین کند.  

از قرارداد پیش‌گفته می‌توان برای احداث و خرید انواع طرح‌ها و دارایی‌ها به‌ویژه مسکن استفاده کرد.  ویژگی‌ها و مزیت‌های مشارکت کاهنده نسبت به عقدهایی مانند: اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی، قابلیت طراحی ابزار مالی آن است که باعث استقبال از آن شده است. همان‌طور که این قرارداد به عادلانه‌شدن توزیع درآمد که از هدف‌های نظام اقتصادی اسلام است کمک می‌کند. مقاله پیش‌رو که ماهیت تحلیلی اکتشافی دارد، به دنبال بررسی فقهی و طراحی مدل عملیاتی بانکی و اوراق مالی مبتنی بر مشارکت کاهنده براساس فقه امامیه است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

پیشینۀ تحقیق

تعریف مشارکت کاهنده

مزیت‌های استفاده از مشارکت کاهنده

مقایسۀ مشارکت کاهنده با اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی

ماهیت فقهی مشارکت کاهنده

دیدگاه مختار درباره ماهیت فقهی مشارکت کاهنده

شبهه‌های مشارکت کاهنده

1. مشارکت کاهنده مصداق دو بیع در یک بیع

2. حیلۀ ربا

3. مشارکت کاهنده قراردادی همراه با اکراه

مشارکت کاهنده و شرایط صحت شرط

منافات نداشتن با مقتضای عقد

مجهول نبودن

کاربرد بانکی مشارکت کاهنده

مدل‌های عملیاتی مشارکت کاهنده

مزیت الگوی پیشنهادی

مدل‌های عملیاتی برای احداث دارایی

کیفیت تقسیم سود

مبنای تعیین قیمت

قیمت‌‌گذاری در شرایط تورمی و ضوابط فقهی

اوراق مشارکت کاهنده

بازار ثانوی اوراق مشارکت کاهنده

اوراق مشارکت کاهنده به عنوان ابزار سیاست پولی

پیوست‌های فقهی

شرط فعل

شرط نتیجه

نوع شرط مندرج در مشارکت کاهنده

لزوم تعیین اجاره‌بها و قیمت مبیع

لزوم تعیین ثمن در بیع

شرایط مشارکت کاهنده

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

منابع و مآخذ

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی فقهی و اقتصادی ابزار تأمین مالی مشارکت کاهنده , مشارکت کاهنده (تناقصی) , شرط ضمن عقد , شرط فعل , شرط نتیجه , مدل‌ عملیاتی

محمد غفوری تبار بازدید : 257 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

تغییر اوضاع و احوال و تأثیر در اجرای تعهد

تغییر اوضاع و احوال و تأثیر در اجرای  تعهد دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 12 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 29 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 37

بدون شك برای شناخت ماهیت حقوقی یك نظریه و چگونگی تأثیر آن بر قرار داد، باید مفهوم و معنای دقیق آن نظریه بررسی و تا جایی كه ممكن است تعریف جامع و مانعی از آن ارائه شود

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

بی گمان عصر حاضر، عصر تحول ودگرگونی است، عصر پیشرفت و تكنولوژی است، عادات و رسوم و روابط اجتماعی دقیقاً دگرگون شده است و نیاز های امروز جوامع بشری چهره ای تازه به خود گرفته و از اساس متحول شده است. از سوی دیگر، تحولات و پیشرفتهای حیرت آور علوم و فنون در سالهای اخیر، ایجاد ارتباط و همبستگی بیین ملتها را یك ضرورت انكار ناپذیر ساخته است، چندان كه این عصر را «عصر ارتباطات » یا به تعبیر دقیق تر «عصر انفجار اطلاعات» نامیده اند. در شرایط كنونی سر نوشت كشورها چنان به هم وابسته و مربوط شده است كه هیچ كشوری نمی تواند به تنهایی در گوشه ای از جهان به سر برد، زیرا جدایی و اتروای یك ملت بقا و حیات آن را بخ مخاطره می اندازد. بر همین اساسی، همراه با رشد صنعتی واقتصادی و علمی جوامع، مناسبات میان دولتها در زمینه های مختلف گسترش می یابد و از همین نقطه تلاش برای اعتلا و ارتقای سطح این مناسبات آغاز می شود.

مقدمه ......................................................................................................................... 1

فصل اول: كلیات......................................................................................................... 5

فصل دوم: تاریخچه..................................................................................................... 9

فصل سوم: مبانی  نظریه تغییر اوضاع و احوال................................................................ 12

مبحث اول: مفهوم حقوقینظریه تغییر اوضاع و احوال..................................................... 15

گفتاراول: عناصر سازنده اصل ربوس............................................................................ 15

مبحث دوم: نظریه اوضاع و احوال در حقوق ایران........................................................ 22

گفتار اول: نظریه تغییر اوضاع و احوال در قانون مدنی ایران.......................................... 23

نتیجه گیری.................................................................................................................. 36

قیمت فایل فقط 5,900 تومان

خرید

برچسب ها : تغییر اوضاع و احوال و تأثیر در اجرای تعهد , تغییر اوضاع و احوال , اجرای تعهد

محمد غفوری تبار بازدید : 259 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

بررسی نحوه معلوم شدن عین مورد معامله

بررسی نحوه معلوم شدن عین مورد معامله دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 22 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 50 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

هر قراردادی با مبنا قرار گرفتن موضوعی بین طرفین آن تشكیل می‌شود و قراردادِ بدون موضوع، در عالم اعتبار وجود حقوقی ندارد

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

عین، شیء قابل اشاره و در عداد اجسام است كه در اكثر معاملات مالی به عنوانِ مورد معامله (موضوع) قرار می‌گیرد. برای تشكیل قرارداد، عین مورد معامله باید عرفاً معلوم بوده و از آن رفع ابهام گردیده باشد. البته در برخی از معاملات، رفع ابهام دقیق و جزئی مورد نیاز نیست. عین مورد معامله باید از نظر جنس، وصف و مقدار مشخص باشد كه رفع ابهام در موارد مذكور از طریق رجوع به عرف صورت می‌گیرد و به طور كلی عرف، بعد از توافق طرفین معامله، عمده‌ترین نقش را در تعیین مبانی و معیارهای معلوم شدن مورد معامله ایفاء می‌كند.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

1. كلیات

1ـ1. تعریف و اقسام عین

1ـ1ـ1. عین معین یا شخصی (خارجی)

2ـ1ـ1. در حكم عین معین

3ـ1ـ1. كلی

2ـ1. معلوم یا معین

2. ضرورت معلوم بودن مورد معامله

1ـ2. عمومی بودن قاعده

2ـ2. عناصر لازم برای معلوم شدن عین

1ـ2ـ2. جنس

2ـ2ـ2. وصف

3ـ2ـ2. مقدار

3. طرق رفع ابهام از عین مورد معامله

1ـ3. رفع ابهام از عین معین و در حكم معین

2ـ3. شیوه رفع ابهام از كلی

4. نقش عرف در معلوم شدن عین مورد معامله

نتیجه‌گیری

منابع و مأخذ

 

 

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی نحوه معلوم شدن عین مورد معامله , مورد معامله، , عین، , قرارداد، , تعیین، , عرف و قانون مدنی

ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

تعداد صفحات : 138

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 352
  • آی پی دیروز : 147
  • بازدید امروز : 1,410
  • باردید دیروز : 626
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,410
  • بازدید ماه : 1,410
  • بازدید سال : 135,573
  • بازدید کلی : 2,644,120