loading...
دانلود پروژه و پایان نامه
جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه

مسابقه فایل ناب با جوایز ویژه

 

جشنواره تابستان طلایی فایل ناب با جوایز ویژه
فایل بفروشید ، درآمد کسب کنید و جایزه بگیرید


در تابستان 95 با پنجمین جشنواره فایل ناب همراه با کاربران عزیز هستیم. در این دوره کاربرانی که بطور متوسط فقط یک بازاریابی در روز داشته باشند هم جایزه ویژه دریافت خواهند کرد ؛ همچنین کاربرانی بطور متوسط 2 محصول در روز ثبت کرده باشند هم از جوایز ویژه فایل ناب برخوردار خواهند شد.
هدف ما در این دوره افزایش کیفیت فعالیت کاربران خواهد بود و تلاش ما این است که تمام کاربرانی که در این مسابقه شرکت می کنند و فعالیت مفیدی دارند از جوایز سایت بهره مند شوند. با توجه به زمان 93 روزه تابستان ، فرصت خوبی برای کسب امتیازهای بالا خواهید داشت.
تمامی کاربران (فروشنده و بازایاب) می توانند با ثبت محصول و یا فروش محصولات موجود ، امتیاز خود را بالا برده و علاوه بر اینکه درآمد خود را افزایش خواهند داد ، می توانند شانس برنده شدن خود را نیز افزایش داده و از جوایزی که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده استفاده نمایند.
در این دوره برای نفرات اول تا پانزدهم جوایز نقدی در نظر گرفته شده است و همچنین تمام کاربران می توانند با کمی تلاش ، از جوایز نفیس تری نیز برخوردار شوند. توجه داشته باشید که هیچ محدودیتی در تعداد نفرات برنده در بخش جوایز ویژه نیست.


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -

 

جوایز:
1- نفر اول: 100,000 تومان
2- نفر دوم: 80,000 تومان
3- نفر سوم: 60,000 تومان
4- نفر چهارم: 40,000 تومان
5- نفر پنجم: 20,000 تومان
6-15- نفرات ششم تا پانزدهم: هر نفر 10,000 تومان

جوایز ویژه برای بازاریابهای برتر:
بیشتر از 100 بازاریابی: 10,000 تومان
بیشتر از 250 بازاریابی: 50,000 تومان
بیشتر از 500 بازاریابی: 100,000 تومان
بیشتر از 1000 بازاریابی: 200,000 تومان

جوایز ویژه برای فروشندگان برتر:
آپلود بیشتر از 200 فایل: 10,000 تومان
آپلود بیشتر از 800 فایل: 50,000 تومان
آپلود بیشتر از 1500 فایل: 100,000 تومان
آپلود بیشتر از 3000 فایل: 200,000 تومان


- ثبت نام در مسابقه و دریافت جایزه -


محمد غفوری تبار بازدید : 227 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

مشكلات ناشی از آفت كشها

مشكلات ناشی از آفت كشها دسته: زیست شناسی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 43 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 90

مقاله مشكلات ناشی از آفت كشهادارای 90 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم و در صورت نیاز به داشتن کل این پاورپوینت می توانید آن را دریافت نموده و از آن استفاده نمایید

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

مشكلات ناشی از آفت كشها

 

مقاله مشكلات ناشی از آفت كشهادارای 90 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم و در صورت نیاز به داشتن کل این پاورپوینت می توانید آن را دریافت نموده و از آن استفاده نمایید

فهرست:

نیازهای انسان و منشاء آفات
مشكلات ناشی از آفت كش ها
تعریف كنترل بیولوژیك
تاریخچه كنترل بیولوژیك
مشاهدات اولیه و گسترش مبانی

فصل اول (انواع اهداف ، عوامل و روش های كنترل بیولوژیك )
اهداف مبارزه بیولوژیك
انواع مبارزه بیولوژیك
حشرات یارازیئوئید

بندپایان و سایر مهرگان شكارگر
عوامل بیماری زاد نماتد های بند پایان
گیاهخواران و پاتوژن های علف های هرز
مبارزه ی بیولوژیك بیماری های گیاهی
روش های كنترل بیولوژیك

فصل دوم ( زیست شناسی و دینامیزم جمعیت عوامل بیماری زا )
فرآیند های اساسی در زیست شناسی پاتوژن
همه گیر شناسی ( Epizootiology ) بیماری های بند پایان
بیماری های باكتریایی در بندپایان
ویروس های بیماری زا در بندپایان

قارچ های بیماری زا در بند پایان
پروتوزوهای بیماری زا در بند پایان
نماتد های بیماری زا در بند پایان
شواهدی از تاریخ مقدمه
نیازهای انسان و منشاء آفات

 

بخشی از متن:

جمعیت انسان در كره زمین بسیار زیاد است و روند رو به افزایش نیز دارد. بشر برای تامین نیاز های خودخواهانه اش و به خاطر ایجاد مزارع گسترده تر و بهره برداری بیشتر، اكوسیستمهای طبیعی را به سرعت بر هم زده و موجب تخریب جنگل ها،نابودی خاك و گیاهان خودرو و حیات وحش می گردد. روشهای بهره برداری و متكی بر تكنولوژی ماشینی و مواد شیمیایی مصنوعی، ممكن است در كوتاه مدت پر بازده باشند

اما مسلماٌ پایدار نبوده و آلاینده محیط خواهند بود. امروزه ثابت شده است كه باید برای جانوران وحشی و گیاهان خودرو نیز حق حیات قایل شد و در فضای موجود سهمی نیز برای آنها منظور نمود. بنابراین تولید بیشتر و در عین حال حفظ محیط زیست دو موضوعی است كه هماهنگی آنها در آغاز قرن بیست و یكم مورد نوجه انسان خواهد بود. كنترل بیولوژیك آفات ، پاسخی است طبیعی به بخشی از این برنامه كه كنترل پایدار به ارمغان آورده و برای محیط زیست نیز ناآلاینده محسوب می گردد.

آفات از كجا ناشی می شوند؟ وجود بعضی از آفات معلول روشهای كشت و كار است،دفاع طبیعی گیاهان از قبیل خشن یا نامطبوع بودن آنها برای آفات، طی برنامه های اصلاح نباتات كاهش یافته است. گیاهان در سطوح بسیار وسیع در زمانهای مشخص كاشته و برداشت می شوند. این تغییرات به صورت بالقوه شرایط را برای افزایش جمعیت گیاهخواران مساعد می سازند. برخی از عوامل گیاهخوار محلی به گیاهان غیر بومی سازگاری یافته و به صورت آفت در می آیند. برای مثال در آفریقای جنوبی ۶۸% از ۱۸۸ بند پای آفت كه روی ۱۴ نوع گیاه زراعی وارداتی فعالیت می كنند

، گونه هایی هستند كه قبلاٌ با این گیاهان ارتباطی نداشته اند در مواردی نیز آفت جدید همراه با گیاهان زراعی به صورت ناخواسته به منطقه جدیدی وارد می شوند و چون دشمنان طبیعی آنها در منطقه جدید حضور ندارند،فارغ از كنترل طبیعی،به سرعت تكثیر یافته و به صورت طغیانی خودنمایی می كنند .از سال ۱۸۵۰ تاگنون،تعداد حشرات غیر بومی در آمریكا ده برابر شده است. از این گروه بیش از ۲۰۰ گونه به صورت آفات كم اهمیت تر در آمده اند.

خاستگاه آفات غیر بومی آمریكا توسط سیلر مورد بحث قرار گرفته است. در ایالات متحده آمریكا ۳۹% از آفات حشره ای نباتات زراعی و ۲۷% از آفات جنگل ۷% از آفات دامی ،۳۱% پاتوژنهای سبزیجات،۷۳% از علفهای هرز مزارع و ۴۱% از علفهای هرز مراتع از گونه های غیر بومی می باشند. باید دانست علفهای هرز نیز همانند بند پایان آفت، با ورود به منطقه جدید، در غیاب دشمنان طبیعی خود،بلامنازع تكثیر و گسترش می یابند. در ضمن علفهای هرز بر خلاف بسیاری از بند پایان غیر بومی، غالباٌ برای اهداف مختلف و به صورت عمدی وارد امریكا شده اند.

بررسی منشاء آفات نشان می دهد كه چاره مشكلات مربوط به آفات در تغییر و اصلاح روشهای زراعی نهفته است. به طوری كه موجب كاهش محصول نگردد و در عین حال دشمنان طبیعی آفت حفظ شوند و هر جا كه ارتباط دشمنان طبیعی با آفات گسسسته شده است،مجدداٌ به طریق مقتضی برقرار گردد. روشهای دستیابی به اهداف فوق شامل حفاظت از دشمنان طبیعی و حمایت از اكوسیستم در برابر دخالت گونه های مهاجم غیر بومی از طریق حفاظت،افزون سازی معرفی دشمنان طبیعی،موضوعات مورد بحث این كتاب هستند. مشكلات ناشی از آفت كشها

مصرف آفت كشهای شیمیایی برای كنترل بسیاری از آفات سهل تر از به كارگیری روشهای كنترل بیولوژیكی است، زیرا استفاده از آفت كشهای شیمیایی نیازی به اطلاع از خاستگاه اكولوژیك آفات ندارد. آفت كشها را می توان به دفعات مورد نیاز برعلیه آفات یا قارچها به كاربرد و آنها را برای دوره ای محدود نیز تحت كنترل درآورد. مصرف سموم در دنیا از اوایل سال ۱۹۵۰تاكنون دوازده برابر شده است

و هزینه ای كه كشاورزان آمریكایی برای خرید مواد دفع آفات به ویژه در كنترل علفهای هرز وبیماریها موفق عمل كرده اند اما درموارد بسیاری، از جمله كنترل آفات حشره ای پنبه در بسیاری از كشورها تأثیر نداشته اند. به خاطر پرهیز از نتایج منفی كاربرد آفت كشها شامل عدم كنترل آفات، آلوده سازی محیط زیست و عوارض سوء برسلامتی انسان بسیاری از كشورها برآن شده اند تامصرف سموم را كاهش دهند.
مشكلات كاربرد آفت كشها زمانی ملموس

می شود كه آفتی كنترل نشود و یا سبب طغیان جدیدی شود. مقاومت آفات در برابر آفت كشها یكی از عوامل مؤثر در عدم تأثیر سموم است. مقاومت در آفات در اثر تفاوت واكنش حیاتی افرادی از یك جمعیت در برابر یك سم بروز می كند، از جمله ممكن است سم را به سرعت خنثی ساخته و مانع از ورود آن به بدن شود. چنین افرادی، طی چند نسل زیاد شده و جمعیت مقاومی را به وجود می آورند كه تحت تأثیر همان آفت كش و حتی سموم دیگر از بین نمی روند. از سال ۱۹۴۵تعداد حشرات، علفهای هرز و اخیراً پاتوژنهای گیاهی كه دربرابرآفت كشها مقاوم شده اند به شدت افزایش یافته است.

یكی دیگر از دلایل طغیان آفات، نابودی دشمنان طبیعی آنها در اثر مصرف آفت كشها است. بسیاری از آفات یا آفات بالقوه، توسط دشمنان طبیعی از طریق شكارگیری، پارازیتیسم، بیماریزایی و یا واكنش های آنتاگونیستی كنترل می شوند. این عوامل مفید غالباً در برابر سموم حساس تر از آفات بوده ودر اثر سمپاشی از بین می روند

. برای مثال: حشره كشها، حشرات مفید را و كنه كشها، كنه های شكارگر را از بین می برند. همچنین قارچ كشها قارچهایی را كه گیاهان در مقابل عوامل بیماریزای گیاهی حفاظت می كند نابود ساخته و حتی روی قارچهایی كه بندپایان را تحت تأثیر قرارمی دهنداثر نامطلوب دارند. وقتی دشمنان طبیعی در اثر مصرف سموم از بین رفتند، عوامل زیان آور ذیربط بلامعارض زندگی كرده و در نتیجه با جمعیت زیادتری طغیان خواهد كرد. برای مثال طغیان زنجرك قهوه ای برنجNilaparvata lugens (stal) در آسیا به سبب از بین رفتن عنكبوتها و سایر دشمنان طبیعی آنها در اثر كاربرد آفت كشها تشخیص داده شده است.

آفت كشها موجب پدید آمدن آفات جدید نیز می شوند. بدین ترتیب كه دشمنان طبیعی آفات كم اهمیت در اثر كاربرد سموم از بین رفته و این آفات فرصت می یابند تا با جمعیتی زیادتر فعالیت كنند.

آن گاه این آفات خود اهداف جدید سمپاشیهای تازه ای قرار می گیرند و در نتیجه مصرف سموم افزایش می یابد. كنه های نباتی مثالهای بارزی از آفاتی به شمار می روند كه در اثر مصرف سموم شیمیایی طغیان یافته اند. مینوز برگ سیب (پروانه)phyllonorycter crataegella (Clemens) نیز از آفاتی است كه در اثر مصرف سموم روی سیب و نابودی دشمنان طبیعی آن به وجود آمده است.
در مناطقی كه مصرف آفت كشها متداول است، ممكن است مقادیری از سموم به خارج از منطقه هدف سمپاشی انتقال یابد. این سموم موجب آلودگی خاك، آب، پرندگان و سایر جانوارن شده و نیز در خود محصول باقی می ماند.

كاربرد علف كشها و سموم تدخینی كه برای ضد عفونی خاك به كار می روند، منابع آبهای زیر زمینی را آلوده ساخته اند. سموم كلره مانند ددت موجب نابودی منطقه ای بعضی از پرندگان كمیاب شده و حتی سموم خطرناك تر، مثل بعضی از سموم فسفره موجب مسمومیت مستقیم انسانها شده اند. مسمومیتهای اتفاقی و آلودگیها غالباً زمانی پیش می آید كه زارعین متوجه زیان موادی كه به كارمی برند نباشند و یا نتوانند برچسب سم را بخوانند و یا لوازم محافظت كننده كافی در اختیار نداشته باشند. آنگاه كه زارعین و عموم مردم آگاهی بیشتری به این مشكلات پیدا كنند، تقاضا برای سایر روشهای كنترل آفات به خصوص كنترل بیولوژیك افزایش خواهد یافت.

البته كنترل بیولوژیك كار آسانی نبوده و اجرای موفقیت آمیز نیاز به متخصصین كارآزموده برای انجام تحقیقات لازم روی دشمنان طبیعی و كارشناسان و كشاورزان مطلع دارد.
تعریف كنترل بیولوژیك
كنترل بیولوژیك یعنی استفاده از پارازیتوئیدها، پرداتورها، آنتاگونیستا و یا میكرو ارگانیزمهای رقیب. برای كاهش جمعیت یك آفت، به طوری كه آفت فراوانی كمتری داشته باشد و خاراتی كمتر از آن چه ممكن می بود وارد سازد.

حشرات، كنه ها، علفهای هرز، عوامل بیماریزا و مهره داران جملگی ممكن است از اهداف كنترل بیولوژیك باشند. كنترل بیولوژیك ممكن است با دخالت هدفمند انسان صورت پذیرد و یا نتیجه عملی یك نیروی طبیعی خودجوش باشد. كنترل بیولوژیك ممكن است برای پایین آوردن جمعیت آفت مزارع یا جنگل ها و یا برای تعدیل ناهماهنگیهای به وجود آمده در اثر ورود یك عامل جدید به محیطی طبیعی صورت پذیرد. البته همه روشهای غیر شیمیمایی،

كنترل بیولوژیك به شمار نمی آیند. اصلاح نژاد گیاهان، مبارزه زراعی و كاربرد مواد شیمیایی علامتی (Semiochemicals) اگر با قصد تأثیر گذاری بر آفت به كاررود، كنترل بیولوژیك نیست. این موارد زمانی كنترل بیولوژیك محسوب می گردند كه با هدف حمایت یا تقویت دشمنان طبیعی به كار گرفته شوند. برای مثال اصلاح نژاد گیاهان به صورتی كه برای آفات مسموم كننده بوده و یا به طریق دیگری موجب كاهش جمعیت آفت گردد، مبارزه بیولوژیك نیست.

اما اگر این اصلاح با هدف به وجود آوردن شرایطی بهتر برای زندگی و بقای پارازیتوئیدها یا پرداتورها و فراهم شدن شرایط برای میزبان یابی و حمله به آفات باشد، مبارزه بیولوژیكی به شمار می رود.

مواد شیمیایی حاصل از عصاره گیاهان یا میكربها كه علیه آفات به كار می برند نیز كنترل بیولوژیك نیست. كنترل بیولوژیك یعنی پدید آوردن مجموعه ای كه در آن جمعیت یك گونه توسط افراد گونه ای دیگر با مكانیزمهای نظیر شكارگری، پارازییتیسم، بیماریزایی یا رقابت محدود شود. در این كتاب، كنترل بیولوژیك به طور مشروح مورد بحث قرار می گیرد و نمونه هایی از تاكسونها واهداف گوناگون ارائه می شود. اما كنترل بیولوژیك تاكسونهای به خصوصی (حشرات، علفهی هرز و غیره) به صورت جداگانه مورد بحث قرار نمی گیرد، بجز كنترل بیولوژیك عوامل بیماریزای گیاهی كه تفاوت بارزی با سایر عوامل داشته و توضیحات جداگانه ای را می طلبد.

شكارگرهای حشرات(predators) . بیش از آنكه تاریخ طبیعی در دوره رونسانس به عنوان یك علم گسترش یابد در برخی كشورها از شكارگرها برای مبارزه با آفات استفاده می شد. مثلاً درچین و یمن از كولنی مورچه ها برای كنترل آفات در مركبات citrus spp و خرما (phoenix dactylifera) بهره برداری می شد. همچنین در چین عنكبوت ها برای كنترل آفات به كار برده می شدند.

در اروپا یكی از اولین پیش طرحهایی كه جهت استفاده از شكارگرها برای كنترل آفات ارائه گردید. مربوط به تاكسونومیست معروف كارل لینئوس در سال ۱۷۵۲ است كه خاطر نشان می سازد” هر حشره ای، شكارگر مخصوص خود را دارد كه توسط آن تعقیب و نابود می شود. این شكارگرها را می توان برای پاكسازی نباتات زراعی از آفات مورد استفاده قراردارد.

در اوایل قرن نوزدهم طبیعی دانهایی مانند اراسموس داروین و برخی از حشره شناسان آمریكایی پیشنهاد می كردند كه شكارگرهایی مانند سیرفید و كفشدوزكها بایستی برای مبارزه باشته ها در گلخانه و پاره ای محصولات زراعی مورد استفاده قرار گیرند. اولین حركت بین المللی در بهره گیری از شكارگریها در سال ۱۸۷۳ انجام گرفت كه ضمن آن حشره شناس آمریكایی (رایلی) كنه Tyroglyphus phylloxera را برای مبارزه با فیلوكزرای مو به فرانسه فرستاد ولی با وجود استقرار مؤثر واقع نشد.

پارازیتیسم حشرات
برخلاف شكارگری حشره ای كه حداقل از نظر مفهوم در مقایسه با پستانداران شكارگر به راحتی قابل درك بود، پارازیتیسم حشره ای به سادگی قابل درك نبود. برای مثال، آلدروواندی در سال ۱۶۰۲ وقتی خروج پارازیتوئید را ازبدن یك لارو پروانه مشاهده كرد آن را با مرحله ای از استحاله اشتباه گرفت و تصور كرد كه این مرحله دیگری از دگردیسی لارو پروانه است.

اولین فردی كه گزارش درستی از پارازیتیسم حشرات ارائه داد پزشك انگلیسی به نام مارتین لیستر بود كه در سال ۱۶۸۵ خروج زنبورهای Ichneumonidae از بدن لاروهای پروانه را نتیجه تخمیریزی زنبور بالغ در بدن لارو دانست. در سال ۱۷۰۰ آنتونی وان لیونهوك (مبدع و سازنده میكروسكوپ ) هلندی پارازیتیسم شته ها توسط گونه ای از زنبور Aphidius را به درستی گزارش كرد.

پس از این مشاهدات اولیه بسیاری از محققین درباره سایر پارازیتوئیدها و پرداتورها مطالعه كردند و قرن نوزدهم شاهد مجموعه زیادی از اطلاعات در باره تاكسونومی، بیولوژی و اكولوژی تعداد زیادی از پارازیتوئیدها بود.

دانشمندانی مانندسی، روندانی، جی، دبلیو دالمن، ام.ام، اسپینولا، فورستر، جی.تی.سی.راتزبرگ، جی.آی.سی.گراون هورست، جی.او.وستوود. واتر فرانسیس وبسیاری دیگر در این زمینه بیولوژیك و به عنوان یك تكنولوژی كاربردی فراهم ساخت.
اولین كسی كه انتقال پارازیتوئیدها را از كشورهای دیگر برای مبارزه با آفات پیشنهاد كرد حشره شناس آمریكایی آسافیچ در سال ۱۸۵۵بود كه منظور او وارد كردن پارازیتوئیدهای پشه گندم sitodiplosis mosellana از اروپا به مزارع آمریكا بود، ولی این كار عملی نگردید. در حدود ۳۰سال بعد یعنی در سال ۱۸۸۳ اولین پارازیتوئیدApanteles glomeratus(cotesia glomerrata) با موفقیت از انگلستان به آمریكا برده شد ودر مكانهای رها شده تثبیت گردید.

بیماریهای حشرات
اطلاعات درباره بیماری حشرات نیز عمدتاً در قرن نوزدهم توسعه یافت. اساس كار توسط ویلیام كربی در كتاب ( آشنایی با حشره شناسی )
to entomology An Intrduction پایه گذاری شد. شناخت بیماریهای حشرات جهت استفاده در كنترل حشرات نبود، بلكه این امر مربوط به جلوگیری از آسیبهای وارده به حشرات مفید مورد استفاده بشر مثل كرم ابریشم Bombyx mori L می شد.
آكوستینوباسی در ایتالیا اولین كسی بود كه بیماری كرم ابریشم توسط قارچ

bassana beauveria را در سال ۱۸۳۵به اثبات رسانید.
مطالعات بیشتر دربارة بیماریهای كرم ابریشم توسط لویی پاستور در فاصله ۷۰-۱۸۶۵در فرانسه صورت گرفت كه انتقال افقی و عمودی آلودگی را در این حشره مشخص ساخت.

اولین پیشنهاد برای استفاده از پاتوژنها در كنترل حشرات توسط باسی در سال ۱۸۳۶ ارائه شد كه معتقد بود می توان مایع گرفته شده از لاشه حشرات مریض را با آب مخلوط نمود و روی حشرات آفت پاشید و آنها را از بین برد. البته اولین بررسی مزرعه ای در این مورد تا سال ۱۸۸۴ انجام نگرفت. در این سال بود كه حشره شناس روسی الی متچونیكوف روشی را برای تكثیر انبوه اسپور قارچ بیماریزای metarhizium anisopliae(M)sorokin ابداع كرد و اسپورها را در مزرعه روی سر خرطومی چغندر قند cleonus punctiventrisآزمایش نمود كه ۵۰تا ۸۵% تلفات را موجب شد.

بند پایان برای كنترل علفهای هرز
اولین پیشنهاد در مورد استفاده از حشرات برای كنترل علفهای هرز توسط حشره شناس آمریكایی آسافیج در سال ۱۸۵۵ داده شد. وی ملاحظه كرد كه روی بعضی از علفهای هرزی كه از اروپا وارد آمریكا شده بود نظیر Linaria vulgaris miller هیچگونه حشرة گیاهخوار آمریكایی فعالیت ندارد و بر این اساس پیشنهاد نمود كه اگر حشرات گیاهخواری از اروپا وارد شود مشكل آن حل خواهد شد.

اولین كار عملی در مورد مبارزه بیولوژیكی با علفهای هرز در سال ۱۸۶۳ در هندوستان انجام گرفت كه ضمن آن حشره dactylopius ceylonicus(Green) ازجنوب هندوستان برای از بین بردن نوعی كاكتوس با نام opuntia vulgaris miller به شمال هندوستان انتقال یافت و اولین جابه جایی بین كشوری نیز بلافاصله پس از آن صورت گرفت كه این حشره به سریلانكا برده شد.

كنترل بیولوژیكی بیماریهای گیاهی
سانفورد (درسال ۱۹۲۶) اولین كسی بود كه به رقابت غذایی بین عوامل پوسیده خوارو بیماریزا در محل آغاز آلودگی از دیدگاه كنترل بیولوژیك پی برد. او مشاهده كرد كه افزودن مواد آلی(كاه) به خاك موجب كاهش آلودگی سیب زمینی به بیماری لكه سیاه كه عامل قارچ)waksman, henrici streptomycs scabies(Thaxter است، می گردد. وی به درستی گمان می برد كه این پدیده به سبب اثرات آنتاگونیستیك (پادكرداری) عوامل پوسیده خوار است. تلاشهای ابتدایی برای كاربرد این ارگانیسم ها برای كنترل عوامل بیماریزا ناموفق بود ولی امروزه مشخص شده است كه شرایط محیطی در توازن بین گونه ها خواه در خاك و خواه در سطح برگ (phylloplane) اثرات تعیین كننده دارد.

هرگاه شرایط برای رشد جمعیت اینوكولوم مصرف شده مساعد نباشد حجم زیاد اینوكولوم افزوده شده به محیط به تدریج كاهش خواهد یافت و اثری در كنترل بیماری نخواهد داشت. با وجود این در شرایطی موفقیت حاصل شده است. برای مثال تلقیح تنه درختان كاج پس از افتادن با قارچ آنتاگونیست phanerochaete gigntea(Fries:Fries) بیماریزایی قارچ Heterobasidion annosum (Fries:Fries) را روی تنه درخت كاهش داده و آلودگی درختان اطراف نیز كم شده است.

كنترل بیولوژیكی بیماریهای گیاهی می تواند مكانیسمهای مختلفی داشته باشد. از جمله رقابت برسر موارد غذایی بین عامل بیماریزا و گونه های بی ضرر، پارازیتیسم، تولید مواد آنتی بیوتیك. مفاهیم كنترل بیولوژیك بیماریهای گیاهی به وسیله بیكر(۱۹۸۵)، كمبل(۱۹۸۳)، كوك و بیكر(۱۹۸۳)، تشریح شده است. در مقایسه با سایر روشها، كنترل بیولوژیك بیماریهای گیاهی جدید و متأخر بوده و سابقه و تاریخچه كوتاهتری دارد.


عنوان: مشكلات ناشی از آفت كشها

فرمت:word

صفحات:90 صفحه

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : مشكلات ناشی از آفت كشها , تحقیق , تحقیق در مورد مشكلات ناشی از آفت كشها , تحقیق رشته زیست در مورد مشكلات ناشی از آفت كشها , تحقیق زیست در مورد مشكلات ناشی از آفت كشها , تحقیق فارسی , دانلود تحقیق فارسی , دانلود مقاله , دانلود مقاله رشته زیست , دانلود مقاله زیست , دانلود مقاله فارسی , دانلود مقاله مشكلات ناشی از آفت كشها , سایت مقاله , سایت مقاله رشته زیست , سایت مقاله زیست

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

مشكلات ناشی از آفت كشها

مشكلات ناشی از آفت كشها دسته: زیست شناسی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 43 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 90

مقاله مشكلات ناشی از آفت كشهادارای 90 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم و در صورت نیاز به داشتن کل این پاورپوینت می توانید آن را دریافت نموده و از آن استفاده نمایید

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

مشكلات ناشی از آفت كشها

 

مقاله مشكلات ناشی از آفت كشهادارای 90 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم و در صورت نیاز به داشتن کل این پاورپوینت می توانید آن را دریافت نموده و از آن استفاده نمایید

فهرست:

نیازهای انسان و منشاء آفات
مشكلات ناشی از آفت كش ها
تعریف كنترل بیولوژیك
تاریخچه كنترل بیولوژیك
مشاهدات اولیه و گسترش مبانی

فصل اول (انواع اهداف ، عوامل و روش های كنترل بیولوژیك )
اهداف مبارزه بیولوژیك
انواع مبارزه بیولوژیك
حشرات یارازیئوئید

بندپایان و سایر مهرگان شكارگر
عوامل بیماری زاد نماتد های بند پایان
گیاهخواران و پاتوژن های علف های هرز
مبارزه ی بیولوژیك بیماری های گیاهی
روش های كنترل بیولوژیك

فصل دوم ( زیست شناسی و دینامیزم جمعیت عوامل بیماری زا )
فرآیند های اساسی در زیست شناسی پاتوژن
همه گیر شناسی ( Epizootiology ) بیماری های بند پایان
بیماری های باكتریایی در بندپایان
ویروس های بیماری زا در بندپایان

قارچ های بیماری زا در بند پایان
پروتوزوهای بیماری زا در بند پایان
نماتد های بیماری زا در بند پایان
شواهدی از تاریخ مقدمه
نیازهای انسان و منشاء آفات

 

بخشی از متن:

جمعیت انسان در كره زمین بسیار زیاد است و روند رو به افزایش نیز دارد. بشر برای تامین نیاز های خودخواهانه اش و به خاطر ایجاد مزارع گسترده تر و بهره برداری بیشتر، اكوسیستمهای طبیعی را به سرعت بر هم زده و موجب تخریب جنگل ها،نابودی خاك و گیاهان خودرو و حیات وحش می گردد. روشهای بهره برداری و متكی بر تكنولوژی ماشینی و مواد شیمیایی مصنوعی، ممكن است در كوتاه مدت پر بازده باشند

اما مسلماٌ پایدار نبوده و آلاینده محیط خواهند بود. امروزه ثابت شده است كه باید برای جانوران وحشی و گیاهان خودرو نیز حق حیات قایل شد و در فضای موجود سهمی نیز برای آنها منظور نمود. بنابراین تولید بیشتر و در عین حال حفظ محیط زیست دو موضوعی است كه هماهنگی آنها در آغاز قرن بیست و یكم مورد نوجه انسان خواهد بود. كنترل بیولوژیك آفات ، پاسخی است طبیعی به بخشی از این برنامه كه كنترل پایدار به ارمغان آورده و برای محیط زیست نیز ناآلاینده محسوب می گردد.

آفات از كجا ناشی می شوند؟ وجود بعضی از آفات معلول روشهای كشت و كار است،دفاع طبیعی گیاهان از قبیل خشن یا نامطبوع بودن آنها برای آفات، طی برنامه های اصلاح نباتات كاهش یافته است. گیاهان در سطوح بسیار وسیع در زمانهای مشخص كاشته و برداشت می شوند. این تغییرات به صورت بالقوه شرایط را برای افزایش جمعیت گیاهخواران مساعد می سازند. برخی از عوامل گیاهخوار محلی به گیاهان غیر بومی سازگاری یافته و به صورت آفت در می آیند. برای مثال در آفریقای جنوبی ۶۸% از ۱۸۸ بند پای آفت كه روی ۱۴ نوع گیاه زراعی وارداتی فعالیت می كنند

، گونه هایی هستند كه قبلاٌ با این گیاهان ارتباطی نداشته اند در مواردی نیز آفت جدید همراه با گیاهان زراعی به صورت ناخواسته به منطقه جدیدی وارد می شوند و چون دشمنان طبیعی آنها در منطقه جدید حضور ندارند،فارغ از كنترل طبیعی،به سرعت تكثیر یافته و به صورت طغیانی خودنمایی می كنند .از سال ۱۸۵۰ تاگنون،تعداد حشرات غیر بومی در آمریكا ده برابر شده است. از این گروه بیش از ۲۰۰ گونه به صورت آفات كم اهمیت تر در آمده اند.

خاستگاه آفات غیر بومی آمریكا توسط سیلر مورد بحث قرار گرفته است. در ایالات متحده آمریكا ۳۹% از آفات حشره ای نباتات زراعی و ۲۷% از آفات جنگل ۷% از آفات دامی ،۳۱% پاتوژنهای سبزیجات،۷۳% از علفهای هرز مزارع و ۴۱% از علفهای هرز مراتع از گونه های غیر بومی می باشند. باید دانست علفهای هرز نیز همانند بند پایان آفت، با ورود به منطقه جدید، در غیاب دشمنان طبیعی خود،بلامنازع تكثیر و گسترش می یابند. در ضمن علفهای هرز بر خلاف بسیاری از بند پایان غیر بومی، غالباٌ برای اهداف مختلف و به صورت عمدی وارد امریكا شده اند.

بررسی منشاء آفات نشان می دهد كه چاره مشكلات مربوط به آفات در تغییر و اصلاح روشهای زراعی نهفته است. به طوری كه موجب كاهش محصول نگردد و در عین حال دشمنان طبیعی آفت حفظ شوند و هر جا كه ارتباط دشمنان طبیعی با آفات گسسسته شده است،مجدداٌ به طریق مقتضی برقرار گردد. روشهای دستیابی به اهداف فوق شامل حفاظت از دشمنان طبیعی و حمایت از اكوسیستم در برابر دخالت گونه های مهاجم غیر بومی از طریق حفاظت،افزون سازی معرفی دشمنان طبیعی،موضوعات مورد بحث این كتاب هستند. مشكلات ناشی از آفت كشها

مصرف آفت كشهای شیمیایی برای كنترل بسیاری از آفات سهل تر از به كارگیری روشهای كنترل بیولوژیكی است، زیرا استفاده از آفت كشهای شیمیایی نیازی به اطلاع از خاستگاه اكولوژیك آفات ندارد. آفت كشها را می توان به دفعات مورد نیاز برعلیه آفات یا قارچها به كاربرد و آنها را برای دوره ای محدود نیز تحت كنترل درآورد. مصرف سموم در دنیا از اوایل سال ۱۹۵۰تاكنون دوازده برابر شده است

و هزینه ای كه كشاورزان آمریكایی برای خرید مواد دفع آفات به ویژه در كنترل علفهای هرز وبیماریها موفق عمل كرده اند اما درموارد بسیاری، از جمله كنترل آفات حشره ای پنبه در بسیاری از كشورها تأثیر نداشته اند. به خاطر پرهیز از نتایج منفی كاربرد آفت كشها شامل عدم كنترل آفات، آلوده سازی محیط زیست و عوارض سوء برسلامتی انسان بسیاری از كشورها برآن شده اند تامصرف سموم را كاهش دهند.
مشكلات كاربرد آفت كشها زمانی ملموس

می شود كه آفتی كنترل نشود و یا سبب طغیان جدیدی شود. مقاومت آفات در برابر آفت كشها یكی از عوامل مؤثر در عدم تأثیر سموم است. مقاومت در آفات در اثر تفاوت واكنش حیاتی افرادی از یك جمعیت در برابر یك سم بروز می كند، از جمله ممكن است سم را به سرعت خنثی ساخته و مانع از ورود آن به بدن شود. چنین افرادی، طی چند نسل زیاد شده و جمعیت مقاومی را به وجود می آورند كه تحت تأثیر همان آفت كش و حتی سموم دیگر از بین نمی روند. از سال ۱۹۴۵تعداد حشرات، علفهای هرز و اخیراً پاتوژنهای گیاهی كه دربرابرآفت كشها مقاوم شده اند به شدت افزایش یافته است.

یكی دیگر از دلایل طغیان آفات، نابودی دشمنان طبیعی آنها در اثر مصرف آفت كشها است. بسیاری از آفات یا آفات بالقوه، توسط دشمنان طبیعی از طریق شكارگیری، پارازیتیسم، بیماریزایی و یا واكنش های آنتاگونیستی كنترل می شوند. این عوامل مفید غالباً در برابر سموم حساس تر از آفات بوده ودر اثر سمپاشی از بین می روند

. برای مثال: حشره كشها، حشرات مفید را و كنه كشها، كنه های شكارگر را از بین می برند. همچنین قارچ كشها قارچهایی را كه گیاهان در مقابل عوامل بیماریزای گیاهی حفاظت می كند نابود ساخته و حتی روی قارچهایی كه بندپایان را تحت تأثیر قرارمی دهنداثر نامطلوب دارند. وقتی دشمنان طبیعی در اثر مصرف سموم از بین رفتند، عوامل زیان آور ذیربط بلامعارض زندگی كرده و در نتیجه با جمعیت زیادتری طغیان خواهد كرد. برای مثال طغیان زنجرك قهوه ای برنجNilaparvata lugens (stal) در آسیا به سبب از بین رفتن عنكبوتها و سایر دشمنان طبیعی آنها در اثر كاربرد آفت كشها تشخیص داده شده است.

آفت كشها موجب پدید آمدن آفات جدید نیز می شوند. بدین ترتیب كه دشمنان طبیعی آفات كم اهمیت در اثر كاربرد سموم از بین رفته و این آفات فرصت می یابند تا با جمعیتی زیادتر فعالیت كنند.

آن گاه این آفات خود اهداف جدید سمپاشیهای تازه ای قرار می گیرند و در نتیجه مصرف سموم افزایش می یابد. كنه های نباتی مثالهای بارزی از آفاتی به شمار می روند كه در اثر مصرف سموم شیمیایی طغیان یافته اند. مینوز برگ سیب (پروانه)phyllonorycter crataegella (Clemens) نیز از آفاتی است كه در اثر مصرف سموم روی سیب و نابودی دشمنان طبیعی آن به وجود آمده است.
در مناطقی كه مصرف آفت كشها متداول است، ممكن است مقادیری از سموم به خارج از منطقه هدف سمپاشی انتقال یابد. این سموم موجب آلودگی خاك، آب، پرندگان و سایر جانوارن شده و نیز در خود محصول باقی می ماند.

كاربرد علف كشها و سموم تدخینی كه برای ضد عفونی خاك به كار می روند، منابع آبهای زیر زمینی را آلوده ساخته اند. سموم كلره مانند ددت موجب نابودی منطقه ای بعضی از پرندگان كمیاب شده و حتی سموم خطرناك تر، مثل بعضی از سموم فسفره موجب مسمومیت مستقیم انسانها شده اند. مسمومیتهای اتفاقی و آلودگیها غالباً زمانی پیش می آید كه زارعین متوجه زیان موادی كه به كارمی برند نباشند و یا نتوانند برچسب سم را بخوانند و یا لوازم محافظت كننده كافی در اختیار نداشته باشند. آنگاه كه زارعین و عموم مردم آگاهی بیشتری به این مشكلات پیدا كنند، تقاضا برای سایر روشهای كنترل آفات به خصوص كنترل بیولوژیك افزایش خواهد یافت.

البته كنترل بیولوژیك كار آسانی نبوده و اجرای موفقیت آمیز نیاز به متخصصین كارآزموده برای انجام تحقیقات لازم روی دشمنان طبیعی و كارشناسان و كشاورزان مطلع دارد.
تعریف كنترل بیولوژیك
كنترل بیولوژیك یعنی استفاده از پارازیتوئیدها، پرداتورها، آنتاگونیستا و یا میكرو ارگانیزمهای رقیب. برای كاهش جمعیت یك آفت، به طوری كه آفت فراوانی كمتری داشته باشد و خاراتی كمتر از آن چه ممكن می بود وارد سازد.

حشرات، كنه ها، علفهای هرز، عوامل بیماریزا و مهره داران جملگی ممكن است از اهداف كنترل بیولوژیك باشند. كنترل بیولوژیك ممكن است با دخالت هدفمند انسان صورت پذیرد و یا نتیجه عملی یك نیروی طبیعی خودجوش باشد. كنترل بیولوژیك ممكن است برای پایین آوردن جمعیت آفت مزارع یا جنگل ها و یا برای تعدیل ناهماهنگیهای به وجود آمده در اثر ورود یك عامل جدید به محیطی طبیعی صورت پذیرد. البته همه روشهای غیر شیمیمایی،

كنترل بیولوژیك به شمار نمی آیند. اصلاح نژاد گیاهان، مبارزه زراعی و كاربرد مواد شیمیایی علامتی (Semiochemicals) اگر با قصد تأثیر گذاری بر آفت به كاررود، كنترل بیولوژیك نیست. این موارد زمانی كنترل بیولوژیك محسوب می گردند كه با هدف حمایت یا تقویت دشمنان طبیعی به كار گرفته شوند. برای مثال اصلاح نژاد گیاهان به صورتی كه برای آفات مسموم كننده بوده و یا به طریق دیگری موجب كاهش جمعیت آفت گردد، مبارزه بیولوژیك نیست.

اما اگر این اصلاح با هدف به وجود آوردن شرایطی بهتر برای زندگی و بقای پارازیتوئیدها یا پرداتورها و فراهم شدن شرایط برای میزبان یابی و حمله به آفات باشد، مبارزه بیولوژیكی به شمار می رود.

مواد شیمیایی حاصل از عصاره گیاهان یا میكربها كه علیه آفات به كار می برند نیز كنترل بیولوژیك نیست. كنترل بیولوژیك یعنی پدید آوردن مجموعه ای كه در آن جمعیت یك گونه توسط افراد گونه ای دیگر با مكانیزمهای نظیر شكارگری، پارازییتیسم، بیماریزایی یا رقابت محدود شود. در این كتاب، كنترل بیولوژیك به طور مشروح مورد بحث قرار می گیرد و نمونه هایی از تاكسونها واهداف گوناگون ارائه می شود. اما كنترل بیولوژیك تاكسونهای به خصوصی (حشرات، علفهی هرز و غیره) به صورت جداگانه مورد بحث قرار نمی گیرد، بجز كنترل بیولوژیك عوامل بیماریزای گیاهی كه تفاوت بارزی با سایر عوامل داشته و توضیحات جداگانه ای را می طلبد.

شكارگرهای حشرات(predators) . بیش از آنكه تاریخ طبیعی در دوره رونسانس به عنوان یك علم گسترش یابد در برخی كشورها از شكارگرها برای مبارزه با آفات استفاده می شد. مثلاً درچین و یمن از كولنی مورچه ها برای كنترل آفات در مركبات citrus spp و خرما (phoenix dactylifera) بهره برداری می شد. همچنین در چین عنكبوت ها برای كنترل آفات به كار برده می شدند.

در اروپا یكی از اولین پیش طرحهایی كه جهت استفاده از شكارگرها برای كنترل آفات ارائه گردید. مربوط به تاكسونومیست معروف كارل لینئوس در سال ۱۷۵۲ است كه خاطر نشان می سازد” هر حشره ای، شكارگر مخصوص خود را دارد كه توسط آن تعقیب و نابود می شود. این شكارگرها را می توان برای پاكسازی نباتات زراعی از آفات مورد استفاده قراردارد.

در اوایل قرن نوزدهم طبیعی دانهایی مانند اراسموس داروین و برخی از حشره شناسان آمریكایی پیشنهاد می كردند كه شكارگرهایی مانند سیرفید و كفشدوزكها بایستی برای مبارزه باشته ها در گلخانه و پاره ای محصولات زراعی مورد استفاده قرار گیرند. اولین حركت بین المللی در بهره گیری از شكارگریها در سال ۱۸۷۳ انجام گرفت كه ضمن آن حشره شناس آمریكایی (رایلی) كنه Tyroglyphus phylloxera را برای مبارزه با فیلوكزرای مو به فرانسه فرستاد ولی با وجود استقرار مؤثر واقع نشد.

پارازیتیسم حشرات
برخلاف شكارگری حشره ای كه حداقل از نظر مفهوم در مقایسه با پستانداران شكارگر به راحتی قابل درك بود، پارازیتیسم حشره ای به سادگی قابل درك نبود. برای مثال، آلدروواندی در سال ۱۶۰۲ وقتی خروج پارازیتوئید را ازبدن یك لارو پروانه مشاهده كرد آن را با مرحله ای از استحاله اشتباه گرفت و تصور كرد كه این مرحله دیگری از دگردیسی لارو پروانه است.

اولین فردی كه گزارش درستی از پارازیتیسم حشرات ارائه داد پزشك انگلیسی به نام مارتین لیستر بود كه در سال ۱۶۸۵ خروج زنبورهای Ichneumonidae از بدن لاروهای پروانه را نتیجه تخمیریزی زنبور بالغ در بدن لارو دانست. در سال ۱۷۰۰ آنتونی وان لیونهوك (مبدع و سازنده میكروسكوپ ) هلندی پارازیتیسم شته ها توسط گونه ای از زنبور Aphidius را به درستی گزارش كرد.

پس از این مشاهدات اولیه بسیاری از محققین درباره سایر پارازیتوئیدها و پرداتورها مطالعه كردند و قرن نوزدهم شاهد مجموعه زیادی از اطلاعات در باره تاكسونومی، بیولوژی و اكولوژی تعداد زیادی از پارازیتوئیدها بود.

دانشمندانی مانندسی، روندانی، جی، دبلیو دالمن، ام.ام، اسپینولا، فورستر، جی.تی.سی.راتزبرگ، جی.آی.سی.گراون هورست، جی.او.وستوود. واتر فرانسیس وبسیاری دیگر در این زمینه بیولوژیك و به عنوان یك تكنولوژی كاربردی فراهم ساخت.
اولین كسی كه انتقال پارازیتوئیدها را از كشورهای دیگر برای مبارزه با آفات پیشنهاد كرد حشره شناس آمریكایی آسافیچ در سال ۱۸۵۵بود كه منظور او وارد كردن پارازیتوئیدهای پشه گندم sitodiplosis mosellana از اروپا به مزارع آمریكا بود، ولی این كار عملی نگردید. در حدود ۳۰سال بعد یعنی در سال ۱۸۸۳ اولین پارازیتوئیدApanteles glomeratus(cotesia glomerrata) با موفقیت از انگلستان به آمریكا برده شد ودر مكانهای رها شده تثبیت گردید.

بیماریهای حشرات
اطلاعات درباره بیماری حشرات نیز عمدتاً در قرن نوزدهم توسعه یافت. اساس كار توسط ویلیام كربی در كتاب ( آشنایی با حشره شناسی )
to entomology An Intrduction پایه گذاری شد. شناخت بیماریهای حشرات جهت استفاده در كنترل حشرات نبود، بلكه این امر مربوط به جلوگیری از آسیبهای وارده به حشرات مفید مورد استفاده بشر مثل كرم ابریشم Bombyx mori L می شد.
آكوستینوباسی در ایتالیا اولین كسی بود كه بیماری كرم ابریشم توسط قارچ

bassana beauveria را در سال ۱۸۳۵به اثبات رسانید.
مطالعات بیشتر دربارة بیماریهای كرم ابریشم توسط لویی پاستور در فاصله ۷۰-۱۸۶۵در فرانسه صورت گرفت كه انتقال افقی و عمودی آلودگی را در این حشره مشخص ساخت.

اولین پیشنهاد برای استفاده از پاتوژنها در كنترل حشرات توسط باسی در سال ۱۸۳۶ ارائه شد كه معتقد بود می توان مایع گرفته شده از لاشه حشرات مریض را با آب مخلوط نمود و روی حشرات آفت پاشید و آنها را از بین برد. البته اولین بررسی مزرعه ای در این مورد تا سال ۱۸۸۴ انجام نگرفت. در این سال بود كه حشره شناس روسی الی متچونیكوف روشی را برای تكثیر انبوه اسپور قارچ بیماریزای metarhizium anisopliae(M)sorokin ابداع كرد و اسپورها را در مزرعه روی سر خرطومی چغندر قند cleonus punctiventrisآزمایش نمود كه ۵۰تا ۸۵% تلفات را موجب شد.

بند پایان برای كنترل علفهای هرز
اولین پیشنهاد در مورد استفاده از حشرات برای كنترل علفهای هرز توسط حشره شناس آمریكایی آسافیج در سال ۱۸۵۵ داده شد. وی ملاحظه كرد كه روی بعضی از علفهای هرزی كه از اروپا وارد آمریكا شده بود نظیر Linaria vulgaris miller هیچگونه حشرة گیاهخوار آمریكایی فعالیت ندارد و بر این اساس پیشنهاد نمود كه اگر حشرات گیاهخواری از اروپا وارد شود مشكل آن حل خواهد شد.

اولین كار عملی در مورد مبارزه بیولوژیكی با علفهای هرز در سال ۱۸۶۳ در هندوستان انجام گرفت كه ضمن آن حشره dactylopius ceylonicus(Green) ازجنوب هندوستان برای از بین بردن نوعی كاكتوس با نام opuntia vulgaris miller به شمال هندوستان انتقال یافت و اولین جابه جایی بین كشوری نیز بلافاصله پس از آن صورت گرفت كه این حشره به سریلانكا برده شد.

كنترل بیولوژیكی بیماریهای گیاهی
سانفورد (درسال ۱۹۲۶) اولین كسی بود كه به رقابت غذایی بین عوامل پوسیده خوارو بیماریزا در محل آغاز آلودگی از دیدگاه كنترل بیولوژیك پی برد. او مشاهده كرد كه افزودن مواد آلی(كاه) به خاك موجب كاهش آلودگی سیب زمینی به بیماری لكه سیاه كه عامل قارچ)waksman, henrici streptomycs scabies(Thaxter است، می گردد. وی به درستی گمان می برد كه این پدیده به سبب اثرات آنتاگونیستیك (پادكرداری) عوامل پوسیده خوار است. تلاشهای ابتدایی برای كاربرد این ارگانیسم ها برای كنترل عوامل بیماریزا ناموفق بود ولی امروزه مشخص شده است كه شرایط محیطی در توازن بین گونه ها خواه در خاك و خواه در سطح برگ (phylloplane) اثرات تعیین كننده دارد.

هرگاه شرایط برای رشد جمعیت اینوكولوم مصرف شده مساعد نباشد حجم زیاد اینوكولوم افزوده شده به محیط به تدریج كاهش خواهد یافت و اثری در كنترل بیماری نخواهد داشت. با وجود این در شرایطی موفقیت حاصل شده است. برای مثال تلقیح تنه درختان كاج پس از افتادن با قارچ آنتاگونیست phanerochaete gigntea(Fries:Fries) بیماریزایی قارچ Heterobasidion annosum (Fries:Fries) را روی تنه درخت كاهش داده و آلودگی درختان اطراف نیز كم شده است.

كنترل بیولوژیكی بیماریهای گیاهی می تواند مكانیسمهای مختلفی داشته باشد. از جمله رقابت برسر موارد غذایی بین عامل بیماریزا و گونه های بی ضرر، پارازیتیسم، تولید مواد آنتی بیوتیك. مفاهیم كنترل بیولوژیك بیماریهای گیاهی به وسیله بیكر(۱۹۸۵)، كمبل(۱۹۸۳)، كوك و بیكر(۱۹۸۳)، تشریح شده است. در مقایسه با سایر روشها، كنترل بیولوژیك بیماریهای گیاهی جدید و متأخر بوده و سابقه و تاریخچه كوتاهتری دارد.


عنوان: مشكلات ناشی از آفت كشها

فرمت:word

صفحات:90 صفحه

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : مشكلات ناشی از آفت كشها , تحقیق , تحقیق در مورد مشكلات ناشی از آفت كشها , تحقیق رشته زیست در مورد مشكلات ناشی از آفت كشها , تحقیق زیست در مورد مشكلات ناشی از آفت كشها , تحقیق فارسی , دانلود تحقیق فارسی , دانلود مقاله , دانلود مقاله رشته زیست , دانلود مقاله زیست , دانلود مقاله فارسی , دانلود مقاله مشكلات ناشی از آفت كشها , سایت مقاله , سایت مقاله رشته زیست , سایت مقاله زیست

 

 

 

 

دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پروژه

 

فروشگاه برترین فایل ها

 

صفحه اصلی پروژه ناب

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


proje
Google
تقریباً ۵۳٬۶۰۰ نتیجه (۰٫۵۵ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
دانلود مقاله مشكلات ناشي از آفت كشها
mag-iran.com/دانلود-مقاله-مشكلات-ناشي-از-آفت-كشها.htm
نيازهاي انسان و منشاء آفات مشكلات ناشي از آفت كش ها تعريف كنترل بيولوژيك تاريخچه كنترل بيولوژيك مشاهدات اوليه و گسترش مباني. فصل اول (انواع اهداف ، عوامل و ...
مشكلات ناشی از آفت كشها - دانلود پروژه و پایان نامه - فایل ناب
payanname20.filenab.com/product-55173-maghale.aspx
مشكلات ناشی از آفت كشها. مقاله مشكلات ناشی از آفت كشهادارای 90 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ...
مشكلات ناشي از آفت كشها
niloofare-abi.rozblog.com/post/100
۶ روز پیش - مشكلات ناشي از آفت كشها 1 . دانلود مقاله مشكلات ناشي از آفت كشهاmag-iran.com/دانلود-مقاله-مشكلات-ناشي-از-آفت-كشها.htm نيازهاي…, مشكلات ناشي از ...
مشكلات ناشی از آفت كشها
maghale2020.rozblog.com/post/56/-مشكلات-ناشی-از-آفت-كشها-.html
۶ روز پیش - مشكلات ناشی از آفت كشها دسته: زیست شناسی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 43 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 90 مقاله مشكلات ناشی از ...
مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها | فایلدونی تکرام
takrom.ir/?p=41527
۴ روز پیش - موضوع: مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها. مصرف آفت كشهاي شيميايي براي كنترل بسياري از آفات سهل تر از به كارگيري روشهاي كنترل ...
سموم کشاورزی(آفت کشها) کاربرد و خطرات - سبز نیوز
downloadnioz.blogsky.com/1392/02/26/post-417/
هرچندکنترل عامل بیماریزا ( با استفاده ازآفت کش ها) در بخش کشاورزی سودمند است ولی آفت کشها باعث ایجاد بیماری و مرگ درانسان‌ها می‌گردند،این مشکلات ناشی از شرایط ...
مقاله ای در خصوص مشکلات ناشی از آفت کشها - نیک فایل
www.nikfike.blogsky.com/1395/01/.../مقاله-ای-در-خصوص-مشکلات-ناشی-از-آفت-کشه...
موضوع: مقاله ای در خصوص مشکلات ناشی از آفت کشها. مصرف آفت کشهای شیمیایی برای کنترل بسیاری از آفات سهل تر از به کارگیری روشهای کنترل بیولوژیکی ...
: اثرات خطرناک آفتکشها بر سلامت انسان
daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-print.php?page=اثرات+خطرناک+آفتکشها...
هر چند کنترل عامل بیماری‌زا با استفاده از آفت‌کشها در بخش کشاورزی سودمند است ولی آفت‌کشها باعث ایجاد بیماری و مرگ در انسان‌ها می‌گردند، این مشکلات ناشی از شرایط ...
مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها بایگانی - ...
okfiles.ir/tag/مقاله-ای-در-خصوص-مشكلات-ناشي-از-آفت-كشها/
موضوع: مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها مصرف آفت كشهاي شيميايي براي كنترل بسياري از آفات سهل تر از به كارگيري روشهاي كنترل بيولوژيكي است، ...
مشکلات ناشی از آفت کشها بایگانی - سیستم بازاریابی ...
okfiles.ir/tag/مشکلات-ناشی-از-آفت-کشها/
موضوع: مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها مصرف آفت كشهاي شيميايي براي كنترل بسياري از آفات سهل تر از به كارگيري روشهاي كنترل بيولوژيكي است، ...
مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها - 30570
www.30570.ir › file
موضوع: مصرف آفت كشهاي شيميايي براي كنترل بسياري از آفات سهل تر از به كارگيري روشهاي كنترل بيولوژيكي است، زيرا استفاده از آفت كشهاي شيميايي نيازي به ...
مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها – دانلود رایگان ...
qww.ir › دسته‌بندی نشده
۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - مصرف آفت كشهاي شيميايي براي كنترل بسياري از آفات سهل تر از به كارگيري روشهاي كنترل بيولوژيكي است، زيرا استفاده از آفت كشهاي شيميايي ...
مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها | دانلود انواع فایل ...
felash.charismababy.com/2016/03/20/مقاله-ای-در-خصوص-مشكلات-ناشي-از-آفت-كشها/
۱ فروردین ۱۳۹۵ ه‍.ش. - موضوع: مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها مصرف آفت كشهاي شيميايي براي كنترل بسياري از آفات سهل تر از به كارگيري روشهاي كنترل ...
اثرات خطرناك آفت كشها بر سلامت انسان - پایگاه اطلاع رسانی ...
nargil.ir/Article.aspx?Id=25&cid=3433
هرچندكنترل عامل بيماريزا ( با استفاده ازآفت كش ها) در بخش كشاورزي سودمند است ولي آفت كشها باعث ايجاد بيماري و مرگ درانسان‌ها مي‌گردند،اين مشكلات ناشي از شرايط ...
وبلاگ اختصاصي دانشجويان بهداشت محيط - آفت کش ها ، اثرات ...
behdashtmohit0511.blogfa.com/page/afat-kosh.aspx
امروزه ده کمپانی بزرگ ۷۳ درصد سهم تجارت جهانی آفت کشها را در دست دارند ... عمده مشکلات و زیانهای بهداشتی و زیست محیطی ناشی از کاربرد آفت کشها مربوط به کشورهای ...
مشكلات ناشي از آفت كشها | پارس مقاله
parsmaghale.ir/tag/مشكلات-ناشي-از-آفت-كشها/
۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نام مقاله: مبارزه بیولوژیک با آفات چکیده: مقدمه نيازهاي انسان و منشاء آفات جمعيت انسان در كره زمين بسيار زياد است و روند رو به افزايش نيز دارد.
زنبورداري علمي - مسمومیت زنبور عسل با آفت کش ها
www.newbeekeeping.blogfa.com/post-2.aspx
بخش عمده ای از این مشکل مربوط به کاربرد حشره کش ها در محصولاتی نظیر پنبه ... بررسی های زیادی برای تعیین شدت تلفات ناشی از آفت کش ها به زنبورها انجام شده ...
عوارض مصرف سموم شیمیایی بر سلامت انسان | اخبار
taiten.ir/اخبار/side-effects-of-chemical-pesticides-on-human-health.html
این مشکلات ناشی از تماس مستقیم و غیر مستقیم انسان با آفت کشها است. افرادی که در تماس مستقیم با این مواد شیمیایی قرار می گیرند بیشتر در معرض خطر قرار ...
کشاورزی برتر - اثرات آفت کش ها
keshavarzbartar.blogfa.com/post/48/اثرات-آفت-کش-ها
اثرات آفت کش ها. گرچه مطالب بسیاری درباره معظلات ناشی از كاربرد آفت كش ها نوشته شده است، با این حال ذكر اجمالی برخی از مشكلات عمده ، ارزشمند خواهد بود: ** آفت كشها ...
مصرف آفت کشها - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/362152/مصرف-آفت-کشها
عمده مشکلات و زیانهای بهداشتی و زیست محیطی ناشی از کاربرد آفت کشها مربوط به کشورهای درحال توسعه می باشد که ناشی از آفت کشهای ارزان ولی خطرناک همراه با ...
مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها | مرکز دانلود فایل
0f0.ir/?p=10116
موضوع: مقاله ای در خصوص مشکلات ناشی از آفت کشها مصرف آفت کشهای شیمیایی برای کنترل بسیاری از آفات سهل تر از به کارگیری روشهای کنترل بیولوژیکی ...
اثرات مضر مصرف سموم شيميايي در محيط زيست - علمی . ...
armaghanesabzebayer.blogfa.com/post/2
اين مشکلات ناشي از تماس مستقيم و غير مستقيم انسان با آفت کشها است. افرادي که در تماس مستقيم با اين مواد شيميايي قرار مي گيرند بيشتر در معرض خطر قرار ...
سموم کشاورزی(آفت کشها) کاربرد و خطرات - نسخه قابل چاپ - ...
salamjavaneh.ir/printthread.php?tid=497
هرچندکنترل عامل بیماریزا ( با استفاده ازآفت کش ها) در بخش کشاورزی سودمند است ولی آفت کشها باعث ایجاد بیماری و مرگ درانسان‌ها می‌گردند،این مشکلات ناشی از شرایط ...
آفت كش ها ، اثرات و وضعيت مصرف در كشور ايران : سایت ...
www.pezeshk.us/?p=7709
۱ مرداد ۱۳۸۶ ه‍.ش. - عمده مشکلات و زيانهای بهداشتی و زيست محيطی ناشی از کاربرد آفت کشها مربوط به کشورهای درحال توسعه می باشد که ناشی از آفت کشهای ارزان ولی ...
کلینیک گیاه پزشکی گوکرن - اثرات آفت کش ها - مرکز ...
www.organiccenter.ir/gokarn-plantclinic/مطالب/آفات/20-اثرات-آفت-کش-ها
۱۰ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - گرچه مطالب بسیاری درباره معضلات ناشی از كاربرد آفت كش ها نوشته شده است، با این حال ذكر اجمالی برخی از مشكلات عمده ، ارزشمند خواهد بود:.
بازار محصولات سالم و ارگانیک گوکرن - اثرات مضر مصرف ...
www.organiccrops.ir/news-article/42-news19
۲۲ تیر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - اين مشکلات ناشي از تماس مستقيم و غير مستقيم انسان با آفت کشها است. افرادي که در تماس مستقيم با اين مواد شيميايي قرار مي گيرند بيشتر در ...
مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها - دانلود مقالات و ...
fail2015.test.com/prod-393561-مقاله+ای+در+خصوص+مشکلات+ناشی+از+آفت+کشها.ht...
موضوع: مقاله ای در خصوص مشكلات ناشي از آفت كشها. مصرف آفت كشهاي شيميايي براي كنترل بسياري از آفات سهل تر از به كارگيري روشهاي كنترل بيولوژيكي است، ...
پژوهش علم علف هاي هرز - اثرات زيست‌ محيطي علفكشها
weediness.blogfa.com/post-40.aspx
در طي پنجاه سال گذشته، آفتكشها جزء ضروري دنياي كشاورزي بوده اند. ... هستند، نمونه‌اش پيدايش همين آفت كش‌هاي قوي استامروزه مشكلات اقتصادي و زيست محيطي ناشي از ...
PDF مقاله سموم کشاورزي (آفت کش ها )کاربرد و خطرات
www.niazemarkazi.com/papers/10008079.html
هرچندکنترل عامل بيماريزا ( با استفاده ازآفت کش ها) در بخش کشاورزي سودمند است ولي آفت کشها باعث ايجاد بيماري و مرگ درانسان‌ها مي‌گردند،اين مشکلات ناشي از شرايط ...
[PDF]قارچها و کنترل بیولوژیک آفات.pdf
park.urmia.ir/Portals/3/Users/.../قارچها%20و%20کنترل%20بیولوژیک%20آفات.pdf
اﮐﻮﻟﻮژﯾﮏ آﻓﺎت ﻧﺪارد . آﻓﺖ ﮐﺶ ﻫﺎ را ﻣﯽ ﺗﻮان. ﺑﻪ دﻓﻌﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺮﻋﻠﯿﻪ آﻓﺖ ﯾﺎ ﻗﺎرچ ﻫﺎ ﺑﻪ ﮐـﺎرﺑﺮد. و آﻧﻬﺎ را ﺑﺮاي دوره ﻫﺎي ﻣﺤﺪود ﻧﯿﺰ ﺗﺤﺖ ﮐﻨﺘﺮل درآورد . ﻣﺸـﮑﻼت ﻧﺎﺷـﯽ از آﻓـﺖ ﮐـﺶ ﻫـﺎ زﻣـﺎﻧﯽ. ﻣﻠﻤﻮس ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ...
هشدارها و راهكارهاي يك متخصص براي مقابله با حشرات آفت كشي ...
www.magiran.com/npview.asp?ID=1903602
۲۴ تیر ۱۳۸۸ ه‍.ش. - آفت كش ها و حشره كش ها يكي از عمده ترين مشكلات و زيان هاي بهداشتي و ... مسموميت ناشي از حشره كش ها از انواع مسموميت هاي شايع بوده و در طولاني مدت ...
[PDF]Full Text
profdoc.um.ac.ir/articles/a/1033597.pdf
توسط نجاتی مقدم - ‏2013
دﺳﺘﺎوردﻫﺎي ﮐﺸﺎورزي راﯾﺞ اﺳﺖ ﻧﻮﻋﯽ ﺗﺠﺪﯾﺪﻧﻈﺮ در ﺣﺎل ﺟﺮﯾﺎن اﺳﺖ، زﯾﺮا ﻣﺸﮑﻼت. زﯾﺴﺖ ..... ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از آﻓﺖ. ﮐﺶ. ﻫﺎ ﺑﺮاي اﻧﺴﺎن ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ و ﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ اﺳﺖ . ﻣﺴﺘﻌﺪﺗﺮﯾﻦ اﻓﺮاد آن. ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ در ﺑﺨﺶ ...
دانلودپروژه مقاله تحقیق مشكلات ناشي ازآفت كشها - ديجيتال ...
digitalarzeh.ir/product.php?id_product=104
دانلودپروژه مقاله تحقیق مشكلات ناشي ازآفت كشها. ... مشكلات ناشي از آفت كش ها. تعريف كنترل بيولوژيك. تاريخچه كنترل بيولوژيك. مشاهدات اوليه و گسترش مباني.
آفات - بهترین و سریعترین مرجع دانلود کارآموزی و پروژه و ...
ketabpich.azarinblog.ir/Tag/آفات
۳ روز پیش - تعداد صفحات:43 نوع فایل:word فهرست مطالب: بخش اول : پیشینه آفات، دفع آفات و تاریخچه آفت کش ها مقدمه منشاء آفات مشکلات ناشی از آفت کش ها
نسخه قابل چاپ - تر و خشک با هم می‌سوزند - خبرگزاری علم ...
sinapress.ir/news/print/6293
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - این مطالعه نشان داد که زنبورهای عسل اثرات آفت‌کش‌ها را تا حدودی ... ما برای پیشگیری از مشکلات ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها باید روش‌های جدید مقابله با ...
مقاله اثرات سوء باقیمانده آفت کشها بر سلامت محیط زیست و ...
www.civilica.com/Paper-NCEH06-NCEH06_112=اثرات-سوء-باقیمانده-آفت-کشها-بر...
مقاله اثرات سوء باقیمانده آفت کشها بر سلامت محیط زیست و انسان و راههای مدیریت آن, ... بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد. ... بی رویه و بیش از حد آفت کشهاست به این موضوع باید مسمومیت مزمن ناشی از جذب مداوم ...
[PPT]تاثیر آفات و سموم بر محیط زیست
www.ssu.ac.ir/cms/fileadmin/user_upload/...va.../1261toxin-effect-in-nature.ppt
فاضلاب و پسآب های ناشی از صنایع تولید آفت کش ها. 5.ورود آب .... بعد از تعيين مشكل گياه مي توان اقدام به تهيه نوع سم مناسب نموده و آن را با حداقل ميزان ممكن به كار برد.
آنچه باید در خصوص ایمنی مواد غذایی بدانیم - Iran Pistachio ...
iranpistachio.org/fa/articles/bazargani/2543-2016-01-31-12-11-32
۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در حال حاضر با همه مشكلات شناخته شده و ناشناخته ناشي از مصرف آفت كش ها، اين تركيبات تا پيدا شدن روش هاي جايگزين، هم چنان نقش محوري در كنترل ...
آفات - کتاب
www.takbook.com/4162-article/biology/آفات/
مشکلات ناشی از آفت کشها مصرف آفت کشهای شیمیایی برای کنترل بسیاری از آفات سهل تر از به کارگیری روشهای کنترل بیولوژ.
[PDF]ﺑﻼﻱ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺣﺸﺮﻩ ﻛﺶ - JameJamOnline.ir
www1.jamejamonline.ir/Media/pdfs/1390/06/03/100852400646.pdf
۳ شهریور ۱۳۹۰ ه‍.ش. - ﻛﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺩﺍﺋﻢ ﺍﺯ ﺣﺸــﺮﻩ ﻛﺶ ﻫﺎ ﻭ ﺁﻓﺖ ﻛﺶ ﻫﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ. ﻣﻲ ﻛﻨﻴﺪ، ﺑﻬﺘﺮ ... ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﻫﺎﻱ ﻧﺎﺷــﻲ ﺍﺯ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺣﺸﺮﻩ ﻛﺶ ﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ. ﺩﺍﺭﻧﺪ. ... ﺣﺸﺮﻩ ﻛﺶ ﻫﺎ ﺑﻠﻊ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺍﺩ ﻭ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ.
آفت کش ها و ابتلا به دیابت » اولین پایگاه تخصصی دیابت ...
www.diabeti.ir › اخبار
دکتر محمد عبداللهی درباره ابتلابه دیابت و آلزایمر در اثر ورود سموم ناشی از آفت کش ها به بدن، اظهار کرد: از جمله ارگان هایی که با ورود سم آفت کش ها به بدن دچار مشکل می ...
آفت کش ها و نظام سرمایه داری - پايگاه خبری پسته کاران ایلخچی
ilpista.blogfa.com/post/34/آفت-کش-ها-و-نظام-سرمایه-داری
۲۳ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - علل بروز مشكلات ناشي از آفتكشها در جهان سوم نفوذ و ارتباطات پشت پرده تجارت آفتكشها در جهان توسط تعداد معدودي از شركتهاي فرامليتي اداره و ...
آمار وحشتناک سازمان جهانی بهداشت از مرگ و میر بر اثر آفت ...
www.salamatnews.com › نظام سلامت
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - وی با اظهار تاسف از اینکه آماری از مرگ و میر بر اثر مواجهه با آفت کش ها در کشور ... اثرات بسیار سوء آفت کش ها و اینکه خط مقدم این مشکل کارگران هستند که مزارع ... یک عضو شورای شهر :فوت دختر ۵ ساله ناشي از بي‌تدبيري شهرداري است ...
ایسنا - افزایش نرخ سرطان، دستاورد مصرف نادرست سم در بخش ...
isna.ir/fa/print/92090402526/افزایش-نرخ-سرطان-دستاورد-مصرف-نادرست-سم
۴ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - جذب آفت کش در بدن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی انسان شود. ... تماس غیرمستقیم با سموم شیمیایی ناشی از خوردن غذاهایی است که سموم ...
همه چیز در رابطه با حشره کشهای ارگانوفسفره - پدیده کشاورزی ...
www.zeuzera.com/...12.../109-همه-چیز-در-رابطه-با-حشره-کشهای-ارگانوفسفره.html
جدول شماره 1- مسمومیت گروهی ناشی از آفت کشها ..... خفیف، علایمی مانند اسهال‌های مقاوم مشاهده می‌شود که در صورت عدم اطلاع از سابقه تماس با سم، تشخیص آن مشکل می‌باشد.
آفت کش های بیولوژیک چیست؟ -اخبار صنعت - FZBIOTECH
af.fzbiotech.com/industry-108170
Biopesticides انواع آفت کش ها از مواد طبیعی مانند حیوانات و گیاهان، باکتری ها و ... به کاهش مواجهه و تا حد زیادی اجتناب از مشکلات آلودگی ناشی از آفت کش های معمولی 4.
مهندسی منابع طبیعی ومحیط زیست - آلودگی خاک
saeedgh.blogfa.com/post/19
آلودگی در خاک است با • استفاده بی رویه از کودهای • استفاده بی رویه آفت کش ها، ... در حال توسعه است که نیازهای سنگین تر بودن از مشکلات ناشی از آن را تولید کند.
کلینیک گیاهپزشکی - طراحي سيستمی جدید برای مبارزه با ...
matin2139.blogfa.com/post-30.aspx
تاكنون براي حل مشكلات ناشي از حمله آفات به مزارع و باغ‌هاي كشاورزي راهكارهاي متعددي ارائه و بررسي شده است. اگر چه استفاده از آفت‌كش‌ها يكي از راهكارهاي موثر در كنترل ...
动物科学论坛网站 تارنمای تخصصی علوم جانوری - خطر آفت ...
iranpest.blogfa.com/post-1833.aspx
۲۱ دی ۱۳۸۸ ه‍.ش. - 动物科学论坛网站 تارنمای تخصصی علوم جانوری - خطر آفت کشها را جدی ... آفت کشها باعث ایجاد بیماری و مرگ درانسان‌ها می‌گردند،این مشکلات ناشی از ...
ادامه مطلب - گروه مشاوران جوان کشاورزی استان خوزستان
mohsenzaki313.blogfa.com/post/59
... اما آفت کشها می توانند ایجاد بیماری و مرگ درانسان‌ها می‌گردند،این مشکلات ناشی از ... تماس غیر مستقیم با آفت‌کش ها ناشی از خوردن غذاهایی است که سموم آفت‌کش در آن ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی
ناشناس - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید  
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان


ساختمان سازها ، نیازمندی های صنعت ساختمان

www.SakhtemanSazha.com


سایت ساختمان سازها (www.SakhtemanSazha.com) یک سایت تخصصی در بخش ساختمان و صنایع وابسته آن می باشد که تمامی متخصصان، فروشندگان ، مجریان و فعالان این بخش می توانند تبلیغات خود را بصورت آنلاین به نمایش بگذارند و تنها برای آگهی های ویژه هزینه پرداخت نمایند.

فعالان بخش ساختمان می توانند محصولات ، خدمات  ، اطلاعات تماس و تصاویر محصولات خود  را در سایت ساختمان سازها بصورت آگهی تبلیغاتی ثبت کنند و محل فروشگاه یا دفتر خود را روی نقشه بصورت آنلاین مشخص کنند تا مخاطبین با درک بهتری از خدمات و محصولات ایشان آشنا شوند.

همچنین بازدیدکنندگان سایت ساختمان سازها ، افراد و شرکتهایی هستند که به دنبال کالا و خدمات و فروشندگان و مجریان مرتبط با صنعت ساختمان هستند که در این سایت می توانند به راحتی شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند.

موضوعات اصلی سایت ساختمان سازها شامل دکوراسیون ، مصالح ساختمانی ، املاک ، ماشین آلات ، خدمات ساختمانی , خدمات تزییناتی ، خدمات تاسیساتی ، لوازم و تجهیزات ، بازار کار ، آموزش ، شرکتها و امور مهندسی ، محوطه سازی و سایر نیازمندیهای مرتبط با ساختمان می باشد و هر کدام از این موضوعات بخشهای مختلفی از فعالیتهای مرتبط با ساختمان را در بر می گیرد.


سایت ساختمان سازها محل مناسبی برای ثبت آگهی های تخصصی صنعت ساختمان می باشد. با ثبت آگهی های خود در بخش نیازمندی های ساختمان سازها ، تبلیغات خود را در سراسر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان تخصصی قرار خواهید داد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید نمود. ثبت آگهی و تبلیغ در سایت ساختمان سازها رایگان است و فقط آگهی های ویژه شامل هزینه خواهد بود.



-ثبت آگهی در ساختمان سازها-

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6896
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 1,432
  • باردید دیروز : 966
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,432
  • بازدید ماه : 14,362
  • بازدید سال : 107,192
  • بازدید کلی : 2,615,739